etebarkala snappay
etebarkala snappay

بهترین گوشی‌های شیائومی از نظر دوربین ۲۰۲۳

4.5
(4)
شکیبا گیلانی
1 سال پیش
بهترین گوشی شیائومی از نظر دوربین

 گوشی‌های شیائومی این روزها بازار فروش بسیار خوبی در آسیا و اروپا داشته‌اند. این گوشی‌ها چه از نظر پردازنده و نمایشگر و چه از نظر دوربین و طراحی آن، بسیار خیره کننده هستند. دوربین گوشی‌های هوشمند شیائومی قادر است تصاویر قابل قبول و بسیار خوبی را ثبت کند که با توجه به قیمت پایین این برند نسبت به سایر کمپانی‌های تولید ککنده گوشی هوشمند، ارزش خرید آن بالاتر رفته است. در این مقاله به بررسی بهترین گوشی‌های شیائومی از نظر دوربین پرداخته‌ایم. اگر قصد خرید یک گوشی هوشمند با قیمت مناسب و عملکرد عالی دوربین هستید، تا انتهای این مطلب با ما همراه باشید.

بررسی دوربین گوشی هوشمند شیائومی ۱۳ پرو

تمرکز شیائومی ۱۳ پرو بر روی سیستم دوربین آن است. سیستم دوربین سه گانه در یک مستطیل شیشه‌ای در پشت گوشی قرار دارد و تا حدی از سطح بدنه فاصله گرفته که در مجموع طراحی ارگانیک و زیبایی دارد. سنسور اصلی و دو سنسور دیگر، از قدرتمندترین سنسورهایی است که در گوشی هوشمند یافت می‌شود.

دوربین اصلی این گوشی یک حسگر بزرگ ۱ اینچی سونی IMX 989 است. این سنسور بزرگتر از سنسوری‌هایی است که در گلکسی اولترا یا آیفون دریافت می‌کنید و این امر شیائومی ۱۳ پرو را از سایر پرچمداران برندهای مطرح متمایز می‌کند. نمونه عکس‌های رسمی شیائومی ۱۳ پرو نشان می‌دهد که این دوربین فراتر از سایر دوربین‌های گوشی٬های پرچمدار است. عکس‌های ثبت شده در نور کم فوق‌العاده هستند، زیرا لنز ۲۳ میلی‌متری با گشودگی دیافراگم f/1.9 به اندازه کافی روشن هستند.

شیائومی با لنز زوم تله فوتو ۳.۲ برابری عرضه می‌شود که تغییری نسبت به لنزهای پریسکوپ با برد بلندتر است و در واقع یک تغییر چشمگیر محسوب می‌شود زیرا لنز تله‌فوتو جدید در شرایط کم نور نیز تصاویر بسیار واضح و با کیفیتی را ثبت می‌کند.

یکی از ترفندهای جالب این لنز زوم جدید، یک عنصر شناور در داخل آن است که به لنز اجازه می‌دهد تا ۱۰ سانتی‌متر زوم کند، بنابراین می‌توانید عکس‌های نزدیک با کیفیتی را بگیرید. چنین ویژگی معمولا در دوربین‌های عکاسی یافت می‌شود اما امروز ما شاهد چنین لنزی در گوشی پرچمدار ۱۳ پرو شیائومی هستیم.

بررسی دوربین گوشی هوشمند Xiaomi 12s Ultra

عکاسی و فیلم‌برداری بخش مهمی از یک گوشی هوشمند را به خود اختصاص می‌دهد و شیائومی ۱۲ اس اولترا بدون شک یکی از بهترین دوربین‌های تلفن همراه را ارائه می‌دهد. شیائومی با همکاری LEICA توانسته است کیفیت عکس و ویدیوهای Xiaomi 12S Ultra را افزایش دهد.

گوشی هوشمند Xiaomi 12S Ultra دارای دوربین اصلی ۵۰.۳ مگاپیکسلی بوده که دارای ویژگی های PDAF چند جهته، لیزر AF و OIS است. این دوربین توسط یک لنز پریسکوپ ۴۸ مگاپیکسلی پشتیبانی می شود که دارای ویژگی های PDAF و OIS است و می‌تواند زوم اپتیکال ۵ برابری انجام دهد. همچنین از یک دوربین فوق عریض ۴۸ مگاپیکسلی و یک دوربین سه بعدی TOF برای سنسورهای عمق برای تکمیل دوربین‌های چهارگانه عقب برخوردار است. در قسمت جلویی نیز یک دوربین ۳۲ مگاپیکسلی برای عکس‌های سلفی تعبیه شده است.

دوربین جلو فقط می‌تواند با وضوح 1080p فیلمبرداری کند اما دوربین عقب می‌تواند با وضوح 8K فیلمبرداری کند. از ویژگی‌های عکس و فیلم موجود می‌توان به لنزهای لایکا، فلاش دوگانه LED، HDR، پانوراما، gyro-EIS و Dolby Vision HDR 10 بیتی اشاره کرد. (4K، 1080p) یکی از ویژگی‌های چشمگیر دوربین در این گوشی حالت MultiCam است که به شما امکان می دهد ۶ نمای مختلف دوربین را به طور همزمان مشاهده کنید.

شیائومی ۱۲ اس اولترا یکی از معدود گوشی‌هایی است که از سنسور دوربین ۱ اینچی استفاده می‌کند و همچنین اولین تلفنی است که از سنسور دوربین جدید سونی IMX989 بهره می‌برد. شیائومی 12S Ultra همچنین دارای ویژگی HyperOIS است که به آن در هنگام فیلم‌برداری ثبات می‌دهد.

بررسی دوربین گوشی هوشمند Xiaomi 11t Pro

شیائومی ۱۱ تی پرو دارای حسگر واید ۱۰۸ مگاپیکسلی است که با بررسی دقیق‌تر متوجه می‌شوید که سنسور آن کمی کوچک‌تر از سنسور ISOCELL HM سامسونگ استفاده شده در شیائومی می 11i، ردمی نوت ۱۰ پرو و آنر ۵۰ است.

دوربین این گوشی توانمند است؛ اما نه چیزی که از تعداد مگاپیکسل آن انتظار دارید. البته این بدان معنی نیست که تصاویری که با ۱۱ تی پرو ثبت می‌شود شما را راضی نمی‌کند. عکس‌ها معمولا زیادی پر رنگ‌ولعاب هستند؛ اما به اندازه دوربین گوشی‌های سامسونگ واضح و پر از جزئیات نیستند. در یک روز ابری، دوربین گوشی سایه‌ها و حس عمق و پرسپکتیو را به خوبی نشان می‌دهد.

در همین حال، دستیار هوش مصنوعی عکاسی در انتخاب ویژگی‌های یک صحنه به اندازه کافی قابل اعتماد است و باعث می‌شود وقتی از غذای خود عکس می‌گیرید، عکس آن هم خوشمزه به نظر برسد.

تصاویر ثبت شده در شب هم سطح روشنایی مناسب و نویز کمی دارند و چون گوشی لرزشگیر اپتیکال تصویر ندارد، در شرایط نوری سخت نمی‌توان عکس‌های آن را با پرچمداران بازار مقایسه کرد.

دیگر دوربین‌های گوشی با سنسور اصلی دستگاه اصلا همخوانی ندارند. برای سنسور اولتراواید از سنسور ۸ مگاپیکسلی استفاده شده که تصاویر مبهم و زردی ثبت می‌کند.

برای کمی دلخوشی، یک لنز تله فوتو جداگانه 2X دارید که در گوشی‌های گران‌تری مثل می ۱۱ به کار رفته است؛ اما متاسفانه این سنسور هم ضعیف و ۵ مگاپیکسلی است و نمی‌تواند جزئیات و محدوده دینامیکی در حد سنسور اصلی ثبت کند. حسگر مذکور اگر علاقه‌مند باشید می‌تواند جای دوربین ماکرو نیز عملکرد داشته باشد.

دوربین سلفی ۱۶ مگاپیکسلی نیز معمولی به نظر می‌رسد؛ اما عکس‌های آن کمکی صاف و بی روح به نظر می رسند. پس از ثبت عکس با دوربین سلفی، احتمالا تحت تاثیر کیفیت آن قرار خواهید گرفت؛ چون تفکیک سوژه مناسب است و جلوه‌های تصویری به خوبی ثبت می‌شوند.

بررسی دوربین گوشی هوشمند Mi 11 Ultra

از جذابیت‌های Mi 11i می‌توان به قدرت دوربین اشاره کرد. این گوشی از سه لنز دوربین در پنل پشتی خود بهره می‌برد. لنز اول از نوع عریض (Wide) با رزولوشن ۱۰۸ مگاپیکسل، دیافراگم f/1.8 و قابلیت PDAF است اما بر خلاف می ۱۱، لرزشگیر اپتیکال تصویر را ارائه نمی‌دهد. بجای سنسور HM3 سامسونگ که در Mi 11 و Mi 11 Ultra یافت می شود، Mi 11i از HM2 سامسونگ کم قدرت استفاده می کند.

 لنز دوم از نوع اولتراواید (Ultrawide) با رزولوشن ۸ مگاپیکسل و دریچه دیافراگم f/2.2 با میدان دید ۱۱۹ درجه است که این لنز از گوشی می ۱۱ ضعیف‌تر شده است. لنز سوم از نوع تله‌فوتو ماکرو (Telephoto macro) با رزولوشن ۵ مگاپیکسل و دریچه دیافراگم f/2.4 است. استفاده از تله ماکرو، که از تثبیت‌کننده برخوردار نیست، ممکن است کمی مشکل باشد. اما نتایج آن جالب به نظر می‌رسد. شما نماهای نزدیک بسیار خوبی خواهید داشت، اما وضوح یا جزئیات به اندازه لنز اصلی نیست. به دلیل کیفیت این لنز فقط ۵ مگاپیکسل است، همچنین فوکوس خودکار تا حدی محدود است. اما حداقل این یک گام بهتر از لنزهای ماکرو ۲ مگاپیکسلی است.

دوربین می 11i از فناوری HDR و قابلیت عکاسی پانوراما بهره می‌برد. این دوربین قابلیت فیلم‌برداری با کیفیت 8K با سرعت ۳۰ فریم بر ثانیه، کیفیت 4K با سرعت ۳۰ و ۶۰ فریم بر ثانیه، کیفیت 1080p با سرعت ۳۰، ۶۰، ۱۲۰، ۲۴۰ و ۹۶۰ فریم بر ثانیه دارد. 

گوشی mi 11i یک لنز ۲۰ مگاپیکسلی عریض با دریچه دیافراگم f/2.5 برای دوربین سلفی دارد. این دوربین دارای قابلیت HDR، فیلم‌برداری با کیفیت 1080p با سرعت ۳۰ فریم بر ثانیه و فیلم‌برداری با کیفیت 720p و سرعت ۱۲۰ فریم بر ثانیه است.

هنگامی که حالت شب فعال است، تصاویر در نور کم همچنان بسیار خوب به نظر می‌رسند. از سوی دیگر، دوربین اولتراواید، متوسط ​​است. اگرچه کیفیت تصویر قابل قبولی ارائه می‌دهد، اما مقداری تاری در لبه‌ها وجود دارد.

Mi 11i رنگ‌ها را به خوبی بازتولید می‌کند و حتی در نور کم محیط، نرم‌افزار دوربین می‌تواند اطمینان حاصل کند که انحراف از رنگ‌های مرجع خیلی زیاد نیستند. با این حال، این گوشی حتی با روشنایی کامل استودیو، نمی‌تواند نمودار تست را به وضوح ثبت کند. در مجموع، با وجود عدم وجود لنزهای زوم اپتیکال مناسب، دوربین Mi 11i برای این سطح مناسب است. اگرچه محدودیت‌هایی وجود دارد و زاویه باز در اینجا خیلی خوب نیست، اما از نظر یک اپتیک اصلی کامل و بدون حواس‌پرتی زیاد کار می‌کند.

بررسی دوربین گوشی هوشمند Redmi Note 11 Pro

شیائومی برای نخستین بار در گوشی نوت ۱۰ پرو ۱۰۸ مگاپیکسلی، سنسور بزرگ ۱/۵.۲ را در گوشی هوشمند مقرون به صرفه استفاده کرد. یک سال بعد و نوت ۱۱ پرو همان حسگر را مجددا در طراحی خود بکار گرفت. این دوربین ۱۰۸ مگاپیکسلی آن با لنز f/1.9 مطابقت دارد و عکس‌های گرفته‌شده توسط این دوربین به صورت پیشفرض ۱۲ مگاپیکسل بوده همچنین کیفیت فیلمبرداری آن ۱۰۸۰ پیکسل است. از نکات مثبت این دوربین می‌توان به سنسور بزرگ آن نسبت به Realme 9 اشاره کرد که نه تنها به ظاهر دوربین آسیبی نرسانده، بلکه عملکرد بهتری نیز دارد.

دوربین ۸ مگاپیکسلی فوق عریض Redmi Note 11 Pro از سنسور مناسب سونی IMX 355 بهره‌مند بوده و دارای لنز f/2.2 با میدان دید ۱۱۸ درجه است. در نهایت دوربین ماکرو با فوکوس ثابت ۲ مگاپیکسلی از سنسور کوچک GalaxyCore GC02M1 (1/5 اینچ) استفاده می‌کند.

در قسمت پنل جلویی، دوربین سلفی با یک سنسور کوچک ۱۶ مگاپیکسلی OmniVision با اندازه ۱/۳.۰۶ قرار دارد که با لنز f/2.4 مطابقت دارد.

حالت‌های مختلف عکاسی توسط دوربین‌های این گوشی فراتر از حالت‌های استاندارد عکس، پرتره و حالت شب بوده و شامل حالت‌های ۱۰۸ مگاپیکسلی، فیلم کوتاه، پانوراما، حرکت آهسته، تایم لپس و غیره می‌شود. این گوشی قادر به ثبت عکس‌های شفاف و با جزئیات بوده و کنتراست و شفاوفیت بالایی دارد.

سخن پایانی

گوشی‌های شیائومی موفق در کلاس‌های قیمتی مختلف، می‌توانند بهترین دوربین شیائومی را به کاربران ارائه دهند، حتی مدل‌های اقتصادی این برند نیز از لنزهای قابل قبولی استفاده می‌کنند، اما به خاطر داشته باشید که اگر همواره به دنبال قوی ترین دوربین گوشی شیائومی هستید، دیگر خبری از قیمت‌های مناسب نیست و بایستی هزینه بیشتری برای خرید گوشی در نظر بگیرید. تمامی گوشی‌های شیائومی که در این مطلب فهرست شده‌اند، به بهترین دوربین مجهز هستند.

از این مطلب چقدر راضی بودید؟

روی ستاره کلیک کنید تا نظرتون ثبت بشه

4.5 / 5. تعداد رای دهندگان: 4

تا حالا امتیازی برای این مطلب ثبت نشده؛ با ثبت نظرتون مارو خوشحال می‌کنید


دیدگاه خود را ارسال کنید :

نازلار گفت:

اسم گوشی چیه

پشتیبانی اعتبارکالا گفت:

سلام
اسامی گوشی‌ها در این مطلب ذکر شده است

سجادپاکروان گفت:

قیمت این گوشی

موسوی گفت:

با 8میلیون کدوم گوشی شیائومی خوبه

پشتیبانی اعتبارکالا گفت:

سلام
ما به شما گوشی شیائومی Poco X4 Pro را پیشنهاد می‌کنیم