etebarkala snappay
etebarkala snappay

تست دوربین گلکسی S21 FE

4.2
(35)
شکیبا گیلانی
1 سال پیش
تست دوربین گلکسی S21 FE

گوشی هوشمند Galaxy S21 FE دارای دوربین اصلی ۱۲ مگاپیکسلی است که با لنز ۱۲ مگاپیکسلی اولتراواید و لنز ۸ مگاپیکسلی تله فوتو تقویت شده است و دوربین دومی قادر به ارائه اسپیس زوم ۳۰ برابری است.

گوشی گلکسی S21 FE دارای یک لنز تله فوتو است، که معمولا در گوشی‌هایی در این بازه قیمتی به چشم نمی‌خورد. پیکسل ۶ که ارزان‌تر از گلکسی S21 FE است، فاقد لنز تله فوتو اختصاصی است، همچنین آیفون ۱۳ که ۱۰۰ دلار گران‌تر است نیز فاقد این لنز است.

به سختی می توانید تفاوتی در عکس فوق پیدا کنید. با کمی دقت بر روی رنگ دیوار سبز رنگ در پس زمینه می‌توانید متوجه جزئیات بیشتر در تصویر ثبت شده توسط لنز تله فوتو گلکسی S21 FE‌ شوید. در سایر موارد این دو عکس تقریبا یکسان هستند و این نشانه کیفیت دوربین گلکسی S21 FE است.

در تصویر فوق با کمی دقت متوجه می‌شوید که گلکسی S21 FE رنگ‌های ثبت شده را تقویت کرده و آن را نسبت به همتای خود یعنی پیکسل ۶، درخشان تر جلوه می‌دهد.

در تصویر فوق می‌توان وضوح رنگ و جزئیات و همچنین درخشان بودن آسمان و انعکاس آن در آب دریا را که توسط گلکسی S21 FE گرفته شده به خوبی مشاهده کرد. این تصویر به مراتب چشمگیرتر و با کیفیت‌تر از تصویری است که توسط آیفون ۱۳ ثبت شده.

مقایسه لنز زوم Galaxy S21 FE با آیفون ۱۳ یا پیکسل ۶ دشوار است، زیرا این گوشی‌ها باید به زوم دیجیتال متکی باشند. هنگامی که زوم آیفون ۱۳ را تا ۵ برابر تنظیم می‌کنید و آن را با عکسی مشابه از S21 FE مقایسه می‌کنید، شاهد برتری تصویر ثبت شده توسط گلکسی اس 21 FE خواهید بود. همانطور که در تصویر زیر مشاهده می‌کنید، نام ساختمان در عکس S21 FE بسیار خوانا است.

البته، زوم گلکسی اس 21 FE می‌تواند فراتر از ۵ برابر باشد، زیرا لنز تله فوتو از ویژگی زوم فضایی ۳۰ برابری پشتیبانی می‌کند. هنگام حداکثر کردن زوم بدون استفاده از سه پایه، گرفتن یک عکس دشوار است، اما ویژگی قفل زوم سامسونگ حداقل می‌تواند به شما کمک کند تا عکسی متمرکز و بدون تاری بیش از حد داشته باشید. این عکس از ساختمان تریبون به اندازه یک زوم اپتیکال واضح نیست، اما عکس به اندازه کافی واضح است که نه تنها نام تریبون را نشان می‌دهد، بلکه علامت Wells Fargo را در ساختمان مجاور نیز مشخص می‌کند.

لنز فوق عریض در Galaxy S21 FE دارای میدان دید ۱۲۳ درجه است که در اصل مشابه FOV 120 درجه در iPhone 13 است. در نتیجه، هر دو گوشی به یک میزان جزئیات را در حالت فوق عریض ثبت می‌کنند. آن‌ها همچنین اعوجاج قابل توجهی را در اطراف عکس اضافه می‌کنند. خمیدگی در عکس گلکسی اس 21 FE بیشتر به نظر می‌رسد.

تصاویر ثبت شده با لنز فوق عریض گلکسی S21 FE نیز رنگ‌ها، به ویژه رنگ آبی آسمان برجسته است، اما برخی از جزئیات را حذف کرده است.

حالت پرتره Galaxy S21 FE به اندازه کافی پس‌زمینه عکس‌ها را محو می‌کند تا سوژه را برجسته کند، که البته موجب صاف شدن پوست و حذف برخی از جزئیات چهره می‌شود.

از سوی دیگر، Galaxy S21 FE نسبت به نحوه اعمال تاری پس زمینه بسیار دقیق‌تر از پیکسل ۶ عمل می‌کند. عکس سامسونگ به وضوح بین سوژه و پس‌زمینه تمایز قائل شده، این همان چیزی است که در عکس‌های پرتره انتظار داریم.

سامسونگ می‌گوید حالت شب را در Galaxy S21 FE بهبود بخشیده است، و این ادعا از تصویر اسکلتی که در کارگاه زیرزمین آویزان شده کاملا مشهود است. اسکلت به وضوح از سایه‌ها در عکس Galaxy S21 FE بیرون می‌آید، و سامسونگ حتی در متعادل کردن آن به خوبی عمل می‌کند. روشنایی محیط از سمت راست تصویر وارد می‌شود. با نگاه کردن به عکس گلکسی S21 FE، به سختی متوجه خواهید شد که این عکس در یک اتاق کاملا تاریک گرفته شده است. تصویر ثبت شده با آیفون ۱۳ به خوبی S21 FE ‌نیست.

نکته ای که در مورد حالت شب در Galaxy S21 FE باید به آن دقت کنید این است که هنگام عکس گرفتن در نور کم با برنامه دوربین S21 FE، یک هلال ماه در منظره یاب ظاهر می‌شود که ممکن است باعث شود شما فکر کنید که حالت شب به طور خودکار روشن می‌شود، اما اینطور نیست؛ شما باید این ویژگی را به صورت دستی فعال کنید در غیر این صورت، ممکن است با عکسی روبرو شوید که هنوز در تاریکی است.

سنسور ۳۲ مگاپیکسلی دوربین سلفی گلکسی S21 FE یک سلفی بی‌صدا می‌گیرد. رنگ‌ها دقیق به نظر می‌رسند، اما بسیار کمتر از آنچه دوربین TrueDepth آیفون ۱۳ ثبت می‌کند.

از جمله ویژگی های فیلمبرداری گلکسی S21 FE، پشتیبانی از فیلمبرداری دوگانه است. این بدان معناست که شما می‌توانید با استفاده از لنزهای دوربین سلفی و دوربین‌های پشتی S21 FE مانند نسخه استاندارد فیلمبرداری کنید.

از این مطلب چقدر راضی بودید؟

روی ستاره کلیک کنید تا نظرتون ثبت بشه

4.2 / 5. تعداد رای دهندگان: 35

تا حالا امتیازی برای این مطلب ثبت نشده؛ با ثبت نظرتون مارو خوشحال می‌کنید


دیدگاه خود را ارسال کنید :

Negar گفت:

سلام، آیا با گوشی s21fe می‌شود لز ماه عکس گرفت،همانند نسخه الترا؟

پشتیبانی اعتبارکالا گفت:

سلام
خیر، این نفرم‌افزار پیش‌رفته تنها در نسخه اولترا موجود است

علی جمشیدی گفت:

سلام آیا اس ۲۱ اف ای فوکوس خودکار ندارد؟

پشتیبانی اعتبارکالا گفت:

سلام
دوربین اصلی گوشی اس ۲۱ اف ای با لنز ۱۲ مگاپیکسلی، دارای لرزشگیر اپتیکال تصویر و فوکوس خودکار دوال پیکسل با تشخیص فاز (f/1.8) است.

کارو غفوری گفت:

چگونه گوشی بروز رسانی کنید

م ش گفت:

بهترین گوشی برای کار دراسنپ چیست ؟

پشتیبانی اعتبارکالا گفت:

سلام
برای آشنایی با بهترین گوشی برای کار در اسنپ و تپسی به لینک زیر از مجله اعتبارکالا مراجعه نمایید
https://etebarkala.com/blog/the-best-phone-for-working-in-snap-and-tapsi/

شیری گفت:

سلام.کیفیت دوربین اپل ۱۱پرو بهتره یا s21fe.ممنون

پشتیبانی اعتبارکالا گفت:

سلام
گلکسی S21 FE تصاویری به مراتب بهتر از آیفون ۱۱ پرو ثبت می‌کند