etebarkala snappay
etebarkala snappay

مقایسه تبلت گلکسی Tab A8 2021 با Tab A7

4.3
(36)
طاهره محزون
2 سال پیش
مقایسه تبلت گلکسی Tab A8 2021 با Tab A7

سامسونگ مجموعه‌ای تبلت‌های میان‌رده و رده‌بالا را به بازار عرضه می‌کند که این تبلت‌‌ها طرفداران بسیاری پیدا کرده‌اند. تبلت‌ها در سال‌های اخیر فروش زیادی پیدا کرده‌اند. این دستگاه‌ها برای کودکان، سالمندان و دانش‌آموزان بسیار مناسب است. همچنین تبلت‌ها برای افرادی که به کتا‌ب‌های الکترونیکی، یادداشت‌برداری، طراحی و نقاشی دیجیتال علاقه دارند بسیار مناسب است. 

تبلت‌های سری A سامسونگ را می‌توان تبلت‌های میان‌رده این برند دانست که با قیمت مناسب و امکانات مطلوب به بازار عرضه می‌شوند. تبلت گلکسی تب A7 10.4 یکی از پرطرفدارترین تبلت‌های سامسونگ است که نسل جدید این تبلت در دسامبر ۲۰۲۱ معرفی شد. اگر قصد خرید تبلت سامسونگ دارید و نمی‌خواهید هزینه بالایی صرف کنید، پیشنهاد می‌کنیم مقایسه تبلت A8 با A7 را مطالعه کنید.

مشخصات تبلت A8 2021 و A7 2020 در یک نگاه

مشخصاتTab A8 2021Tab A7 2020
ابعاد۲۴۶.۸×۱۶۲.۹×۶.۹ میلی‌متر ۲۴۷.۶×۱۵۷.۴×۷ میلی‌متر
وزن۵۰۸ گرم۴۷۶ گرم (نسخه وای‌فای)
۴۷۷ گرم (نسخه LTE)
سیستم‌عاملاندروید ۱۱ اندروید ۱۰
قابل ارتقا به اندروید ۱۱
نمایشگر۱۰.۵ اینچ
TFT
۱۲۰۰×۱۹۲۰ پیکسل
۱۰.۴ اینچ
TFT
۱۲۰۰×۲۰۰۰ پیکسل
پردازنده اصلیUnisoc Tiger T618Snapdragon 662
پردازنده گرافیکیMali G52 MP2Adreno 610
دوربین اصلی۸ مگاپیکسل۸ مگاپیکسل
دوربین سلفی۵ مگاپیکسل۵ مگاپیکسل
باتریلیتیوم-پلیمری
۷۰۴۰ میلی‌آمپرساعت
لیتیوم-پلیمری
 ۷۰۴۰ میلی‌آمپرساعت
حافظه رم۳ گیگابایت
 ۴ گیگابایت
۳ گیگابایت  
۴ گیگابایت
حافظه داخلی۳۲ گیگابایت
۶۴ گیگابایت
۱۲۸ گیگابایت
۳۲ گیگابایت
۶۴گیگابایت

طراحی و بدنه Tab A8 2021 با Tab A7 2020

طراحی و بدنه Tab A8 2021 با Tab A7 2020

بدنه تبلت A8 2021 و A7 10.4 طراحی جذاب و ظریفی دارند. ابعاد این تبلت‌‌ها بسیار نزدیک به هم هستند و از نظر ظاهری تفاوت زیادی با یکدیگر ندارند. هر دو تبلت از سیم‌کارتی با ابعاد نانو بهره می‌برند.

تبلت A7 10.4 ابعاد ۲۴۷.۶×۱۵۷.۴×۷ میلی‌‌متر دارد. این تبلت در دو نسخه وای‌فای با وزن ۴۷۶ گرم و نسخه LTE با وزن ۴۷۷ گرم عرضه شده است. با نگاهی به بدنه این تبلت متوجه می‌شویم که A7 10.4 دارای اسلات کارت حافظه، پورت USB Type-C 2.0، جک ۳.۵ میلی‌متری و چهار عدد اسپیکر استریو است. این تبلت با رنگ‌های خاکستری تیره، نقره‌ای و طلایی به بازار عرضه شده است. 

تبلت جدید سری A که A8 2021 نام دارد، دارای ابعاد ۲۴۶.۸×۱۶۲.۹×۶.۹ است. این تبلت با حفظ طول و ضخامت، عرض بیشتری نسبت به A7 2020 دارد. با وجود شباهت زیاد ابعاد، به دلیل افزایش عرض این تبلت نسبت به A7، حدود ۵۰۸ گرم وزن دارد. این تبلت دارای اسلات کارت حافظه، چهار عدد اسپیکر استریو، جک ۳.۵ میلی‌متری و پورت USB Type-C 2.0 و حسگر اثر انگشت است. تبلت A8 2021 در رنگ‌های خاکستری، نقره‌ای و رزگلد تولید می‌شود.

نمایشگر A8 و A7

نمایشگر A8 و A7

هر دو تبلت از نمایشگرهای مشابهی استفاده می‌کنند و تفاوت‌های آن‌ها بسیار جزئی است. نمایشگر تبلت A7 2020 از جنس TFT با ابعاد ۱۰.۴ اینچ است. این نمایشگر دارای نسبت ۷۹ درصد به بدنه است. نمایشگر A7 رزولوشن ۱۲۰۰×۲۰۰۰ پیکسلی با نسبت تصویر ۵:۳ دارد. تراکم پیکسلی این تبلت ۲۰۴ پیکسل بر اینچ است.

تبلت A8 نیز تغییر زیادی نسبت به نسل قبلی خود نداشته است. نمایشگر این تبلت از نوع TFT با ابعاد ۱۰.۵ اینچ است. این تبلت از نسبت نمایشگر به بدنه ۸۰ درصد و تراکم پیکسلی ۲۱۶ پیکسل بر اینچ بهره می‌برد. رزولوشن این نمایشگر ۱۲۰۰×۱۹۲۰ پیکسل و نسبت تصویر آن ۱۶:۱۰ است.

سخت‌افزار گلکسی تب A7 و تب A8

سخت‌افزار گلکسی تب A7 و تب A8

تبلت‌های میان‌رده از پردازنده‌های متوسطی بهره می‌برند تا قیمت آن‌ها افزایش پیدا نکند. تبلت‌های A7 و A8 2021 نیز از پردازنده‌های میان‌رده بهره می‌برند که عملکرد مطلوب و قابل قبولی دارند. A7 10.4 دارای پردازنده هشت هسته‌ای اسنپدراگون ۶۶۲ و پردازنده گرافیکی Adreno 610 است. این تبلت در سه نسخه حافظه داخلی و رم متنوع به بازار عرضه می‌شود که شامل حافظه ۳۲ گیگابایت با رم ۳ گیگابایت، حافظه ۳۲ گیگابایت با رم ۴ گیگابایت و حافظه ۶۴ گیگابایت با رم ۳ گیگابایت است. این میزان فضا برای افرادی مناسب است که برنامه‌های متوسطی را روی تبلت اجرا می‌کنند و میزان نیاز به فضای ذخیره‌سازی آن‌ها زیاد نیست. این تبلت با سیستم‌عامل اندروید ۱۰ و رابط کاربری One UI 3.1 بهره می‌برد که قابلیت ارتقا به اندروید ۱۱ را نیز دارد.

تبلت A8 2021 از پردازنده هشت هسته‌ای Unisoc Tiger T618 و پردازنده گرافیکی Mali G52 MP2 بهره می‌برد. این تبلت از نظر حافظه داخلی نسبت به نسل قبلی خود بهبود پیدا کرده است اما متاسفانه از نظر میزان رم مانند A7 2020 است. این تبلت سه نسخه شامل حافظه ۳۲ گیگابایت با رم ۳ گیگابایت، حافظه ۶۴ گیگابایت با رم ۴ گیگابایت و رم ۱۲۸ گیگابایت با رم ۴ گیگابایت است. اگر به فضای بیشتری برای ذخیره فایل‌های خود نیاز دارید خرید تبلت A8 2021 گزینه بهتری نسبت به نسل قبلی آن است. این تبلت با نسخه سیستم‌عامل اندروید ۱۱ و رابط کاربری One UI 3 عرضه می‌شود.

به احتمال زیاد دلیل اینکه گلکسی تب A8 2021 دارای چیپست UNISOC Tiger است، کمبود مداوم تراشه در سطح جهانی است. به نظر می‌رسد انتخاب این پردازنده یک تصمیم استراتژیک برای خنثی کردن اثرات منفی بازده کم تراشه‌ها است. احتمالا سامسونگ قصد داشته تلاش کند که حداقل یک تبلت میان‌رده را به بازار عرضه کند.

این مطلب را هم بخوانید: مقایسه تبلت سامسونگ S6 و S7

دوربین تبلت A8 2021 و A7 2020

دوربین تبلت A8 2021 و A7 2020

همان‌طور که می‌دانید تبلت‌ها معمولا دوربین‌های قدرتمندی ندارند، زیرا اساس کار تبلت برای عکاسی و فیلم‌برداری حرفه‌ای طراحی نشده است. البته بسیاری از افراد برای ویدئو کنفرانس، کلاس آنلاین و تماس تصویری آن را به کار می‌برند. تبلت‌های Tab A7 10.4 و تب A8 2021 دوربین‌‌های کاملا مشابهی دارند و پیشرفتی را در این زمینه مشاهده نمی‌کنیم. این تبلت‌ها دارای یک لنز دوربین ۸ مگاپیکسلی هستند که قابلیت فیلم‌برداری با کیفیت 1080p با سرعت ۳۰ فریم بر ثانیه دارد. همچنین برای دوربین سلفی از یک لنز ۵ مگاپیکسلی با کیفیت فیلم‌برداری 1080p با سرعت ۳۰ فریم بر ثانیه بهره می‌برند.

باتری تبلت A8 و تبلت A7

باتری تبلت A8 و تبلت A7

قدرت باتری یکی از مهم‌ترین معیارهای انتخاب تبلت است. زیرا تبلت‌ها معمولا نمایشگرهای بزرگی دارند و اگر مدت زمان طولانی از آن‌ها استفاده کنید، مصرف باتری بالایی خواهند داشت. به همین دلیل بهتر است قبل از خرید تبلت به ظرفیت باتری آن توجه کنید. ظرفیت باتری این دو تبلت نیز کاملا مشابه یکدیگر هستند. A7 و A8 از یک باتری لیتیوم-پلیمری با ظرفیت ۷۰۴۰ میلی‌آمپرساعت بهره می‌برند. این باتری‌ها از شارژ سریع ۱۵ واتی نیز پشتیبانی می‌کنند.

مقایسه قیمت گلکسی تب A8 2021 با تب A7 2020

تبلت‌های گلکسی تب A8 و تب A7 تبلت‌‌های میان‌رده به شمار می‌روند. این تبلت‌ها برای دانش‌آموزان، دانشجویان بسیار گزینه مناسبی است. قیمت A7 10.4  حدود ۲۴۰ یورو است اما جالب این‌جا است که قیمت تبلت A8 2021 ارزان‌تر است و حدود ۱۰ یورو کمتر از نسل قبلی خود به فروش می‌رسد. این قیمت برای یک تبلت بسیار مناسب است و شما به راحتی می‌توانید برای اجرای برنامه‌های متوسط از آن استفاده کنید.

سخن آخر

مقایسه گلکسی تب A8 2021 و تب A7 2020

تبلت‌های سامسونگ به‌خصوص سری A همیشه طرفداران زیادی دارند زیرا در کنار قیمت مناسب شما امکانات مطلوبی را دریافت می‌کند. این برند تبلت 10.5 A8 را در اواخر سال ۲۰۲۱ به بازار عرضه کرد. با نگاهی دقیق‌تر به مقایسه تبلت گلکسی Tab A8 2021 با Tab A7 شاید نسل جدید تبلت میان‌رده سامسونگ را کمی ناامید کننده بدانیم. زیرا تغییرات بسیار جزئی هستند و آن‌طور که انتظار می‌رفت، شاهد پیشرفت چشمگیری نیستیم. به همین دلیل می‌توانیم این دو تبلت را بسیار نزدیک به یکدیگر بدانیم. تب A8 دو مزیت مهم نسبت به A7 دارد که شامل امکان انتخاب میزان حافظه بیشتر ۱۲۸ گیگابایتی و نسخه سیستم‌عامل اندروید ۱۱ است. تبلت A8 برای افرادی که از تبلت A7 2020 استفاده می‌کنند، شاید گزینه وسوسه‌انگیزی برای ارتقا نباشد زیرا این دو تبلت شباهت زیادی با یکدیگر دارند.

نظر شما درباره این تبلت‌ها چیست؟ آیا تبلت A8 2021 می‌تواند مانند نسل‌های قبلی خود به مدلی پرطرفدار و پرفروش تبدیل شود؟ نظر خود را با مجله اعتبارکالا در میان بگذارید.

سوالات متداول

از این مطلب چقدر راضی بودید؟

روی ستاره کلیک کنید تا نظرتون ثبت بشه

4.3 / 5. تعداد رای دهندگان: 36

تا حالا امتیازی برای این مطلب ثبت نشده؛ با ثبت نظرتون مارو خوشحال می‌کنید


دیدگاه خود را ارسال کنید :

Sobhan atashhoosh گفت:

سلام ببخشید برای کسی که فقط برای دیدن فیلم و کار با برنامه هایی مثل بانکینو و واتساپ و.. کدوم رو پیشنهاد میکنید

پشتیبانی اعتبارکالا گفت:

سلام
ما به شما گلکسی تب A7 را پیشنهاد می‌کنیم

سید امیر مهدی موسوی گفت:

آیا تبلت A8 خوب است یا تبلت A7 سامسونگ

پشتیبانی اعتبارکالا گفت:

سلام
هر دو تبلت بسیار شبیه به یکدیگر هستند و گلکسی تب A8 به دلیل جدیتر بودن از بهبودهای نرم افزاری نسبت به تب A7 برخوردار است

مهسا گفت:

سلام
فرق مهم تبلت سری A با S

آرا فرد گفت:

سلام من یه تبلت میخوام که سامسونگ یا لنوو باشه نمایشگر تا 10.5 اینچ باشه حاشیه کمی داشته باشه اسپیکر خوبی داشته باشه اندرویدش تا12 بالا بره برای بازی وب گردی و موزیک میخوام حافظه 32 گیگابایت یا64 گیگابایت برام کافی هست شما چه تبلت هایی رو به من پیشنهاد میکنید؟؟؟

پشتیبانی اعتبارکالا گفت:

سلام
ما به شما گلکسی تب A7 سامسونگ 10 اینچی معروف به T505 را پیشنهاد می‌کنیم

آرا گفت:

سلام من یه تبلت میخواب که مثل این دو تبلت نمایشگر بزرگی داشته باشد و حاشیه کمی داشته باشد
برای بازی کردن موزیک و وبگردی میخوام که حافظه 32 گیگابایت برام کافی هست
اندرویدش هم تا 12 بیاد باتریش هم خوب باشه قیمتش هم تا 10 میلیون اگر ممکنه بفرمایید چه تبلت های سامسونگ یا لنوو برای من بهتر است بسیار سپاس گزارم

پشتیبانی اعتبارکالا گفت:

سلام
ما به شما گلکسی تب A7 سامسونگ 10 اینچی معروف به T505 را پیشنهاد می‌کنیم

داریوش خرد ور گفت:

ایا به اینترنو وصل میشه

پشتیبانی اعتبارکالا گفت:

سلام
بله تمامی تبلت ها قابلیت اتصال به اینترنت را دارند

داریوش خرد ور گفت:

A7لیتل سیم کدرت خوره

پشتیبانی اعتبارکالا گفت:

سلام
بله از یک عدد سیمکارت نانو پشتیبانی می‌کند

B گفت:

تبلت گلکسی aبهتره یا a 7

پشتیبانی اعتبارکالا گفت:

تب A8 دو مزیت مهم نسبت به A7 دارد که شامل امکان انتخاب میزان حافظه بیشتر ۱۲۸ گیگابایتی و نسخه سیستم‌عامل اندروید ۱۱ است. تبلت A8 برای افرادی که از تبلت A7 2020 استفاده می‌کنند، شاید گزینه وسوسه‌انگیزی برای ارتقا نباشد زیرا این دو تبلت شباهت زیادی با یکدیگر دارند.

ناشناس گفت:

سلام
من هر دو این تبلت ها را داشتم و از نظر من تبلت A7 بهتره به چند دلیل
۱_بروزرسانی ها زود به زود میان و قابلیت ارتقا دارند ولی تبلت A8 دیر به دیر بروزرسانی میده
۲_روی تبلت A7 بازی ها با هنگ و باگ کمتری نسبت به تبلت A8 پخش می شوند

پشتیبانی اعتبارکالا گفت:

سلام
از اینکه تجربه خودتان را با ما درمیان گذاشتید، سپاسگزاریم