etebarkala snappay
etebarkala snappay

تست دوربین گوشی پوکو F4؛ بهترین میان رده شیائومی

4.3
(4)
شکیبا گیلانی
1 سال پیش
تست دوربین گوشی پوکو F4؛ بهترین میان رده شیائومی

گوشی هوشمند میان رده POCO F4 دارای یک دوربین اصلی ۶۴ مگاپیکسلی در پشت با لرزشگیر اپتیکال تصویر (OIS) است. البته این روزها برای یک گوشی هوشمند میان رده، ویژگی چندان برجسته‌ای نیست زیرا گوشی‌های زیادی با سنسورهای دوربین بهتر با همان قیمت موجود هستند. گوشی POCO F4 یک دستگاه همه کاره است؛ بنابراین، سخت افزار دوربینی که ارائه می‌دهد بسیار خوب بوده و کیفیت تصاویری که ثبت می‌کند راضی کننده است.

تصاویر ثبت شده توسط سنسور اصلی POCO F4

تصاویر ثبت شده توسط سنسور ۶۴ مگاپیکسلی پوکو F4 بسیار چشمگیر است. رنگ ها طبیعی بوده و جزئیات به خوبی ثبت می‌شود. همچنین تصاویری که توسط این سنسور ثبت می‌شود از روشنایی کافی برخوردار هستند.

تصاویر ثبت شده توسط سنسور اصلی POCO F4 در نور طبیعی روز

تصاویری که در نور روز گرفته می‌شوند، از سطح جزئیات بسیار خوبی برای یک گوشی هوشمند میان رده برخوردار هستند. با این حال، تصاویر گرفته شده با POCO F4 دارای روشنایی و محدوده دینامیکی کمی هستند که باعث می‌شود تصاویر کمی تاریک به نظر برسند. همانطور که گفته شد، تصاویر هنوز برای یک گوشی هوشمند میان رده چشمگیر هستند.

تصاویر ثبت شده توسط سنسور اصلی POCO F4 در نور کم

کیفیت تصاویر گرفته شده در نور کم بسیار چشمگیر است. تصاویر روشن هستند و جزئیات زیادی دارند. رنگ‌های تصاویر ثبت شده واقعی به نظر می‌رسند و محدوده دینامیکی عالی است. تصاویر گرفته شده در شرایط کم نور به خوبی تصاویر گرفته شده با آیفون ۱۳ استاندارد هستند. چنین چیزی برای گوشی‌های هوشمند میان‌رده یک دستاورد بزرگ محسوب می‌شود.

تصاویر پرتره ثبت شده توسط سنسور اصلی POCO F4

در حالی که دوربین بدون هیچ مشکلی سوژه را تشخیص می‌دهد، در ترسیم طرح کلی سوژه خیلی خوب عمل نمی‌کند. به تصویر زیر نگاه کنید که در آن دوربین تارهای مو و همچنین آستین پیراهن را تار کرده است. جلوه تاری پس‌زمینه نیز چندان طبیعی به نظر نمی‌رسد. هر دوی این مسائل منجر به یک جلوه بوکه متوسط ​​می‌شود. اما در مجموع تصاویر ثبت شده همچنان قابل قبول هستند.

ضبط ویدیو توسط سنسور اصلی POCO F4

چند سال پیش، تقریبا همه گوشی‌های هوشمند با چیپست‌های درجه یک، فیلم‌برداری 4K@60fps را ارائه می‌کردند. اما در حدود یک سال گذشته، تعداد کمی از برندها این ویژگی را با گوشی‌های میان‌رده خود ارائه می‌دهند، حتی اگر آن دستگاه‌ها دارای SoC توانمندی باشند. این رویکرد به این دلیل است که برندها می‌خواهند مردم را به سمت گوشی‌های هوشمند گران‌تر سوق دهند. گوشی POCO F4 علیرغم قیمت متوسطی که دارد، قابلیت فیلم‌برداری 4K@60fps را ارائه می‌دهد و آن را نسبت به رقبای خود برتر می‌کند. نرخ فریم بالاتر همراه با OIS باعث می‌شود فیلم‌ها صاف به نظر برسند.

تصاویر ثبت شده توسط سنسور فوق عریض POCO F4

پوکو F4 برای دوربین فوق عریض خود یک سنسور پایین رده انتخاب کرده است. این سنسور ۸ مگاپیکسلی با دیافراگم F2.4 بوده و فاقد فوکوس خودکار است. در نتیجه کیفیت تصویر مانند تصاویر ثبت شده با سنسور اصلی، بالا نیست.

تصاویر ثبت شده توسط سنسور فوق عریض POCO F4 در نور طبیعی روز

میزان جزئیات در مقایسه با دوربین‌های فوق عریض با وضوح بالاتر مانند سنسور ۵۰ مگاپیکسلی موتورولا اج ۳۰، به طور قابل توجهی کمتر است. محدوده دینامیکی نیز در قسمت پایینی قرار دارد. با این حال، بازتولید رنگ بسیار خوب بوده و با آنچه ما از آیفون ۱۳ پرو دریافت کردیم، برابری می‌کند.

تصاویر ثبت شده توسط سنسور فوق عریض POCO F4 در نور کم

همانطور که انتظار می‌رود، کیفیت تصاویر ثبت شده در نور کم، پایین خواهد بود. میزان جزئیات کم است و تصویر در برخی نقاط تقریبا تار به نظر می‌رسد. با این حال، رنگ‌ها، درست مانند نور روز، خوب به نظر می‌رسند.

ضبط ویدیو توسط سنسور فوق عریض POCO F4

میزان جزئیات ثبت شده در فیلمبرداری کم است، به خصوص به دلیل این واقعیت که وضوح در 1080p به حداکثر می‌رسد. این در کنار نرخ فریم محدود به ۳۰ فریم در ثانیه و عدم OIS، منجر به ثبت ویدیوهایی می‌شود که برای چشم چندان خوشایند نیستند. همانطور که گفته شد، هنوز هم می‌توانید ویدیوهای قابل قبولی را از این دوربین در شرایط آفتابی دریافت کنید.

تصاویر ثبت شده توسط دوربین سلفی POCO F4

پوکو F4 همان سنسور قدیمی دوربین جلو را دارد که شیائومی/POCO سال‌ها در گوشی‌های هوشمند خود از آن استفاده می‌کرد، یک سنسور ۲۰ مگاپیکسلی با دیافراگم F2.4.

تصاویر ثبت شده توسط دوربین سلفی POCO F4 در نور روز

اگر فقط به سلفی‌های POCO F4 نگاه کنید، هیچ مشکلی در آن پیدا نمی‌کنید. این تصاویر روشن هستند، جزئیات خوبی دارند و رنگ‌های کاملا طبیعی هستند.

تصاویر ثبت شده توسط دوربین سلفی POCO F4 در نور کم

تصاویری که در نور کم گرفته می‌شوند همان ویژگی‌هایی را دارند که در نور روز گرفته می‌شوند. البته محدوده دینامیکی کمی پایین‌تر است، به همین دلیل رنگ پوست روشن‌تر از آنچه در حقیقت است به نظر می‌رسد. رنگ‌ها نیز چندان واقعی به نظر نمی‌رسند. با این حال، کیفیت تصویر به هیچ وجه بد نیست.

تصاویر پرتره ثبت شده توسط دوربین سلفی POCO F4

برخلاف دوربین عقب، تصاویر پرتره گرفته شده از دوربین جلو بسیار خوب هستند. دوربین به خوبی سوژه را تشخیص می‌دهد و طرح کلی آن را مشخص می‌کند.

سخن پایانی

از گوشی پوکو F4 به عنوان یکی از بهترین گوشی‌های میان رده شیائومی یاد می‌شود که دوربین عکاسی بسیار خوبی را نسبت به قیمتی که دارد، ارائه می‌دهد. امیدواریم این مطلب توانسته باشد دید بهتر و کامل‌تری نسبت به آنچه که دوربین این گوشی ثبت می‌کند به شما داده باشد.

از این مطلب چقدر راضی بودید؟

روی ستاره کلیک کنید تا نظرتون ثبت بشه

4.3 / 5. تعداد رای دهندگان: 4

تا حالا امتیازی برای این مطلب ثبت نشده؛ با ثبت نظرتون مارو خوشحال می‌کنید


دیدگاه خود را ارسال کنید :

علیرضا لطفی گفت:

بهترین گوشی از نظر سرعت و کیفیت دوربین تا قیمت 13میلیون کدام برند می‌باشد

پشتیبانی اعتبارکالا گفت:

سلام
ما به شما گوشی هوشمند گلکسی A73 را پیشنهاد می‌کنیم