etebarkala snappay
etebarkala snappay

مقایسه گلکسی تب S7 با گلکسی تب S7 FE

4.3
(4)
حسین رجب چالی
2 سال پیش
مقایسه گلکسی تب S7 با گلکسی تب S7 FE

سامسونگ با معرفی گلکسی تب S7 FE، مدل‌های «Fan Edition» را به تبلت‌های پرچمدار خود آورده است و هدف آن ارائه محبوب‌ترین ویژگی‌های سری تب S7 با قیمتی ارزان‌تر است. در این مطلب، گلکسی تب S7 FE را با گلکسی تب S7 استاندارد مقایسه می‌کنیم تا ببینیم کدام‌یک ارزش خرید بیشتری دارند و آیا می‌توان از تبلت FE سامسونگ انتظار عملکردی مناسب را داشت یا خیر. پس با مجله اعتبارکالا همراه باشید.

مقایسه مشخصات گلکسی تب S7 و گلکسی تب S7 FE

مقایسه مشخصات گلکسی تب S7 و گلکسی تب S7 FE
گلکسی تب S7گلکسی تب S7 FE
نمایشگر۱۱ اینچ
۲۵۶۰ × ۱۶۰۰ پیکسل
TFT
۱۲۰ هرتز
+HDR10
۱۲.۴ اینچ
۲۵۶۰ × ۱۶۰۰ پیکسل
TFT
پردازندهاسنپدراگون ۸۶۵ پلاس 5Gاسنپدراگون 750G 5G – نسخه 5G
اسنپدراگون 778G 5G – نسخه وای‌فای
گرافیکAdreno 650Adreno 619 – نسخه 5G
Adreno 642L – نسخه وای‌فای
رم۶ – ۸ گیگابایت
UFS 3.0
۴ – ۶ – ۸ گیگابایت
حافظه ذخیره‌سازی۱۲۸ – ۲۵۶ – ۵۱۲ گیگابایت
اسلات اختصاصی کارت حافظه
۶۴ – ۱۲۸ – ۲۵۶ گیگابایت
اسلات اختصاصی کارت حافظه
باتری و شارژ۸۰۰۰ میلی‌آمپر ساعت
شارژ سریع ۴۵ وات
۱۰۹۰۰ میلی‌آمپر ساعت
شارژ سریع ۴۵ وات
دوربین‌هادوربین اصلی ۱۳ مگاپیکسل، عریض، فوکوس خودکار
دوربین اولتراواید ۵ مگاپیکسل
دوربین سلفی ۸ مگاپیکسل
دوربین تکی ۸ مگاپیکسل، فوکوس خودکاردوربین
سلفی ۵ مگاپیکسل
صدااسپیکر استریو – ۴ عدد
تنظیم شده توسط AKG
فاقد جک هدفون
اسپیکر استریو – ۲ عدد
تنظیم شده توسط AKG
فاقد جک هدفون
ارتباطاتUSB-C 3.2 
کانکتور مغناطیسی کیبورد
بلوتوث ۵
USB-C 3.2 
کانکتور مغناطیسی کیبورد
بلوتوث ۵.۲
امنیتحسگر اثر انگشت جانبی
تشخیص چهره (ناایمن)
تشخیص چهره (ناایمن)
نرم‌افزاراندروید ۱۰، قابل ارتقا به اندروید ۱۲ و One UI 4اندروید ۱۱، One UI 3.1.1
ابعاد و وزن۶.۳ × ۱۶۵.۳ × ۲۵۳.۸ میلی‌متر
۴۹۸ گرم (وای‌فای)
۵۰۰ گرم (LTE)
۵۰۲ گرم (5G)
۶.۳ × ۱۸۵ × ۲۸۴.۸ میلی‌متر
۶۰۸ گرم
رنگ‌هامشکی (Mystic Black)، برنزی (Mystic Bronze)، نقره‌ای (Mystic Silver)، سرمه‌ای (Phantom Navy)مشکی (Mystic Black)، نقره‌ای (Mystic Silver)، سبز ( Mystic Green)، صورتی (Mystic Pink)

این مطلب را هم بخوانید: مقایسه گلکسی تب A7 2020 و گلکسی تب A7 لایت

مقایسه طراحی و کیفیت ساخت دو تبلت

مقایسه طراحی و کیفیت ساخت دو تبلت

طراحی پایه کلی سری گلکسی تب S7 یکسان است و این یعنی FE هم با وجود ارزان‌تر بودن، بدنه آلومینیومی دارد که بسیار پیشرفته به نظر می‌رسد. این دستگاه باریک است و طراحی زیبایی دارد؛ اما بسیاری از ویژگی‌های ممتاز سری تب S7 در آن دیده نمی‌شوند.

با اینکه گلکسی تب S7 FE دو اسپیکر مناسب دارد؛ اما ۴ اسپیکر S7 استاندارد صدایی بلندتر و کمی دلپذیرتر دارند و بیس آن‌ها عمیق‌تری نیز است. همچنین، حسگر اثر انگشت و دوربین اولتراواید S7 استاندارد در نسخه FE حذف شده‌اند.

هر دو رابط مغناطیسی برای وصل کردن کیبورد دارند و گزینه‌های کیبورد موجود برای آن‌ها فوق‌العاده هستند. از آنجایی که FE کمی بزرگ‌تر است، کیبوردهای آن نیز بزرگ‌تر و کمی راحت‌تر هستند. همچنین می‌توان با آن از کیبوردهای گلکسی تب S7 پلاس نیز استفاده کرد.

مقایسه نمایشگر

مقایسه نمایشگر

نمایشگر گلکسی تب S7 FE با اندازه ۱۲.۴ اینچ، کمی بزرگ‌تر از نمایشگر ۱۱ اینچی S7 است. روی کاغذ، این نمایشگرها کاملا شبیه به یکدیگر هستند؛ اما هنگام مقایسه رو در رو، تفاوت به وضوح قابل مشاهده است و FE سطح نمایشگر بیشتری به شما خواهد داد. اندازه نمایشگر این تبلت برابر با تب S7 پلاس است؛ با این تفاوت که نسخه «پلاس» از نمایشگر AMOLED استفاده می‌کند و قیمت آن نیز بیشتر است.

هر دو تبلت از نمایشگر LCD استفاده می‌کنند؛ بنابراین نباید توقع صفحه AMOLED را از آن‌ها داشته باشید. وضوح تصویر در هر دو این دستگاه‌ها یکسان است (۲۵۶۰ × ۱۶۰۰ پیکسل)؛ بنابراین نمایشگر S7 کمی واضح‌تر از برادرش خواهد بود. نمایشگر هر دو لمینیت شده است و زاویه دید وسیعی دارد. هنگام مقایسه مستقیم، S7 نمایشگر روشن‌تری دارد و رنگ سفید در آن بهتر نمایش داده می‌شود که در FE کمی به زردی می‌زند.

علاوه بر این‌ها، نمایشگر S7 از نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتزی پشتیبانی می‌کند؛ در حالی که نمایشگر FE از نوع ۶۰ هرتزی استاندارد است. بنابراین انیمیشن‌ها در S7 پایه روان‌تر نمایش داده می‌شوند.

تجربه استفاده از قلم S Pen در دو تبلت

تجربه استفاده از قلم S Pen در دو تبلت

هنگام استفاده از قلم S Pen بیشتر متوجه تفاوت نمایشگر ۱۲۰ هرتزی و ۶۰ هرتزی می‌شوید. با اینکه فناوری قلم در هر دو تبلت یکسان است؛ اما واکنش قلم در S7 سریع‌تر به نظر می‌رسد. در S7 FE هنگام نوشتن سریع، به نظر می‌رسد که متن نوشته شده از قلم کمی عقب می‌افتد.

به علاوه، هر دو دستگاه به یک اندازه برای یادداشت‌های دست‌نویس یا نقاشی عالی هستند. قلم S Pen در این دستگاه‌ها بسیار دقیق است و در بسیاری موارد، مانند اپلیکیشن Samsung Notes، تجربه استفاده کاملا یکسان است.

البته در اینجا یک تفاوت وجود دارد. هر دو قلم در بیرون یکسان به نظر می‌رسند اما در داخل تفاوت دارند؛ چون قلم گلکسی تب S7 باتری داخلی دارد و هنگام وصل شدن آن به پشت دستگاه شارژ می‌شود. برای کارهای مانند یادداشت کردن، نیازی به شارژ قلم نیست؛ اما از باتری در ژست‌های حرکتی استفاده می‌شود که فقط S7 استاندارد از آن‌ها پشتیبانی می‌کند. نکته جالب دیگر اینکه برای ارائه پاورپوینت هم می‌توانید از ژست‌های حرکتی استفاده کنید.

مقایسه اسنپدراگون ۸۶۵ پلاس با اسنپدراگون 750G

مقایسه اسنپدراگون ۸۶۵ پلاس با اسنپدراگون 750G

در مقایسه گلکسی تب S7 با گلکسی تب S7 FE به عملکرد این دو تبلت می‌رسیم؛ جایی که تفاوت اصلی نمایان می‌شود. در داخل بدنه گلکسی تب S7 پردازنده اسنپدراگون ۸۶۵ پلاس با ۶ یا ۸ گیگابایت رم و ۱۲۸، ۲۵۶ یا ۵۱۲ گیگابایت حافظه داخلی قرار گرفته است. در طرف دیگر، نسخه سیم‌کارت‌خور گلکسی تب S7 FE با اسنپدراگون 750G و ۴، ۶ یا ۸ گیگابایت رم در کنار ۶۴، ۱۲۸ یا ۲۵۶ گیگابایت حافظه ذخیره‌سازی عرضه می‌شود. با اینکه می‌توان تب S7 را با 4G نیز خریداری کرد؛ اما در S7 FE شما فقط یا باید نسخه 5G را انتخاب کنید یا نسخه وای‌فای.

این مطلب را هم بخوانید: مقایسه تبلت گلکسی تب A 8.0 با لنوو تب M10

نتایج بنچمارک به دست آمده اصلا تعجب‌آور نیست. مهم نیست که بنچمارک گیک‌بنچ را مقایسه کنید یا 3D Mark؛ چون تب S7 در هر دو این‌ها بسیار قدرتمندتر از S7 FE ظاهر می‌شود. این مسئله در تست رندر ویدیویی Adobe Premiere Rush نیز مشاهده می‌شود و اینجا هم S7 بسیار سریع‌تر از S7 FE عمل می‌کند.

مقایسه اسنپدراگون ۸۶۵ پلاس با اسنپدراگون 750G-1

تست بازی نیز این نتایج را تایید می‌کند. در حالی که می‌توانید بازی فورتنایت را با گرافیک Epic در تب S7 بازی کنید؛ S7 FE فقط از تنظیمات متوسط پشتیبانی می‌کند. در PUBG Mobile، گلکسی تب S7 می‌تواند بازی را با کیفیت UltraHD اجرا کند. در S7 FE، بازی مذکور با کیفیت HD اجرا می‌شود و حتی نمی‌توانید تنظیمات بالاتر از آن را انتخاب کنید. بنابراین، اگر می‌خواهید با تبلت خود بازی کنید؛ حتما گلکسی تب S7 را مد نظر قرار دهید.

در کارهای ساده‌تر، تفاوت آنچنان قابل توجه نیست. به خوبی می‌توان چندین اپلیکیشن را در هر دو تبلت اجرا کرد و حتی Samsung DeX نیز به خوبی در S7 FE اجرا می‌شود؛ اما با این حال، اگر عملکرد برای شما مهم است، تب S7 برای شما انتخاب بهتری خواهد بود.

مقایسه نرم‌افزار

مقایسه نرم‌افزار

نرم‌افزار در اینجا تفاوت آنچنانی ندارد. درست است که گلکسی تب S7 با اندروید ۱۰ عرضه شده اما در حال حاضر اندروید ۱۱ با رابط کاربری One UI 3.1 روی آن اجرا می‌شود و تب S7 FE هم با همین نرم‌افزار عرضه شده است. البته گلکسی تب S7 قابلیت ارتقا به اندروید ۱۲ را نیز دارد و One UI 4 برای آن عرضه شده است. در عملکرد کلی نرم‌افزار، به جز ژست‌های بلوتوث S Pen، تفاوت خاصی در این دو تبلت دیده نمی‌شود.

مقایسه باتری

مقایسه باتری

در تست باتری انجام گرفته، گلکسی تب S7 تا ۸ ساعت دوام آورد و S7 FE هم ۷.۵ ساعت دوام داشت. برای این مقایسه، یک ویدئوی HD یوتیوب با حداکثر روشنایی در هر دو دستگاه به صورت متناوب پخش شده است.

این مطلب را هم بخوانید: مقایسه آیپد پرو ۲۰۲۱ با گلکسی تب S7 Plus

حرف آخر

به پایان مقایسه مقایسه گلکسی تب S7 با گلکسی تب S7 FE رسیدیم و نوبت نتیجه شده است. همانطور که دیدید، گلکسی تب S7 عملکرد بسیار بهتری دارد؛ نمایشگر روشن‌تر است و از ۱۲۰ هرتز نیز پشتیبانی می‌کند. قلم S Pen این تبلت قابلیت‌های بیشتری دارد. همچنین از چهار اسپیکر استفاده می‌کند و حسگر اثر انگشت هم دارد. اگر به ویژگی‌های برتر و به خصوص، عملکرد اهمیت می‌دهید، گلکسی تب S7 انتخاب بسیار بهتری برای شما خواهد بود. البته باید توجه داشته باشید که برای دستیابی به این امکانات بیشتر، باید پول بیشتری نیز پرداخت کنید.

حرف آخر

ویژگی برجسته گلکسی تب S7 FE اندازه نمایشگر آن است. این تبلت با داشتن نمایشگر ۱۲.۴ اینچی، کمی بزرگ‌تر از نمایشگر ۱۱ اینچی S7 است. معمولا تبلت‌هایی با این اندازه قیمت نسبتا بالایی دارند. بنابراین، اگر نمایشگر بزرگ می‌خواهید، S7 FE انتخابی بهتر و جایگزین بسیار ارزان‌تری برای تب S7 پلاس خواهد بود. علاوه بر این‌ها، تبلت مذکور با قیمت نسبتا کمی که دارد، نرم‌افزار عالی، قلم S Pen فوق‌العاده و گزینه‌های کیبورد خوبی نیز در اختیار شما می‌گذارد.

نظر شما در مورد این دو تبلت چیست؟ به نظر شما گلکسی تب S7 بهتر است یا گلکسی تب S7 FE؟

از این مطلب چقدر راضی بودید؟

روی ستاره کلیک کنید تا نظرتون ثبت بشه

4.3 / 5. تعداد رای دهندگان: 4

تا حالا امتیازی برای این مطلب ثبت نشده؛ با ثبت نظرتون مارو خوشحال می‌کنید


دیدگاه خود را ارسال کنید :