etebarkala snappay
etebarkala snappay

مقایسه گوشی هوشمند آنر مجیک ۵ پرو با شیائومی ۱۳ پرو

5
(2)
شکیبا گیلانی
12 ماه پیش
مقایسه گوشی هوشمند آنر مجیک ۵ پرو با شیائومی ۱۳ پرو

گوشی‌های هوشمند آنر مجیک ۵ و شیائومی ۱۳ پرو، دو گوشی پرچمدار از این دو برند مطرح بازار بوده که به تازگی معرفی و سر و صدای زیادی به پا کرده‌اند. هر دو دستگاه دارای ویژگی‌ها و عملکرد درخشانی هستند و یکی از بهترین پرچم‌دارانی هستند که می‌توانید در بازار تهیه کنید که با دوربین‌های شگفت‌انگیز و پیشرفته‌ترین سخت‌افزار عرضه می‌شوند.

اما کدام یک ارزش خرید بالاتری دارد؟ ما در این مطلب از مجله اعتبارکالا این دو گوشی هوشمند پرچمدار را با یکدیگر مقایسه کرده‌ایم تا شناخت بهتری نسبت به هر دو داشته باشید. با ما تا انتهای این مطلب همراه باشید.

جدول مشخصات فنی گوشی هوشمند آنر مجیک ۵ پرو و شیائومی ۱۳ پرو

مشخصات فنیXiaomi 13 ProHonor Magic5 Pro
ابعاد و وزن۱۶۲.۹ در ۷۴.۶ در ۸.۴ میلی‌متر
۱۶۲.۹ در ۷۴.۶ در ۸.۷ میلی‌متر وزن ۲۱۰ گرم وزن ۲۲۹ گرم
۱۶۲.۹ در ۷۶.۷ در ۸.۸ میلی‌متر وزن ۲۱۹ گرم
نمایشگرنمایشگر ۶.۷۳ اینچی LTPO AMOLED نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتز وضوح تصویر ۱۴۴۰ در ۳۲۰۰ پیکسل حداکثر روشنایی ۱۹۰۰ نیتنمایشگر ۶.۸۱ اینچی LTPO OLED نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتز وضوح تصویر ۱۳۱۲ در ۲۸۴۸ پیکسل حداکثر روشنایی ۱۸۰۰ نیت
پردازندهSnapdragon 8 Gen 2 پردازنده گرافیکی Adreno 740Snapdragon 8 Gen 2 پردازنده گرافیکی Adreno 740
سیستم‌عاملاندروید ۱۳ عرضه با رابط کاربری MIUI 14اندروید ۱۳ عرضه با رابط کاربری MagicOS 7.1
حافظه رم۸ گیگابایت ۱۲گیگابایت۸ گیگابایت ۱۲ گیگابایت ۱۶ گیگابایت
حافظه داخلی۱۲۸ گیگابایت ۲۵۶ گیگابایت ۵۱۲ گیگابایت۲۵۶ گیگابایت ۵۱۲ گیگابایت
دوربین‌ها۵۰.۳ مگاپیکسل اصلی از نوع عریض ۵۰ مگاپیکسل اولتراواید ۵۰ مگاپیکسل تله فوتو ۳۲ مگاپیکسل سلفی۵۰ مگاپیکسل اصلی از نوع عریض ۵۰ مگاپیکسل اولتراواید ۵۰ مگاپیکسل تله فوتو
باتری۴۸۲۰ میلی‌آمپر ساعت شارژ سریع ۱۲۰ وات شارژ بی‌سیم ۵۰ وات شارژ معکوس ۱۰ وات۵۱۰۰ یا ۵۴۵۰ میلی‌آمپر ساعت شارژ سریع ۶۶ وات شارژ بی‌سیم ۵۰ وات شارژ معکوس ۵ وات
حسگرهاحسگر اثرانگشت
شتاب‌سنج
ژیروسکوپ
قطب‌نما
فشارسنج هوا
حسگر طیف رنگ
حسگر مجاورت
حسگر اثرانگشت
تشخیص چهره
شتاب‌سنج
ژیروسکوپ
حسگر مجاورت
قطب‌نما
حسگر طیف رنگ

مقایسه طراحی آنر مجیک ۵ پرو با شیائومی ۱۳ پرو

طراحی شیائومی ۱۳ پرو

هر دو گوشی آنر Magic5 Pro و شیائومی 13 Pro دارای طراحی‌ مدرن و ظریف، با پنل‌های جلو و پشت شیشه‌ای و فریم‌های آلومینیومی هستند، همچنین گزینه‌های رنگی خاصی با پشتی چرمی و سرامیکی دارند. آنر مجیک ۵ پرو با ابعاد ۱۶۲.۹در ۷۶.۷ در ۸.۸ میلی‌متر و وزنی معادل ۲۱۹ گرم، کمی بزرگتر و سنگین تر از شیائومی ۱۳ پرو با ابعاد ۱۶۲.۹ در ۷۴.۶ در ۸.۴ میلی‌متر و وزنی برابر با ۲۱۰ گرم است، اما این تفاوت ناچیز است.

طراحی آنر مجیک ۵ پرو

هر دو دستگاه دارای گواهی IP68 برای مقاومت در برابر آب و گرد و غبار هستند که دوام و قابلیت اطمینان را تضمین می‌‎کند. شیائومی ۱۳ پرو، همچنین از محافظ گوریلا گلس ویکتوس جهت محافظت از پنل نمایشگر بهره برده که این گوشی را در برابر خط و خش و ضربه بسیار مقاوم‌ می‌کند. این در حالی است که آنر مجیک ۵ پرو مشخص نکرده است که از چه شیشه‌ای جهت محافظت از نمایشگر استفاده کرده است.

شیائومی ۱۳ پرو برای قاب پشتی خود از سرامیک و پلیمر سیلیکون و آنر مجیک ۵ پرو نیز از شیشه و یا چرم استفاده کرده‌اند که هر دو گوشی از متریال ساخت خوبی استفاده کرده‌ و انتخاب هر یک کاملا به سلیقه شخصی کاربر بستگی دارد که کدام یک را انتخاب می‌کند.

مقایسه نمایشگر آنر مجیک ۵ پرو با شیائومی ۱۳ پرو

نمایشگر شیائومی ۱۳ پرو

آنر Magic5 Pro  دارای نمایشگر ۶.۸۱ اینچی OLED با وضوح تصویر ۱۳۱۲ در ۲۸۴۸ پیکسل یا همانFull HD +  است، در حالی که Xiaomi 13 Pro دارای یک نمایشگر AMOLED کمی کوچکتر ۶.۷۳ اینچی ساخت سامسونگ با وضوح بالاتر ۱۴۴۰ در ۳۲۰۰ پیکسل Quad HD +‌ است. هر دو نمایشگر از HDR10+ پشتیبانی می‌کنند و تجربه تماشای همه‌جانبه‌ای را ارائه می‌کنند.

نمایشگر آنر مجیک ۵ پرو

نمایشگرهای هر دو گوشی همچنین به لطف فناوری LTPO دارای نرخ نوسازی تطبیقی ​​از ۱ تا ۱۲۰ هرتز هستند. با این حال، نمایشگر شیائومی ۱۳ پرو با وضوح بالاتر و رنگ‌های پر جنب و جوش‌تر بهتر و برتر از نمایشگر آنر مجیک ۵ پرو است. هر دو نمایشگر قابلیت نمایش ۱ میلیارد رنگ را دارند اما شیائومی ۱۳ پرو با حداکثر روشنایی ۱۹۰۰ نیت نسبت به نمایشگر آنر مجیک ۵ پرو با حداکثر روشنایی ۱۸۰۰ نیت، روشن‌تر بوده و کار با آن در زیر نور آفتاب راحت‌تر است.

تراکم پیکسلی نیز در شیائومی ۱۳ پرو با ۵۲۲ پیکسل در هر اینچ، بیش‌تر از تراکم پیکسلی در آنر مجیک ۵ پرو با تراکم پیکسلی ۴۶۰ پیکسل در هر اینچ است و به این بدان معناست که شیائومی ۱۳ پرو تصاویری با وضوح و دقت بیشتری نسبت به آنر مجیک ۵ پرو نمایش می‌دهد.

مقایسه عملکرد آنر مجیک ۵ پرو با شیائومی ۱۳ پرو

عملکرد پردازنده حوزه‌ای است که هر دو گوشی هوشمند بسیار شبیه به هم هستند. هر دو گوشی هوشمند از چیپست Qualcomm Snapdragon 8 Gen 2 5G پشتیبانی می‌کنند و دارای هسته های CPU، پردازنده گرافیکی، موتور هوش مصنوعی، مودم 5G، وای فای، نسخه بلوتوث و غیره هستند.

اما، هر دو گوشی دارای چیپست داخلی خود هستند تا به چیپست اسنپدراگون ۸ نسل ۲ کمک کنند. آنر Magic 5 Pro همچنین دارای دو چیپست، یکی برای نمایشگر و یک ISP اختصاصی جهت کمک به چیپست Snapdragon 8 Gen 2 است. شیائومی نیز تراشه سفارشی خود را برای شیائومی ۱۳ پرو ساخته تا به عملکرد بهتر چیپست اسنپدراگون ۸ نسل ۲ کمک کند.

بنابراین، وقتی نوبت به رندر گرافیکی یا اجرای بازی‌های فشرده گرافیکی می‌رسد، به سختی می‌توانید تفاوت عملکرد را تشخیص دهید. هر دو گوشی شیائومی ۱۳ پرو و ​​آنر مجیک ۵ پرو عملکرد ثابتی دارند و حتی نرخ فریم در ثانیه در بازی‌هایی مانند PUBG، Call of Duty و Genshin Impact در هر دو گوشی بسیار مشابه عمل می‌کنند. صرف نظر از اینکه کدام یک از این گوشی‌ها را می‌خرید، عملکرد فوق العاده‌ای خواهید داشت.

آنر Magic5 Pro طیف وسیعی از پیکربندی‌های حافظه را ارائه می‌دهد، از ۸ گیگابایت تا ۱۶ گیگابایت حافظه رم و ۲۵۶ گیگابایت تا ۵۱۲ گیگابایت حافظه داخلی، از سویی دیگر شیائومی 13 Pro نیز دارای گزینه‌های ۸ گیگابایت یا ۱۲ گیگابایت رم و حداکثر ۵۱۲ گیگابایت حافظه داخلی است.

هر دو گوشی هوشمند بر روی اندروید ۱۳ اجرا می‌شوند، آنر مجیک ۵ پرو دارای رابط کاربری مجیک و شیائومی ۱۳ پرو دارای رابط کاربری MIUI است. از نظر عملکرد، هر دو دستگاه توانایی بالایی دارند و تجربه کاربری روانی را ارائه می دهند، بنابراین انتخاب بین آنها به اولویت شخصی و اکوسیستم نرم افزار بستگی دارد. اما باید توجه داشته باشید که Honor Magic 5 Pro در گران ترین پیکربندی خود مقدار رم بالاتری ارائه می دهد.

مقایسه دوربین‌های آنر مجیک ۵ پرو با شیائومی ۱۳ پرو

دوربین شیائومی ۱۳ پرو.

آنر مجیک ۵ پرو مجهز به دوربین سه گانه شامل سنسورهای ۵۰ + ۵۰ + ۵۰ مگاپیکسلی و دوربین جلوی ۱۲ مگاپیکسلی است. این تنظیمات شامل یک سنسور اصلی با OIS، یک لنز فوق عریض و یک لنز تله فوتو پریسکوپ است. شیائومی ۱۳ پرو نیز دارای تنظیمات دوربین سه گانه با سنسورهای ۵۰.۳ + ۵۰ + ۵۰ مگاپیکسلی و دوربین جلوی ۳۲ مگاپیکسلی است که شامل یک سنسور اصلی با OIS، یک لنز فوق عریض و یک لنز تله فوتو پریسکوپ است که با همکاری لایکا طراحی شده است.

هر دو گوشی هوشمند دارای قابلیت‌های دوربین استثنایی هستند و انتخاب بین آن‌ها به ترجیحات فردی و موارد استفاده خاص بستگی دارد. انتخاب برنده سخت است، اما می‌توانیم به شما بگوییم که به گفته کارشناسان، آنر Magic 5 Pro کیفیت عکس بالاتری ارائه می‌دهد، حتی اگر سخت افزار دوربین آنقدرها متفاوت نباشد.

دوربین آنر مجیک ۵ پرو

با دوربین جلوی ۱۲ مگاپیکسلی Magic 5 Pro می‌توانید ویدیوهایی با کیفیت 4K ضبط کنید، اما تنها با دوربین جلوی ۳۲ مگاپیکسلی شیائومی ۱۳ پرو می‌توانید ویدیوهای 1080p ضبط کنید. آنر مجیک ۵ پرو با عمق TOF 3D و لنز اسکنر بیومتریک FaceID بهتری نیز دارد.

مقایسه باتری آنر مجیک ۵ پرو با شیائومی ۱۳ پرو

آنر مجیک ۵ پرو دارای باتری ۵۱۰۰ یا ۵۴۵۰ میلی‌آمپر ساعتی است و از شارژ سریع ۶۶ وات و شارژ بی‌سیم سریع ۵۰ وات پشتیبانی می‌کند. در مقابل، شیائومی ۱۳ پرو دارای باتری کمی کوچکتر ۴۸۲۰ میلی‌آمپر ساعتی است اما سرعت شارژ سریع‌تری با ۱۲۰ وات و شارژ بی‌سیم سریع ۵۰ وات را ارائه می‌دهد. اگرچه Xiaomi 13 Pro شارژ سریع‌تری را ارائه می دهد، Honor Magic5 Pro ظرفیت باتری بیشتری دارد که ممکن است برای کاربرانی که عمر باتری را در اولویت قرار می‌دهند جذاب‌تر باشد.

سخن پایانی

آنر مجیک ۵ پرو و شیائومی ۱۳ پرو از بسیاری جهات شبیه به هم هستند اما Magic 5 Pro از برخی جهات بهتر است. آنر Magic 5 Pro دارای باتری بزرگتر، FaceID دقیق و تراشه‌های سفارشی بیشتری است که عملکرد آن را بهبود می‌بخشد. و از سویی دیگر شیائومی نمایشگر دقیق‌تر  و واضح‌تری دارد.

شیائومی ۱۳ پرو از قیمت پایین‌تری نیز نسبت به آنر مجیک ۵ پرو برخوردار بوده که آن را به خرید جذاب‌تری تبدیل می‌کند. اما Magic 5 Pro ویژگی‌های اضافی را در اختیار کاربران قرار می‌دهد که در Xiaomi 13 Pro در دسترس نیستند، به همین دلیل به نظر می‌رسد که بهتر از Xiaomi 13 Pro باشد.

از این مطلب چقدر راضی بودید؟

روی ستاره کلیک کنید تا نظرتون ثبت بشه

5 / 5. تعداد رای دهندگان: 2

تا حالا امتیازی برای این مطلب ثبت نشده؛ با ثبت نظرتون مارو خوشحال می‌کنید


دیدگاه خود را ارسال کنید :