etebarkala snappay
etebarkala snappay

راهنمای خرید پاوربانک

4.2
(54)
حسین رجب چالی
3 سال پیش
راهنمای خرید پاوربانک

همه ما نگران این هستیم که شارژ گوشی موبایل‌مان ناگهان تمام شود و امکان شارژ کردن باتری آن را نداشته باشیم. پاوربانک‌ها یا شارژهای همراه می‌توانند این مشکل را حل کنند تا دیگر نگران خاموش شدن دستگاه خود نباشید.

در ادامه راهنمایی برای خرید بهتر پاوربانک برای شما آماده کرده‌ایم. با مجله اعتبارکالا همراه باشید.

پاوربانک‌ها چه چیزهایی را شارژ می‌کنند؟

پاوربانک‌ها چه چیزهایی را شارژ می‌کنند؟

این دستگاه‌ها تقریبا می‌توانند همه‌چیز را شارژ کنند؛ از گوشی و تبلت گرفته تا لپ‌تاپ‌ها و کنسول‌های بازی قابل حمل. با این حال، هدف اصلی پاوربانک‌ها دستگاه‌های شارژ شدنی قابل حمل و وسایل ارتباطی هستند.

  • بسیاری از پاوربانک‌ها می‌توانند دستگاه‌هایی مثل گوشی موبایل را چندین بار شارژ کنند.
  • بسیاری از آن‌ها چند دستگاه را به طور همزمان شارژ می‌کنند. مثلا دو گوشی موبایل، یک موبایل و یک تبلت؛ یا یک تبلت، یک موبایل و یک لپ‌تاپ.
  • آن‌ها می‌توانند اکثر تبلت‌ها دستگاه‌های دیگر مثل بلندگوهای بلوتوثی، هدفون بی‌سیم و دوربین‌های کامپکت را شارژ کنند.
  • بسیاری از پاوربانک‌های دارای پورت USB-C می‌توانند نینتندو سوییچ و دیگر کنسول‌های بازی دستی را شارژ کنند. 
  • برخی از پاوربانک‌ها به اندازه‌ای قدرت دارند تا بتوانند یک لپ‌تاپ را شارژ کنند؛ اما پیشنهاد می‌کنیم اگر به برق شهری دسترسی ندارید یا شارژر خود را فراموش کرده‌اید این کار را انجام دهید. شارژ لپ‌تاپ با پاوربانک در مواقع اضطراری مفید است؛ اما جایگزین منبع تغذیه اصلی دستگاه شما نیست.

اندازه، شکل و وزن، اصلی‌ترین مواردی هستند که هنگام خرید پاوربانک باید به آن‌ها توجه کنید. نشانگری برای نمایش شارژ باقی مانده هم می‌تواند مفید باشد. برخی از پاوربانک‌ها به جای نوار LED از نمایشگر برای این کار استفاده می‌کنند.

به چه میزان ظرفیت احتیاج دارم؟

به چه میزان ظرفیت احتیاج دارم؟

ظرفیت که با عنوان میلی‌آمپر ساعت (mAh) شناخته می‌شود، نشان‌دهنده میزان شارژدهی دستگاه است و هرچه این عدد بیشتر باشد قدرت بیشتری قبل از اتمام شارژ به دستگاه شما انتقال می‌دهد. سعی کنید پاوربانکی بخرید که  بتواند حداقل دوبار گوشی شما را شارژ کند؛  چون ابن کار باعث می‌شود یک دو روز نیاز به زدن گوشی به شارژ نداشته باشید.

این مطلب را هم بخوانید: راهنمای خرید کارت گرافیک

ظرفیت باتری پاوربانک‌ها می‌تواند از ۳ هزار میلی‌آمپر ساعت تا ۲۰ هزار میلی‌آمپر ساعت متغیر باشد. یک پاوربانک ۱۰ هزار میلی‌آمپر ساعتی می‌تواند گوشی دارای باتری ۴ هزار میلی‌آمپر ساعتی را تا ۲.۵ بار شارژ کند.

اندازه و وزن پاوربانک چقدر باید باشد؟

اندازه و وزن پاوربانک چقدر باید باشد؟

حین خرید پاوربانک دقت داشته باشید اندازه و وزن با بیشتر شدن ظرفیت افزایش می‌یابد. با اینکه یک پاوربانک ۲۰ هزار میلی‌آمپر ساعتی ممکن است انتخاب خوبی باشد؛ اما احتمال دارد که برای کیف یا جیب شما بزرگ باشد. اگر معمولا به سفرهای یک روزه می‌روید و به برق دسترسی ندارید، به پاوربانک‌های جیبی با ظرفیت ۶ هزار تا ۱۰ هزار فکر کنید. اگر ممکن است برای چند روز به شارژ دسترسی نداشته باشید، پس باید به دنبال پاوربانک با ظرفیت بالا باشید.

شکل و طراحی پاوربانک چطور باید باشد؟

شکل و طراحی پاوربانک چطور باید باشد؟

اگر می‌خواهید پاوربانک را در کیف بگذارید، این مسئله اهمیت زیادی ندارد؛ اما قطعا یک پاوربانک با طراحی و شکل عجیب‌و‌غریب ممکن است مناسب جیب شما نباشد. سعی کنید پاوربانکی پیدا کنید که اندازه و شکل آن شبیه گوشی موبایل باشد.

چگونه دستگاهم را به پاوربانک وصل کنم؟

چگونه دستگاهم را به پاوربانک وصل کنم؟

اکثر پاوربانک‌ها حداقل یکی از این درگاه‌های زیر را دارند:

  • USB-A:  پورت مستطیلی شکلی که در هر لپ‌تاپ، هارد دیسک، تلویزیون و غیره که در ۱۵ سال گذشته تولید شده به کار رفته است. 
  • Micro/Mini-USB: نوعی USB مینیاتوری است که معمولا گوشی‌های موبایل و سایر دستگاه‌های الکترونیکی قابل حمل استفاده می‌شود.
  • USB-C: نسخه جدید و جمع‌وجور USB-A است که قابلیت برعکس شدن هم دارد؛ بنابراین دیگر نیازی نیست که نگران درست وارد کردن سری شارژر باشید. این نوع پورت امروزه به دلیل اندازه و همه‌کاره بودنش در بین تولیدکنندگان گوشی و لپ‌تاپ همه‌گیر شده است.
  • بی سیم: تعدادی از پاوربانک‌ها به شما اجازه می‌دهند تا با قرار دادن گوشی روی دستگاه، آن را به صورت بی‌سیم شارژ کنید. برای استفاده از این قابلیت گوشی شما باید از شارژ وایرلس پشتیبانی کند.

سیستم USB که در پاوربانک تعبیه شده، تعیین‌کننده چگونگی کار پورت‌ها است. این مسئله شامل «شارژ سریع» (یکی از قابلیت‌های محبوب پاوربانک‌ها) می‌شود.

شارژ سریع در پاروبانک‌ها چگونه است؟

شارژ سریع در پاروبانک‌ها چگونه است؟

برای شارژ سریع یک دستگاه به سه چیز نیاز دارید:

  • یک پاوربانک دارای تکنولوژی شارژ سریع
  • یک کابل سازگار
  • دستگاهی که از شارژ سریع پشتیبانی می‌کند

اگر پاوربانک مورد نظر شارژ سریع داشته باشد و کابل آن شارژ سریع را انتقال دهد، دو شرط اول را دارید. در ادامه باید مطمئن شوید که دستگاه شما هم مدارهای دریافت‌کننده شارژ سریع را دارد یا خیر. در غیر این صورت، هزینه بیشتری برای قابلیتی که نمی‌توانید از آن استفاده کنید، پرداخت می‌کنید.

این مطلب را هم بخوانید: تفاوت SSD و HDD چیست؟

صفحه مشخصات دستگاه‌تان را در سایت سازنده ببینید تا از پشتیبانی آن از شارژ سریع اطمینان حاصل کنید. اگر چنین چیزی در مشخصات دستگاه نوشته نشده یا اگر از یک دستگاه رده‌پایین با اجزای قدیمی یا ابتدایی استفاده می‌کنید، به احتمال زیاد پشتیبانی از شارژ سریع را نخواهید داشت.

چقدر طول می‌کشد تا پاوربانک دستگاه من را شارژ کند؟

چقدر طول می‌کشد تا پاوربانک دستگاه من را شارژ کند؟

پیش از خرید پاوربانک باید بدانید که اکثر پاوربانک‌ها می‌توانند یک دستگاه استاندارد با باتری ۳ هزار میلی‌آمپر ساعتی را در حدود ۹۰ دقیقه شارژ کنند. از طرف دیگر، زمان شارژ شدن خود پاوربانک خیلی اهمیتی ندارد؛ چون می‌توانید شب تا صبح آن را به شارژ بزنید اما هرچه سرعت شارژ آن بیشتر باشد بهتر است.

برای اینکه پاوربانک دستگاه شما را شارژ کند باید چند مسئله را مد نظر قرار دهید. دستگاه شما باید از خروجی پاوربانک پشتیبانی کند. گوشی‌های هوشمند با جریان کم هم شارژ می‌شوند. تبلت‌ها به مقدار بیشتری جریان برق نیاز دارند؛ در حالی که لپ‌تاپ‌ها و کنسول‌های دستی بیشتر از همه این‌ها به جریان برق نیاز دارند.

آیا به پاوربانک با درگاه USB-C نیاز دارم؟

آیا به پاوربانک با درگاه USB-C نیاز دارم؟

پورت USB-C اتصال استانداردی است که طی چند سال گذشته به دستگاه‌های زیادی راه پیدا کرده است. این درگاه از نظر ظاهری، شبیه نسخه کوچک شده USB-A با گوشه‌های گرد است و می‌تواند در پاروبانک‌ها دو قابلیت جالب زیر را اضافه کنید«

  • می‌تواند به صورت دو طرفه شارژ را انتقال دهد.
  • از شارژ سریع پشتیبانی می‌کند.

USB-C مانند پورت شارژ سریع USB-A، تنها در صورتی کار می‌کند که شرایطی که در بالا گفتیم رعایت شود. با این حال، باید آن را به دستگاهی وصل کنید که پورت USB-C دارد. اگر چنین دستگاهی ندارید، پول خود را صرف خرید چنین پاوربانکی نکنید.

می‌توانید سوالات خود در رابطه با خرید پاوربانک را در بخش نظرات با ما در میان بگذارید تا به شما کمک کنیم که بهترین انتخاب را داشته باشید.

سوالات متداول

از این مطلب چقدر راضی بودید؟

روی ستاره کلیک کنید تا نظرتون ثبت بشه

4.2 / 5. تعداد رای دهندگان: 54

تا حالا امتیازی برای این مطلب ثبت نشده؛ با ثبت نظرتون مارو خوشحال می‌کنید


دیدگاه خود را ارسال کنید :

سارا احمدی گفت:

کدوم مارک برای پاور بانک بهترینه؟

پشتیبانی اعتبارکالا گفت:

سلام
برای آشنایی با بهترین پاوربانک‌ها به لینک های زیر از مجله اعتبارکالا مراجعه نمایید
https://etebarkala.com/blog/the-best-20000-mah-power-banks/
https://etebarkala.com/blog/the-best-wireless-power-banks-in-iran/
https://etebarkala.com/blog/best-xiaomi-power-banks/
https://etebarkala.com/blog/best-quick-charge-power-bank/