etebarkala snappay
etebarkala snappay

بهترین لپ تاپ های مایکروسافت سرفیس

5
(6)
شکیبا گیلانی
2 سال پیش
بهترین لپ تاپ های مایکروسافت سرفیس

یک دهه از زمانی که مایکروسافت اولین لپ‌تاپ سرفیس را معرفی کرد، می گذرد. نسل اول این دستگاه، تبلتی بود که با نرم‌افزار stripped-back معروف به Windows RT اجرا می‌شد و در نهایت نتوانست کاربران را متقاعد کند که لپ‌تاپ قدیمی خود را کنار بگذارند.

اما دستگاه‌هایSurface از آن زمان تا کنون پیشرفت چشمگیری داشته است. سرفیس اصلی به سرفیس پرو تبدیل شد و جایگزین مقرون به صرفه سرفیس GO، به مجموعه لپ‌تاپ‌های سرفیس مایکروسافت اضافه شد.

با توجه به اینکه تمامی لپ‌تاپ‌های سرفیس به طور منظم به روز می‌شوند، گزینه‌های زیادی در هنگام بررسی یک رایانه Surface جدید وجود دارد. البته، مایکروسافت تنها بخش کوچکی از مجموع دستگاه‌های ویندوزی را که هر سال عرضه می‌شوند را معرفی می‌کند و لپ‌تاپ‌های کاربردی زیادی از سایر برندها در دسترس قرار دارند.

اما اگر تصمیم جدی برای خرید یک لپ‌تاپ سرفیس دارید، این بلاگ با بررسی بهترین لپ‌تاپ‌های سرفیس مایکروسافت به شما کمک می‌کند تا لپ‌تاپ مورد نظر خود را به درستی از این برند انتخاب کنید. پس در این بلاگ با ما همراه باشید.

لپ تاپ سرفیس ۴ بهترین لپ‌تاپ مایکروسافت

لپ‌تاپ سرفیس ۴، در پیکربندی‌های ۱۳.۵ و ۱۵ اینچی موجود بوده و از طراحی ممتازی برخوردار است. نمایشگر لمسی آن وضوح بالایی داشته و دارای نسبت تصویر ۳:۲ است. این لپ‌تاپ دارای سخت‌افزار قدرتمندی است که اجرای سنگین ترین برنامه‌ها را ممکن می‌سازد.  

پردازندهپردازنده Core i7-1185G7 یا Ryzen 7 4980U
رمرم لپ‌تاپی DDR4‌ ۳۲ گیگابایتی
حافظه داخلیاس اس دی (SSD) ۱ ترابایتی
گرافیکIntel Iris Xe یا AMD Radeon Surface Edition
نمایشگرنمایشگر ۱۳.۵ یا ۱۵ اینچی/ وضوح تصویر ۲۲۵۶ در ۱۵۰۴ پیکسل/ نسبت تصویر ۳:۲
پورت‌هاUSB-C, USB-A, 3.5mm audio, Surface Connect
  • مزایا

نمایشگر چشمگیر

عملکرد جامد

عمر باتری عالی

  • معایب

طراحی قدیمی

پر سروصدا

نسخه کوچکتر ۱۳.۵ اینچی بسته به اینکه آلکانتارا باشد یا تمام فلزی، در چهار رنگ مختلف ارائه می‌شود، در حالی که مدل بزرگتر ۱۵ اینچی در دو رنگ مختلف و با روکش فلزی موجود است. هر دو مدل از یک صفحه کلید ارگونومیک برخوردار بوده و نمایشگر هر دو مدل کاملا دقیق عمل می‌کند.

هر دو مدل سرفیس۴ با پردازنده‌های Core i7-1186G7 نسل یازدهم اینتل یا پردازنده‌های مرکزی AMD Ryzen 7 4980U به همراه گرافیک‌های مجتمع Intel Iris Xe یا AMD Radeon مجهز هستند. این پردازنده‌ها می‌توانند عملکرد فوق‌العاده‌ای را ارائه دهند، به خصوص زمانی که با حداکثر ۳۲ گیگابایت رم DDR4  لپ‌تاپی ترکیب شده باشند. نمایشگر این لپ‌تاپ وضوح بالایی دارد، نسبت تصویر ۳:۲ داشته و با پشتیبانی از Surface Pen از قابلیت لمسی برخوردار است.

پردازنده‌های این لپ‌تاپ بهره‌وری انرژی بالایی دارند و در نتیجه عمر باتری آن نیز به همان نسبت بالا است به‌ویژه در هنگام پخش ویدیوهای 4K می‌توان شاهد قدرت باتری آن بود. از معایب این لپ‌تاپ می‌توان به صدای زیاد فن‌‎ها و طراحی قدیمی آن اشاره کرد.

لپ‌تاپ Surface Pro 8 رقیب سرسخت لپ‌تاپ‌های استاندارد

لپ‌تاپ سرفیس پرو ۸ برای کسانی که تمایل دارند لپ‌تاپ خریداری شده از قابلیت جداسازی صفحه کلید از نمایشگر را دارا باشد، و از سویی دیگر قدرت آن با لپ‌تاپ‌های استاندارد رقابت کند؛ یک انتخاب ایده‌آل است.  

پردازندهپردازنده Core i7-1185G7 اینتل
رمرم DDR4‌لپتاپی ۳۲ گیگابایتی
فضای ذخیره سازیاس اس دی (SSD) ۱ ترابایتی
گرافیک Intel Iris Xe
نمایشگر نمایشگر ۱۳ اینچی/ وضوح تصویر ۲۸۸۰ در ۱۹۲۰ پیکسل
پورت‌ها ۲ عدد تاندربولت ۴، جک ۳.۵ میلی‌متری Audio ، سرفیس کانکت
  • مزایا

نمایشگر ۱۲۰هرتزی عالی

طراحی شیک و مدرن

عملکرد بالا

عمر باتری چشمگیر

  • معایب

قیمت بالا

بررسی Surface Pro 8 ما نشان می‌دهد که نسخه جدید ارتقاء قابل توجهی را نسبت به Surface Pro 7 و Surface Pro 7+ داشته است. مهم‌ترین تغییرات شامل شاسی گرد جدید از جنس آلومینیوم به جای منیزیم، قاب نمایشگر نازک تر، نمایشگر بزرگتر با نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتز، دو پورت Thunderbolt 4، باتری بزرگتر، دوربین‌های بهتر و استفاده از تکنولوژی Dolby Vision و Dolby Atmos برای بهبود پخش است.

سرفیس Pro 8 از مدل های قبلی لپ‌تاپ‌های مایکروسافت مدرن‌تر بوده و Type Cover آن ارتقا یافته است. این لپ‌تاپ از همان طراحی Pro X Type Cover استفاده می‌کند که یک شیار نگهدارنده برای Surface Slim Pen 2 دارد. تایپ کردن با صفحه کلید آن راحت بوده و نمایشگر Precision این لپ‌تاپ  تایپ کار با آن را آسان می‌سازد.

قاب نازک‌ به نمایشگر ۱۳ اینچی ظاهری بزرگتری می‌دهد. این مایشگر بازتولید رنگ عالی داشته و از روشنایی ۴۴۱ نیت برخوردار است. همچنین نرخ نو‌سازی آن ۱۲۰ هرتز بوده که با Slim Pen 2 به خوبی کار می‌کند. از نظر عملکرد، پردازنده Core نسل یازدهم اینتل و گرافیک Iris Xe قادر به پردازش سنگسن‌ترین نرم‌افزارهای تخصصی و بازی‌های کامپیوتری است. همچنین می‌توانید یک eGPU را به لطف پورت‌های جدید Thunderbolt 4 به آن متصل کنید. اگر به رایانه‌ای همه‌کاره نیاز دارید که به اندازه یک نوت‌بوک راحت عمل کند، سرفیس پرو ۸ یک انتخاب عالی خواهد بود.

Surface Pro X با قابلیت حمل و نقل راحت و آسان

لپ‌تاپ Surface Pro X از طراحی منحصربه‌فرد مایکروسافت بهره می‌برد که آن را با سخت افزار ARM و اتصال 4G LTE به فروش می‌رساند. اگر به لپ‌تاپی نیاز دارید که در همه جا و در هر شرایطی بتوانید از آن استفاده کنید، سرفیس پرو ایکس بهترین انتخاب است.

پردازنده پردازنده Microsoft SQ1 یا SQ2
رمرم DDR4 لپتاپی ۱۶ گیگابایتی
فضای ذخیره سازی اس اس دی (SSD) ۵۱۲ گیگابایتی
گرافیک Adreno 685 یا 690
نمایشگر نمایشگر ۱۳ اینچی/ وضوح تصویر ۲۸۸۰ در ۱۹۲۰ پیکسل
پورت‌ها دو پورت USB-C، سرفیس کانکت، نانو سیم کارت
  • مزایا

سخت‌افزار قدرتمند

عملکرد عالی

دوربین IR برای تشخیص چهره

قابلیت تنظیمات متنوع

  • معایب

نمایشگر با نرخ نوسازی ضعیف

لپ‌تاپ Surface Pro X مایکروسافت متشکل از مجموعه استاندارد Pro بوده که در چند نسل اخیر بهبود یافته است. این لپ‌تاپ به‌جای استفاده از سخت‌افزار اینتل، یک CPU سفارشی مایکروسافت SQ1 داشته که اساساً یک اسنپ‌دراگون 8cx تقویت‌شده است. همچنین با پردازنده SQ2 که به لطف به‌روزرسانی میان نسلی در دسترس است، به عملکرد بالاتری دست یافته است. یک پردازنده گرافیکی Adreno 685 یا Adreno 690، حداکثر ۱۶ گیگابایت رم و یک حافظه جامد ۵۱۲ گیگابایتی موجب گردیده تا لپ‌تاپ سرفیس ایکس، به یک لپ‌تاپ بسیار سریع تبدیل شود. همچنین مودم Snapdragon X24 اتصال LTE را ارائه می‌دهد.

لپ‌تاپ سرفیس Pro X دارای یک شاسی با قاب نازک بود تا نمایشگر ۱۳ اینچی با وضوح تصویر ۲۸۸۰ در ۱۹۲۰ را در خود جای بدهد. این نمایشگر قابلیت کارکردن با قلم جدید سرفیس اسلیم را داشته و تنظیمات متنوعی را ارائه می‌دهد.

این لپ‌تاپ به یک دوربین IR برای تشخیص چهره مچهز بوده که امنیت استفاده شخصی را افزایش می‌دهد. همچنین دارای دو USB-C، Nano-SIM و Surface Connect برای اتصال لوازم جانبی است. مانند سایر دستگاه‌های مدرن سرفیس، Pro X می‌تواند نمایشگرهای دوگانه 4K را با نرخ تازه‌سازی ۶۰ هرتز با استفاده از یک پورت USB-C پشتیبانی کند.

Microsoft Surface Laptop Go یک لپتاپ‌ مقرون به صرفه

اگر به دنبال نسخه کوچکتر و مقرون به صرفه تر لپ‌تاپ‌های سرفیس هستید، بدون شک Surface Laptop Go مناسب‌ترین گزینه است.

پردازندهپردازنده Core i5-1035G1 اینتل
رمرم DDR4 لپتاپی ۸ گیگابایتی
فضای ذخیره سازیاس اس دی (SSD) ۲۵۶ گیگابایتی
گرافیکUHD Graphics اینتل
نمایشگرنمایشگر ۱۲.۴ اینچی/ وضوح نصویر ۱۵۳۶ در ۱۰۲۴
پورت‌هاUSB-C، USB-A، جک ۳.۵ میلی‌متری audio، Surface Connect
  • مزایا

نمایشگر چشمگیر

صفحه کلید عای

صوتی عالی

  • معایب

عمر باتری ضعیف

لپ‌تاپ استاندارد سرفیس عملکردی فوق‌العاده دارد، اما همه نمی‌توانند برای لپ‌تاپی با سایز ۱۳ یا ۱۵ اینچ چنین هزینه‌ای بپردازند. لپ‌تاپ Surface Go یک دستگاه ۱۲.۵ اینچی بوده که مطابق با استانداردهای Surface طراحی شده است. نمایشگر این لپ‌تاپ ممکن است به وضوح سایر محصولات سرفیس نباشد اما همچنان درخشان و روشن است.

صفحه کلید لپ تاپ سرفیس GO فاقد نور پس زمینه است اما مانند سایر سرفیس‌ها، تایپ کردن با آن بسیار راحت است. عملکرد سخت‌افزار آن مناسب است و می‌تواند نرم‌افزارهای استاندارد را به راحتی اجرا کند که برای یک لپ‌تاپ با این قیمت، کاملا مناسب است. لپ تاپ Surface Go یک انتخاب عالی برای افرادی است که نیاز به یک لپ‌تاپ جمع‌و‌جور جهت حمل آسان دارند.

بلندگوهای Dolby Audio و میکروفون‌های استودیویی دوتایی نیز یکی از ویژگی‌های مثبت این لپ‌تاپ مایکروسافت است که تجربه صوتی عالی را ایجاد می‌کنند.

لپتاپ سرفیس Studio مایکروسافت یک لپ‌تاپ کاری انعطاف پذیر

لپ‌تاپ سرفیس استودیو یکی از طرح‌های جدید لپ‌تاپ مایکروسافت است که دارای عملکردی عالی، نمایشگر سطح بالا، و بسیاری از ویژگی‌های مثبت دیگر است. این لپ‌تاپ یک انتخاب عالی برای کسانی است که به یک رایانه قدرتمند قابل حمل نیاز دارند.

پردازندهپردازنده Core i7-11370H اینتل
رمرم لپ‌تاپی DDR4 ۳۲ گیگابایتی
فضای ذخیره سازیاس اس دی (SSD) ۲ ترابایتی
گرافیکNVIDIA RTX 3050 Ti
نمایشگرنمایشگر ۱۴.۴ اینچی/ وضوح تصویر ۲۴۰۰ در ۱۶۰۰
پورت‌هادو تاندربولت 4، جک ۳.۵ میلی‌متری audio، Surface Connect
  • مزایا

سه حالت متمایز

نمایشگر ۱۲۰ هرتزی عالی

عمر باتری چشمگیر

  • معایب

گران

محدود به سه موقعیت

پورت‌های کافی وجود ندارد

سرفیس لپ تاپ استودیو مایکروسافت از طراحی ویژه‌ای استفاده می‌کند که اساساً جانشین سری سرفیس بوک است. در حالی که صفحه نمایش قادر نیست به طور کامل از بقیه شاسی جد شود، طراحی لپ‌تاپ استودیو به صفحه نمایش اجازه می‌دهد تا به جلو کشیده شود. همچنین می‌تواند برای حالت مرحله عمودی و یا صاف (با نمایشگر رو به بالا) قرار بگیرد تا تجربه‌ای از یک Surface منحصربه‌فرد داشته باشید.

نمایشگر لمسی ۱۴.۴ اینچی این لپ‌تاپ دارای وضوح تصویر ۲۴۰۰ در ۱۶۰۰ بوده و دارای نسبت تصویر ۳:۲ و نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتز بوده و از روشنایی فوق‌العاده‌ای بره‌مند است. فرمت Dolby Vision برای پخش هرچه بهتر فیلم‌ها در این لپ‌تاپ گنجاده شده است. نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتزی آن باعث می‌شود نوشتن و طراحی یکپارچه‌ای را بر روی این نمایشگر تجربه کنید. همچنین سرفیس لپ تاپ استودیو مایکروسافت از ویژگی جدید بازخورد لمسی پشتیبانی می‌کند.

لپ‌تاپ استودیو به پردازنده‌های سری H نسل یازدهم اینتل، مجهز است که با یک پردازنده گرافیکی لپ‌تاپ NVIDIA RTX 3050 Ti ترکیب شده است. این لپ‌تاپ می‌تواند بازی‌های نه چندان سنگین را به راحتی اجرا کند، اگرچه استفاده از آن برای کارهای خلاقانه و طراحی بسیار راحت‌تر است.

لپ‌تاپ Surface Go 3 قابل تبدیل شدن به تبلت

لپ‌تاپ Surface Go 3 نسخه بهبود یافته دو نسخه اول این سری از لپ‌تاپ‌های سرفیس مایکروسافت است، و همچنان بهترین انتخاب برای کسانی است که به دنبال یک تبلت ۱۰.۵ اینچی هستند که بتواند به عنوان یک نوت بوک نیز عمل کند.

پردازندهپردازنده Core i3-10100Y اینتل
رمرم لپ‌تاپی DDR4 ۸ گیگابایتی
فضای ذخیره سازیاس اس دی (SSD) ۱۲۸ گیگابایتی
گرافیکUHD 615 اینتل
نمایشگرنمایشگر ۱۰.۵ اینچی/ وضوح تصویر ۱۹۲۰ در ۱۲۸۰ پیکسل
پورت‌هاUSB-C، جک ۳.۵ میلی‌متری audio،‌ پورت اتصال microSD، Surface Connect
  • مزایا

عملکرد Solid Core i3

ساخت ممتاز

عالی برای تماس ویدیویی

  • معایب

عمر باتری ضعیف

طراحی قدیمی

گاهی اوقات تنها به یک لپ‌تاپی بدون سخت افزار قوی نیاز است که از نظر حمل و نقل بسیار راحت باشد. اینجاست که Surface Go 3 به عنوان یک گزینه مناسب معرفی می‌شود. این لپ‌تاپ به جز افزایش توان پردازنده، از هر نظر با سرفیس GO2 یکسان است. در واقع شما همچنان یک نمایشگر لمسی ، Wi-Fi 6 و LTE اختیاری دارید.

طراحی سرفیس GO3 همچنان ممتاز و بدون تغییر بوده و همچنان از یک ساختار آلومینیومی با کیفیت، پایه پشتی و قلم سطحی بهره‌مند است. نمایشگر لمسی ۱۰.۵ اینچی دارای نسبت تصویر ۳:۲ و وضوح تصویر ۱۲۸۰ در ۱۹۲۰ پیکسل است. پردازنده این لپ‌تاپ CPU Intel Core i3 اینتل بوده که قدرت پردازشی آن نسبت به نسل‌های قبلی این سری از لپ‌تاپ‌های مایکروسافت بسیار بالاتر است.

سخن پایانی

مایکروسافت طی مدت ۱۰ سال موفق شده که به یکی از تولید کننده‌های لپ‌تاپ ویندوزی تبدیل شود. لپ‌تاپ‌های این کمپانی غالبا از نمایشگر لمسی بهره برده و قابلیت جدا سازی از صفحه کلید را دارد. ماکروسافت لپ‌تاپ‌های سرفیس خود را سبک، جمع‌وجور و قابل حمل طراحی و تولید کرده تا برای آن دسته از کاربرانی که نیاز به یک لپ‌تاپ قابل حمل دارند، یک گزینه ایده‌آل محسوب شود. اگر از قیمت نسبتا بالای این لپ‌تاپ‌ها فاکتور بگیریم، می‌توانند انتخاب مناسبی برای تمام کاربران با هر نوع سلیقه و نیازی باشند.

از این مطلب چقدر راضی بودید؟

روی ستاره کلیک کنید تا نظرتون ثبت بشه

5 / 5. تعداد رای دهندگان: 6

تا حالا امتیازی برای این مطلب ثبت نشده؛ با ثبت نظرتون مارو خوشحال می‌کنید


دیدگاه خود را ارسال کنید :

دنیا گفت:

سلام من یه لب تاب مایکروسافت میخوام هم به روز باشه هم قیمتش مناسب باشه کدوم مدلش رو میتونم بگیرم

پشتیبانی اعتبارکالا گفت:

سلام
لپ‌تاپ‌های مایکروسافت از قیمت بالایی برخوردار هستند اما در بین آن‌ها Microsoft Surface Laptop Go گزینه مقرون به صرفه محسوب می‌شود

Sami گفت:

بهترین مدل لپ تاپ سرفیس؟

پشتیبانی اعتبارکالا گفت:

سلام
به مطلب مراجعه کنید. ما در این مطلب به معرفی بهترین لپ تاپ های مایکروسافت سرفیس پرداخته‌ایم

مجید پورکاید گفت:

سورفیس 7 و6کدام مدل بهتر است

پشتیبانی اعتبارکالا گفت:

سلام
ما به شما مایکروسافت سرفیس ۶ را پیشنهاد می‌کنیم

مهدیه منصوری گفت:

سلام و احترام.ببخشید دنبال یه سرفیس هستم که برای دانشگاه باخودم ببرم (تدریس) و مبزان هزینه ای که میتونم بکنم ۲۳تومن تا ۲۴تومنه

پشتیبانی اعتبارکالا گفت:

سلام
با بودجه مورد نظر شما تبلت سرفیس مناسبی نمی‌توانید خریداری کنید و مجبور به تهیه استوک آن هستید. در این بازه قیمتی برای کاری که مد نظر دارید، ما به شما تبلت سامسونگ Galaxy Tab S7 را پیشنهاد می‌کنیم.

مریم سلطانیان گفت:

با سلام تصمیم دارم لبتاب مایکرو سافت بخرم لطفا راهنمایی کنید

پشتیبانی اعتبارکالا گفت:

سلام
این مطلب در رابطه با راهنمای خرید لپ‌تاپ مایکروسافت است. مطلب را مطالعه کنید

رزیتا قربانی گفت:

بهترین سرفیس برای کسی که کار گرافیکی نمیخواد انجام بده ولی سایر قابلیت ها بالا باشه چه مدلی است؟

پشتیبانی اعتبارکالا گفت:

سلام
با توجه به نیاز شما، ما به شما لپتاپMicrosoft Surface Laptop Go را پیشنهاد می‌کنیم

رضا درودی گفت:

سلام میشه راهنمایی بفرمایید این مدل Surface Pro 7
Intel Core i5
RAM 8GB / 256GB SSD+keyboard چه جور سیستمی هست و بالاتر از این هم هیت

پشتیبانی اعتبارکالا گفت:

سلام
سرفیس پرو ۷ یک کامپیوتر فوق سبک و قابل حمل بوده و این مدل نسل جدید کامپیوترهای تبدیل شونده مایکروسافت است
مدل ۵۱۲ گیگی نیز دارد