etebarkala snappay
etebarkala snappay

بهترین گوشی های سری A سامسونگ + جدول ویژگی‌ها

5
(2)
عاطفه تاسا
2 سال پیش
بهترین گوشی های سری A سامسونگ

گوشی‌های سری A سامسونگ در چند سال اخیر با ویژگی‌ها و قیمت قابل قبول خود، توانسته‌اند طرفداران زیادی را به سمت خود جذب کنند. تعدادی از گوشی‌های سری A سامسونگ در یک سال اخیر، جزء پرفروش‌ترین گوشی‌ها بودند. اخیرا گوشی‌های میان‌رده و اقتصادی شیائومی با ارائه سخت افزار و طراحی قوی‌تر و همچنین توان شارژ بیشتر، سعی کرده‌اند با گوشی‌های سری A سامسونگ به رقابت بپردازند. 

اما همچنان بسیاری از افراد به دلیل کم ریسک‌تر بودن گوشی‌های سامسونگ، طرفدار پرو پا قرص این گوشی‌ها هستند. پنج گوشی معرفی شده در این مقاله از سری A سامسونگ، شامل گوشی‌های میان‌رده و اقتصادی هستند که به ترتیب قیمت معرفی شده‌اند. ما در این مقاله ویژگی‌های هر یک از این گوشی‌ها را به اختصار مورد بررسی قرار داده و مزایا و معایب هر کدام را بیان کرده‌ایم. با مجله اعتبارکالا همراه باشید.  

این مطلب را هم مطالعه کنید: بهترین گوشی‌های سامسونگ ۲۰۲۲

۱. گوشی Samsung Galaxy A73 5G 

گوشی Samsung Galaxy A73 5G 

مشخصات کلی 

ابعاد و وزن ۱۶۳.۷ در ۷۶.۱ در ۷.۶ میلی متر
 وزن ۱۸۱ گرم 
نمایشگرSuper AMOLED Plus
۶.۷ اینچ 
رزولوشن ۱۰۸۰ در ۲۴۰۰ پیکسل 
نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتز 
پردازنده Snapdragon 778G 5G (6nm)
دوربین عقب ۱۰۸ مگاپیکسل اصلی / ۱۲ مگاپیکسل اولترا واید/ ۵ مگاپیکسل ماکرو / ۵ مگاپیکسل تشخیص عمق 
دوربین سلفی ۳۲ مگاپیکسل 
باتری ۵۰۰۰ میلی آمپر ساعت 

یکی از بهترین گوشی‌های سری A سامسونگ که ارزش خرید بسیاری بالایی دارد و توانسته است در این مدت کوتاه فروش خوبی را تجربه کند، گوشی samsung galaxy A73 5G است. این محصول تمام انتظارات شما از یک گوشی میانرده با کیفیت را برآورده می‌کند. 

می‌توان گفت سامسونگ در تولید این گوشی، تمام تلاش خود را کرده تا یک محصول کامل و بی نقص را به دست کاربران برساند. مانند تمام گوشی‌های سری A، این گوشی نیز به طور کامل از پلاستیک ساخته شده است. گوشی سامسونگ galaxy A73 5G به یک نمایشگر ۶.۷ اینچی زیبا و درخشان مجهز شده  که از نوع Super AMOLED PLUS است. این نوع نمایشگر در مقایسه با نمایشگر‌های AMOLED، به میزان ۲۰ درصد مصرف انرژی کم‌تری دارد و نور خورشید را تقریبا ۸۰ درصد کم‌تر از نمایشگرهای AMOLED بازتاب می‌کند. این یعنی مشاهده این نمایشگر زیر نور مستقیم خورشید آسان‌تر است. 

گوشی Samsung Galaxy A73 5G 

دوربین‌های این محول نیز از کیفیت مناسبی برخوردارند و می‌توانند در شرایط نوری خوب، تصاویر با کیفیت و درخشانی را ثبت کنند. این محصول به لطف بهره مندی از لرزشگیر اپتیکال قادر است در نور کم و شب نیز تصاویری با جزئیات زیاد و حداقل میزان نویز را ثبت کند. یکی دیگر از مزایای این محصول میان‌رده، قابلیت فیلم‌برداری 4K است که هر دو دوربین سلفی و اصلی گلکسی A73 5G از آن بهره می‌برند. 

این مطلب را هم بخوانید: بهترین گوشی‌های سامسونگ از نظر دوربین ۲۰۲۲

توان شارژ بیشتر گوشی‌های میان‌رده سامسونگ، از ۲۵ وات بیشتر نیست و این موضوع برای بسیاری از افراد آزار دهنده است. گوشی Samsung Galaxy A73 5G نیز از این قاعده مستثنی نیست و از قابلیت شارژ ۲۵ واتی بهره می‌برد. برای فول شارژ شدن این گوشی تقریبا باید ۱ ساعت و نیم صبر کنید. آداپتور شارژر نیز در داخل جعبه این گوشی وجود ندارد و باید آن را جداگانه تهیه کنید. این دو مورد، اصلی‌ترین عیوب این گوشی هوشمند هستند که البته در بیشتر گوشی‌های سامسونگ وجود دارند.  

گوشی Samsung Galaxy A73 5G 

مزایا 

  • عملکرد عالی دوربین‌ها 
  • نمایشگر با نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتز و درخشندگی فوق‌العاده 
  • عملکرد روان 
  • پایداری عملکرد در طولانی مدت 

معایب 

  • عمر باتری معمولی 
  • نبود شارژر داخل بسته بندی 
  • قابلیت شارژ ۲۵ واتی 

۲. گوشی Samsung Galaxy A72

Samsung Galaxy A72

مشخصات کلی 

ابعاد و وزن ۱۶۵ در ۷۷.۴ در ۸.۴ میلی متر وزن ۲۰۳ گرم 
نمایشگرSuper AMOLED 
۶.۷ اینچ
 رزولوشن ۱۰۸۰ در ۲۴۰۰ پیکسل 
نرخ نوسازی ۹۰ هرتز 
پردازنده Snapdragon 720G (8nm)
دوربین عقب ۶۴ مگاپیکسل اصلی / ۱۲ مگاپیکسل اولترا واید/ ۵ مگاپیکسل ماکرو / ۸ مگاپیکسل تله‌فوتو 
دوربین سلفی ۳۲ مگاپیکسل 
باتری ۵۰۰۰ میلی آمپر ساعت 

دومین گوشی ارزشمندی که در سال ۲۰۲۲ از سری A سامسونگ می‌توانید تهیه کنید، گوشی سامسونگ galaxy A72 است. اگرچه این گوشی در بخش طراحی نمره قابل قبولی را کسب نمی‌کند، اما قدرت عملکرد، کیفیت نمایشگر و کیفیت دوربین‌ها، آن را به گوشی ارزشمندی در بازه قیمتی خود تبدیل می‌کنند. 

باید بگوییم گوشی سامسونگ galaxy A73 5G از نظر طراحی، یک پله جلوتر از گوشی Samsung Galaxy A72  قرار دارد. میزان حاشیه اطراف نمایشگر، در گوشی گلکسی A72 بیشتر است و این مقداری از زیبایی ظاهری این گوشی هوشمند کاسته است. 

گوشی Samsung Galaxy A72

سامسونگ مثل همیشه یک نمایشگر با کیفیت را در این گوشی به کار گرفته است که از نرخ نوسازی ۹۰ هرتزی بهره می‌برد. نمایشگر این گوشی هوشمند از نرخ نوسازی تطبیقی بهره مند نیست. اما می‌توانید نرخ نوسازی آن را بین دو گزینه ۶۰ هرتز و ۹۰ هرتز جابجا کنید. این نمایشگر عملکرد روان و لذت بخشی را مخصوصا در هنگام بازی در اختیار شما قرار خواهد داد. نمایشگر این محصول با بهره مندی از حداکثر درخشندگی ۸۰۰ نیت حتی زیر نور مستقیم خورشید نیز به راحتی قابل دیدن است و برای شما مشکلی از این بابت به وجود نخواهد آورد. 

گوشی Samsung Galaxy A72

سامسونگ همچنین یک ویژگی محافظتی جدید را به نمایشگر این گوشی اضافه کرده است که «Eye Comfort Shield» نام دارد و از چشمان شما در برابر آسیب نور آبی محافظت می‌کند. از جمله مهم‌ترین مزایای گوشی گلکسی A72، بهره مندی از دوربین تله‌فوتو با قابلیت زوم اپتیکال ۳ برابری است که به کاربر امکان ثبت تصاویر از فاصله دور، با کیفیت و جزئیات زیاد را می‌دهد. 

هر دو دوربین اصلی و تله‌فوتوی این گوشی، از لرزشگیر اپتیکال بهره مند هستند که مزیت بزرگی به حساب می‌آید. در کل عملکرد این گوشی از نظر دوربین، عالی است و انتظارات شما را برآورده می‌کند. آداپتور شارژر ۲۵ واتی برخلاف گوشی قبلی، در داخل جعبه این گوشی وجود دارد. 

مزایا

  • عملکرد مناسب 
  • دوربین‌های عالی 
  • بهره مندی از دوربین تله‌فوتوی ۸ مگاپیکسلی 
  • نمایشگر با کیفیت 

معایب

  • قابلیت شارژ سریع ۲۵ واتی 
  • استفاده از متریال نسبتا ضعیف در بدنه 

۳. گوشی Samsung Galaxy A52S 5G

گوشی Samsung Galaxy A52S 5G

مشخصات کلی 

ابعاد و وزن ۱۵۹.۹ در ۷۵.۱ در ۸.۴ میلی متر ۱۸۹ گرم 
نمایشگرSuper AMOLED 
۶.۵ اینچ
 رزولوشن ۱۰۸۰ در ۲۴۰۰ پیکسل
 نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتز 
پردازنده Snapdragon 778G 5G (6nm)
دوربین عقب ۶۴ مگاپیکسل اصلی / ۱۲ مگاپیکسل اولترا واید/ ۵ مگاپیکسل ماکرو / ۸ مگاپیکسل  تشخیص عمق 
دوربین سلفی ۳۲ مگاپیکسل 
باتری ۴۵۰۰ میلی آمپر ساعت 

این گوشی نیز از همان طراحی همیشگی سامسونگ، برای گوشی‌های هوشمند سری A بهره می‌برد. این گوشی خوش دست است و وزن کمی دارد. یکی از مزایای این محصول، بهره مندی از جک ۳.۵ میلیمتری هدفون است. یکی از مهم‌ترین عیوبی که نسل قبلی این گوشی، یعنی گلکسی A52 5G داشت؛ پردازنده Snapdragon 750G بود که مناسب یک گوشی با آن برچسب قیمتی نبود. خوشبختانه این عیب در گوشی سامسونگ گلکسی A52S 5G برطرف شده است و اکنون با بهره مندی از پردازنده ۶ نانومتری و جدیدتر Snapdragon 778G 5G شاهد عملکردی روان و مناسب از این گوشی هوشمند هستیم. 

این گوشی نیز مانند دو گوشی میانرده قبلی، از نمایشگری با کیفیت و درخور بهره می‌برد. از جمله مزایای نمایشگر این محصول می‌توان به نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتزی، رزولوشن Full HD و پشتیبانی از استاندارد +HDR10 اشاره کرد. حداکثر روشنایی که می‌توانید با جابجا کردن اسلایدر به صورت دستی بدست آورید، ۳۸۳ نیت است که آنچنان قبول قبول نیست. اما حداکثر درخشندگی که به صورت اتوماتیک زیر نور خورشید بدست می‌آید، معادل  ۸۰۰ نیت است که عالی به نظر می‌رسد. 

نمایشگر گوشی Samsung Galaxy A52S 5G

این گوشی مجهز به ۴ دوربین در قسمت پشتی خود است. دوربین اصلی Samsung galaxy A52S 5G با بهره مندی از  گشودگی دیافراگم f/1.8 و لرزشگیر اپتیکال، می‌تواند تصاویری با کیفیت و با گستره دینامیکی وسیعی را ثبت کند. دوربین سلفی نیز از عملکرد مناسبی بهره مند است. اما به جز دوربین اصلی و سلفی، سایر دوربین‌های این محصول عملکرد چندان مناسبی ندارند و در حد و اندازه آن نیستند. 

باید بگوییم اگر به دنبال گوشی با دوربینی کامل‌تر هستید، می‌توانید با هزینه‌ای که برای خرید این گوشی کنار گذاشته‌اید، گوشی با دوربین‌های قوی‌تر تهیه کنید. گوشی samsung galaxy A52S 5G نیز مانند دو گوشی قبلی از قابلیت شارژ ۲۵ واتی بهره مند است. خوشبختانه آداپتور شارژر ۲۵ واتی، داخل جعبه این گوشی نیز موجود است.

 این مطلب را هم بخوانید: چگونه عمر باتری گوشی هوشمند خود را افزایش دهیم؟

دوربین گوشی Samsung Galaxy A52S 5G

مزایا 

  • عمر مناسب باتری 
  • نمایشگر با نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتزی 
  • پردازنده با قدرت پردازشی مناسب 

معایب 

  • قابلیت شارژ ۲۵ واتی 
  • عملکرد نسبتا ضعیف دوربین‌ها ماکرو، اولترا واید و تشخیص عمق 
  • استفاده از متریال ضعیف در ساخت 

۴. گوشی Samsung Galaxy A33 5G

گوشی Samsung Galaxy A33 5G

مشخصات کلی 

ابعاد و وزن ۱۵۹.۷ در ۷۴ در ۸.۱ میلی متر وزن ۱۸۶ گرم 
نمایشگرSuper AMOLED
 ۶.۴ اینچ 
رزولوشن ۱۰۸۰ در ۲۴۰۰ پیکسل
 نرخ نوسازی ۹۰ هرتز 
پردازنده Exynos 1280 (5nm)
دوربین عقب ۴۸ مگاپیکسل اصلی / ۸ مگاپیکسل اولترا واید/ ۵ مگاپیکسل ماکرو / ۲ مگاپیکسل  تشخیص عمق 
دوربین سلفی ۱۳ مگاپیکسل 
باتری ۵۰۰۰ میلی آمپر ساعت 

سامسونگ گلکسی A33 5G یکی از گوشی‌هایی است که با بهره مندی از قیمت و امکاناتی مناسب، یک گزینه ارزشمند از میان گوشی‌های سری A سامسونگ است. اگر یک گوشی میان رده با قیمتی مناسب می‌خواهید که در طولانی مدت افت عملکرد نداشته باشد و از اندروید ۱۲ بهره ببرد، Samsung Galaxy a33 5G یک گوشی مناسب برای شماست. 

گوشی Samsung Galaxy A33 5G

از جمله مزایای این گوشی میانرده، می‌توان به بهره مندی از پردازنده ۵ نانومتری Exynos 1280 با عملکرد پردازشی قابل قبول، باتری لیتیوم یونی با ظرفیت ۵۰۰۰ میلی آمپر ساعت و نمایشگری درخشان و با کیفیت اشاره کرد. در صورت فراهم کردن شرایط نوری مناسب، دوربین این گوشی قادر است تصاویری واضح و با جزئیات زیاد را ثبت کند که در بازه قیمتی خود، مناسب به نظر می‌رسد. 

دوربین گوشی Samsung Galaxy A33 5G

دوربین سلفی این محصول نیز از عملکرد قابل قبولی برخوردار است. از جمله مزایای دوربین گوشی Samsung Galaxy A33 5G، بهره مندی از لرزشگیر اپتیکال و قابلیت ضبط ویدیو با کیفیت 4K هستند.

سامسونگ سعی کرده است با اضافه کردن ویژگی‌های نرم افزاری به دوربین این گوشی، آن را برای افرادی که فعالیت بیشتری در فضای مجازی دارند، مناسب‌تر کند. از جمله این ویژگی‌های نرم افزاری، گزینه FuN است که قادر است فیلترهای اسنپ چت را در اختیار شما قرار دهد. از جمله دیگر مزایای این محصول، بهره مندی از گواهینامه IP67 است که آن را در برابر پاشش آب و گردو خاک مقاوم کرده است. 

مزایا 

  • عمر عالی باتری 
  • بهره مندی از گواهینامه IP67 
  • عملکرد پردازشی قابل قبول 
  • ثبت تصاویر با کیفیت در نور روز 
  • قابلیت فیلم برداری 4K
  • نمایشگر قابل قبول 

معایب 

  • نبود آداپتور شارژر داخل جعبه 
  •  استفاده از متریال ضعیف در ساخت گوشی 
  • عملکرد ضعیف دوربین‌ها در شب 

۵. گوشی Samsung Galaxy A23

گوشی سامسونگ گلکسی A23

مشخصات کلی 

ابعاد و وزن ۱۶۵.۴ در ۷۶.۹ در ۸.۴ میلی متر  وزن ۱۹۵ گرم 
نمایشگرPLS LCD
۶.۶ اینچ 
رزولوشن ۱۰۸۰ در ۲۴۰۸ پیکسل 
نرخ نوسازی ۹۰ هرتز 
پردازنده Snapdragon 680 4G (6nm)
دوربین عقب ۵۰ مگاپیکسل اصلی / ۵ مگاپیکسل اولترا واید/ ۲ مگاپیکسل ماکرو / ۲ مگاپیکسل  تشخیص عمق 
دوربین سلفی ۸ مگاپیکسل 
باتری ۵۰۰۰ میلی آمپر ساعت 

گوشی سامسونگ گلکسی A23 ارزان قیمت‌ترین گوشی حاضر در این لیست است و یک گوشی اقتصادی به حساب می‌آید. از جمله مزایای این گوشی می‌توان به بهره مندی از اندروید ۱۲، عمر بالای باتری، پشتیبانی همزمان از کارت حافظه میکرو SD و دو سیم کارت، قدرت پردازشی بالا و دوربین اصلی مناسب اشاره کرد. 

این ویژگی‌ها، گوشی Samsung Galaxy A23 را به یک گزینه ارزشمند و مناسب در بازه قیمتی خود تبدیل کرده‌اند. این گوشی برخلاف سایر گوشی‌های حاضر در این لیست، از نمایشگر AMOLED بهره مند نیست و به یک نمایشگر از نوع PLS LCD مجهز شده است که با توجه به برچسب قیمتی این گوشی، امری طبیعی به نظر می‌رسد. 

نمایشگر گوشی سامسونگ گلکسی A23

نرخ نوسازی این نمایشگر نیز به جای ۱۲۰ هرتز، ۹۰ هرتز است. تراکم پیکسلی این نمایشگر به میزان ۴۰۰ پیکسل است که باعث می‌شود تصاویر، با جزئیات زیاد و کیفیت مناسب به نمایش درآیند. از جمله مزایای این گوشی هوشمند عمر  بالای باتری آن است. حتی اگر استفاده‌ای سنگین نیز از این گوشی داشته باشید، باتری آن به راحتی یک روز کامل دوام خواهد آورد. 

این محصول از ۴ دوربین در قسمت پشتی بدنه خود بهره می‌برد. عملکرد دوربین اصلی رضایت بخش و خوب است و می‌تواند تصاویری واضح و با جزئیات مناسب را ثبت کند. یکی از نکات مثبت در مورد دوربین اصلی، بهره مندی آن از لرزشگیر اپتیکال است که در ثبت تصاویری واضح و بدون نویز به دوربین اصلی کمک می‌کند. این گوشی نیز از قابلیت شارژ ۲۵ واتی بهره می‌برد. اما نکته جالب در مورد آن این است که به جای آداپتور ۲۵ واتی یک آداپتور ۱۵ واتی در داخل جعبه آن وجود دارد. 

باتری گوشی سامسونگ گلکسی A23

مزایا 

  • قدرت پردازشی مناسب 
  • دوربین اصلی مناسب به همراه لرزشگیر اپتیکال 
  • عمر بالای باتری  

معایب

  • استفاده از متریال ضعیف در ساخت 
  • بهره مندی از آداپتور ۱۵ واتی به جای ۲۵ واتی 
  • درخشندگی کم نمایشگر  

سخن آخر 

نمایشگر گوشی سامسونگ گلکسی A52S 5G

ما در این مقاله، ۵ گوشی از سری A سامسونگ را معرفی کردیم که با توجه به قیمت و امکانات، ارزش خرید بالایی دارند و می‌توانید روی آن‌ها حساب کنید. ما این ۵ گوشی را به ترتیب از بالاترین قیمت تا پایین‌ترین قیمت معرفی کردیم. این محصولات شامل گوشی‌های میانرده و اقتصادی هستند. 

در سال‌ها اخیر، شیائومی توانسته است محصولات با ارزش و قدرتمندی را برای رقابت با گوشی‌های سری A سامسونگ روانه بازار کند. این گوشی‌ها حتی در برخی ویژگی‌ها مثل سرعت شارژ و کیفیت ساخت، از گوشی‌های سری A سامسونگ پیشی گرفته‌اند. اگر می‌خواهید در مورد گوشی‌‌های اقتصادی و میان رده شیائومی بیشتر بدانید می‌توانید سری به مقاله «بهترین گوشی‌های ارزان قیمت شیائومی ۲۰۲۲» بزنید. 

مزیت‌ گوشی‌های میانرده و اقتصادی سامسونگ بر شیائومی، کم ریسک‌تر بودن و پایداری بیشتر آن‌ها در طولانی مدت است. امیدواریم که این مقاله برای شما مفید واقع شده باشد. از اینکه تا انتهای این مقاله همراه ما بودید از شما متشکریم. نظرات خود را با مجله اعتبارکالا در میان بگذارید.

از این مطلب چقدر راضی بودید؟

روی ستاره کلیک کنید تا نظرتون ثبت بشه

5 / 5. تعداد رای دهندگان: 2

تا حالا امتیازی برای این مطلب ثبت نشده؛ با ثبت نظرتون مارو خوشحال می‌کنید


دیدگاه خود را ارسال کنید :

امیرعلی گفت:

گوشی نوت ۹و۱۱و۱۴ بهتره یا @۳۲

پشتیبانی اعتبارکالا گفت:

سلام
گلکسی A32 بهتر از گوشی های ردمی نوت ۹ و یا ۱۱ است