etebarkala snappay
etebarkala snappay

بهترین لپ تاپ های صنعتی ۲۰۲۳

4.7
(6)
شکیبا گیلانی
1 سال پیش
بهترین لپ تاپ های صنعتی ۲۰۲۲

انتخاب یک لپ‌تاپ صنعتی کاربردی با قیمتی مناسب می‌تواند تاثیر چشمگیری در ارائه پروژه‌های تحصیلی و کاری مهندسین این حوزه داشته باشد. از طرفی انتخاب یک لپ‌تاپ مهندسی مناسب همواره با چالش‌هایی رو به‌رو است. اگر دانشجوی طراحی صنعتی هستید و هنوز بر سر دوراهی انتخاب لپ‌تاپ مهندسی خود هستید و یا در این حوزه فعال هستید و به دنبال برترین لپ‌تاپ صنعتی برای ارائه طرح‌ها و مدل‌سازی‌های خود هستید؛ این بلاگ شما را با بهتربن لپ‌تاپ‌های صنعتی آشنا خواهد کرد و به صورت کامل به تمام ویژگی‌های مورد نیاز یک لپ‌تاپ صنعتی پرداخته‌ایم؛ پس با ما همراه باشید.

فهرست مطالب

لپ تاپ MSI GL65 Leopard بهترین لپ تاپ برای رندر سه بعدی

پردازنده پردازنده نسل دهم اینتل Core i7-10750H 
پردازنده گرافیکی پردازنده گرافیکی انویدیا GeForce RTX 2070 8G GDDR6
حافظه رم ۱۶ گیگابایت رم  DDR4 با سرعت ۲۶۶۶ مگاهرتز
فضای ذخیره سازی ۵۱۲ گیگابایت حافظه اس اس دی پرسرعت NVMe
نمایشگر نمایشگر ۱۵.۶ اینچی فول اچ دی / پنل IPS / وضوح ۱۹۲۰ در ۱۰۸۰ / نرخ نوسازی ۱۴۴هرتز
وزن ۴.۱۴ کیلوگرم
عمر باتری بالای ۴ ساعت در حالت عادی و بالای ۲ ساعت در حالت کار با نرم‌افزار مدل‌سازی
سایر ویژگی‌ها صفحه‌کلید با نور پس‌زمینه RGB، Wi-Fi 6 AX201 (2×2 ax)، Windows 10 Home

لپ‌تاپ GL65 Leopard ام اس آی سرعت بالایی در بوت شدن سیستم، اجرای نرم‌افزارهای مدل‌سازی سه بعدی و رندر گرفتن دارد. این لپ‎تاپ را می‌توان در دسته لپ‌تاپ‌های ویژه بازی نیز قرار داد. در واقع اغلب لپ‌تاپ‌هایی که برای بازی‌های حرفه‌ای استفاده می‌شوند، جهت استفاده از نرم‌افزارهای مدل‌سازی سه بعدی بسیار مناسب هستند. این لپ‌تاپ به گیمرها امکان اجرای یک بازی سنگین با سرعت ۴۸ فریم در ثانیه با وضوح ۱۰۸۰ را می‌دهد. لپ‌تاپ MSI GL65 Leopard یکی از بهترین لپ‌تاپ‌ها جهت مدل سازی و رندر سه بعدی است.

ویژگی های سخت افزاری لپ تاپ MSI GL65 Leopard

پردازنده مرکزی این لپ تاپ Intel Core i7-10750H با سرعت کلاک پایه ۲.۶ گیگاهرتز بوده که می‌توان آن را تا ۵.۰ گیگاهرتز افزایش داد.

اگرچه قدرت پردازنده این لپ‌تاپ MSI برای بازی‌ها، مدل‌سازی سه بعدی و محاسبات روزانه بسیار بالا است، اما این پردازنده در تست‌های چند وظیفه‌ای نتیجه‌ای به مراتب بهتری ارائه می‌کند.

از ویژگی‌های برجسته لپ‌تاپ مدل‌سازی MSI GL65 Leopard کارت گرافیک  GeForce RTX 2070 8G GDDR6 انویدیا است. این پردازنده گرافیکی در مقایسه با نسل قبلی خود، دارای هسته‌های بیشتر و کلاک بالاتری بوده که عملکرد فوق العاده سریعی را ارائه می‌دهد.

عملکرد بالای این کارت گرافیک انویدیا سبب شده تا مدل‌های سه بعدی شما سایه و روشن و نورپردازی دقیق داشته باشد و به این ترتیب طرح شما کاملا واقعی به نظر می‌رسد.

لپ‌تاپ GL65 Leopard ام اس ای دارای ۱۶ گیگابایت حافظه رم DDR4 با سرعت ۲۶۶۶ مگاهرتز بوده که با وجود ۲ اسلات رم با حداکثر حافظه ۶۴ گیگابایت، بالاترین سرعت اجرای برنامه‌های گرافیکی را ارائه می‌دهد.

لپ‌تاپ GL65 Leopard همچنین از ۵۱۲ گیگابایت حافظه NVMe SSD بهره‌مند بوده که این میزان حافظه اس اس دی برای ذخیره داده‌ها، پروژه‌ها و فایل‌های سنگین شما کافی است.

باتری این لپ‌تاپ می‌تواند در هنگام کار با نرم‌افزارهای مدل‌سازی به مدت ۲ ساعت شارژ بماند و بعد از آن باید لپ‌تاپ را مجدد برای شارژ به برق متصل کرد. لازم به ذکر است مدت زمانی که این لپ‌تاپ در هنگام پخش فیلم می‌تواند شارژ بماند، ۴ ساعت است.

تعداد پورت های لپ تاپ صنعتی GL65 Leopard ام اس ای

لپ‌تاپ GL65 Leopard ام اس ای دارای پورت‌های ورودی/خروجی زیادی از جمله یک پورت USB 3.1 Gen2 Type C، یک پورت USB 3.2 Gen1، سری 3 Steel و وب کم 720p HD است. در واقع فول پورت بودن GL65 Leopard امکان اتصال دستگاه‌های متعددی را به لپ‌تاپ فراهم می‌سازد.

نمایشگر لپ تاپ مهندسی GL65 Leopard ام اس ای

لپ‌تاپ ام اس ای GL65 Leopard به نمایشگر ۱۵.۶ اینچی FHD با پنل IPS، مجهز است. نرخ نوسازی این نمایشگر ۱۴۴ هرتز بوده که رندرهای فوق‌العاده با کیفیتی ارائه می‌دهد. از نظر طراحی کلی این لپ‌تاپ ام اس ای دارای قاب ناز ۷۲٪ NTSC و پوشش ۱۰۰٪  sRGB است.

اپل MacBook Pro یک لپ تاپ بی رقیب صنعتی

پردازنده پردازنده M1  ۸ هسته ای اپل و پردازنده هوشمند ۱۶ هسته ای
پردازنده گرافیکی پردازنده گرافیکی ۸ هسته ای اپل M1
رم رم ۸ گیگابایتب DDR4
فضای ذخیره سازی ۲۵۶ گیگابایت SSD
نمایشگر صفحه نمایش ۱۳.۳ اینچی با نور پس زمینه LED با فناوریIPS   و وضوح تصوی ۱۶۰۰ در ۲۵۶۰ پیکسل/ نسبت تصویر ۱۶:۱۰
وزن ۱.۲۹ کیلوگرم
عمر باتری بالای ۱۸ ساعت
سایر ویژگی‌ها ۴ پورت تاندربولت، وای فای ۶، بلوتوث ۵.۱ و حسگر اثر انگشت

از زمان عرضه سری جدید اپل مک بوک ایر و اپل مک بوک پرو، هیچ لپ‌تاپ یا رایانه شخصی نتوانسته با آن رقابت کند و لپ‌تاپ مک‌پوک پرو اپل رکورد فروش بازار را شکسته است. مک‌بوک پرو بهترین لپ‌تاپ برای رندر سه بعدی و سایر برنامه های مدل سازی سه بعدی است.

ویژگی های سخت افزاری Apple MacBook Pro

مک بوک ایر اپل با پردازنده M1 آخرین عضو از سری قدرتمند مک بوک‌های اپل است. پردازنده Apple M1 از پردازنده Ever Bionic نیز قدرتمندتر است. مک‌بوک ایر جدید در مقایسه با مک‌بوک سال گذشته، از ۳.۵ برابر سرعت پردازش بیشتر برخوردار است.

این لپ‌تاپ علاوه بر پردازنده قدرتمند، از یک پردازنده هوشمند ۱۶ هسته‌ای برای یادگیری خودکار پیشرفته جهت انجام وظایف هوش مصنوعی بهره‎مند است.

لپ‌تاپ Apple MacBook Pro در دو مدل به فروش می‌رسد. مدل اول دارای ۸ گیگابایت رم و ۲۵۶ گیگابایت حافظه اس اس دی بوده و مدل دوم دارای ۸ گیگابایت رم و ۵۱۲ گیگابایت حافظه اس اس دی است؛ که می‌توانید با توجه به نیاز و حجم کاری خود، یکی از این دو مدل را انتخاب کنید.

پردازنده گرافیکی قدرتمند ۸ هسته‌ای این لپ‌تاپ می‌تواند عملکرد گرافیکی را تا ۵ برابر افزایش دهد و به این ترتیب در زمان انجام کار با مشکل هنگ سیستم مواجه نخواهید شد.

همانطور که در ابتدای بلاگ به آن اشاره کردیم، اپل بهترین باتری‌های لپ‌تاپ را ارائه می‌دهد که از نظر نگهداری مدت زمان شارژ قابل قیاس با هیچ برند دیگری نیست. لپ‌تاپ Apple MacBook Pro می‌تواند به مدت ۱۸ ساعت شارژ بماند.

مک‌بوک ایر به دلیل اینکه از هیچ فنی استفاده نمی‌کند، در هنگام روشن بودن و کار با آن هیچ نویزی ایجاد نمی‌کند. لازم به ذکر است که این لپ‌تاپ فول پورت بوده و امکان اتصال دستگاه‌های زیادی را فراهم می‌سازد.

نمایشگر لپ تاپ صنعتی Apple MacBook Pro

مک بوک ایر اپل دارای نمایشگر ۱۳.۳ اینچی بوده که تصاویر بسیار شفاف و باکیفیتی را ارائه می‌دهد. همچنین دارای ویژگی ضد تابش صفحه نمایش بوده و از روشنایی تا ۵۰۰ نیت پشتیبانی می‌کند. بنابراین در هنگام کار در محیط آزاد نیز می‌تواند تصاویر واضحی ارائه دهد.

نمایشگر رتینا 4K آن تصاویر بسیار روشن و واضحی را در اختیار شما قرار می‌دهد که هیچ لپ تاپ دیگری در این رنج قیمت نمی‌تواند ارائه دهد.

قابلیت جابه‌جایی لپ تاپ مهندسی Apple MacBook Pro

اپل همواره لپ‌تاپ‌های قابل حمل عالی ارائه می‌کند که مک‌بوک ایر اپل با وزن ۱.۲۹ کیلوگرم، سبک بوده و حمل آن بسیار آسان است.  

ایسوس TUF F17 یک لپ تاپ دو منظوره و فوق قدرتمند

پردازنده پردازنده نسل ۱۱ اینتل Core i7-11800H
پردازنده گرافیکی انویدیا GeForce RTX 3060 6GB GDDR6
رم ۱۶ گیگابایت حافظه رم DDR4 با سرعت ۳۲۰۰ مگاهرتز
فضای ذخیره سازی ۱ ترابایت حافظه SSD NVMe M.2
نمایشگر نمایشگر ۱۷.۳ اینچی/ فول اچ دی/ پنل IPS / وضوح تصویر ۱۹۲۰ در ۱۰۸۰/ نرخ نوسازی ۱۴۴هرتز
وزن ۲.۵۹ کیلوگرم
عمر باتری بالای ۷ ساعت
سایر ویژگی‌ها صفحه‌کلید با نور پس‌زمینه RGB، Wi-Fi 6 (802.11ax)، Windows 10 Home، و ارتقاء رایگان به Windows 11

اگر به دنبال یک لپ‌تاپ دو منظوره هستید و می‌خواهید در کنار کار کردن، اوقات بیکاریتان را کمی بازی کنید، لپ‌تاپ TUF F17 ایسوس را از دست ندهید. این لپ‌تاپ قادر است برنامه‌هایی چون Cinema 4D، 3D Maya، Revit، Sketchup Pro را بدون کاهش سرعت اجرا کند.

ویژگی های سخت افزاری لپ تاپ ایسوس TUF F17

لپ‌تاپ TUF F17 ایسوس مجهز به پردازنده هشت هسته‌ای اینتل Core i7-11800H بوده که دارای ۴ هسته و حافظه پنهان ۲۴ مگابایتی با فرکانس شتاب تا ۴.۸ گیگاهرتز است.

این لپ‌تاپ عملکرد مناسبی برای اجرای انواع نرم‌افزار مدل‌سازی و همچنین بازی‌های کامپیوتری را ارئه می‌دهد. لپ‌تاپ TUF F17 با قدرت پردازشی بالایی که دارد به راحتی و بدون هیچ مشکلی می‌تواند به سرعت رندرهایی با کیفیت بگیرد. همچنین عملکرد چند وظیفه‌ای این لپ‌تاپ بسیار عالی است.

لپ‌تاپ ASUS TUF F17 مجهز به کارت گرافیک NVIDIA GeForce RTX 3060 بوده که ۶ گیگابایت فضای اختصاصی GDDR6 در ۹۰ وات TGP، تا ۱۶۳۰ مگاهرتز ارائه می‌کند. به این ترتیب می توانید به راحتی کار مدل سازی سه بعدی را انجام دهید.

این لپ‌تاپ دارای ۱۶ گیگابایت رم DDR4 3200 مگاهرتز بوده که برای مدل سازی سه بعدی، رندر کمی ضعیف است. اما اگر دانشجوی این رشته مهندسی هستید و رندرهای سنگینی نمی‌گیرید، این میزان حافظه رم برای کار شما کافی است.

لپ‌تاپ  TUF F17ایسوس با ۱ ترابایت حافظه اس اس دی NVMe M.2 با سه اسلات ارائه می‌شود. این میزان از حافظه اسی اس دی به شما این امکان را می‌دهد که با خیالی راحت حجم زیادی از فایل‌های خود را بدون نگرانی از اتمام ظرفیت فضای ذخیره سازی، ذخیره کنید.

عملکرد باتری این لپ‌تاپ نیز نسبتا مناسب است. باتری لپ‌تاپ TUF F17 ایسوس می‌تواند به مدت ۷ ساعت مداوم و در هنگام کار با نرم‌افزارهای سنگین، شارژ بماند.

تعداد پورت های لپ تاپ صنعتی ایسوس TUF F17

لپ‌تاپ ASUS TUF G17 به لطف فول پورت بودن، امکان اتصال دستگاه‌های متعددی را فراهم می‌سازد. این پورت‌ها شامل یک درگاه USB 3.2 نوع C، دو درگاه USB 3.2 نوع A و یک پورت USB 2.0 نوع A اضافی است که در مجموع سه ورودی ارائه می‌دهد.

نمایشگر لپ تاپ مهندسی ایسوس TUF F17

صفحه نمایش ۱۷.۳ اینچی فول اچ دی IPS با وضوح صفحه ۱۰۸۰ در ۱۹۲۰، فریم باریک و نرخ نوسازی ۱۴۴ هرتز، نمایشگر این لپ‌تاپ را به یک نمایشگر حرفه‌ای و جذاب تبدیل کرده است. لپ‌تاپ ASUS TUF G17 دارای صفحه کلید با نور پس زمینه RGB بوده که امکان کار و بازی را در تاریکی فراهم می‌کند.   

قابلیت جا‌به‌جایی ایسوس TUF F17 Laptop

تنها نقطه ضعف این لپ‌تاپ وزن نسبتا زیاد آن اسیت. حمل یک لپ‌تاپ ۲.۵۹ کیلوگرمی کمی سخت است.

لپ‌تاپ لنوو Lenovo Legion 5 با قدرتمندترین پردازنده بازار

پردازندهای‌ام‌دی Ryzen 7 4800H mobile
پردازنده گرافیکیانویدیا GeForce GTX 1660Ti
رم۱۶ گیگابایت حافظه رم DDR4‌با سرعت ۳۲۰۰ مگاهرتز
فضای ذخیره سازی۵۱۲ گیگابایت حافظه SSD NVMe M.2
نمایشگرنمایشگر ۱۵.۶ اینچ/ فول اچ دی/ پنل IPS/ وضوح تصویر ۱۹۲۰ در ۱۰۸۰/ نرخ نوسازی ۱۴۴هرتز
وزن۲.۴۵ کیلوگرم
عمر باتریبالای ۵ ساعت
سایر ویژگی‌هاصفحه کلید TrueStrike، 2×2 Wi-Fi 6 (802.11 ax)، بلوتوث 5.0، Windows 10 Home

اگر به دنبال یک لپ‌تاپ با پردازنده قدرتمند و ویژگی‌های برجسته هستید، لپ‌تاپ Lenovo Legion 5 یک انتخاب مناسب است. این لپ‌تاپ دارای پردازنده AMD Ryzen 4000 بوده که سرعت بسیار بالایی دارد. هیچ کس نمی‌تواند منکر این شود که Lenovo Legion 5 بهترین لپ تاپ برای اجرای نرم افزار مایا است.

لپ تاپ Legion 5 لنوو در رده لپ‌تاپ‌ها فوق نازک و قدرتمند قرار می‌گیرد که برای اجرای نرم‌افزارهای سنگین بسیار مناسب است. این لپ‌تاپ دارای ویژگی صوتی Dopoundsy بوده که صدای واضحی ارائه می‌دهد.  

ویژگی های سخت افزاری لپ‌تاپ لنوو Legion 5

لپ‌تاپ لنوو Legion 5 علاوه بر پردازنده فوق قدرتمندی که دارد، به کمک کارت گرافیک NVIDIA GeForce که دارای پیشرفته ترین معماری GPU است به شما امکان اجرای سریع و بسیار روان برنامه‌های مدل‌سازی سه بعدی را می‌دهد.

این لپ‌تاپ دارای ۱۶ گیگابایت حافظه DDR4 با فرکانس ۳۲۰۰ مگاهرتز و حافظه ۵۱۲ گیگابایتی M.2 NVMe PCIe SSD است که بیشترین فضا را برای ذخیره فایل‌های سنگین شما فراهم می کند.

از دیگر ویژگی‌های لپ‌تاپ Lenovo legion 5  باتری قدرتمند آن است. این باتری قادر است مدت زمان زیادی به لطف سیستم مدیریت انرژی تخلیه دینامیکی هوشمندی که دارد شارژ بماند. این لپ‌تاپ می‌تواند در مدت زمان کار کردن به مدت ۵ ساعت شارژ بماند همچنین دارای عملکرد شارژ سریع بوده که می‌تواند تنها در ۳۰ دقیقه ۵۰ درصد شارژ شود.

پورت های لپ تاپ صنعتی لنوو Legion 5

لپ‌تاپ Lenovo Legion 5 فول پورت بوده و از پورت‌های ورودی/خروجی زیادی از جمله ۴ پورت USB 3.1 Gen 1، ۱ پورت USB-C، HDMI، اترنت و جک های صوتی برخوردار است.

نمایشگر لپ تاپ مهندسی لنوو Legion 5

این لپ‌تاپ مدل‌سازی لنوو دارای نمایشگر ۱۵.۶ اینچی FHD IPS با وضوح صفحه تصویر ۱۰۸۰ در ۱۹۲۰ بوده و نرخ نوسازی آن ۱۴۴ هرتز است که رنگ‌های عمیق و وضوح عالی را ارائه می‌دهد.

لپ‌تاپ Legion 5  لنوو دارای صفحه کلید TrueStrike است، این ویژگی صفحه کلید باعث می‌شود که با کوچکترین فشار دکمه‌ها به میزان ۱.۵ میلی‌متر، فرمان‌ها به سرعت اجرا شود.

قابلیت جا‎به‌جایی لنوو Legion 5

لپ‌تاپ Lenovo Legion 5 باریک و سبک با قدرت پردازش بالایی است. وزن این لپ‌تاپ ۲.۴۵ کیلوگرم است که کمی سنگین به نظر می‌رسد.  

لپ‌تاپ اچ پی Pavilion 15 Gaming پشتیبانی از تمام نرم افزارهای مدل سازی

پردازندهپردازنده ای‌ام‌دی Ryzen 5 4600H mobile
پردازنده گرافیکیپردازنده گرافیکی انویدیا GeForce GTX 1650
رمرم ۸ گیگابایتی DDR4
فضای ذخیره سازی۲۵۶ گیگابایت SSD NVMe M.2
نمایشگرنمایشگر ۱۵.۶ اینچی فول اچ دی/ وضوح توصیر ۱۹۲۰ در ۱۰۸۰/ Micro-edge display
وزن۱.۹۹ کیلوگرم
عمر باتریبالای ۷ ساعت
سایر ویژگی‌هاصفحه‌کلید با نور پس‌زمینه، بلوتوث، وای‌فای، Windows 10 Home

لپ‌تاپ Pavilion 15 Gaming، برخلاف مدل‌های قبلی خود، یک لپ‌تاپ عالی، ویژه مدل‌سازی‌های سه بعدی حرفه ای بوده که نسبت به قیمت پایین آن، یک انتخاب ایدآل به حساب می‌آید.

این لپ‌تاپ برای اجرای تمامی بازی‌هایی با رتبه‌بندی AAA بسیار مناسب است. این لپ‌تاپ اچ پی تمامی بازی‌های آنلاین و نرم‌افزارهای مدل‌سازی سه بعدی را بسیار عالی پشتیبانی و اجرا می‌کند.

ویژگی های سخت افزاری لپ‌تاپ اچ پی Pavilion 15 Gaming 

لپ‌تاپ اچ پی Pavilion 15 Gaming  مجهز به پردازنده Mobile AMD Ryzen 5 4600H است. این پردازنده دارای سرعت ۳.۰۰ گیگاهرتز بوده که چنین سرعت و قدرتی آن را به یک لپ‌تاپ ویژه مدل‌سازی سه بعدی، رند و بازی تبدیل کرده است.   

این لپ‌تاپ اچ پی دارای کارت گرافیک NVIDIA GeForce GTX 1650 بوده که برای کارهایی مانند بازی، اتوکد، مدل سازی و رندر سه بعدی بسیار مناسب خواهد بود. این پردازنده گرافیکی امکان اجرای سنگین‌ترین نرم‌افزارهای مدل‌سازی سه بعدی را بدون کوچکترین تاخیری فراهم می‌سازد.

لنوو Pavilion 15  دارای ۸ گیگابایت رم DDR4 است که برای انجام چند کار پیشرفته بسیار مناسب است. همچنین از یک درایو جامد (SSD) ۲۵۶ گیگابایتی جهت ذخیره سازی اطلاعات و فایل‌های شما بهره‌مند است.

میانگین عمر باتری این لپ‌تاپ به لطف باتری لیتیوم پلیمری و سایر امکانات مدیریت مصرف انرژی، ۷ ساعت بوده که کاملا مناسب است.  

نمایشگر لپ تاپ صنعتی Pavilion 15 Gaming  اچ پی

لپ‌تاپ HP Pavilion 15 دارای نمایشگر ۱۵.۶ اینچی Full HD Micro-edge با حداکثر وضوح تصویر ۱۹۲۰ در ۱۰۸۰ است. که علاوه بر نمایش کارهای اجرایی، برای تماشای فیلم نیز بسیار مناسب است.

قابلیت جابه‌جایی اچ پی Pavilion 15

وزن لپ‌تاپ اچ پی Pavilion 15  ۱.۹۹ کیلوگر بوده که سبک وزن محسوب شده و جابه‌جایی آن آسان است. این لپ‌تاپ همچنین از یک صفحه کاید با نور پس‌زمینه برخوردار است که به شما امکان کار در نور کم را فراهم می‌کند.

لپ‌تاپ صنعتی اچ‌پی مدل ProBook x360 11 G1 EE Notebook PC؛ یک لپ‌تاپ مستحکم

پردازندهپردازنده Intel Celeron N3350 processor
پردازنده گرافیکیپردازنده گرافیکی Intel HD Graphics 500
حافظه رم۸ گیگابایت رم
فضای ذخیره سازی۱۲۸ گیگابایت حافظه اس اس دی پرسرعت NVMe
نمایشگرنمایشگر ۱۱.۶ اینچی فول اچ دی
وزن۱.۳۵ کیلوگرم
عمر باتری

شاید در نگاه اول، لپ‌تاپ HP ProBook x360 11 G1 EE یک لپ تاپ ۲ در ۱ معمولی به نظر برسد. با این حال، هنگامی که عمیق‌تر بررسی کنید، خواهید دید که با یک لپ‌تاپ قدرتمند روبه‌رو هستید. این لپ‌تاپ به گونه‌ای ساخته شده است که در مقابل ضربه‌های فیزیکی و نفو‌‌ مایعات مقاومت بالایی دارد.

پروبوک ۱۱ با وزن حدود ۱.۳۵ کیلوگرم و ضخامت ۲ سانتی‌متر، با اندازه صفحه نمایش ۱۱.۶ اینچ، بدنه بسیار محکمی دارد و در برابر استفاده نادرست از لپ‌تاپ مقاومت می‌کند. لولای ۳۶۰ درجه به دستگاه اجازه می‌دهد تا به عنوان تبلت نیز مورد استفاده قرار گیرد. نمایشگر ۱۱.۶ اینچی این لپ‌تاپ صنعتی اچ‌پی از وضوح تصویر ۷۶۸ پیکسل برخوردار بوده و توسط شیشه محافظ گوریلا گلس ۵ در برابر خط و خش محافظت می‌شود.

تعداد پورت‌های لپ تاپ HP ProBook x360 11 G7

ورودی/خروجی به اندازه کافی زیاد هستند، به خصوص با توجه به اندازه دستگاه. شما دو پورت USB Type-A 3.2 Gen.1 و یک USB Type-C 3.2 Gen.1، یک HDMI 2.0 و یک اتصال شبکه اترنت و همچنین یک جک ۳.۵ میلی‌متری صدا دریافت می‌کنید.

از آنجایی که CPU دستگاه جدید هست،  از Wi-Fi 6 و بلوتوث ۵ برای سرعت‌ سریع و تماس‌های با تاخیر کم پشتیبانی می‌کند. کیفیت تماس به دلیل میکروفون دو آرایه و بلندگوهای استریو باید عالی باشد.

سخت افزار مورد نیاز برای یک لپ تاپ صنعتی و مهندسی

ویژگی پردازنده یا CPU بهترین لپ‌ تاپ های صنعتی

هسته و مغز پردازشی هر لپ‌تاپ CPU است. پردازنده، قدرت پردازش تمامی نرم‌افزارهای اجرایی را فراهم می‌کند. پیش از خرید لپ‌تاپ، مهم‌ترین سخت‌افزاری که باید در اولویت قرار بگیرد، پردازنده آن است. در مدل‌سازی و رندر سه‌بعدی، باید به دنبال پردازنده‌هایی باشیم که دارای ویژگی زیر باشند.

  • سرعت پایه بالا
  • حداکثر سرعت کلاک توربو (هر چه بالاتر بهتر)

برای مدل‌سازی سه بعدی، بهتر است به دنبال آخرین نسل پردازنده‌هایی با عملکرد بالا باشید. شاید منطقی به نظر نرسد اما نسل ۱۱پردازنده Core i3 اینتل به مراتب عملکرد بهتری نسبت به نسل‌های قدیمی و ابتدایی پردازنده Core i7 اینتل ارائه خواهد داد.

ویژگی پردازنده گرافیکی یا GPU لپ تاپ مهندسی

پردازنده گرافیکی یا GPU، قطعه سخت افزاری است که کیفیت اجرا و رندر نهایی کارهای گرافیکی شما به آن بستگی دارد. در واقع راز یک رندر سریع و با کیفیت با لپ‌تاپ، همان پردازنده گرافیکی با قدرت بالا است. هنگام خرید لپ‌تاپ به دنبال آخرین نسل از پردازنده گرافیکی باشید. همچنین سعی کنید لپ‌تاپی را انتخاب کنید که دارای ظرفیت گرافیکی بالا باشد. البته مراقب بودجه‌ای که برای خرید لپ‌تاپ صنعتی خود کرده‌اید باشید، چرا که یک گرافیک قدرتمند باعث بالا رفتن قیمت لپ‌تاپ خواهد شد.

میزان حافظه رم مورد نیاز

حافظه RAM مخفف Random Access Memory است. رم تمام داده‌هایی که نرم‌افزار برای دسترسی سریع به آن‌ها نیاز دارد را در خود نگه می‌دارد. برای کارهای گرافیکی، مدل‌سازی و رندر گرفتن، به یک رم با ظرفیت بسیار بالایی نیازمند هستید.

دقیقا نمی‌توان گفت که به چه میزان از ظرفیت رم نیازدارید. حافظه رم شما هرچه بیشتر باشد برای انجام کارهای سنگین گرافیکی شما مناسب‌تر است. یک رم ۱۶ گیگابایتی شاید برای دانشجوان معماری مناسب باشد اما برای مدل‌سازی‌های سه بعدی که حجم بسیار بالایی دارد، یک رم ۱۶ گیگابایتی نه تنها مناسب نیست بلکه به لپ‌تاپ شما آسیب جدی وارد می‌کند. بنابراین دست‌کم ۳۲ گیگابایت حافظه رم را برای لپ‌تاپ خود درنظر داشته باشید.   

اهمیت نمایشگر لپ تاپ صنعتی

ممکن است مانیتور لپ‌تاپ شما یک نمایشگر معمولی HD با وضوح تصویر ۱۰۸۰ در ۱۹۲۰ باشد و تا حد زیادی نیز نیاز شما را برطرف کند. اما همیشه یک نمایشگر قدرتمند که بتواند رنگ‌های درخشان‌تر و دقیقی را ارائه دهد، تاثیر بسیار مثبتی بر روی کار شما خواهد داشت. البته از آنجا که یک نمایشگر معمولی نیز می‌تواند نیاز مدل‌سازی سه بعدی شما را رفع کند، تهیه یک نمایشگر قوی‌تر تنها در صورتی منطقی است که شما بودجه کافی برای خرید یک لپ‌تاپ با قیمت بالا را داشته باشید.

اهمیت طول عمر باتری

اگر حقیقت را بگوییم، اغلب لپ‌تاپ‌های موجود در بازار از اقتصادی تا حرفه‌ای با قیمت بالا، در زمینه باتری با مشکل جدی رو‌به‌رو هستند. تعداد کمی از لپ‌تاپ‌ها هستند که طول عمر باتری مناسبی دارند. لپ‌تاپ‌های اپل یکی از برندهایی است که می‌توانید روی عمر باتری و مدت زمان نگهداری شارژ آن حساب کنید. اغلب لپ‌تاپ‌ها تنها چند ساعت شارژ نگه می‌دارند و از طول عمر بسیار کوتاهی برخوردار هستند. بنابراین اگر از آن دسته کاربرانی هستید که از لپ‌تاپ خود در خارج از محل کار استفاده می‌کنید، باید این نکته را در نظر داشته باشید.

اهمیت خنک کننده برای بهترین لپ‌تاپ صنعتی

در مدل سازی سه بعدی سیستم شما حرارت بسیار زیادی تولید می‌کند. به خصوص هنگام اجرای کارهای سنگین و چندوظیفه‌ای. درنظر داشته باشید که خنک کننده‌های لپ‌تاپ هرگز به قدرتمندی خنک کننده‌های رایانه‌های رومیزی نخواهند بود. بنابراین یک خنک کننده خارجی برای کاهش دمای لپ‌تاپ شما در هنگام کار با نرم‌افزارهای سنگین، الزامی است.  

میزان فضای ذخیره سازی مورد نیاز

هنگام کار با گرافیک دوبعدی، اندازه فایل‌ها چندان زیاد نبوده و حجم نرمالی را اشغال می‌کند. اما هنگام کار با نرم‌افزارهای صنعتی، شما با فایل‌هایی با حجمی بسیار بالا روبه‌رو هستید. بنابراین توصیه می‌شود دست‌کم از یک هارد دیسک مکانیکی با ظرفیت ۲ ترابایت در کنار یک حافظه SSD‌ با ظرفیت ۵۱۲ گیگابایت استفاده کنید.

سخن پایانی

برای خرید یک لپ‌تاپ قدرتمند صنعتی جهت اجرای نرم‌افزارهای مدل‌سازی باید علاوه بر در نظر داشتن قدترمندترین سخت‌افزارها، به میزان بودجه خود نیز دقت کنید. یکی از راه‌های تشخیص یک لپ‌تاپ مهندسی قدرتمند آن است که ببینید آیا لپ‌تاپ قابلیت اجرای بازی‌های سنگین را دارد یا خیر. در واقع تمامی لپ‌تاپ‌هایی که ویژه بازی ساخته شده‌اند، به طور به‌القوه برای اجرای نرم‌افزارهای مهندسی و رندرینگ نیز مناسب است. درنهایت اگر قصد صرفه‌جویی در هرینه‌های خود را دارید، می‌توانید یک لپ‌تاپ با نمایشگر ساده‌تر انتخاب کنید.

از این مطلب چقدر راضی بودید؟

روی ستاره کلیک کنید تا نظرتون ثبت بشه

4.7 / 5. تعداد رای دهندگان: 6

تا حالا امتیازی برای این مطلب ثبت نشده؛ با ثبت نظرتون مارو خوشحال می‌کنید


دیدگاه خود را ارسال کنید :

محمد گفت:

سلام قیمت بازه قیمت لپ تاپ مناسب طراحی صنعتی چقدره

پشتیبانی اعتبارکالا گفت:

سلام
بین ۵۰ تا ۸۰ میلیون تومان متغیر است

نیلوفرمحمدی گفت:

لب تاب ایسوس صنعتی با را 32 گرافیک 8گیگاچه قیمتی هست واینکه ممنون میشم یک مدل بامشخصات بالا معرفی کنید

مجید گفت:

لپتاپ صنعتی نسل ۱۱ میخواستم

مستانه ناصری گفت:

لپ تاپ برند ایسوس مناسب نرم افزار رویت و تری دی مکس برای کارهای سنگین و حرفه ای چه مدلی باید بگیرم

پشتیبانی اعتبارکالا گفت:

سلام
ما به شما لپ تاپ ایسوس ZenBook 15 را پیشنهادد میکنیم

بابایی گفت:

سلام لپ تاپ میخوام برای تعمیرات موبایل ؟🖐️

محمری گفت:

سلام برای دانشجوی طراحی صنعتی چه لب تابی تارنج ۴۰تومن پیشنهادمی کنید

پشتیبانی اعتبارکالا گفت:

سلام
در این بازه قیمت، بهترین لپ‌تاپ صنعتی برای شما، لپ‌تاپ لنوو Lenovo Legion 5 است

خسرو خان رمکی گفت:

لب تاب مناسب برای رشته طراحی صنعتی میخوام مشخصات فنی لب تاب اعلان بفرمابید ممنون میشم

پشتیبانی اعتبارکالا گفت:

سلام
به انتهای این مطلب مراجعه فرمایید. ما در انتها سخت افزار مورد نیاز یک لپ تاپ صنعتی را شرح داده ایم. می‌توانید بر اساس این ویژگی‌ها اقدام به خرید کنید.

لپ تاپ صنعتی فول پورت گفت:

سلام

پشتیبانی اعتبارکالا گفت:

سلام
لپ تاپ MSI GL65 Leopard از تظر تعداد پورت بیشترین پورت های ورودی خروجی را در بین لپ تاپ های معرفی شده دارد

محسن عزیزی گفت:

قیمت لپ تاپ اچ پی مدل 8570
corei7 2640m
4/500
ممنون

پشتیبانی اعتبارکالا گفت:

سلام
در نظر داشته باشید که این لپ‌تاپ در بازار ایران به صورت دست دوم موجود است لذا قیمت آن با توجه به میزان آسیب دیدگی و… متغیر است

ف. محمدی گفت:

کارشناسی مدیریت صنعتی دارم چ نوع لپ تاپی رو پیشنهاد می کنید البته قيمتش هم بالا نباشه

پشتیبانی اعتبارکالا گفت:

سلام
تمامی لپ‌تاپ‌هایی که در این مطلب فهرست شده‌اند برای کار شما مناسب هستند. با بررسی قیمت هر یک و با توجه به بودجه‌ای که در نظر دارید، می‌توانید اقدام به خرید کنید

سروش قربانی گفت:

این لپ تاپ اولی که معرفی کردین قیمتش خیلی بالاست ولی لپ تاپ خوبیه. اپله که هم هیچی. سومی رو بخریم یعنی؟

پشتیبانی اعتبارکالا گفت:

سلام
فرمایش شما کاملا صحیح است. در این مطلب سعی شده بهترین‌ها را برای این رده شغلی معرفی کنیم. بنابراین اگر قصد خرید دارید، ایسوس TUF F17 یک انتخاب ایده‌آل است