etebarkala snappay
etebarkala snappay

بهترین لپ تاپ های Core i9 در سال ۲۰۲۳

4
(4)
حسین رجب چالی
1 سال پیش
بهترین لپ تاپ های Core i9 در سال ۲۰۲۳

با گذشت زمان، نرم‌افزارها و بازی‌های کامپیوتری سنگین‌تر می‌شوند و یکی از مهم‌ترین عوامل در مورد نیازهای سیستم، سرعت و قدرت است. در بازار لپ‌تاپ‌ها، تقاضای روز افزونی برای لپ‌تاپ‌های قوی جهت کارهای سنگین مانند ویرایش ویدئو یا موسیقی یا سریع‌ترین لپ‌تاپ گیمینگ وجود دارد. لپ‌تاپ‌های دارای پردازنده‌های پرچمدار و هسته‌های بالا معمولا این نیازها را برطرف می‌کنند. در این مطلب قرار است بهترین لپ تاپ های Core i9 سال ۲۰۲۳ را برای شما معرفی کنیم تا بتوانید دستگاهی عالی خریداری کنید. پس با مجله اعتبارکالا همراه باشید.

هسته یک پردازنده داخل خود تراشه قرار دارد و هر هسته قدرت بیشتری به پردازنده اضافه می‌کند و قادر به انجام وظایف داده‌های فشرده‌تر است. بنابراین، نیازی به گفتن نیست که یک سیستم ۶ هسته‌ای یا i9 سریع کار می‌کند و می‌تواند حجم عظیمی از داده‌ها را مدیریت کند. اگر به دنبال سیستمی با قدرت بالا هستید، تراشه i9 اینتل پاسخگویی نیاز شما خواهد بود.

این مطلب را هم بخوانید: بهترین لپ‌تاپ‌های Core i7

۱. ایسوس Zenbook Pro 15

ایسوس Zenbook Pro 15
مشخصات ایسوس Zenbook Pro 15
پردازندهنسل هشتم اینتل Core i9
گرافیکانویدیا GeForce GTX 1050
رم۱۶ گیگابایت
نمایشگر۱۵.۶ اینچ
۱۰۸۰ × ۱۹۲۰ پیکسل
حافظه داخلی۵۱۲ گیگابایت SSD
سیستم عاملWindows 10 Professional
عمر باتریتا ۵ ساعت
وزن۱.۸۱ کیلوگرم

لپ‌تاپ i9 مقرون‌به‌صرفه با قابلیت‌های زیادی مانند صفحه لمسی، نمایشگر تطبیقی که به شما اجازه می‌دهد با یک ضربه ساده میانبر ایجاد کنید. همه این‌ها باعث شده تا ایسوس Zenbook Pro 15 به رتبه اول فهرست بهترین لپ تاپ های Core i9 در سال ۲۰۲۳ تبدیل شود.

به نظر می‌رسد که این لپ‌تاپ از پس بیشتر کارها برمی‌آید؛ اما نمی‌تواند کارهای سنگینی مانند ویرایش ویدئو را با تمام قوا انجام دهد و بزرگ‌ترین ایراد آن در این است که رم ۱۶ گیگابایتی به مادربرد لحیم شده است؛ بنابراین نمی‌توانید رم اضافی به لپ‌تاپ اضافه کنید.

همچنین، عمر باتری آن به حدود ۵ ساعت محدود است؛ اما این مسئله با شارژ سریع، تا حدودی جبران می‌شود و به شما اجازه می‌دهد تا شارژ باتری را در کمتر ۵۰ دقیقه از صفر به ۶۰ درصد برسانید. ایسوس Zenbook Pro 15 با قیمت جهانی در حدود ۲۳۰۰ دلار، ارزان‌ترین دستگاه این فهرست است و اکثر خریداران دستگاه، در بازارهای جهانی نظر مثبتی در مورد آن دارند.

سیستم‌های دارای پردازنده ۹ هسته‌ای سریع داغ می‌شوند؛ بنابراین، داشتن فن دوگانه در این لپ‌تاپ، قابل ستایش است. نمایشگر زنبوک پرو ۱۵ واضح و شفاف است و می‌توانید از نمایشگر آن جهت استفاده راحت‌تر، در حالت دوگانه نیز استفاده کنید.

۲. گیگابایت AERO 15

گیگابایت AERO 15
مشخصات گیگابایت AERO 15
پردازندهاینتل Core i9 – 8950HK
فرکانس ۲.۹ گیگاهرتز تا ۴.۸ گیگاهرتز
گرافیکانویدیا GeForce RTX 2070 
۸ گیگابایت
رم۳۲ گیگابایت
نمایشگر۱۵.۶ اینچ
۱۸۸۰ × ۱۹۲۰ پیکسل
حافظه داخلی۱ ترابایت SSD
سیستم عاملWindows 10 Professional
عمر باتریتا ۸ ساعت
وزن۲ کیلوگرم

گیگابایت AERO 15 دستگاهی با طراحی خوب، نمایشگر زیبا، رم بالا، گرافیک و صدای عالی و در کل، یک غول بی‌شاخ‌ودم است. این دستگاه هرچیزی که از یک لپ‌تاپ i9 خوب نیاز دارد را در اختیار کاربر قرار می‌دهد و نمی‌توان از آن هیچ ایرادی گرفت.

اگر بدانید چه چیزی از دستگاه خود می‌خواهید، گیگابایت AERO 15 می‌تواند یکی از بهترین لپ‌تاپ‌های i9 برای شما باشد و شاید بتوان با کمی اغماض آن را رقیب ویندوزی لپ‌تاپ‌های مک بوک اپل دانست. البته، ممکن است کاربران با سیستم‌عامل این دستگاه کمکی مشکل داشته باشند و نیاز باشد تا ویندوز آن عوض شود. به همین خاطر، نمی‌توان Gigabyte AERO 15 را به کاربران مبتدی توصیه کرد.

۳. مک بوک پرو ۱۶ (۲۰۱۹)

مک بوک پرو ۱۶ (۲۰۱۹)
مشخصات مک بوک پرو ۱۶ (۲۰۱۹)
پردازندهپردازنده ۸ هسته‌ای اینتل Core i9
با فرکانس ۲.۳ گیگاهرتز
گرافیکAMD Radeon Pro 5500M با ۴ گیگابایت رم GDDR6
رم۱۶ تا ۶۴ گیگابایت
نمایشگر۱۶ اینچ نمایشگر LED-backlit
۱۹۲۰ × ۳۰۷۲ پیکسل
حافظه داخلی۵۱۲ گیگابایت تا ۶ ترابایت
سیستم عاملmacOS
عمر باتریتا ۱۱ ساعت
وزن۱.۹۵ کیلوگرم

مک بوک پرو ۱۶ اینچی سال ۲۰۱۹ یک لپ‌تاپ فوق‌العاده است و حتما باید در فهرست بهترین لپ تاپ های Core i9 در سال ۲۰۲۲ قرار می‌گرفت؛ چون ویژگی‌های جدید و بهبودیافته‌ای دارد که نسخه قبلی از آن بی‌بهره بود. یکی از تغییرات قابل توجه، تغییر کیبورد آن از حالت پروانه‌ای به کیبورد جادویی اپل است.

این مطلب را هم بخوانید: بهترین لپ‌تاپ‌ها برای ویرایش فیلم

همچنین، می‌توان این لپ‌تاپ را در مدل‌های مختلفی تهیه کرد و می‌توانید از فضای ذخیره‌سازی کم ۵۱۲ گیگابایت تا ۶ ترابایت، یکی از مدل‌ها را انتخاب کنید. به علاوه، می‌توان رم دستگاه را از ۱۶ تا ۶۴ گیگابایت انتخاب کرد. البته فراموش نکنید که این دستگاه قیمت بالایی دارد؛ اما با هزینه‌ای که پرداخت می‌کنید، یکی از بهترین لپ‌تاپ‌های Core i9 بازار را دریافت خواهید کرد.

نکته دیگری که باید به آن توجه کنید این است که پس از خرید، دیگر نمی‌توان سخت‌افزار مک بوک پرو ۱۶ اینچی را تغییر داد. بنابراین، حتما قبل از خرید از نسخه‌ای که قصد تهیه آن را دارید، اطمینان حاصل کنید.

۴. ایسوس ROG Mothership GZ700

ایسوس ROG Mothership GZ700
مشخصات ایسوس ROG Mothership GZ700
پردازندهاینتل Core i9 8950HK
فرکانس ۵ گیگاهرتز
گرافیکانویدیا GeForce RTX 2080
رم۶۴ گیگابایت DDR4
نمایشگر۱۷.۳ اینچ ۱۰۸۰ × ۱۹۲۰ پیکسل
حافظه داخلی۱ ترابایت Flash Memory Solid State
سیستم عاملویندوز ۱۰ پرو
عمر باتریتا ۵ ساعت
وزن۴.۸ کیلوگرم

ایسوس ROG Mothership یکی از بهترین لپ‌تاپ‌های گیمینگ Core i9 است. این لپ‌تاپ، ۶۴ گیگابایت رم DDR4 دارد که به شما اجازه می‌دهد هر بازی سنگینی که در بازار وجود دارد را به راحتی اجرا کنید.

لپ‌تاپ مذکور در بخش حافظه ذخیره سازی نیز چیزی کم ندارد؛ چون می‌تواند حجم زیادی از اطلاعات را در حافظه ۱.۵ ترابایتی SSD خود ذخیره کند. فن‌های دستگاه قابلیت ضد گرد و غبار دارند و در ادامه کار و کاهش دمای لپ‌تاپ، حتی هنگام اجرای برنامه‌های سنگین، تاثیر بسزایی دارند.

ایسوس ROG Mothership از وای‌فای ۶ اینتل (802.11ax) پشتیبانی می‌کند که توان عملیاتی شبکه اینترنت را تا ۴۰ درصد افزایش می‌دهد. این شبکه عملکرد و کارایی بالایی ارائه می‌دهد و به دستگاه اجازه می‌دهد تا به راحتی در شبکه‌های شلوغ، سرعت مناسبی داشته باشد. 

بازی‌ها در نمایشگر 4K دستگاه که گرافیکی با وضوح بالا و FPS روان و نرخ نوسازی ۱۴۴ دارد، به خوبی نمایش داده می‌شوند. صدای این لپ‌تاپ گیمینگ ایسوس نیز با ESS Sabre HiFi DAC، وضوح بالایی دارد که امکان تقویت صدای هوشمند را نیز در اختیار کاربر قرار می‌دهد. ایسوس ROG Mothership یکی از بهترین لپ‌تاپ‌های گیمینگ حال حاضر بازار است.

۵. لپ‌تاپ Razer Blade 16؛ بهترین لپ تاپ گیمینگ Core i9

مشخصات فنی 
نمایشگر۱۶ اینچی QHD+ نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتز تا ۲۴۰ هرتز
پردازنده13th Gen Intel Core i9-13950HX
پردازنده گرافیکیNVIDIA GeForce RTX 4060 / 4070 / 4080 / 4090
حافظه رم۳۲ گیگابایت رم DDR5 با سرعت 4800MHz
فضای ذخیره سازی۲ ترابایت حافظه SSD
پورت‌ها1x Thunderbolt 4, 1x USB-C, 3x USB-A, 1x HDMI 2.1, 1x UHS-II SD Card Reader, 1x 3.5mm audio

لپ‌تاپ Razer’s Blade 15 بدون شک بهترین لپ تاپ گیمینگ موجود در حال حاضر به طور کلی است، اما اگر دنبال یکی از جدیدترین و بهترین Core i9 هستید، بهتر است به جای آن، Razer Blade 16 جدیدتر را انتخاب کنید. ترکیب یک پردازنده Core i9-13950HX نسل سیزدهم اینتل با پردازنده‌های گرافیکی سری RTX 40 مانند 4060، 4070، 4080 یا حتی 4090 به Blade 16 اجازه می‌دهد به راحتی هر بازی را که با آن اجرا می‌کنید به راحتی انجام دهد. این لپ‌تاپ گیمینگ ریزر تا ۳۲ گیگابایت حافظه DDR5  و ۲ ترابایت حافظه SSD نیز در دسترس است و به ترتیب تا ۶۴ گیگابایت و ۴ ترابایت فضایی برای ارتقا کاربر وجود دارد.

اکثر پیکربندی‌های Blade 16 دارای نمایشگر ۱۶:۱۰ QHD+ با نرخ نوسازی عالی ۲۴۰ هرتز هستند، اما پیشرفته‌ترین آن‌ها دارای یک پنل مینی LED خیره‌کننده هستند که می‌تواند بین UHD+ در ۱۲۰ هرتز و FHD+ در حالت‌های ۲۴۰ هرتز جابجا شود. صرف نظر از اینکه کدام یک را انتخاب می‌کنید، ناامید نخواهید شد زیرا هر دو نمایشگر دارای کنتراست فوق العاده، روشنایی زیاد و طیف رنگی عالی هستند.

طراحی Razer Blade 16 نیز عالی است، زیرا روکش براق و نورپردازی RGB آن استایل زیبایی به آن بخشیده است. لپ تاپ به خوبی ساخته شده است و تجربه کاربری در مجموع عالی است. همچنین مجموعه‌ای عالی از پورت‌ها، از جمله یک تاندربولت ۴، یک USB-C، سه USB-A، یک HDMI 2.1، یک کارت‌خوان UHS-II SD و یک جک صوتی ۳.۵ میلی‌متری دریافت می‌کنید.

این مطلب را هم بخوانید: بهترین لپ‌تاپ‌ها برای کارهای مهندسی

۶. لپ‌تاپ Razer Blade 18؛‌ بهترین لپ تاپ گیمینگ Core i9 بزرگ

مشخصات فنی 
نمایشگر۱۸ اینچی QHD+ با نرخ نوسازی ۲۴۰ هرتز
پردازنده13th Gen Intel Core i9-13950HX
پردازنده گرافیکیNVIDIA GeForce RTX 4060 / 4070 / 4080 / 4090
حافظه رم۶۴ گیگابایت رم DDR5
فضای ذخیره سازی۲ ترابایت حافظه SSD
پورت‌ها1x Thunderbolt 4, 1x USB-C, 3x USB-A, 1x HDMI 2.1, 1x RJ45 2.5Gb Ethernet, 1x UHS-II SD Card Reader, 1x 3.5mm audio

لپ‌تاپ Blade 18 جدید Razer به بهترین شکل به عنوان یک Razer Blade 16 ارتقا یافته توصیف می‌شود. بیشتر مشخصات مشابه موجود و حتی در برخی زمینه‌ها از جمله Core i9- بهتر است. پردازنده 13950HX، مجموعه‌ای از گزینه‌های سری RTX 40 که شامل RTX 4090، حداکثر ۶۴ گیگابایت رم فوق العاده سریع DDR5 و حداکثر ۲ ترابایت حافظه SSD از جمله سخت‌افزار این لپ‌تاپ است. قابل ذکر است که قدرتمندترین و گرانترین مدل، i9-13950HX قدرتمند را با یک تراشه حتی قوی تر i9-13980HX ارائه می‌کند.

پنل ۱۸ اینچی QHD+  با نرخ نوسازی ۲۴۰ هرتز، طیف رنگ‌های باورنکردنی و کنتراست عمیق، بهترین انتخاب برای گیمرهای حرفه‌ای محسوب می‌شود. نمایشگر بزرگ‌تر همچنین تشخیص و درک جزئیات بصری در بازی‌ها را آسان‌تر می‌کند، اگرچه شکل بزرگ‌تر Blade 18 حمل را نسبت به Blade 16 سخت‌تر می‌کند. همچنین، هیچ گزینه mini-LED یا 4K با حالت دوگانه وجود ندارد.

ریزر Blade 18 از طراحی مشابه با سایر دستگاه ‌های Blade برخوردار است، از جمله سطوح براق، نورپردازی RGB و کیفیت ساخت قوی. همان آرایه‌ای از پورت‌ها را ارائه می‌دهد که Blade 16 ارائه می‌دهد، با اضافه شدن یک اسلات اترنت RJ45 2.5Gb.

۷. لپ‌تاپ ایسوس ROG Strix G16؛‌ بهترین لپ‌تاپ گیمینگ میان رده Core i9

مشخصات فنی 
نمایشگر۱۶ اینچی FHD+ با نرخ نوسازی ۱۶۵ هرتز
پردازنده13th Gen Intel Core i9-13980HX
پردازنده گرافیکیNVIDIA GeForce RTX 4070
حافظه رم۱۶ گیگابایت رم DDR5
فضای ذخیره سازی۱ ترابایت حافظه SSD
پورت‌ها1x Thunderbolt 4, 1x USB-C, 2x USB-A, 1x HDMI 2.1, 1 Gb Ethernet, 3.5mm audio

اگر به دنبال یک لپ‌تاپ گیمینگ Core i9 هستید، اما می‌خواهید با انتخاب یک پردازنده گرافیکی میان‌رده، رم و فضای ذخیره‌سازی کمتر و نمایشگر مقرون‌به‌صرفه‌تر در هزینه‌تان صرفه‌جویی کنید، نسخه 2023 ROG Strix G16 ایسوس را در نظر بگیرید که یکی از بهترین لپ‌تاپ‌های ایسوس محسوب می‌شود. این لپ‌تاپ، به نسل سیزدهم اینتل Core i9-13980HX، RTX 4070، ۱۶ گیگابایت رم DDR5 و ۱ ترابایت فضای ذخیره سازی مجهز شده است. همچنین دارای عمر باتری قابل توجه ۹ ساعته است که به ندرت یک لپ‌تاپ گیمینگ از چنین عمر باتری بالایی برخوردار باشد.

از نظر طراحی، این لپ‌تاپ کاملا طرحی مختص گیمرها دارد؛ با لبه‌های زاویه‌دار تیز و نورپردازی روشن RGB به یک لپ‌تاپ باظاهری جذاب تبدیل شده است. خوب یا بد بودن آن به ترجیحات شما بستگی دارد، اما اغلب کاربران از کیفیت ساخت محکم ROG Strix G16 راضی هستند. مجموعه‌ای از پورت‌های Thunderbolt 4، USB-C، USB-A، HDMI، Ethernet و 3.5 میلی‌متری صدا نیز در این لپ‌تاپ Core i9 ایسوس گنجانده شده است.

نقطه ضعف اصلی در اینجا نمایشگر لپ‌تاپ است. در حالی که پنل FHD+  با نرخ نوسازی ۱۶۵هرتز عالی به نظر می‌رسد، اما به اندازه نمایشگرهایی که در دستگاه‌های Razer می‌بینید واضح نیست. همچنین، فقدان گزینه‌ای برای نرخ نوسازی 1440p یا بالاتر، مشکل ساز است. در نهایت، همچنان نمایشگر خوبی بوده و اگر به دنبال لپ‌تاپی هستید که عملکرد قوی را با قیمت کمتری ارائه می‌دهد، معایب این چنینی نباید تعجب آور باشد.

۸. لپ‌تاپ ایسوس ROG Flow Z13؛ بهترین لپ تاپ 13 اینچی Core i9

مشخصات فنی 
نمایشگر۱۳ اینچی QHD+ با نرخ نوسازی ۱۶۵ هرتز
پردازنده13th Gen Intel Core i9-13900H
پردازنده گرافیکیNVIDIA GeForce RTX 4050 / 4070
حافظه رمتا ۳۲ گیگابایت رم DDR5
فضای ذخیره سازی۱ ترابایت حافظه SSD
پورت‌ها1x Thunderbolt 4, 1x USB-C, 1x USB-A, 1x microSD card reader, 1x 3.5mm audio

یافتن پردازنده Core i9 در یک دستگاه ۱۳ اینچی بسیار نادر است و ایسوس با قرار دادن یک پردازنده در ROG Flow Z13 خود در سال گذشته، تغییر بزرگی ایجاد کرد. در سال ۲۰۲۳، این لپ‌تاپ قدرتمند اما کوچک با مشخصات جدید بازگشته است و نسل سیزدهم اینتل Core i9-13900H، یک پردازنده گرافیکی RTX 4050، 16 گیگابایت حافظه DDR5 و یک ترابایت فضای ذخیره‌سازی کامل SSD را به همراه دارد. از طرف دیگر، نسخه ویژه ROG X ACRONYM collab از لپ‌تاپ موجود است که دارای ۳۲ گیگابایت DDR5 است، اگرچه استفاده از صفحه‌کلید آن به دلیل نمادهای عجیب و غریب روی آن کمی دشوار است.

پردازنده گرافیکی RTX 4050 قطعا به اندازه سایر پردازنده‌های گرافیکی موجود در لپ‌تاپ‌های این لیست قدرتمند نیست، اما به خاطر داشته باشید که این یک لپ‌تاپ ۱۳ اینچی قابل تبدیل بوده و آن را به چیزی تبدیل می‌کند که اساسا یک Surface Pro برای بازی است. استفاده از ۴۰۵۰ همچنین به این معنی است که ROG Flow Z13 پایین‌ترین قیمت اولیه را در میان دستگاه‌های دیگر در این لیست دارد.

ایسوس Flow Z13 دارای یک پنل ۱۳ اینچی QHD+ لمسی با نرخ نوسازی ۱۶۵ هرتز، 100% DCI-P3 و حداکثر روشنایی ۵۰۰ نیت است که به عنوان یک لپ‌تاپ ۲ در ۱عالی به نظر می‌رسد.

طراحی ۲ در ۱ لپ‌تاپ Flow Z13 ایسوس چیزی است که آن را بیش از همه نسبت به سایر گزینه‌های موجود در این مطلب متمایز می کند، زیرا در بازار لپ تاپ‌های مخصوص بازی بی‌نظیر است. اندازه نمایشگر کوچک برای همه مناسب نخواهد بود، اما اگر دستگاهی را می‌خواهید که هم بسیار قابل حمل باشد و هم قابلیت قابل توجهی داشته باشد، بهترین انتخاب برای شما خواهد بود.

۹. لپ‌تاپ گیمینگ MSI Stealth 17 Studio

مشخصات فنی 
نمایشگر۱۷.۳ اینچی QHD  با نرخ نوسازی ۲۴۰ هرتز
پردازنده13th Gen Intel Core i9-13900H
پردازنده گرافیکیNVIDIA GeForce RTX 4090
حافظه رمتا ۶۴ گیگابایت رم DDR5
فضای ذخیره سازی۲ ترابایت حافظه SSD
پورت‌ها1x Thunderbolt 4, 1x USB-C, 1x USB-A, 1x microSD card reader, 1x 3.5mm audio

اگرچه لپ‌تاپ MSI Stealth 17 Studio یک لپ‌تاپ گران قیمت محسوب می‌شود، اما لپ‌تاپ ۱۷.۳ اینچی QHD یک انتخاب فوق العاده برای گیمرها است. این دستگاه به پردازنده Intel Core i9-13900H مجهز بوده و دارای ۶۴ گیگابایت رم، ۲ ترابایت SSD، گرافیک NVIDIA GeForce RTX 4090 و نرخ تازه سازی ۲۴۰ هرتز است. طیف رنگی 100% DCI-P3 و صدای Dynaudio تجربه‌های فراگیر A/V را تضمین می‌کنند که قیمت بالای آن را توجیه می‌کند. همچنین صفحه کلید آن به نور RGB مجهز است.

همچنین، MSI مدیریت گرما را با فن‌های دوگانه و لوله‌های حرارتی متعدد (Cooler Boost Trinity+) در اولویت قرار می‌دهد. از سویی دیگر MSI Stealth 17 Studio یک لپ‌تاپ بسیار ایمن است که مجهز به تشخیص چهره و اثر انگشت است. باتری بادوام 99.9Whr، Wi-Fi 6E و Thunderbolt 4 نیز از دیگر ویژگی‌های برجسته این لپ‌تاپ Core i9 ام‌اس‌ای است.

سخن پایانی

در این مطلب، ۹ مورد از بهترین لپ تاپ های Core i9 در سال ۲۰۲۳ را به شما معرفی کردیم. فکر می‌کنید چه لپ‌تاپ دیگری را می‌توان به این فهرست اضافه کرد؟ نظرات خود را با ما در میان بگذارید.

از این مطلب چقدر راضی بودید؟

روی ستاره کلیک کنید تا نظرتون ثبت بشه

4 / 5. تعداد رای دهندگان: 4

تا حالا امتیازی برای این مطلب ثبت نشده؛ با ثبت نظرتون مارو خوشحال می‌کنید


دیدگاه خود را ارسال کنید :