etebarkala snappay
etebarkala snappay

بهترین لپ تاپ اینتل Core i5 نسل یازدهم

5
(1)
شکیبا گیلانی
2 سال پیش
بهترین لپ تاپ اینتل Core i5 نسل یازدهم

یکی از مهم‌ترین سخت‌افزارهایی که در هنگام خرید لپ‌تاپ باید به آن دقت کنید، پردازنده مرکزی یا همان CPU‌ است. سال‌هاست که اینتل در حال تولید پردازنده‌های قوی لپ‌تاپ است. این پردازنده‌های مرکزی، علیرغم قدرت و کیفیت ساخت بالا، از نظر قیمت بسیار مقرون به صرفه هستند. در مقایسه با سایر پردازنده‌های اینتل، لپ‌تاپ‌هایی که به پردازنده نسل یازدهم Core i5‌ مجهز شده‌اند، مقرون به صرفه‌ترین ‌لپ‌تاپ‌هایی هستند که از کارایی بالایی بهره‌مند هستند که قادر است اغلب برنامه‌های سنگین را به راحتی اجرا کند.‌‌ در این بلاگ پنج لپ‌تاپ با پردازنده مرکزی Core i5 را معرفی کرده‌ایم که از کارایی بالایی برخوردار هستند. چنانچه قصد خرید یک لپ‌تاپ ارزان قیمت با عملکرد بالا را دارید، تا انتهای این بلاگ با ما همراه باشید.

فهرست مطالب

لپ تاپ Lenovo ThinkPad T480 با عملکردی عالی

  • نمایشگر ۱۴ اینچی HD با وضوح تصویر ۱۳۶۶ در ۷۶۸، ضد بازتابش نور  
  • پردازنده مرکزی، Intel Core i5-8250U، Quad-Core
  • کارت گرافیک، Intel UHD Graphics 620
  • ۱۶ گیگابایت رم DDR4 و اس‌اس‌دی ۵۱۲ گیگابایتی  
  • سیستم عامل، ویندوز ۱۰

طراحی لپ تاپ Lenovo ThinkPad T480

لپ‌تاپ لنوو ThinkPad T480 با شاسی استاندارد مشکی و درب نرم، یکی از معدود لپ‌تاپ‌هایی است که به عملکرد و کارایی آن بیش از فرم ظاهری توجه و پرداخته شده است.

طراحی ThinkPad T480 به طور کلی مشابه مدل‌های قبلی این برند است، بنابراین در نگاه نخست تشخیص مدل آن کمی دشوار است. این لپ‌تاپ Core i5 با وزن ۱.۶۷ کیلوگرم، دارای ابعاد ۱۳.۲۵ در ۹.۱۵ در ۰.۷۸ میلی‌متر است. چنانچه با افزایش وزن لپ‌تاپ مشکلی نداشته باشید، می‌توانید از یک باتری بزرگتر با قدرت بالاتر استفاده کنید که در این صورت وزن آن به ۱.۸۰ کیلوگرم افزایش خواهد یافت.

نمایشگر لپ تاپ Lenovo ThinkPad T480

لپ‌تاپ Lenovo Thinkpad T480 از یک نمایشگر HD با وضوح تصویر ۱۰۸۰ در ۱۹۲۰ بهره می‌برد که فاقد ویژگی لمسی است، با این حال یکی از بهترین نمایشگرها را در اختیار کاربران قرار می‌دهد. تصویر ارائه شده توسط این نمایشگر کاملا واضح بوده و زوایای دید ثابت به نظر می‌رسد. روشنایی نمایشگر Thinkpad T480 نسبتا مناسب بوده و ویدئوها را با کیفیت HD و جزئیات دقیق پخش می‌کند.  

از ویژگی‌های برجسته این لپ‌تاپ، نمایشگر مات آن بوده که مانع بازتابش نور می‌شود و در شرایط تابش مستقیم نور، همچنان تصویری واضح ارائه می‌دهد. حداکثر روشنایی این نمایشگر ۲۶۹ نیت بوده که مات بودن آن، کمک می‌کند تا علیرغم روشنایی کمی که دارد، همواره تصاویر واضحی ارائه دهد.

عملکرد لپ تاپ Lenovo ThinkPad T480

به لطف پردازنده مرکزی Intel Core i5-8350U، لپ‌تاپ Lenovo Thinkpad T480 از سرعت مناسبی برای انجام کارهای روزمره و اداری برخوردار است. این لپ‌تاپ به یک حافظه اس‌اس‌دی ۲۵۶ گیگابایتی و رم ۸ گیگابایتی مجهز است و قادر است در یک کنفرانس ویدیویی که ده‌ها تب گوگل باز است، کاملا روان و سریع عمل کند. در واقع به تاخیر یا مشکل دیگری در هنگام کار کردن با Thinkpad T480 برخورد نخواهید کرد.

در بنچمارک Geekbench نیز این لپ‌تاپ لنوو به امتیاز بالای ۱۲۰۴۷ دست پیدا کرده است که بسیار جلوتر از میانگین رده لپ‌تاپ‌های پریمیوم ۹۷۲۴ است. طبق آزمایشات Lenovo Thinkpad T480 برای تطبیق ۶۵۰۰ نام و آدرس در اکسل، تنها به ۱۱ ثانیه زمان نیاز دارد که نشان می‌دهد از عملکرد بسیار بهتری نسبت به میانگین رده‌بندی خود دارد.

ویژگی‌های مثبت لپ تاپ Lenovo ThinkPad T480

  • صفحه کلید عالی
  • عملکرد خوبی دارد
  • عمر باتری طولانی
  • کیفیت ساخت خوب

ویژگی‌های منفی لپ تاپ Lenovo ThinkPad T480

  • نمایشگر کم نور است
  • کمی سنگین

 لپ تاپ HP Elitebook 840 G5، شیک ترین لپ تاپ با عملکردی قدرتمند

  • نمایشگر ۱۴ اینچی فول اچ دی با وضوح تصویر ۱۰۸۰ در ۱۹۲۰، ضد تابش نور
  • پردازنده Intel Core i5-8250U، Quad-Core
  • کارت گرافیک Intel HD Graphics 620
  • رم ۱۶ گیگابایتی DDR4 و اس‌اس‌دی ۲۵۶ گیگابایتی
  • سیستم عامل ویندوز ۱۰

طراحی لپ تاپ HP Elitebook 840 G5

اگر به دنبال یک لپ‌تاپ سبک با پردازنده Core i5 هستید، HP Elitebook 840 G5 یک گزینه ایده‌آل به حساب می‌آید. بی‌شک این لپ‌تاپ یکی از شیک‌ترین لپ‌تاپ‌هایی است که می‌توانید خریداری کنید. جنس بدنه آن آلومینیومی با روکش نقره‌ای بوده که آرام HP دقیقا در وسط درب آن حک شده است.

طراحی Elitebook 840 کاملاً منظم و ساده است. زاویه‌ای که لولاها روی آن قرار گرفته اند، ظاهر جذابی به این لپ تاپ در مقایسه با لپ‌تاپ‌های دیگر با قیمت مشابه می‌دهد. در داخل درب، یک صفحه کلید کلاسیک با نور پس زمینه وجود دارد.

نمایشگر لپ تاپ HP Elitebook 840 G5

لپ تاپ HP Elitebook 840 G5 دارای نمایشگر ۱۴ اینچی فول اچ دی با پنل IPS‌ و وضوح تصویر ۱۰۸۰ در ۱۹۲۰ است. تنها ایرادی که به این نمایشگر وارد است، نور کم آن است که می‌تواند در هنگام پخش ویدیوهای HD، مشکل ساز باشد. در ویدیوهای HD، نمایشگر نوعی رنگ مایل به آبی را نشان می‌دهد که کمی چشم را آزار می‌دهد.

با این حال، به دلیل وضوح بالای تصویر ۱۰۸۰ در ۱۹۲۰ و صفحه حریم خصوصی یکپارچه، تصاویری با جزئیات و درخشانی ارائه می‌دهد. حداکثر میزان روشنایی که لپ تاپ Elitebook 840 G5 می‌تواند نشان دهد ۲۱۴ نیت است که بسیار کمتر از میانگین ۳۷۵ نیت این لپ‌تاپ‎‌های ارزان قیمت است. با این حال به دلیل مات بودن نمایشگر، در هنگام کار در نور زیاد، مشکلی ایجاد نخواهد شد.

عملکرد لپ تاپ HP Elitebook 840 G5

لپ‌تاپ HP Elitebook 840 G5 می‌تواند حتی با بیش از ۳۰ تب باز گوگل کروم و پخش ویدیوهای HD در پس‌زمینه، کارهای روزانه شما را بدون هیچ مشکلی انجام دهد. از ویژگی‌های شگفت انگیز این دستگاه، کارت گرافیک UHD 620 بوده که برای انجام کارهای چند وظیفه‌ای شما، بسیار عالی عمل می‌کند. لپ‌تاپ Elitebook 840 G5 در تست عملکرد Geekbench 4 امتیاز عالی ۱۲۲۵۳ را کسب کرده که توانسته است از میانگین امتیاز ۱۰۴۸۳ لپ‌تاپ‌های پریمیوم، عملکرد بالاتری را ارائه دهد.

این لپ‌تاپ HP‌ قادر است یک ویدیو 4K را در ۱۵ دقیقه و ۵۰ ثانیه به ۱۰۸۰ تبدیل کند. این عملکرد نسبت به لپ‌تاپ‌های رقیب در این رده که به طور متوسط به ۳۵ دقیقه زمان جهت تبدیل نیاز دارند، تحسین برانگیز است. به لطف اس‌اس‌دی پر سرعت NVMe لپ‌تاپ Elitebook 840 قادر است تنها در ۱۰ ثانیه یک فایل ۵ گیگابایتی را کپی کند.

ویژگی‌های مثبت لپ تاپ HP Elitebook 840 G5

  • صفحه کلید عالی
  • طراحی شیک
  • کیفیت صدا خوب است
  • نمایش حریم خصوصی واضح
  • عمر باتری طولانی

ویژگی‌های منفی لپ تاپ HP Elitebook 840 G5

  • عملکرد وب کم متوسط ​​
  • کیفیت نمایش در مدل پایه ناامید کننده است

لپ تاپ Lenovo ThinkPad T470 با طول عمر باتری شگفت‌انگیز

  • نمایشگر ۱۴ اینچی فول اچ دی با وضوح تصویر ۱۰۸۰ در ۱۹۲۰
  • پردازنده Intel Core i5-6300U، ۲.۴۰ گیگاهرتز، دو هسته‌ای
  • کارت گرافیک Intel HD Graphics 520
  • حافظه رم ۲۴ گیگابایتی و فضای ذخیره سازی اس‌اس‌دی ۵۱۲ گیگابایتی
  • سیستم عامل ویندوز ۱۰

طراحی لپ‌تاپ Lenovo ThinkPad T470

زیر درب لپ‌تاپ Lenovo ThinkPad T470 یک نقطه قرمز رنگ پاک کن است. رنگ این لپ‌تاپ زغالی مات بوده و با وزن حدود ۱.۶ گرم و ابعاد ۹.۱۵ در ۱۳.۲۵ در ۰.۷۹ به فروش می‌رسد.

لپ‌تاپ Lenovo Thinkpad T470 یک باتری سه سلولی استاندارد ارائه می‌دهد که اگر تمایل داشته باشید، می‌توانید آن را به یک باتری ۶ سلولی ارتقا دهید اما در نظر داشته باشید که وزن کلی دستگاه را به ۱.۸ کیلوگرم افزایش خواهید داد. این لپ تاپ نازک یا سبک نیست اما در عین حال خیلی حجیم هم نیست، به نوعی متوسط محسوب می‌شود.

نمایشگر لپ‌تاپ Lenovo ThinkPad T470

لپ‌تاپ Thinkpad T470 لنوو دارای یک نمایشگر ۱۴ اینچی با ویژگی ضد تابش نور دارد که فاقد فناوری لمسی است. این نمایشگر فول اچ دی از وضوح تصویر ۱۰۸۰ در ۱۹۲۰ برخوردار است و تنها مشکل آن روشنایی کم بوده که ۲۲۰ نیت است. این میزان روشنایی برای انجام کارهای اداری مناسب است، اما  اگر می‌خواهید با نرم‌افزارهایی مانند فوتوشاپ یا سایر ویرایشگرهای تصویر کار کنید، مناسب نخواهد بود. در نهایت نمی‌توان گفت که نمایشگر این لپ‌تاپ عملکردی متوسط دارد و بستگی به کاری دارد که قرار است با آن انجام دهید.

عملکرد لپ‌تاپ Lenovo ThinkPad T470

به طور قطع، لپ‌تاپ Thinkpad T470 به اندازه کافی قدرتمند است تا بتواند هر نوع کار اداری را انجام دهد. اگر قصد تهیه یک لپ‌تاپ تجاری برای انجام امور دفتری خود را دارید، لنوو Thinkpad T470 یک انتخاب ایده‌آل با این سطح از قیمت خواهد بود. نکته شگفت‌انگیز این لپ‌تاپ عمر باتری طولانی آن است؛ چنانچه یک بار به طور کامل شارژ شود، قادر است به مدت ۱۷ ساعت کار کند و در این مدت نیازی به شارژ مجدد نداشته باشد. بنابراین برای انجام کارهایی که به زمان زیادی نیاز دارد بسیار مناسب است.

این لپ‌تاپ با توجه به مشخصات فنی خوبی که دارد، از قیمت بسیار مناسبی برخوردار بوده و حتی قادر است بازی‌هایی با گرافیک متوسط را اجرا کند؛ البته این نکته را نیز در نظر داشته باشید که هدف از تولید این لپ‌تاپ، انجام انواع گیم نبوده است و برای کارهای روزمره و اداری و تجاری مناسب است.

ویژگی‌های مثبت لپ تاپ Lenovo ThinkPad T470

  • ۱۷ ساعت عمر باتری
  • صفحه کلید راحت
  • ThunderBolt 3.0
  • عملکرد خوب

ویژگی‌های منفی لپ تاپ Lenovo ThinkPad T470

  • عملکرد اسپیکرها متوسط ​​
  • روشنایی کم

لپ‌تاپ Dell Inspiron 15 5000 مجهز به نمایشگر لمسی

  • نمایشگر ۱۵ اینچی فول اچ دی، نمایشگر لمسی  
  • پردازنده Intel Core i5-8250U، Quad-Core
  • کارت گرافیک Intel Graphics 620
  • رم ۸ گیگابایتی DDR4 و ۱ ترابایت فضای ذخیره سازی هارد دیسک
  • سیستم عامل ویندوز ۱۰

طراحی لپ‌تاپ Dell Inspiron 15 5000

لپ تاپ Dell Inspiron 15-5000 برخلاف لپ تاپ‌های سری پریمیوم دل که همه آلومینیومی هستند، کاملا از جنس پلاستیک طراحی و تولید شده است. سطوح Dell Inspiron 15-5000 به نوعی یکنواخت هستند و اگر رنگ خاکستری را انتخاب کنید، در مقابل اثر انگشت کمتر از فلز لک می‌شود که یکی از ویژگی‌های مثبت آن به حساب می‌آید.

در هنگام باز و بسته کردن درب لپ‌تاپ ممکن است صدای ترک خوردن به گوش برسد که جای هیچ نگرانی نخواهد بود؛ چرا که این لپ‌تاپ از کیفیت ساخت مناسبی برخوردار است. البته در نظر داشته باشید که اگر به درب این لپ‌تاپ فشار زیادی وارد کنید، خم و کج خواهد شد. بنابراین در برابر ضربه مقاوم بوده و اما در برابر فشار زیاد مقاومت کمی دارد.

نمایشگر لپ‌تاپ Dell Inspiron 15 5000

لپ‌تاپ Dell Inspiron 15-5000 به  یک نمایشگر ۱۵ اینچی با وضوح تصویر ۱۰۸۰ و پنل IPS مجهز است که می‌توانید مطابق با نیاز خود، پیکربندی لمسی یا غیرلمسی را انتخاب کنید. با توجه به نرخ نوسازی، نمایش طیف گسترده‌ای از رنگ‌ها و روشنایی، این نمایشگر نسبت به قیمتی که دارد، دارای عملکردی بسیار خوب است.  

لپ تاپ Dell 15-5000 با نسبت کنتراست حدود ۱۰۰۰:۱ و شدت روشنایی کمی که دارد، برای استفاده زیاد در خارج از منزل طراحی نشده است. در نتیجه این لپ‌تاپ Core i5 برای انجام کارهای اداری در محیط بسته مناسب است.

عملکرد لپ‌تاپ Dell Inspiron 15 5000

از ویژگی‌های عملکردی Dell Inspiron 15-5000، استفاده از پردازنده مرکزی است که سازندگان آن در دستگاه‌های پرچمدار استفاده می‌کنند. در نتیجه، این لپ‌تاپ قادر است کارهای روزمره، اداری و سایر کارهای در سطح متوسط را بدون هیچ مشکلی به راحتی انجام دهد.

این لپ‌تاپ به رم ۸ گیگابایتی مجهز بوده که قادر است تا رم دو کاناله ۳۲ گیگابایتی را نیز پشتیبانی کند. لپ‌تاپ Dell Inspiron 15-5000 در بنچمارک Geekbench 4 امتیاز ۵۵۸۴ را کسب کرده که برای انجام کارهای روزانه کافی و حتی کمی زیاد است. عملکرد این دستگاه بسیار خوب ارزیابی شده است و در حین انجام برنامه‌ها هیچ مشکل و تاخیری نخواهد داشت.

ویژگی‌های مثبت لپ‌تاپ Dell Inspiron 15 5000

  • اجرای فوق العاده برنامه‌ها
  • قیمت مناسب
  • پردازنده مرکزی خوب

ویژگی‌های منفی لپ‌تاپ Dell Inspiron 15 5000

  • کیفیت ساخت متوسط ​​به نظر می‌رسد
  • عمر باتری کم

لپ تاپ Acer Chromebook Spin 13، با ویژگی‌های لپ‌تاپ رده بالا و قیمتی ارزان

  • نمایشگر ۱۳.۵ اینچی با وضوح تصویر ۲۲۵۶ در ۱۵۰۴، پنل IPS با محافظ کورنینگ گوریلا گلس، نمایشگر مولتی-تاچ  
  • پردازنده Intel Core i5 8250U، نسل هشتم، ۳.۴ گیگاهرتز
  • کارت گرافیک Intel UHD 620
  • رم ۸ گیگابایتی DDR4 و ۱۲۸ گیگابایت فضای ذخیره سازی اس‌اس‌دی
  • سیستم عامل ChromeOS

طراحی لپ‌تاپ Acer Chromebook Spin 13

پس از گوگل، ایسر نیز نسبت تصویر ۳:۲ را برای نمایشگر کروم بوک ایسر اسپین ۱۳ در نظر گرفته است. وزن این لپ تاپ تقریباً ۱.۵ کیلوگرم با ابعاد ۳۱۰ در ۲۴۶ میلی‌متر و ضخامت ۱۸ میلی متر است که در نتیجه با یک لپ‌تاپ نسبتا بزرگ روبه‌رو هستیم. این لپ‌تاپ تمام ویژگی‌های که معمولاً از یک دستگاه سطح بالاتر انتظار دارید را ارائه می‌کند. مانند لبه های صاف و منظم، شیشه گوریلا برای صفحه لمسی و پد لمسی، و شاسی آلومینیومی آنودایز شده.

لپ‌تاپ Acer Chromebook spin 13 از نظر ظاهری مانند یک لپ‌تاپ رده بالا به نظر می‌رسد. درب آن دارای دو لولای دو طرفه است و از سایر ویژگی‌هایی برخوردار است که از یک لپ‌تاپ رده بالا انتظار داریم.  

در سمت راست، دکمه تنظیم صدا، چراغ وضعیت، کانکتور USB Type-C و دکمه روشن/خاموش قرار دارد. در حالی که در سمت چپ یک جک هدفون، درگاه USB 3.0، یک اسلات کارت Micro SD و یک رابط Type-C دیگر تعبیه شده است.

نمایشگر لپ‌تاپ Acer Chromebook Spin 13

لپ‌تاپ Acer Chromebook spin 13 از یک نمایشگر ۱۳.۵ اینچی 102K نقطه‌ای چند لمسی برخوردار است. این نمایشگر کاملا روشن بوده و تصاویر واضحی را ارائه می‌دهد. وضوح تصویر ۲۲۵۶ در ۱۵۰۴ پیکسل برای هر نمایشگری، یک ویژگی منحصر به فرد محسوب می‌شود؛ در واقع این نمایشگر یکی از بهترین نمایشگرهای لمسی است که می‌توانید در این رده خریداری کنید.

نمایشگر این لپ‌تاپ ویدیوهای HD را با پخش تمام جزئیات پوشش می‌دهد و نرخ پاسخگویی آن بسیار بالا است. به عبارتی، این لپ‌تاپ اکثر مشخصات و ویژگی‌های برتر لپ‌تاپ‌های گران قیمت را با قیمتی به مراتب ارزان‌تر ارائه می‌دهد.

عملکرد لپ‌تاپ Acer Chromebook Spin 13

ایسر تمام تلاش خود را کرده است تا Chromebook Spin 13 را از هر نظر، چه طراحی، چه نمایشگر یا سخت افزار، بی نقص طراحی کند. این لپ‌تاپ بهترین لپ‌تاپ مقرون به صرفه است و مجهز به پردازنده مرکزی Intel Core i5 8250U بوده که دارای چهار هسته هایپرترد است.

این لپ‌تاپ با رم ۸ گیگابایتی، ۱۲۸ گیگابایت SSD و گرافیک یکپارچه اینتل، قدرت کافی برای انجام کارهای معمولی روزانه را دارد. بله، SSD 128 به نظر می‌رسد ۱۲۸ گیگابایت حافظه اس‌اس‌دی برای فضای ذخیره‌سازی کافی نباشد، به همین دلیل Acer Chromebook Spin 13  استفاده از ۱۰۰گیگابایت فضای ذخیره‌سازی مبتنی بر ابر را ارائه می‌دهد که می‌توانید برخی از اطلاعات خود را در این فضا ذخیره کنید.  

ویژگی‌های مثبت لپ تاپ Acer Chromebook Spin 13

  • طراحی پیشرفته
  • عملکرد قدرتمند
  • عمر باتری مناسب
  • شیک و جذاب

ویژگی‌های منفی لپ تاپ Acer Chromebook Spin 13

  • فاقد پورت HDMI
  • نور پس زمینه صفحه کلید را نمی توان خاموش کرد

سخن پایانی

لپ‌تاپ‌هایی که به پردازنده اینتل Core i5 مجهز هستند چنانچه نسل ۱۱ این پردازنده باشند، همگی از عملکرد بسیار خوبی برخوردار هستند. اینکه قصد خرید کدام یک از لپ‌تاپ‌های فوق را دارید، کاملا بستگی به نیاز و کار شما دارد. نمایشگر، وزن لپ‌تاپ، عمر باتری، همگی از جمله مواردی هستند که پس از پردازنده برای خرید یک لپ‌تاپ مناسب باید بررسی شود. اما در مجموع یک لپ‌تاپ با پردازنده Core i5 علاوه بر اینکه قدرت پردازش بالای برنامه‌ها را در اختیار می‌گذارد، از قیمت بسیار مناسبی نیز برخوردار هستند. در مجموع این لپ‌تاپ‌ها برای بازی تولید نشده‌اند و نهایت بازی‌های سبک را پشتیبانی کنند اما برای انجام کارهای اداری و سایر کارهای روزمره بسیار مناسب هستند.

از این مطلب چقدر راضی بودید؟

روی ستاره کلیک کنید تا نظرتون ثبت بشه

5 / 5. تعداد رای دهندگان: 1

تا حالا امتیازی برای این مطلب ثبت نشده؛ با ثبت نظرتون مارو خوشحال می‌کنید


دیدگاه خود را ارسال کنید :