etebarkala snappay
etebarkala snappay

مقایسه سامسونگ گلکسی S21 با گلکسی S21 FE

4.1
(27)

خرید گلکسی S21 بهتر است یا گلکسی S21 FE؟

حسین رجب چالی
2 سال پیش
مقایسه سامسونگ گلکسی S21 با گلکسی S21 FE

سامسونگ گلکسی S21 FE بالاخره تقریبا یک سال پس از عرضه سری S21 وارد بازار شده است. با توجه به فاصله بین معرفی گوشی دوم، مقایسه این دو دستگاه ارزش دارد. آیا سامسونگ در گوشی دوم FE پیشرفت‌هایی نسبت به نسخه پایه S21 داشته است؟ در این مطلب مقایسه سامسونگ گلکسی S21 با گلکسی S21 FE را برای شما آماده کرده‌ایم تا ببینیم کدام‌یک از این دو گوشی ارزش خرید بیشتری دارد یا نسبت به آن یکی بهتر است. پس با مجله اعتبارکالا همراه باشید.

مقایسه مشخصات سامسونگ گلکسی S21 با گلکسی S21 FE

سامسونگ گلکسی S21سامسونگ گلکسی S21 FE
نمایشگر۶.۲ اینچی AMOLED۱۰۸۰×۲۴۰۰ پیکسلنرخ نوسازی ۱۲۰ هرتز۶.۴ اینچی AMOLED۱۰۸۰×۲۴۰۰ پیکسلنرخ نوسازی ۱۲۰ هرتز
ابعاد و وزن۷.۹ × ۷۱.۲ × ۱۵۱.۷ میلی‌متر۱۶۹ گرم۷.۹ × ۷۴.۵ × ۱۵۵.۷ میلی‌متر۱۷۷ گرم
پردازندهکوالکام اسنپدراگون ۸۸۸ 5Gاگزینوس ۲۱۰۰کوالکام اسنپدراگون ۸۸۸ 5Gاگزینوس ۲۱۰۰
دوربین۱۲ مگاپیکسل عریض۱۲ مگاپیکسل اولتراواید۶۴ مگاپیکسل تله فوتو۱۲ مگاپیکسل عریض۱۲ مگاپیکسل اولتراواید۸ مگاپیکسل تله فوتو
دوربین سلفی۱۰ مگاپیکسل۳۲ مگاپیکسل
باتری و شارژ۴۰۰۰ میلی‌آمپر ساعت (آداپتور شارژ در جعبه نیست)شارژ سریعPowerShare وایرلس۴۵۰۰ میلی‌آمپر ساعت (آداپتور شارژ در جعبه نیست)شارژ سریعPowerShare وایرلس
حافظه ذخیره‌سازی۱۲۸ – ۲۵۶ گیگابایت۱۲۸ – ۲۵۶ گیگابایت
رم۸ گیگابایت۶ – ۸ گیگابایت
قیمت جهانی۸۰۰ – ۸۵۰ دلار۷۰۰ – ۷۷۰ دلار

این مطلب را هم بخوانید: مقایسه گلکسی A52 با A52 5G و A52s

مقایسه طراحی دو گوشی

مقایسه طراحی دو  گوشی
سامسونگ گلکسی S21

اولین بخش مقایسه سامسونگ گلکسی S21 با گلکسی S21 FE، تفاوت این دو در طراحی است. در گلکسی S21 FE همانطور که از نامش پیداست، چیزهای زیادی از S21 به ارث می‌برد که طراحی هم یکی از این موارد محسوب می‌شود. هر دو این گوشی‌ها طراحی شیشه‌ای دارند که در دست کمی حس ارزان بودن به شما می‌دهد. هر دو گوشی از برآمدگی دوربین جذاب «Contour Cut» دارند که تا حاشیه‌های دستگاه ادامه پیدا می‌کند. با این تفاوت که این برآمدگی در گلکسی S21 FE از پلاستیک ساخته شده و برای S21 از جنس آلومینیوم است.

مقایسه طراحی دو  گوشی-1
سامسونگ گلکسی S21 FE

در بخش ضد آب و گردوغبار بودن در گوشی جدید هیچ کمبودی دیده نمی‌شوند؛ چون این گوشی هم مانند برادر بزرگ‌ترش از استاندارد IP68 برخوردار است.

مقایسه طراحی دو  گوشی-2
سامسونگ گلکسی S21

مهم‌ترین تفاوت طراحی این دو گوشی در این است که S21 FE بزرگ‌تر از S21 است. ضخامت این دو برابر و دقیقا ۷.۹ میلی‌متر است؛ اما S21 FE بلندتر (۱۵۵.۷ در برابر ۱۵۱.۷)، عریض‌تر (۷۴.۵ در مقابل ۷۱.۲ میلی‌متر) و سنگین‌تر (۱۷۷ گرم در مقابل ۱۶۹ گرم) است.

درک این تفاوت به دلیل نمایشگر و باتری بزرگ‌تر گلکسی S21 FE است که کمی بعد به آن‌ها خواهیم پرداخت. البته با توجه به مشخصات و قیمت تقریبا مشابه، این تفاوت اهمیت پیدا می‌کند؛ اما تصمیم بین این که کدام گوشی برای شما بهتر است به نیاز شما در بخش نمایشگر و باتری برمی‌گردد.

مقایسه طراحی دو  گوشی-3
سامسونگ گلکسی S21 FE

قسمت‌های دیگر بیشتر جنبه زیبایی‌شناختی دارند. گلکسی S21 FE در رنگ‌های سفید، مشکی (Graphite)، صورتی (Lavender) و سبز (Olive) عرضه می‌شود. گلکسی S21 در رنگ‌های خاکستری فانتوم، سفید فانتوم، صورتی فانتوم و بنفش فانتوم به دست مشتری می‌رسد.

به طور خلاصه، هر دو طراحی نسبتا جذابی دارند و از نظر کیفیت ساخت، با اینکه در دست گرفتن آن‌ها حس بدی به شما نمی‌دهد، اما از یک پرچمدار واقعی فاصله دارند.

نمایشگر

نمایشگر
سامسونگ گلکسی S21 FE

همانطور که گفتیم، گلکسی S21 FE نمایشگر بزرگ‌تری نسبت به S21 دارد. تفاوت این اندازه خیلی نیست؛ چون برای S21 FE نمایشگر ۶.۴ را داریم و برای S21 هم نمایشگر ۶.۲ اینچی اما اگر به محتوای ویدئویی علاقه زیادی دارید و با گوشی خود زیاد بازی می‌کنید، نسخه Fan Edition ممکن است برای شما مناسب‌تر باشد. به غیر از این مورد، هر دو نمایشگر بسیار شبیه به یکدیگر هستند.

نمایشگر-3
سامسونگ گلکسی S21

هر دو گوشی دارای نمایشگر Dynamic AMOLED 2X با رزولوشن ۱۰۸۰ × ۲۴۰۰ پیکسل (+FHD) و نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتز هستند. این بدان معنی است که نمایشگر کوچک‌تر گلکسی S21 از نظر فنی، تراکم پیکسلی بیشتری دارد؛ اما این مسئله به هیچ مزیت قابل توجهی محسوب نمی‌شود.

نمایشگر-1
سامسونگ گلکسی S21

کیفیت هر دو نمایشگر با سطح روشنایی، سرزندگی و پاسخگویی برند سامسونگ، هیچ ایرادی دارد و هر دو این دو گوشی در یک سطح هستند. هر دو دستگاه یک حفره مرکزی برای دوربین سلفی دارند و نمایشگر آن‌ها نیز تخت است. از نظر مقاومت در برابر خراش، هر دو از گوریلا گلس ویکتوس استفاده می‌کنند؛ بنابراین اینجا ه.م هر دو گوشی برابر هستند.

در این بخش نیز همه‌چیز به این بستگی دارد که به چه اندازه نمایشگری نیاز دارید.

مقایسه دوربین سامسونگ گلکسی S21 با گلکسی S21 FE

مقایسه دوربین سامسونگ گلکسی S21 با گلکسی S21 FE
سامسونگ گلکسی S21

گلکسی S21 FE و گلکسی S21 تنظیمات دوربین مشابهی دارند؛ اما در اینجا چند تفاوت کوچک و بزرگ وجود دارد. از نظر دوربین اصلی یا عریض، هر دو گوشی از یک سنسور ۱۲ مگاپیکسلی ۱/۱.۷۶ اینچی بهره می‌برند که هیچ تفاوتی با هم ندارند. هر دو دارای سنسورهای اولتراواید ۱۲ مگاپیکسلی ۱۲۳ درجه هستند که لنز گلکسی S21 کمی بزرگ‌تر است و در عمل، در نور کم تصاویر بهتری ثبت می‌کند.

بزرگ‌ترین تفاوت، در دوربین تله‌فوتو  خودش را نشان می‌دهد. در جایی که گلکسی S21 با لنز ۶۴ مگاپیکسلی‌اش غیرعادی به نظر می‌رسد؛ S21 FE فقط از لنز ۸ مگاپیکسلی استفاده می‌کند. با این حال، لنزهای این دو مشابه است که امکان زوم اپتیکال ۱.۱ برابری و زوم هیبریدی ۳ برابری را برای هر دو میسر می‌کند.

این مطلب را هم بخوانید: دوربین آیفون ۱۳ پرو مکس بهتر است یا گلکسی S21 اولترا؟

در عمل، تفاوت قابل توجهی بین تصاویر زوم‌شده دیده نمی‌شود؛ اما مشخص است که لنز تله‌فوتو در گلکسی S21 بهتر عمل می‌کند. از نظر کیفیت تصویر، هر دو گوشی شانه‌به‌شانه یکدیگر حرکت می‌کنند و عکس‌هایی واضح و روشن، با اشباع رنگی بیش از حد معمول سامسونگ ثبت می‌کنند.

مقایسه دوربین سامسونگ گلکسی S21 با گلکسی S21 FE-1
سامسونگ گلکسی S21 FE

در بخش دوربین سلفی، گلکسی S21 FE داری حسگر ۳۲ مگاپیکسلی و S21 حسگر ۱۰ مگاپیکسلی دارد؛ اما توجه داشته باشید که تعداد پیکسل بالا در گوشی جدیدتر شما را گول نزند. دوربین سلفی گلکسی S21 از برادر کوچک‌ترش بزرگ‌تر است و از فوکوس خودکار دو پیکسلی نیز استفاده می‌کند.

یکی از قابلیت‌های اصلی که هر دو سیستم دوربین در اختیار شما قرار می‌دهند، هماهنگی کامل بین سه دوربین است که در کمتر گوشی می‌توان مانند آن را دید.

علاوه بر این، هر دو دوربین گوشی دارای ویژگی‌های نرم‌افزاری سفارشی سامسونگ مانند Single Take هستند که فیلم‌های کوتاه ۵ تا ۱۵ ثانیه‌ای را می‌گیرد و بهترین عکس‌ها و فیلم‌های ویدئویی را انتخاب می‌کند. در ادامه، Dual Recording وجود دارد که به شما اجازه می‌دهد تا به طور همزمان از دوربین عقب و جلو فیلم‌برداری کنید.

مقایسه دوربین سامسونگ گلکسی S21 با گلکسی S21 FE-2
سامسونگ گلکسی S21 FE

نکته جالب اینکه با توجه به اینکه هر دو گوشی می‌توانند ویدئوهای 4K با سرعت ۶۰ فریم بر ثانیه در پشت و جلو ضبط کنند؛ فقط دوربین پشتی گلکسی S21 می‌تواند فیلم‌هایی با نرخ ۲۴ فریم بر ثانیه 8K ضبط کند. نمی‌دانیم دلیل این اتفاق چیست؛ اما از آنجایی که در حال حاضر تعداد کمی از افراد به وضوح 8K اهمیت می‌دهند، نبود آن در S21 FE کمبود خاصی محسوب نمی‌شود.

مشخصات و عملکرد دو گوشی

مشخصات و عملکرد دو گوشی
سامسونگ گلکسی S21

در مقایسه سامسونگ گلکسی S21 با گلکسی S21 FE به عملکرد مشابهی در هر گوشی می‌رسیم؛ اما تفاوت‌های ظریفی در اینجا وجود دارد. هر دو این دستگاه‌ها با دو پردازنده اسنپدراگون ۸۸۸ و اگزینوس ۲۱۰۰ در دسترس هستند. تراشه سامسونگ تقریبا مشابه نماینده کوالکام است؛ اما کمی ضعیف‌تر از آن عمل می‌کند. تفاوت در اینجاست که تمام نسخه‌های S21 حافظه رم ۸ گیگابایتی دارند؛ اما نسخه پایه گلکسی S21 FE دارای ۶ گیگابایت حافظه رم است.

همچنین، باید توجه داشته باشید که معرفی دیرهنگام S21 FE با تراشه‌های پرچمدار سال گذشته به این معنی است که این گوشی کمی ضعیف به نظر می‌رسد؛ به خصوص زمانی که گوشی‌های دارای پردازنده اسنپدراگون ۸ نسل ۱، روزبه‌روز بیشتر می‌شوند.

در عمل، هر دو گوشی به اندازه کافی سریع هستند و در حین کارهای روزانه یه حتی وظایف سنگین، هیچ تفاوتی با یکدیگر ندارند. هر دو دارای گزینه‌های ذخیره‌سازی ۱۲۸ و ۲۵۶ گیگابایتی هستند که نمی‌توان آن را گسترش داد. در آخر هم باید اشاره کنیم که هر دو این گوشی‌ها در تمام مدل‌های از فناوری 5G پشتیبانی می‌کنند.

باتری

باتری
سامسونگ گلکسی S21

گلکسی S21 FE یک باتری ۴۵۰۰ میلی‌آمپر ساعتی در اختیارتان قرار می‌دهد؛ در حالی که S21 باتری بسیار کوچک‌تر ۴۰۰۰ میلی‌آمپر ساعتی دارد که البته با داشتن با داشتن نمایشگر کوچک‌تر، مصرف باتری کمتری نیز دارد.

باتری هر دو این گوشی‌ها با توجه به ظرفیت‌شان استقامت بالایی ندارند و فقط تا یک روز می‌توانند برای شما کار کنند. اگر از گوشی زیاد استفاده می‌کنید، ممکن است نیاز باشد تا روزی دوبار هر دو گوشی را شارژ کنید.

سامسونگ مثل همیشه مجموعه‌ای از حالت‌های صرفه‌جویی در باتری در اختیارتان قرار می‌دهد؛ اما مصرف‌کننده سنگینی هستید، ممکن است این حالت‌ها اعصاب‌تان را خورد کند.

اعداد شارژ هم به همان اندازه نا امیدتان می‌کند. حداکثر سرعت شارژ در هر گوشی ۲۵ وات است که نسبت به شارژر ۶۵ واتی موجود در وان‌پلاس ۹ و سایر گوشی‌ها هم‌رده بسیار پایین‌تر به نظر می‌رسد. مورد دیگر هم اینکه هیچ آداپتور شارژی در جعبه این دو گوشی وجود ندارد. با این حال، هر دو گوشی از شارژ بی‌سیم ۱۵ واتی استفاده می‌کنند و حتی می‌توانند شارژ بی‌سیم معکوس نیز داشته. باشند.

حرف آخر

حرف آخر
سامسونگ گلکسی S21

گلکسی S21 FE تقریبا در تمام مراحل شانه‌به‌شانه S21 حرکت می‌کند و در بسیاری از جهات کاملا با برادر بزرگ‌ترش مطابقت دارد. عملکرد هر دو گوشی تقریبا مشابه است. همانطور که سیستم دوربین در گوشی‌ها تقریبا یکسان است؛ تصاویر و فیلم‌های نهایی نیز فرق چندانی با یکدیگر ندارند. در نهایت، ممکن است بهترین انتخاب به این بستگی داشته باشد که شما گوشی جمع‌وجور دوست دارید یا یک دستگاه با نمایشگر بزرگ.

اما عامل اصلی تعیین کننده در اینجا، قیمت است. به نظر می‌رسد که گلکسی S21 FE با توجه به عرضه دیرهنگام، قیمت نسبتا بالایی دارد و به زودی نیز رقبای زیادی در این بازه وارد بازار خواهند شد. البته با تمام این موارد، قیمت گلکسی S21 هنوز هم در بازار ایران گران‌تر از برادر تازه واردش است. اگر قیمت گلکسی S21 پس از معرفی سری جدید، یعنی گلکسی S22 کاهش قابل توجهی داشته باشد، آن وقت است که می‌توان گفت این گوشی ارزش خرید خواهد داشت.

نظر شما در مورد مقایسه سامسونگ گلکسی S21 با گلکسی S21 FE چیست؟ به نظر شما کدام‌یک ارزش خرید بیشتری دارد؟

از این مطلب چقدر راضی بودید؟

روی ستاره کلیک کنید تا نظرتون ثبت بشه

4.1 / 5. تعداد رای دهندگان: 27

تا حالا امتیازی برای این مطلب ثبت نشده؛ با ثبت نظرتون مارو خوشحال می‌کنید


دیدگاه خود را ارسال کنید :

مینا مقدم گفت:

دوربین اصلی گلکسی اس ٢١ اف ای و اس ٢١ پلاس چه تفاوتهایی دارند و در نهایت عکس فقط دوربین اصلی کدام مطلوب تر هست?

Mina گفت:

سلام
هردو چند سیمکارته هستن؟
و ایا ارزش داره حدود ۱۰میلیون ت بیشتر هزینه کرد برایs21 نسبت به fe?

پشتیبانی اعتبارکالا گفت:

سلام
هر دو دو سیمکارت هستند و ارزش خرید S21 استاندارد بالاتر از FE است

احسان امیری گفت:

آیا s21 fe اسمارت واییو دارد.. به تلویزیون وصل میشد؟

پشتیبانی اعتبارکالا گفت:

سلام
بله از اسمارت ویو پشتیبانی می‌کند

سپهر مجیدی گفت:

سلام ببخشید میخواستم ببینم S21 معمولی بهتره یا S21FE ممنون میشم جواب بدید

پشتیبانی اعتبارکالا گفت:

سلام
مسلما گوشی گلکسی S21 استاندارد بهتر از نسخه FE آن است

سارا حبیب زاده گفت:

سلام پولم درحد بیست تومنه بهترین گوشی از نظر سرعت و دوربین داخل مدل های سامسونگ چی هست میشه راهنمایی بفرمایید من ساکن کرج هستم بهتره اینجا خرید کنم یا تهران

پشتیبانی اعتبارکالا گفت:

سلام
بدون شک ما به شما گوشی موبایل سامسونگ مدل گلکسی A73 5G دو سیم‌ کارت ظرفیت 128 گیگابایت با رم 8 گیگابایت را پیشنهاد می‌کنیم. شما می‌توانید از لینک زیر از فروشگاه اعتبارکالا خرید کرده و با انتخاب گزینه ارسال پستی، آن را با هزینه رایگان درب منزل خود تحویل بگیرید
https://etebarkala.com/products/samsung-galaxy-a73-dual-sim-128-gb-and-8gb-ram-mobile-phone

سارا حبیب زاده گفت:

سلام پولم درحد بیست تومنه بهترین گوشی از نظر سرعت و دوربین داخل مدل های سامسونگ چی هست میشه راهنمایی بفرمایید

پشتیبانی اعتبارکالا گفت:

سلام
بدون شک ما به شما گوشی موبایل سامسونگ مدل گلکسی A73 5G دو سیم‌ کارت ظرفیت 128 گیگابایت با رم 8 گیگابایت را پیشنهاد می‌کنیم. شما می‌توانید از لینک زیر از فروشگاه اعتبارکالا خرید کرده و با انتخاب گزینه ارسال پستی، آن را با هزینه رایگان درب منزل خود تحویل بگیرید
https://etebarkala.com/products/samsung-galaxy-a73-dual-sim-128-gb-and-8gb-ram-mobile-phone

مژده ارجمند گفت:

بله تفاوت s21feباs21اولترا

پشتیبانی اعتبارکالا گفت:

سلام
از تفاوت های این دو گوشی می‌توان به نمایشگر کوچکتر، وضوح تصویر کمتر و دوربین‌های بسیار ضعیف تر گلکسی S21 FE نسبت به گلکسی S21 Ultra اشاره کرد. همچنین سیستم‌عاملی که S21 FE با آن عرضه می‌شود اندروید ۱۱ بوده اما S21 Ultra با سیستم عامل اندروید ۱۲ عرضه می‌شود و از سپوی دیگر جنس پنل پشتی S21 FE پلاستیک بوده در حالی که S21 ULtra دارای پنل پشتی شیشه-گوریلاگلس ویکتوس است. در نهایت باتری S21 FE کمی کوچکتر است و ۴۵۰۰ میلی آمپر ساعتی بوده.

ملیکا خلیلی گفت:

سلام وقت بخیر
گوشی سامسونگ کدوم مدل از نظر باتری خوبه؟

پشتیبانی اعتبارکالا گفت:

سلام
باتری گلکسی S21 FE قدرتمندتر از گلکسی S21 است

Mohamad rezaeyan گفت:

کدوم بهتره s21 یا s21fe

پشتیبانی اعتبارکالا گفت:

سلام
سری FE، مدل مقرون به صرفه S21 بوده که چنانچه قصد خرید یک گوشی در بازه قیمتی ۱۸ میلیون را دارید FE مناسب‌تر است اما اگر محدودیت بودجه ندارید، S21 مناسب تر است

. گفت:

کدوم گزینه ارزش بالایی دارد سامسونگ تا 16

پشتیبانی اعتبارکالا گفت:

سلام
ما به شما در این بازه قیمتی گوشی گلکسی S20 FE 5G را پیشنهاد می‌کنیم که یکی از بهترین گوشی‌هایی است که سامسونگ معرفی کرده است