etebarkala snappay
etebarkala snappay

مقایسه تبلت سامسونگ S6 و S7؛ رقبای اصلی تبلت‌های اپل

4
(15)
طاهره محزون
2 سال پیش
مقایسه تبلت S6 و S7

تبلت‌ها در سال‌های اخیر طرفداران بسیار زیادی پیدا کرده‌اند. انتظار می‌رفت که با بزرگ‌تر شدن نمایشگر‌های گوشی موبایل، فروش تبلت‌ها کاهش پیدا کند؛ اما همه‌گیری کرونا، آنلاین شدن کلاس‌ها و دورکاری بسیاری از کارمندان جان تازه‌ای به بازار تبلت‌ها بخشید. افراد بسیاری برای کلاس‌ها و کار‌های خود  به خرید تبلت روی آوردند.

تبلت‌‌ها گزینه بسیار مناسبی برای کلاس‌های آنلاین، نقاشی دیجیتال، اجرای برنامه‌های آموزشی و مشاهده فیلم است. تبلت‌ها از گوشی‌های موبایل بزرگ‌تر هستند و از طرف دیگر قیمت مناسب‌تری نسبت به لپ‌تاپ‌ها دارند. همچنین  سبک بودن آن‌ها باعث می‌شود که حمل‌ونقل راحتی داشته باشند. تبلت‌های سامسونگ بسیار پرطرفدار و جذاب هستند و شما با انواع بودجه می‌توانید گزینه مناسبی را برای خود انتخاب کنید. اگر به تبلت‌های سامسونگ علاقه دارید برای مقایسه تبلت S6 و S7 با مجله اعتبارکالا همراه باشید. 

مشخصات تبلت S6 و S7 در یک نگاه

مشخصات

Tab s6

Tab S7

ابعاد

۲۴۴.۵×۱۵۹.۵×۵.۷ میلی‌متر

۲۵۳.۸×۱۶۵.۳×۶.۳ میلی‌متر

وزن

۴۲۰ گرم

۴۹۸ گرم (نسخه وای‌فای)

۵۰۰ گرم (نسخه LTE)

۵۰۲ گرم (نسخه 5G)

سیستم‌عامل

اندروید ۹ 

قابل ارتقا به اندروید ۱۱

اندروید ۱۰

قابل ارتقا به اندروید ۱۱

نمایشگر

۱۰.۵ اینچ

Super AMOLED

۱۶۰۰×۲۵۶۰ پیکسل

۱۱ اینچ

TFT

۱۶۰۰×۲۵۶۰ پیکسل

پردازنده اصلی

Snapdragon 855

Snapdragon 865 5G+

پردازنده گرافیکی

Adreno 640

Adreno 650

دوربین اصلی

۵+ ۱۳ مگاپیکسل

۵+۱۳ مگاپیکسل

دوربین سلفی

۸ مگاپیکسل

۸ مگاپیکسل

باتری

لیتیوم-پلیمری

۷۰۴۰ میلی‌آمپرساعت

لیتیوم-پلیمری

 ۸۰۰۰ میلی‌آمپرساعت

حافظه رم

۴ گیگابایت

۶ گیگابایت

۸ گیگابایت

۶ گیگابایت

۸ گیگابایت

حافظه داخلی

۶۴ گیگابایت

۱۲۸ گیگابایت

۲۵۶ گیگابایت

۱۲۸ گیگابایت

۲۵۶ گیگابایت

۵۱۲ گیگابایت

مقایسه طراحی و بدنه تبلت S6 و S7

مقایسه طراحی و بدنه S6 و S7

تبلت‌های S6 و S7 هر دو از طراحی ظریف و جذابی برخوردار هستند. تبلت S6 دارای ابعاد ۲۴۴.۵×۱۵۹.۵×۵.۷ میلی‌متر و وزن ۴۲۰ گرمی است. ابعاد تبلت S7 بزرگ‌تر و وزن آن سنگین‌تر از S6 است. این تبلت دارای ابعاد ۲۵۳.۸×۱۶۵.۳×۶.۳ میلی‌متر است. وزن این تبلت با توجه به نسخه آن متفاوت است. نسخه وای‌فای  ۴۹۸ گرم، نسخه LTE حدود ۵۰۰ گرم و نسخه 5G وزنی معادل ۵۰۲ گرم دارند. بدنه هر دو تبلت از فریم و پنل پشتی آلومینیومی تشکیل شده است.

تبلت S6 دارای حسگر اثر انگشت زیر نمایشگر، ۴ اسپیکر استریو، اسلات مجزای کارت حافظه و پورت USB Type-C 3.1 است. تبلت S7 نیز از حسگر اثر انگشت کنار تبلت، ۴ اسپیکر استریو، اسلات مجزا برای کارت حافظه و پورت USB Type-C 3.2 بهره می‌برد. این تبلت‌ها فاقد جک ۳.۵ میلی‌متری هستند بنابراین اگر با هدفون‌های سیم‌دار از تبلت استفاده می‌کنید به این مورد دقت کنید.

اگر بخواهیم منصفانه بگوییم، طراحی S7 جذاب‌تر و زیبا‌تر است و مدرن‌تر ساخته شده است. هر دو تبلت از قلم هوشمند پشتیبانی می‌کنند که این مدل‌ها را برای طراحان و علاقه‌مندان به نقاشی جذاب‌تر می‌کند. اما اگر به دنبال تبلت جمع‌وجورتر و سبک‌تر هستید، S6 انتخاب بهتری است.

مقایسه نمایشگر گلکسی تب S6 و S7

مقایسه نمایشگر S6 و S7

تبلت S6 از یک نمایشگر با کیفیت از جنس Super AMOLED بهره می‌برد که ابعاد آن ۱۰.۵ اینچ است. نمایشگر S6 ویژگی‌هایی مانند نسبت این نمایشگر به بدنه ۸۲.۵ درصد، رزولوشن ۱۶۰۰×۲۵۶۰ پیکسل، تراکم پیکسلی ۲۸۷ پیکسل بر اینچ و نسبت تصویر ۱۶:۱۰ دارد. 

تبلت S7 دارای یک نمایشگر از جنس TFT با ابعاد ۱۱ اینچ دارد. از ویژگی‌های نمایشگر S7 می‌توان به نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتزی، فناوری HDR10+، نسبت نمایشگر به بدنه ۸۳.۶ درصد، رزولوشن ۱۶۰۰×۲۵۶۰ پیکسل، نسبت تصویر ۱۶:۱۰ و تراکم پیکسلی ۲۷۴ پیکسل بر اینچ اشاره کرد. 

با نگاهی به نمایشگر این دو تبلت متوجه می‌شویم که هر دو تبلت دارای نمایشگرهای با کیفیتی هستند. جنس نمایشگر S6 از S7 بهتر است اما نمایشگر S7 حاشیه کمتری دارند و از نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتزی بهره می‌برد.

مقایسه سخت‌افزار تبلت S6 و تبلت S7

مقایسه سخت‌افزار S6 و S7

تبلت‌های سری S سامسونگ را می‌توان تبلت‌‌های بالارده و پرچمدار سامسونگ دانست. به همین دلیل این تبلت‌ها معمولا از پردازنده‌‌های قوی‌تری نسبت به تبلت‌های دیگر بهره می‌برند. تبلت S6 دارای پردازنده هشت هسته‌ای Snapdragon 855 و پردازنده گرافیکی Adreno 640 است. این تبلت دارای سه نسخه شامل حافظه ۶۴ گیگابایت با رم ۴ گیگابایت، حافظه ۱۲۸ گیگابایت با رم ۶ گیگابایت و حافظه ۲۵۶ گیگابایت با رم ۸ گیگابایت است. این تبلت با نسخه سیستم‌عامل اندروید ۹ به بازار عرضه می‌شود اما مزیت آن این است که می‌توانید آن را به اندروید ۱۱ نیز ارتقا دهید.

تبلت S7 از پردازنده Snapdragon 865 5G+ و پردازنده گرافیکی Adreno 650  بهره می‌برد. تبلت S7 سه نسخه شامل حافظه ۱۲۸ گیگابایتی با رم ۶ گیگابایتی، حافظه ۲۵۶ گیگابایتی با رم ۸ گیگابایتی و حافظه ۵۱۲ گیگابایتی با رم ۸ گیگابایتی دارد. تبلت S7 با اندروید ۱۰ به بازار عرضه شده است که قابلیت ارتقا به اندروید ۱۱ را دارد.

تبلت S7 از نظر قدرت پردازنده قوی‌تر از S6 است و حافظه داخلی آن به ۵۱۲ گیگابایت نیز می‌رسد.  این نسخه برای افرادی مناسب است که به فضای ذخیره‌سازی زیادی نیاز دارند.

چیزی که باید به آن توجه کنید، پشتیبانی شبکه این تبلت‌ها است. تبلت S6 دارای مدل‌های LTE و وای‌فای است. مدل LTE به شما امکان می‌دهد تا بتوانید از سیم‌کارت نیز استفاده کنید و به شبکه داده متصل شوید. نسخه وای‌فای صرفا به شما اجازه می‌دهد که از طریق وای‌فای ‌‌به‌طور بی‌سیم به یک مودم یا دستگاه متصل شوید.

تبلت S7 سه مدل مختلف دارد که شامل نسخه‌های Wifi، نسخه LTE و نسخه 5G است. تفاوت نسخه LTE با 5G این است که نسخه LTE از فناوری 4G پشتیبانی می‌کند به همین دلیل قیمت کمتری نیز دارد.

مقایسه دوربین گلکسی تب S6 و S7

مقایسه دوربین گلکسی تب S6 و S7

به‌طور کلی تبلت‌ها برای عکاسی‌های حرفه‌ای و با کیفیت طراحی نشده‌اند؛ به همین دلیل نباید از آن‌ها توقع داشته باشید که با لنز‌های قوی و با کیفیت به بازار عرضه شوند. دوربین تبلت بیشتر برای تماس‌های تصویری، ویدئو کنفرانس، اسکن متون و جزوه‌‌ها به کار می‌رود. البته تبلت‌های پرچمدار و بالارده از دوربین‌‌های قوی‌تری بهره می‌برند. هر دو تبلت S6 و S7 دوربین‌‌های مشابهی دارند که کاملا شبیه به هم عمل می‌کنند. دوربین‌های S6 و S7 از یک لنز عریض ۱۳ مگاپیکسلی و یک لنز اولتراواید ۵ مگاپیکسلی بهره می‌برند. این دوربین‌ها دارای قابلیت عکاسی پانوراما، فناوری HDR و فیلم‌برداری با کیفیت 4K است. این تبلت‌ها برای دوربین سلفی از یک لنز ۸ مگاپیکسلی عریض با قابلیت فیلم‌برداری با کیفیت 1080p بهره می‌برند.

مقایسه باتری تبلت S6 و S7

مقایسه باتری S6 و S7

تبلت‌ها به علت نمایشگر بزرگی که دارند، باتری زیادی مصرف می‌کنند. به همین دلیل باتری آن‌‌ها نسبت به گوشی‌های موبایل ظرفیت بیشتری دارند. تبلت S6 دارای یک باتری لیتیوم-پلیمری با ظرفیت ۷۰۴۰ میلی‌آمپرساعت است. این باتری از شارژ سریع ۱۵ واتی پشتیبانی می‌کند.

تبلت S7 دارای یک باتری لیتیوم-پلیمری با ظرفیت ۸۰۰۰ میلی‌آمپرساعت است. این باتری از شارژ سریع ۴۵ واتی پشتیبانی می‌کند.

تبلت S7 باتری قوی‌تری دارد و سریع‌تر شارژ می‌شود. البته فراموش نکنید که این تبلت پردازنده قوی‌تر و نمایشگر بزرگ‌تری دارد. به همین دلیل میزان شارژدهی این تبلت‌ها بستگی به میزان و نوع استفاده شما دارد. 

مقایسه قیمت S6 و قیمت S7

بهترین تبلت همیشه گران‌ترین گزینه نیست. شما باید به این نکته توجه کنید که کدام مدل برای رفع نیازهای شما مناسب‌تر است. البته بدیهی است که تبلت S7 با توجه به طراحی جدیدتر و ویژگی‌های قوی‌تر، از تبلت S6 قیمت بالاتری داشته باشد. قیمت S7 حدود ۱۰۰ دلار از قیمت S6 بیشتر است.

سخن آخر

مقایسه تبلت S6 و S7

تبلت‌های سامسونگ همیشه جزو پرطرفدارترین تبلت‌های بازار هستند. این تبلت‌‌ها با ویژگی‌ها و امکانات مناسب، برای کاربران بسیار جذاب هستند. در این مقاله مقایسه تبلت S6 و S7 را انجام دادیم. هر کدام از این تبلت‌ها مزایا و معایب خاص خود را دارند اما هر دو با توجه به عملکردشان ارزش خرید بالایی دارند. به نظر شما کدام تبلت ارزش خرید بالاتری دارد؟ آیا تفاوت قیمت S7 با S6 منطقی است؟ شما بیشتر به کدام مدل علاقه دارید؟ نظرات خود را با ما در میان بگذارید.

سوالات متداول

از این مطلب چقدر راضی بودید؟

روی ستاره کلیک کنید تا نظرتون ثبت بشه

4 / 5. تعداد رای دهندگان: 15

تا حالا امتیازی برای این مطلب ثبت نشده؛ با ثبت نظرتون مارو خوشحال می‌کنید


دیدگاه خود را ارسال کنید :

درین گفت:

سلام ببخشید کدوم تبلت برای نقاشی و طراحی بهتره ،؟ بین تبلت های s7 , s7+ , s6 light

پشتیبانی اعتبارکالا گفت:

سلام
هر سه مورد برای طراحی عالی هستند اما می‌توان گفت S7 با توجه به جدیدتر بودنش، ویژگی‌های بهبودیافته‌تری داشته باشد