etebarkala snappay
etebarkala snappay

بهترین لپ تاپ ها برای کارهای مهندسی در سال ۲۰۲۳

4.3
(3)

بهترین لپ تاپ های مهندسی کدامند؟

حسین رجب چالی
1 سال پیش
بهترین لپ تاپ ها برای کارهای مهندسی در سال ۲۰۲۳

تمامی نوت‌بوک‌ها نمی‌توانند در لیست بهترین لپ تاپ مهندسی قرار بگیرند. از این گذشته، نرم‌افزارهایی که مهندسان از آن‌ها استفاده می‌کنند CAD و CAM، گرافیک سنگینی دارند و به سخت‌افزاری مناسب با قدرت کافی برای انجام کارهای محاسباتی نیاز دارند.

برای خرید یک لپ‌تاپ مهندسی باید مواردی مانند عمر باتری، قابلیت حمل و کیفیت نمایشگر را مدنظر قرار دهید. باتری لپ‌تاپ‌های مهندسی باید تمام روز را با یک بار شارژ دوام بیاورند؛ از سویی دیگر لپ‌تاپ مورد نظر باید از وزن و ابعاد متناسبی برخوردار بوده تا حمل آن برای شما راحت باشد؛ و در نهایت نمایشگر لپ‌تاپ باید ابعاد و وضوح تصویر مناسبی داشته باشد تا کار با نرم‌افزار را آسان کند. توجه داشته باشید که اکثر لپ‌تاپ‌هایی که این ویژگی‌ها را دارند معمولا دستگاه ارزان‌قیمتی نیستند.

ما در این مطلب از مجله اعتبارکالا بهترین لپ تاپ های مهندسی را مورد بررسی قرار داده تا بتوانید یک انتخاب درست و متناسب با نیاز خود داشته باشید.

این مطلب را هم بخوانید: نکات مهم و راهنمای خرید لپ‌تاپ

۱. لپ‌تاپ مهندسی ایسوس مدل ZenBook Duo 14

Asus ZenBook Duo 14
پردازندهنسل دهم اینتل Core i7
گرافیکGEFORCE MX450
رم۱۶ گیگابایت
نمایشگرنمایشگر ۱۴ اینچی و نمایشگر ۱۲.۶ اینچی با پشتیبانی از قلم تاچ / وضوح تصویر ۱۹۲۰ در ۱۰۸۰/ نرخ نوسازی ۶۰ هرتز/
حافظه ذخیره‌سازی۱ ترابایت حافظه SSD PCIe NVMe
مزایامعایب
عملکرد کلی سریعاز نظر طراحی ارگونومی کمی مشکل دارد
نمایشگر مفید ScreenPad Plus
عمر باتری بالا

لپ‌تاپ ایسوس ZenBook Duo 14 یک لپ‌تاپ دو صفحه‌ای چشم نواز بوده که وقتی به درستی پیکربندی شود، عملکرد مفیدی را ارائه می‌دهد. این لپ تاپ با ابعاد ۳۲۳ در ۲۲۳ در ۱۹۹ میلی‌متر و وزنی معادل ۱.۶ کیلوگرم برای حمل در سفرهای کاری و یا شرکت در کلاس‌های درس کاملا مناسب است.

ایسوس در لپ تاپ ZenBook Duo UX481FLC خود، از یک نمایشگر ۱۴ اینچی IPS level panel استفاده کرده که از وضوح تصویر Full HD و ۱۹۲۰ در ۱۰۸۰ برخوردار است. یکی از ویژگی‌های این لپ‌تاپ، نمایشگر ثانویه ۱۲.۶ اینچی واقع در بالای کیبور آن است که از قلک تاچ نیز پشتیبانی می‌کند. این بخش ویژه افرادی است که پیوسته به نرم افزارهای طراحی مانند فتوشاپ، احتیاج دارند.

ایسوس برای این لپ تاپ، از پردازنده محبوب intel نسل دهم Core i7 استفاده کرده است. مدل این پردازنده، 10510U  بوده که نسبتا قدرتمند به نظر می‌رسد. این لپ‌تاپ به رم ۱۶ گیگابایتی DDR3 و حافظه داخلی ۱ ترابایت در کنار حافظه SSD مجهز بوده که سرعت عملکرد آن بسیار بالا است.

۲. لپ تاپ مهندسی گوگل پیکسل بوک Go

گوگل پیکسل بوک Go
مشخصات گوگل پیکسل بوک Go
پردازندهاینتل Core i7 – Core m3
گرافیکIntel UHD Graphics 615
رم۸ – ۱۶ گیگابایت
نمایشگر۱۳.۳ اینچ FHD با وضوح ۱۰۸۰ × ۱۹۲۰ پیکسلیاال‌سی‌دی 4K لمسی
حافظه ذخیره‌سازی۲۵۶ گیگابایت – ۱۲۸ گیگابایت eMMC
مزایامعایب
عمر باتری ۱۱ ساعتهنبود ورود بیومتریک
کیبورد فوق‌العاده و بی‌صداسیستم عامل محدود به Chrome OS
بهترین کروم بوک بازار

گوگل پیکسل بوک Go بهترین کروم بوک موجود در بازار است و لپ‌تاپی فوق‌العاده برای کارهای مهندسی نیز محسوب می‌شود. جدیدترین کروم بوک گوگل که با قیمت مقرون‌به‌صرفه‌تری نسبت به مدل قبلی خود یعنی پیکسل‌بوک (Pixelbook) عرضه می‌شود، همچنان بسیاری ویژگی‌های پریمیوم را با خود به همراه دارد که می‌توان به عمر باتری فوق‌العاده کیبورد فوق‌العاده آن اشاره کرد.

اگرچه این دستگاه بجای ویندوز ۱۰ از سیستم‌عامل Chrome OS استفاده می‌کند، اما می‌توان روی آن سیستم‌عامل لینوکس را نصب و آن را به لپ‌تاپی همه‌کاره تبدیل کرد.

این دستگاه دارای برخی مشخصات چشمگیر است که باعث می‌شود کروم بوک و Chrome OS در کنار یکدیگر عملکردی عالی داشته باشند و از نظر کاربردی بودن با بسیاری از لپ‌تاپ‌های ویندوزی و مک‌بوک‌ها رقابت کند.

۳. لپ تاپ مهندسی اپل مک بوک ایر (M1 ،۲۰۲۰)

اپل مک بوک ایر (M1، ۲۰۲۰)
مشخصات اپل مک بوک ایر (M1، ۲۰۲۰)
پردازندهApple M1
گرافیکپردازنده گرافیکی یکپارچه ۷ و ۸ هسته
رم۸ – ۱۶ گیگابایت
نمایشگر۱۳.۳ اینچ FHD با وضوح ۱۶۰۰ × ۲۵۶۰ پیکسل LED-backlit با تکنولوژی IPS
حافظه ذخیره‌سازی۲۵۶ گیگابایت – ۲ ترابایت SSD
مزایامعایب
عمر باتری ۱۱ ساعتهسخت‌افزار جدید به جای تغییر در ظاهر
وزن سبک برای جابجایی
بی‌صدا هنگام استفاده

مک بوک ایر M1 نه تنها بهترین لپ‌تاپ ساخته شده توسط اپل است؛ بلکه یکی از بهترین لپ تاپ های موجود برای کارهای مهندسی در سال ۲۰۲۳ محسوب می‌شود. به لطف تراشه انقلابی M1 اپل مبتنی بر ARM که قدرت مک‌بوک ایر جدید را تامین می‌کند، این لپ‌تاپ توانسته با بدنه نازک و سبک خود، عملکردی عالی ارائه کند و در عین حال، عمر باتری فوق‌العاده‌ای نیز داشته باشد.

این لپ‌تاپ با یک بار شارژ به راحتی بیش از ۱۱ ساعت دوام خواهد آورد و به راحتی می‌توانید مک بوک ایر خود را در دفتر یا خارج از منزل حمل کنید. نمایشگر آن فوق‌العاده است و کیبورد جدید و بهبودیافته آن نوید ساعت‌ها کار مهندسی بدون هیچ مشکلی را می‌دهد.

۴. لپ تاپ مهندسی ایسوس Zephyrus G14

ایسوس Zephyrus G14
مشخصات ایسوس Zephyrus G14
پردازندهAMD Ryzen 7 4800HS
گرافیکNVIDIA GeForce GTX 1660 Ti – RTX 2060
رمتا ۳۲ گیگابایت
نمایشگرپنل ۱۴ اینچ ضد تابش FHD۱۰۸۰ × ۱۹۲۰ پیکسل سطح IPS، نرخ نوسازی تا ۱۲۰ هرتزپنل ۱۴ اینچ WQHD۱۴۴۰ × ۲۵۶۰ پیکسل سطح IPS، نرخ نوسازی ۶۰ هرتز
حافظه ذخیره‌سازی۵۱۲ گیگابایت – ۱ ترابایت M.2 NVMe PCIe 3.0
مزایامعایب
بهترین عمر باتری در لپ‌تاپ‌های گیمینگبدون وبکم
عملکرد فوق‌العادهصدای بالای فن
باریک و سبک

لپ‌تاپ ایسوس Zephyrus G14 ممکن است شبیه یک لپ‌تاپ گیمینگ طراحی شده باشد؛ اما ثابت کرده که می‌تواند دستگاهی بیش از حد توانا در هرکاری باشد. چه گیمر باشید و چه برای تولید محتوا و کارهای مهندسی به لپ‌تاپ نیاز داشته باشید، این لپ‌تاپ ایسوس عملکردی باورنکردنی و عمر باتری شگفت‌انگیز، نمایشگر عالی و شاسی نازک و سبکی ارائه می‌دهد که آن را فوق‌العاده قابل حمل می‌کند.

این دستگاه ارزان‌ترین گزینه موجود نیست؛ اما برای چنین قدرت و کیفیتی باید هزینه بالای بپردازید. همچنین، اگر طرفدار برند AMD هستید، حتما از پردازنده Zephyrus G14 لذت خواهید برد.

۵. لپ تاپ مهندسی مایکروسافت سرفیس بوک ۲ (۱۵ اینچ)

مایکروسافت سرفیس بوک ۲ (۱۵ اینچ)
مشخصات ایسوس مایکروسافت سرفیس بوک ۲ (۱۵ اینچ)
پردازندهنسل هشتم اینتل Core i7 – Core i5
گرافیکIntel HD Graphics 620Nvidia GeForce GTX 1060
رم۱۶ گیگابایت
نمایشگر۱۵ اینچ ۲۱۶۰ × ۳۲۴۰ پیکسل PixelSense
حافظه ذخیره‌سازیتا ۱ ترابایت SSD
مزایامعایب
عمر باتری فوق‌العاده طولانیبدون اسپیکر در بالا
فوق‌العاده قدرتمندترک‌پد کوچک
خنک‌کنندگی عالیقیمت خیلی بالا

مایکروسافت سری سرفیس بوک خود را برای طراحی گرافیکی و کارهای مهندسی طراحی و تولید کرده است. خبر خوب اینکه این لپ‌تاپ از Surface Dial و Surface Pen نیز پشتیبانی می‌کند. همچنین، لپ‌تاپ مذکور مشخصات قدرتمندی دارد و قادر است اغلب بازی‌ها را با تنظیمات گرافیکی نرمال اجرا کند. عمر باتری سرفیس بوک ۲ کاملا رضایت بخش است و با یک بار شارژ می‌تواند تا ۱۷ ساعت برای شما کار کند. هنوز هم تحت تاثیر قرار نگرفته‌اید؟ پس به تمام این امکانات، سیستم خنک‌کنندگی سرفیس بوک ۲ را نیز اضافه کنید.

این مطلب را هم بخوانید: معرفی بهترین لپ‌تاپ‌ها برای کار گرافیکی

در این مطلب ۵ مورد از بهترین لپ تاپ های موجود در بازار را برای کارهای مهندسی در سال ۲۰۲۳ مورد بررسی قرار دادیم تا بتوانید هنگام خرید لپ‌تاپ، بهترین انتخاب را داشته باشید. به نظر شما چه لپ‌تاپ دیگر را می‌توان به این فهرست اضافه کرد؟ نظرات خود را با ما در میان بگذارید.

از این مطلب چقدر راضی بودید؟

روی ستاره کلیک کنید تا نظرتون ثبت بشه

4.3 / 5. تعداد رای دهندگان: 3

تا حالا امتیازی برای این مطلب ثبت نشده؛ با ثبت نظرتون مارو خوشحال می‌کنید


دیدگاه خود را ارسال کنید :

محدثه کرمی گفت:

سلام وقت بخیر
یه لب تاب خیلی عالی برای برنامه های مهندسی . برنامه نویسی . گرافیکی که سرعت پردازش عالی داشته باشه و سریع شارژ خالی نکنه چب پیشنهاد میکنید از همه لحاظ عالی باشه

پشتیبانی اعتبارکالا گفت:

سلام
ما به شما لپ‌تاپ‌ها ایسوس Zephyrus G14 و مایکروسافت سرفیس بوک ۲ (۱۵ اینچ) را پیشنهاد می‌کنیم

ا گفت:

سلام . برای محاسبات مهندسی چه لپتاپی را پیشنهاد میدین

پشتیبانی اعتبارکالا گفت:

سلام
بهترین لپ‌تاپی که از این لیست می‌توانیم برای هدف مورد نظر شما پیشنهاد کنیم، لپ‌تاپ Dell XPS 15 بوده که از پردازنده مرکزی و پردازنده گرافیکی و همچنین رم بالایی برخوردار است

مهیار مهراب پور گفت:

سلام ایاsf65 msiبرای کارای مهندسی مناسبه یا بیشتر به درد گیمرا میخوره

پشتیبانی اعتبارکالا گفت:

سلام
یک نکته‌ای که باید به خاطر داشته باشید اینه که لپ‌تاپ‌هایی که برای گیمرها مناسب هستند به دلیل گرافیک و پردازنده قوی که دارن برای اجرای نرم‌افزارهای تخصصی مهندسی هم مناسبن. در واقع هرزمان اسم لپ تاپ گیمینگ رو شنیدید مطمئن باشید مناسب سنگین ترین نرم افزارهای مهندسی هستند.

سپهری گفت:

سلام
ببخشید میتونم قیمت سرفیس ۲-مایکروسافت رو بدونم
Corei7

پشتیبانب اعتبارکالا گفت:

سلام
در حال حاضر در بازار موجود نوده و نمی٬توان قیمت مشخصی برای آن اعلام کرد