etebarkala snappay
etebarkala snappay

بهترین ساعت های هوشمند تا ۵ میلیون تومان ۲۰۲۳

4.8
(5)
عاطفه تاسا
1 سال پیش
بهترین ساعت های هوشمند تا ۵ میلیون تومان ۲۰۲۳

بسیاری از افراد به دنبال خرید ساعت هوشمندی هستند که قیمتی مناسب داشته باشد. برخی از ساعت‌های هوشمند ارزان قیمت، برخلاف باور عموم، قابلیت‌های خوبی را برای ردیابی فعالیت‌های ورزشی و ردیابی سلامتی ارائه می‌دهند. البته این ساعت‌های هوشمند شاید بسیاری از قابلیت‌های پیشرفته‌ای که در مدل‌های سطح بالا وجود دارند را ارائه ندهند؛ اما تمام نیازهای اولیه شما را با قیمتی مناسب پوشش خواهند داد. 

مسلما این ساعت‌های هوشمند برای مدتی طولانی، همراهان خوبی برای شما خواهند بود. با مجله اعتبارکالا همراه باشید تا ۶ ساعت هوشمند اقتصادی با قیمتی تا ۵ میلیون تومان را به شما معرفی کنیم و ویژگی‌های هر یک را به اختصار مورد بررسی قرار دهیم.  

این مطلب را هم بخوانید: بررسی 7 ساعت هوشمند برتر بازار ایران ۲۰۲۳

۱. ساعت هوشمند گلکسی واچ ۴ 

ساعت هوشمند گلکسی واچ ۴

اولین ساعت هوشمند در این لیست، سامسونگ گلکسی واچ ۴ است که با قیمتی مناسب و ویژگی‌هایی سطح بالا ارزش خرید بسیار بالایی دارد. این ساعت هوشمند با یک نمایشگر ۱.۴ اینچی و وزن ۳۰ گرم، ساعت بسیار سبک و خوش دستی به حساب می‌آید. این محصول بر خلاف مدل‌های قبلی که از سیستم عامل تایزن سامسونگ بهره مند بودند، به سیستم عامل Wear OS 3 گوگل مجهز است. این یکی از نقاط قوت این محصول به حساب می‌آید. 

گلکسی واچ ۴ از رابط کاربری One UI Watch 3 بهره می‌برد و به همین دلیل تجربه کاربری روان و لذت بخشی را در اختیار شما قرار خواهد داد. اگر بودجه بیشتری برای خرید ساعت هوشمند در نظر گرفتید، ما به شما خرید ساعت هوشمند گلکسی واچ ۵ و گلکسی واچ ۵ پرو را پیشنهاد می‌دهیم. اما اگر به دنبال ساعت هوشمندی با قیمت پایین‌تر از ۵ میلیون تومان هستید، گلکسی واچ ۴ بهترین انتخاب برای شما خواهد بود.

 این مطلب را هم بخوانید: بررسی ساعت‌های هوشمند Galaxy Watch 5 و Galaxy Watch 5 Pro

ساعت هوشمند گلکسی واچ ۴

این ساعت هوشمند از یک نمایشگر درخشان Super AMOLED بهره مند است که حتی زیر نور مستقیم خورشید نیز مشکلی برای خواندن زمان و سایر اطلاعات، بر روی صفحه این محصول نخواهید داشت. این محصول با بهره مندی از پردازنده Exynos W920 و ۱.۵ گیگابایت رم، هیچ مشکلی در اجرای برنامه‌های مختلف ندارد و عملکرد روان و خوبی را از خود به نمایش می‌گذارد. 

گلکسی واچ ۴ از تمام ویژگی‌های تناسب اندامی که بر روی سایر ساعت‌های هوشمند میان رده نصب است بهره می‌برد و علاوه بر این‌ها به یک سنسور BioActive جدید نیز برای ردیابی بهتر سلامتی مجهز است. این سنسور جدید، به این ساعت هوشمد کمک می‌کند تا سطح اکسیژن خون، ضربان قلب، درصد توده عضلانی و اسکلتی بدن و درصد چربی بدن را اندازه گیری کند. 

۲. ساعت هوشمند شیائومی Redmi Watch 2 Lite

ساعت هوشمند ردمی واچ ۲ لایت با ابعاد ۴۱.۲ در ۳۵.۳ در ۱۰.۷ میلی‌متر با قاب پلاستیکی TPU ساخته شده که در برابر ضربه و خط و خش مقاومت بالایی دارد. نمایشگر ۱.۵۵ اینچی این ساعت هوشمند شیائومی روی پنل تمام لمسی TFT قرار دارد و از وضوح تصویر ۳۶۰ در ۳۲۰ پیکسل برخوردار است.

این ساعت هوشمند ۳۵ گرمی از طریق بلوتوث نسخه‌ی ۵.۰، با قدرت اتصال بالا و ثبات و پایداری زیاد، از طریق اپلیکیشن Xiaomi Wear برای اندروید و اپلیکیشن Xiaomi Wear Lite برای iOS به گوشی هوشمند متصل و همگام سازی می‌شود. این ساعت علاوه بر ارزیابی فعالیت‌های ورزشی و وضعیت سلامت قلب شما، می‌تواند مانند یک گوشی هوشمند کاربر را از اطلاعات کلیه‌ی تماس‌های ورودی جاری، پیامک‌ها و همینطور نوتیفیکیشن‌های شبکه‌های اجتماعی آگاه سازد.

ساعت هوشمند ردمی واچ ۲ لایت قادر است بیش از ۱۰۰ فعالیت ورزشی مختلف از جمله دویدن در فضای باز، تردمیل، الپتیکال، پیاده روی، دوچرخه سواری در فضای باز، دوچرخه سواری داخل سالن، صخره نوردی، کوه نوردی، اسکی و ورزش‌های قدرتی را آنالیز کند. همچنین قادر است میزان استرس‌، اکسیژن خون‌، سلامت قلب و سایر فاکتورهای سلامتی بدن را در ۲۴ ساعت شبانه روزی تحلیل کند.

باتری به کار رفته در Redmi Watch 2 Lite از نوع لیتیوم پلیمری بوده و ظرفیت آن 262 میلی آمپر ساعت است و در مدت 2 ساعت به طور کامل شارژ می‌شود. این ظرفیت با استفاده‌ی معمولی تا ۱۰ روز دوام خواهد آورد و در صورت روشن بودن GPS و استفاده از مودهای ورزشی وابسته به آن این مقدار به ۱۴ ساعت کاهش می‌یابد.

این مطلب را هم بخوانید: نحوه اتصال ساعت هوشمند به تلفن اندرویدی

۳. ساعت هوشمند شیائومی MI BAND 7 PRO

مچ بند هوشمند شیائومی Xiaomi Mi Smart Band 7 Pro دارای نمایشگر ۱.۶۷ اینچی AMOLED با وضوح تصویر ۲۴۹ در ۱۲۶ پیکسل است.  فناوری AMOLED این نمایشگر تمام لمسی موجب شده تا رنگ‌های زنده و واقعی نمایش داده شود و به کاربر امکان مشاهده آسان اطلاعات مربوط به فعالیت‌های روزانه، پیام‌ها، تماس‌ها و دیگر اطلاعات مربوطه را می‌دهد.

شیائومی Band 7 Pro  علاه‌بر قیمت مناسبی که دارد، عملکرد بسیار خوبی را نیز ارائه می‌کند. این محصول دارای قابلیت‌هایی مانند مانیتورینگ فعالیت‌های روزانه، نظارت بر خواب، ضدآب بودن و کنترل تماس‌ها و پیام‌ها بوده و همچنین با استفاده از حسگرهای مختلف، از جمله حسگر ضربان قلب، شتاب‌سنج و ژیروسکوپ، می‌تواند داده‌های دقیقی از فعالیت‌های روزانه و تمرینات بدنی کاربر را جمع‌آوری کند.

شیائومی Mi Smart Band 7 Pro دارای باتری لیتیوم پلیمری با ظرفیت ۱۲۵ میلی‌آمپر ساعت است که با شارژ کامل تقریبا تا ۱۲ روز استفاده می‌توانید از آن استفاده کنید. البته طول عمر باتری با توجه به روش استفاده و تنظیمات دستگاه، ممکن است کمتر یا بیشتر از این باشد. همچنین زمان شارژ این محصول نیز تقریبا ۲ ساعت است.

۴. ساعت هوشمند امیزفیت GTS 2 mini

ساعت هوشمند اقتصادی شیائومی آمازفیت AmazFit GTS 2 Mini را می‌توان یکی از زیباترین ساعت‌های هوشمند برای آن دسته از کاربرانی دانست که علاقه‌مند به ساعت‌های مربعی و اسپرت هستند. این ساعت دارای نمایشگر ۱.۵۵ اینچی مستطیلی از نوع AMOLED بوده که دارای وضوح تصویر ۳۰۶ در ۳۴۵ پیکسل است. به لطف این نمایشگر رنگ‌ها بسیار باکیفیت و با روشنایی ۴۵۰ نیت است. همچنین GTS 2 از قابلیت نمایشگر همیشه روشن بهره می‌برد.

این ساعت به فناوری Bio Tracker 2 PPG مجهز شده که به عنوان سنسور چشمی، تمام ویژگی‌های سلامت محور را ارائه می‌دهد و به صورت پیوسته و ۲۴ ساعته ضربان قلب را کنترل کرده و از سنسور اندازه گیری اکسیژن اشباع خون نیز بهره‌مند است. ساعت هوشمند آمازفیت GTS 2 mini قابلیت پایش بیش از ۷۰ فعالیت ورزشی را دارد. این ساعت به صورت مداوم وضعیت بدن و ضربان قلب شما را کنترل می‌کند تا از وجود هرگونه تهدیدی با خبر باشید. پس از تمام شدن ورزش، تحلیل کلی از فعالیت خود را تنها در اپلیکیشن مشاهده خواهید کرد.

این ساعت با اپلیکیشن Zepp قابلیت‌های سلامت محور نظیر پایش وضعیت سلامت بانوان، پایش کیفیت خواب، ضربان قلب، اکسیژن خون و PAI را به نمایش می‌گذارد. باتری ۲۲۰ میلی‌آمپر ساعتی آمازفیت GTS 2 مینی، در صورت استفاده معمولی برای ۱۴ روز دوام خواهد داشت و در استفاده سنگین، عمر باتری به ۷ روز کاهش می‌یابد. مانیتورینگ دائم ضربان قلب و خواب، ۳ بار ورزش در هفته، فعال بودن GPS، روشن شدن مداوم نمایشگر از جمله مواردی است که عمر باتری را کم می‌کند.

۵. ساعت هوشمند امیزفیت مدل T-Rex Pro

ساعت هوشمند آمازفیت T-Rex Pro به عنوان جان سخت‌ترین ساعت هوشمند در بین ورزشکاران شناخته می‌شود. بدنه ساعت از جنس پلیمر و بندها از سیلیکون ساخته شده‌اند تا در مجموع وزن T-Rex Pro حدود ۵۸ گرم بوده که استحکام بی‌نظیری دارد. این ساعت تا عمق ۵۰ متری در برابر نفوذ آب مقاومت نشان می‌دهد. این ساعت هوشمند همچنین در برابر شوک مقاومت بالایی دارد و دمای منفی ۴۰ درجه و مثبت ۷۰ درجه سلسیوس نیز مقاومت می‌کند.

نمایشگر ۱.۳ اینچی AMOLED این ساعت هوشمند از وضوح و شفافیت بالایی برخوردار بوده و پاسخگویی لمسی آن نیز بسیار عالی به نظر می‌رسد. نمایشگر این ساعت آمازفیت، دو ویژگی جدید ارائه داده که شامل نمایشگر همیشه روشن (AoD) و قابلیت تنظیم خودکار میزان روشنایی است. لازم به ذکر است که شیشه گوریلا گلس 1.3 اینچی روی نمایشگر در برابر ضربه و خط و خش مقاوم بوده و در استفاده طولانی مدت هیچ مشکلی از نظر کیفیت نمایشگر ایجاد نمی‌شود.

این مطلب را هم بخوانید: بهترین ساعت های هوشمند ضد آب در سال ۲۰۲۳

سنسور اپتیکال شمارنده ضربان قلب و میزان اکسیژن خون، در صدر امکانات سلامت محور آمازفیت T-Rex پرو قرار دارد. همچنین این ساعت می‌تواند به خوبی فعالیت‌های ورزشی را تشخیص داده و با کمک GPS GLONASS ، Galileo و سیستم تشخیص موقعیت مکانی BeiDou مسیریاب ورزش شما را کنترل می‌کند. سنسور پایش اکسیژن خون این ساعت هوشمند نیز با اندازه گیری سطح اکسیژن خون، بسیار عالی عمل می‌کند.

باتری ۳۹۰ میلی‌آمپر ساعتی امیزفیت T-Rex Pro به راحتی تا ۵ روز دوام می‌آورد و پس از آن برای شارژ مجدد تنها به ۱ ساعت و ۴ دقیقه زمان نیز دارید تا شارژ آن از صفر به ۱۰۰ درصد برسد.

۶. ساعت هوشمند امیزفیت مدل GTS 4 mini

ساعت هوشمند Amazfit GTS 4 Mini دارای فریم آلومینیومی و نمایشگر مستطیلی بوده که از استحکام بالا و طراحی زیبایی برخوردار است. ساعت هوشمند Amazfit GTS 4 mini از بلوتوث ۵.۲ برای اتصال استفاده می‌کند که از پایداری قابل قبولی برخوردار است.

ین ساعت هوشمند دارای نمایشگر ۱.۶۵ اینچی AMOLED با وضوح ۳۳۶ در ۳۸۴ پیکسل بوده که از وضوح و اشباع رنگ بالایی برخوردار است. در بیرونی‌ترین لایه این نمایشگر، لایه‌ای از شیشه سکوریت و روکش ضد اثر انگشت و ضد خط و خش را قرار دارد. لایه‌ای شفاف و نازک که در پذیرش فرمان‌های لمسی، عملکرد عالی دارند.

در پشت ساعت، سنسور بیومتریک BioTracker PPG 3.0 قرار دارد که می‌تواند ضربان قلب، اکسیژن خون و سطح استرس را در تمام طول روز کنترل کند. ویژگی نظارت بر خواب GTS 4 مینی، به واسطه دقت و گزارش قابل درک دیتاها، تقریبا بی‌نقص است. پشتیبانی از SPO2 نیز یک ویژگی پیشرفته است که البته به اندازه سایر اسمارت واچ‌های این مطلب از دقت بالایی برخوردار نیست.

ساعت هوشمند آمازفیت GTS 4 مینی، قادر به ردیابی ۱۲۶ فعالیت ورزشی بوده و برای ورزش‌هایی شامل پیاده روی، دویدن، دوچرخه سواری، شنا از یک ماژول ۵ ماهواره‌ای GNSS GPS کمک گرفته است. عمر باتری این ساعت هوشمند آمازفیت GTS 4 به ۱۵ روز می‌رسد و چنانچه از GPS استفاده نمی‌کنید، حتی می‌تواند به مدت ۲۱ روز دوام بیاورد. در واقع یک ساعت استفاده از GPS، باعث کاهش ۷ تا ۸ درصدی باتری می‌شود.

سخن آخر 

بهترین ساعت هوشمند زیر ۵ میلیون تومان

ما در این مقاله ۶ ساعت هوشمند اقتصادی را معرفی کردیم که به نسبت قیمتشان امکانات و قابلیت‌های مناسبی را ارائه می‌دهند. این ساعت‌های هوشمند قابلیت‌های ردیابی سلامتی و ورزشی مناسبی دارند. برخی از آن‌ها با نظارت بر ضربان قلب، سطح اکسیژن خون و سایر پارامترهای سلامتی، به شما کمک می‌کنند آگاهی بیشتری در مورد وضعیت سلامتی بدن خود داشته باشید.

خوشبختانه تمام این اسمارت واچ‌ها در ایران موجود هستند و می‌توانید آن‌ها را تهیه کنید. به نظر شما جای کدام ساعت هوشمند اقتصادی در این لیست خالی است؟ نظرات خود را با مجله اعتبارکالا در میان بگذارید. از اینکه تا انتهای این مقاله با ما همراه بودید از شما متشکریم.

از این مطلب چقدر راضی بودید؟

روی ستاره کلیک کنید تا نظرتون ثبت بشه

4.8 / 5. تعداد رای دهندگان: 5

تا حالا امتیازی برای این مطلب ثبت نشده؛ با ثبت نظرتون مارو خوشحال می‌کنید


دیدگاه خود را ارسال کنید :

امیررضا عسکرنژاد گفت:

سلام برای چی میگن اگه گوشیت سامسونگ هست ساعت سامسونگ بگیرید؟

پشتیبانی اعتبارکالا گفت:

سلام
اجبار نیست و شما می‌توانید ساعت‌های شیائومی را نیز با گوشی سامسونگ جفت کنید اما معمولا ساعت و گوشی از یک برند همگام سازی بهتری دارد

علیرضا موسوی گفت:

سلام.آیا باتری گلگسی واچ ۴ چطوری است؟ایا خوب است؟

پشتیبانی اعتبارکالا گفت:

سلام
گلکسی واچ ۴ از باتری ۳۶۱ میلی‌آمپر ساعتی بهره می‌برد. این ساعت با استفاده زیاد، حداقل یک روز دوام دارد.

Alireza گفت:

سلام و عرض ادب. من می خواهم ساعت گلگسی واچ ۴ را بخرم. اما شنیدم که این ساعت باطری خوبی ندارد. آیا درست است؟ اگر باطری اش خوب است، می خواهم ساعت را بخرم.زود و صادقانه جواب بدهید.لطفا

پشتیبانی اعتبارکالا گفت:

سلام
باتری این گوشی در استفاده سنگین به مدت یک روز کامل دوام می‌آورد که برای یک ساعت هوشمند زمان خوبی است

امیر عابدی گفت:

سلام عرض ادب
برادر شما قصد خرید ساعت هوشمند را دارد
تا مبلغ ۵میلیون بهترین گزینه از نظر حضرتعالی چیست

پشتیبانی اعتبارکالا گفت:

سلام
به مطلب مراجعه نمایید
ما در این مطلب بهترین ساعت‌های هوشمند تا ۵ میلیون توامن را به شما معرفی کرده‌ایم که با توجه به سلیقه شخصی خود می‌توانید انتخاب کنید

Alireza گفت:

من میخوهم ساعت هوشمند بخرم تا پنج میلیون…شنیدم گلگسی واچ ۴ خوبه ولی باتریش خیلی بده.آیا درسته؟چون اگر خوب بود می خواهم بخرمش.زود جواب بدهید

اویسی گفت:

بهترین ساعت هوشمند شیامی تا رنج 4 تومن؟

پشتیبانی اعتبارکالا گفت:

سلام
ما به شما ساعت هوشمند شیائومی مدل Mi Watch Lite را پیشنهاد می‌کنیم که دارای نمایشگر 1.4 اینچی TFT با رزولوشن 320×320 پیکسل و تراکم پیکسلی 323ppi بوده و از زبان فارسی هم پشتیبانی می‌کند. تمامی ویژگی‌های یک ساعت هوشمند جدید را ارائه کرده و در استفاده معمول می‌تواند بین 4 الی 7 روز شارژدهی داشته باشد.