etebarkala snappay
etebarkala snappay

بررسی گوشی هوشمند شیائومی Redmi Note 11 Pro

4.3
(4)
شکیبا گیلانی
2 سال پیش
بررسی گوشی هوشمند شیائومی Redmi Note 11 Pro

گوشی شیائومی Redmi Note 11 Pro، نسخه ارزان‌تر از همتای 5G خود بوده، که آن را به یک پیشنهاد هیجان انگیز تبدیل کرده است. گوشی Redmi Note 11 Pro  یک تلفن هوشمند میان رده با عملکردی مناسب است. اگر به دنبال یک گوشی میان‌رده مناسب با عملکردی خوب هستید، برند شیائومی را به شما پیشنهاد می‌کنیم. برای اطلاع از ویژگی‌ها و قابلیت‌های این گوشی میان‌رده شیائومی، تا انتهای بلاگ با ما همراه باشید.

بررسی طراحی کلی Redmi Note 11 Pro

طراحی گوشی هوشمند شیائومی Redmi Note 11 Pro شیشه‌ای بوده و دارای روکش مات است. ردمی نوت ۱۱ پرو نسبت به نسل قبلی خود، نوت 10 پرو، دارای طراحی ظریف‌تر بوده و از طراحی صاف بهره‌می‌برد.  

پشت مات Redmi Note 11 Pro  برخلاف گوشی‌های براق، لک نمی‌شود و به راحتی پاک می‌شود. با توجه به قاب و گلس اضافه‌ای که هنگام خرید در جعبه وجود دارد، می‌توان نتیجه گرفت این گوشی ضد آب نیست ولی در برابر پاشش مایعات مقاوم است.

نوت 11 پرو شیائومی با بازگرداندن درگاه هدفون ۳.۵ میلی‌متری، انتخاب خوبی برای دوستداران هدفون سیمی است. همچنین فرستنده مادون قرمز بلستر IR که در این گوشی تعبیه شده، می‌تواند تلویزیون یا سیستم صوتی را با استفاده از برنامه از پیش نصب شده Mi Remote کنترل کند.

پورت USB-C گوشی در پایین و در کنار یک اسلات دو سیم کارته قرار دارد و دکمه تنظیم صدا و دکمه پاور نیز در سمت راست فریم آن قرار گرفته است که دکمه پاور به عنوان اسکنر اثر انگشت نیز عمل می‌کند.

ردمی نوت ۱۱ پرو علیرغم ابعاد بزرگ ۱۶۴.۲ در ۷۶.۱ در ۸.۱ میلی‌متر، در دست بسیار خوب قرار می‌گرد و استفاده از آن راحت است. همچنین طراحی مات آن زیبا و عالی به نظر می‌رسد. متریال بکار رفته در این گوشی درجه یک بوده و از نسل قبلی و حتی Poco X4 Pro 5G نیز پیشرفته‌تر است.

بررسی نمایشگر Redmi Note 11 Pro

نمایشگر شیائومی Redmi Note 11 Pro نسبت به قیمت آن بسیار عالی است. پنل این گوشی هوشمند شیائومی از نوع AMOLED بوده و نرخ نوسازی آن ۱۲۰ هرتز است. شیائومی  Redmi Note 11 Pro با نمایشگر ۶.۶۷ اینچی بزرگ و با وضوح تصویر فول اچ‌دی ، تصاویری شفاف و زنده‌ای را ارائه می‌دهد بنابراین Redmi Note 11 Pro یک گوشی عالی برای تماشای فیلم است و افرادی که به یک پخش‌کننده رسانه از طریق گوشی همراه خود نیاز دارند، یک انتخاب ایده‌آل به حساب می‌آید.

وضوح تصویر نمایشگر ردمی نوت ۱۱ پرو برابر ۱۰۸۰ در ۲۴۰۰ پیکسل است و شدت روشنایی آن  در حالت استاندارد ۷۰۰ نیت بوده که شیائومی ادعا می‌کند می‌تواند تا ۱۲۰۰ نیت برسد. همچنین پنل این نمایشگر توسط شیشه محافظ کورنینگ گوریلاگلس ۵ محافظت می‌شود.

نمایشگر Redmi Note 11 Pro، درست مانند Redmi Note 10 Pro و Redmi Note 11 Pro 5G، از طیف رنگ گسترده DCI-P3 پشتیبانی می‌کند. تنظیمات نمایشگر سه مدل رنگ مختلف Vivid (پیش‌فرض، DCI-P3)، اشباع (DCI-P3 با تقویت اشباع)، و استاندارد (sRGB) را ارائه می‌کند که می‌توان دمای رنگ را برای هر حالت تغییر داد.

بررسی دوربین Redmi Note 11 Pro

شیائومی برای نخستین بار در گوشی نوت ۱۰ پرو ۱۰۸ مگاپیکسلی، سنسور بزرگ ۱/۵.۲ را در گوشی هوشمند مقرون به صرفه استفاده کرد. یک سال بعد و نوت ۱۱ پرو همان حسگر را مجددا در طراحی خود بکار گرفت. این دوربین ۱۰۸ مگاپیکسلی آن با لنز f/1.9 مطابقت دارد و عکس‌های گرفته‌شده توسط این دوربین به صورت پیشفرض ۱۲ مگاپیکسل بوده همچنین کیفیت فیلمبرداری آن ۱۰۸۰ پیکسل است. از نکات مثبت این دوربین می‌توان به سنسور بزرگ آن نسبت به Realme 9 اشاره کرد که نه تنها به ظاهر دوربین آسیبی نرسانده، بلکه عملکرد بهتری نیز دارد.

دوربین ۸ مگاپیکسلی فوق عریض Redmi Note 11 Pro از سنسور مناسب سونی IMX 355 بهره‌مند بوده و دارای لنز f/2.2 با میدان دید ۱۱۸ درجه است. در نهایت دوربین ماکرو با فوکوس ثابت ۲ مگاپیکسلی از سنسور کوچک GalaxyCore GC02M1 (1/5 اینچ) استفاده می‌کند.

در قسمت پنل جلویی، دوربین سلفی با یک سنسور کوچک ۱۶ مگاپیکسلی OmniVision با اندازه ۱/۳.۰۶ قرار دارد که با لنز f/2.4 مطابقت دارد.

حالت‌های مختلف عکاسی توسط دوربین‌های این گوشی فراتر از حالت‌های استاندارد عکس، پرتره و حالت شب بوده و شامل حالت‌های ۱۰۸ مگاپیکسلی، فیلم کوتاه، پانوراما، حرکت آهسته، تایم لپس و غیره می‌شود. این گوشی قادر به ثبت عکس‌های شفاف و با جزئیات بوده و کنتراست و شفاوفیت بالایی دارد.

 بررسی عملکرد شیائومی Redmi Note 11 Pro

گوشی هوشمند شیائومی Redmi Note 11 Pro  به پردازنده Mediatek Helio G96 با فرایند ۱۲ نانومتری مجهز بوده که پردازنده قدرتمندتری نبوده اما در این رده قیمت گوشی، منطقی به نظر می‌رسد. پردازنده Helio G96 دارای هشت هسته معمولی و دو هسته Cortex-A76 با کارایی بالا با فرکانس ۲.۰۵ گیگاهرتز و شش هسته کم مصرف Corext-A55 با فرکانس ۲.۰ گیگاهرتز است.

پردازنده Helio G96 دارای پردازنده گرافیکی Mali-G57 دو هسته ای بوده که دارایپیکربندی دو هسته‌ای است. این پردازنده گرافیکی از نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتز پشتیبانی می‌کند. در نهایت، Redmi Note 11 Pro در سه پیکربندی، رم ۶ گیگابایتی با ۶۴ گیگابایت فضای ذخیره سازی، ۶ گیگابایت رم با ۱۲۸ گیگابایت فضای ذخیره سازی و ۸ گیگابایت رم با ۱۲۸ گیگابایت فضای ذخیره سازی موجود است.

به نظر می‌رسد پردازنده Helio G96 در مقایسه با پردازنده اسنپدراگون 732G نوت ۱۰ پرو، از عملکرد ضعیف تری برخوردار باشد و همین امر موجب شده تا گوشی توانایی فیلم برداری 4K را نداشته باشد.

شیائومی Redmi Note 11 Pro با نسخه MIUI 13 مبتنی بر اندروید ۱۱ اجرا می‌شود و هیچ یک از ویژگی‌های اندروید ۱۲ مانند ویجت‌های اصلاح‌شده و صفحه ویجت جدید را شامل نمی‌شود. هیچ فضایی برای حریم خصوصی پیشرفته وجود ندارد. برنامه File Manager و ساعت به روز شده با حالت Bedtime نیز در هیچ کجا یافت نمی شود.

 بررسی طول عمر باتری Redmi Note 11 Pro

شیائومی ردمی نوت ۱۱ پرو، مانند مدل‌های قبلی نوت، از یک باتری بزرگ ۵۰۰۰ میلی‌آمپر ساعتی تغذیه می‌کند و شارژر آن از ۳۳ وات در Note 10 Pro به 67 W در اNote 11 Pro ارتقا یافته است. این باتری به راحتی یک روز کامل دوام می‌آورد و در صورت استفاده معمولی، پس از یک روز همچنان بین ۳۰ الی ۴۰ درصد از باتری همچنان باقی مانده است.

شارژ سریع ۶۷ واتی باعث می‌شود که کل تجربه شارژ شبیه به یک گوشی پرچم‌دار باشد. ردمی نوت ۱۰ پرو حداکثر شارژ ۳۳ واتی دارد، که هنوز هم بسیار سریع است، اما ۶۷ وات یکی از آن ارتقاهایی است که مایه شگفتی شده است.

باتری این گوشی توسط یک آداپتور برق ۶۷ واتی قادر است تنها ظرف مدت ۱۵ دقیقه از صفر درصد شارژ به ۴۵ درصد رسیده و در مدت زمان ۳۰ دقیقه به ۷۸ درصد شارژ خواهد رسید.

سخن پایانی

گوشی هوشمند Redmi Note 11 Pro نسبت به نسل قبلی خود عملکرد ضعیفی دارد اما در مجموع گوشی ضعیفی نیست. این گوشی هوشمند از طراحی عالی، نمایشگر فوق‌العاده و باتری قدرتمندی برخوردار است. همچنین بلندگوهای استریو آن دارای پخش صدای عالی هستند. اگرچه دوربین آن به خوبی Redmi Note 10 Pro Realme’s 9 Pro Plus و OnePlus Nord 2 نیست اما در مجموع نسبت به قیمتی که دارد، تصاویر قابل قبولی را ثبت می‌کند. در مجموع خرید این گوشی نسبت به قیمتی که دارد، منطقی به نظر می‌رسد.

از این مطلب چقدر راضی بودید؟

روی ستاره کلیک کنید تا نظرتون ثبت بشه

4.3 / 5. تعداد رای دهندگان: 4

تا حالا امتیازی برای این مطلب ثبت نشده؛ با ثبت نظرتون مارو خوشحال می‌کنید


دیدگاه خود را ارسال کنید :