etebarkala snappay
etebarkala snappay

بهترین برنامه‌های اندرویدی برای بررسی مشکل گوشی هوشمند

5
(2)
شکیبا گیلانی
1 سال پیش
بهترین برنامه‌های اندرویدی برای بررسی مشکل گوشی هوشمند

گوشی هوشمند شما دارای تعداد زیادی اجزای داخلی است. اگر یکی از این اجزا به درستی کار نکند، می تواند کل تجربه شما را با مشکل مواجه کند. اما چگونه می‌توان دقیقا مشکل گوشی هوشمند را تشخیص داد؟ شاید این گونه به نظر برسد که مشکل از شتاب‌سنج باید و یا مرور وب با داده‌های تلفن همراه یا Wi-Fi کند به نظر برسد. اگر یک دستگاه اندرویدی دست دوم خریده باشید و بخواهید بررسی کنید که همه چیز درست کار می‌کند یا خیر چطور؟

مشکل هرچه که باشد، برنامه‌ای وجود دارد که به شما کمک می‌کند بفهمید مشکل گوشی اندرویدی شما چیست. حتی اگر مشکل خاصی ندارید، بهتر است یک چکاپ گوشی هوشمند را انجام دهید تا مطمئن شوید همه چیز به خوبی پیش می‌رود.

۱- برنامه عیب یابی گوشی اندرویدی Phone Check and Test

برنامه Phone Check and Test یکی از بهترین برنامه‌های بررسی سخت افزار اندرویدی است که می‌توانید از آن برای بررسی مشکلات احتمالی سخت‌افزاری گوشی خود استفاده کنید. این برنامه تا حدودی مانند برنامه دسکتاپ CPU-Z عمل می‌کند، و در عین حال طیف گسترده‌ای از گزینه‌های بررسی سخت افزار را اضافه کرده و خلاصه‌ای کامل از مشخصات سخت افزاری گوشی شما ارائه می‌دهد.

این گزینه‌های بررسی سخت افزار عبارتند از

  • بررسی حافظه کم و پیشنهادات
  • بررسی باتری و تست سوکت شارژ
  • بررسی Wi-Fi و رادیو
  • تست‌های صوتی برای بلندگوها، میکروفون‌ها، جک هدفون و دکمه‌های صدا
  • تست‌های نمایش، مانند پیکسل‌های سوخته و ثبات رنگ
  • ردیابی GPS و تست موقعیت
  • استرس حرارتی
  • بررسی استرس CPU، حافظه و ذخیره سازی

استفاده از برنامه ساده است. گزینه مانیتور یک نمای کلی از وضعیت فعلی تلفن شما، از جمله بار CPU، شارژ باتری، سلامت کلی و اتصالات فعلی شبکه شما را ارائه می‌دهد. همچنین منوی Guided Test را دارید، بخشی که به شما این امکان را می‌دهد یک سری آزمایش را اجرا کنید، فهرست را پایین بیاورید و بررسی‌ها و آزمایش‌هایی را که می‌خواهید انتخاب کنید، یا همه چیز را برای بررسی کامل سیستم روشن بگذارید.

برنامه Phone Check پیشنهاد می‌کند که Wi-Fi، بلوتوث و NFC را روشن کنید، مطمئن شوید که حداقل ۳۰ درصد باتری دارید و آزمایش را با استفاده از باتری به‌جای پریز برق انجام دهید.

دانلود برنامه Phone Check and Test

۲- برنامه عیب یابی گوشی اندرویدی Phone Doctor Plus

استفاده از برنامه Phone Doctor Plus مانند مراجعه به یک پزشک معالج است!. این برنامه به شما این امکان را می‌دهد یک سری از بررسی‌های سخت‌افزاری سیستم را انجام داده تا مطمئن شوید که تک تک قطعات گوشی اندرویدی شما به درستی کار می‌کنند.

تست‌های بین Phone Doctor Plus و Phone Check نسبتا مشابه هستند، اما Phone Doctor Plus UI تجربه کلی بهتری را ارائه می‌دهد. این برنامه حدود ۳۰ تست سخت‌افزاری برای گوشی هوشمند اندرویدی شما دارد که برخی از این تست‌ها عبارتند از

  • حسگرهای حرکتی، از جمله ژیروسکوپ، شتاب سنج، و حسگر مجاورت
  • تست‌های نمایش، از جمله پیکسل‌های سوخته و پاسخگویی صفحه لمسی
  • آزمایشات اتصال تلفن همراه و شبکه
  • تست‌های سنسور رطوبت، فشار و دما
  • محک زدن حافظه، ذخیره سازی و CPU

برنامه Phone Doctor Plus به سادگی گوشی شما را بررسی کرده و به سرعت هر مشکلی را نشان می‌دهد یا به شما هشدار می‌دهد که در شرف تبدیل شدن به یک مشکل است. بررسی سلامت باتری نیز مفید است و پیشنهاداتی را برای بهترین راه‌ها برای بهبود و تنظیم مجدد باتری ارائه می‌دهد.

دانلود برنامه Phone Doctor Plus

۳- برنامه عیب یابی گوشی اندرویدی Dead Pixels Test and Fix

دو برنامه قبلی پیکسل‌های سوخته را پیدا می‌کنند اما قادر به اصلاح آن‌ها نیستند. اگر Phone Doctor Plus یا Phone Check یک یا دو پیکسل مرده را نشان می‌دهد، می‌توانید برای اصلاح آن از برنامه Dead Pixels Test and Fix استفاده کنید. این برنامه رایگان اسکن، مشابه سایر برنامه‌های عیب یابی پیکسل‌های مرده را شناسایی می‌کند. برخی از پیکسل‌های مرده مشکل سخت‌افزاری دارند و به هیچ عنوان قابل اصلاح نیستند اما برخی دیگر را می‌توان توسط این برنامه اصلاح کرد.

برنامه Dead Pixels Test and Fix سعی می‌کند نقص‌های جزئی زیرپیکسل‌ها، پیکسل‌های فرعی گیر کرده، پیکسل‌های مرده، نقص‌های نقاط تیره و روشن و تصاویر فانتوم را تعمیر کند. این فرآیند می‌تواند بین چند دقیقه تا بیش از یک ساعت طول بکشد. توسعه دهنده توصیه می‌کند که اگر در عرض چند ساعت هیچ بهبودی مشاهده نکردید، متاسفانه برنامه نمی‌تواند مشکل شما را برطرف کند.

دانلود برنامه Dead Pixels Test and Fix

۴- برنامه عیب یابی گوشی اندرویدی AccuBattery

عمر باتری و تحلیل رفتن آن از آزاردهنده ترین ویژگی‌های یک گوشی هوشمند است. به نظر می‌رسد باتری گوشی شما یک لحظه خوب کار می‌کند، سپس لحظه‌ای دیگر با ۲۵ درصد شارژ باقی مانده از کار می‌افتد. باتری‌ها عمر محدودی دارند و اکثریت قریب به اتفاق ما از آن باتری‌ها به طور موثر نگهداری نمی‌کنیم.

برنامه AccuBattery به طور جادویی مشکلات باتری شما را برطرف نمی‌کند. اگر عمر باتری شما به سر رسیده باشد، هیچ برنامه‌ای نمی‌تواند یک باتری از کار افتاده و فرسوده را تعمیر کند. با این حال، AccuBattery فهرستی از بررسی‌های سلامت باتری خاص را انجام می‌دهد تا بفهمد باتری شما در کجای چرخه عمر خود قرار دارد.

این برنامه دارای اطلاعات مفیدی مانند ظرفیت فعلی باتری در مقابل ظرفیت مورد نظر است. همچنین خواهید دید که باتری گوشی با هر بار شارژ چقدر فرسوده می‌شود و هر برنامه چقدر انرژی مصرف می‌کند.

دانلود برنامه AccuBattery 

۵- برنامه عیب یابی گوشی اندرویدی Repair System for Android

برنامه Repair System for Android یک برنامه با چندین ویژگی مانند پاک کننده فایل‌های ناخواسته، خنک کننده CPU، تقویت کننده تلفن، تقویت کننده بازی، آنتی ویروس و غیره است. اکثر این ویژگی‌ها مشکلات گوشی شما را برطرف می‌کنند، اما دو نکته برجسته برنامه از نظر تشخیص مشکل گوشی شما، تعمیر سیستم و بررسی سخت‌افزار است.

برنامه Repair System کل سیستم شما را برای مشکلات بررسی کرده و مشکلات شناسایی شده در سیستم تلفن شما را تعمیر می‌کند. همچنین خطاهای مربوط به بوت، سیستم فایل و RAM را برطرف می‌کند. جستجوگر سخت‌افزار موجود در برنامه، سخت‌افزار اصلی تلفن شما را بررسی می‌کند و نشان می‌دهد که کدام قسمت‌ها به درستی کار می‌کنند و کدام‌یک نیاز به تعمیر دارند.

دانلود برنامه Repair System for Android

۶- برنامه عیب یابی گوشی اندرویدی Test Your Android

همانطور که از نام آن پیداست، برنامه Test Your Android اجزای مختلف دستگاه اندرویدی شما را آزمایش می‌کند. این برنامه به تست ابزارها، اطلاعات دستگاه، تست سخت افزار و تست سنسور تقسیم می‌شود. بخش ابزارها و اطلاعات دستگاه بسیاری از ویژگی‌ها و اطلاعات مفیدی را در مورد دستگاهتان در اختیار شما قرار می‌دهند که ارزش بررسی را دارد. اما تست سخت افزار و تست سنسور مواردی هستند که به بررسی سلامت گوشی شما مربوط می‌شوند.

تست سخت افزار به شما این امکان را می‌دهد تا رنگ مانیتور، ویژگی چند لمسی، دوربین، بلندگو، اثر انگشت و موارد دیگر را تست کنید. هر تست به شما کمک می‌کند تا مشکلات سخت افزاری گوشی خود را تشخیص دهید. تست سنسور، سنسورهای مختلفی از جمله نور، دما، فشار، قطب نما و بسیاری موارد دیگر را آزمایش می‌کند. پس از تست، به شما اطلاع می‌دهد که آیا سنسور به درستی کار می‌کند یا خیر.

دانلود برنامه Test Your Android

۷- برنامه عیب یابی گوشی اندرویدی Sensors

برنامه Sensors یک جعبه ابزار با یک ابزار تشخیصی همه کاره است که اطلاعات شما را در مورد هر چیزی که مربوط به سنسورهای دستگاه تلفن همراه شما می‌شود به روز می‌کند.

این اپلیکیشن شتاب‌سنج، میدان ژئومغناطیسی، جهت‌گیری، ژیروسکوپ، نور، گرانش و هر حسگر دیگری را، آزمایش می‌کند. تست‌ها از طریق شکل‌ها و همچنین رسم زنده و نمودارها قابل مشاهده هستند. تقریبا از تمام سنسورهایی که یک دستگاه اندرویدی می‌تواند داشته باشد پشتیبانی می‌کند. همچنین، این برنامه می‌تواند باتری، تاریخ و زمان، دوربین سلفی و اصلی و سایر قطعات سخت افزاری و مرتبط با سیستم شما را مورد آزمایش قرار دهد.

دانلود برنامه Sensors 

سخن پایانی

برنماه‌های معرفی شده در این راهنما، به صورت رایگان به بررسی مشکلات گوشی اندرویدی شما می‌پردازد. البته تعداد زیادی برنامه در گوگل پلی استور وجود دارد که ادعا می‌کنند دستگاه اندرویدی شما را بررسی، تعمیر، به روز رسانی و تمیز می‌کنند. اکثریت قریب به اتفاق این برنامه‌ها لزوما برنامه‌های بدی نیستند، بلکه شبیه‌سازی‌هایی از پروژه‌های موجود بوده که نوآوری کمی یا مجموعه ابزار گسترده‌ای ارائه می‌دهند. بنابراین بهتر است یکی از برنامه‌های ذکر شده در بالا را امتحان کنید تا وضعیت گوشی هوشمند خود را بررسی کنید.

از این مطلب چقدر راضی بودید؟

روی ستاره کلیک کنید تا نظرتون ثبت بشه

5 / 5. تعداد رای دهندگان: 2

تا حالا امتیازی برای این مطلب ثبت نشده؛ با ثبت نظرتون مارو خوشحال می‌کنید


دیدگاه خود را ارسال کنید :

اکبر قدیری گفت:

گوشی سامسونگ دا رم‌ همه زبان انگلیسی شده

پشتیبانی اعتبارکالا گفت:

سلام
به تنظیمات بروید و در بخش زبان، زبان آن را تغییر دهید

فاطمه احمدی گفت:

گوشیم به سختی کار میکنه،مثلا برای باز کردن یه برنامه 30تا 40ثانیه طول میکشه.مشکل گوشیم از چیه؟

پشتیبانی اعتبارکالا گفت:

سلام
اگر برنامه‌های زیادی روی گوشی خود نصب کرده‌اید، برخی از آن‌ها را که استفاده زیادی از آن ندارید، حذف کنید