etebarkala snappay
etebarkala snappay

بهترین لپ تاپ با پردازنده اینتل Core i3

5
(2)
شکیبا گیلانی
2 سال پیش
بهترین لپ تاپ با پردازنده اینتل Core i3

در حال حاضر لپ‌تاپ‌های متعددی را می‌توان با انواع پردازنده مرکزی تهیه کرد که این پردازنده‌ها دارای سرعت ساعت، تعداد رشته‌های خاص و هسته‌های متعددی بوده که عملکرد آن‌ها را مشخص می‌کند. هر هسته تجربه کاری متفاوتی را ارائه می‌دهد. به عنوان مثال، Core i7s/i9s برای بازی و کارهای سنگین ایده آل هستند. در همین حال، Core i3s خدمات جامعی را برای مرور و انجام کارهای روزمره ارائه می‌دهد.

اگر به دنبال یک لپ‌تاپ مناسب برای کارهای روزمره خود هستید که از قیمت مناسبی نیز برخورار باشد، یک لپ‌تاپ با پردازنده Core i3 می‌تواند انتخاب اقتصادی خوبی باشد. در این بلاگ سعی کرده‌ایم بهترین لپ‌تاپ‌هایی که به این پردازنده مجهز هستند را معرفی کنیم. برای اطلاع از ویژگی‌های فنی بهترین لپ‌تاپ‌های مجهز به پردازنده Core i3 با ما همراه باشید.

لپ تاپ Dell Inspiron 15 5502 درخشان‌ترین لپ‌تاپ Core i3

  • نمایشگر ۱۵.۶ اینچی با وضوح تصویر ۱۰۸۰
  • پردازنده مرکزی Intel Core i3-1135G4
  • کارت گرافیک Intel UHD Graphics
  • حافظه رم ۸ گیگابایتی
  • ۲۵۶ گیگابایت فضای ذخیره سازی SSD

لپ‌تاپ Dell Inspiron 15 5000 در رده بهترین لپ‌تاپ‌های Core i3 قرار دارد. پردازنده این لپ‌تاپ روزمره Core i3-1135G4 نسل یازدهم اینتل بوده و با گرافیک UHD اینتل ترکیب شده است تا کارایی و عمر باتری بهتری را ارائه دهد.

نمایشگر Dell Inspiron 15 5000 فول اچ دی بوده و ۱۵.۶ اینچ است که دارای نور پس زمینه و وضوح تصویر ۱۰۸۰ در ۱۹۲۰ پیکسل است. با این حال، از روشنایی و کنتراست تصویر خوبی برخوردار نبوده و در فضای باز تصویر خوبی ارائه نمی‌دهد اما در دفاتر اداری این میزان از روشنایی کافی است.

لپ‌تاپ Inspiron 15 5000 به یک رم ۸ گیگابایتی با پهنای باند ۳۲۰۰ مگاهرتز مجهز است که می‌تواند چندین برنامه و تب‌های مرورگر را به طور همزمان اجرا کند. همچنین دارای یک فضای ذخیره سازی ۲۵۶ گیگابایتی پر سرعت از نوع اس‌اس‌دی بوده که توانایی بوت کردن و انتقال سریع داده‌ها را دارد.

صفحه کلید این لپ‌تاپ بسیار سبک و به سبک scribble بوده که گوشه‌های گردتری نسبت به سایر کیبورها دارند اما مهم‌ترین ویژگی آن، جزیره‌ای بودن کلید‌ها است که کاملا جدا از هم قرار گرفته؛ این ویژگی سبب می‌شود کار با آن راحت باشد. این کلیدها برای تایپ کردن به مدت طولانی مناسب نیستند اما برای کارهای ساده دفتری مناسب است.

لپ‌تاپ Dell Inspiron طراحی جذابی دارد که برای کارهای اداری ایده آل است. درب آن فلزی بوده و لوگوی Dell نیز روی آن حک شده است. نمایشگر آن نیز در برابر فشار و ضربه مقاوم بوده و می‌توانید آن را به راحتی در کیف حمل لپ‌تاپ، جا‌به‌جا کنید. صفحه کلید و قاب نمایشگر نیز از جنس پلاستیک مات ساخته شده‌اند.

این لپتاپ Core i3 دل مجهز به پورت‌های متعدد و مفیدی بوده که امکان اتصال بسیاری از لوازم جنابی را فراهم می‌کند. این پورت‌ها شامل ۲ پورت USB نسل سوم، ۱ پورت USB 3.1 نوع C، جک صدا و پورت HDMI است. همچنین دارای یک حسگر اثر انگشت و اسلات SD card جهت خواندن ممروی کارت متصل شده است. این لپ‌تاپ حدود ۲ کیلوگرم وزن دارد که در رده لپ‌تاپ‌های سنگین قرار می‌گیرد.

باتری این لپ‌تاپ از نقاط ضعف آن به حساب می‌آید و در مقایسه با لپ‌تاپ‌هایی که از سخت افزار مشابه برخوردار هستند، عمر کوتاه‌تری دارد و تنها ۴ الی ۵ ساعت دوام می‌ورد.

لپ تاپ MSI Modern 14 یک لپ‌تاپ مقرون به صرفه

  • نمایشگر ۱۴ اینچی با وضوح تصویر ۱۰۸۰ پیکسل
  • پردازنده Intel Core i3-10110U
  • کارت گرافیک Intel UHD Graphics
  • حافظه رم ۸ گیگابایتی
  • ۵۱۲ گیگابایت فضای ذخیره سازی SSD

لپ‌تاپ MSI modern 14 یک لپ تاپ بسیار مقرون به صرفه با طراحی ساده و در عین حال زیبا با بدنه آلومینیومی و شاسی به رنگ متالیک زغالی است. دارای طراحی جمع‌و‌جو و وزنی حدود ۱.۲ کیلوگرم است که حمل و نقل آن را بسیار راحت کرده است.  

نمایشگر ۱۴ اینچی از وضوح تصویر Full HD بهره می‌برد که کنتراست رنگ و عملکرد روشنایی متوسط ​​را مطابق با قیمت آن ارائه می‌دهد. با این حال، توجه داشته باشید که این نمایشگر از فناوری لمسی پشتیبانی نمی‌کند. صفحه کلید نیز طراحی مینیمال و ساده‌ای دارد که کار با کلیدهای نرم و در عین حال مقاوم آن، تجربه تایپ راحتی را فراهم می‌سازد.

این لپ‌تاپ دارای پورت‌های مختلف بوده و در سمت چپ دارای یک پورت USB نوع C، اتصال HDMI، اسلات کارت microSD و در سمت راست دارای دو درگاه USB 3.0 دیگر است که این پورت‌ها برای رفع نیازهای اولیه کافی هستند. همچنین دارای یک عملکرد نمایشگر ماتریس است که می‌تواند به شما کمک کند تا به کمک پورت HDMI به چند نمایشگر دیگر نیز متصل شوید.

لپ‌تاپ MSI modern 14 دارای پردازنده Intel Core i3-10110U همراه با پردازنده گرافیکی UHD اینتل است که عملکردی با کیفیت بالا ارائه می‌دهند. این لپ‌تاپ برای انجام بازی مناسب نیست اما همانطور که از یک لپ‌تاپ Core i3‌ انتظار می‌رود، برای کارهای اداری و روزمره کاملا مناسب است.

این لپ‌تاپ به یک رم ۸ گیگابایتی و فضای ذخیره‌سازی ۵۱۲ گیگابایتی پر سرعت از نوع اس‌اس‌دی مجهز است. اگرچه این میزان از فضای ذخیره سازی برای ذخیره محتوای سنگین بازی ایده آل نیست، اما برای اسناد و کارهای روزانه کفایت می‌کند.

بهترین ویژگی این لپ تاپ عمر باتری آن است. این لپ‌تاپ از اکثر لپ‌تاپ‌های هم رده خود از باتری بهتری برخوردار است، این باتری تقریباً ۹ ساعت کار می‌کند. لپ‌تاپ MSI modern 14 ممکن است ویژگی‌های چشمگیر یا خاصی نداشته باشد، اما به جرات می‌توان گفت که لپ‌تاپ فوق العاده‌ای با این قیمت است.

لپ تاپ HP 15 ظاهری شیک با عملکرد متوسط

  • نمایشگر ۱۵.۶ اینچی با وضوح تصویر ۱۰۸۰ پیکسل  
  • پردازنده مرکزی Intel Core i3-1135G4
  • کارت گرافیک Intel UHD Graphics
  • حافظه رم ۱۶ گیگابایتی
  • ۲۵۶ گیگابایت فضای ذخیره سازی SSD

لپ‌تاپ HP 15 درست مانند لپ‌تاپ‌های کلاسیک اچ‌پی دارای بدنه مشکی با لوگوی HP درست در مرکز بدنه  بوده که ظاری بسیار شیک به آن می‌دهد. حاشیه دور نمایشگر نیز پلاستیک مشکی بوده و کمی ضخیم است.  اسپیکرها در بالای صفحه کلید قابل مشاهده نیست چراکه به طور یکپارچه با شاسی ترکیب شده است.

وزن آن حدود ۲ کیلو گرم است که نسبت به رقبای خود، وزن زیادی دارد. لپ‌تاپ HP 15 دارای نمایشگر ۱۵.۶ اینچی Full HD Micro بوده و از فناوری لمسی پشتیبانی نمی‌کند. همچنین از وضوح تصویر ۱۰۸۰ بهره می‌برد و کنتراست رنگ و روشنایی این نمایشگر نیز متوسط ​​است.

لپ‌تاپ HP 15 از تعداد پورت‌های مناسبی جهت اتصال لوازم جانبی برخوردار است اما متاسفانه با پورت USB نوع C عرضه نمی‌شود. پورت‌های این لپ‌تاپ شامل 2 پورت USB 3.1، پورت HDMI، جک صدا، کانکتور RJ-45، کارت خوان SD چند فرمت، و AC بی سیم به همراه بلوتوث ترکیبی است.

کیبورد این لپ‌تاپ کاملا راحت بوده و اگرچه در حین تایپ کمی شل به نظر می‌رسد اما از دقت و کیفیت مناسبی برخوردار است. این صفحه کلید فقد نور پس زمینه است اما در مجموع برای یک لپ‌تاپ Core i3 با این رنج قیمت مناسب و منطقی است.

از دیگر ویژگی‌های این لپ‌تاپ وب کم 720p است که تصاویر و ویدیوهایی با وضوح متوسط تولید می کند، که برای انجام کارهای روزانه و سایر موارد معمولی مشابه، مناسب است.

لپ‌تاپ HP 15 مجهز به پردازنده دو هسته ای i3-1115G4 و گرافیک UHD اینتل است که برنامه‌های مختلف را به طور یکپارچه اجرا می‌کند. این لپ‌تاپ با حافظه رم ۱۶ گیگابایتی با پهنای باند بالا، قادر است چندین برنامه و تب‌های مرورگر را به طور یکپارچه اجرا کند. اس‌اس‌دی ۲۵۶ گیگابایتی نیز امکان بوت کردن سریع و انتقال اطلاعات را فراهم می‌کند.

عمر باتری HP 15 بهتر از سایر لپ‌تاپ‌های هم رده خود نیست و تنها ۴ ساعت دوام می‌آورد. درنهایت این لپ‌تاپ مقرون به صرفه بوده و با توجه به پردازنده مرکزی و فضای ذخیره سازی که ارائه می‌دهد، یک خرید ایده‌آل برای کارهای روزمره است.

لپ‌تاپ ASUS VivoBook 15 سبک با عملکردی عالی

  • نمایشگر ۱۵.۶ اینچی با وضوح تصویر ۱۰۸۰ پیکسل
  • پردازنده Intel Core i3-1005G1
  • کارت گرافیک Intel UHD Graphics
  • حافظه رم ۸ گیگابایتی
  • ۱۲۸ گیگابایت فضای ذخیره سازی SSD

لپ‌تاپ ASUS ViviBook 15 دارای نمایشگر ۱۵ اینچی Full HD و غیر لمسی با طراحی ساده و به رنگ خاکستری بوده که ظاهری متالیک به آن بخشیده است. رزولوشن فول اچ دی، یعنی ۱۹۲۰ در ۱۰۸۰ است، که تصویری با کیفیت عالی ارائه می‌دهد؛ اگرچه تضاد رنگ‌ها در سطوح روشنایی بالا از شفافیت آن کاسته می‌شود.

 شاسی این لپ‌تاپ تماما از جنس پلاستیک ساخته شده است که مقاوم به نظر می‌رسد و وزن آن ۱.۷ کیلوگرم است. بنابراین حمل و نقل آن برای کاربران آسان است. صفحه کلید کاملا نرم و روان بوده و با نور پس زمینه سفیدی که دارد، تایپ کردن را آسان میکند و هرکز موجب خستگی دست نمی‌شود. پد لمسی آن نیز دارای یک حسگر اثر انگشت با حساسیت بالا است.

این لپ تاپ دارای پورت‌های مفید متعددی در دو طرف است. در سمت چپ تنها به دو پورت اتصال USB 2.0 مجهز شده است، در حالی که سمت راست مجهز به یک پورت USB 3.0 نوع A، یک درگاه USB C، یک خروجی HDMI، یک اسلات کارت microSD و یک جک صدا است. ویژگی خاص این لپ تاپ طراحی منحصر به فرد ergo lift برای تایپ بهتر است.

لپ‌تاپ ASUS VivoBook 15 دارای پردازنده عالی Core i3-1005G1 با گرافیک UHD اینتل، ۸ گیگابایت رم و ۱۲۸ گیگابایت حافظه داخلی است. اگرچه سخت افزار این لپ‌تاپ آنقدر قدرتمند نیست که بتواند فضای ذخیره سازی زیادی را برای چندین ویدیو و محتوای خلاقانه ارائه دهد، اما برای کارهای روزمره و اسناد word کارآمد است.

این لپ تاپ عملکرد و بهره وری بسیار بهتری نسبت به سایر لپ‌تاپ‌های هم رده خود ارائه می‌دهد. در حالی که این لپ‌تاپ به هیچ عنوان جهت بازی توصیه نمی‌شود، اما برای کارهای اداری و دفتری کاملا مناسب و ایده‌آل است. عمر باتری Asus VivoBook 15 حدود ۸ ساعت است که مدت زمان مناسبی به نظر می‌رسد.

لپ‌تاپ Acer Aspire 5 با عملکردی روان و قابل اعتماد

  • نمایشگر ۱۵.۶ اینچی با وضوح تصویر ۱۰۸۰ پیکسل
  • پردازنده مرکزی Intel Core i3-1135G4
  • کارت گرافیک Intel UHD Graphics
  • حافظه رم ۸ گیگابایتی
  • ۲۵۶ گیگابایت فضای ذخیره سازی SSD

شاید Acer Aspire 5 طراحی جذابی نداشته باشد، اما عملکرد قابل اعتماد و روانی را ارائه می‌دهد. این لپ‌تاپ دارای نمایشگر ۱۵.۶ 15.6 اینچی Full HD است که با حاشیه‌های ضخیم احاطه شده و جنس شاسی آن فلزی است. پنل این نمایشگر با فناوری IPS ساخته شده است و وضوح تصویر ۱۹۲۰ در ۱۰۸۰ را ارائه می‌دهد که تضاد رنگ خوبی دارد. همچنین وزن آن ۱.۷ کیلوگرم بوده و ضخامت آن ۱۷ میلی متر است.

قاب ضخیم بالایی دارای یک وب کم با وضوح پایین اما با زاویه دید خوب است. نمایشگر نیز یک نمای عریض مناسب با نور پس زمینه LED ارائه می دهد. پد لمسی این لپ‌تاپ شیشه‌ای مدرن نیست و از جنس پلاستیک است. با این حال، لمس کاملاً نرمی را ارائه می‌دهد.

ایسر اسپایر ۵ دارای پورت‌های مناسبی بوده و سمت راست به USB Type-A 2.0 و جک هدفون مجهز شده است. یک پورت HDMI، یک جفت USB 3.1 و یک کانکتور USB Type C نیز در سمت چپ وجود دارد. این دستگاه فاقد کارت خوان SD است. اسپیکرهای استریو صوتی در پایین قرار دارند و کیفیت صدای متوسطی را ارائه می‌دهند که با قیمت آن مطابقت دارد.

لپ‌تاپ ایسر اسپایر ۵ به پردازنده Core i3-1115G4 اینتل و پردازنده گرافیکی UHD اینتل مجهز شده است که کیفیت بالایی دارد. رم ۸ گیگابایتی و فضای ذخیره سازی ۲۵۶ گیگابایتی قابلیت‌های چندوظیفه‌ای عالی و فضای کافی برای ذخیره اسناد و فایل‌های Word معمولی را ارائه می‌دهند. این لپ تاپ ممکن است برای کارهای سنگین مانند بازی، گزینه مناسبی نباشد، اما دستگاهی ایده‌آل برای کارهای روزانه است.

این لپ‌تاپ از عمر باتری مناسبی بین ۸ تا ۱۰ ساعت دارد و می‌توانید آن را بدون شارژر برای مدت زمان مناسبی حمل کنید. در نهایت ایسر اسپایر ۵ عملکردی عالی، عمر باتری خوب و قیمتی مناسب دارد که خرید آن برای کارهای روزمره منطقی است.

سخن پایانی

هرچه یک لپ‌تاپ به پردازنده‌های قدیمی‌تر اینتل مجهز باشد، قاعدتا از عملکرد ضعیف‌تری جهت پردازش اطلاعات نسبت به لپ‌تاپ‌های مجهز به پردازنده‌های جدید اینتل دارند. اما پردازنده قدیمی به معنای غیرقابل استفاده بودن یک لپ‌تاپ نیست. بسیاری از لپ‌تاپ‌هایی به به پردازنده Core i3 اینتل مجهز هستند عملکرد مناسبی برای انجام کارهای روزمره و اداری را ارائه می‌دهند. چنانچه از برنامه‌های سنگین گرافیکی و صنعتی استفاده نمی‌کنید و اهل بازی‌های کامپیوتری نیز نیستید، یک لپ‌تاپ با پردازنده Core i3‌ علاوه بر عملکرد مناسب برای کارهای سبک و روزمره شما، از قیمت مناسبی نیز برخوردار است و یک خرید ایده‌آل به حساب می‌آید.

از این مطلب چقدر راضی بودید؟

روی ستاره کلیک کنید تا نظرتون ثبت بشه

5 / 5. تعداد رای دهندگان: 2

تا حالا امتیازی برای این مطلب ثبت نشده؛ با ثبت نظرتون مارو خوشحال می‌کنید


دیدگاه خود را ارسال کنید :