etebarkala snappay
etebarkala snappay

چطور طول عمر باتری گوشی هوشمند خود را افزایش دهیم؟

5
(3)

8 نکته برای به حداکثر رساندن عمر باتری گوشی هوشمند

شکیبا گیلانی
2 سال پیش
چطور طول عمر باتری گوشی هوشمند خود را افزایش دهیم؟

گوشی‌های هوشمند فوق‌العاده قدرتمند و بسیار باریک امروزی به شما این امکان را می‌دهند اغلب کارهای خود از خریدهای اینترنتی گرفته تا شرکت در یک ویدیو کنفرانس را به راحتی در هر جایی که هستید انجام دهید. مشکل زمانی آغاز می‌شود که باتری این دستگاه‌ها تمام شود و کار شما نصفه باقی بماند که اگر خوش شانس باشید و به پاوربانک یا پریز برق دسترسی داشته باشید، می‌توانید به سرعت کار خود را از سر بگیرید و در غیر این صورت، روز شما خراب خواهد شد. اما ما در این ترفند مجله اعتبارکالا ۸ نکته را به شما آموزش خواهیم داد که با رعایت کردن این ۸ نکته، خیالتان دست کم برای یک روز کاری از بابت باتری گوشی هوشمندتان راحت خواهد بود. با ما در مجله اعتبارکالا همراه باشید.

۱. شدت روشنایی نمایشگر خود را کاهش دهید

کاهش دادن شدت روشنایی نمایشگر گوشی، تا حد زیادی به افزایش عمر باتری گوشی هوشمند شما در طول روز کمک می‌کند، به خصوص برای دستگاه‌هایی با نمایشگر بزرگتر و واضح تر این کار تاثیر چشمگیری خواهد داشت. تنها زمانی که احتمالا به گوشی خود با روشنایی ۱۰۰ درصد نیاز دارید، بیرون از منزل آن هم در هنگام ظهر و زمانی که خورشید در درخشان ترین حالت خود قرار دارد، باشد. در هر زمان دیگری، می‌توانید روشنایی گوشی خود را به ۷۵ درصد یا کمتر کاهش دهید. می‌توانید با رفتن به Settings > Display یا با کشیدن انگشت از نوار Notifications به پایین، تنظیمات لازم را در Android انجام دهید. اکثر گوشی‌های جدید دارای تنظیمات Adaptive Brightness هستند که به دستگاه اجازه می‌دهد تا به طور خودکار تنظیم شود. حتما این ویژگی را فعال کنید.

برخی از گوشی‌ها، مانند گلکسی اس ۲۲ سامسونگ و گلکسی زد فولد ۴، دارای نرخ نوسازی بالای صفحه‌نمایش تا ۱۲۰ هرتز هستند که نمایش روان‌تری را ارائه می‌کند، اما عمر باتری را نیز سریع‌تر خالی می‌کند. همچنین می‌توانید تنظیم نرخ نوسازی تطبیقی ​​را فعال کنید تا دستگاه بسته به نوع محتوایی که مشاهده می‌کنید تنظیم شود و عمر باتری شما را بیشتر حفظ کند.

۲. تم صفحه و والپیپر خود را به تیره تغییر دهید

تیره کردن تم والپیپر نمایشگر نیز به کاهش مصرف باتری کمک می‌کند. در اندروید، با نگه داشتن قسمت خالی از صفحه اصلی خود به برنامه Launcher گوشی بروید و روی تنظیمات کلیک کنید. از آنجا می‌توانید والپیپرهای رنگی مختلف را انتخاب. جدیدترین گوشی‌های هوشمند سامسونگ، از جمله گوشی‌های تاشو جدید Z Fold4 و Z Flip4، و همچنین Galaxy S22، دارای حالت Dark هستند که به طور خاص برای کاهش مصرف باتری طراحی شده است.

همچنین می‌توانید برنامه‌ای برای حالت تاریک تنظیم کنید تا در ساعت خاصی هر روز روشن شود. برای انجام این کار، پنل سریع را پایین کشیده و روی حالت تاریک فشار طولانی دهید. سپس گزینه Turn on as scheduled را فعال کنید و Sunset to sunrise را انتخاب کنید یا یک برنامه سفارشی تنظیم کنید.

۳. زمان روشن ماندن نمایشگر را کوتاه کنید

می‌توانید با خاموش نگه داشتن صفحه‌نمایش در مواقعی که به آن نیاز ندارید، در مصرف انرژی باتری صرفه‌جویی کنید. این کار همچنین از لمس ناخواسته نمایشگر هنگامی که گوشی در جیب یا کیفتان نیز قرار دارد، جلوگیری می‌کند.  برای تنظیم مدت زمان روشن ماندن نمایشگر از مسیر Settings > Display رفته و بازه زمانی نمایشگر را از ۱۰ دقیقه به ۱۵ ثانیه کاهش دهید.

۴. برنامه‌های پر مصرف را تنظیم کنید

در گوشی‌های سامسونگ، می‌توانید با رفتن به Settings > Battery and device care > Battery > Background usage limits، برنامه‌های پر مصرف را شناسایی کنید و سپس انتخاب کنید کدام برنامه‌ها باید غیر فعال شوند. در سایر گوشی‌های اندرویدی، از Force Stop از مسیر Setting > Battery استفاده کنید.

برای بخش Google Maps، Spotify و سایر برنامه‌های پخش جریانی، مطمئن شوید که نقشه‌ها، فهرست‌های پخش و پادکست‌ها را قبل از بیرون رفتن از طریق Wi-Fi دانلود کرده‌اید. همچنین می‌توانید اعلان‌های سایر برنامه‌ها را خاموش کرده و فعالیت پس‌زمینه آن‌ها را محدود کنید. در مجموع، این تغییرات عمر باتری قابل توجهی را حفظ می‌کنند.

۵. حالت صرفه جویی در مصرف انرژی را روشن کنید

زمانی که باتری شما به زیر ۱۵ درصد می‌رسد نیاز به اقدامی اورژانسی دارید تا پیش از خاموش شدن گوشی، کار خود را به اتمام برسانید. حالت صرفه جویی مصرف انرژی در دستگاه‌های گلکسی یک ویژگی هوشمند است که به طور خودکار روشنایی صفحه را کاهش می‌دهد، همچنین وضوح صفحه را نیز کاهش می‌دهد و سرعت پردازنده را محدود می‌کند و استفاده از برنامه‌های پس زمینه را متوقف می‌کند. می‌توانید هر یک از این تنظیمات را فعال کنید و اتمام باتری گوشی هوشمند خود را به تاخیر بیاندازید. حالت ذخیره انرژی در منوی تنظیمات مراقبت از باتری و دستگاه قرار دارد.

در جدیدترین گوشی‌های سامسونگ، یک حالت اضطراری نیز وجود دارد که در قسمت Settings >  Safety and Emergency یافت می‌شود که به شما این امکان را می‌دهد باتری گوشی را برای چند روز حفظ کنید، البته فقط به برنامه‌ها و ویژگی‌های اصلی دسترسی خواهید داشت. همچنین پیامی با موقعیت مکانی شما به مخاطب انتخابی ارسال می‌کند تا به موقعیت مکانی شما جهت کمک دسترسی داشته باشند.

۶. لوکیشن گوشی هوشمند خود را خاموش کنید

گیرنده جی‌پی‌اس تلفن هوشمند شما به دلیل تعداد برنامه‌هایی که به آن پینگ می‌کنند، یکی از پر مصرف‌ترین نرم‌افزارهای گوشی شماست. شما می‌توانید GPS را هنگامی که نیاز به آن ندارید به طور کامل خاموش کنید. از طرف دیگر، با این عمل متوجه می‌شوید که کدام برنامه‌ها موقعیت مکانی را پینگ می‌کنند و برنامه‌های غیرضروری را به‌صورت جداگانه خاموش کنید. در اندروید، می‌توانید این کار را از Settings > Location  انجام دهید. می‌توانید همین کار را با رفتن به Google Maps و پیش‌دانلود نقشه‌ها در حالی که روی Wi-Fi هستید انجام دهید.

۷. رومینگ داده را خاموش کنید

مانند GPS، مودم‌های 4G و 5G فوق سریع می‌توانند انرژی باتری گوشی شما را به سرعت تخلیه کنند، به خصوص اگر گوشی شما به باتری ضعیف و کوچکی مجهز باشد. اگر در یک منطقه دورافتاده یا کوهستانی سفر می‌کنید و عمر باتری شما مهمتر از اتصال به اینترنت است، می‌توانید به طور موقت رومینگ داده را خاموش کنید. در اندروید می‌توانید این کار را از طریق Settings > Connections > Mobile Networks انجام دهید. راه‌حل سریع‌تر این است که حالت هواپیما را روشن کنید، اگرچه این کار همه سرویس‌ها از جمله Wi-Fi را مسدود می‌کند.

۸. از مدیریت عملکرد هوشمند استفاده کنید

فعال باشید و در زمان صرفه جویی کنید. سیستم مدیریت عملکرد هوشمند را فعال کنید، می‌توانید از طریق  Settings > Battery and Device Care وارد شوید. موتور هوش مصنوعی Z Fold4، Z Flip4 و سری S22 به اندازه کافی هوشمند است تا عادات شما را یاد بگیرد و بر این اساس مصرف باتری را بهینه کند. همچنین می‌توانید کارهای روال خود را به‌صورت دستی تنظیم کنید، از جمله زمان روشن یا خاموش کردن Wi-Fi و زمان کم‌نور کردن صفحه.

سخن پایانی

مدیریت باتری گوشی هوشمند یکی از راه‌هایی است که خیال شما را از بابت گوشی و کارهای وابسته به آن برای تمام طول روز کاری راحت می‌کند. هشت نکته ساده‌ای که در این مطلب به آن اشاره کردیم، راه‌های ساده‌ای هستند که می‌تواند عمر باتری گوش شما را به طرز چشمگیری افزایش دهد. حال وقت آن است که با انجام این ۸ نکته به افزایش عمر باتری خود کمک کنید.

از این مطلب چقدر راضی بودید؟

روی ستاره کلیک کنید تا نظرتون ثبت بشه

5 / 5. تعداد رای دهندگان: 3

تا حالا امتیازی برای این مطلب ثبت نشده؛ با ثبت نظرتون مارو خوشحال می‌کنید


دیدگاه خود را ارسال کنید :