etebarkala snappay
etebarkala snappay

مقایسه آیفون SE 2022 با Galaxy S21 FE همراه با جدول ویژگی‌ها

4.4
(23)
شکیبا گیلانی
2 سال پیش

هنگامی که تصمیم به خرید یک گوشی‌هوشمند می‌گیریم، پیش از خرید انواع برندهایی که در یک رنج قیمت مورد نظرمان قرار دارند را بررسی می‌کنیم. چرا که ممکن است گوشی هوشمندی را با قیمتی بالا تهیه کنیم درحالی که می‌توانستیم با همان قیمت، برند دیگری تهیه کنیم که امکان تجربه قابلیت‌ها و ویژگی‌های بهتر و بیش‌تری داشته باشیم. به همین منظور ما در مبحث مقایسه کالا، به بررسی ویژگی‌ها، شباهت‌ها و تفاوت‌های دو برند هم‌رده می‌پردازیم تا تصمیم‌گیری را برای شما آسان کنیم.

اخیرا شاهد معرفی آیفون SE 2022 بودیم که با ویژگی‌هایی مشابه Galaxy S21 FE به بازار آمد. این مدل از آیفون مانند گلکسی S21 FE، یک گوشی هوشمند مقرون به صرفه اما با ویژگی‌های موجود جزو گوشی‌های پرچمدار محسوب می‌شود. هر دو دارای شباهت‌هایی نظیر دسترسی به شبکه 5G و شارژ بی‌سیم هستند. از سوی دیگر، اندازه نمایشگر و دوربین‌ها، از ویژگی‌هایی هستند که این دو را از یکدیگر متمایز می‌سازد. در جدول زیر به طور اختصاری به بررسی ویژگی‌های این دو گوشی پرداخته شده است.

 

iPhone SE 2022

Galaxy S21 FE 

تاریخ معرفی

مارس ۲۰۲۲

ژانویه ۲۰۲۲ 

قیمت فعلی

۴۲۹.۹۹ دلار

۵۲۹.۹۹ دلار 

نمایشگر

۴.۷ اینچ

۶.۴ اینچ

وضوح نمایشگر

۷۵۰ در ۱۳۳۴ پیکسل

۱۰۸۰ در ۲۴۰۰ پیکسل

 

پردازنده

A15 Bionic

Snapdragon 888

رم

۳ گیگابایت

۶ گیگابایت

فضای ذخیره سازی

۱۲۸,۶۴,۲۵۶ گیگابایت

۱۲۸ گیگابایت

کارت حافظه

پشتیبانی نمی‌کند

پشتیبانی نمی‌کند

دوربین اصلی

۱۲ مگاپیکسل دوربین اصلی

7 مگاپیکسل دوربین جلو

۱۲ مگاپیکسل فوق عریض

۱۲ مگاپیکسل اصلی

لنز ۸ میلی‌متری تله فوتو

۳۲ مگاپیکسل دوربین جلو

دوربین جلو

۷ مگاپیکسل

۳۲ مگاپیکسل 

سیستم‌عامل

iOS

اندروید

باتری

۱,۸۲۱ میلی‌آمپر ساعت

۴,۵۰۰ میلی‌آمپر ساعت

ابعاد و وزن

۱۳۸.۴ در ۶۷.۳ در ۷.۳ میلیمتر و ۱۴۴ گرم

۱۵۵.۷ در ۷۴.۵ در ۷.۹ میلی‌متر و ۱۷۷ گرم

رنگ‌ها

آبی، سفید، قرمز


سبز، بنفش، سفید، مشکی 

مقایسه نمایشگر و طراحی آیفون SE 2022 با گلکسی S21 FE

ظاهرا نمایشگر گوشی‌های هوشمند Galaxy S21 FE و آیفون SE 2022 اصلی‌ترین تفاوت میان این دو گوشی است. برخی از کاربران نمایشگر بزرگ سامسونگ را ترجیح می‌دهند، همچنین بسیاری از کاربران نیز بیشتر به اندازه کوچک تلفن همراه اپل علاقه‌مند هستند. پنل نمایشگر آیفون SE 2022 4.7 اینچی بوده که از طراحی مشابه آیفون ۸ پیروی می‌کند. در حالی که گوشی کره‌ای Galaxy S21 FE دارای نمایشگر ۶.۴ اینچی است.

مقایسه صفحه نمایش SE 2022 با Galaxy S21 FE

تکنولوژی نمایشگر نیز متفاوت است. گوشی Galaxy S21 FE وضوح +Full HD و فناوری مدرن 2X Dynamic AMOLED (همانند گلکسی S22) ارائه می‌دهد که رنگ‌هایی زنده و کنتراست بالا را به ارمغان می‌آورد. از سوی دیگر، آیفون SE 2022 به نمایشگر IPS LCD رتینا با وضوح HD مجهز شده است.

سامسونگ از نظر نرخ نوسازی (Refresh Rate) نیز پیشتاز است. نمایشگر S21 FE از نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتز برخوردار است، درحالی که این نرخ نوسازی در آیفون SE 2022 به ۶۰ هرتز می‌رسد. بنابراین Galaxy S21 FE تصاویری باکیفیت‌تری ارائه می‌دهد. این مدل از گوشی‌های سامسونگ دارای تراکم پیکسلی PPI403 در هر اینچ است، در حالی که iPhone SE دارای تراکم پیکسلی 326 PPI است. البته در واقع این تفاوت چندان به چشم نمی‌آید و قابل چشم پوشی است.

مقایسه صفحه نمایش Galaxy S21 FE با آیفون SE 2022

هر دو گوشی هوشمند در برابر خط و خش مقاوم هستند. با این حال، آیفون SE 2022 دوام بیشتری دارد، زیرا اپل دستگاه را به همان شیشه موجود در آیفون ۱۳ مجهز کرده است. به گفته این شرکت، نمایشگر این تلفن همراه از نظر مقاومت در برابر خط و خش، مقاوم‌‎ترین گوشی در بازار است. از سوی دیگر، Galaxy S21 FE از گوریلا گلس ویکتوس استفاده می‌کند که مقاومت خوبی نیز به محصول می‌دهد.

برخلاف iPhone SE 2022 که قسمت پشتی آن شیشه‌ای است. این در حالی است که پشت گوشی Galaxy S21 FE با پلاستیک پوشانده شده است. شایان ذکر است که هر دو دستگاه دارای لبه‌های آلومینیومی بوده و در قسمت جلو شیشه‌ای هستند.

مقایسه دوربین آیفون SE 2022 با گلکسی S21 FE

گلکسی S21 FE در قسمت پشت به مجموعه دوربین‌های سه گانه مجهز شده است، در حالی که آیفون SE 2022 تنها یک دوربین دارد. به این ترتیب، سامسونگ امکان تجربه ویژگی‌هایی را برای کاربران فراهم کرده که با آیفون SE 2022 امکان پذیر نیست، که یکی از این ویژگی‌ها توانایی عکاسی با فریم باز است. 

مقایسه دوربین آیفون SE 2022 با دوربین Galaxy S21 FE

تنظیمات دوربین آیفون SE 2022 به شرح زیر است

  •         ۱۲ مگاپیکسل اصلی (f/1.8)
  •         دوربین جلو ۷ مگاپیکسل (f/2.2)
مقایسه دوربین Galaxy S21 FE با آیفون SE 2022

از طرف دیگر، سنسورهای Galaxy S21 FE به دو دسته تقسیم می‌شوند

  •         اصلی ۱۲ مگاپیکسل (f/1.8)
  •         ۱۲ مگاپیکسل فوق عریض (f.2 و 123º)
  •         لنز ۸ مگاپیکسلی تله فوتو (f/2.4)
  •         دوربین جلو ۳۲ مگاپیکسلی (f/2.2)

همانطور که مشاهده می‌شود، این مدل از گوشی‌های سامسونگ دارای مشخصات سخت افزاری بهتری است. با این حال، علیرغم ظاهر ساده، دوربین‌های آیفون SE 2022 نیز تصاویر قابل قبولی ثبت می‌کند. شایان ذکر است که دوربین پشتی قادر به حالت پرتره (که پس‌زمینه را محو می‌کند)، حتی با عدم وجود سنسور دوم است.

اپل وعده عکس‌های عالی را حتی در شرایط کم نور می‌دهد. هر دو گوشی هوشمند تصاویر خوبی ارائه می‌دهند، اما فقط سامسونگ دارای لنز فوق عریض (برای عکس‌هایی با زاویه دید وسیع‌تر) و لنز تله فوتو است که بدون افت کیفیت زوم می‌شود. لازم به ذکر است که دوربین جلوی S21 FE وضوح بالاتری دارد اما این موضوع برای سلفی‌های با کیفیت بالاتر تعیین کننده نیست.

هر دو دستگاه می‌توانند تا 4K و با سرعت ۶۰ فریم در ثانیه فیلمبرداری کنند، اما ضبط حرکت آهسته متفاوت است. دوربین گوشی ‎ Galaxy S21 FE تصاویری با حداکثر ۹۶۰ فریم در ثانیه ضبط می‌کنند، در حالی که آیفون SE 2022 به ۲۴۰ فریم در ثانیه محدود شده است.

مقایسه عملکرد و ذخیره سازی آیفون SE 2022 با گلکسی S21 FE

نسخه معرفی شده گلکسی S21 FE به پردازنده به پردازنده ۵ نانومتری اسنپدراگون با هشت هسته مجهز شده است، در نتیجه این گوشی قدرت کافی برای انجام سنگین‌ترین کارها و همچنین اجرای بازی‌های سنگین را دارد.

مقایسه پردازنده Galaxy S21 FE با پردازنده آیفون SE 2022

آیفون SE 2022 از نظر عملکرد خیلی از سامسونگ گلکسی S21 FE عقب نیست. اپل از پردازنده‌ آیفون ۱۳ در این مدل اقتصادی خود نیز استفاده است. پردازنده A15 Bionic قدرتمندترین و جدیدترین پردازنده این شرکت تا به امروز است.

در جدول مشخصات گوشی گلکسی S21 FE اشاره شده که ۶ گیگابایت رم دارد. البته سیستم‌عامل iOS، به رم کمتری نسبت به سیستم‌عامل اندروید نیاز دارد. بنابراین، مدل‌های دارای سیستم‌عامل اندروید دارای رم‌هایی با ظرفیت بیشتری هستند.

مقایسه پردازنده آیفون SE 2022 با پردازنده Galaxy S21 FE

آیفون SE 2022 در سه مدل ۶۴ گیگابایتی، ۱۲۸ گیگابایتی و ۲۵۶ گیگابایتی موجود است. از سوی دیگر، Galaxy S21 FE یک نسخه ۱۲۸ گیگابایتی دارد. هیچکدام از این گوشی‌ها، از کارت حافظه جانبی MicroSD پشتیبانی نمی‌کنند.

مقایسه باتری آیفون SE 2022 با گلکسی S21 FE

در مشخصات گوشی هوشمند سامسونگ به یک باتری با ظرفیت ۴۵۰۰ میلی‌آمپر ساعت اشاره شده است. اپل معمولا قبل از معرفی این جزئیات را فاش نمی‌کند، اما تخمین زده می‌شود که باتری آیفون SE 2022 حدود ۲۰۰۰ میلی آمپر ساعت باشد. لازم به یادآوری است که با وجود اختلاف بین این دو، iOS منابع سخت افزاری کمتری نسبت به اندروید مصرف می‌کند. در هر صورت، در صورت استفاده متوسط از هر کدام از این گوشی‌های دو برند به مدت یک روز نیازی به شارژ مجدد ندارند.

مقایسه باتری Galaxy S21 FE با باتری آیفون SE 2022

هر دو دستگاه از شارژ سریع و بی‌سیم پشتیبانی می‌کنند، اما سامسونگ فقط از Wireless PowerShare پشتیبانی می‌کند که تنها با لمس دستگاه‌های مختلف، انرژی را از یک گوشی به گوشی دیگر منتقل می‌کند. این ویژگی همچنین قادر به شارژ هدفون‌های بی‌سیم و حتی گوشی‌های هوشمند از برندهای دیگر است که از فناوری شارژ القایی استاندارد Qi پشتیبانی می‌کنند.

بررسی سیستم عامل آیفون SE 2022 و گلکسی S21 FE

سامسونگ S21 FE دارای اندروید ۱۲ است که جدیدترین نسخه منتشر شده توسط گوگل است. این گوشی همچنان رابط کاربری One UI 4 را ارائه می‌کند که توسط سازنده کره جنوبی با چندین ویژگی منحصر به فرد توسعه یافته است. این سیستم دارای اصلاحات و بهبودهایی در ابزارهایی است که قبلاً توسط Google پیاده‌سازی شده‌اند.

آیفون SE 2022 با iOS 15 معرفی شد، که همچنین دارای ویژگی‌های جدیدی در بخش امنیتی مشابه با اندروید ۱۲ است. یکی از ویژگی‌ها سیستم Live Text است که می‌تواند متن‌ها را از عکس‌ها استخراج کرده و آن‌ها را روی دفترچه یادداشت گوشی هوشمند بازنویسی کند، درست مانند برنامه لنز گوگل.

سایر ویژگی‌های آیفون SE 2022 و گلکسی S21 FE

یکی دیگر از ویژگی‌های مشترک وجود Biometric Reader است. دکمه هوم این گوشی تاچ آیدی دارد. گوشی  Galaxy S21 FE با حسگر اثر انگشت اولتراسونیک روی نمایشگر معرفی می‌شود. این گوشی حسگر اثر انگشت اولتراسونیک روی نمایشگر دارد.

از نظر اتصال، این دو با اتصال Wi-Fi 802.1، به علاوه بلوتوث ۰.۵ با A2DP/LE، که نسبت به استانداردهای قدیمی انرژی کمتری مصرف می‌کند، یکسان هستند. گوشی Galaxy S21 FE، گواهی‌نامه مقاومت در برابر آب و گرد و غبار، IP67 در iPhone SE 2022 و IP68 دارد.

بررسی قیمت و تنوع آیفون SE 2022 و گلکسی S21 FE 

گلکسی S21 FE در ماه ژانویه در رنگ‌های سبز، بنفش، سفید و مشکی وارد بازار شد و در حال حاضر می‌توان آن را با قیمت ۵۴۹.۹۹ دلار در آمازون خریداری کرد. آیفون SE 2022 در ماه مارس توسط اپل معرفی شد و در رنگ‌های سفید، مشکی و قرمز موجود است. قیمت اولیه ۴۲۹ دلار برای گزینه ۶۴ گیگابایتی است.

برنده مقایسه

همانطور که دیدیم، سامسونگ Galaxy S21 FE از نظر نمایشگر، دوربین اصلی و دوربین جلو، از گوشی‌ هوشمند آیفون SE 2022 برتر است. اگر چه هر دو گوشی در مواردی مثل قدرت باتری و مقاومت در برابر خط و خش با هم برابر هستند و حتی در مواردی مانند تنوع عرضه ظرفیت، آیفون SE 2022 پیشتاز است؛ اما در یک نگاه کلی می‌توان گفت که سامسونگ Galaxy S21 FE برنده این مقایسه است. البته در نظر داشته باشید که برای خرید Galaxy S21 FE باید کمی بیشتر از خرید گوشی هوشمند آیفون SE 2022 هزینه کنید که به نظر منطقی می‌رسد.

سوالات متداول

از این مطلب چقدر راضی بودید؟

روی ستاره کلیک کنید تا نظرتون ثبت بشه

4.4 / 5. تعداد رای دهندگان: 23

تا حالا امتیازی برای این مطلب ثبت نشده؛ با ثبت نظرتون مارو خوشحال می‌کنید


دیدگاه خود را ارسال کنید :

حسین فعال گفت:

چگونه به سایت ساف سرج وارد شوم

لیلا گفت:

دوستان عزیز بین آیفون se و سامسونگ اس ۲۱ fe کدوم بهتر هست ؟؟

پشتیبانی اعتبارکالا گفت:

سلام
هر دو گوشی‌هایی با عملکرد عالی هستند و بستگی دارد بخواهید از کدام سیستم عامل استفاده کنید؛ iOS یا اندروید

وحید بزرگیان گفت:

بصورت قسطی میشه گوشی گرفت؟؟

پشتیبانی اعتبارکالا گفت:

سلام
در حال حاضر این امکان در فروشگاه اعتبارکالا وجود ندارد اما می‌توانید به سایت لندو مراجعه کنید

حسام گفت:

کدوم بهتره از همه نظر

پشتیبانی اعتبارکالا گفت:

سلام
در یک نگاه کلی می‌توان گفت که سامسونگ Galaxy S21 FE گزینه بهتری است

پرهام گفت:

بهترین گوشی در رنج قیمت ۱۱ تا ۲۰ چیست

پشتیبانی اعتبارکالا گفت:

سلام
برای آشنایی با بهترین گوشی‌ها در این رنج قیمت به لینک زیر مراجعه نمایید
https://etebarkala.com/blog/best-phones-up-to-15-million/

امین گفت:

سلام
ارزش خرید کدوما بیشتره

پشتیبانی اعتبارکالا گفت:

سلام
با توجه به مقایسه صورت گرفته، ارزش خرید سامسونگ گلکسی S21 FE بیشتر است

پرهام گفت:

کدوم برای گیم بهتره؟

پشتیبانی اعتبارکالا گفت:

سلام
برای گیم بهتر است گوشی گلکسی S21 FE را انتخاب کنید. برای آشنایی با بهترین گوشی‌ های گیمینگ سامسونگ در سال ۲۰۲۲ به لینک زیر مراجعه کنید
https://etebarkala.com/blog/the-best-samsung-phones-for-gaming/