etebarkala snappay
etebarkala snappay

مقایسه تبلت سامسونگ گلکسی تب S6 با S6 لایت

3.3
(8)
حسین رجب چالی
2 سال پیش
مقایسه تبلت سامسونگ گلکسی تب S6 با S6 Lite

سامسونگ در سری تبلت‌های S6 خود دو مدل تب S6 و تب S6 لایت را دارد که از نظر طراحی تفاوت آنچنانی با یکدیگر ندارند؛ اما وقتی کمی دقیق می‌شوید، تفاوت بیشتر می‌شوند. البته هر دو این تبلت‌ها جزو بهترین دستگاه‌های سامسونگ هستند که با وجود کمی قدیمی بودن، هنوز هم حرف‌های زیادی برای گفتن دارند. در این مطلب دو تبلت خانواده S6 سامسونگ یعنی گلکسی تب S6 و گلکسی تب S6 لایت با هم مقایسه می‌کنیم. با ما همراه باشید.

مشخصات تبلت گلکسی تب S6 و گلکسی تب S6 لایت

مشخصات تبلت گلکسی تب S6 و گلکسی تب S6 لایت
سامسونگ گلکسی تب S6سامسونگ گلکسی تب S6 لایت
پردازنده۱۰.۵ اینچی AMOLED۱۰.۴ اینچی LCD
حافظه رم۱۶۰۰ × ۲۵۶۰۱۲۰۰ × ۲۰۰۰
حافظه ذخیره‌سازیاسنپدراگون ۸۵۵اگزینوس ۹۶۱۰
پشتیبانی از کارت حافظهقابل ارتقا تا ۱ ترابایتقابل ارتقا تا ۵۱۲ گیگابایت
دوربین جلو۸ مگاپیکسل۵ مگاپیکسل
دوربین عقب۱۳ / ۵ مگاپیکسل۸ مگاپیکسل
اسپیکرهاچهار عدد تنظیم شده توسط AKGدو عدد تنظیم شده توسط AKG
باتری۷۰۴۰ میلی‌آمپر ساعت۷۰۴۰ میلی‌آمپر ساعت
عمر باتری گزارش شده۱۸ ساعت۱۲ ساعت
ابعاد۵.۷ × ۱۵۹.۵ × ۲۴۴.۵ میلی‌متر۷ × ۱۵۴.۳ × ۲۴۴.۵ میلی‌متر
حسگر اثر انگشتحسگر اثر انگشت زیر نمایشگرندارد
وزن۴۲۰ گرم۴۶۷ گرم
جک هدفوننداردبله
پشتیبانی از قلم اس پنداخل جعبهداخل جعبه
نسخه LTEبلهبله

این مطلب را هم بخوانید: مقایسه تبلت سامسونگ گلکسی تب A7 با گلکسی تب S6 لایت

چرا گلکسی تب S6 در مقایسه با گلکسی تب S6 لایت فوق‌العاده به نظر می‌رسد؟

چرا گلکسی تب S6 در مقایسه با گلکسی تب S6 لایت فوق‌العاده به نظر می‌رسد؟

سامسونگ تقریبا بازار تبلت‌های اندرویدی را از آن خود کرده است و رقبایی مانند هواوی و لنوو نیز با فاصله زیاد، پشت سر سامسونگ در حال تقلا هستند. به همین خاطر، گلکسی تب S6 حتی با وجود قدیمی بودن یکی از بهترین تبلت‌های اندرویدی موجود در بازار محسوب می‌شود.

همانطور که گفتیم، تب S6 علی‌رغم عرضه در سال ۲۰۱۹ هنوز هم قدرتمند است و با این تبلت یک نمایشگر ۱۰.۵ اینچی Super AMOLED با وضوح ۱۶۰۰ × ۲۵۶۰ پیکسل دریافت می‌کنید که در زیر پوسته خود همان پردازنده سری اس ۱۰ و نوت ۱۰، یعنی اسنپدراگون ۸۵۵ را خواهید داشت.

سامسونگ این تبلت خود را با رم‌های ۶ یا ۸ گیگابایتی و حافظه ذخیره‌سازی قابل ارتقای ۲۵۶ گیگابایتی عرضه می‌کند. شما در تب S6 می‌توانید فضای ذخیره‌سازی را تا ۱ ترابایت افزایش دهید؛ در حالی که فضای ذخیره‌سازی S6 لایت فقط تا ۲۵۶ گیگابایت قابل افزایش است.

در بخش طراحی، تب S6 سبک‌تر، بزرگ‌تر و دارای چهار اسپیکر تنظیم شده توسط AKG است و همه این‌ها را در بدنه ترکیبی آلومینیوم و شیشه و حسگر اثر انگشت تعبیه شده درون نمایشگر، خواهید داشت. حتی یک آهن‌ربای اختصاصی برای نگه داشتن قلم S Pen در پشت دستگاه قرار گرفته است.

حالا که صحبت از قلم فوق‌العاده S Pen شد باید بگوییم که برای این دو تبلت دیگر نیازی نیست که جهت داشتن قلم، هزینه اضافی پرداخت کنید و همچنین به تمام ویژگی‌هایی که قلم اس پن ارائه می‌دهد در هر دو دستگاه دسترسی خواهید داشت. البته، سامسونگ در اینجا تصمیم گرفته تا در طراحی قلم اس پن تغییراتی ایجاد کند که استفاده از آن برای کاربران راحت‌تر باشد. برای دریافت اطلاعات دقیق‌تر، نوک قلم ظریف‌تر شده و سامسونگ حتی تاخیر قلم را نیز بهبود بخشیده است. این کار باعث می‌شود تا نوشتن یادداشت یا نقاشی کردن در گلکسی تب S6 یا S6 لایت بسیار لذت‌بخش باشد.

این مطلب را هم بخوانید: مقایسه تبلت سامسونگ S6 و S7؛ رقبای اصلی تبلت‌های اپل

آخرین تفاوت مشخصات بین گلکسی تب S6 و تب S6 لایت مربوط به دوربین این دو است. شما در گلکسی تب S6 دوربین دوگانه شامل حسگر اولتراواید ۱۳ مگاپیکسلی و دوربین اصلی ۵ مگاپیکسلی دریافت می‌کنید؛ در حالی که تب S6 لایت فقط یک حسگر ۸ مگاپیکسلی خواهید داشت.

مقایسه کاربردی بودن گلکسی تب S6 و تب S6 لایت

مقایسه کاربردی بودن گلکسی تب S6 و تب S6 لایت

وقتی صحبت از کاربردی بودن به میان می‌آید، اگر تجربه‌ای «تمام عیار» می‌خواهید، قطعا باید گلکسی تب S6 را انتخاب کنید. با اینکه گلکسی تب S6 لایت یک قاب کتابی دارد که به صورت مغناطیسی به آن متصل می‌شود یک نگهدارنده قلم نیز دارد، به نظر می‌رسد که نمی‌توانید به این قاب کیبورد وصل کنید. در حالی که این امکان برای S6 وجود دارد و آن را به یک تبلت همه‌کاره تبدیل می‌کند.

هر دو این تبلت‌ها با قلم اس پن عرضه می‌شوند؛ اما کدام‌یک از آن‌ها تجربه کاملی به شما می‌دهد؟ طبیعتا گلکسی تب S6 با امکان Samsung DeX تجربه‌ای کامل در اختیار شما قرار می‌دهد و می‌توانید تبلت خود را به یک لپ‌تاپ تبدیل کنید که می‌تواند با موس و کیبورد و قلم اس پن خود، کارهای زیادی برای شما انجام دهد.

مقایسه کاربردی بودن گلکسی تب S6 و تب S6 لایت-1

انجام چندین کار در گلکسی تب S6 بسیار راحت است و می‌توانید به آسانی بین ویندوز و اپلیکیشن‌ها جابجا شوید. رابط کاربری Samsung DeX بسیار شبیه به دسکتاپ سنتی با آیکون سامسونگ است؛ اما همچنان امکان دسترسی به همه اپلیکیشن‌هایی که در تبلت خود دارید را برای شما فراهم می‌کند. این امکانات بسیار عالی به نظر می‌رسند؛ اما اگر بودجه زیادی ندارید، گلکسی تب S6 لایت هم می‌تواند گزینه مناسبی برای شما باشد.

گلکسی تب S6 لایت در چه بخش‌هایی برتری دارد؟

گلکسی تب S6 لایت در چه بخش‌هایی برتری دارد؟

اگرچه مشخص است که گلکسی تب S6 برای کسانی که به دنبال بهترین تبلت اندرویدی هستند طراحی شده است؛ اما تب S6 لایت آنقدرها هم در بین تبلت‌های اندرویدی انتخاب بدی نیست. شما در این تبلت یک نمایشگر ۱۰.۴ اینچی کوچک‌تر با وضوح کمتر ۱۲۰۰ × ۲۰۰۰ پیکسل خواهید داشت و هنوز هم آنقدر واضح است که بتوانید با آن به راحتی به تماشای فیلم بپردازید. در طرف دیگر، برای برخی افراد، پنل LCD انتخاب بهتری نسبت به AMOLED محسوب می‌شود.

در کمال تعجب، سامسونگ در این تبلت به جای استفاده از پردازنده اسنپدراگون ۶۶۰، از چیپست اگزینوس ۹۶۱۰ خودش استفاده کرده است. با این حال، برخی دستگاه‌های محبوب سامسونگ مانند گلکسی A50 از این پردازنده استفاده می‌کنند و احتمالا در این بین تفاوتی مشاهده نخواهید کرد.

علاوه بر این، اگزینوس ۹۶۱۰ با ۴ یا ۶ گیگابایت رم همراه شده است و در مورد فضای ذخیره‌سازی، در مدل ۴ گیگابایتی، حافظه ۶۴ گیگابایتی خواهید داشت و برای مدل ۶ گیگابایتی هم ۱۲۸ گیگابایت حافظه دریافت می‌کنید که در هر دو مدل تا ۵۱۲ گیگابایت قابل ارتقا هستند.

با اینکه که هر دو دستگاه از باتری ۷۰۴۰ میلی‌آمپر ساعتی استفاده می‌کند؛ اما همه می‌دانیم که نمایشگرهای امولد مصرف بالاتری دارند. با داشتن نمایشگر کمی کوچک‌تر LCD، می‌توانید با تبلت S6 لایت خود کمی بیشتر از تب S6 کار کنید.

یکی دیگر از مزایای گلکسی تب S6 لایت، داشتن جک هدفون ۳.۵ میلی‌متری است. با اینکه جک هدفون در اکثر گوشی‌ها و تبلت‌ها دیده می‌شد؛ اما این سخت‌افزار بخت برگشته دیگر تقریبا به تاریخ پیوسته است. برای کسانی که هنوز به سمت استفاده هدفون‌های بلوتوث نرفته‌اند، گنجاندن جک ۲.۵ میلی‌متری می‌تواند اتفاق خوشایندی باشد.

خرید گلکسی تب S6 بهتر است یا گلکسی تب S6 لایت؟

خرید گلکسی تب S6 بهتر است یا گلکسی تب S6 لایت؟

تقریبا در چند جا اشاره کردیم که گلکسی تب S6 یک تبلت همه چیز تمام است. در این دستگاه شما طراحی زیبا، حسگر اثر انگشت، سیستم دوربین بهتر و عملکرد بهتری نسبت S6 لایت (که از نامش هم مشخص است) خواهید داشت.

این مطلب را هم بخوانید: مقایسه تبلت گلکسی Tab A8 2021 با Tab A7

تازه به ویژگی‌های فوق‌العاده‌ای مثل Samsung DeX که عملا تبلت S6 را به لپ‌تاپ تبدیل می‌کند اشاره نکردیم. جالب است که سامسونگ هنوز هم قلم اس پن را داخل جعبه تبلت‌های خود قرار می‌دهد و البته باید ببینیم که در آینده آن را از جعبه حذف می‌کند یا خیر. در بالا گفتیم که پنل LCD مصرف باتری کمتری دارد؛ اما S6 با وجود استفاده از همان ظرفیت باتری، به دلیل بهینه‌سازی‌های باتری، مصرف باتری کمتری دارد.

گلکسی تب S6 لایت برای کسانی که برای اولین بار قصد استفاده از یک تبلت قلم‌دار هستند یا نیازی به یک تبلت همه‌کاره ندارند مناسب است. این تبلت مقرون‌به‌صرفه است؛ چند لوازم جانبی مفید مانند قاب کتابی دارد و برای مشاهده فایل‌های رسانه‌ای خیلی خوب است و با عمر باتری ۱۲ ساعته‌اش می‌تواند تا یک روز کامل دوام داشته باشد. این دستگاه با داشتن پنل ال‌سی‌دی مصرف باتری زیادی ندارد؛ البته کیفیت نمایشگر آن هم کمی پایین است. با این حال، گلکسی تب S6 لایت یک دستگاه قوی برای کسانی است که فقط یک تبلت اندرویدی با قابلیت پشتیبانی از S Pen می‌خواهند.

به نظر شما در مقایسه تبلت سامسونگ گلکسی تب S6 با S6 Lite کدام یک بهتر است؟ شما کدام‌یک را برای خرید انتخاب می‌کنید؟

سوالات متداول

از این مطلب چقدر راضی بودید؟

روی ستاره کلیک کنید تا نظرتون ثبت بشه

3.3 / 5. تعداد رای دهندگان: 8

تا حالا امتیازی برای این مطلب ثبت نشده؛ با ثبت نظرتون مارو خوشحال می‌کنید


دیدگاه خود را ارسال کنید :

SANA گفت:

سلام من چند وقته منتظرم موجود بشه 128 گیگ s6 اما متاسفانه فقط لایت تو بازار هست یعنی موجود نمیشه دیگه تو ایران؟

مبینا گفت:

سلام من میخوام تبلت بخرم برای دیدن فیلم و ریختن برنامه های ادیت و انیمیشن سازی برنامه نویسی و اینا و مربوط به رشتم و نمیدونم چی بگیرم ولی دنبال تبلتی ام کهspen داشته باشه
و نمیدونم چیکار کنم و چی بگیرم
میشه راهنماییم کنین🙏🙏

پشتیبانی اعتبارکالا گفت:

سلام
برای آشنایی با بهترین تبلت‌های قلم دار به لینک زیر ا ز مجله اعتبارکالا مراجعه نمایید
https://etebarkala.com/blog/best-tablets-with-stylus/
از این لیست ما به شما اپل آیپد ۱۰.۴ را پیشنهاد می‌کنیم

یاشار گفت:

سلام من تبلت s6 لایت دارم عالیه اصلا هنگ نمیکنه کلی بازی روش دارم بازی هارو خیلی خوب و باکیفیت اجرا میکنه واقعا تبلت خوبی هست ولی تنها نقطه ضعفی که داره اینه که دیر شارژ میشه

پشتیبانی اعتبارکالا گفت:

سلام
از اینکه تجربه کاربری خود را با سایت ما در میان گذاشتید سپاسگزاریم

رسول شمس گفت:

سلام من میخواستم تبلت بخرم بین A8 با رم ۴ و حافظه ۶۴ و A8 رم ۳ حافظه ۳۲ موندم به نظر شما کدوم و بخرم

پشتیبانی اعتبارکالا گفت:

سلام
بستگی به میزان برنامه‌ها و اطلاعاتی دارد که قصد دارید در تبلت خود ذخیره کنید. اما در هر صورت خرید یک تبلت با رم و حافظه داخلی بالا به مراتب بهتر است