etebarkala snappay
etebarkala snappay

تغییراتی که نمایشگر گوشی اندرویدی شما را بهبود می‌بخشد

4.3
(3)
شکیبا گیلانی
12 ماه پیش
تغییراتی که نمایشگر گوشی اندرویدی شما را بهبود می‌بخشد

به‌طور پیش‌فرض، تنظیمات نمایشگر هر گوشی اندرویدی به گونه‌ای تنظیم می‌شود که برای اکثر کاربران بهترین عملکرد را داشته باشد. اما می‌توانید بسیاری از این تنظیمات را تغییر دهید تا مطابق با سلیقه شما باشد. مانند سطوح روشنایی، واضح بودن رنگ‌ها، اندازه فونت‌ها و غیره. ما در این مطلب از مجله اعتبارکالا قصد داریم ۷ مورد از این تغییرات را به شما نشان دهیم. با ما تا انتهای این مطلب همراه باشید.

۱- حالت تاریک و نور شب

همه گوشی‌های اندرویدی مدرن این امکان را دارند که حالت تاریک یا تم را در تنظیمات نمایش عمومی روشن کنند. همچنین می‌توانید آن را طوری پیکربندی کنید که در زمان‌های خاصی مانند طلوع و غروب خورشید روشن و خاموش شود. فعال کردن این گزینه موجب شده تا از میزان فشار وارد بر چشم در شب کاسته شود. برخی افراد نیز فقط پس زمینه تیره را به پس زمینه روشن ترجیح می‌دهند.

برای فعال کردن حالت تاریک نمایشگر، به تنظیمات گوشی بروید و عبارت Dark را جستجو کنید. بسته به برند تلفنتان، چیزی شبیه به حالت تاریک (Dark mode) یا تم تیره (Dark theme) خواهید دید.

سپس، می‌توانید آن‌را به صورت دستی روشن یا خاموش کنید. همچنین می‌توانید حالت تاریک را در برنامه‌های محبوب گوشی‌های هوشمند به صورت جداگانه فعال کنید.

یکی دیگر از تنظیمات برای کاهش فشار چشم و بهبود خواب، نور شب یا Eye Comfort Shield است که با تغییر رنگ نمایشگر گوشی شما به رنگ‌های ملایم‌تر کار می‌کند. این ویژگی را نیز مانند تم تیره، می‌توانید به صورت دستی روشن یا خاموش کنید یا برای کارکرد خودکار، آن را زمان‌بندی کنید. علاوه بر این، می‌توانید شدت آن را مطابق با سلیقه خود تنظیم کنید.

۲- نمایشگر و اندازه قلم

گزینه بعدی مربوط به اندازه آیکون‌ها و سایز قلم می‌شود. این تنظیمات بسیار ساده هستند. به طور معمول، یک نوار لغزنده برای تنظیم اندازه قلم و دیگری برای تنظیم اندازه عناصر مانند نمادها و حباب‌های پیام در اختیار خواهید داشت. شما می توانید این موارد را طوری پیکربندی کنید که در چشم شما احساس راحتی کند.

۳- تغییر تنظیمات رنگ نمایشگر

یکی دیگر از تنظیمات نمایشگر گوشی‌های اندرویدی که می‌توانید آن را تغییر دهید رنگ‌ها هستند. می‌توانید آن‌ها را طوری تنظیم کنید که طبیعی یا زنده به نظر برسند، و معمولا گزینه‌ای وجود دارد که رنگ‌ها به‌طور خودکار با هر چیزی که روی صفحه می‌بینید تطبیق دهند. این تنظیمات برای آن دسته از کاربرانی که با گوشی خود فیلم و سریال تماشا می‌کنند بسیار مفید است.

اگر نتوانستید آن را با این نام پیدا کنید، عبارت Contrast یا Saturation را جستجو کنید، تا حدودی گزینه مشابهی را در تلفن خود پیدا خواهید کرد.

۴- تغییر تنظیمات روشنایی نمایشگر

تنظیم روشنایی یکی از ابتدایی‌ترین و در عین حال حیاتی‌ترین تنظیمات گوشی شما است. می‌توانید آن را به صورت دستی تنظیم کنید یا روشنایی خودکار یا تطبیقی ​​را فعال کرده تا روشنایی را به طور خودکار بر اساس سطوح نور بیرون یا داخل خانه تنظیم کنید. این تنظیمات در همه گوشی‌ها تقریبا یکسان است. می‌توانید آن‌ها را به راحتی در منوی نمایش پیدا کنید.

۵- تنظیمات مربوط به حریم خصوصی صفحه قفل

استفاده از صفحه قفل در تلفن شخصی شما برای حفظ امنیت ضروری است. بنابراین بهتر است عملکرد آن را پیکربندی کنید. بسته به گوشی اندرویدی که دارید، ممکن است این تنظیمات را در منوی نمایش یا در منوهای خود بیابید، بنابراین جستجوی آن‌ها آسان خواهد بود.

شما باید دو مورد مربوط به نمایشگر قفل را تغییر دهید؛ اول، مهلت زمانی صفحه و دوم حریم خصوصی. مهلت زمانی نمایشگر زمان عدم فعالیت است که پس از آن تلفن شما قفل می‌شود. اگر با گوشی خود مقالات و کتاب‌های پی‌دی‌اف مطالعه می‌کنید، ممکن است بخواهید آن را روی یک عدد بالاتر تنظیم کنید تا مجبور نباشید نمایشگر خود را برای روشن نگه داشتن مدام لمس کنید.

تنظیم دیگر بسیار مهم است زیرا داده‌های حساس شما مانند محتوای پیام‌های واتساپ شما را از صفحه قفل پنهان می‌کند. بنابراین، اگر شخص دیگری صفحه قفل شما را ببیند، فقط می‌بیند که شما پیامی دریافت کرده‌اید بدون اینکه از محتوای پیام مطلع شوند.

علاوه بر تنظیماتی که می‌توانید در تنظیمات سیستم انجام دهید، می‌توانید نمایشگر خود را بیشتر از طریق گزینه‌های توسعه‌دهنده پیکربندی کنید.

۶- تنظیمات Smallest width نمایشگر

گزینه Smallest width  یک تنظیم پیشرفته نمایشگر در Developer Options است که به شما این امکان را می‌دهد تا اندازه UI را با کاهش یا افزایش DPI (نقطه در هر اینچ) تغییر دهید و آن را کوچک‌تر یا بزرگ‌تر کنید.

پیکربندی پیش‌فرض حداقل عرض فعلی صفحه در دستگاه شما است، بنابراین برنامه‌ها رابط کاربری خود را متناسب با اندازه صفحه تنظیم می‌کنند. هرچه عددی که تنظیم می‌کنید بزرگ‌تر باشد، عناصر صفحه کوچک‌تر می‌شوند و بالعکس. این گزینه در ترکیب با اندازه نمایشگر و اندازه فونت می‌تواند ظاهر گوشی شما را به کلی تغییر دهد.

۷- تنظیمات مقیاس‌های پخش انیمیشن در نمایشگر

گزینه‌های Window animation scale و Transition animation scale و Animator duration scale به شما این امکان را می‌دهند که سرعت انیمیشن‌ها را روی دستگاه خود تنظیم کنید. این تنظیمات می‌توانند برای بهبود عملکرد ظاهری دستگاه شما با انجام سریع‌تر از سرعت پیش‌فرض مفید باشند. مقیاس پیش فرض 1x است و با تنظیم آن بر روی 0.5 طول انیمیشن‌ها نصف می شود. شما می‌توانید آن‌ها را برای حداکثر سرعت خاموش کنید.

سخن پایانی

ظاهر بصری و تجربه کاربری دو عامل مهم برای کاربران گوشی‌های هوشمند هستند. نکات ذکر شده در بالا به شما کمک می‌کند تا بتوانید نمایشگر گوشی اندرویدی خود را متناسب با نیازهای خود سفارشی کنید.

از این مطلب چقدر راضی بودید؟

روی ستاره کلیک کنید تا نظرتون ثبت بشه

4.3 / 5. تعداد رای دهندگان: 3

تا حالا امتیازی برای این مطلب ثبت نشده؛ با ثبت نظرتون مارو خوشحال می‌کنید


دیدگاه خود را ارسال کنید :

شهرزادناظری گفت:

تم مشکی کامل گوشی ردمی

hosainyarmohamadi گفت:

ممنون