etebarkala snappay
etebarkala snappay

گوشی موبایل شیائومی بخرم یا سامسونگ؟

4.1
(43)
حسین رجب چالی
2 سال پیش
گوشی سامسونگ بهتر است یا شیائومی؟

شیائومی یا سامسونگ ؟ در مطلب پیش‌رو این مسئله را بررسی می‌کنیم و در پایان به این سوال پاسخ می‌دهیم که کدام‌یک گوشی‌های باکیفیت‌تری عرضه می‌کند و برای خرید مناسب‌ است؟

شیائومی در رقابت با سامسونگ، زمانی به صدر اخبار بازار تلفن‌های هوشمند راه پیدا کرد که از چین فراتر رفت و گوشی‌های پرچمدارش را در بازار آسیا از جمله ایران معرفی کرد. حالا، شیائومی بعد از سامسونگ و اپل در جایگاه سومین تولیدکننده گوشی‌های هوشمند دنیا ایستاده است. 

قیمت‌گذاری ارزان گوشی‌های شیائومی و طراحی زیبا و ویژگی‌های جدید آن در رقابت با گوشی‌های میان‌رده‌ی سامسونگ و معرفی گوشی‌های محبوبی مانند شیائومی ردمی ۹ (Xiaomi Redmi 9) و ردمی نوت ۹ پرو (Xiaomi Redmi Note 9 Pro) در رقابت با سامسونگ، انتخاب را برای مشتریان دشوار کرده است؛ البته این رقابت تنگاتنگ به نفع مشتری تمام می‌شود.

البته سامسونگ هم گوشی‌های خوب با قیمت مقرون‌به‌صرفه ارائه می‌دهد. مثلا گوشی سامسونگ گلکسی A01 Core یک گوشی اندرویدی ارزان است که به تازگی اندروید ۱۱ هم برای ارائه شده و سامسونگ گلکسی A52 که نظر مثبت منتقدان بسیاری را به خود جلب کرده و به نوعی یک به‌روزرسانی عالی نسبت به نسخه قبلی خود است.

در ادامه دو پرچمدار قبلی دو کمپانی را برای مقایسه کنار هم می‌گذاریم؛ شیائومی می 10 5G و سامسونگ گلکسی S20.

شیائومی یا سامسونگ؟

سامسونگ یا شیائومی؟

قبل از پاسخ به سوال گوشی سامسونگ بخرم یا شیائومی لازم است بدانید که این دو شرکت چندین سال است که با یکدیگر رقابت دارند؛ به طوری که شیائومی این اواخر تقریبا بازار را از سامسونگ ربوده است. برای شناخت بیشترر برند شیائومی می‌تواند مقاله «تاریخچه برند شیائومی (از ۲۰۱۰ تا امروز)» در مجله اعتبارکالا را مطالعه کنید.

گوشی‌های پرچم‌دار شیائومی نسبت به رقبای سامسونگی خود قیمت کمتری دارند و طبق گزارش Business Insider، شیائومی بهترین گوشی‌ها را با قیمتی کمتر به کاربر ارائه می‌دهد.

خدمات پس از فروش شیائومی یا سامسونگ؟

خدمات پس از فروش شیائومی یا سامسونگ؟

برای پاسخ به سوال گوشی سامسونگ بهتر است یا شیائومی اول باید ببینیم که خدمات پس از فروش کدام‌یک بهتر است. هردو این شرکت‌ها متخصصانی حرفه‌ای دارند که به خوبی به کاربران خدمات ارائه می‌دهند. از نظر خدمات پس از فروش این دو شرکت یکی از بهترین‌های بازار گوشی موبایل هستند.

گفتنی است که آمار و ارقامی که ادامه می‌آیند جهانی هستند و در ایران شرایط کمی متفاوت است.

شما می‌توانید با تکنسین‌های فنی شیائومی از طریق تماس تلفنی، چت یا ایمیل ارتباط برقرار کنید و طبق قوانین شیائومی، آن‌ها برای گوشی موبایل تا ۲۴ ساعت و برای دیگر خدمات بین ۲۴ تا ۴۸ ساعت جواب شما را خواهند داد. در طرف دیگر، سامسونگ هم همین روند را اجرا می‌کند؛ اما آن‌ها دفتر خدمات پس از فروش بیشتری نسبت به شیائومی در شهرهای مختلف دارند.

در بخش گارانتی، شیائومی گوشی‌های خود را با دو سال گارانتی به فروش می‌رساند که خراب شدن عمدی و قطعات داخلی گوشی شامل آن نمی‌شود. سامسونگ مدت گارانتی خود را به یک سال محدود کرده که باتری هم آن می‌شود و لوازم جانبی همراه گوشی هم تا شش ماه ضمانت دارند.

علاوه بر دفاتر خدمات پس از فروش رسمی، سامسونگ تکنسین‌هایی در فروشگاه‌های خرده‌فروشی خود آوزش داده تا به کاربران خدمات ارائه دهند. در طرف دیگر، شیائومی فروشگاه فیزیکی خرید کالا ندارد تا چنین خدماتی ارائه دهد و به همین خاطر کاربران فقط در مراکز Mi Service خدمات دریافت می‌کنند.

در این مقایسه به دلیل اینکه شیائومی گوشی‌های خود را با یک سال گارانتی بیشتر به فروش می‌رساند، برتری را از آن خود می‌کند:

برنده: شیائومی

قیمت‌ گوشی سامسونگ بهتر است یا شیائومی؟

قیمت‌ گوشی سامسونگ بهتر است یا شیائومی؟

به‌نظر می‌رسد استراتژی شیائومی برای به‌دست آوردن سبد بزرگی از تقاضا در بازار جهانی، قیمت‌گذاری ارزان روی گوشی‌‌هایی است که ویژگی‌ها و عملکردهای به‌روزی دارند. شیائومی در قیمت‌گذاری روی گوشی‌های پرچمدار مانند شیائومی می ۱۰ هم خوب عمل کرده است.

اما دانستن علت قیمت‌گذاری گوشی‌های اقتصادی آن احتمالا خیلی خوشحال‌کننده نخواهد بود. شیائومی در واقع فاصله‌ی قیمت‌گذاری گوشی‌هایش با سایر برندهای بازار تلفن همراه را با کسب درآمد از طریق آگهی، پر می‌کند. یعنی شما باید با نمایش تبلیغات در رابط کاربری گوشی کنار بیایید. برای اینکه با سیستم قیمت‌گذاری شیائومی بیشتر آشنا شوید مطلب «چرا محصولات شیائومی ارزان هستند؟» را مطالعه کنید.

سمت دیگر بازار، سامسونگ بدون تحمیل تبلیغات داخلی به کاربر، قیمت گوشی‌های میان‌رده‌ی خود را در رقابت با قیمت‌های شیائومی کاهش داده است. با این حال هنوز تفاوت قیمت بین گوشی‌های مشابه دو شرکت به لحاظ ویژگی‌های سخت‌افزاری و نرم‌افزاری به قدری زیاد است که می‌توان پرسید: قیمت کمتر گوشی‌های شیائومی ارزش تحمل تبلیغات داخلی آن را دارد؟ جواب ما مثبت است.

پاسخ ما به همین سوال در مطلب دیگری به نام «گوشی هواوی بخرم یا شیائومی؟» در مجله اعتبارکالا هم همین است. به‌عنوان نکته‌ی آخر خوب است بدانید علاوه‌بر اینکه ترفندهایی برای کم یا حذف کردن تبلیغات در بعضی گوشی‌های شیائومی وجود دارد، مدل‌هایی هم در بازار هست که هیچ تبلیغاتی به کاربر نشان نمی‌دهد (در بعضی کشورهای اروپایی هم تبلیغات در رابط کاربری گوشی نمایش داده نمی‌شود). با این شرایط به نظر ما برنده‌ی این رقابت مشخص است:

برنده: شیائومی

طراحی گوشی سامسونگ بهتر است یا شیائومی؟

طراحی گوشی سامسونگ بهتر است یا شیائومی؟

گوشی‌های موبایل شیائومی علاوه بر طراحی زیبا، کاربری راحتی دارند. شاید بتوان گفت طراحی گوشی‌های شیائومی به‌قدری کاربر پسند است که تبدیل به مزیت رقابتی شیائومی مقابل سامسونگ شده است. در مقابل سامسونگ گوشی‌های خود را به گونه‌ای طراحی می‌کند و می‌سازد که ظاهری پریمیوم (یا عالی) داشته باشند.

برای مثال، گوشی شیائومی می ۱۰ با فناوری 5G در دو نسخه‌ی رم ۸ و ۱۲ گیگابایتی و دو مدل حافظه اصلی سطح بالا در دو رنگ سبز مرجانی (Coral Green) و نقره‌ای (Twilight Gray) عرضه شده است. گوشی سامسونگ گلکسی S20 با فقط یک مقدار حافظه‌ امکان انتخاب در پالت رنگ‌بندی گسترده‌تری را به ما می‌دهد؛ رنگ‌های آبی روشن (Cloud Blue)، صورتی روشن (Cloud Pink) و رنگ به اصطلاح خاکستری کیهانی (Cosmic Gray).

برنده: سامسونگ

نرم‌افزار سامسونگ بهتر است یا شیائومی؟

نرم‌افزار سامسونگ بهتر است یا شیائومی؟

شاید مخاطبین این مطلب رابط کاربری گوشی‌های سامسونگ را بیشتر تجربه کرده باشند و نسبت به آن حس خوبی داشته باشند؛ اما باید گفت هر دو برند سامسونگ و شیائومی، سیستم‌عامل اندروید با طراحی رابط کاربری خوب و خدمات سرویس‌های گوگل در اختیار کاربران قرار می‌دهند.

در بیشتر گوشی‌های هر دو شرکت صفحه نمایش بیش از ۶ اینچی، برای مشتریان موجود است. رابط کاربری گوشی‌های سامسونگ One UI و رابط کاربری گوشی‌های شیائومی MIUI با سلیقه‌ی مخاطب هدف خود هماهنگ شده‌اند. در حال حاضر گوشی‌های مختلف از نسخه‌ی اندروید ۱۰ (Android 10) پشتیبانی می‌کنند؛ اما رابط کاربری آنها بنا به کاربردهایشان متفاوت است. به‌عنوان مثال، رابط کاربری گوشی‌های سری نوت با گوشی‌های سری گیمینگ تفاوت‌های کاربردی دارد.

به بررسی نرم‌افزار دو گوشی می‌رسیم. گوشی شیائومی می ۱۰ از اندروید ۱۰ با رابط کاربری MIUI پشتیبانی می‌کند و این مشخصات را دارد: نمایشگر ۶.۶۷ اینچی Full HD با رزولوشن ۲۳۴۰ در ۱۰۸۰ پیکسل از نوع E3 AMOLED و با قابلیت نمایش 3D. نکته‌ی مهم در مورد گوشی می ۱۰ این است که این مدل در دو نسخه‌ی دو سیم‌کارت و تک‌‌سیم‌کارت تولید شده اما فقط مدل تک‌سیم‌کارت آن به بازار ایران رسیده است.

از سوی دیگر گوشی دو سیم کارت گلکسی S20 سامسونگ را داریم که از اندروید ۱۰ با رابط کاربری One UI پشتیبانی می‌کند و این مشخصات را دارد: نمایشگر ۶.۲ اینچی QHD و رزولوشن ۳۲۰۰ در ۱۴۴۰ پیکسل از نوع داینامیک AMOLED 2X. همچنین، گوشی شیائومی می ۱۰ دارای پردازنده‌ی Snapdragon 865 و گلکسی  S20 با پردازنده‌ی Exynos 990، هر دو به رم ۸ گیگابایتی مجهز شده‌اند.

انتخاب بین کیفیت نرم‌افزار دو گوشی شیائومی می ۱۰ و گلکسی S20 کار دشواری است و شاید بتوان گفت نمایشگر بزرگتر شیائومی می ۱۰ با وجود تک سیم‌کارت بودن مدل عرضه شده در ایران، علت پیروزی شیائومی در این مقایسه است.

برنده: شیائومی

سخت‌افزار سامسونگ یا شیائومی؟

سخت‌افزار سامسونگ یا شیائومی؟سخت‌افزار سامسونگ یا شیائومی؟

یکی از مهم‌ترین معیارها در انتخاب گوشی، چگونگی عملکرد سخت‌افزار آن است. یک گوشی با هر امکانات سخت‌افزاری اگر نهایتا بازدهی متناسب با چیزی که ادعا کرده، نداشته باشد تجربه‌ی کاربری خوبی برای مشتری نمی‌سازد. عملکرد گوشی‌های سامسونگ و شیائومی در مجموع راضی‌کننده است اما برای نتیجه‌گیری دقیق به بررسی ویژگی‌های سخت‌افزاری دو گوشی مورد نظر می‌پردازیم.

  • دوربین:

۲۰ مگاپیکسل رزولوشن خوبی برای دوربین سلفی به حساب می‌آید و شیائومی می ۱۰ آن را در کنار چهار دوربین در پشت گوشی عرضه کرد. این چهار دوربین از یک حسگر اصلی ۱۰۸ مگاپیکسلی و دوربین اولترا واید ۱۳ مگاپیکسلی با دو سنسور ۲ مگاپیکسلی تشکیل شده است. گوشی گلکسی S20 سامسونگ با یک دوربین سلفی ۱۰ مگاپیکسلی و سه دوربین حرفه‌ای در پشت گوشی اما از رقابت با دوربین می ۱۰ عقب ماند.

سه دوربین پشت گوشی گلکسی S20 هم از دوربین اصلی ۱۲ مگاپیکسلی، یک دوربین ۶۴ مگاپیکسلی با لرزش‌گیر اپتیکال و دوربین اولتراواید ۱۲ مگاپیکسلی تشکیل شده است. (توجه کنید که هر دو گوشی، قابلیت فیلم‌برداری با وضوح 8K را ارائه می‌دهند اما مطمئنا گوشی می ۱۰ برای کسانی که به عکاسی با موبایل علاقه دارند، انتخاب بهتر و کارآمدی است.)

به‌روزرسانی ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۰: در ویدئو زیر می‌توانید مقایسه دوربین دو پرچمدار جدید سامسونگ و شیائومی یعنی می ۱۱ اولترا و S21 اولترا را ببینید. می‌توانید با مشاهده فیلم زیر، دید بهتری نسبت به دوربین گوشی‌های این دو شرکت داشته باشید:

  • حافظه:

دو شرکت در بیشتر گوشی‌های عرضه شده گزینه‌هایی برای افزایش حافظه‌ی گوشی در اختیار کاربر قرار می‌دهند. در در بررسی حافظه‌ی دو گوشی شیائومی می ۱۰ و گلکسی S20، می‌بینیم که شیائومی می ۱۰ در دو مدل با ظرفیت‌های ۱۲۸ و ۲۵۶ گیگابایتی عرضه شده که قابل ارتقا نیستند.

اما گوشی سامسونگ گلکسی S20 علاوه بر حافظه‌ی ۱۲۸ گیگابایتی امکان ارتقا حافظه تا یک ترابایت با کارت حافظه‌ی microSD را فراهم کرده که مزیت بزرگ حافظه‌ی این گوشی نسبت به می ۱۰ برای کاربرانی است که به حافظه‌ی بیشتری در گوشی خود نیاز دارند.

  • فناوری‌ها:

گوشی‌های سری شیائومی می ۱۰ و اتصالات 4G LTE، وای‌فای ۶، بلوتوث ورژن ۵.۱، تکنولوژی GPS و A-GPS، فناوری NFC، پورت USB Type-C، از حسگر اثر انگشت زیر نمایشگر هم بهره می‌برد. در سوی دیگر، گوشی گلکسی S20 با فناوری 4G LTE، وای‌فای ۶، بلوتوث ورژن ۵، تکنولوژی GPS، فناوری NFC و اتصال به پورت USB Type-C اما از فناوری 5G پشتیبانی نمی‌کند.

  • باتری:

گوشی‌های دو شرکت سامسونگ و شیائومی ظرفیت باتری تا ۳۰۰۰ میلی‌آمپر و در بعضی گوشی‌ها تا ۵۰۰۰ میلی‌آمپر و بالاتر هم در اختیار مشتری قرار می‌دهد. علاوه‌بر این، دو شرکت چند فناوری شارژ مختلف را در گوشی‌های خود به کار می‌برند.

وقتی درباره‌ی باتری گوشی شیائومی می ۱۰ صحبت می‌کنیم درباره‌ی ظرفیت ۴۷۸۰ میلی‌آمپری آن حرف می‌زنیم و اینکه هم با کابل و هم به صورت وایرلس شارژ می‌شود. در حالی که گوشی گلکسی S20 سامسونگ مجهز به یک باتری ۴۰۰۰ میلی‌آمپر ساعتی است که ظرفیت خوبی برای باتری یک تلفن همراه است اما در مقابل ظرفیت باتری گوشی شیائومی می ۱۰ جا می‌ماند. باتری گوشی گلکسی S20 هم به صورت کابلی و هم به صورت وایرلس شارژ می‌شود.

در این بین بی‌شک برنده کمپانی است که بهترین سخت‌افزار و تکنولوژی‌ها را با قیمت مناسب در اختیار مشتری قرار می‌دهد، پس:

برنده: شیائومی

سامسونگ یا شیائومی؟

سامسونگ بخریم یا شیائومی؟

هر دو کمپانی تولید تلفن‌های هوشمند هر چند وقت یکبار مدل‌های جدیدی را به بازار معرفی می‌کنند که امکان مقایسه و انتخاب بین برندهای گوشی موبایل و مدل گوشی‌ها را بیشتر می‌کند. از سویی به بالاگرفتن رقابت بین دو شرکت شیائومی و سامسونگ دامن می‌زند.

رقابت بیشتر دو کمپانی یعنی حق انتخاب بیشتر برای مشتری؛ چرا که نه؟ همان‌طور که در ابتدای مطلب گفتیم این رقابت از هر نظر به نفع مشتری است حتی اگر انتخاب را دشوار کند. این مشکلی است که راه‌حل آن، صرف چند دقیقه وقت و مطالعه‌ی مطالب مجله اعتبارکالا است.

واقعیت این است که گوشی‌های هر دو کمپانی کاربردی و راضی‌کننده هستند اما در نهایت باید یکی از این دو را انتخاب کنیم. برای نتیجه‌گیری درباره‌ی اینکه کیفیت گوشی‌های سامسونگ بهتر است یا شیائومی دوباره نگاهی به مجموع امتیازات هر شرکت می‌اندازیم:

سامسونگ برنده‌ی بخش طراحی و شیائومی برنده‌ی دو بخش نرم‌افزار و عملکرد سخت‌افزاری است اما در بخش طراحی هم با فاصله‌ی کمی از سامسونگ باخته است. ظاهرا برنده‌ی این مقایسه مشخص است و اگرچه شیائومی ویژگی‌ها و امکانات سخت‌افزاری برجسته‌ای دارد اما نمی‌توان به راحتی از کنار این نکته گذشت: سامسونگ تولیدکننده‌ی سخت‌افزار خود است و بنابراین هماهنگی و کارایی بالایی بین نرم‌افزار و سخت‌افزارش وجود دارد.

می‌توان گفت که گوشی‌های هر دو شرکت انتظار شما را برآورده می‌کنند اما برنده‌ی این بررسی و انتخاب ما این است:

برنده نهایی: شیائومی

به نظر شما گوشی سامسونگ بهتر است یا شیائومی؟ انتخاب شما بین گوشی شیائومی یا سامسونگ کدام است؟ اگر تجربه استفاده از گوشی‌های این دو برند را دارید آن را با و دیگر کاربران مجله اعتبارکالا به اشتراک بگذارید.

سوالات متداول

منبع:‌ phonemore

از این مطلب چقدر راضی بودید؟

روی ستاره کلیک کنید تا نظرتون ثبت بشه

4.1 / 5. تعداد رای دهندگان: 43

تا حالا امتیازی برای این مطلب ثبت نشده؛ با ثبت نظرتون مارو خوشحال می‌کنید


دیدگاه خود را ارسال کنید :

زهرا مرادی گفت:

بین گوشی ردمی نوت ۱۰ پرو با سامسونگ a33 موندم
و میترسم بعد مدت استفاده از شیائومی داغ کنه یا هنگ کنه

پشتیبانی اعتبارکالا گفت:

سلام
ما به شما خرید گلکسی A33 را پیشنهاد می‌کنیم

mani گفت:

بهترین گوشی تا سقف 10 میلیون؟

پشتیبانی اعتبارکالا گفت:

سلام
برای آشنایی با بهترین گوشی تا ۱۰ میلیون تومان به لینک زیر از مجله اعتبارکالا مراجعه کنید
https://etebarkala.com/blog/best-phone-up-to-10-million/

مرتضی خوشدل گفت:

سلام گوشی درحد قیمت ۱۲میلیون چی بخرم که هنگی نداشته باشه ممنون

شکیبا گیلانی گفت:

سلام
ما به شما گوشی گلکسی A33 سامسونگ را پیشنهاد می‌کنیم

احمدرضا گفت:

بین گوشی A73یا ۱۲لایت کدام بهتر است

آرام گفت:

سلام با 14 میلیون سامسونگ بخرم یا شیائومی

پشتیبانی اعتبارکالا گفت:

سلام
ما به شما سامسونگ گلکسی A53 را پیشنهاد می‌کنیم

Sa alami گفت:

ازنظر آنتن دهی a23 سامسونگ بهتره یا شیائومی نوت ۹پرو وسایر عمل کرد

پشتیبانی اعتبارکالا گفت:

سلام
از نظر آنتن دهی، گوشی‌ها در ایران چندان توفیری با یکدیگر ندارند

اکبر قربانی گفت:

الان بهترین گوشی میان رده شیائومی و سامسونگ کدومه

پشتیبانی اعتبارکالا گفت:

سلام
بهترین میان رده سامسونگ، گوشی گلکسی A54 و بهترین میان رده شیائومی درمی نوت ۱۲ پرو

الهام هستم گفت:

سلام خسته نباشين من بين گوشيs21اف اى باA73گيركردم كدومابهتراست؟

پشتیبانی اعتبارکالا گفت:

سلام
ما به شما گوشی گلکسی S21 FE را پیشنهاد می‌کنیم

گیگا چد کاکایی گفت:

سلام من بین گوشی a52s و a53 و poco f3 موندم به نظرتون کدومش خوبه بخرم؟

پشتیبانی اعتبارکالا گفت:

سلام
ما به شما گوشی گلکسی A53 را مشروط بر تهیه رم ۶ و حافظه ۲۵۶ پیشنهاد می‌کنیم

علیرضا محمدی گفت:

نه

احمدرضا گفت:

بین گوشی A73یا ۱۲لایت کدام بهتر است

پشتیبانی اعتبارکالا گفت:

سلام
بدون شک ما به شما گلکسی A73 را پیشنهاد می‌کنیم

رضا حسینی گفت:

بهترین گوشی در حد ۳تومن

پشتیبانی اعتبارکالا گفت:

سلام
برای آشنایی با بهترین گوشی های هوشمند تا ۳ میلیون تومان به لینک زیر از مجله اعتبارکالا مراجعه نمایید
https://etebarkala.com/blog/best-phones-up-to-3-million/

رضا حسینی گفت:

بهترین گوشی در حد ۵تومن

پشتیبانی اعتبارکالا گفت:

سلام
از برند سامسونگ گوشی گلکسی A04s و از برند شیائومی گوشی ردمی نوت ۹ را پیشنهاد می‌کنیم. برای مشاهده محصول و یا خرید به لینک زیر از فروشگاه اعتبارکالا مراجعه نمایید
https://etebarkala.com/products/samsung-galaxy-a04s-dual-sim-32gb-and-3gb-ram-mobile-phone

فرحان گفت:

بهکرین گوشی شیائومی یا سامسنگ تا ۷ تومن

پشتیبانی اعتبارکالا گفت:

سلام
از برند سامسونگ گوشی موبایل سامسونگ Galaxy A14 با حافظه 64 گیگابایت و رم 4 گیگابایت و از برند شیائومی گوشی موبایل شیائومی مدل 2022 Redmi 10 با حافظه 64 گیگابایت و رم 4 گیگابایت(گلوبال) را پیشنهاد می‌کنیم برای مشاهده محصول و یا خرید به لینک‌های زیر از فروشگاه اعتبارکالا مراجعه نمایید
https://etebarkala.com/products/xiaomi-redmi-10-2022-dual-sim-64gb-4gb-mobile-phone
https://etebarkala.com/products/samsung-galaxy-a14-smartphone-64-gb-and-4-gb-ram

حسن تولایی گفت:

سلام من سامسونگ a13 خریدم به نظرشما خوبه

پشتیبانی اعتبارکالا گفت:

سلام
یکی از پرطرفدار ترین و پرفرپوش ترین گوشی‌های بازار بوده ودلیل آن کیفیت و عملکرد عالی در مقایسه با قیمت آن است

ابوالفضل گفت:

گوشی شیائومی نوت ۱۰ بهتره از لحاض کار کرد یا سامسونگ A ۳۱ از نگاه باتری و کیفیت دوربین داغ نکردن

پشتیبانی اعتبارکالا گفت:

سلام
ما به شما گوشی گلکسی A31 را پیشنهاد می‌کنیم

رعیت زاده گفت:

شیایومی خوب یاسامسونگ

پشتیبانی اعتبارکالا گفت:

سلام
شیائ>می در بین گوشی های اقتصادی و میان رده بهتر از سامسونگ عمل کرده اما در مورد گوشی پرچمدار همچنان سامسونگ بهتر است

Aziz گفت:

اس ۲۱ پلاس که خلی باطری رازودخالی میکند و آنتن دهی خوبی هم ندارد

سحر گفت:

با سلام و خسته نباشید
بین گوشی شیائومی 11t pro و سامسونگ a73 کدوم برند رو پیشنهاد میکنید؟

پشتیبانی اعتبارکالا گفت:

سلام
گلکسی A73‌به مراتب گزینه بهتری برای شما خواهد بود

ناشناس گفت:

A73 یا s20fe 5g ?

پشتیبانی اعتبارکالا گفت:

سلام
بستگی دارد S20 fe از کدام پردازنده استفاده کند. اگر به پردازنده اسنپدراگون مجهز باشد، مسلما بهتر است اما اگر پردازنده اگزینوس باشد، A73 انتخاب بهتری خواهد بود

ناشناس گفت:

اس ۲۱ پلاس که خلی باطری رازودخالی میکند و آنتن دهی خوبی هم ندارد

عزیزی گفت:

سلام گوشی که کارتونش باز شده و یک ماه پیش خریداری شده از قیمتش کم میشه یا خیر؟

پشتیبانی اعتبارکالا گفت:

سلام
هر گوشی که از حالت آکبند خارج شود به عنوان گوشی دست دوم خریداری می‌شود و لذا قیمت آن پایین‌تر است

سعیده سالاری گفت:

سلام تو رنج ۱۴ میلیون سامسونگ a۷۳بهتر یا شیائومی معرفی کنید

پشتیبانی اعتبارکالا گفت:

سلام
بدون شک ما به شما سامسونگ گلکسی A73‌ را پیشنهاد می‌کنیم

فاطمه عظيمي گفت:

سلام وقت بخیر ، من معلم هستم و زیاد با گوشی سر و کار دارم و از طرفی از هنگ کردن و خرابی گوشی واهمه دارم ، میخام گوشیم که a10s هست عوض کنم بین a73 و گوشی نوت ۱۲ یا ۱۳ شیائومی موندم برای همین گفتم از یک متخصص سوال کنم بنظر شما کدوم گوشی بهتره ؟ از نظر عمر گوشی و دوربین و صد در صد باتری ؟

پشتیبانی اعتبارکالا گفت:

سلام
بدون شک ما به شما گلکسی A73 را پیشنهاد می‌کنیم که علاوه بر عملکرد روان و عالی، سخت افزار بسیار خوبی داشته و طول عمر بالای باتری و بروزرسانی اندروید دارد

فاطمه عظيمي گفت:

سلام وقت بخیر ، من معلم هستم و زیاد با گوشی سر و کار دارم و از طرفی از هنگ کردن و خرابی گوشی واهمه دارم ، میخام گوشیم که a10s هست عوض کنم بین a73 و گوشی نوت ۱۲ یا ۱۳ شیائومی موندم برای همین گفتم از یک متخصص سوال کنم بنظر شما کدوم گوشی بهتره ؟ از نظز عمر گوشی و دوربین و صد در صد باتری ؟

حسن گفت:

تا سقف 13 میلیون تومن چه مدل گوشی از شیائومی یا سامسونگ میتونم بگیرم که هم از نظر هنگ نکردن خوب باشه هم دوربین

پشتیبانی اعتبارکالا گفت:

سلام
از برند سامسونگ گوشی گلکسی A73 را پیشنهاد می‌کنیم و از برند شیائومی گوشی شیائومی 11T پرو را پیشنهاد می‌کنیم. برای مشاهده ویژگی های محصول و یا خرید به لینک زیر از فروشگاه اعتبارکالا مراجعه نمایید
https://etebarkala.com/products/samsung-galaxy-a73-dual-sim-128-gb-and-8gb-ram-mobile-phone

فرهاد جم گفت:

گوشی تا طقف دوازدا میلیون که هم دوربین و هم بازی خوب باشه معرفی کنید

پشتیبانی اعتبارکالا گفت:

سلام
ما به شما از برند شیائومی گوشی شیائومی ۱۲ لایت و از برند سامسونگ، گوشی گلکسی A53 5G را پیشنهاد می‌کنیم

نهال گفت:

سلام.ببخشید بین گوشی سامسونگ M52وشیائومی نوت ۱۰ پرو کدوم پیشنهاد میکنیدکه بهترعمر کنه وبعد مدتی هنگ نکنه و داغ نکنه..ممنونم

پشتیبانی اعتبارکالا گفت:

سلام
بدون شک گلکسی M52 سامسونگ 5G از هر نظر بهتر از شیائومی نوت ۱۰ پرو است البته از نظر قیمت هم کمی بالاتر است

میر عظیمی گفت:

تو رنج ۸تومن گوشی شرائین معرفی کنید

پشتیبانی اعتبارکالا گفت:

سلام
از برند شیائومی ما گوشی ردمی نوت 11s را پیشنهاد می‌کنیم

النا گفت:

بهترین گوشی شیائومی و سامسونگ تا 6 میلیون بگید لطفا

پشتیبانی اعتبارکالا گفت:

سلام
ما به شما گوشی موبایل سامسونگ مدل Galaxy A23 را پیشنهاد میکنیم
جهت مشاهده محصول و خرید به لینک زیر مراجعه نمایید
https://etebarkala.com/products/samsung-galaxy-a23-dual-sim-128gb-and-6gb-ram-mobile-phone

سحر گفت:

با سلام و خسته نباشید
بین گوشی شیائومی 11t pro و سامسونگ گلگسی A73 کدوم گوشی رو پیشنهاد میکنید

پشتیبانی اعتبارکالا گفت:

سلام
گلکسی A73‌به مراتب گزینه بهتری برای شما خواهد بود

محمد اروجی گفت:

با سلام میخواستم بدونم من گوشیم شیائومی ردمی نوت ۱۱ پرو 4G رو دو ماهه خریدم برای شارژ باتریش بعضیا میگن بزار ۱ درصد شد بزن به شارژ تا صد درصد بشه بعضیا هم میگن نه ۲۰ درصد شد بزن به شارژ تا ۸۰ درصد شد از برق بکش بعضیا هم میگن ۳۰ درصد بزن تا ۹۰ درصد حالا موندم کدوم روش درسته؟چون من بیشتر وقتا همون ۱ درصد تا ۱۰۰ درصد رو انجام میدادم ممنونم جواب بدین مرسی ببخشید طولانی شد

پشتیبانی اعتبارکالا گفت:

سلام
برای آشنایی با روش شارژ اصولی موبایل به لینک زیر از مجله اعتبارکالا مراجعه نمایید
https://etebarkala.com/blog/basic-methods-of-charging-a-smartphone/

آرمان گفت:

سلام گوشی تو قیمت پنج میلیون چی بهترینه؟

پشتیبانی اعتبارکالا گفت:

سلام
از برند شیائومی گوشی ردمی نوت ۱۱ و از برند سامسونگ گوشی گلکسی A23

محمدعلی زاده گفت:

گوشی سامسونگ بهتره یا سامسونگ

بهروز گفت:

بینA33 و A52 کدوم انتخاب کنم

پشتیبانی اعتبارکالا گفت:

سلام
ما به شما گوشی سامسونگ گلکسی A52 را پیشنهاد می‌کنیم

بهروز سلمانی گفت:

یه گوشی جدید با حافظه داخلی بالا و قیمت مناسب معرفی کنید

اِلی ///// گفت:

سلام میتونید لطفاً یه گوشی خوب به قیمت ۵میلیون تا ۵ و پونصد بهم معرفی کنید من سریال زیاد دانلود میکنم و بازی هم میکنم نرم افزار های سنگینی هم بعضی موقعه ها نصب میکنم حافظه گوشی برام مهمه و باتری ممنون میشم کمکم کنید 🧡

پشتیبانی اعتبارکالا گفت:

سلام
گوشی‌هایی در این رنج قیمت برای اجرای نرم‌افزارها و بازی‌های سنگین مناسب نیستند اما برای تماشای فیلم و بازی‌هایی با گرافیک متوسط بسیار خوب عمل میکنند. ما به شما گوشی شیائومی ردمی نوت ۱۱ و یا سامسونگ گلکسی A23 را پیشنهاد می‌کنیم

رقیه حاتم پور گفت:

باکیفیت ترین گوشی که میتونم تا به قیمت ۱۵ م ت بخرم

پشتیبانی اعتبارکالا گفت:

سلام
برای آشنایی با بهترین گوشی‌های هوشمند تا قیمت ۱۵ میلیون تومان به لینک زیر مراجعه نمایید
https://etebarkala.com/blog/best-phones-up-to-15-million/

اِلی گفت:

سلام میشه لطفاً یه گوشی به قیمت ۵ میلیون تا ۵و پونصد برام معرفی کنید من فیلم سریال زیاد دانلود میکنم و بازی هم می کنم ممنون💙

پشتیبانی اعتبارکالا گفت:

سلام
گوشی‌هایی در این رنج قیمت برای اجرای نرم‌افزارها و بازی‌های سنگین مناسب نیستند اما برای تماشای فیلم و بازی‌هایی با گرافیک متوسط بسیار خوب عمل میکنند. ما به شما گوشی شیائومی ردمی نوت ۱۱ و یا سامسونگ گلکسی A23 را پیشنهاد می‌کنیم

خانم حسینی گفت:

بین سامسونگ آ33 و ام 33 کدومو بخرم؟

پشتیبانی اعتبارکالا گفت:

سلام
ما به شما گوشی گلکسی A33 را پیشنهاد می‌کنیم

خانم حسینی گفت:

بین سامسونگ a33 و m33 گیر کردم کدومو بخرم بهتره

پشتیبانی اعتبارکالا گفت:

سلام
ما به شما گوشی گلکسی A33 را پیشنهاد می‌کنیم

حسن حميدي گفت:

با سلام،به خاطر کم بود بودجم می خواهم گوشی قیمت مناسب بخرم،بین a03کور باقیمت۲۶۰۰،و شیایومی a92300,تردید دارم،مهمترین معیارم هم شارژ نگه داشتن طولانی مدت باطریه،چون زمان زیادی وب گردی می کنم ،ممنون از راهنماییتون

پشتیبانی اعتبارکالا گفت:

سلام
اگر معیار شما طول عمر باتری است، هر دو گوشی باتری قدرتمندی دارند که دست کم ۲۴ ساعت دوام می‌آورد

مسعود سارانی گفت:

به نظرتون بین گوشی شیائومی ردمی نوت 11پرووسامسونگ a23وسامسونگ a52کدوم بهتره

پشتیبانی اعتبارکالا گفت:

سلام
ردمی نوت ۱۱ پرو شیائومی و سامسونگ گلکسی A52 هر دو به دوربین قدرتمندی مجهز هستند

محمد امین گفت:

چه گوشی بخرم

زهرا حیدری گفت:

بین سامسونگ a52s و شیائومی ردمی نوت ۱۱ مدل ۲۵۷ کدوم بعتره؟

پشتیبانی اعتبارکالا گفت:

سلام
از هر نظر گلکسی A52s سامسونگ 5G نسبت به ردمی نوت 11 شیائومی برتر است

موسوی گفت:

با 8میلیون سامسونگ بهتر یا شیا ئومی کدوم بخرم دو دلم

پشتیبانی اعتبارکالا گفت:

سلام
در این بازه قیمتی هر دو برند گوشی های بسیار خوبی را ارائّ می‌کنند که ما از برند ساسمون، گوشی گلکسی A33 و از برند شیائومی، گوشی Poco X4 Pro را پیشنهاد می‌کنیم. جهت مشاهده محصول و خرید به لنک زیر مراجعه نمایید
https://etebarkala.com/products/samsung-galaxy-a33-5g-dual-sim-128gb-and-6gb-ram-mobile-phone/

علی گفت:

گوشی تا قیمت 5میلیون با حافظه 128 چی خوبه ؟

پشتیبانی اعتبارکالا گفت:

سلام
ما به شما گوشی سامسونگ گلکسی A13‌ و گلکسی A23 را پیشنهاد می‌کنیم

فرهادی گفت:

درباره گوشی شایومی نوت۱۱فایوجی نظرتون چیه

پشتیبانی اعتبارکالا گفت:

سلام وقتتون بخیر. برای فهمیدن ویژگی‌های گوشی شیائومی گردمی نوت۱۱ پرو 5G به شما پیشنهاد می‌کنیم کقاله نقد و بررسی گوشی شیائومی ردمی نوت ۱۱ پرو 5G رو در وبسایت ما مطالعه بفرمایید: https://etebarkala.com/blog/xiaomi-redmi-note-11-pro-review/

حسن گفت:

سلام،گوشی سامسونگ a03كورخوبه يا شيائومي a9,در رده ارزان قيمت،a03
2600,شيايومي2300

پشتیبانی اعتبارکالا گفت:

سلام
در رده اقتصادی هر دو گوشی مشخصات قابل قبولی دارند و از نظر عملکرد با هم برابر هستند

فرهادی گفت:

گوشی شامونی و سامسونگ نوت ۱۱و آ۳۳

پشتیبانی اعتبارکالا گفت:

سلام وقتتون بخیر.
با توجه به نیازتون و بودجتون میتونید از بین گوشی های جدیدیتر سامسونگ و شیائومی انتخاب کنید. گلکسی A33 هم از نظر عمر باتری، کیفیت فیلم برداری، رابط کاربری و داشتن گواهی نامه IP 67 گوشی خوب و با ارزشی هست. اما گلکسی نوت ۱۱ خیلی وقت هستش که دیگه تولید نمیشه و در بازار موجود نیست. شما میتونید با مراجعه به بخش مقایسه مجله اعتبارکالا، مقاله‌های مربوط به مقایسه گلکسی A33 رو با گوشی‌های دیگه مطالعه بفرمایید تا بتونید بهتر تصمیم گیری کنید. موفق و پیروز باشید.

احمد براتی گفت:

گوشی شیایومی بهتر است یا سامسونگ

پشتیبانی اعتبارکالا گفت:

سلام
نمی‌توان نظر کلی داد. برخی از گوشی‌های سامسونگ بهتر از شیائومی بوده و برخی از گوشی‌های شیائومی بهتر از سامسونگ است. برای آنکه بدانید کدامیک بهتر است، باید به جدول مشخصات فنی هر یک مراجعه نمایید

رامین حداد گفت:

من بین می 11تی پرو و اس 21 سامسونگ گیر کردم

پشتیبانی اعتبارکالا گفت:

سلام
ما گوشی گلکسی S21 سامسونگ را پیشنهاد می‌کنیم

احمدرضااسدی گفت:

شیامی بخرم یاسامسونگ

پشتیبانی اعتبارکالا گفت:

سلام
بستگی به انتظار شما از یک گوشی هوشمند دارد. با مطالعه این مطلب می‌توانید تصمیم بگیرید شیائومی خریداری کنید و یا سامسونگ

احمدرضااسدی گفت:

شیامی یاسامسونگ

پشتیبانی اعتبارکالا گفت:

سلام
بستگی به انتظار شما از یک گوشی هوشمند دارد. با مطالعه این مطلب می‌توانید تصمیم بگیرید شیائومی خریداری کنید و یا سامسونگ

زهرا گفت:

سلام بین a52s و شیائومی ردمی نوت ۱۱ ؟

پشتیبانی اعتبارکالا گفت:

سلام
از هر نظر گلکسی A52s سامسونگ 5G نسبت به ردمی نوت 11 شیائومی برتر است

نیلوفر گفت:

سلام از نظر کیفیت دوربین گوشی های سامسونگ بهتره یا شیامی لطفا چندتا از با کیفیت ترین گوشی های سامسونگ و شیامی به من معرفی کنید

پشتیبانی اعتبارکالا گفت:

سلام
نمی‌توان نظر کلی داد. برخی از گوشی های شیائومی دوربین بهتری دارند.
برای مشاهده بهترین گوشی های سامسونگ از نظر دوربین به لینک زیر مراجعه کنید
https://etebarkala.com/blog/best-samsung-camera-mobile-phones/

برای مشاهده بهترین گوشی‌های شیائومی به لینک زیر مراجعه کنید
https://etebarkala.com/blog/the-best-xiaomi-camera-phone/

امیررادین زینب حمید گفت:

سلام گوشی سامسونگ چنده

پشتیبانی اعتبارکالا گفت:

سلام
برای اطلاع از قیمت گوشی‌های سامسونگ موجود در فروشگاه اعتبارکالا به لینک زیر مراجعه نمایید

https://etebarkala.com/?s=%D8%B3%D8%A7%D9%85%D8%B3%D9%88%D9%86%DA%AF&post_type=product&dgwt_wcas=1

عبدالهی گفت:

شیومی بخرم یاسامسونگ؟؟

پشتیبانی اعتبارکالا گفت:

سلام
بستگی دارد قصد خرید کدام رده از محصولات این دو برند را دارید. گوشی‌های اقتصادی و میان‌رده شیائومی به مراتب بهتر از سامسونگ است اما در مورد گوشی پرچمدار، همچنان سامسونگ، گزینه ایده‌آل‌تری است

مسعود گفت:

سلام وقت بخیر جناب
بنظر شما بین گوشی های
شیائومی note 11 pro 5G

سامسونگ M51 و M52
کدوم بهتر_ باکیفیت تر و عمرش بیشتره؟؟؟

پشتیبانی اعتبارکالا گفت:

سلام
در این مقایسه مد نظر شما، گلکسی M51 حذف می‌شود. بین شیائ>می ردمی نوت ۱۱ پرو و گلکسی M52 سامسونگ، رقابت نزدیک است اما M52 باتری قدرتمندتری نسبت به ردمی نوت ۱۱ پرو دارد. از طرفی رابط کاربری M52 ساده تر از شیائومی است.

شقایق دهقان گفت:

من میخوام گوشی سامسونگ a32 4G بخرم ب نظرتون گوشی خوبیه؟

پشتیبانی اعتبارکالا گفت:

سلام
دوست عزیز با مراجعه به لینک زیر از تمام ویژگی‌های این گوشی هوشمند مطلع خواهید شد
https://etebarkala.com/blog/galaxy-a32-4g-vs-galaxy-a32-5g/

زهید گفت:

من گوشی سامسونگ گلکسی۵ مودل۵۱۰ دارم ولی درحال حاضر به یکباره بازی درمیاره درموقع شارژداغ میشه جوری که دست آدم احساس گرمای شدید رادارد ودرموقع گرفتن شماره نمیتوان صفه نمایشگرش را دید وپاسخ داد چکارکنم که خوبشه

پشتیبانی اعتبارکالا گفت:

سلام
نمی‌توان به طور قطع نظر داد. بهتر است به یک تعمیرگاه مجاز مراجعه نمایید. به مراجعه به لینک زیر می‌توانید از خدمات تعمیرگاهی اعتبارسرویس بهره‌مند شوید
https://etebarkala.com/services/

رحمتی گفت:

گوشی سامسونگ بهتره یا شیائومی

پشتیبانی اعتبارکالا گفت:

سامسونگ برنده‌ی بخش طراحی و شیائومی برنده‌ی دو بخش نرم‌افزار و عملکرد سخت‌افزاری بوده اما در بخش طراحی هم با فاصله‌ی کمی از سامسونگ باخته است. ظاهرا برنده‌ی این مقایسه مشخص است و اگرچه شیائومی ویژگی‌ها و امکانات سخت‌افزاری برجسته‌ای دارد اما نمی‌توان به راحتی از کنار این نکته گذشت: سامسونگ تولیدکننده‌ی سخت‌افزار خود است و بنابراین هماهنگی و کارایی بالایی بین نرم‌افزار و سخت‌افزارش وجود دارد. می‌توان گفت که گوشی‌های هر دو شرکت انتظار شما را برآورده می‌کنند.

صبا گفت:

سلام
خسته نباشید اینقدر تحقیق کردم گیج شدم سامسونگ یا شیائومی تا 6میلیون

پشتیبانی اعتبارکالا گفت:

سلام
گوشی تا ۶ میلیون در رده گوشی‌های اقتصادی قرار میگیره و با توجه به اینکه شیائومی در زمینه تولید گوشی های ارزان قیمت از سایر برندها بهتر عمل کرده، برند شیائومی رو بهتون پیشنهاد میدیم

AL-SAM گفت:

سلام خوبید خسته نباشید
برنده شیائومی هست
به دلیل قیمت مناسب با توجه به امکانات ارائه شده .

حج علی گفت:

قطعا سامسونگ

Shabnam گفت:

سلام من میخوام از برند سامسونگ و شیائومی یه گوشی ۶ و ۷ میلیونی بخرم بنظرتون چه گوشی بگیرم ؟؟
هم میخوام گیمی باشه هم دوربینش خوب باشه خیلی برام
مهمه ؟؟

پشتیبانی اعتبارکالا گفت:

سری Poco X3 Pro شیائومی بهترین گزینه برای شماست که قصد خرید گوشی میان رده گیمینگ دارید. حتما بررسی کنید.

هادی علوی گفت:

بنظرم سامسونگ واقعا گوشیای ارزونش نمیارزه و کیفیتشون پایینه. شیائومی خیلی بیشتر میصرفه. ولی گوشیای گرونتر سامسونگ عمرشون خیلی زیاده و خفن می مونن

پشتیبانی اعتبارکالا گفت:

سلام
ممنون که وقت گذاشتید و نظرتون رو برامون نوشتید.

بله، گوشی‌های میان رده شیائومی نسبت به سامسونگ قیمت بهتری دارند و خب این مزیت رقابتی شیائومیه.

محمدرضا صالحی زاده گفت:

سامسونگ

پشتیبانی اعتبارکالا گفت:

سلام جناب صالحی زاده
ممنون که وقت گذاشتید و نظرتون رو برامون گفتید، خیلی خوب میشد اگه دلیل این انتخاب رو هم می‌گفتید.

متین بیگی گفت:

من داشتم نظرات رو درباره شیائومی بخرم یا سامسونگ میخوندم، برام خیلی جالب بود که شیائومی که تا 4 5 سال پیش خیلی شناخته شده نبود الان به قدری قدرتمند و محبوب شده که داره با آیفون مقایسه میشه. ممنون از مقاله خوبتون

پشتیبانی اعتبارکالا گفت:

سلام آقا متین
بله، همینطوره
سرعت رشد و افول شرکتها واقعا زیاده، نوکیایی که روزی پادشاهی می‌کرد الان کمرنگ شده و شیائومی اینقدر بزرگ و محبوب!

خوشحالم که مقاله براتون جالب بوده
و ممنون ازتون که وقت گذاشتید و نظرتون رو نوشتید.

محمد بختیاری گفت:

واقعا کدومشون با توجه به امکاناتی که میده خریدش به صرفه تره؟

پشتیبانی اعتبارکالا گفت:

جواب این سوال شما سلیقه‌ای هست؛ اما گوشی‌های شیائومی با توجه به قابلیت‌هایی که دارن قیمت کمتری نسبت به سامسونگ دارن. می‌تونید برای اینکه بیشتر با گوشی‌های شیائومی آشنا بشید مطلب زیر رو بخونید:
https://etebarkala.com/blog/best-xiaomi-mobiles/

دایی علی گفت:

سامسونگ بهترین هست شیائومی مفتشم گرونه

sina گفت:

سلام. کدوم برند بهتر و راحتتر و تا مدت بیشتری براشون آپدیت منتشر میشه؟

پشتیبانی اعتبارکالا گفت:

شیائومی معمولا گوشی‌های میان‌رده خودش رو خیلی سخت آپدیت می‌کنه و معمولا نمی‌شه فهمید که گوشی چه موقعی براش آپدیت جدید میاد؛ ولی سامسونگ جدیدا به جز پرچمدارهاش، برای گوشی‌های میان‌رده‌ش هم تا سه آپدیت نرم‌افزاری و چهار سال آپدیت امنیتی ارائه می‌ده.

عالمی گفت:

ازنظر آنتن دهی a23 بهتره یا شیائومی نوت ۹ پرو وسایر عمل کرد

میلاد گفت:

فروش به صورت اقساطی هم دارین شما؟

پشتیبانی اعتبارکالا گفت:

سلام.
بله حتما. ایشالا به زودی فروش اقساطی هم اضافه می‌شه.