etebarkala snappay
etebarkala snappay

بهترین ساعت های هوشمند ضد آب در سال ۲۰۲۳

3.9
(12)

بهترین ساعت های مناسب شنا کدامند؟

حسین رجب چالی
1 سال پیش
بهترین ساعت های هوشمند ضد آب در سال ۲۰۲۳

امروزه تقریبا همه ساعت‌های هوشمند ضد آب هستند که آن‌ها را مناسب شیرجه در استخر یا شنا کردن می‌کند؛ اما برخی از آن‌ها بهتر می‌توانند شنا کردن شما را ردیابی کنند. در این مطلب، بهترین ساعت های ضد آب که مناسب شنا کردن هستند را به شما معرفی می‌کنیم. پس با مجله اعتبارکالا همراه باشید.

ساعت هوشمند اپل واچ سری ۸ اولترا

اپل واچ اولترا پیشرفته‌ترین ساعت ضد آب اپل تا به امروز است. به لطف وجود بدنه تیتانیومی، این محصول از استحکام بسیار بالایی برخوردار بوده که حتی در سخت‌ترین شرایط آب وهوایی نیز دوام می آورد. یکی از ویژگی‌های جدید معرفی شده برای امنیت بیشتر کاربران، تشخیص تصادف محسوب می‌شود. اپل واچ اولترا با استفاده از حسگرهای مختلف، میزان شتاب وارده به فرد را اندازه گیری کرده و در صورت تشخیص صداهای بلند و ناهنجار، موقعیت دقیق را به نزدیک‌ترین محل برای ارسال کمک‌های اورژانسی ارسال می‌کند.

اپل واچ ultra به دلیل بهره‌مندی از نمایشگر بزرگ و درخشان به گجت پوشیدنی شگفت انگیزی تبدیل شده است. این ساعت بزرگترین نمایشگر را بین بقیه اعضای خانواده واچ‌ها به خود اختصاص داده است. به همین دلیل، برقراری تماس و استفاده از برنامه‌های مختلف بیش از پیش برای کاربران راحت‌تر شده است. نمایشگر اپل واچ سری ۸ اولترا از نوع Retina LTPO OLED  بوده که با وجود رزولوشن ۴۱۰ در ۵۰۲ پیکسل محتوای تصویری به بهترین شکل ممکن به نمایش در می‌آید. ناگفته نماند که فیس واچ جدید Wayfinder  از دیگر جذابیت‌های این محصول محسوب می‌شود.

اپل واچ اولترا هم اکنون به ردیاب ماهواره‌ای مجهز شده که موقعیت شما را به شکل بسیار دقیقی نشان می‌دهد و حتی سرعت حرکتتان را هم اعلام می‌کند. استفاده از باتری بزرگ‌تر به معنی بیشتر ورزش کردن است. حالا اپل واچ اولترا خیلی دقیق‌تر هم می تواند حالت‌های مختلف ورزشی را پایش کند و زیر نظر داشته باشد.

اپل واچ اولترا برای افرادی ساخته شده که می‌خواهند با این ساعت هوشمند سبک زندگی خودشان را تغییر دهند. این محصول برای افرادی مناسب است که تنها نمی‌خواهند بدوند و ورزش‌های حرفه‌ای‌تر را دنبال می‌کنند. اگر شیرجه کار می‌کنید، اگر شنا می‌کنید، اگر موج‌سواری می‌کنید و اگر کوه‌نورد حرفه‌ای هستید، قطعا Apple Watch Ultra به شما کمک می‌کند.

اپلیکیشن جدید Oceanic+  مناسب ماجراجویان اعماق دریا بوده و با استفاده از حسگرهای مختلف موجود در ساعت، داده‌های متنوعی مانند زمان، عمق آب و دمای آن را به غواصان نشان خواهد داد. اپل برای افزایش کارایی ساعت اولترا ظرفیت باتری فوق‌العاده‌ای را در آن بکار برده تا کاربران بتوانند مدت زمان بیشتری از ساعت خود بهره ببرند. باتری غیرقابل تعویض لیتیوم یونی ۳۰۹ میلی آمپر در حالت معمولی ۳۶ ساعت و در حالت کم مصرف ۶۰ ساعت امکان استفاده از اپل واچ اولترا در اختیار کاربران قرار داده است.

گارمین Vivoactive 4

گارمین Vivoactive 4

گارمین ویوو اکتیو ۴، ساعت ضد آبی عالی است که فاصله بین ساعت‌های عادی و ورزشی گارمین را پر می‌کند. رتبه اول از فهرست بهترین ساعت های ضد آب در سال ۲۰۲۲، می‌تواند هم با اندروید و هم با iOS عملکردی عالی داشته باشد.

این مطلب را هم بخوانید: راهنمای خرید ساعت هوشمند

ویوو اکتیو ۴ نیز مانند نسخه قبلی، ردیابی شنای فوق‌العاده‌ای ارائه می‌دهد و تا ۵۰ متر (5ATM) در برابر فشار مقاوم است. البته در این ساعت نیز مانند دیگر محصولات گارمین، نیمی از تجربه شما مربوط به بررسی داده‌های پس از تمرین است. شما در Garmin Connect یک صفحه اختصاصی شنا دارید که داده‌هایی مانند مسافت، حرکت دست‌وپا، اندازه‌گیری راندمان شنا (SWOLF)، دما، سرعت و دیگر موارد را در اختیار شما قرار می‌دهد.

همچنین، ویوو اکتیو ۴ به فروشگاه Connect IQ گارمین دسترسی کامل دارد و به شما اجازه می‌دهد تا با اپلیکیشن‌های جانبی مانند Swimming App Professional تجربه شنای خود بهبود ببخشید.

اپل واچ سری ۷ و SE

اپل واچ سری ۷ و SE

اپل واچ سری ۷ در بخش ردیابی شنا تغییرات زیادی نداشته است؛ اما این مسئله در کل چیز بدی نیست. در آن هم این است که اپل واچ یکی از بهترین ساعت های مخصوص شنا به حساب می‌آید. اپل واچ سری ۷ نیز مانند سری ۶، تمام قابلیت‌های شنای مدل‌های قبلی را دارد؛ اما حالا اندازه‌ها و نمایشگر بزرگ‌تری دارد که مشاهده محتوای نمایش داده شده را هنگام شنا راحت‌تر می‌کند.

شما در اپل واچ سری ۷، مجموعه‌ای از اندازه‌گیری‌ها مانند مسافت شی شده، طول، سرعت متوسط و همچنین سبک شنا کردن را خواهید داشت. در طول زمان شنا، نمایشگر لمسی غیرفعال است؛ اما نمایشگر همیشه روشن آن به شما این امکان را می‌دهد تا در طول مسیر، دست خود را بالا ببرید و اطلاعاتی که می‌خواهید را به دست بیاورید.

از نظر دقت، اپل واچ یکی از بهترین‌های بازار محسوب می‌شود و به طور کلی، تجربه شنا کردن با آن بسیار خوب است. داده‌های اصلی مانند مسافت، تعداد دور، سرعت متوسط، همگی تقریبا به خوبی ردیابی می‌شوند و باعث می‌شوند تا این ساعت در آب، یکی از بهترین‌ها باشد.

اگر نمی‌خواهید بیش از حد هزینه کنید، می‌توانید اپل واچ SE را تهیه کنید که همان تجربه ردیابی شنا در استخر یا آب‌های آزاد و همان تجربه استفاده از ساعت هوشمند را با مبلغ کمتری در اختیار شما قرار می‌دهد.

گارمین Venu 2

ونو ۲ دومین ساعت گارمین است نمایشگر لمسی تمام‌رنگی امولد دارد و حالا این نمایشگر بزرگ‌تر، پر نورتر و واضح‌تر شده است تا ساعتی بسیار زیبا برای استفاده در بیرون و داخل آب باشد. این ساعت هم مانند انتخاب اول ما، ویوو اکتیو ۴، قابلیت‌های زیادی دارد؛ اما در اینجا نمایشگر لمسی باکیفیت‌تری دارید تا بتوانید اطلاعات را از آن مشاهده کنید. این اطلاعات شامل موارد اولیه‌ای مثل مسافت، سرعت، تعداد دست‌وپا زدن، SWOLF و کالری است. این ساعت قابلیت مشاهده شدت دقیقه را در اپلیکیشن Garmin Connect به شما می‌دهد تا میزان سختی کار شما هنگام شنا را نشان دهد.

همچنین، این ساعت انواع حرکات را تشخیص می‌دهد، تایمر اولیه استراحت دارد و در زیر آب نیز ضربان قلب را ردیابی می‌کند. با این حال، مشخص نیست پایش ضربان قلب آن چقدر قابل اعتماد است.

پس از شنا، می‌توانید داده‌های شنای خود را به طور عمیق‌تر در Garmin Connect مشاهده کنید. به علاوه، اگر نیاز به اپلیکیشن‌های جانبی دارید، این ساعت با اپلیکیشن‌های شخص ثالث مانند Strava هم‌خوانی خوبی دارد.

ساعت هوشمند سامسونگ گلکسی واچ ۵ پرو

ساعت هوشمند Samsung Galaxy Watch 5 Pro جدیدترین و بالقوه بهترین ساعت هوشمند سامسونگ است. این ساعت هوشمند رقیب سرسخت جدیدترین گجت‌های پوشدنی سایر برندهای رقیب است.

یکی از بزرگترین تغییراتی که در نسخه پرو گلکسی واچ ۵ شاهد هستیم، حذف کلید چرخشی تعبیه‌شده به دور ساعت هوشمند است؛ در عوض، سامسونگ یک حاشیه لمسی مبتنی بر سیستم نرم‌افزاری را در نظر گرفته است تا کاربران با لمس لبه ساعت بتوانند کارهای مختلفی را انجام دهند.

در مورد بدنه اصلی، سامسونگ برای گلکسی واچ ۵ پرو به جای آلومینیوم، از تیتانیوم استفاده کرده‌ تا مقاومت ساعت دوچندان شود؛ نمایشگر ۱.۴ اینچی آمولد این ساعت با لبه متالیکی نیز به‌خوبی نشانگر افزایش ضخامت سامسونگ واچ ۵ پرو است. این ساعت هوشمند سامسونگ در کنار تمام ویژگی‌های منحصربه‌فرد خود مانند بدنه باکیفیت، نمایشگر محکم و مقاومت در برابر آب تا فشار ۵ اتمسفر و گردوغبار به واسطه استاندارد IP68، از استاندارد نظامی MIL-STD-810G نیز بهره می‌برد.

همانند محصولات سری گلکسی واچ 4، ساعت هوشمند Galaxy Watch 5 Pro نیز با سیستم سنسور BioActive سامسونگ به دست کاربران می‌رسد؛ سیستمی متشکل از چندین سنسور مختلف که می‌تواند شاخص‌های مختلفی که در کنار پایش وضعیت خواب و استرس، می‌تواند مواردی مانند ضربان قلب و سطح اکسیژن خون را نیز اندازهگیری کرده و اطلاعات خوبی مانند شاخص توده بدنی، سیگنال الکتریکی قلب و همچنین فشار خون را در اختیارتان قرار دهد.

ساعت Galaxy Watch 5 Pro می‌تواند به صورت روزانه، وضعیت تناسب اندام شما را رصد کرده و اطلاعات کاملی در مورد میزان کالری سوازنده‌شده، قدم‌های برداشته و ساعت‌های پیاده‌روی را در اختیارتان قرار دهد. شایان ذکر است که برای استفاده حداکثری از Watch 5 Pro به یک دستگاه سامسونگ و برنامه‌های Samsung Health و Samsung Wear نیاز دارید، زیرا همه چیز از طریق آن اکوسیستم Health ارائه می‌شود. ساعت واچ ۵ پرو سامسونگ از یک باتری ۵۹۰ میلی‌آمپر ساعتی بهره می‌برد و به گفته سامسونگ، با یک بار شارژ می‌تواند تا ۸۰ ساعت یا ۳ روز کامل دوام بیاورد. در صورتی که قصد استفاده از GPS را نیز داشته باشید، این زمان به ۲۰ ساعت کاهش خواهد یافت.

سامسونگ گلکسی واچ ۴

سامسونگ گلکسی واچ ۴

گلکسی واچ ۴ سامسونگ جدیدترین ساعت هوشمند این شرکت است که از نظر نرم افزاری، تفاوت زیادی با گلکسی واچ ۳ و واچ اکتیو ۲ دارد. سیستم‌عامل این ساعت Wear OS 3 گوگل است که به شما امکان داشتن قابلیت‌هایی مانند فروشگاه گوگل و دانلود اپلیکیشن‌های آن را می‌دهد.

گلکسی واچ ۴ در بخش ردیابی ورزشی، هنوز هم مانند دیگر ساعت‌های سامسونگ است و می‌توانید انتظار ردیابی مشابهی در شنای آب‌های آزاد و استخر داشته باشید. همچنین، مانند واچ ۳ و واکتیو ۲، تا متر زیر آب ضد آب است.

این مطلب را هم بخوانید: بهترین ساعت‌های هوشمند مناسب زنان

این ساعت هوشمند به شما اجازه می‌دهد تا اندازه‌گیری معیارهایی مانند فاصله، نوع حرکت، زمان دور زدن و SWOLF (برای اندازه‌گیری میزان کارایی شنا) را از طریق نمایشگر امولد دستگاه مشاهده کنید. شما با داشتن سیستم‌عامل Wear OS، می‌توانید از اپلیکیشن‌های شخص ثالث به جای اپلیکیشن Health سامسونگ برای ردیابی شنا استفاده کنید.

این ساعت برخلاف دیگر ساعت‌های سامسونگ، فقط با گوشی‌های اندرویدی هم‌خوانی دارد و دقت زیادی هم بیرون آب و هم داخل آب دارد. اگر یک ساعت Wear OS می‌خواهید که یکی بهترین ساعت های ضد آب در سال ۲۰۲۲ باشد، حتما به گلکسی واچ ۴ نگاهی بیندازید.

فیت بیت ورسا ۳

فیت بیت ورسا ۳

فیت بیت Ionic، اولین ساعت هوشمند فیت بیت، دیگر بازنشسته شده است؛ پس به دنبال ساعتی از این شرکت هستید برای شنا هستید، باید نگاهی به فیت بیت ورسا ۳ بیندازید. این ساعت علاوه بر طراحی باریک‌تر و کوچک‌تر نسبت به یونیک، همان قابلیت‌های ردیابی شنا را در اختیار شما قرار می‌دهد و می‌توانید طول، مسافت طی شده و مدت زمان تمرین را روی نمایشگر لمسی دستگاه مشاهده کنید.

این ساعت نوع حرکت را نشان می‌دهد و اطلاعات SWOLF را نیز ردیابی نمی‌کند؛ بنابراین شناگرانی که به این اطلاعات نیاز دارند، بهتر است به سراغ این ساعت نروند. با این حال، ورسا ۳ ساعت هوشمند مناسبی برای شناگرانی تازه‌کار و معمولی است.

تجربه ردیابی شنا در این ساعت کمی ساده است و همچنین، پس از شنا کردن نیز، داده‌های دریافتی نیز ابتدایی هستند و فقط اطلاعات کلی از وضعیت شنا را در اختیار شما قرار می‌دهد. 

اگر می‌خواهید تجربه‌ای کامل از ردیابی شنا را داشته باشید، فیت بیت ورسا ۳ مناسب شما نیست و فقط به درد کسانی می‌خورد که نیازی به اندازه‌گیری‌های دقیق و پیشرفته ندارند.

امیزفیت GTS 3 / GTR 3

امیزفیت GTS 3 / GTR 3

شرکت تکنولوژی چینی Zepp Health مسئولیت ساخت مچ‌بندهای می بند شیائومی را بر عهده دارد و ساعت‌های امیزفیت را نیز می‌سازد که مناسب استفاده در داخل و بیرون آب هستند. برند امیزفیت چند ساعت خوب دارد اما GTS 3 و GTR 3 مدل‌هایی هستند که نیازهای شما برای ردیابی را برآورده می‌کنند. همچنین، GTR 3 پرو نیز انتخابی عالی است.

امیزفیت GTS 3 نمایشگر مربعی و GTR 3 نمایشگری گرد دارد. هرکدام از این ساعت‌های دارای نمایشگر امولد با ۱۵۰ حالت ورزشی هستند که شنا نیز یکی از این گزینه‌ها محسوب می‌شود. همچنین، GPS نیز برای ردیابی شنا در آب‌های آزاد نیز در دسترس شما قرار دارد.

این مطلب را هم بخوانید: بهترین ساعت‌های امیزفیت

در هر دو ساعت می‌توانید انتظار ویژگی‌های مشابه برای ردیابی سرعت، مسافت، SWOLF را داشته باشید. این ساعت‌ها حتی نوع حرکت را نیز تشخیص می‌دهند.

داده‌ها در داخل اپلیکیشن Zepp در دسترس هستند؛ اما می‌توانید ساعت را با Strava نیز همگام‌سازی کنید.

سخن پایانی

در این مطلب ۸ عدد از بهترین ساعت های ضد آب در سال ۲۰۲۳ را برای شما مورد بررسی قرار دادیم. به نظر شما چه ساعت‌های دیگری را می‌توان به این فهرست اضافه کرد. نظرات خود را با در میان بگذارید.

از این مطلب چقدر راضی بودید؟

روی ستاره کلیک کنید تا نظرتون ثبت بشه

3.9 / 5. تعداد رای دهندگان: 12

تا حالا امتیازی برای این مطلب ثبت نشده؛ با ثبت نظرتون مارو خوشحال می‌کنید


دیدگاه خود را ارسال کنید :

مراد گنجیزاده گفت:

ارزانترین ساعت ضدآب معرفی کنید

پشتیبانی اعتبارکالا گفت:

سلام
ساعت هوشمند امیزفیت مدل GTS 3 ارزان‌ترین ساعت هوشمند ضد آب است

مراد گنجیزاده گفت:

ارزانترین ساعت ضداب

پشتیبانی اعتبارکالا گفت:

سلام
ساعت هوشمند امیزفیت مدل GTS 3 ارزان‌ترین ساعت هوشمند ضد آب است

حسین گفت:

چه نوع ساعتی بخرم که برا شنا کردن خوب باشه وچه مارکی باشه وقتی خریدم برا شنا کردن ساعت خراب نشه

پشتیبانی اعتبارکالا گفت:

سلام
به مطلب مراجعه کنید، تمامی ساعت‌هایی که در این مطلب معرفی شدند ضد آب بوده و برای شنا مناسب هستند

نعمتی گفت:

گلکسی واچ ۴
قیمت چنده؟

پشتیبانی اعتبارکالا گفت:

سلام
در حال حاضر در فروشگاه اعتبارکالا موجود نیست

صهبا نعمت الهی گفت:

خیر

سبحان ضیایی گفت:

آیا ساعت هوشمند ضد آب است

پشتیبانی اعتبارکالا گفت:

سلام
بسته به مدلی که دارد مقاومت مختلفی در برابر آب دارند. برخی تنها در برابر پاشش آب مقاوم هستند و برخی دیگر در زیر آب و حتی هنگام غواصی نیز مقاوم هستند

عادل گفت:

ساعت هوشمندی که ایرپاد در خودش دارد رو میخام که ضد آب هم باشد مارک معتبر باشد قیمت مهم نیست

پشتیبانی اعتبارکالا گفت:

سلام
ساعت هایی که در این مطلب معرفی شدند ضد آب هستند اما هیچ ساعت هوشمکندی همراه با ایرپاد به فروش نمی‌رسد و شما باید ایرپاد را جداگانه تهیه کنید

عرشیا گفت:

سلام من ساعت گلکسی واچ اکتیو ۲ رو استخر بردم و الان دیگه روشن نمیشه
یعنی این مشکل برای گلکسی واچ ۴ هم پیش میاد

پشتیبانی اعتبارکالا گفت:

سلام
خیر. چرا که گلکسی واچ ۴ به گواهی IP68 مجهز بوده که بالاترین سطح از مقاومت در برابر آب است

عادل گفت:

سلام ساعت هوشمندی رو معرفی کنید که در خودش ایرپاد دارد و ضد آب باشد بهترین رو میخام قیمت مهم نیست .متشکرم

پشتیبانی اعتبارکالا گفت:

سلام
ساعت هایی که در این مطلب معرفی شدند ضد آب هستند اما هیچ ساعت هوشمکندی همراه با ایرپاد به فروش نمی‌رسد و شما باید ایرپاد را جداگانه تهیه کنید

امیر مهدی حاتمی گفت:

آیا با ساعت T80میشه رفت استخر

پشتیبانی اعتبارکالا گفت:

سلام
مچبند بند هوشمند T80 دارای استاندارد ضد آب IP67 می باشد و میتواند از نفوذ آب به درون ساعت جلوگیری کند پس دیگر نباید نگران خیس شدن ساعت یا افتادن ساعت داخل آب نباشید.البته لازم به ذکر است که استاندارد IP67 فقط برای شستن دستها مقاومت قابل قبولی داراست و نباید ساعت را به داخل آب ببرید زیرا امکان دارد آب به داخل آن نفوذ کند.

پریا رستگار مقدم گفت:

آیا واقعا میشه واچ ۴ رو ۲ تا ۳ ساعت در آب نگه داشت و ازش استفاده کرد راستش رو بخوای من تازه گرفتم و در این مورد که در آب استفاده کنم استرس دارم و میترسم خراب بشه
و نکته دیگه که هست گوگل پلی واچ من هر کار میکنم راه اندازی نمیشه

پشتیبانی اعتبارکالا گفت:

سلام روز شما بخیر.
استفاده از گلکسی واچ ۴ در استخر هیچ موردی نداره و هیچ مشکلی رو به وجود نخواهد آورد. اگر آب خیلی پرفشاری روی ساعت پاشیده بشه، مثلا فشاری بیشتر از دوش آب، در این صورت ممکنه براش مشکل پیش بیاد وگرنه استفاده از این ساعت زیر دوش آب و داخل استخر، مشکلی نداره. موفق باشید.

مجتبی گفت:

یک ساعت هوشمند و ضد آب میخوام با قیمت ۲ میلیون

پشتیبانی اعتبارکالا گفت:

سلام
برای خرید یک ساعت هوشمند ضد آب باید بودجه ۴ میلیون به بالا در نظر بگیرید اما می‌توانید می بند های ضد شیائومی را بجای ساعت هوشمند ضد آب با قیمت ۲ میلیون تومان خریداری کنید

الهی گفت:

ساعت ضد آب چی خوبه

پشتیبانی اعتبارکالا گفت:

سلام
تمامی ساعت های ضد آبی که در این مطلب فهرست شده‌اند، جزو بهترین ساعت های هوشمند ضد آب هستند که با توجه به سلیقه و بودجه خودتان، می‌توانید یکی از این ساعت ها را خریداری نمایید

ابوالفضل گفت:

ساعت هوشمند mibro a1 دارای گواهی 5ATM است قیمت ۱ میلیون ۵۰۰

الهه گفت:

ساعت هوشمند ضد آب الان چه ساعتی خوبه

پشتیبانی اعتبارکالا گفت:

سلام
تمامی ساعت های ضد آبی که در این مطلب فهرست شده‌اند، جزو بهترین ساعت های هوشمند ضد آب هستند که با توجه به سلیقه و بودجه خودتان، می‌توانید یکی از این ساعت ها را خریداری نمایید

طاهره نجاتی گفت:

قیمتش چنده؟

پشتیبانی اعتبارکالا گفت:

سلام
قیمت ساعت های هوشمندی که در این مطلب آمده، بین ۴ تا ۱۹ میلیون تومان متغیر است

حمیدرضا گفت:

سلام یه ساعت هوشمند میخواستم ضد آب و قیمت در حد 2 میلیون

پشتیبانی اعتبارکالا گفت:

سلام
اگر به دنبال ساعت هوشمند ضد آب هستید، با کمی بیشتر هزینه کنید
ساعت هوشمند آمازفیت GTR یکی از بهترین ها بوده که قیمت آن حدود ۲٫۸۰۰ میلیون تومان است