etebarkala snappay
etebarkala snappay

مقایسه گوشی هوشمند گلکسی A34 با ردمی نوت ۱۱ پرو

4.2
(20)
شکیبا گیلانی
12 ماه پیش
مقایسه گوشی هوشمند گلکسی A34 با ردمی نوت ۱۱ پرو

سامسونگ به تازگی از گوشی هوشمند گلکسی A34 خود رونمایی کرده که با نسل قبلی خود، گلکسی A33 چه از نظر ظاهری و چه از نظر سخت‌افزاری بسیار متفاوت است. این گوشی میان رده سامسونگ می‌تواند از اقبال خوب فروش برخوردار باشد اما آیا می‌تواند گوشی محبوب ردمی نوت ۱۱ پرو شیائومی را شکست دهد؟ ما در این مطلب از مجله اعتبارکالا قصد داریم این دو گوشی هوشمند میان رده را از دو غول فناوری کره‌ای و چینی با یکدیگر مقایسه کنیم تا ببینیم کدام یک ارزش خرید بالاتری دارد. با ما تا انتهای این مطلب همراه باشید.

جدول مشخصات فنی گلکسی A34 با ردمی نوت ۱۱ پرو

مشخصات فنیSamsung Galaxy A34Xiaomi Redmi Note 11 Pro
ابعاد و وزن۱۶۱.۳ در ۷۸.۱ در ۸.۲ میلی‌متر وزن ۱۹۹ گرم۱۶۴.۲ در ۷۶.۱ در ۸.۱ میلی‌متر وزن ۲۰۷ گرم
جنس بدنهقاب پشت پلاستیکی قاب جلویی گوریلا گلس ۵ فریم پلاستیکیشیشه گوریلا گلس ۵
نمایشگرنمایشگر ۶.۶ اینچی Super AMOLED نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتز وضوح تصویر ۱۰۸۰ در ۲۳۴۰ پیکسلنمایشگر ۶.۶۷ اینچی Super AMOLED نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتز وضوح تصویر ۱۰۸۰ در ۲۴۰۰ پیکسل
پردازندهDimensity 1080 فرایند ساخت ۶ نانومتری تعداد هسته ۸ هسته‌ای پردازنده گرافیکی Mali-G68 MC4Dimensity 920 فرایند ساخت ۶ نانومتری تعداد هسته ۸ هسته‌ای پردازنده گرافیکی Mali-G68 MC4
سیستم‌عاملاندروید ۱۳ عرضه با رابط کاربری One UI 5.1اندروید ۱۱ عرضه با رابط کاربری MIUI 12.5
حافظه رم۶ گیگابایت ۸ گیگابایت۶ گیگابایت ۸ گیگابایت
حافظه داخلی۱۲۸ گیگابایت ۲۵۶ گیگابایت۱۲۸ گیگابایت ۲۵۶ گیگابایت
دوربین‌هادوربین اصلی ۴۸ مگاپیکسل از نوع عریض لنز اولتراواید ۸ مگاپیکسل لنز ماکرو ۵ مگاپیکسل دوربین سلفی ۱۳ مگاپیکسلدوربین اصلی ۱۰۸ مگاپیکسل از نوع عریض لنز اولتراواید ۸ مگاپیکسل لنز ماکرو ۲ مگاپیکسل دوربین سلفی ۱۶ مگاپیکسل
باتری و شارژ۵۰۰۰ میلی‌آمپر ساعت شارژ سریع ۲۵ وات۵۱۶۰ میلی‌آمپر ساعت شارژ سریع ۶۷ وات
حسگرهاحسگر اثرانگشت
شتاب‌سنج
ژیروسکوپ
قطب‌نما
حسگر اثرانگشت
شتاب‌سنج
ژیروسکوپ
حسگر مجاورت
قطب‌نما

مقایسه طراحی و ساخت گلکسی A34 با ردمی نوت ۱۱ پرو

گلکسی A34 سامسونگ با ابعاد ۱۶۱.۳ در ۷۸.۱ در ۸.۲ میلی‌متر و وزن ۱۹۹ گرم از ردمی نوت ۱۱ پرو شیائومی با ابعاد ۱۶۴.۲ در ۷۶.۱ در ۸.۱ میلی‌متر و وزن ۲۰۷ گرم، به مراتب سبک‌تر و جمع‌وجورتر است. این درحالی است که هر دو گوشی به پنل نمایشگر تقریبا یکسانی مجهز هستند. اما سامسونگ همچنان از پلاستیک سخت برای قاب پشتی A34 خود استفاده کرده در حالی که شیائومی قاب پشتی ردمی نوت ۱۱ پرو خود را به شیشه گوریلا گلس مجهز کرده است. هر دو گوشی از شیشه گوریلا گلس ۵ برای محافظت از پنل نمایشگر برخوردار هستند که مقاومت نسبتا خوبی در برابر خط و خش و ضربه‌های احتمالی دارد.

از دیگر تقاوت‌های ظاهری این دو دستگاه، می‌توان به نحوه قرار گیری ماژول دوربین اشاره کرد. سامسونگ طراحی دستگاه‌های گلکسی A خود را تغییر داده است، دستگاه‌هایی که حداقل اکنون از پشت، ظاهری تقریبا مشابه گلکسی S23 دارند. این به طراحی اطراف دوربین‌ها برمی‌گردد که هر لنز را به‌صورت جداگانه نشان می‌دهد، به جای استفاده از جزیره‌ای که در نسل‌های قبلی گوشی‌های گلکسی A شاهد آن بودیم. این در حالی است که لنز دوربین‌های پشتی در ردمی نوت ۱۱ پرو درون یک قاب مستطیلی شکل برجسته قرار گرفته است.

یکی از ویژگی‌های برتر طراحی ردمی نوت ۱۱ پرو، جک ۳.۵ میلی‌متری صدا است که سامسونگ در A34 خود آن را حذف کرده است. اما سامسونگ برای گلکسی A34 خود رتبه IP67 را در نظر گرفته که در برابر نفوذ مایعات و گرد و غبار مقاومت خوبی دارد در حالی که شیائومی هیچ رتبه IP را برای ردمی نوت ۱۱ پرو خود مشخص نکرده است. در نهایت سامسونگ، گلکسی A34 ‌خود را در رنگ‌های نقره‌ای، بنفش، سبز لیمویی و خاکستری تیره به فروش می‌رساند و شیائومی، ردمی نوت ۱۱ پرو را در رنگ‌های مشکی، سبز، بنفش و آبی عرضه کرده است.

مقایسه نمایشگر گلکسی A34 با ردمی نوت ۱۱ پرو

نمایشگر با پنل ۶.۶ اینچی Super AMOLED یکی از ویژگی‌های برجسته گلکسی A34 5G است. نمایشگر A34 وضوح تصویر ۲۴۰۰ در ۱۰۸۰ پیکسل با نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتز را ارائه می‌دهد. از سویی دیگر پنل ۶.۶۷ اینچی ردمی نوت ۱۱ پرو نیز از نوع Super AMOLED بوده و نرخ نوسازی آن نیز ۱۲۰ هرتز است. هر دو نمایشگر با وضوح تصویر فول اچ‌دی ، تصاویری شفاف و زنده‌ای را ارائه می‌دهند بنابراین Redmi Note 11 Pro و Galaxy A34 گوشی‌های میان رده عالی برای تماشای فیلم هستند و افرادی که به یک پخش‌کننده رسانه از طریق گوشی همراه خود نیاز دارند، یک انتخاب ایده‌آل به حساب می‌آیند.

هر دو گوشی سامسونگ و شیائومی از یک میزان تراکم پیکسلی برخوردار هستند که بیان‌گر کیفیت پخش یکسان محتوای ویدیویی است. همچنین نسبت نمایشگر به بدنه نیز در هر دو گوشی یکسان است.

مقایسه عملکرد گلکسی A34 با ردمی نوت ۱۱ پرو

گلکسی A34 از سخت‌افزار ۶ نانومتری مدیاتک Dimensity 1080 استفاده می‌کند و سامسونگ ادعا می‌کند که ۱۷ درصد CPU و ۱۴ درصد GPU نسبت به نسل قبلی خود تقویت شده است. این چیپ از CPU با ۸ هسته بهره می‌برد که شامل ۲ هسته Cortex-A78 با فرکانس ۲.۶ گیگاهرتز و ۶ هسته Cortex-A55 با فرکانس ۲ گیگاهرتز می‌شود. از سویی دیگر، ردمی نوت ۱۱ پرو به پردازنده Dimensity 920 با فرایند ساخت ۶ نانومتری مجهز شده است. این پردازنده می‌تواند عملکرد بازی را در مقایسه با نسل قبلی خود ۹ درصد افزایش دهد. این تراشه دارای CPU هشت هسته‌ای بوده که دارای چند هسته ARM Cortex-A78 با فرکانس حداکثر ۲.۵ گیگاهرتز است.

هر دو پردازنده از حافظه LPDDR5 و ماژول های ذخیره سازی UFS 3.1 پشتیبانی می‌کند. همچنین پردازنده Dimensity 1080 گلکسی A34 به پردازنده گرافیکی Mali-G68 MC4 و پردازنده ردمی نوت ۱۱ پرو به پردازنده گرافیکی Dimensity 920 مجهز شده‌اند. هر دو گوشی در دو پیکربندی رم ۶ یا ۸ گیگابایت و حافظه داخلی ۱۲۸ یا ۲۵۶ گیگابایت عرضه می‌شوند که دارای درگاه کارت حافظه جهت ارتقا فضای ذخیره سازی هستند.

در مجموع می‌توان گفت که از نظر عملکرد پردازنده، این دو گوشی تفاوت چندانی با یکدیگر نداشته اما در رابطه با اندروید باید بگوییم که گلکسی A34 با اندروید ۱۳ به مراتب بهتر از ردمی نوت ۱۱ پرو با اندروید ۱۱ است.

مقایسه دوربین‌های گلکسی A34 با ردمی نوت ۱۱ پرو

در گلکسی A34 سامسونگ یک دوربین اصلی ۴۸ مگاپیکسلی وجود دارد که توسط یک سنسور ماکرو ۸ مگاپیکسلی فوق عریض و ۵ مگاپیکسلی پشتیبانی می‌شود. از میان این‌ها، دوربین‌های اصلی و فوق عریض، دوربین‌هایی هستند که احتمالا بیشتر از آن‌ها استفاده می‌‎کنید.

از سویی دیگر ردمی نوت ۱۱ پرو به دوربین‌های سه‌گانه ۱۰۸ مگاپیکسلی اصلی از نوع عریض، ۸ مگاپیکسلی اولتراواید و ۲ مگاپیکسلی ماکرو مجهز شده است که می‌توان گفت تصاویری که با دوربین ۱۰۸ مگاپیکسلی آن ثبت می‌کنید به مراتب از وضوح و کیفیت بالاتری نسبت به دوربین اصلی ۴۸ مگاپیکسلی A34 برخوردار است. اما در لنز اولتراواید و ماکرو شاهد ثبت تصاویری یکسان هستیم.

در قسمت پنل جلویی هر دو دستگاه شاهد یک دوربین جهت ثبت تصاویر سلفی هستیم. گلکسی A34 به یک دوربین ۱۳ مگاپیکسلی و ردمی نوت ۱۱ پرو به لنز ۱۶ مگاپیکسلی مجهز شده که در بخش سلفی نیز، ردمی نوت ۱۱ پرو به مراتب بهتر از گلکسی A34 سامسونگ است.

مقایسه باتری گلکسی A34 با ردمی نوت ۱۱ پرو

در بخش باتری، گلکسی A34 از هر نظر از ردمی نوت ۱۱ پرو عقب‌تر است. گلکسی A34 به یک باتری ۵۰۰۰ میلی‌آمپر ساعتی مجهز شده که با یک شارژ سریع ۲۵ واتی شارژ می‌شود. در حالی که ردمی نوت ۱۱ پرو به باتری بزرگتر ۵۱۶۰ میلی‌آمپر ساعتی مجهز شده که با شارژ سریع قدرتمندتر ۶۷ واتی شارژ خواهد شد. بنابراین ردمی نوت ۱۱ پرو علاوه‌بر عمر طولانی‌تر باتری نسبت به A34 از سرعت شارژ سریع‌تری نیز برخوردار است. ضمن اینکه سامسونگ، آداپتور شارژ را از جعبه حذف کرده و شما باید هزینه‌ای جداگانه برای خرید آداپتور بپردازید. در حالی که شیائومی، ردمی نوت ۱۱ پرو خود را با آداپتور شارژ درون جعبه عرضه کرده است.

سخن پایانی

گلکسی A34 نسبت به نسل قبلی خود بهبودهای بسیاری دریافت کرده است اما همچنان از نظر توان شارژ و دوربین کمی عقب‌تر از ردمی نوت ۱۱ پرو است. هر دو گوشی از عملکرد قابل قبول و نمایشگر قدرتمندی برخوردار هستند. همچنین طراحی هر دو گوشی کاملا مدرن و جذاب است.

از این مطلب چقدر راضی بودید؟

روی ستاره کلیک کنید تا نظرتون ثبت بشه

4.2 / 5. تعداد رای دهندگان: 20

تا حالا امتیازی برای این مطلب ثبت نشده؛ با ثبت نظرتون مارو خوشحال می‌کنید


دیدگاه خود را ارسال کنید :