etebarkala snappay
etebarkala snappay

مقایسه سامسونگ گلکسی S22 با گلکسی S21 FE

3.6
(20)
حسین رجب چالی
2 سال پیش
مقایسه سامسونگ گلکسی S22 با گلکسی S21 FE

حالا که سامسونگ سری جدید گوشی‌های پرچمدار گلکسی اس ۲۲ را معرفی کرده، پرچمداران سال گذشته، یعنی سری گلکسی S21 را به طور کامل کنار گذشته است. با این حال، یک مدل از S21 هنوز تولید می‌شود که آن هم گلکسی S21 FE خواهد بود که به تازگی وارد بازار شده است. در این مطلب گلکسی S22 را با گلکسی S21 FE مقایسه می‌کنیم تا ببینیم کدام یک از این گوشی‌ها ارزش خرید بیشتری دارد. با مجله اعتبارکالا همراه باشید.

گلکسی S21 FE بر پایه گوشی‌های S21 سال گذشته ساخته شده است؛ بنابراین از پردازنده برتر سال ۲۰۲۱ استفاده می‌کند و در عین حال، ویژگی‌های ممتازی مانند دوربین سه‌گانه باکیفیت و نمایشگر ۱۲۰ هرتزی نیز در اختیار شما قرار می‌دهد. با اینکه مشخصات ذکر شده خوب هستند؛ اما S21 FE آنقدرها هم ارزان نیست که بخواهیم آن را به راحتی به کسی توصیه کنیم. در این ادامه این مسئله را بیشتر باز می‌کنیم.

مقایسه مشخصات سامسونگ گلکسی S22 با گلکسی S21 FE

مقایسه مشخصات سامسونگ گلکسی S22 با گلکسی S21 FE
گلکسی S21 FEگلکسی S22
نمایشگر۶.۴ اینچ +FHD از نوع AMOLED
۲۳۴۰ × ۱۰۸۰ پیکسل
نرخ نوسازی ۶۰ یا ۱۲۰ هرتز
۶.۱ اینچ +FHD از نوع AMOLED
۲۳۴۰ × ۱۰۸۰ پیکسل
نرخ نوسازی متغیر ۱۲۰ هرتز
پردازندهکوالکام اسنپدراگون ۸۸۸
اگزینوس ۲۱۰۰
کوالکام اسنپدراگون ۸ نسل ۱
اگزینوس ۲۲۰۰
دوربین‌هااصلی ۱۲ مگاپیکسلی
اولتراواید ۱۲ مگاپیکسلی
تله‌فوتو ۸ مگاپیکسلی با زوم اپتیکال سه برابر
اصلی ۵۰ مگاپیکسلی
اولتراواید ۱۲ مگاپیکسلی
تله‌فوتو ۱۰ مگاپیکسلی با زوم اپتیکال سه برابر
دوربین سلفی۳۲ مگاپیکسل۱۰ مگاپیکسل
باتری و شارژ۴۵۰۰ میلی‌آمپر ساعت
۲۵ وات شارژ سیمی
۱۵ وات شارژ وایرلس
۳۷۰۰ میلی‌آمپر ساعت
۲۵ وات شارژ سیمی
۱۵ وات شارژ وایرلس
رم و حافظه ذخیره‌سازی۶ گیگابایت رم + ۱۲۸ گیگابایت حافظه
۸ گیگابایت رم + ۲۵۶ گیگابایت حافظه
۸ گیگابایت رم + ۱۲۸ یا ۲۵۶ گیگابایت حافظه
احراز هویت بیومتریکحسگر اثر انگشت اپتیکال زیر نمایشگرحسگر اثر انگشت اولتراسونیک زیر نمایشگر
ارتباطات5G
LTE
وای فای AX
بلوتوث ۵
5G
LTE
وای‌فای ۶
بلوتوث ۵.۲
دوام و مقاومتIP68IP68
قیمت (جهانی)۷۰۰ دلار۸۰۰ دلار

این مطلب را هم بخوانید: مقایسه سامسونگ گلکسی S21 با گلکسی S21 FE

تفاوت گلکسی S22 و گلکسی S21 FE

تفاوت گلکسی S22 و گلکسی S21 FE
گلکسی S22

تفاوت عمده بین این دو گوشی در پردازنده، اندازه نمایشگر، باتری و دوربین آن‌ها نهفته است. بزرگ‌ترین تفاوتی که احتمالا متوجه آن خواهید شد، عمر باتری است؛ چون گلکسی S21 FE در تست باتری انجام گرفته امتیاز ضعیفی کسب کرد و انتظار می‌رود که گلکسی S22 امتیاز بالایی کسب کند.

به نظر می‌رسد دلیل عمر باتری ضعیف S21 FE به نمایشگر آن برمی‌گردد که نرخ نوسازی ثابت ۶۰ یا ۱۲۰ هرتز دارد. نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتز یک ویژگی پریمیوم است که باعث می‌شود تا انیمیشن‌ها نرم‌تر به نظر برسند و قدرت گوشی را بیشتر می‌کند. در طرف دیگر، ممکن است باتری زیادی مصرف کند.

سامسونگ و سایر سازندگان گوشی با اضافه کردن نرخ نوسازی تطبیقی، این مشکل باتری را جبران می‌کنند. هنگامی که نمایشگر تصویر ثابتی را نشان می‌دهد، با کاهش نرخ نوسازی، مصرف انرژی کاهش پیدا می‌کند. S21 FE نرخ نوسازی ثابت دارد؛ اما خوشبختانه گلکسی S22 نرخ نوسازی تطبیقی در اختیارتان قرار می‌دهد.

تفاوت گلکسی S22 و گلکسی S21 FE-1
گلکسی S22

هنوز امکان بررسی کردن S22 برای ما فراهم نشده؛ اما کاملا می‌توان مطمئن بود که نرخ نوسازی تطبیقی منجر به عمر باتری بهتر می‌شود؛ چون همه گوشی‌هایی که نرخ نوسازی تطبیقی دارند، عمر باتری بهتری نیز دارند.

در مورد باقی تفاوت‌ها، درک آن‌ها کمی سخت است. پردازنده اسنپدراگون ۸۸۸ گلکسی S21 FE تازه یک سال است که وارد بازار شده و هنوز جدید محسوب می‌شود. در طرف دیگر، هنوز امکان آزمایش اسنپدراگون ۸ نسل ۱ به کار رفته در S22 فراهم نشده است. البته مطمئنا این پردازنده عملکرد بهتری دارد؛ اما آنقدرها هم چشمگیر نخواهد بود.

تفاوت گلکسی S22 و گلکسی S21 FE-2
گلکسی S21 FE

دروبین‌ها در گلکسی S22 ارتقا پیدا کرده‌اند و به نظر می‌رسد که دوربین اصلی ۵۰ مگاپیکسلی آن در برابر سنسور ۱۲ مگاپیکسلی S21 FE تفاوت آنچنان محسوسی ندارد.

تفاوت گلکسی S22 و گلکسی S21 FE-3
گلکسی S22

در نهایت، دیگر تفاوت بزرگ گلکسی S22 با گلکسی S21 FE در اندازه نمایشگر است؛ چون S21 FE نمایشگر بزرگ‌تری در اختیار شما قرار می‌دهد. این مسئله بسته به نیازها و ترجیحات شما دارد که نمایشگر کوچک‌تر را می‌پسندید یا از نمایشگر بزرگ‌تر لذت بیشتری می‌برید.

به غیر از این موارد، هر دو گوشی در بخش ظاهری طراحی بسیار مشابهی دارند.

خرید گلکسی S22 بهتر است یا گلکسی S21 FE؟

خرید گلکسی S22 بهتر است یا گلکسی S21 FE؟
گلکسی S22

در بیشتر موارد، گلکسی S21 FE ارزان‌تر، نسبت به گلکسی S22 گران‌تر، ارزش خرید کمتری دارد. یک تخفیف مناسب یا شرایط ویژه می‌تواند ارزش S21 FE را بالاتر ببرد؛ اما فقط در موارد خاص. اگر هنگام ورود گلکسی S22 به بازار ایران، قیمت این گوشی تفاوت خیلی زیادی با S21 FE نداشته باشد؛ باید بگوییم بدون شک حتما گلکسی S22 را خریداری کنید. با این حال، اگر قیمت این گوشی چندین میلیون بیشتر از گلکسی S21 FE باشد، به نظر می‌رسد که FE انتخاب بهتری خواهد بود.

اگر گوشی شما خراب شده یا نمی‌توانید برای ورود گلکسی S22 به بازار کشور صبر کنید؛ بهتر است که به دنبال خرید نسخه اسنپدراگون گلکسی S21 FE باشید؛ ولی اگر قصد خرید این گوشی را دارید و نمی‌توانید بیش از حد هزینه کنید، نسخه اگزینوس هم می‌تواند انتخاب مناسبی باشد. در غیر از این موارد، صبر کردن برای ورود گلکسی S22 به بازار می‌تواند تصمیم عاقلانه‌ای باشد.

خرید گلکسی S22 بهتر است یا گلکسی S21 FE؟
گلکسی S21 FE

نکته جالب این است که گلکسی S21 FE با قیمت کمتر، دقیقا مانند S22، سه نسخه اندروید و چهار سال به‌روزرسانی امنیتی دریافت خواهد کرد.

با تمام این موارد، با توجه به اینکه سامسونگ هر سال گوشی‌های خود بهتر از قبل می‌کند و گلکسی S22 نیز یک گوشی پرچمدار است؛ می‌توان با اطمینان گفت که این گوشی در همه موارد بهتر از گلکسی S21 FE است؛ مگر در بحث قیمتی که می‌تواند شما را به خرید نسخه FE ترغیب کند.

آیا گلکسی S21 FE گوشی خوبی است؟

آیا گلکسی S21 FE گوشی خوبی است؟

راستش همانطور که در مطلب «بررسی گلکسی S21 FE» گفتیم، درست است که S21 FE گوشی خوبی در حد خودش محسوب می‌شود؛ اما بهتر بود که قیمت آن کمتر از مقدار فعلی بود. شاید اگر کمی زمان از عرضه آن بگذرد قیمتش پایین‌تر بیاید؛ اما در شرایط فعلی، به نظر من نسخه اسنپدراگون گلکسی S20 FE هنوز انتخاب بهتری نسب به این گوشی محسوب می‌شود. 

گلکسی S21 FE به عنوان نسخه جدیدتر S20 FE وارد بازار شده اما به نظر می‌رسد که سامسونگ همان گوشی سال پیش را کمی بهبود داده و فقط در بخش پردازنده کمی آن را بهتر کرده است. به همین خاطر، با خرید گلکسی S20 FE که حالا ارزان‌تر هم شده، چیز زیادی نسبت به S21 FE از دست نخواهید داد و با قیمت کمتری یکی از بهترین گوشی‌های بازار را خواهید داشت.

نظر شما در مورد مقایسه سامسونگ گلکسی S22 با گلکسی S21 FE چیست؟ به نظرتان کدام گوشی ارزش خرید بیشتری دارد؟

از این مطلب چقدر راضی بودید؟

روی ستاره کلیک کنید تا نظرتون ثبت بشه

3.6 / 5. تعداد رای دهندگان: 20

تا حالا امتیازی برای این مطلب ثبت نشده؛ با ثبت نظرتون مارو خوشحال می‌کنید


دیدگاه خود را ارسال کنید :

Nasim گفت:

سلام
با وجود تفاوت قیمت چشمگیر بین s21fe و s22، ارزش خرید کدوم بیشتره؟

پشتیبانی اعتبارکالا گفت:

سلام
مسلما گلکسی S22 به دلیل استفاده از سخت‌افزار و نرم‌افزار به روز و قدرتمندتر، ارزش خرید بالاتری دارد

هدایتی گفت:

ایا به نسبت تفاوت قیمتی که s21 با s22 داره آیا s22 ارزش خرید را داره؟

پشتیبانی اعتبارکالا گفت:

سلام
بله، S22 از بهبودهای بیشتری در نمایشگر، قلم، پردازنده و نرم‌افزار برخوردار است.

مهران گفت:

بنظرتون تو رنج ۱۵ تومن چ مدل گوشی ارزش خرید بالاتری داره

پشتیبانی اعتبارکالا گفت:

سلام
برای آشنایی با بهترین گوشی‌ها تا ۱۵ میلیون تومان به لینک زیر از مجله اعتبارکالا مراجعه کنید
https://etebarkala.com/blog/best-phones-up-to-15-million/