etebarkala snappay
etebarkala snappay

بهترین ارائه دهندگان فضای ذخیره سازی ابری رایگان

4.3
(7)
شکیبا گیلانی
11 ماه پیش
بهترین ارائه دهندگان فضای ذخیره سازی ابری رایگان

فضای ذخیره سازی ابری یک راه مفید برای دسترسی به فایل‌های خود از هر نقطه با اتصال به اینترنت است. اگر نمی‌خواهید برای این سرویس‌ها هزینه‌ای پرداخت کنید، وب‌سایت‌های ذخیره‌سازی ابری رایگانی در اینترنت وجود دارند که به شما امکان آپلود فایل‌ها را بدون هزینه اضافی می‌دهند. ما در این مطلب از مجله اعتبارکالا بهترین فضاهای ذخیره سازی ابری رایگان را به شما معرفی خواهیم کرد. با ما همراه باشید.

۱- فضای ذخیره سازی ابری Google Drive با ۱۵ گیگابایت فضای ذخیره‌سازی رایگان

اگر اغلب از خدمات Google استفاده می‌کنید، به شما Google Drive را پیشنهاد می‌کنیم. این سرویس ابری نه تنها فضای سخاوتمندانه‌ای بدون هزینه اضافی ارائه می‌دهد، بلکه با سایر سرویس‌های Google نیز به خوبی سینک می‌شود. در واقع، اگر در گذشته از Google Docs استفاده کرده باشید، در حال حاضر از Google Drive استفاده می‌کنید!

سرویس Google Drive یک راه عالی برای سازماندهی کردن همه پرونده‌های تجاری و کاری شما است. وقتی از مجموعه آفیس آنلاین Google استفاده می‌کنید، همه فایل‌هایی که ایجاد می‌کنید برای دسترسی آسان در Google Drive ذخیره می‌شوند. اگر از یک گوشی اندرویدی استفاده می‌کنید، می‌توانید برنامه Drive را دانلود کرده و در هر جایی که به اینترنت دسترسی دارید، از آن استفاده کنید.

همچنین Google Drive بهترین گزینه ذخیره سازی ابری رایگان برای همکاری با سایر همکاران است. می‌توانید از Drive برای ایجاد یک پوشه پر از اسناد word و صفحات گسترده برای کار روی آن استفاده کنید، سپس پیوند پوشه را با همکاران خود به اشتراک بگذارید. هر کسی که پیوند را داشته باشد می‌تواند وارد صفحه شده و ویرایش‌های خود را روی اسناد موجود انجام دهد. توجه داشته باشید که فضای ۱۵ گیگابایتی بین تمام برنامه‌های Google از جمله Gmail، Docs و Photos مشترک است.

۲- فضای ذخیره سازی ابری MediaFire با ۱۰ گیگابایت فضای ذخیره سازی رایگان

سرویس MediaFire یک سرویس عالی برای ذخیره سازی داده‌ها بوده که حجم زیادی از فضای خود را به صورت رایگان در اختیار شما قرار می‌دهد. با این حال، استفاده از MediaFire صرفا به عنوان یک وب‌سایت ذخیره سازی فایل نبوده و کاربرد بیشتری دارد.

قابلیت‌های اشتراک گذاری MediaFire آن را به یکی از بهترین سرویس‌ها برای اشتراک گذاری فایل‌ها برای دانلود دیگران تبدیل کرده است. با نشانگر روی موردی که می‌خواهید به اشتراک بگذارید بروید، روی فلش سمت راست کلیک کنید و روی اشتراک‌گذاری کلیک کنید. سپس پیوندی دریافت می‌کنید که می‌توانید آن را به اشتراک بگذارید تا دیگران آن را دانلود کنند.

توجه داشته باشید که MediaFire حجم فایل آپلود شده را به ۴ گیگابایت در هر فایل محدود می‌کند. البته، می‌توانید با زیپ کردن پوشه‌ای که می‌خواهید روی دسکتاپ خود به اشتراک بگذارید و سپس آن را آپلود کنید، این محدودیت را برطرف کنید.

۳- فضای ذخیره سازی ابری OneDrive با ۵ گیگابایت فضای ذخیره‌سازی رایگان

سرویس ابری OneDrive با فضای ذخیره سازی که ارائه می‌کند نسبت به گزینه‌های دیگر موجود در این مطلب چندان سخاوتمند نیست، اما به دلیل سادگی نصب و استفاده از آن، یکی از بهترین فضاهای ذخیره سازی ابری محسوب می‌شود. به عنوان مثال، اگر رایانه‌ای دارید که ویندوز ۱۰ را اجرا می‌کند، در حال حاضر به طور کامل برای استفاده از OneDrive مجهز شده‌اید.

وقتی Explorer را در ویندوز ۱۰ باز می‌کنید، باید OneDrive را در نوار کناری سمت چپ ببینید. هر فایلی که به اینجا کشیده شود به طور خودکار با سرور OneDrive آپلود و همگام می‌شود. برای همگام سازی باید برنامه OneDrive را اجرا کنید، بنابراین نماد OneDrive را در نوار وظیفه خود جستجو کنید. اگر آن را نمی‌بینید، روی دکمه start  کلیک کنید و OneDrive را تایپ کنید تا راه اندازی شود.

اگر از ویندوز ۱۰ استفاده نمی‌کنید، همچنان می‌توانید از OneDrive برای ذخیره فایل‌های خود استفاده کنید. قبل از اینکه بتوانید از آن استفاده کنید، باید یک حساب مایکروسافت ایجاد کنید، اما پس از انجام این کار، می‌توانید از رابط وب‌سایت برای آپلود و اشتراک گذاری فایل‌ها استفاده کنید. سرویس OneDrive همچنین دارای یک پوشه Shared ویژه است و شما می‌توانید بررسی کنید که چه کسی می‌تواند داده‌های شما را ببیند.

۴- فضای ذخیره سازی Dropbox با ۲ گیگابایت فضای ذخیره‌سازی رایگان

یکی از قدیمی‌ترین سرویس‌های ابری در این لیست، Dropbox بوده که متخصص همگام سازی فایل‌های دسکتاپ شما با ابر است. شما می‌توانید از Dropbox به عنوان یک سرویس ذخیره سازی ابری سنتی استفاده کنید، اما قدرت واقعی آن زمانی مشخص می‌شود که یک پوشه Dropbox خاص را با استفاده از سرویس گیرنده روی دسکتاپ خود راه اندازی کنید.

هنگامی که فایل‌ها را در این پوشه خاص رها می‌کنید، Dropbox به طور خودکار متوجه اضافه شدن آن می‌شود و آن را در فضای ابری آپلود می‌کند. همین موضوع در مورد تغییرات ایجاد شده در این فایل‌ها نیز صادق است. به این ترتیب، می‌توانید یک سند متنی را در پوشه قرار دهید و به مرور زمان آن را ویرایش کنید، و Dropbox هر بار که فایل را ذخیره می‌کنید به طور خودکار نسخه ابری آن را به روز می‌کند.

همچنین می‌توانید یک پوشه مشترک راه اندازی کنید و دیگران را به استفاده از آن دعوت کنید. هنگامی که افراد دیگر فایل‌ها را در پوشه مذکور آپلود یا ویرایش می‌کنند، Dropbox آن را به‌روزرسانی می‌کند. اگر از پیشنهاد ۲ گیگابایتی Dropbox ناامید شده‌اید، می‌توانید با ارجاع دوستانتان به Dropbox در ازای هر نفر ۵۰۰ مگابایت تا حداکثر ۱۶ گیگابایت به صورت رایگان دریافت کنید.

سخن پایانی

اگر به دنبال راهی رایگان برای ذخیره داده‌های خود در فضای ابری هستید، گزینه‌های بسیار خوبی وجود دارد. در حالی که هیچ سرویس ذخیره سازی ابری نامحدود رایگانی در لیست ما وجود ندارد، اما دو مورد اول فضای ذخیره سازی زیادی را در اختیار شما قرار می‌دهد.

از این مطلب چقدر راضی بودید؟

روی ستاره کلیک کنید تا نظرتون ثبت بشه

4.3 / 5. تعداد رای دهندگان: 7

تا حالا امتیازی برای این مطلب ثبت نشده؛ با ثبت نظرتون مارو خوشحال می‌کنید


دیدگاه خود را ارسال کنید :