etebarkala snappay
etebarkala snappay

بررسی گوشی گلکسی S21 FE

4.7
(3)
حسین رجب چالی
2 سال پیش
بررسی گوشی گلکسی S21 FE

گلکسی S20 FE در سال ۲۰۲۱ موفقیت بزرگی برای سامسونگ رقم زد و در سالی که سری گلکسی S21 تقریبا به اندازه تمام مدل‌های قبلی خود فروش داشته است؛ S20 FE به تنهای ۱۰ میلیون دلار فروش داشت. بخش بزرگی از این موفقیت به ارزش آن در مقابل قیمتش برمی‌گشت. این گوشی، سخت‌افزاری مشابه گلکسی S20 استاندارد را به قیمت پایین‌تری در اختیار کاربر قرار می‌دهد و همین باعث شد تا سامسونگ یکی از بهترین گوشی‌های سال را داشته باشد. در این مطلب قرار است جانشین گوشی پرفروش گلکسی S20 FE، یعنی گلکسی S21 FE را برای مورد بررسی قرار دهیم. پس با مجله اعتبارکالا همراه باشید.

سامسونگ با عرضه گلکسی S21 FE در تلاش است تا راه نسخه اول گوشی‌های Fan Edition خود را ادامه دهد. این گوشی طراحی جدیدی مشابه سری گلکسی S21 دارد و پردازنده داخلی (اگزینوس ۲۱۰۰ و اسنپدراگون ۸۸۸) آن نیز به روز شده است. به غیر از این موارد، این گوشی تغییر خاصی نسبت به نسخه قبلی خود نداشته است. گلکسی S21 FE ماژول دوربینی مشابه مدل قبلی خود دارد و باتری و تکنولوژی شارژ آن نیز یکسان است.

این مطلب را هم بخوانید: بررسی گوشی سامسونگ گلکسی A52s 5G

با این حال، یکی از بخش‌هایی S21 FE در آن پیشرفت قابل توجهی داشته نرم‌افزار است. این دستگاه اولین گوشی سامسونگ است که رابط کاربری One UI 4 بر پایه اندروید ۱۲ را در اختیار کاربر قرار می‌دهد و این مسئله از چند جهت حائز اهمیت است. اول اینکه شما جدیدترین نسخه اندروید را دارید و دوم اینکه این گوشی سه نسخه به‌روزرسنای اندروید تا نسخه ۱۵ را دریافت می‌کند.

بیایید نگاه عمیق‌تری به گلکسی S21 FE بیاندازیم.

مشخصات گلکسی S21 FE

مشخصات گلکسی S21 FE
نرم‌افزاراندروید ۱۲، One UI 4
نمایشگر۶.۴ اینچ AMOLED
۱۰۸۰ × ۲۴۰۰ پیکسل
۱۲۰ هرتز
پردازندهاگزینوس ۲۱۰۰
۲.۹۰ گیگاهرتز
رم۸ گیگابایت
حافظه ذخیره‌سازی۱۲۸ – ۲۵۶
دوربیندوربین اصلی ۱۲ مگاپیکسلی با f/1.8 و OIS و فوکوس خودکار
دوربین اولتراواید ۱۲ مگاپیکسلی با f/2.2
دوربین تله‌فوتو ۸ مگاپیکسلی با f2.4 و زوم اپتیکال ۳ برابری و OIS و فوکوس خودکار
دوربین سلفی ۳۲ مگاپیکسلی با f.2/2
ارتباطاتفناوری 5G
وای‌فای ۶
بلوتوث ۵
باتری۴۵۰۰ میلی‌آمپر ساعت
شارژ ۲۵ وات
امنیتحسگر اثر انگشت اپتیکال زیر نمایشگر
رنگ‌هاسفید، مشکی (Graphite)، صورتی (Lavender) و سبز (Olive)
ابعاد۷.۹ × ۷۴.۵ × ۱۵۵.۷ میلی‌متر
وزن۱۷۷ گرم

قیمت و دسترسی گلکسی S21 FE

گلکسی S21 FE در ۴ ژانویه (۱۴ دی) ۲۰۲۲ معرفی شد و از ۱۱ ژانویه (۲۱ دی) در بازارهای جهانی به فروش رسید. سامسونگ نسخه مجهز به پردازنده کوالکام این گوشی را در آمریکای شمالی و کره جنوبی عرضه می‌کند و سایر بازارهای بین‌المللی نسخه اگزینوس را دریافت خواهند کرد. هم‌اکنون در بازار ایران هر دو نسخه این گوشی موجود هستند؛ اما به دلیل اینکه نسخه اگزینوس بیشتر در دسترس است، ما این مدل را مورد بررسی قرار می‌دهیم. دو نسخه کوالکام و اگزینوس به غیر از تفاوت پردازنده، هیچ فرقی دیگری با یکدیگر ندارند.

گلکسی S21 FE اگزینوس در بریتانیا برای مدل ۸ – ۱۲۸ گیگابایتی با قیمت ۹۵۰ دلار به فروش می‌رسد و نسخه ۸ – ۲۵۶ گیگابایتی قیمت معادل ۱۰۸۷ دلار دارد.

این گوشی قیمت قیمت مناسبی دارد و نسخه ۸ – ۱۲۸ گیگابایتی قیمت ۷۳۵ دلاری دارد و قیمت آن در آمازون هند، ۶۷۰ دلار است. در طرف دیگر، نسخه ۸ – ۲۵۶ گیگابایتی با قیمت ۷۹۰ دلار معرفی شد و حالا در آمازون به قیمت ۷۲۳ دلار به فروش می‌رسد. 

طراحی و نمایشگر گلکسی S21 FE

طراحی و نمایشگر گلکسی S21 FE

گلکسی S21 FE طراحی زیبای خود را از ظاهر گلکسی S21 استاندارد به ارث برده است و همین امر باعث می‌شود تا در قسمت پشتی خود چشم‌نواز به نظر برسد. سامسونگ طراحی دوربین عقب را برش کانتور (contour cut) می‌نامد که محفظه دوربین به طور یکپارچه در قاب گوشی ترکیب می‌شود. طراحی بسیار مینیمالیستی است و برخلاف سایر گوشی‌های این رده، محفظه دوربین هیچ برندینگ و نوشته اضافی دارد و فقط از سه ماژول دوربین با حلقه‌های بزرگ پوشانده شده است.

یکی از ملاحظات اکثر افراد هنگام تعویض گوشی این است که استفاده از گوشی جدید چقدر راحت است و گلکسی S21 FE یک گوشی نسبتا سبک به نظر می‌رسد. این دستگاه باریک‌تر و سبک‌تر از مدل قبلی‌اش است و تنها ۷.۹ میلی‌«تر قطر و ۱۷۷ گرم وزن دارد و عرض ۷۴.۵ میلی‌متری آن نشان می‌دهد که استفاده از آن با یک دست راحت خواهد بود. چیزی که بیشتر از همه می‌تواند من را تحت تاثیر قرار دهد، سطح مات قاب پشتی دستگاه است که باعث می‌شود تا در دست گرفتن آن راحت باشد، لکه‌ها و اثر انگشت از دید پنهان باشند و ظاهر گوشی لوکس‌تر شود. به طور خلاصه، می‌توان آن را از نظر سهولت استفاده، بهترین گوشی در رده خود دانست.

طراحی و نمایشگر گلکسی S21 FE-1

محفظه دوربین کمی از بدنه بیرون زده است؛ اما هنگام استفاده از گوشی روی سطح صاف، باعث نمی‌شود تا دستگاه بلرزد. در سمت راست گوشی دکمه‌های پاور و تنظیم صدا را خواهید دید و در بخش پایینی هم شیار سیم‌کارت خواهید داشت که می‌توان دو سیم‌کارت درون آن قرار داد؛ اما دقیقا مانند سری گلکسی S21، امکان افزایش حافظه با کارت میکرو اس‌دی را نخواهید داشت.

درست است که سامسونگ این رویه را برای گوشی‌های پرچمدار خود پیش گرفته است؛ اما با توجه به اینکه دستگاه مذکور مناسب طرفداران است؛ بهتر بود که جک هدفون و اسلات microSD را حذف نمی‌کرد. با این وجود، حالا که چنین اتفاقی نیفتاده، اگر به اسلات حافظه نیاز دارید، باید به سراغ گلکسی S20 FE بروید.

گلکسی S21 FE با نمایشگر ۶.۴ اینچی خود جایی بین اس ۲۱ با نمایشگر ۶.۲ اینچی و اس ۲۱ پلاس با نمایشگر ۶.۷ اینچ قرار می‌گیرد. پنل امولد دستگاه نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتزی و نرخ نمونه‌برداری ۲۴۰ هرتز و رزولوشن +FHD دارد که برای این بازه قیمتی، استاندارد به نظر می‌رسد.

طراحی و نمایشگر گلکسی S21 FE-2

پنل دستگاه مانند همه گوشی‌های امولد سامسونگ بی‌نظیر است که رنگ‌هایی پر جنب‌وجوش و زوایای دید فوق‌العاده در اختیار شما قرار می‌دهد. گوشی مذکور صدای استریو دارد اما در بالا و پایین سطح صدای یکسانی دریافت نمی‌کنید. در عوض، سطحی از تفکیک استریو را خواهید داشت که در حد گوشی‌هایی مانند شیائومی می ۱۱ نیست.

نمایشگر گوشی از +HDR10 پشتیبانی می‌کند و برای محافظت هم از لایه‌ای از گوریلا گلس ویکتوس برخوردار است. نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتز وقتی برای اولین بار گوشی را روشن می‌کنید فعال است و دستگاه در هرکاری مانند استفاده روزانه، بازی، پخش ویدئو و پیمایش بین منوها احساسی عالی به شما خواهد داد.

نمایشگر گلکسی S21 FE مقدار مناسبی از سفارشی‌سازی را در اختیار شما قرار می‌دهد که از جمله آن‌ها می‌توان به حالت تاریک برنامه‌ریزی شده، توانایی تغییر تعادل رنگ و گرما و حالت همیشه روشن (که از بهترین‌های بازار محسوب می‌شود) اشاره کرد.

عملکرد و باتری

عملکرد و باتری

در بررسی گلکسی S21 FE به عملکرد می‌رسیم؛ جایی که این نسخه از پردازنده اگزینوس ۲۱۰۰ استفاده می‌کند. در حالی که در نسخه اسنپدراگون چیز زیادی برای گفتن وجود ندارد؛ اما این مسئله در مورد نسخه اگزینوس صدق نمی‌کند.

سامسونگ در این پردازنده ۵ نانومتری از هسته‌های Arm استفاده می‌کند که تفاوت، بلافاصله قابل مشاهده است. نسخه اگزینوس به همان اندازه اسنپدراگون ۸۸۸ سریع است و هیچ مشکلی که در اگزینوس ۹۹۰ دیده می‌شد را نمی‌توان در این پردازنده پیدا کرد.

تصمیم سامسونگ برای استفاده نکردن از هسته‌های نیمه‌سفارشی‌اش کار درستی بود و اگر از گلکسی S20 FE با اگزینوس ۹۹۰ یا گوشی قدیمی سامسونگ استفاده کرده باشید، هنگام کار با S21 FE تفاوت محسوسی را شاهد خواهید بود. در این نسخه، سطحی از نرمی و عملکرد می‌بینید که در نسخه‌های قبلی مثل آن را نخواهید دید. با اینکه اگزینوس ۹۹۰ اصلا پردازنده ضعیفی نبود، اما مشکل ثبات داشت و هنگام بازی این مسئله به وضوح خود را نشان می‌داد.

خوشبختانه این مشکلات در S21 FE اگزینوس دیده نمی‌شود و سخت‌افزار آن می‌تواند هرکاری که می‌خواهید را به راحتی انجام دهد. به گفته سامسونگ، انتخاب نسخه اگزینوس در کشورهایی مانند هند، به خاطر بازخوردهای مثبتی است که سری گلکسی S21 گرفته است.

گلکسی S21 FE با پردازنده اگزینوس ۲۱۰۰ هنگام بازی طولانی‌مدت هیچ مشکلی برای گرمای بیش از حد ندارد و برای اکثر کارها به اندازه اسنپدراگون ۸۸۸ سریع و قابل اعتماد است.

عملکرد و باتری-1

در مورد بقیه بخش‌های سخت‌افزاری، به صورت استاندارد، ۸ گیگابایت رم و ۱۲۸ گیگابایت دریافت می‌کند و در صورت نیاز به فضای ذخیره‌سازی اضافی، می‌توانید نسخه ۲۵۶ گیگابایتی که از همان ۸ گیگابایت رم بهره می‌برد را انتخاب کنید. اگر در مورد اتصال 5G در سال‌های آینده نگران هستید، سامسونگ در این گوشی باندهای مناسبی از 5G را در اختیار شما قرار می‌دهد که خیال‌تان را راحت کند. از دیگر مشخصات ارتباطی این گوشی می‌توان به وای‌فای ۶، بلوتوث و NFC اشاره کرد.

کیفیت مکالمه از طریق تماس وای‌فای خوب است و سامسونگ به دلایل نامعلومی، شماره‌گیر گوگل را در کنار شماره‌گیر شخصی خودش در این دستگاه ارائه می‌دهد. این در حالی است که برندهای دیگر به سمت استفاده از شماره‌گیر گوگل رفته‌اند؛ اما سامسونگ چنین کاری را نکرده است. البته می‌توانید بین این دو شماره‌گیر هرکدام را که ترجیح می‌دهید را انتخاب کنید.

عملکرد و باتری-3

موتور لرزشی در ارائه بازخورد برای ضربه‌های کیبورد و ناوبری ژست‌ها بسیار خوب عمل می‌کند. سامسونگ برای S21 FE از حسگر اثر انگشت اپتیکال زیر نمایشگر استفاده کرده که نسبت به نمونه‌های اولتراسونیک به کار رفته در سری S21 سریع‌تر و بهتر عمل می‌کند. در نهایت، گواهی IP68 را برای محافظت در برابر گردوغبار و آب خواهید داشت که خیال شما را از استفاده گوشی در نزدیکی آب یا درون استخر راحت می‌کند.

عمر باتری بیش از حد کافی است و در اغلب اوقات بیشتر از یک روز به شما جواب می‌دهد. حتی اگر بیشتر وقت خود را بیرون از خانه می‌گذرانید و مجبورید از داده تلفن همراه و GPS استفاده کنید؛ در پایان روز حداقل ۲۰ درصد شارژ خواهید داشت.

در بخش شارژ، گلکسی S21 FE نسبت به نسخه قبلی تقریبا تغییری نداشته است. این گوشی از همان باتری ۴۵۰۰ میلی‌آمپر ساعتی استفاده می‌کند که با ۲۵ وات شارژ می‌شود و شارژ وایرلس و همچنین، قابلیت شارژ دستگاه‌های دیگر نیز برخوردار خواهید بود.

این مطلب را هم بخوانید: بررسی گوشی گوگل پیکسل ۶ پرو

باتری دستگاه با شارژر ۲۵ واتی در عرض ۳۰ دقیقه تا ۵۰ درصد شارژ می‌شود؛ اما باید آداپتور شارژ را جداگانه بخرید؛ چون هیچ شارژری درون جعبه قرار ندارد. باز هم باید بگوییم که اگر سامسونگ این گوشی برای طرفدارانش ساخته چرا شارژر را از داخل جعبه حذف کرده است.

شارژ کامل دستگاه بیش از ۸۰ دقیقه طول می‌کشد که با توجه با ارائه شارژر ۱۲۰ واتی (همراه با گوشی) در رقبایی مانند شیائومی 11T پرو، شارژ ۲۵ واتی سامسونگ واقعا قدیمی به نظر می‌رسد.

عملکرد دوربین

عملکرد دوربین

به بررسی دوربین های گلکسی S21 FE می‌رسیم. جایی که سامسونگ سخت‌افزار دوربین را نسبت به نسخه گذشته تغییر نداده است و دستگاه سه دوربین شامل لنز اصلی ۱۲ مگاپیکسلی S5K2LD سامسونگ با f/1.8 استفاده می‌کند که حسگرهای ۱۲ مگاپیکسلی اولتراواید با دیافراگم f/2.2 و ۸ مگاپیکسلی تله‌فوتو با زوم اپتیکال ۳ برابری همراه شده است. لنزهای اصلی و تله‌فوتو دارای لرزشگیر اپتیکال تصویر (OIS) هستند و در جلو نیز یک دوربین سلفی ۳۲ مگاپیکسلی داریم که تصاویر را با کیفیت ۸ مگاپیکسل ذخیره می‌کند.

سامسونگ با One UI 4، اپلیکیشن دوربین را کمی تمیزتر کرده اما طراحی این بخش بدون تغییر مانده است. در بخش دوربین، به راحتی می‌توانید تمام حالت‌های تصویربرداری کلیدهای تایمر، فلش، تصاویر متحرک و تنظیمات را پیدا کنید. فیلمبرداری با گلکسی S20 FE یکسان است و می‌توانید تا کیفیت 4K را با سرعت ۶۰ فریم بر ثانیه فیلم برداری کنید.

در اینجا گزینه‌ای برای فیلم‌برداری همزمان از دو دوربین جلو و عقب وجود دارد و سامسونگ اعلام کرده که در حالت شب این گوشی تغییراتی ایجاد کرده تا تصاویر بهتری را در شرایط کم نور داشته باشید. بنابراین، با اینکه گلکسی S21 FE سخت‌افزار یکسانی با برادر بزرگ‌ترش دارد؛ اما تغییراتی که سامسونگ در الگوریتم نرم‌افزاری گوشی اعمال کرده باعث شده تا این گوشی دوربین نسبتا بهتری در مقایسه با گلکسی S20 FE داشته باشد.

عکس‌های گرفته شده در نور روز فوق‌العاده هستند. HDR باعث می‌شود تا جزئیات زیادی ثبت شوند و رنگ‌های اشباع شده‌ای به شما می‌دهد که هنگام مشاهده در گوشی عالی به نظر می‌رسند. لنز اولتراواید نیز کار فوق‌العاده‌ای انجام می‌دهد که تصاویری با همان کالیبر لنز اصلی تحویل شما می‌دهد.

گلکسی S21 FE در شرایط کم‌نور عالی عمل می‌کند و در عین حال که نویز را به حداقل می‌رساند، رنگ‌های زنده عالی و جزئیات فراوانی را به شما ارائه می‌دهد. حالت شب، سایه‌ها را روشن می‌کند و جزئیات بیشتری از موقعیت‌های کم‌نور بیرون می‌کند و در لنز اولتراواید هم به خوبی کار می‌کند.

لنز تله‌فوتوی ۸ مگاپیکسلی مانند S21 استاندارد عمل می‌کند و تصاویری با حداقل نویز و اعوجاج تا زوم ۳ برابری ارائه می‌دهد. S20 FE به دلیل داشتن دوربین فوق‌العاده در سال گذشته بسیار خوب فروخت و سامسونگ قصد دارد تا با S21 FE نیز همین مسیر را در سال ۲۰۲۲ پیش بگیرد.

نرم افزار گلکسی S21 FE

نرم افزار گلکسی S21 FE

سامسونگ در بخش نرم‌افزاری گلکسی S21 FE همه‌چیز را به درستی کنار یکدیگر قرار داده است. این گوشی با اندروید ۱۲ عرضه می‌شود و سامسونگ تضمین کرده که سه به‌روزرسانی اصلی اندروید و چهار سال به‌روزرسانی امنیتی را برای آن عرضه می‌کند. گلکسی S21 FE مانند سری S21، به‌روزرسانی امنیتی دریافت خواهد کرد.

رابط کاربری One UI 4 همه ویژگی‌های تعبیه شده در اندروید ۱۲ را با خود به همراه دارد. برای مثال، هر زمان که وارد دوربین شوید، نشانگرهای، اشتراک‌گذاری موقعیت و داشبورد حریم خصوصی را دریافت خواهید کرد.

همچنین، سامسونگ رابط کاربری را به ویژه در بخش نوتیفیکشن‌ها تمیز و سر راست کرده است. همچنین، یک رابط بهتر برای انتخاب ویجت‌ها خواهید و در حالی که سامسونگ ویژگی انتخاب رنگ Material You را استفاده نکرده، اما ویژگی‌های فرعی اضافه کرده که به همان خوبی کار می‌کنند.

در نرم‌افزار این گوشی خدمات زیادی دریافت می‌کنید که سامسونگ به رایگان در اختیارتان قرار می‌دهد که گاهی اوقات ممکن است زیادی باشند. مثلا، همکاری بین سامسونگ و مایکروسافت باعث شده تا مجموعه آفیس و لینکدین روی گوشی شما به صورت پیش‌فرض روی دستگاه نصب باشند که خوشبختانه می‌توانید همه این سرویس‌ها را حذف کنید.

سامسونگ اعلام کرده که تعداد تبلیغات گوشی‌های خود را کاهش می‌دهد که به نظر می‌رسد روی این گوشی به حرف خودش عمل کرده است. در این گوشی، به غیر از چند پوش نوتیفیکیشن برای فروشگاه گلکسی، تبلیغات خاص دیگری نخواهید دید. 

سامسونگ در One UI 4 چیز زیادی را نسبت به نسخه 3.1 تغییر نداده است. مشخص است که سامسونگ نمی‌خواهد رابط کاربری به کل تغییر دهد و در عوض روی چند بخش که نیاز به توجه داشتند تمرکز کرده است. نتیجه این شده که One UI 4 ظاهری زیبا، مدرن و عالی برای استفاده دارد.

رقبای گلکسی S21 FE در بازار

رقبای گلکسی S21 FE در بازار
گلکسی S20 FE

گلکسی S20 FE همچنان پس از معرفی S21 FE به فروش می‌رسد و هنوز هم گزینه مناسبی برای خرید محسوب می‌شود. این گوشی در بخش سخت‌افزاری حرف‌های زیادی برای گفتن دارد و دوربین‌های آن تفاوت چندانی با S21 FE (حداقل از نظر سخت‌افزاری) دارد. همچنین، به دلیل معرفی نسل جدید، قیمت آن نیز کمتر شده و می‌توانید مدل بهتر، یعنی نسخه اسنپدراگون ۸۶۵ آن را با قیمت مناسبی خریداری کنید. اگر نرم‌افزار برای شما اهمیت چندانی ندارد؛ S20 FE می‌تواند گزینه مناسبی باشد؛ چون این گوشی با اندروید ۱۰ معرفی شده و نهایتا تا اندروید ۱۳ را دریافت خواهد کرد.

رقبای گلکسی S21 FE در بازار
شیائومی 11T پرو

این مطلب را هم بخوانید: بررسی گوشی شیائومی 11T پرو

دیگر رقیب S21 FE (در بازار ایران)، شیائومی 11T پرو است که از نظر قیمتی (در زمان نگارش این مطلب) شانه‌به‌شانه این گوشی حرکت می‌کند. شیائومی 11T پرو فقط نسخه اسنپدراگون ۸۸۸ دارد و نسخه ۸ گیگابایت رم و ۲۵۶ گیگابایت حافظه داخلی آن حتی از S21 FE هم ارزان‌تر است. با این حال، به نظر می‌رسد که اگر طرفدار پروپاقرص سامسونگ نیستید، شیائومی 11T پرو با ۱۲ گیگابایت رم و ۲۵۶ گیگابایت حافظه ذخیره‌سازی می‌تواند رقیب سرسختی برای S21 FE باشد.

آیا گلکسی S21 FE ارزش خرید دارد؟

آیا گلکسی S21 FE ارزش خرید دارد؟

سامسونگ یک بار دیگر گلکسی S21 FE ثابت کرد که می‌تواند یک گوشی بالارده خوش قیمت برای سال ۲۰۲۲ ارائه کند. این گوشی با پنل AMOLED خوب و نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتزی با سخت‌افزار قوی و عمر باتری برای تمام روز می‌تواند تمام کارهای روزمره شما را بدون هیچ مشکلی انجام دهد. با اینکه سخت‌افزار دوربین نسبت به S20 FE تغییری نکرده است؛ اما هنوز هم این دوربین سه‌گانه یکی از بهترین‌های بازار محسوب می‌شود و می‌تواند در هر سناریویی عملکردی عالی داشته باشد.

علاوه بر تمام موارد بالا، شما با خرید گلکسی S21 FE گواهی IP68، شارژ وایرلس، شارژ وایرلس معکوس و سه به‌روزرسانی اندروید را دریافت خواهید کرد و با قیمتی کمتر، تمام قابلیت‌های عالی سری S21 را خواهید داشت.

اگر بخواهیم به سراغ معایب گلکسی S21 FE برویم باید اول از همه به قیمت آن اشاره کنیم. قیمت این گوشی در حالت ایده‌آل باید چند میلیونی ارزان‌تر باشد؛ اما از آنجایی که دستگاهی جدید محسوب می‌شود، باید تا پایین آمدن قیمت آن کمی صبر کرد. در طرف دیگر، سامسونگ در گلکسی S21 FE خیلی به سری S21 نزدیک شده است و در نتیجه این نزدیکی، داخل جعبه شارژر وجود ندارد و اسلات کارت میکرو اس‌دی نیز حذف شده است.

نظر شما در مورد بررسی گوشی گلکسی S21 FE چیست؟ آیا قصد خرید این گوشی را دارید؟ نظرات خود را با ما در میان بگذارید.

از این مطلب چقدر راضی بودید؟

روی ستاره کلیک کنید تا نظرتون ثبت بشه

4.7 / 5. تعداد رای دهندگان: 3

تا حالا امتیازی برای این مطلب ثبت نشده؛ با ثبت نظرتون مارو خوشحال می‌کنید


دیدگاه خود را ارسال کنید :

پارمیس حسنان گفت:

سلام کدوم پردازنده سامسونگ s21fe 5g بهتره ، اگزینوس ۲۱۰۰یا اسنپدراگون۸۸۸؟؟

پشتیبانی اعتبارکالا گفت:

سلام
بدون شک اسنپدراگون ۸۸۸ بهتر از نسخه اختصاصی سامسونگ اگزینوس ۲۱۰۰ است

مجتبی برزگر گفت:

ایاs21 fe نسخه اسنپدراگون تایران موجوده؟

پشتیبانی اعتبارکالا گفت:

سلام
بله در ایران موجود است اما بسیار محدود

سید محمد رضا فخری گفت:

سلام خسته نباشید ببخشید گوشی s21FE اگزینوس بهتره یا اسنپ دراگون بعد از کجا بفهمیم کدومش بهتره

پشتیبانی اعتبارکالا گفت:

سلام
گوشی s21FE فقط با پردازنده اگزینوس در اروپا و آسیا عرضه می‌شود و نسخه اسنپدراگون آن در ایالات متحده عرضه می‌شود که بدون شک نسخه اسنپدراگون بهتر است.