etebarkala snappay
etebarkala snappay

مقایسه آیپد پرو ۲۰۲۱ با گلکسی تب S7 Plus

4.1
(14)
طاهره محزون
2 سال پیش
مقایسه آیپد پرو ۲۰۲۱ با Galaxy Tab S7 Plus

امروزه استفاده از تبلت‌ها بسیار فراگیر شده است. تبلت‌ها به دلیل وزن کمتر، صفحه لمسی و طراحی جذاب برای افرادی که به پردازش‌های و اجرای برنامه‌های سنگین نیازی ندارند، گزینه بسیار مناسبی است. شرکت‌های بسیاری انواع تبلت در اندازه‌های متنوع با عملکردهای گوناگون را تولید کرده‌اند. برندهای اپل و سامسونگ را می‌توان مهم‌ترین شرکت‌های تولید کننده تبلت دانست. این دو برند همواره تلاش می‌کنند تا با افزودن ویژگی‌ها و امکانات پیشرفته رضایت کاربران خود را جلب کنند

تبلت Galaxy Tab S7 Plus و iPad Pro 2021 را می‌توان بهترین و پیشرفته‌ترین تبلت‌های حال حاضر دانست که هرکدام ویژگی‌های جذاب و قابل توجهی دارند. این دو تبلت را می‌توان پرچمداران محصولات دو شرکت بزرگ اپل و سامسونگ دانست که سال‌ها است در زمینه تولید تبلت رقابت می‌کنند. در این مقاله قصد داریم به مقایسه این دو تبلت از این دو برند بپردازیمو ویژگی‌های آن را با هم بررسی کنیم تا بدانیم که این دو محصول از نظر باتری، نمایشگر، پردازنده، اتصالات و سایر ویژگی‌ها، کدام بهتر است و کدامیک را می‌توانید خریداری کنید. پس با مجله اعتبارکالا همراه باشید.

طراحی ظاهری و بدنه

طراحی ظاهری و بدنه ipad pro 2021 و S7 plus

آیپد پرو یکی از جدیدترین محصولات اپل است که در اواسط سال ۲۰۲۱ در دو نسخه ۱۱ اینچی و ۱۲.۹ اینچی به بازار عرضه شده است. تبلت ۱۲.۹ اینچی اپل ابعادی معادل ۲۸۰.۶×۲۱۴.۹×۶.۴ میلی‌متر دارد که این ابعاد برای گلکسی Tab S7 Plus برابر با ۲۸۵×۱۸۵×۵.۷ میلی‌متر است. بنابراین تبلت پرچمدار اپل به وضوح ابعاد بزرگ‌تری دارد و وزن آن برابر با ۶۸۲ گرم در نسخه Wifi و ۶۸۵ گرم در نسخه 5G است.

وزن Galaxy Tab S7 Plus معادل ۵۷۵ گرم است. این دو تبلت حدود ۱۰۰ گرم اختلاف وزن دارند. بنابراین اگر می‌خواهید به‌طور مداوم تبلت را با خود حمل کنید و سبک بودن آن برای شما اهمیت دارد، S7 Plus مناسب‌تر خواهد بود.

جنس بدنه هر دو تبلت شباهت زیادی به هم دارد. هردو از پنل جلویی شیشه، پنل پشتی آلومینیومی و فریم آلومینیومی بهره می‌برند. همچنین هر دو تبلت از قلم پشتیبانی می‌کنند. به‌طور کلی هر دو تبلت از طراحی خوب، مواد با کیفیت و وزن مناسب برخوردار هستند. البته به دلیل اینکه S7 Plus دارای نسبت ۱۶:۱۰ است کمی جمع‌وجورتر به نظر می‌رسد.

نمایشگر

نمایشگر ipad pro 2021 و s7 plus

نمایشگر نسخه پرو آیپدهای اپل از جنس Liquid Retina XDR mini-LED LCD با نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتز، قابلیت HDR10 و قابلیت Dolby Vision است. روشنایی این نمایشگر از ۱۰۰۰ نیت تا حداکثر ۱۶۰۰ نیت است. ابعاد این نمایشگر ۱۲.۹ اینچ با نسبت نمایشگر به بدنه ۸۵.۴ درصد است. رزولوشن این نمایشگر ۲۰۴۸×۲۷۳۲ پیکسل با نسبت تصویر ۴:۳ و تراکم پیکسلی ۲۶۵ پیکسل بر اینچ است. این نمایشگر پوشش مقاوم ضد خش و پوشش اولئوفوبیک دارد که در برابر لکه، چربی و اثر انگشت مقاوم است.

تبلت Galaxy S7 Plus از یک نمایشگر Super AMOLED با نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتز، فناوری HDR10+ و فناوری True Tone بهره می‌برد. ابعاد نمایشگر این تبلت ۱۲.۴ اینچ با نسبت نمایشگر به بدنه ۸۴.۶ درصد است. این نمایشگر رزولوشن ۱۷۵۲×۲۸۰۰ پیکسلی با نسبت تصویر ۱۶:۱۰ و تراکم پیکسلی ۲۶۶ پیکسل بر اینچ دارد. 

می‌توان گفت که این دو تبلت نمایشگرهایی نزدیک به هم دارند؛ اما رزولوشن و روشنایی تبلت اپل از S7 پلاس بیشتر است ولی نمایشگر آن را می‌توان پیشرفته‌تر دانست. این در حالی است که جنس نمایشگر S7 Plus را  برای مشاهده فیلم می‌توان بهتر ارزیابی کرد.

عملکرد سخت‌افزاری

عملکرد سخت‌افزاری ipad pro 2021 و s7 plus

یکی از مهم‌ترین تفاوت‌های این دو تبلت را در بخش نرم‌افزاری می‌توان مشاهده کرد. جایی که اپل حرف زیادی برای گفتن دارد. آیپد پرو ۲۰۲۱ از پردازنده قدرتمند هشت هسته‌ای M1‌ بهره می‌برد که پردازنده اختصاصی خود اپل است. پردازنده گرافیکی این تبلت پردازنده هشت هسته‌ای Apple GPU است که به‌طور اختصاصی به اپل تعلق دارد.

پردازنده S7 Plus پردازنده هشت هسته‌ای Snapdragon 865 5G+ است. پردازنده گرافیکی آن نیز Adreno 650 است. پردازنده این تبلت برای بازی بسیار مناسب است و عملکرد خوبی دارد. این تبلت پردازنده قوی دارد و در مقایسه با سایر تبلت‌های اندرویدی بسیار قدرتمند و بی‌رقیب است. اما به جرات می‌توان گفت که پردازنده M1 اپل برنده میدان است. 

پردازنده M1 در آزمایش‌های بسیار توانسته بر پردازنده‌های قدرتمند اینتل و AMD چیره شود. به همین دلیل  می‌توان گفت که اگر سامسونگ قصد دارد در زمینه قدرت پردازنده اپل را شکست دهد باید به‌طور جدی به عملکرد و قدرت پردازنده‌هایش فکر کند. زیرا در این صورت هیچ شانسی در مقابل اپل نخواهد داشت.

از نظر تنوع میزان حافظه داخلی و حافظه رم تبلت ساخت شرکت اپل جذاب‌تر به نظر می‌رسد زیرا نسخه‌های حافظه داخلی و حافظه رم متنوع‌تری دارد. نسخه حافظه رم ۸ گیگابایتی دارای حافظه‌های ۱۲۸ گیگابایت، ۲۵۶ گیگابایت و ۵۱۲ گیگابایت است. این تبلت حافظه رم ۱۶ گیگابایتی با حافظه داخلی ۱ ترابایت و ۲ ترابایت دارد که برای اجرای برنامه‌های سنگین و گرافیکی متنوع بسیار جذاب به نظر می‌رسد.

تبلت S7 پلاس نسبت به رقیب خود از نظر میزان حافظه رم و حافظه داخلی ضعیف‌تر عمل می‌کند. این تبلت دارای یک نسخه رم ۶ گیگابایتی با حافظه ۱۲۸ گیگابایت است. همچنین این تبلت یک نسخه ۸ گیگابایتی با دو حافظه ۲۵۶ گیگابایت و ۵۱۲ گیگابایت دارد. این میزان نیز برای اجرای برنامه‌های بسیاری عملکرد مناسبی دارد، اما آیپد پرو با رم ۱۶ گیگابایت بسیار جذاب‌تر به نظر می‌رسد.

عملکرد نرم‌افزاری

عملکرد نرم‌افزاری S7 plus و ipad pro 2021

عملکرد نرم‌افزاری یکی از مهم‌ترین بخش‌ها برای انتخاب یک محصول مناسب است. زیرا هر چقدر سخت‌افزار قوی داشته باشیم، اگر دستگاه ما از نظر نرم‌افزاری ضعیف عمل کند، دستگاه جذابیت خاصی نخواهد داشت. 

نسخه پرئ تبلت جدید اپل با سیستم‌عامل اختصاصی iPadOS 14.5.1 ارائه شده است که یکی از مزایای سیستم‌عامل اختصاصی اپل این است که تا چندین سال بدون مشکل به‌روزرسانی‌های نرم‌افزاری را دریافت می‌کند. 

تبلت S7 Plus با سیستم‌عامل اندروید ۱۰ و رابط کاربری One UI 3.1.1  به بازار عرضه شده است که قابلیت ارتقا به اندروید ۱۱ را خواهد داشت.

سامسونگ S7+ دارای حسگر اثر انگشت زیر نمایشگر است اما تبلت جدید شرکت اپل دارای Face ID است. هرکدام از این دو حسگر مزایا و معایب خود را دارند. البته برخی معتقدند که اثر انگشت زیر صفحه عملکرد سریع‌تری نسبت به حسگر تشخیص چهره خواهد داشت.

یکی از مزایای تبلت جدید اپل این است که در تمامی حالت‌ها بیشتر برنامه‌ها به خوبی در آن نمایش داده می‌شوند و مشکلی از این بابت نخواهید داشت. در S7 Plus در حالت DeX Mode یک شبیه‌سازی مانند لپ‌تاپ برای شما نمایش داده می‌شود. اما مشکلی که در تبلت‌های اندرویدی وجود دارد این است که همه برنامه‌ها ممکن است در تبلت‌های مختلف به خوبی نمایش داده نشوند. 

در تبلت S7 Plus این امکان وجود دارند که شما از این تبلت به عنوان مانیتور دوم ویندوزی استفاده کنید. این امکان در تبلت رقیب ساخت شرکت اپل نیز وجود دارد. این کار باعث آسان شدن به اشتراک گذاری فایل‌ها می‌شود. البته باید گفت که در این زمینه آیپد پرو برنده است. زیرا برنامه‌های اپل در اکوسیستم اپل و در تمام دستگاه‌ها بسیار خوب کار می‌کند. 

مشخصات و کیفیت دوربین

عملکرد دوربین آیپد پرو ۲۰۲۱ و اس ۷ پلاس

همه ما می‌دانیم که تبلت‌ها در مقایسه با گوشی‌های موبایل دوربین‌های ضعیف‌تری دارند؛ زیرا اساسا تبلت‌ها برای عکاسی‌های حرفه‌ای زیاد کاربرد ندارند. البته در بسیاری از تبلت‌‌ها برای تماس‌های ویدیویی، کنفرانس‌ها و سایر کاربردها دوربین‌هایی تعبیه شده است.

آیپد پرو ۲۰۲۱ دارای یک لنز دوربین ۱۲ مگاپیکسلی عریض (Wide) با فناوری Dual pixel PDAF و یک لنز دوربین با رزولوشن ۱۰ مگاپیکسل و از نوع اولتراواید (Ultrawide) است. دوربین آیپد دارای اسکنر TOF 3D LiDAR است. این دوربین دارای قابلیت فیلم‌برداری 4K با سرعت ۲۴، ۲۵، ۳۰، ۶۰ فریم بر ثانیه است. همچنین این دوربین قابلیت فیلم‌برداری با کیفیت Full HD با سرعت ۲۵، ۳۰، ۶۰، ۱۲۰، ۲۴۰ فریم بر ثانیه را دارد.

دوربین سلفی این تبلت یک لنز ۱۲ مگاپیکسلی اولتراواید دارد که از ویژگی‌های آن می‌توان به قابلیت شناسایی چهره و فناوری HDR اشاره کرد. این دوربین قابلیت فیلم‌برداری با کیفیت ۱۰۸۰×۱۹۲۰ پیکسل را برای کاربر فراهم می‌کند.

تبلت S7 Plus دارای یک لنز دوربین ۱۳ مگاپیکسلی از نوع عریض و یک لنز ۵ مگاپیکسلی اولتراواید است. این دوربین قابلیت فیلم‌برداری با کیفیت 4K و سرعت ۳۰ فریم بر ثانیه را فراهم می‌کند. دوربین سلفی این تبلت دارای یک لنز ۸ مگاپیکسلی عریض است که قابلیت فیلم‌برداری Full HD با سرعت ۳۰ فریم بر ثانیه را دارد.

اگر بخواهیم هر دو دوربین این تبلت‌ها را با هم مقایسه کنیم، می‌بینیم که هر دو تبلت دارای قابلیت فیلم‌برداری 4K هستند. اما به‌طور کلی کیفیت تصاویری که آیپد ثبت می‌کند بیشتر است. کیفیت دوربین نسخه پرو آیپد با توجه به ویژگی‌هایی که بیان کردیم بسیار جالب توجه است و امکان عکاسی حرفه‌ای را برای کاربر فراهم می‌کند. به نظر می‌رسد که دست کاربر برای عکاسی با کیفیت بالا و ویرایش حرفه‌ای عکس‌ها در آیپد بالاتر است.

عملکرد باتری

عملکرد باتری آیپد پرو ۲۰۲۱ و اس ۷ پلاس

یکی از مهم‌ترین بخش‌هایی که باید هنگام انتخاب تبلت به آن دقت کنید، قدرت باتری است. زیرا تبلت‌ها نمایشگرهای بزرگ‌تری نسبت به گوشی موبایل دارند، بنابراین مصرف باتری بیشتری نیز خواهند داشت. با توجه به این که این دو تبلت، تبلت‌های پرچمدار به شمار می‌روند، پردازنده قوی دارند بنابراین انتظار می‌رود که مصرف باتری بیشتری داشته باشند. 

تبلت پرچمدار شرکت اپل یک باتری لیتیوم-پلیمری غیر قابل تعویض دارد که قدرت آن ۴۰.۸۸ وات‌ساعت با ظرفیت ۱۰۸۰۰ میلی‌آمپرساعت است. این تبلت از شارژ سریع ۱۸ واتی نیز بهره می‌برد و میزان ظرفیت باتری آن با توجه به پردازنده قدرتمند M1 که بسیار بهینه کار می‌کند، مناسب به نظر می‌رسد. 

تبلت S7 Plus دارای یک باتری قوی ۱۰۰۹۰ میلی‌آمپرساعتی است که از شارژ سریع ۴۵ واتی بهره می‌برد. میزان ظرفیت باتری این تبلت نیز بسیار جالب توجه است همچنین با توجه به شارژ سریع قوی آن به نظر می‌رسد که در زمینه باتری S7 Plus بهتر از رقیب خود عمل کند. البته هر دو تبلت عملکرد شارژدهی نزدیک به هم دارند. از طرفی به دلیل پردازنده بهینه‌تری که در آیپد پرو ۲۰۲۱ وجود دارد، مصرف باتری آن کمتر است.

اتصالات و ارتباطات

اتصالات و ارتباطات آیپد پرو و S7 پلاس

تبلت امسال شرکت اپل دارای پورت USB Type-C 4 یا Thunderbolt 4 است که نسبت به Type-C معمولی چهار برابر سرعت بیشتری دارد. این پهنای باند بالا، امکانات خوبی را در اختیار کاربر قرار می‌دهد و باعث می‌شود انتقال داده با سرعت بالایی انجام شود. 

تبلت S7 پلاس دارای پورت USB Type-C 3.2 است که سرعت مناسبی در انتقال داده به شمار می‌رود.

با مقایسه پورت هر دو تبلت متوجه می‌شویم که تبلت جدید اپل سرعت بیشتری دارد و پهنای باند بیشتری را در اختیار کاربر می‌گذارد. هر دو تبلت از بلوتوث نسخه ۵.۰ بهره می‌برند.

یکی از مزایای هر دو تبلت این است که امکان اتصال به کیبورد هوشمند و ماوس برای آن‌ها وجود دارد. این تبلت‌ها می‌توانند با کمک ماوس و کیبورد به یک لپ‌تاپ جمع‌وجور تبدیل شوند. این مزیت برای افرادی که می‌خواهند از مزایای یک تبلت هم‌زمان با یک لپ‌تاپ سبک با کارایی بالا برخوردار شوند، بسیار جذاب است.

مقایسه قیمت آیپد پرو و S7 Plus

مقایسه قیمت آیپد پرو و S7 Plus

یکی از بخش‌هایی که تفاوت این دو محصول مشخص می‌شود، قیمت آن‌ها است. همان‌طور که می‌دانیم این دو تبلت در دو نسخه Wifi و Cellular به بازار عرضه می شوند. نسخه Cellular امکان پشتیبانی از سیم‌کارت را دارد که برای افرادی مناسب است که با تبلت خود تماس می‌‌گیرند یا از اینترنت همراه استفاده می‌کنند. به همین دلیل قیمت نسخه سیم‌کارت‌خور کمی بیشتر از نسخه Wifi است.

تبلت S7 Plus نسخه Wifi با توجه به حافظه‌های متنوع، در سه قیمت ۷۴۹، ۷۹۹ و ۸۷۹ دلار به فروش می‌رسد. همچنین نسخه Cellular با قیمت ۱۰۴۹ دلار عرضه شده است.

قیمت‌ تبلت جدید شرکت اپل به دلیل این تفاوت تنوع بیشتر حافظه داخلی و حافظه رم نسبت به S7 پلاس بیشتر است. قیمت این محصول از ۱۰۹۹ دلار تا ۲۳۹۹ دلار با توجه به میزان حافظه، میزان رم و نسخه Wifi و Cellular متنوع است.

این مطلب را هم بخوانید: معرفی 5 تبلتی که به کیبورد فیزیکی متصل می شوند.

سخن آخر

آیپد پرو ۲۰۲۱ و اس ۷ پلاس

آیپد پرو و S7 پلاس را به جرات می‌توان بهترین تبلت‌‌های موجود در بازار دانست. هر دو تبلت ویژگی‌های بسیار جذابی دارند و عملکرد عالی آن‌ها باعث می‌شود که ارزش خرید بالایی داشته باشند. انتخاب بین این دو تبلت به نیاز شما، بودجه مالی و علاقه شما به iOS یا اندروید است. 

قیمت تبلت سامسونگ S7 Plus نسبت به تبلت جدید شرکت اپل مناسب‌تر است ولی پردازنده قدرتمند و سیستم‌عامل جذاب تبلت جدید شرکت اپل نمی‌توان مصرف نظر کرد. این محصول از نظر میزان حافظه رم و حافظه داخلی دست کاربر را باز می‌گذارد و برای استفاده‌های حرفه‌ای و پردازش‌های سنگین نیز گزینه‌های خوبی به بازار عرضه کرده است. 

در پایان باید گفت هر کدام از این تبلت‌ها مزایای خاص خود را دارد. بنظر شما کدام تبلت را می‌توان بهترین تبلت بازار دانست؟ ارزش خرید تبلت سامسونگ بیشتر است یا تبلت اپل؟ نظرات خود را در با مجله اعتبارکالا در میان بگذارید.

سوالات متداول

از این مطلب چقدر راضی بودید؟

روی ستاره کلیک کنید تا نظرتون ثبت بشه

4.1 / 5. تعداد رای دهندگان: 14

تا حالا امتیازی برای این مطلب ثبت نشده؛ با ثبت نظرتون مارو خوشحال می‌کنید


دیدگاه خود را ارسال کنید :

دلسا علی محمدی گفت:

سلام ببخشید نصبت به نسخه ای که شبیه لبتاب شه کدوم تبلت بهتره و در نهایت کدوم بهتره من دختر عمم گلکسی اس سون رو چند وقت پیش خرید خوب بود راضی هست منم قراره ایپد بگیرم حالا موندم کدوم بهتره که بگیرم؟

پشتیبانی اعتبارکالا گفت:

سلام
گلکسی S7 یک تبلت عالی بوده که “نسبت” به آیپد از قیمت کمتری برخوردار است. اما اگر مشکل قیمت ندارید، آیپدر پرو ۲۰۲۱ گزینه بهتری خواهد بود

Dina گفت:

برای طراحی چه ایپدی خوبه

پشتیبانی اعتبارکالا گفت:

سلام
مسلما آیپد پرو به دلیل استفاده از پردازندهخ اختصاصی M1 اپل، برای طراحی بهتر است

علی رزاقی گفت:

بهترین تبلت بازار tab s7 plus است آیپد پرو در مقابل این هیچ است

رضا گفت:

هههههههههههههه عمو جون برو راجب m1 پردازنده اپل مطلب بخون پشمات ریخت بعدا بیا دوباره جملتو بگو

ناشناس گفت:

نه خیرم بهترین تبلت ipad pro2021 هست در برابر گلکسی خیلی بهتره گلکسی چیزی نیست

Ντέλσα گفت:

بچهههههه ایپد صد درصد بهتره