etebarkala snappay
etebarkala snappay

مقایسه تبلت سامسونگ گلکسی تب A7 با گلکسی تب S6 لایت

4.1
(19)

کدام تبلت مقرون‌به‌صرفه سامسونگ بهتر است؟ گلکسی تب A7 یا گلکسی تب S6 لایت؟

حسین رجب چالی
2 سال پیش
مقایسه تبلت سامسونگ گلکسی تب A7 با گلکسی تب S6 لایت

گلکسی تب A7 و گلکسی تب S6 لایت دو تبلت مقرون‌به‌صرفه هستند که طرفداران زیادی هم دارند. در این مطلب قرار است مقایسه تبلت سامسونگ گلکسی تب A7 با گلکسی تب S6 لایت را برای شما داشته باشیم تا اگر بین انتخاب این دو تبلت شک دارید، بتوانید بهترین مدل را انتخاب کنید.

گلکسی تب S6 لایت در نسخه ۶۴ گیگابایتی با اینکه از نظر قیمتی کمی گران‌تر از تب A7 با ظرفیت ۶۴ گیگابایت است؛ اما با خرید S6 لایت می‌توانید یک گیگابایت رم بیشتر و پشتیبانی از قلم S Pen را دریافت کنید. پس احتمالا برای خرید یکی از این دو تبلت، دچار سردرگمی خواهید شد و نمی‌دانید که کدام‌یک ممکن است مناسب نیاز شما باشد. 

علی رغم برخی کمبودهای تب S6 لایت در این مقایسه، حتما از نتایجی که گلکسی تب A7 متعجب خواهید شد. به علاوه، ممکن است S6 لایت در برخی مقایسه‌ها پیروز شود؛ اما آیا واقعا در نهایت نیز برنده خواهد شد؟ پس برای دانستن اینکه گلکسی تب A7 بهتر است یا گلکسی تب S6 لایت ادامه مطلب را مطالعه کنید.

مقایسه مشخصات گلکسی تب A7 و گلکسی تب S6 لایت

مقایسه مشخصات گلکسی تب A7 و گلکسی تب S6 لایت
گلکسی تب A7
سامسونگ گلکسی تب A7سامسونگ گلکسی تب S6 لایت
قیمت جهانی (۶۴ گیگابایت)۲۷۹ دلار۲۷۹ دلار
پردازندهکوالکام اسنپدراگون ۶۶۲سامسونگ اگزینوس ۹۶۱۱
رم۳ گیگابایت۴ گیگابایت
حافظه ذخیره‌سازی۶۴ گیگابایت حافظه داخلی۵۶ گیگابایت SSD
نمایشگر۱۰.۴ اینچ
۱۲۰۰ × ۲۰۰۰ پیکسل
۱۰.۴ اینچ
۱۲۰۰ × ۲۰۰۰ پیکسل
ابعاد۷ × ۱۵۷.۴ × ۲۴۷.۶ میلی‌متر۷ × ۱۵۴.۳ × ۲۴۴.۵ میلی‌متر
وزن۱.۰۱ کیلوگرم۱.۴۵ کیلوگرم

مقایسه تبلت سامسونگ گلکسی تب A7 با گلکسی تب S6 لایت: ارزش

مقایسه تبلت سامسونگ گلکسی تب A7 با گلکسی تب S6 لایت: ارزش
گلکسی تب S6 لایت

قیمت جهانی گلکسی تب A7 از ۲۲۹.۹ دلار شروع می‌شود و از پردازنده هشت هسته‌ای اسنپدراگون ۶۶۲، پردازنده گرافیکی Adreno 610 به همراه ۳۲ گیگابایت فضای ذخیره‌سازی و ۳ گیگابایت رم، استفاده می‌کند. البته می‌توان نسخه ۶۴ گیگابایتی گلکسی تب A7 را نیز با قیمت جهانی ۲۷۹.۹۹ دلار خریداری کرد که با قیمت مدل پایه تب S6 لایت برابری می‌کند. 

گلکسی تب S6 لایت با پردازنده اگزینوس ۹۶۱۱ سامسونگ، پردازنده گرافیکی Mali-G72 MP3، به همراه ۴ گیگابایت رم و ۶۴ حافظه ذخیره‌سازی SSD همراه شده است. قیمت جهانی نسخه ۱۲۸ گیگابایتی این تبلت هم ۴۲۹.۹۹ دلار برای کاربر هزینه خواهد داشت.

این مطلب را هم بخوانید: مقایسه تبلت گلکسی Tab A8 2021 با Tab A7

اگرچه تب A7 قیمت اولیه ارزان‌تری دارد؛ اما نسخه ۳۲ گیگابایتی آن برای کاربرانی که فایل‌های رسانه‌ای و اپلیکیشن‌های زیادی دارند، کافی نخواهد بود. نسخه ۶۴ گیگابایتی S6 لایت در بازار جهانی هم قیمت مدل ۶۴ گیگابایتی A7 است (البته در بازار ایران چنین وضعیتی حاکم نیست و S6 لایت در هر دو نسخه گران‌تر از A7 است)؛ اما یک درایو حالت جامد و ۱ گیگابایت رم بیشتر در اختیار شما می‌گذارد. دیگر مزیت بزرگ S6 لایت، پشتیبانی آن از قلم اس پن سامسونگ است که ابزاری عالی برای نوشتن و طراحی محسوب می‌شود که احساس یک خودکار با نوک باریک را به شما القا می‌کند. قلم S6 لایت عملا هیچ تاخیری دارد و به ضربه‌های شما بسیار حساس است. در طرف دیگر، گلکسی تب A7 امکان پشتیبانی از قلم را دارد.

برنده:  سامسونگ گلکسی تب S6 لایت

مقایسه طراحی دو تبلت

مقایسه طراحی دو تبلت
گلکسی تب S6 لایت

در مقایسه طراحی تبلت سامسونگ گلکسی تب A7 با گلکسی تب S6 لایت، هر دو دستگاه گلکسی تب S6 لایت و A7، تبلت‌هایی زیبا و سنگین هستند. هر دو تبلت باریک هستند و فقط ۷ میلی‌متر ضخامت دارند؛ اما گلکسی تب S6 لایت کمی پهن‌تر و تب A7 کمی بلندتر است.

عناصر طراحی تب S6 لایت و A7 شامل پرداخت‌های فلزی پیچیده، صیقلی و کاربردی هستند. لوگوی کوچک اما واضح Samsung روی هر دو تبلت نقش بسته و هر دو دارای ماژول دوربین سلفی ۸ مگاپیکسلی هستند که در بالا سمت چپ پنلی پشتی جا خوش کرده است. دوربین سلفی ۵ مگاپیکسلی تب A7 در بالا سمت راست قاب جلویی و در گلکسی تب S6 لایت هم در بالای قاب جلو قرار گرفته است.

حاشیه‌های معمولی دربرگیرنده نمایشگر ۱۰.۴ اینچی گلکسی تب A7 و تب S6 لایت را احاطه کرده‌اند و فضای وسیعی برای در دست گرفتن دو تبلت فراهم می‌کنند. تب A7 در رنگ‌های خاکستری تیره، نقره‌ای و طلایی عرضه می‌شود و S6 لایت هم در رنگ‌های خاکستری (Oxford Gray)، آبی (Angora Blue) و رز شیفون (Chiffon Rose) به دست خریداران می‌رسد.

مقایسه نمایشگر

مقایسه نمایشگر
گلکسی تب A7

هر دو تبلت به نمایشگر ۱۰.۴ اینچی ۱۲۰۰ × ۲۰۰۰ پیکسلی مجهز هستند که اتفاق خاصی در آن‌ها نیفتاده است و نقطه برجسته‌ای هم دارد. این نمایشگرها OLED نیستند؛ اما به اندازه کافی واضح و خوشرنگ هستند تا تجربه تماشای لذت‌بخشی به شما بدهند.

این مطلب را هم بخوانید: مقایسه آیپد پرو ۲۰۲۱ با سرفیس پرو ۸

گلکسی تب A7 رنگ‌های بیشتری نسبت به S6 لایت دارد. این دستگاه ۷۲ درصد از طیف رنگی DCI-P3 را پوشش می‌دهد و در طرف مقابل، گلکسی تب S6 لایت تنها ۷۰ درصد از این طیف رنگی را پوشش می‌دهد. نمایشگر تب A7 امتیاز ۰.۲۳ را در Delta-E به دست می‌آورد (هرچه به صفر نزدیک‌تر، بهتر) که نشان می‌دهد نمایشگر آن دقت رنگ بیشتری نسبت به S6 لایت با امتیاز ۰.۳۱ دارد.

مقایسه نمایشگر
گلکسی تب S6 لایت

گلکسی تب S6 لایت با ثبت روشنایی نمایشگر ۴۳۵ نیت، خود را از شکست در نبرد تولید رنگ نجات می‌دهد. گلکسی تب A7 فقط می‌تواند ۳۲۹ نیت روشنایی تولید کند. اگر در فضای باز از تبلت خود استفاده می‌کنید، گلکسی تب S6 لایت بهترین انتخاب برای شما خواهد بود.

برنده: گلکسی تب S6 لایت

مقایسه صدای دو تبلت

گلکسی تب A7

در مقایسه صدای تبلت سامسونگ گلکسی تب A7 با گلکسی تب S6 لایت، تب A7 از نظر صدا نسبت به S6 لایت برتری دارد. این تبلت از چهار اسپیکر دالبی اتموس استفاده می‌کند تجربه صدایی چشمگیر با صدایی فراگیر ارائه می‌دهد.

وقتی آهنگ Blinding Lights از Weeknd در تب A7 پخش شد، صدا کاملا واضح، تمیز و بلند بود. در حین بازی و پخش فیلم، احتمالا به دلیل صدای فراگیر دستگاه، در محتوا گم می‌شوید.

در طرف دیگر، گلکسی تب S6 لایت دارای سیستم دو اسپیکر AKG با فناوری صدای فراگیر سه‌بعدی دالبی اتموس است. هنگام گوش دادن به آهنگ The Killers، صدای خواننده بدون هیچ اعوجاجی اتاق را پر می‌کند؛ اما زمان بلندی صدای حداکثر، صدای زیر کمی به مشکل مواجه می‌شود. به طور کلی، هر دو تبلت تجربه صدای رضایت‌بخشی دارند.

برنده: گلکسی تب A7

مقایسه عملکرد

مقایسه عملکرد
گلکسی تب S6 لایت

گلکسی تب A7 مجهز به پردازنده اسنپدراگون ۶۶۲ و ۳ گیگابایت رم است و تب S6 لایت از پردازنده اگزینوس ۹۶۱۱ بهره می‌برد. برای آزمایش قدرت چندوظیفگی تبلت‌ها، آن‌ها را با سیلی از اپلیکیشن‌ها تست کردیم. این دو تبلت به خوبی از پس هجوم اپلیکیشن‌ها برمی‌آیند. هر دو کمی کندی داشتند که زیاد به چشم نمی‌آمد.

در تست عملکرد کلی Geekbench 5.0، گلکسی تب A7، تب S6 لایت را با امتیاز ۱۴۰۵ شکست داد. S6 لایت در این تست، امتیاز ۱۲۹۱ را دریافت کرد.

وقتی تست JetStream 2.0 که عملکرد مرور وب را بررسی می‌کند، روی دو تبلت انجام گرفت، باز هم تب A7 برتری داشت و امتیاز ۳۲.۸ را کسب کرد؛ در حالی که S6 لایت امتیاز ۲۷.۸ را به دست آورد.

برنده: گلکسی تب A7

مقایسه دوربین گلکسی تب A7 با گلکسی تب S6 لایت

مقایسه دوربین گلکسی تب A7 با گلکسی تب S6 لایت
گلکسی تب A7

هر دو تبلت سامسونگ به دوربین سلفی ۵ مگاپیکسلی و دوربین عقب ۸ مگاپیکسلی مجهز شده‌اند. با این حال، تب A7 کمی متفاوت عمل می‌کند؛ چون دوربین سلفی آن برخلاف S6 لایت، روی حاشیه کناری دستگاه قرار گرفته است. این کار باعث می‌شود تا هنگام تماس ویدئویی یا عکاسی سلفی، دستگاه را به صورت افقی در دست بگیرید. ممکن است این طراحی کمی عجیب به نظر می‌رسد؛ اما هنگام جلسات ویدئو کنفرانسی خیلی مفید به نظر می‌رسد؛ چون اکثر پلتفرم‌های تماس ویدئویی برای تماس‌های لنداسکیپ بهینه هستند.

این مطلب را هم بخوانید: مقایسه لپ تاپ سرفیس بوک ۲ با سرفیس پرو ۷ مایکروسافت

دوربین سلفی هر دو دستگاه دارای فناوری تشخیص چهره برای احراز هویت بیومتریک هستند که در تبلت‌های مقرون‌به‌صرفه امتیاز مثبتی محسوب می‌شود. قابلیت قفل‌گشایی به چهره گلکسی تب A7 برای ما کاملا کار می‌کرد؛ اما تب S6 لایت در مواقعی چهره را تشخیص نمی‌داد.

دوربین‌های تب A7 در حد متوسط هستند. تصاویر واضح نیستند و تعریفی ندارند؛ همچنین نویز زیادی هم در عکس‌ها دیده می‌شود. در تصویر سلفی که در بالا می‌بینید، فر موهای این خانم به خوبی مشخص نیست؛ اما چهره را توانسته به خوبی ثبت کند.

عکس سلفی گرفته شده با تب A7
عکس سلفی گرفته شده با گلکسی تب S6 لایت

در طرف دیگر، دوربین‌های S6 لایت تصاویری واضح‌تر، نوردهی بهتر و واقعی‌تری ارائه می‌دهد. باز تولید رنگ در تصاویر S6 لایت به خوبی انجام می‌شود. در تصویر سلفی بالا که با S6 لایت ثبت شده، جزئیات به خوبی و خیلی بهتر از A7 ثبت شده‌اند.

برنده: گلکسی تب S6 لایت

مقایسه باتری

مقایسه باتری
گلکسی تب A7

در مقایسه باتری تبلت سامسونگ گلکسی تب A7 با گلکسی تب S6 لایت که شامل وبگردی مداوم از طریق وای‌فای با روشنایی ۱۵۰ نیست، گلکسی تب A7 با عمر ۱۳ ساعت و ۱۳ دقیقه عملکرد قابل توجهی داشت. گلکسی تب S6 لایت هم دوام باتری ۱۲ ساعت و ۳۹ دقیقه را ثبت کرد.

برنده: گلکسی تب S6 لایت

برنده کلی: گلکسی تب S6 لایت

برنده کلی: گلکسی تب S6 لایت
گلکسی تب S6 لایت

مطمئنا گلکسی تب A7 در برخی جنبه‌ها نسبت به S6 لایت برتری دارد. باتری این دستگاه ۳۴ دقیقه بیشتر دوام می‌آورد. نمایشگرش رنگ‌های بیشتری تولید می‌کند و سیستم چهار اسپیکر دالبی اتموس آن فوق‌العاده است. همچنین در بنچمارک‌های Geekbench 5.0 و Jetstream 2.0 امتیازهای بهتری ثبت کرد. 

در طرف دیگر، پنل ۵۳۵ نیتی S6 لایت از نمایشگر ۳۲۹ نیتی گلکسی تب A7 روشن‌تر است؛ دوربین‌های آن تصاویر واضح‌تری ثبت می‌کند و با قلم کاربردی S Pen هم عرضه می‌شود.

با این حال، نظر شخصی نگارنده گلکسی تب S6 لایت است. شما با پرداخت مبلغ نسبتا بیشتری، ۴ گیگابایت رم و قلم اس پن دریافت می‌کنید؛ در حالی که تب A7 سه گیگابایت رم دارد و از قلم هم پشتیبانی نمی‌کند. درست است که تب A7 در برخی موارد برتری داشت؛ اما این برتری باعث نمی‌شود تا بتوان آن را به جای گلکسی تب S6 لایت به دیگران پیشنهاد کرد.

نظر شما در مورد مقایسه تبلت سامسونگ گلکسی تب A7 با گلکسی تب S6 لایت چیست؟ به نظرتان کدام‌یک ارزش خرید بیشتری دارد؟ نظرات خود را با ما در میان بگذارید.

از این مطلب چقدر راضی بودید؟

روی ستاره کلیک کنید تا نظرتون ثبت بشه

4.1 / 5. تعداد رای دهندگان: 19

تا حالا امتیازی برای این مطلب ثبت نشده؛ با ثبت نظرتون مارو خوشحال می‌کنید


دیدگاه خود را ارسال کنید :

جاوید گفت:

سلام خسته نباشید منمخوام برای پسرم یه تبلت بخرم به نظر شما کدوم تبلت بهتر هست

پشتیبانی اعتبارکالا گفت:

سلام
ما به شما تبلت سامسونگ گلکسی تب A7 را پیشنهاد می‌کنیم

جاوید گفت:

سلام خسته نباشید