etebarkala snappay
etebarkala snappay

مقایسه تبلت گلکسی تب A 8.0 با لنوو تب M10

5
(2)

خرید لنوو تب M10 بهتر است یا گلکسی تب A 8.0؟

حسین رجب چالی
2 سال پیش
مقایسه تبلت گلکسی تب A 8.0 با لنوو تب M10

آیا برای خرید بین گلکسی تب A 8.0 و لنوو تب M10 با مشکل مواجه شده‌اید؟ ما در این مطلب مقایسه تبلت گلکسی تب A 8.0 با لنوو تب M10 را برای شما آماده کرده‌ایم تا ببینیم که خرید کدام‌یک بهتر است. پس با مجله اعتبارکالا همراه باشید.

مقایسه مشخصات تبلت گلکسی تب A 8.0 با لنوو تب M10

مقایسه مشخصات تبلت گلکسی تب A 8.0 با لنوو تب M10
گلکسی تب A 8.0لنوو تب M10
ابعاد۸ × ۱۲۴.۴ × ۲۱۰ میلی‌متر۸.۳ × ۱۴۹.۴ × ۲۴۱.۵ 
نمایشگر۸ اینچ
۱۲۸۰ × ۸۰۰ پیکسل
TFT
۱۰.۱ اینچ
۱۲۸۰ × ۸۰۰ پیکسل
IPS LCD
وزن۳۴۵ گرم (وای‌فای)
۳۴۷ (LTE)
۴۸۰ گرم
پردازندهکوالکام اسنپدراگون ۴۲۹کوالکام اسنپدراگون ۴۲۹
رم۲ – ۴ گیگابایت۲ – ۳ گیگابایت
حافظه داخلی۳۲ – ۶۴ گیگابایت۳۲ – ۶۴ گیگابایت
سیستم عاملاندروید ۹اندروید ۹
دوربیندوربین عقب: ۸ مگاپیکسل
دوربین جلو: ۲ مگاپیکسل
دوربین عقب: ۵ مگاپیکسل
دوربین جلو: ۲ مگاپیکسل
سنسورهاشتاب‌سنجژیروسکوپ، شتاب‌سنج، قطب‌نما
باتری۵۱۰۰ میلی‌آمپر ساعت۴۸۵۰ میلی‌‌آمپر ساعت

مقایسه طراحی دو تبلت

مقایسه طراحی دو تبلت

با وجود اینکه گلکسی تب A 8.0 یک تبلت ارزان‌قیمت و تقریبا قدیمی است؛ اما پنل پشتی ترکیبی از آلومینیوم و پلاستیک است که باعث شده در دست گرفتن حس سنگینی به کاربر بدهد و احساس کند که دستگاه فلزی در دست دارد. می‌توانید به راحتی گلکسی تب ۸ را با یک دست نگه دارید و نگران افتادن آن نباشید.

کیفیت ساخت دستگاه با اینکه ارزان‌قیمت است؛ اما واقعا خوب به نظر می‌رسد و هنگام استفاده از آن احساس خوبی به شما دست می‌دهد.

به طور کلی طراحی گلکسی تب A 8.0 را می‌توان خوب ارزیابی کرد و کیفیت ساخت هم با وجود ارزان بودن، حس خوبی به شما می‌دهد.

تبلت لنوو با اینکه سنگین‌تر از نماینده سامسونگ است، اما هنگام در دست گرفتن احساس سبکی به شما خواهد داد و بدنه آن هم از پلاستیک ساخته شده است. در بدنه لنوو تب M10 شاهد جک هدفون ۳.۵ میلی‌متری، اتصال میکرو اس‌دی (به جای USB-C) و فضایی برای قرارگیری سیم‌کارت یا کارت حافظه هستیم. این تبلت ضخامت ۸.۳ میلی‌متری دارد و وزن آن هم حدود ۴۸۰ گرم است. اگر این تبلت را به صورت افقی نگه دارید، در بالای آن دو اسپیکر را مشاهده خواهید کرد که منجر به خروجی صدای استریو می‌شود.

حاشیه‌ها در این تبلت نسبت به گلکسی تب A 8.0 کمکی بیشتر است؛ اما باعث می‌شود تا در دست گرفتن راحت شود. در کل می‌توان طراحی لنوو تب M10 را قابل قبول دانست.

مقایسه نمایشگر

مقایسه نمایشگر

حالا به مقایسه نمایشگر تبلت گلکسی تب A 8.0 با لنوو تب M10 می‌رسیم. گلکسی تب A 8.0 همانطور که از نامش پیداست، از نمایشگر ۸ اینچی HD بهره می‌برد که مشاهده آن از کناره‌ها خوب به نظر می‌رسد؛ اما چون نوع پنل TFT است، کیفیت آن کمی پایین‌تر از پنل‌های IPS خواهد لود.

بازسازی رنگ در نمایشگر دستگاه خوب است و استفاده از آن در فضاهای داخلی و خارجی خوب خواهد بود؛ اما انتظار نداشته باشید که بتوانید در زیر نور مستقیم خورشید بتوانید محتوای نمایشگر را ببینید. یکی دیگر نکات مثبت نمایشگر گلکسی تب، لمینت شده بودن آن است که باعث شده تا هوایی بین نمایشگر و پنل وجود نداشته باشد.

با این حال، تب A 8.0 فقط گواهینامه Widevine Level 3 را دارد و نمی‌توان محتوای HD شبکه‌های Netflix و Amazon Prime را در آن مشاهده کرد. با تمام این موارد، نمایشگر گلکسی تب A 8.0 با توجه به قیمتش خوب است و تجربه قابل قبولی ارائه می‌دهد.

نمایشگر لنوو M10 بزرگ‌تر از تب A 8.0 و ۱۰.۱ است؛ اما کیفیت آن مانند رقیبش بوده و دقیقا ۸۰۰ × ۱۲۰۰ و HD است. خوشبختانه پنل این تبلت از نوع IPS است و کیفیت تصویر آن برای یک دستگاه ۱۰ اینچی کم است. اگر از نزدیک به نمایشگر دستگاه نگاه کنید، می‌توانید پیکسل‌ها تصویر را به وضوح ببینید و احتمالا بهتر است برای اکثر کارهای‌تان از گوشی خود استفاده کنید. در این تبلت هم مانند گلکسی تب A 8.0، شما گواهی Widevine Level 1 را ندارید و نمی‌توانید محتوای HD پلتفرم‌های پخش ویدئوی آنلاین را مشاهده کنید.

مقایسه عملکرد و سخت‌افزار

مقایسه عملکرد و سخت‌افزار

با توجه به اینکه گلکسی تب A 8.0 یک تبلت پایه و نسبتا قدیمی است، اما بلندگوهای آن کیفیت خوب و قابل قبولی ارائه می‌دهند و تماشای فیلم را برای شما لذت‌بخش می‌کنند. با این حال، بلندگوها در پایین دستگاه قرار گرفته‌اند و هنگام بازی ممکن است دست شما روی آن‌ها قرار بگیرد و جلوی صدا را بگیرد. به غیر از این مشکل، همه‌چیز در اسپیکرها این تبلت خوب به نظر می‌رسند.

عملکرد وبگردی، تماشای ویدئو یا گوش دادن به موسیقی در تبلت سامسونگ بهتر از M10 لنوو است. همچنین می‌توانید روی این دستگاه چندین اپلیکیشن را همزمان باز کنید که در مقایسه با M10 عملکرد بهتری در اختیار شما قرار می‌دهد. اگر بخواهید می‌توانید سه اپلیکیشن را همزمان باز کنید؛ دو تا در حالت تقسیم صفحه و سومی در حالت شناور.

تب M10 لنوو هم مانند گلکسی تب از پردازنده اسنپدراگون ۴۲۰ استفاده می‌کند که در مقایسه با مدل M10 (نسخه مورد استفاده برای این مقایسه از نوع M10 HD است) که از اسنپدراگون ۴۵۰ بهره می‌برد در عملکرد شاهد پسرفت بوده است.

عملکرد این دو تبلت در هنگام بازی ممکن است خیلی بد نباشد؛ اما انتظار کیفیت عالی و حرفه‌ای مانند تبلت‌های پرچمدار را نباید از آن‌ها داشته باشید. این دو تبلت بیشتر برای بازی‌های سبک و انجام کارهای روزمره ساخته شده‌اند و قیمت پایین آن‌ها نیز شاهدی بر این ماجراست. در هر حال، برای نیازی به نگرانی نیست؛ می‌توانید برای دقایقی با این دو تبلت بازی‌های Call of Duty یا PUBG را اجرا کنید و لذت ببرید.

دوربین و باتری

دوربین و باتری

کیفیت دوربین در این دو تبلت مطمئنا در حد نمونه‌های گران‌قیمت بازار نیست و نباید انتظار کیفیت بالایی از آن‌ها داشته باشید. هر دو تبلت در دوربین‌های جلو و عقب خود به ترتیب از سنسور ۲ و ۵ مگاپیکسلی استفاده می‌کنند که می‌توانید از دوربین عقب آن‌ها برای گرفتن عکس‌های سریع و ارسال و اشتراک گذاری در فضای مجازی استفاده کنید. همچنین می‌توانید از دوربین سلفی آن‌ها برای تماس‌های تصویری یا با تشخیص چهره قفل تبلت خود را باز کنید.

این مطلب را هم بخوانید: مقایسه تبلت گلکسی Tab A8 2021 با Tab A7

عمر باتری ۵۱۰۰ میلی‌آمپر ساعتی گلکسی تب A 8.0 با نور ۱۰۰ درصد، تقریبا ۷ ساعت است. این باتری عملکرد خوبی دارد و با استفاده معمولی بین دو تا سه روز برای دوام خواهد آورد و اگر از تبلت خیلی کم استفاده کنید عمر باتری آن تا چند روز هم خواهد رسید. باتری لنوو تب M10 به میزان ۲۵۰ میلی‌آمپر ساعت کمتر از تب A 8.0 یعنی ۴۸۵۰ میلی‌آمپر ساعت است و طبیعتا عمر باتری آن نیز کمتر خواهد بود. البته این بدان معنی نیست که لنوو تب M10 باتری ضعیفی دارد و قطعا می‌توانید با آن به راحتی کار کنید.

گلکسی تب A 8.0 را بخریم یا لنوو تب M10؟

گلکسی تب A 8.0 را بخریم یا لنوو تب M10؟

در مقایسه تبلت گلکسی تب A 8.0 با لنوو تب M10 به این نتیجه می‌رسیم که گلکسی تب A 8.0 انتخاب مناسب‌تری است و می‌توانید کارهای بیشتری با آن انجام دهید. البته این دو تبلت در بخش‌های مختلفی مانند پردازنده، دوربین‌های جلو و عقب و وضوح نمایشگر کاملا با هم یکسان هستند؛ اما به طور کلی، گلکسی تب A 8.0  انتخاب معقول‌تر و همه‌کاره‌ای بود که از خرید آن قطعا راضی خواهید بود.

به نظر شما خرید لنوو تب M10 بهتر است یا گلکسی تب A 8.0؟ نظرات خود را با در میان بگذارید.

سوالات متداول

از این مطلب چقدر راضی بودید؟

روی ستاره کلیک کنید تا نظرتون ثبت بشه

5 / 5. تعداد رای دهندگان: 2

تا حالا امتیازی برای این مطلب ثبت نشده؛ با ثبت نظرتون مارو خوشحال می‌کنید


دیدگاه خود را ارسال کنید :