etebarkala snappay
etebarkala snappay

بررسی ساعت‌های هوشمند Galaxy Watch 5 و Galaxy Watch 5 Pro

3.3
(4)
شکیبا گیلانی
2 سال پیش
بررسی ساعت‌های هوشمند Galaxy Watch 5 و Galaxy Watch 5 Pro

سامسونگ به تازگی از دو مل ساعت هوشمند جدید خود به نام‌های گلکسی واچ ۵ و گلکسی واچ ۵ پرو رونمایی کرد که Galaxy Watch 5 مشابه Watch 4 بوده اما با طول عمر بیشتر باتری و چند ویژگی بهبود یافته تولید و عرضه می‌شود. همانطور که انتظار می‌رود، گلکسی واچ ۵ پرو از ویژگی‌های برتری نسبت به گلکسی واچ ۵ برخوردار بوده که به همین نسبت قیمت بالاتری نیز خواهد داشت. در این مطلب ما به بررسی ویژگی‌های این دو مدل ساعت هوشمند جدید سامسونگ پرداخته‌ایم که رقیب سرسختی برای اپل واچ هستند. اگر علاقه‌مند به ساعت‌های هوشمند سامسونگ هستید و یا قصد خرید جدیدترین ساعت هوشمند این برند را دارید، تا انتهای این مطلب با مجله اعتبارکالا همراه باشید.

بررسی ساعت هوشمند Galaxy Watch 5 و Watch 5 Pro سامسونگ

گلکسی واچ ۵ و واچ ۵ پرو از نظر مشخصات و ویژگی‌ها، مشابه یکدیگر هستند، اما برای اهداف متفاوتی طراحی شده‌اند. سامسونگ Watch 5 را به عنوان ساعتی برای هر نوع کاربری از کسانی که فقط می خواهند اعلان روی مچ خود داشته باشند گرفته تا علاقه‌مندان به تناسب اندام در نظر گرفته است. در حالی که 5 Pro برای کسانی است که به ساعتی نیاز دارند که بتواند شرایط سخت‌تری را تحمل کند.

گلکسی واچ ۵ دارای شاسی آلومینیومی آرمور و ضخامت بسیار نازک است. در همین حال، Watch 5 Pro دارای یک محفظه تیتانیومی است که بسیار حجیم‌تر و بادوام‌تر است. همچنین هر دو مدل 5 و 5 Pro دارای استاندارد IP68 و 5 ATM برای مقاومت در برابر گرد و غبار و آب هستند.

سری Galaxy Watch 5 دارای نمایشگرهای Sapphire Crystal بوده که باعث می‌شود ۶۰ درصد قوی‌تر از نسل قبلی یعنی واچ ۴ باشد و در استفاده روزمره احتمال خراشیده شدن آن بسیار کم است. سامسونگ گلکسی Watch 5 Pro با بالا بردن قاب بالای نمایشگر، سطح محافظت را بیشتر می‌کند.

گلکسی واچ ۵ بسته به اندازه‌ای که انتخاب می‌کنید دارای نمایشگر ۱.۲ یا ۱.۴ اینچی Super AMOLED است که به ترتیب دارای وضوح تصویر ۳۹۶ در ۳۹۶ و ۴۵۰ در ۴۵۰ پیکسل هستند. از سویی Watch 5 Pro با وجود اندازه کمی بزرگتر ۴۵ میلی‌متری، به همان نمایشگر ۱.۴ اینچی مجهز است.

از نظر باتری، ساعت ۴۰ میلی‌متری واچ ۵ دارای باتری ۲۸۴ میلی‌آمپر ساعتی است، در حالی که مدل ۴۴ میلی‌متری دارای باتری ۴۱۰ میلی‌آمپر ساعتی است و هر کدام ۱۳ درصد بزرگتر از نسل قبلی خود یعنی Watch 4 هستند. اگر به دنبال ساعت هوشمندی با یک باتری بزرگ هستید، باید به سراغ گلکسی واچ ۵ پرو بروید؛ واچ ۵ پرو به یک باتری ۵۹۰ می‌آمپر ساعتی مجهز بوده که ۶۰ درصد طول عمر بیشتر باتری را برای شما به ارمغان می‌آورد.

به غیر از سخت‌افزار، نرم‌افزار گلکسی واچ ۵ و واچ ۵ پرو نیز بسیار شبیه یکدیگر است. هر دو مدل با Wear OS 3.5 عرضه می‌شوند و مجموعه‌ای تقریباً یکسان از ویژگی‌های تناسب اندام را ارائه می‌کنند.

نمایشگرهای زیبا و طرح‌های مفیدتر Watch 5 و Watch 5 Pro

اگر احساس می‌کنید قبلاً گلکسی واچ ۵ را دیده‌اید، اشتباه نمی‌کنید. طراحی ساعت اساساً با ساعت ۴ سال گذشته یکسان است، از اندازه بدنه گرفته تا نمایشگر آن و چنانچه دو ساعت را خاموش کرده و کنار هم قرار دهید، تشخیص هر یک بسیار سخت است!

البته این یک نقطه ضعف نیست، چرا که واچ ۴ در حال حاضر طراحی فوق‌العاده‌ای دارد، بنابراین دیدن تکرار سامسونگ در سال جاری مشکلی نخواهد بود. البته یک تفاوت فیزیکی وجود دارد که باید به آن اشاره کرد، آن هم شکل سنسورهای پایین در Watch 5  Pro  است. سامسونگ امسال این سنسورها را کمی خمیده تر کرد تا کمی بهتر روی مچ دست شما بنشینند.

هر دو ساعت نیز بسیار بادوام هستند، مخصوصا Watch 5 Pro از مقاومت بسیار بالایی برخوردار است.

شیشه کریستال یاقوت کبود در هر دو ساعت باعث می‌شود از بابت ضربه‌های احتمالی به نمایشگر، خیال‌تان آسوده باشد. همچنین استفاده از استفاده از پنل‌های Super AMOLED در هر دو گلکسی واچ ۵ و ۵ پرو لذت بخش است و به لطف رنگ‌های درخشان، سایه روشن و پاسخ دهی خوب یک تجربه کاری جذابی خواهید داشت. همچنین استفاده از قاب حساس به لمس یک تجربه کاربری عالی است، زیرا به شما امکان می‌دهد کارهایی مانند اسکرول، بزرگنمایی و موارد دیگر را بدون لمس نمایشگر انجام دهید.

 عملکرد خوب و تجربه نرم افزاری با کاربری آسان Watch 5 و Watch 5 Pro

گلکسی واچ 5 و واچ 5 پرو دارای مشخصات مشابه با واچ ۴ هستند. هر دو به پردازنده دو هسته‌ای Exynos W920، و ۱.۵ گیگابایت حافظه رم و ۱۶ گیگابایت حافظه داخلی مجهز هستند. همچنین در اتصال به Wear OS 3.5، متوجه خواهید شد که عملکرد به طور کلی برای یک ساعت هوشمند مدرن پایدار و قابل اعتماد است.

سیستم‌عامل Wear OS به همان روشی که در سال گذشته بود به کار خود ادامه می‌دهد. همچنان تعداد زیادی صفحه ساعت قابل تنظیم، بلوک‌های قابل تنظیم با کشیدن انگشت به چپ و اعلان‌هایی که جزئیات خوبی را ارائه می‌دهند، دریافت می‌کنید. کنترل‌ها نیز یکسان هستند. برای دسترسی به Tile‌ها، انگشت خود را به سمت چپ بکشید، برای مشاهده اعلان‌های خود انگشتتان را به سمت راست بکشید، برای کنترل‌های سریع، انگشت خود را به پایین بکشید و برای فهرست برنامه‌های خود به بالا بکشید.

سامسونگ همچنین برخی از ویژگی‌های دسترسی جدید را در One UI Watch 4.5 اضافه کرد است؛ مانند فیلترهای رنگی، کاهش انیمیشن‌ها و تقویت‌کننده‌های تصویر، همچنین تجربه تایپ کامل‌تر و راه‌های آسان‌تر برای برقراری و دریافت تماس‌های تلفنی.

ویژگی‌های درخشان تناسب اندام در Watch 5 و Watch 5 Pro

جایی که گلکسی واچ ۵ و ۵ پرو می‌درخشند، ویژگی‌های تناسب اندام است. سامسونگ همان سنسور BioActive 3 در ۱ را در گلکسی واچ ۴ ارائه می کند که سنسورهای ضربان قلب نوری، سیگنال الکتریکی قلب و حسگرهای آنالیز امپدانس بیوالکتریک را در یک واحد ترکیب می‌کند. این حسگرها ویژگی‌هایی را که کاربران از ساعت‌های هوشمند مدرن انتظار دارند مانند ردیابی ضربان قلب، نظارت بر ترکیب بدن، پشتیبانی از نوار قلب (ECG) و سطح اکسیژن خون را تامین می‌کنند.

ردیابی خواب با سری Watch 5 با نکات جدید آموزشی خواب ارتقا یافته است تا به شما کمک کند خواب بهتری داشته باشید. همچنین تشخیص خروپف، نظارت بر اکسیژن خون در طول شب، نمرات خواب و مراحل خواب (برای ردیابی میزان خواب سبک و عمیق) وجود دارد. همچنین یک سنسور دما نیز در Watch 5 وجود دارد که دمای سطح پوست شما را هنگام خواب اندازه می‌گیرد.

همه این ویژگی‌های تناسب اندام را می‌توان در سری گلکسی واچ ۵ یافت، اما واچ ۵ پرو تنها مدلی است که با ویژگی‌های جدید GPS سامسونگ عرضه می‌شود.

به طور خاص، گلکسی واچ ۵ پرو از GPX پشتیبانی می‌کند، که نوعی فایل است که می‌تواند مسیرها، ایستگاه‌های بین راه و موارد دیگر را با ضبط داده‌های گرفته‌شده توسط GPS ردیابی کند. این ویژگی به ساعت این امکان را می‌دهد تا به یاد بیاورد که در طول یک جلسه پیاده‌روی یا دوچرخه‌سواری چه مسیری را طی کرده‌اید.

ابعاد تقریبا بزرگ Watch Pro نسبت به Watch 5

سامسونگ Galaxy Watch 5 Pro یک ساعت حجیم است، وقتی به مچ می‌بندید با دست شما همسطح نمی‌شود و برای مچ‌های باریک مناسب نیست. بدنه تیتانیومی مطمئناً یک مزیت خوب است، اما واضح است که برای همه مناسب نیست. بهتر بود که یک اندازه دوم و کوچکتر نیز ارائه می‌شد. فرم فاکتور ساعت 5 نسبت به ۵ پرو مینیمال‌تر بوده و ظاهری زیباتر دارد.

سامسونگ بند اسپرت جدید سیلیکونی و آلومینیومی D-Buckle خود را با یک گیره مغناطیسی ارائه می‌کند، و فقط زمانی خوب است که روی مچ دست شما محکم باشد و کار سنگینی انجام ندهید. محکم کردن آن بر روی مچ دست خود بدون اینکه کسی به شما کمک کند دشوار است.

عملکرد سیستم‌عامل Wear OS در گلکسی Watch 5 و Watch 5 Pro

در حالی که عملکرد به طور کلی خوب است، اجرای چند برنامه به طور همزمان می‌تواند منجر به کاهش سرعت شود، مانند زمانی که در حال ضبط یک تمرین هستید و شروع به چرخیدن در برنامه موسیقی می‌کنید تا هدفون شما روشن شود. به نظر می‌رسد این کاهش سرعت مربوط به سیستم‌عامل Wear OS باشد.

علیرغم بهبودهای اساسی که در سال گذشته دریافت کرد، Wear OS همچنان روان نیست. مکث‌های تصادفی وجود دارد و کارهایی مانند نصب برنامه‌ها زمان زیادی می‌برد. حتی برای اقدامات معمولی مانند بررسی زمان ممکن است چند بار تلاش کند.

اگر فقط از ساعت‌ها برای اعلان‌ها یا ردیابی اهداف تناسب اندام استفاده می‌کنید و نمایشگر همیشه روشن را فعال کرده‌اید، احتمالاً متوجه بسیاری از این مشکلات عملکردی نخواهید شد زیرا سامسونگ می‌تواند عملکردهای سبک‌تر را به خوبی انجام دهد. اما با هر گونه استفاده زیاد از این ساعت ها، متوجه این مشکلات خواهید شد.

عمر باتری عالی Watch 5 و Watch 5 Pro

سامسونگ اندازه باتری‌های گلکسی واچ ۵ و ۵ پرو را افزایش داده است، که همراه با برخی بهینه‌سازی‌های زیربنایی، این شرکت را وادار کرده تا ادعاهای جسورانه‌ای درباره مدت زمان ماندگاری آن با شارژ کامل را داشته باشد.

سامسونگ می‌گوید با باتری ۴۱۰ میلی‌آمپر ساعتی واچ ۵ در مدل ۴۴ میلی‌متری، قادر هستید تا ۴۰ ساعت از آن استفاده کنید. از طرف دیگر، باتری ۵۹۰ میلی‌آمپر ساعتی Watch 5 Pro با شارژ کامل ۸۰ ساعت دوام می‌آورد. هشتاد ساعت زمان بسیار زیادی برای فعال ماندن ساعت هوشمند است، به خصوص با توجه به اینکه ساعت‌های هوشمند با عمر باتری تقریبا ۱۸ ساعته عرضه شوند.

با این حال، با فعال بودن نمایشگر همیشه روشن، متوجه سرعت کاهش عمر باتری خواهید شد. با روشن بودن وای فای، اوضاع به مراتب بدتر است! و نهایت به مدت ۲۰ تا ۲۵ ساعت در Watch 5 و ۳۵ تا ۴۵ ساعت در Watch 5 Pro دوام خواهد آورد. سامسونگ می‌گوید این ساعت‌ها شامل شارژ سریع می‌شود، با ۳۰ دقیقه اتصال به برق، ۴۵ درصد شارژ می‌شود.

سخن پایانی

همانطور که سری گلکسی واچ ۵ ارتقاء تدریجی دارد، خط تولید ساعت‌های هوشمند، سامسونگ را به یکی از بهترین‌های بازار تبدیل کرده است. اکنون با عمر باتری طولانی‌تر، ردیابی تناسب اندام دقیق‌تر و دوام بیش‌تر، مطمئناً به همان اندازه محبوبیت خط Watch 4 در سال گذشته خواهد بود.

با توجه به موارد گفته شده، اگر تصمیم گرفته‌اید که یک ساعت هوشمند از برند سامسونگ تهیه کنید، Galaxy Watch 5 می‌تواند اساساً هر کاری را که Watch 5 Pro انجام می دهد، بجز ردیابی GPX و بیش از دو روز استقامت، با قیمت بسیار کم‌تر از واچ پرو تهیه کنید که ابعاد مینیمال‌تر و طراحی زیباتری نیز دارد.

از این مطلب چقدر راضی بودید؟

روی ستاره کلیک کنید تا نظرتون ثبت بشه

3.3 / 5. تعداد رای دهندگان: 4

تا حالا امتیازی برای این مطلب ثبت نشده؛ با ثبت نظرتون مارو خوشحال می‌کنید


دیدگاه خود را ارسال کنید :

سامیار گفت:

ایا ساعت گلکسی واچ 5 را در زمان عدم استفاده خاموش کنیم مشکلی گیش نمی اید؟ در این صورت شارژش محفوظ می ماند؟

پشتیبانی اعتبارکالا گفت:

سلام
خیر، مشکلی پیش نمی‌آید و شارژ آن نیز ثابت باقی می‌ماند

صدرا اصغروند گفت:

میشه عکس واقعی از ساعت روی موچ بفرستید

پشتیبانی اعتبارکالا گفت:

سلام
تصاویر در بلاگ موجود است