etebarkala snappay
etebarkala snappay

۱۰ لپ تاپ مخصوص برنامه نویسی ۲۰۲۳

4.5
(13)
حسین رجب چالی
12 ماه پیش
۱۰ لپ تاپ مخصوص برنامه نویسی ۲۰۲۳

لپ تاپ مناسب برنامه نویسی ابزاری مهم برای هر برنامه‌نویسی محسوب می‌شود که نیازمند دستگاهی قدرتمند و قابل حمل برای جابجایی است. در این مطلب قرار است ۱۰ لپ‌تاپ مناسب برای برنامه‌نویسی را معرفی کنیم.

در حالی که برای کدنویسی معمولی نیازی به یک لپ‌تاپ قدرتمند نیست؛ اما اگر می‌خواهید کدهای خود را کامپایل کنید یا بازی‌هایی که روی آن‌ها کار می‌کنید را آزمایش کنید، نیاز به یک لپ‌تاپ با حافظه رم زیاد و یک پردازنده چند هسته‌ای مدرن خواهید داشت. این دستگاه‌ها کدها را سریع‌تر کامپایل می‌کنند و هرچه لپ‌تاپ شما زمان کمتری صرف کارهای پیچیده کند، زمان بیشتری برای انجام کارهای دیگر (مانند انجام پروژه‌های بیشتر) خواهید داشت.

همچنین کارت گرافیک برای توسعه‌دهندگان بازی اهمیت زیادی دارد. لپ‌تاپ‌های این فهرست به شما کمک می‌کنند تا برنامه‌ها وبسایت‌ها یا بازی‌هایی که ساختید را به راحتی آزمایش و اجرا کنید. در نظر داشته باشید که اگر بخواهید ساعت‌ها پشت دستگاه خود بنشینید، ارگونومی دستگاه نیز مهم خواهد بود. بهتر است برای لپ تاپ خود لوازم جانبی که نیاز دارید را خریداری کنید تا بتوانید به بهترین نحو به کارهای خود بپردازید.

با مجله اعتبارکالا و معرفی معرفی بهترین لپ تاپ های مناسب برنامه نویسی همراه باشید.

بهترین لپ تاپ های مناسب برنامه نویسی

۱. لپ‌تاپ لنوو ThinkPad X1 Extreme laptop؛ با قدرت بالا

اگر محدودیت هزینه برای خرید یک لپ‌تاپ ندارید، لپ‌تاپ قدرتمند لنوو ThinkPad X1 Extreme  بهترین لپ‌تاپ برای برنامه‌نویسی است. لنوو برای این لپ‌تاپ خود بسته به نیاز و بودجه شما چندین پیکربندی در اختیار شما قرار می‌دهد. با این حال، حتی در ابتدایی‌ترین حالت نیز بسیار قدرتمند است. لنوو ThinkPad X1 Extreme با یک کارت گرافیک با عملکرد پایدار می‌تواند یک گزینه ایده‌آل برای شما باشد. البته لازم به ذکر است که این لپ‌تاپ از برچسب قیمت بالایی نیز برخوردار است.

این مطلب را هم مطالعه کنید: لپ تاپ چی بخرم؟ (۲۰۲۳)

همچنین نمایشگر ۱۵.۶ اینچی با وضوح تصویر ۱۰۸۰ در ۱۹۲۰ از دقت و وضوح کافی برای اجرای هر برنامه‌ای را دارد. همچنین یک ترابایت حافظه اس اس دی و تا ۶۴ گیگابایت حافظه رم در کنار پردازنده نسل هشتم اینتل Core i7 نوید یک لپ‌تاپ سریع و قدرتمند را می‌دهد.

مشخصات فنی 
پردازندهنسل هشتم اینتل Core i7
گرافیکNvidia GeForce GTX 1050Ti with Max-Q design
حافظه رمتا ۶۴ گیگابایت
فضای ذخیره سازی۱ تراباین حافظه SSD
نمایشگرنمایشگر ۱۵.۶ اینچی وضوح تصویر ۱۹۲۰ در ۱۰۸۰ یا نمایشگر ۱۵.۶ اینچی وضوح تصویر ۳۸۴۰ در ۲۱۶۰ پیکسل

مزایا

  • سبک و قابل حمل
  • گزینه های پیکربندی چندگانه
  • بدنه مستحکم آلومینیومی

۲. M1 – 2020) Apple MacBook Air) «لپ‌تاپی به‌روز شده برای برنامه نویسی»

۲. M1 - 2020) Apple MacBook Air)

اپل مک‌بوک ایر (Apple MacBook Air) پس از یک بازنگری، به‌روزرسانی‌های جدیدی دریافت کرده که باعث شده به یکی از بهترین لپ تاپ های مناسب برنامه نویسی تبدیل شود. درست است که قدرت آن قابل مقایسه با مک‌بوک پرو (یا برخی لپ‌تاپ‌های گران قیمت ویندوزی) نیست؛ اما اکنون از پردازنده M1 ساخت اپل استفاده می‌کند که لپ‌تاپ‌های بزرگ‌تر این کمپانی به کار رفته است.

پردازنده M1 سریع‌تر از پردازنده نسل دهم اینتل است؛ بنابراین اگر مک‌بوک ایر فعلی را بخرید دستگاهی پرسرعت اما با همان قیمت نسل قبلی آن خواهید داشت. سرعت بیشتر به معنی سرعت کامپایل بیشتر است و سرعت کار شما نیز سریع‌تر خواهد شد. مک بوک ایر جدید مانند همیشه وزن کمی دارد و حمل‌ونقل آن آسان است و مناسب برنامه‌نویسانی است که همیشه در حال جابجایی و سفر هستند.

مشخصات کلی

پردازنده مرکزیApple M1 (8-core)
پردازنده گرافیکیپردازنده گرافیکی ۷ هسته‌ای مجتمع
حافظه رم۸ – ۱۶ گیگابایت
نمایشگر۱۳.۳ اینچی
نمایشگر با رزولوشن ۲۵۶۰x۱۶۰۰ پیکسل Retina True Tone  از نوع backlit LED, IPS
حافظه داخلی۲۵۶ گیگابایت – ۲ ترابایت SSD

مزایا

  • فوق‌العاده سریع
  • قیمت مناسب
  • بی‌صدا

۳. لپ‌تاپ اچ‌پی Spectre x360 (2021)؛ بهترین لپ تاپ کلی برای برنامه نویسی

لپ تاپ ۲ در ۱ اچ‌پی  Spectre x360 (2021) نسبت به نسل‌های قبلی خود به روزرسانی قابل توجهی داشت و مشخصات آن با نسل یازدهم پردازنده‌های Core اینتل و گرافیک Intel Iris Xe همراه با طراحی بی عیب و نقص ۲ در ۱ همراه است. لپ‌تاپ‌های سری  Spectre اچ‌پی همیشه از دستگاه‌های خیره کننده تشکیل شده است. این لپ‌تاپ نه تنها یکی از زیباترین لپ‌تاپ‌های موجود در بازار در حال حاضر است، بلکه از سخت‌افزار قدرتمندی نیز برخوردار بوده که عملکردی بی‌نظیری را ارائه می‌دهد.

اچ پی این دستگاه را با عمر باتری فوق العاده طولانی تجهیز کرده است، به این معنی که شما یکی از بهترین لپ‌تاپ‌های موجود در بازار را دریافت می‌کنید. همچنین این لپ‌تاپ در حال حاضر بهترین لپ‌تاپ برای برنامه نویسی نیز محسوب می‌شود. اچ‌پی به تازگی HP Spectre X360 (2022) را منتشر کرده است. با این حال، به دلیل برخی مشکلات مربوط به نمایشگر OLED ، ما مدل ۲۰۲۱ را در این راهنما بجای مدل ۲۰۲۲ آن، معرفی و پیشنهاد می‌کنیم.

مشخصات فنی 
پردازندهنسل یازدهم اینتل Core i5 – i7
گرافیکIntel Iris Xe Graphics
حافظه رم۸ گیگابایت ۱۶ گیگابایت
فضای ذخیره سازی۲۵۶ گیگابایت الی ۲ ترابایت حافظه SSD
نمایشگرنمایشگر ۱۳.۳ اینچی IPS فول اچ دی با وضوح توصیر ۱۹۲۰ در ۱۰۸۰ / لمسی

مزایا

  • پردازنده های قدرتمند اینتل Whisky Lake
  • عمر باتری ۱۲ ساعت
  • نازک، سبک و قابل حمل

۴. لپ‌تاپ اچ‌پی Elite Dragonfly Chromebook؛ بهترین کروم بوک برای برنامه نویسی

در حال حاضر بهترین Chromebook برای برنامه‌نویسی، HP Elite Dragonfly است که عملکرد شگفت انگیز، طراحی زیبا و عمر باتری معقول دارد. همچنین قابلیت‌های امنیتی Intel vPro، که فراتر از آن چیزی است که در بازار لپ‌تاپ پیدا می‌کنید.

تدابیر امنیتی اضافی در پیکربندی سطح ابتدایی آن را به عنوان یک لپ‌تاپ برای برنامه نویسان بسیار توانمند کاربردی می‌سازد. همچنین، صفحه کلید راحت این کروم بوک اچ‌پی برای استفاده در تمام روز عالی است. لازم به یادآوری است که لپ‌تاپ Elite Dragonfly Chromebook دارای گزینه اتصال 5G/LTE است.

این مطلب را هم بخوانید: نکات مهم در خرید لپ تاپ برای تازه‌کارها

اچ‌پی Elite Dragonfly Chromebook چه از نظر ظاهری و چه از نظر سخت‌افزار به کار گرفته شده در آن بسیار زیبا و جذاب است و بین ویژگی‌های امنیتی، عملکرد و گزینه‌های اتصال، به سختی می‌توانید Chromebook بهتری برای کسب و کار خود پیدا کنید. اما متاسفانه این کروم بوک از قیمت بالایی برخوردار است که شاید خرید آن برای هر برنامه‌نویسی منطقی نباشد.

مشخصات فنی 
پردازندهIntel Core i5-1245U with vPro
گرافیکIntel Iris Xe
حافظه رم۸ گیگابایت رم LPDDR4x-4266
فضای ذخیره سازی۱۲۸ الی ۵۱۲ گیگابایت SSD
نمایشگرنمایشگر ۱۳.۵ اینچی QHD+

مزایا

  • عملکرد فوق‌العاده
  • دارای ویژگی‌های امنیتی اختیاری
  • نمایشگر زیبا

معایب

  • گران

۵. لپ‌تاپ LG Gram 17؛ بالاترین بهره‌وری برای برنامه‌نویسان

لپ‌تاپ LG Gram 17 (2021) جدیدترین نوع 17 اینچی از سری عالی لپ‌تاپ‌های برنامه‌نویسی این شرکت است که بر سبک وزن بودن طراحی آن تمرکز دارد.

این بدان معناست که می‌توانید یک نمایشگر ۱۷ اینچی با کیفیت 1600p در لپ‌تاپی با وزن تنها ۱.۳۵ کیلوگرم داشته باشید. بنابراین، برای برنامه نویسانی که به نمایشگر‌های بزرگ و زیبا برای کار کردن نیاز دارند، LG Gram 17 (2021) یک انتخاب فوق العاده است و شما می‌توانید به راحتی آن را با خود به هر کجا که می‌روید حمل کنید. علاوه‌بر طراحی سبک، این لپ‌تاپ به یک باتری قدرتمند با طول عمر ۱۴ ساعت نیز مجهز است که برای هر برنامه‌نویسی یک ویژگی مثبت محسوب می‌شود.

مشخصات فنی 
پردازندهاینتل Core i7-1165G7
گرافیکIntel Iris Plus
حافظه رم۱۶ گیگابایت رم LPDDR4X
فضای ذخیره سازی۱ ترابایت SSD
نمایشگرنمایشگر ۱۷ اینچی با وضوح تصویر ۲۵۶۰ در ۱۶۰۰ پیکسل

مزایا

  • طراحی بسیار سبک
  • عمر باتری ۱۴ ساعت
  • نمایشگر زیبا ۱۷ اینچی

معایب

  • گران
  • تاچ پد می توانست بهتر باشد

۶. لپ تاپ لنوو IdeaPad Flex 5 « میان رده‌‌ای با امکانات مناسب»

لپ تاپ IdeaPad Flex 5

مشخصات کلی 

پردازنده مرکزی نسل یازدهم پردازنده‌های اینتل Core i5 و Core i7 
پردازنده گرافیکی Integrated Intel Iris X Graphics
حافظه رم تا ۱۲ گیگابایت رم DDR4  
نمایشگر نمایشگر ۱۴ اینچی  فول اچ دی – لمسی 
حافظه داخلی ۵۱۲ گیگابایت PCIe SSD

مزایا 

  • طول عمر باتری فوق‌العاده 
  • وزن سبک 
  • نمایشگر لمسی 
  • مجهز به پردازنده پرسرعت و قدرتمند نسل یازدهم اینتل Core i5
  • میزان رم مناسب 

معایب

  • نمایشگر معمولی 

لپ تاپ لنوو IdeaPad Flex 5 یکی از مقرون به صرفه‌ترین لپ تاپ‌ها به نسبت امکاناتی است که ارائه می‌دهد. این لپ تاپ جزء لپ تاپ‌هایی است که در دسته بندی لپ تاپ‌های پایین ۶۰۰ دلار قرار می‌گیرند. لپ تاپ‌های ۲ در ۱ امروزه طرفداران بسیاری پیدا کرده‌اند. اما پیدا کردن لپ تاپ ۲ در یکی که عملکردی قدرتمند را با قیمت مناسب ارائه دهد، این روزها کمی سخت است.

لپ تاپ لنوو IdeaPad Flex 5 از جمله گزینه‌هایی است که قدرت عملکرد را با قیمتی مناسب ترکیب کرده است. این لپ تاپ مجهز به دو پورت USB 3.2، یک درگاه HDMI، یک جک ۳.۵ میلیمتری هدفون، یک شیار کارت SD و یک پورت USB Type-C است. این میزان درگاه، برای یک لپ تاپ میان رده، بسیار عالی به نظر می‌رسد. 

این محصول از طراحی زیبای بهره می‌برد و حاشیه‌های کم اطراف نمایشگر آن بر جذابیت این لپ تاپ افزوده است. برنامه‌نویسان، بیشتر از تمام افراد با کیبورد لپ تاپ سروکار دارند. پس کیفیت کیبورد و راحتی کار با آن، از جمله مواردی است که هنگام خرید یک لپ تاپ مناسب برنامه نویسی، باید به آن توجه کنید. شرکت لنوو،در ساخت لپ تاپ لنوو IdeaPad flex 5 از متریال خوبی برای کیبورد استفاده کرده و طراحی آن به گونه‌ای است که کار با این کیبورد را بسیار آسان می‌کند. از جمله دیگر مزایای این لپ تاپ میان رده، کیفیت و قدرت صدای اسپیکرهای آن است.

۷. لپ تاپ Microsoft Surface laptop 4 « بهترین لپ تاپ Surface»

لپ تاپ مایکروسافت Surface laptop 4

مشخصات کلی 

پردازنده مرکزی AMD Ryzen 5 4680Uنسل یازدهم پردازنده اینتل Core i5نسل یازدهم پردازنده اینتل Core i7
پردازنده گرافیکی Inatel Iris  X GraphicsAMD radeon Garphics
حافظه رم ۸-۱۶-۳۲ گیگابایت رم LPDDR4x
نمایشگر نمایشگر ۱۳.۵ اینچی با رزولوشن ۲۲۵۶ در ۱۵۰۴ پیکسل- لمسی نمایشگر ۱۵ اینچی  با رزولوشن  ۲۴۹۶ در ۱۶۶۴ پیکسل- لمسی 
حافظه داخلی تا ۱ ترابایت SSD

مزایا

  • کیبورد روان  و با کیفیت 
  • نمایشگر عالی 
  • وزن سبک 

معایب

  • پورت‌ها به حد کافی زیاد نیستند
  • قیمت نسبتا گران 

لپ تاپ مایکروسافت surface laptop 4 یک لپ تاپ عالی برای نویسندگان و برنامه نویسان به حساب می‌آید. زیرا علاوه بر ویژگی‌های سخت افزاری مناسب، از کیبوردی فوق‌العاده روان و با کیفیت بهره مند است. این لپ تاپ از نمایشگری لمسی بهره می‌برد. یکی از نکات مثبت طراحی، در مورد این لپ تاپ این است که وقتی نمایشگر را لمس می‌کنید و به آن فشار وارد می‌کنید، برخلاف بسیاری از لپ تاپ‌های لمسی دیگر، مجبور نیسستید نمایشگر را با دست دیگر خود نگه دارید تا جابجا نشود. لولای این لپ تاپ آنقدر مجکم است که در زمان لمس نمایشگر آن، نمایشگر به سمت عقب حرکت نخواهد کرد.

لپ تاپ مایکروسافت Surface laptop 4 تنها ۰.۵۷ اینچ ضخامت و به میزان ۱.۳ کیلوگرم وزن دارد. این باعث می‌شود شما بتوانید به راحتی آن را در کیف خود بگذارید و جابجا کنید. مایکروسافت، قول طول عمر ۱۹ ساعته باتری را برای این لپ تاپ داده بود. اما نتایج تست‌های انجام شده بر روی باتری این لپ تاپ، عدد کمتری را نشان داده است.

این تست‌ها نشان می‌دهند که اگر استفاده‌ای معمولی رو به سنگین از این لپ تاپ داشته باشید، باتری آن می‌تواند به مدت ۱۳ ساعت و ۲۰ دقیقه شما را همراهی کند. این میزان، از قولی که مایکروسافت داده بود کمتر است. اما باز هم عدد قابل قبول  و مناسبی برای این لپ تاپ است و از عمر باتری بسیاری از لپ تاپ‌های موجود در بازار بیشتر است.

این لپ تاپ به پردازنده‌های نسل یازدهم اینتل Core i5 و Core i7 مجهز است و ۱۶ یا ۳۲ گیگابایت رم دارد. با بهره مندی از این ویژگی‌ها و رم مناسب، این لپ تاپ می‌تواند از پس اجرای بازی‌های سنگین نیز بربیاید و قدرت عملکرد رضایت بخشی را از خود به نمایش بگذارد.

۸. لپ تاپ اپل مک بوک پرو ۱۳ اینچ (M2 , 2022) « اقتصادی‌ترین مک بوک پرو اپل»

لپ تاپ مک بوک پرو ۱۳ اینچ M2 ۲۰۲۲

مشخصات کلی 

پردازنده مرکزی پردازنده اپل M2
پردازنده گرافیکی پردازنده اختصاصی اپل M2
حافظه رم ۸-۱۶-۲۴ گیگابایت 
نمایشگر نمایشگر ۱۳.۳ اینچی  LED، پشتیبانی از گستره رنگی P3، پشتیبانی از تکنولوژی True Tone
حافظه داخلی ۲۵۶ گیگابایت SSD/  قابل تنظیم با ۵۱۲ گیگابایت، ۱ ترابایت و ۲ ترابایت

مزایا 

  • پردازنده M2 اپل قدرت عملکردی فوق‌العاده دارد
  • طول عمر باتری خوب 
  • کم صدا بودن در هنگام استفاده 
  • می‌توانید بازی‌های مختلف را نیز روی آن اجرا کنید.

معایب

  • اپل برای این لپ تاپ از طراحی جدیدی استفاده نکرده
  • مجهز بودن به تنها دو عدد درگاه Thunderbolt
  • کیفیت وب کم 720P

مهم‌ترین و برجسته‌ترین ویژگی لپ تاپ مک بوک پرو ۱۳ اینچ ۲۰۲۲، مجهز بودن آن به پردازنده M2 اپل است. اپل قول بهبود ۴۰ درصدی عملکرد این پردازنده را نسبت به پردازنده M1  که سال قبل روی لپ تاپ‌های مک بوک نصب بود را داده است و خبر خوش دیگر در مورد این لپ تاپ این است که قیمت آن با وجود پردازنده‌ای بهتر، بیشتر نشده است.

در حالی که تغییرات درون این لپ تاپ، هیجان انگیز به نظر می‌رسند؛ هیچ تغییری را در ظاهر این محصول نسبت به نسل گذشته مشاهده نمی‌کنیم. این لپ تاپ از نظر طراحی کاملا مشابه لپ تاپ مک بوک پرو ۱۳ اینچی ۲۰۲۰ است.  به همین دلیل نمایشگر این لپ تاپ حاشیه‌های نسبتا ضخیمی دارد که شاید به سلیقه بسیاری از افراد خوش نیاید. این محصول همچنین مانند نسل گذشته از تاچ بار بهره می‌برد.

لپ تاپ مک بوک پرو ۱۳ اینچی به میزان ۱.۴ کیوگرم وزن دارد و لپ تاپ سبکی برای حمل و نقل به حساب می‌آید. این لپ تاپ یکی از نازک‌ترین و سبک‌ترین لپ تاپ‌های مک بوک پرو به حساب می‌آید. در تست‌های انجام شده بر روی باتری این محصول، این لپ تاپ توانسته است نتیجه فوق‌‌العاده ۱۵ ساعت و ۳۱ دقیقه را به ثبت برساند. این عدد تقریبا ۲ ساعت بیشتر از نتایج بدست آمده برای لپ تاپ ۱۳ اینچی مک بوک پرو با پردازنده M1  اپل است.

۹. لپ تاپ HP  پاویلیون ۱۵ « مقرون به صرفه و قدرتمند»

لپ تاپ HP پاویلیون ۱۵

مشخصات کلی 

پردازنده مرکزی پردازنده اینتل Core i5پردازنده اینتل Core i7
پردازنده گرافیکی Intel Iris Xe Graphics
حافظه رم ۸-۱۲-۱۶ گیگابایت 
نمایشگر نمایشگر ۱۵.۶ اینچی HD با رزولوشن ۱۳۶۶ در ۷۶۸ پیکسل، لمسی، دارای ۲۵۰ نیت درخشندگی
نمایشگر ۱۵.۶ اینچی IPS، فول اچ دی، دارای ۳۰۰ نیت درخشندگی، رزولوشن ۱۹۲۰ در ۰۸۰ پیکسل  
حافظه داخلی ۵۱۲ گیگابایت تا ۱ ترابایت SSD

مزایا

  • قیمت مقرون به صرفه 
  • عملکرد مناسب به نسبت قیمت
  • کیبورد روان و با کیفیت
  • وزن سبک و قابل حمل 
  • سیستم صوتی عالی 
  • تعداد درگاه زیاد

معایب

  • عمر باتری کم 
  • کم نور بودن نمایشگر 

برند HP یکی از بهترین و محبوب‌ترین برندهای لپ تاپ در سال ۲۰۲۲ است. این شرکت طیف گسترده‌ای از لپ تاپ‌ها، از اقتصادی تا سطح بالا را پوشش می‌دهد. سری لپ تاپ‌های پاویلیون HP، به قیمت مقرون به صرفه و ویژگی‌های رضایت‌بخش معروف هستند و لپ تاپ HP پاویلیون ۱۵ نیز از این قاعده مستثنی نیست.

این لپ تاپ از یک طراحی بسیار جذاب و تمیز بهره می‌برد و قدرت عملکرد زیادی برای برنامه نویسی و انجام دادن همزمان چند کار با هم دارد. وقتی صحبت از قدرت می‌شود، قطعا این لپ تاپ، یکی از پیشتازان در بازه قیمتی خود است. بدنه سبک پلاستیکی این لپ تاپ باعث می‌شود به راحتی قابل حمل باشد و شما در جابجایی آن مشکلی نداشته باشید. اما باید در نظر داشته باشید که این محصول به نسبت لپ تاپ‌های سطح بالاتری مثل Envy یا Spectre بدنه چندان محکمی ندارد که در این بازه قیمتی، طبیعی است.

این محصول مجهز به پردازنده اینتل Core i7 است که ۴ هسته قدرتمند با حداکثر سرعت ساعت ۴.۷ گیگاهرتز دارد. علاوه بر اینها میزان رم بالای این محصول، دیگر ویژگی مثبتی است که آن را به یک لپ تاپ مناسب برنامه نویسی تبدیل می‌کند. از جمله ویژگی‎های منفی این لپ تاپ عمر باتری آن است. اگر در شهری دیگر دانشجو هستند و لپ تاپ خود را مدام از خوابگاه به شهر خود جابجا می‌کنید؛ شاید این محصول به دلیل بهره مندی از بدنه‌ای نه چندان محکم و عمر باتری کم، گزینه مناسبی برای شما نباشد. 

۱۰. Google Pixelbook Go «بهترین لپ تاپ مناسب برنامه نویسی اندروید»

Google Pixelbook Go «بهترین لپ تاپ مناسب برنامه نویسی اندروید»

لپ‌تاپ‌های کروم‌بوک انتخابی مناسب برای توسعه‌دهندگان اندروید است؛ چون می‌توانند به طور طبیعی نرم‌افزارهای اندروید را روی آن اجرا کنند و به‌راحتی به خدمات گوگل دسترسی داشته باشند. علاوه بر این بسیاری از کروم‌بوک‌ها به دلیل مشخصات پایین و عملکرد نسبتا ضعیف قیمتی مقرون‌به‌صرفه دارند.

«پیکسل‌بوک گو» نسخه‌ای جدیدتر از نمونه‌های پایه است که برای رقابت با بزرگان این صنعت آماده شده است. سیستم‌عامل این دستگاه ChromeOS است که ابزارهای توسعه اندروید استودیو گوگل پشتیبانی می‌کند؛ اما سخت‌افزار آن مانند یک لپ‌تاپ پایه ویندوزی است. همچنین این دستگاه نرم‌افزارهای لینوکس را هم اجرا می‌کند. پیکسل‌بوک مطمئنا بهترین کروک‌بوکی است که تاکنون تولید شده است.

برخی از سخت‌افزارهای جالب توجه این دستگاه شامل پردازنده اینتل Core i7، انتخاب بین رم ۸ یا ۱۶ گیگابایتی و نمایشگر بزرگ ۱۰۸۰x۱۹۲۰ یا صفحه لمسی 4K هستند. گوگل پیکسل بوک گو به واسطه بهره بردن از سیستم‌عامل گوگل لقب «بهترین لپ تاپ مناسب برنامه نویسی اندروید» را به خود اختصاص می‌دهد.

مشخصات کلی

پردازنده مرکزیاینتل Core m3

اینتل Core i7

پردازنده گرافیکیIntel UHD Graphics 615
حافظه رم۸ – ۱۶ گیگابایت
نمایشگر۱۳.۳ اینچی فول اچی‌دی (۱۹۲۰x۱۰۸۰)

یا نمایشگر لمسی 4K

حافظه داخلی۲۵۶ – ۱۲۸ گیگابایت eMMC

مزایا

  • عمر باتری فوق‌العاده
  • صفحه‌کلید عالی

معایب

  • قیمت‌گذاری نامناسب
  • ورود به سیستم به صورت بیومتریک امکان‌پذیر نیست.

برای خرید لپ‌تاپ مناسب برنامه‌نویسی به چه نکاتی توجه کنیم؟

برنامه‌نویسی با دستگاه‌های مختلفی امکان‌پذیر است؛ اما بسیاری برنامه‌نویسان چیزی بیشتر از یک لپ‌تاپ پایه می‌خواهند. ابعاد نمایشگر از عوامل مهم در انتخاب لپ‌تاپ برنامه‌نویسی است. قطعا در یک صفحه ۱۵ اینچی کاراکترهای بیشتری نسبت به نمونه‌های کوچک‌تر خواهید داشت؛ بنابراین خواندن کد و ساخت تنظیمات GUI در آن راحت‌تر خواهد بود. البته فراموش نکنید که یک لپ‌تاپ ۱۵ اینچی حمل‌ونقل آسانی نخواهد داشت.

اگر لپ تاپ دارید و یا به دنبال لپ تاپ مناسب و مخصوص برنامه نویسی میگردید باید به هارد لپ تاپ نیز توجه کنید. هارد SSD یکی از مشخصات لپ تاپ خوب برای برنامه نویسی است.

حافظه رم هم از عوامل مهم است که باید به آن توجه کنید. محیط‌های سنگین مانند «ویژوال استودیو» با یک رم بالا بهتر کار می‌کنند و پیشنهاد می‌کنیم حداقل ۸ یا ۱۶ گیگابایت را مدنظر قرار دهید. لپ‌تاپی با پردازنده اینتل Core i7 را هم به عنوان حداقل در نظر بگیرید. چنین لپ‌تاپی قدرت بالایی ندارد؛ اما کارایی حداقلی را برای شما تضمین خواهد کرد. اگر کارهای سنگینی مانند برنامه‌نویسی پیچیده وب‌سایت که نیاز به کدهای زیاد دارد انجام می‌دهید، حتما به سراغ پردازنده‌های قوی‌تر بروید.

بهترین لپ تاپ مناسب برنامه نویسی

کارت گرافیک هم بسته به کاری که انجام می‌دهید، می‌تواند تاثیر زیادی داشته باشد. اگر در حال توسعه بازی در محیط‌هایی مانند Unreal Engine یا Unity را دارید باید الزامات گرافیکی آن برنامه‌ها را در نظر بگیرید.

در آخر فراموش نکنید که استفاده از سیستم‌عاملی که همسو اهداف‌تان است می‌تواند در سرعت کار شما تاثیرگذار باشد. آیا قصد دارید در محیط Xcode برای آیپد، آیفون و مک برنامه‌نویسی کنید؟ پس بهتر است به سراغ لپ‌تاپ‌های بروید.

لپ‌تاپ دل XPS 15 در فهرست بهترین لپ‌تاپ‌های مناسب برای کارهای گرافیکی ما در رتبه ششم جا خوش کرده بود؛ ولی در این فهرست بهترین لپ‌تاپی است که برنامه‌نویسان می‌توانند آن را تهیه کنند. اگر برای خرید یک لپ‌تاپ گرافیکی مناسب مردد هستید پیشنهاد می‌کنیم حتما این مقاله را مطالعه کنید.

قرارگیری هواوی در رتبه سوم فهرست ما کمی عجیب به نظر می‌رسد اما پس از کمی کار با میت‌بوک ۱۳ به قدرت آن پی خواهید برد. خوشبختانه این لپ‌تاپ در کشور ما نیز موجود است و می‌توانید آن را با قیمتی نسبتا مقرون‌به‌صرفه خریداری کنید و از این لپ‌تاپ سبک و قدرتمند لذت ببرید.

اپل مک بوک ایر

اگر نمی‌دانید برای خرید لپ تاپ به چه مواردی باید توجه کنید، مطلب ۱۰ نکته فنی مهم در خرید لپ‌تاپ برای تازه‌کارها برای شما تهیه شده است. اگر گیمر هستید و به دنبال لپ‌تاپ گیمینگ مناسب هستید سری به مقاله بهترین لپ‌تاپ های گیمینگ سال ۲۰۲۳ بزنید.

در نهایت خوشحال نظرات خود را با ما در میان بگذارید و پیشنهادات خود برای قرارگیری در فهرست بهترین لپ‌تاپ‌های مناسب برنامه‌نویسی در بخش نظرات بنویسید.

از این مطلب چقدر راضی بودید؟

روی ستاره کلیک کنید تا نظرتون ثبت بشه

4.5 / 5. تعداد رای دهندگان: 13

تا حالا امتیازی برای این مطلب ثبت نشده؛ با ثبت نظرتون مارو خوشحال می‌کنید


دیدگاه خود را ارسال کنید :

رو‌شنک گفت:

مک بوک 13 اینچ کوچیکه؟

پشتیبانی اعتبارکالا گفت:

سلام
ابعاد نمایشگر لپ‌تاپ کاملا بستگی به کاری دارد که می‌خواهید انجام دهید. مسلما برای ادیت فیلم و عکس کوچک است اما برای برنامه نویسی خیر

محمد مهدی قاسمی گفت:

ببخشید لپ‌تاپ دل مدل xps 15 قیمتش چند است

پشتیبانی اعتبارکالا گفت:

سلام
حدود ۳۰ میلیون تومان در بازار به فروش می‌رسد

بهار گفت:

سلام لپ تاپ مدل مک بوک برای برنامه نویسی مناسب است؟

پشتیبانی اعتبارکالا گفت:

سلام
مناسب است

سارا گفت:

سلام میخواستم بدونم کدوم برند لپ تاپ خیلی عالی واسه برنامه نویسی و کارهای مهندسی؟

پشتیبانی اعتبارکالا گفت:

سلام
ما به شما لپ‌تاپ های ایسوس را پیشنهاد می‌کنیم

ایوب گفت:

یک لپ تاب خوب باقیمت 15تومن

پشتیبانی اعتبارکالا گفت:

سلام
ما به شما لپ‌تاپ 15.6 اینچی لنوو V15-RE را پیشنهاد می‌کنیم

ابوالفضل کریمی گفت:

میخوام یه لپ‌تاپ خوب بخرم تا حدود ۲۵ ملیون

پشتیبانی اعتبارکالا گفت:

سلام
در این بازه قیمتی ما به شما لپ تاپ ایسوس VivoBook Flip 14 TM420UA-EC028 را پیشنهاد می‌کنیم

Arya گفت:

سلام من سورفیس بوک 2 مایکروسافت رو دارم میخواستم ببینم میشه ویندوزش را به ویندوز 11 ارتقا داد

پشتیبانی اعتبارکالا گفت:

سلام
بله، می‌توانید

محمد..مرشدی گفت:

لبتاب مک بوکM1برای کد نویسی.طراحی برد.کد نویسی صنعتی مثلplcمناسب هستش..لطفا راهنمایی کنید.تشکر09331394037این شماره تماس من هستش.

بب گفت:

سلام
مک بوک خوبه

پشتیبانی اعتبارکالا گفت:

سلام روزتون بخیر.
بله لپ تاپ های مک بوک به دلیل ویژگی‌هایی مثل قدرت پردازشی بالا و نمایشگرهای با کیفیت گزینه خوبی برای برنامه نویسان هستند.

احسان همتی زاده گفت:

من می‌خوام لپتاپ اپل بخرم
یه راهنمایی می‌خوام

پشتیبانی اعتبارکالا گفت:

سلام
دوست عزیز در مجله اعتبارکالا مقالات متعددی جهت خرید لپ‌تاپ برای انواع مشاغل و کارایی مورد نظر افراد تهیه شده با مراجعه به لینک‌های زیر می‌توانید هر یک را به طور جداگانه و کامل مطالعه و برسی کرده و در نهایت تصمیم بگیرید که کدام یک مناسب نیاز شماست.
https://etebarkala.com/blog/the-best-hybrid-laptops-of-2022/

https://etebarkala.com/blog/the-best-laptop-with-intel-core-i3-processor/

https://etebarkala.com/blog/the-best-11th-generation-intel-core-i5-laptop/

https://etebarkala.com/blog/the-best-microsoft-surface-laptops/

https://etebarkala.com/blog/introducing-the-best-laptops-for-trading/

https://etebarkala.com/blog/the-best-industrial-laptops/

https://etebarkala.com/blog/best-core-i9-laptop/

https://etebarkala.com/blog/best-laptops-for-engineering/

https://etebarkala.com/blog/best-video-editing-laptops/

https://etebarkala.com/blog/best-core-i7-laptop/

https://etebarkala.com/blog/best-cheap-students-laptops/

https://etebarkala.com/blog/gaming-laptop-buying-guide/