etebarkala snappay
etebarkala snappay

دلایلی برای خرید سری A گوشی‌های سامسونگ بجای سری S سامسونگ

5
(3)
شکیبا گیلانی
1 سال پیش
دلایلی برای خرید سری A گوشی‌های سامسونگ بجای سری S سامسونگ

اگر به خرید یک گوشی جدید سامسونگ فکر می‌کنید، حتما نظرات زیادی را در یوتیوب دیده‌اید و مقالات زیادی را در این رابطه خوانده‌اید. همانطور که متوجه شده‌اید، بیشتر پوشش رسانه‌ای روی گوشی‌های هوشمند پرچمداران است. گوشی‌های پرچمدار بستری برای شکل گیری تمامی نوآوری‌های بی‌سابقه دنیای گوشی‌های هوشمند هستند.

تعجب خواهید کرد اگر بگوییم برای یک کاربر معمولی که خواهان تجربه‌ای عادی از گوشی هوشمند است، سری گلکسی A میان‌رده سامسونگ ارزش خرید بالاتری نسبت به سری گلکسی S پرچمدار دارد! در این مطلب از مجله اعتبارکالا تمام دلایلی که خرید سری A گوشی‌های سامسونگ بجای سری S سامسونگ توجیه می‌کند را فهرست کرده‌ایم. با ما تا انتهای این مطلب همراه باشید.

۱- هر دو نرم افزاری یکسان دارند

چه یک گوشی از سری گلکسی S انتخاب کنید و چه از سری گلکسی A، از یک تجربه نرم‌افزاری یکسان برخوردار خواهید بود که آن پوسته One UI سامسونگ است. مسلما گوشی‌های پرچمدار به‌روزرسانی‌های نرم‌افزاری را کمی سریع‌تر از سری A دریافت می‌کنند، اما تاخیر بین این دو به اندازه‌ای طولانی نیست که آزاردهنده باشد.

در واقع، درست مانند گلکسی S23 اولترا و سایر پرچمداران سامسونگ، این شرکت اکنون تا چهار سال به روز رسانی‌های اصلی اندروید و پنج سال به روز رسانی امنیتی را برای گوشی‌های میان رده خود از جمله گلکسی A53 و گلکسی A33 ارائه می‌کند.

۲- هر دو عمر باتری مشابهی دارند

عمر باتری گوشی‌های گلکسی S و گلکسی A نیز تفاوت چندانی ندارد. حتی گوشی‌های مقرون‌به‌صرفه سامسونگ امروزه با باتری‌هایی تا ۵۰۰۰ میلی‌آمپر ساعت عرضه می‌شوند، که برای دو روز کامل با استفاده سبک تا متوسط ​​کافی است.

گفته می‌شود، پرچمداران سامسونگ در کنار قابلیت شارژ بی‌سیم و شارژ بی‌سیم معکوس، شارژ سیمی سریع‌تری دارند. نه این که آن‌ها ویژگی‌های ضروری نیستید، اما تنها برای علاقه‌مندان و کاربران حرفه‌ای بسیار مفید هستند و ممکن است آنقدرها برای شما مهم نباشند.

۳- هر دو نمایشگرهای مشابهی دارند

از زمانی که سوراخ‌های پانچ دوربین رایج‌تر شد، تشخیص گوشی‌های هوشمند پرچمدار از جایگزین‌های ارزان‌تر وقتی فقط به نمایشگر نگاه می‌کنید، دشوارتر از همیشه شده است.

به عنوان مثال، اگر Galaxy S23+ و A53 ​​را در کنار هم قرار دهید خواهید دید که چقدر شبیه به هم هستند اما قیمت اولی از ۹۹۹ دلار و دومی از ۴۴۹ دلار شروع می‌شود. گوشی‌های پرچمدار دارای حاشیه‌های نازک‌تر و یکنواخت‌تر هستند، اما با صرف هزینه بیشتر برای یک گوشی جدید، هیچ پیشرفت عمده‌ای در نمایشگر دریافت نمی‌کنید.

۴- به یک اسلات کارت MicroSD نیاز دارید

کارت‌های MicroSD بسیار مقرون به صرفه هستند. به طور متوسط، ۱۲۸ گیگابایت حافظه داخلی اضافی در یک گوشی بین ۵۰۰ هزار تا یک میلیون تومان هزینه اضافی دارد. اما اگر کارت microSD بخرید، می‌توانید همان ظرفیت را با کمتر از ۱۰۰ هزار تومان در اختیار داشته باشید. به علاوه، با کارت‌های microSD، نیازی نیست منتظر انتقال اطلاعات خود باشید. به سادگی آن را از گوشی قدیمی خود بیرون بیاورید و در گوشی جدید خود قرار دهید.

خوشبختانه، گوشی‌های میان رده سامسونگ همچنان دارای اسلات کارت microSD با پشتیبانی از حافظه قابل ارتقا تا ۱ ترابایت هستند. پشتیبانی از کارت MicroSD یکی از بسیاری از ویژگی‌هایی است که دیگر در پرچمداران مدرن موجود نیست و ما گمان می‌کنیم که به زودی از تمامی گوشی‌های میان‌رده و گوشی‌های ارزان قیمت حذف شود.

۵- شما به ویژگی‌های پرچمدار نیاز ندارید

اگر شما یک کاربر حرفه‌ای، گیمر، تولید کننده محتوا، یا متخصص فنی نباشید، پرداخت هزینه ویژه برای ویژگی‌های ممتازی که قرار نیست از آن‌ها مرتب استفاده کنید، منطقی نیست. ویژگی‌هایی مانند شارژ بی‌سیم، فیلم‌برداری 8K یا دوربین ۲۰۰ مگاپیکسلی ممکن است روی کاغذ هیجان‌انگیز به نظر برسند، اما با توجه به وضعیت فعلی فناوری، وجود آن‌ها در گوشی شما بسیار زیاده‌روی شده و غیرضروری است.

۶- گوشی‌های قدیمی سری A با شارژر و جک صدا عرضه می‌شوند

همانطور که می‌ترسیدیم، سامسونگ بالاخره جک هدفون را از گوشی‌های میان‌رده‌اش حذف کرد، درست مانند پرچمدارانش. این کمپانی حتی حذف شارژر از داخل جعبه گوشی‌های پرچمدارش را به گوشی‌های میان رده نیز رسانده است.

با این حال، اگر با خرید مدل‌های قدیمی‌تر موافق هستید، گلکسی A32، A52 و A72 همچنان هر دوی این ویژگی‌ها را دارند، که برای خریداران ارزش‌محور و علاقه‌مندان به صدا بسیار مهم است. همچنین گشی‌هایاقتصادی سری A نیز هنوز با شارژر درون جعبه عرضه می‌شوند.

۷- شما همچنان باید از گلس و قاب محافظ استفاده کنید

دلیل اصلی گران بودن گوشی‌های پرچمدار این است که سخت افزار آن‌ها کیفیت بهتری دارد. آن‌ها دوام بیشتری دارند و می‌توانند آسب‌های زیادی را تحمل کنند. به عنوان مثال سری Galaxy S23 را در نظر بگیرید. این دستگاه‌ها دارای محافظ گوریلا گلس Victus 2 در جلو و پشت هستند که آن‌ها را چنان مستحکم می‌کند که عملا دیگر نیازی به قاب پشتی یا محافظ نمایشگر ندارید.

با وجود دانستن این موضوع، بسیاری از مردم خطر حمل تلفن های خود را بدون این لوازم جانبی هر چقدر هم که شیشه قوی باشد، نمی‌پذیرند. و این قابل درک است، زیرا این که نمایشگر گوشی شما ترک بخورد کاملا به زاویه سقوط آن بستگی دارد.

نکته اینجاست که اگر به هر حال قصد خرید لوازم جانبی حفاظتی را دارید، چرا برای سخت افزار قوی‌تر، هزینه بالاتری بپردازید؟ قاب‌های پشتی و محافظ‌های نمایشگر اغلب بسیار ارزان هستند، بنابراین می‌توانید آن‌ها را در طول عمر تلفن بدون ضرر و زیان به تعویض آن‌ها ادامه دهید.

۸- هر سه سال یکبار گوشی خود را عوض می‌کنید

وقتی صحبت از طول عمر به میان می‌آید، میانگین طول عمر یک گوشی پرچمدار نیز بیشتر از جایگزین‌های ارزان‌تر است. در حالت اول، سیستم دوربین بهتر، پردازنده قوی‌تر، بلندگوهای بلندتر، رتبه IP68، رم بیشتر، فضای ذخیره‌سازی بیشتر و شارژ سریع‌تر را دریافت می‌کنید. با این اوصاف، شما به راحتی می‌توانید از یک پرچمدار سامسونگ برای بیش از پنج سال استفاده کنید.

مشکل این است که باتری‌های گوشی‌های هوشمند از لیتیوم یون ساخته شده‌اند که با گذر زمان از کار افتاده می‌شوند. تنها با گذشت دو تا سه سال، باتری آنقدر ضعیف می‌شود که آزاردهنده خواهد شد و در چنین شرایطی اغلب کاربران به فکر خرید یک گوشی جدید خواهند افتاد. این بدان معنی است که حتی اگر تمام اجزای دیگر به خوبی کار کنند، کاهش ظرفیت و عمر باتری شما را مجبور می‌کند یک گوشی جدید بخرید. تا زمانی که باتری‌های گرافن به جایگزین اصلی تبدیل شوند، این مشکل همچنان ادامه خواهد داشت.

۹- گوشی‌های سامسونگ ارزش خود را حفظ نمی کنند

حس خوبی ندارد که برای تلفنی که تنها پس از چند ماه از خریدش تقریبا یک سوم ارزش خود را از دست می‌دهد، هزینه بالایی بپردازید. وقتی یک پرچمدار جدید می‌خرید، این انتظار را دارید که از هر گوشی دیگری در بازار ارزشمندتر باشد. متاسفانه، گوشی‌های سامسونگ ارزش بازار خود را به خوبی آیفون‌ها حفظ نمی‌کنند، بنابراین ممکن است از نظر اقتصادی انتخاب ارزان‌تر سری Galaxy A منطقی‌تر باشد.

۱۰- شما به قدرت بسیار بالای پردازنده نیاز ندارید

برای یک کاربر معمولی، گوشی هوشمند فقط ابزاری برای انجام کارهای اساسی مانند تماس، ارسال پیامک، مرور وب، مصرف رسانه و عکاسی ساده است. بنابراین پرداخت هزینه‌ای گزاف برای آن پردازنده‌های پیشرفته در گوشی‌های گلکسی S برای اکثر کاربران منطقی نیست.

فقط گروه بسیار کوچکی از کاربران گوشی هوشمند به این همه قدرت اضافی نیاز دارند و می‌دانند چگونه از آن بهره ببرند. گوشی‌های هوشمند راه درازی را پیموده‌اند، و یک تراشه میان‌رده مدرن در تلفن‌های Galaxy A در حال حاضر به اندازه کافی قدرتمند است که بتواند اکثر برنامه‌ها و بازی‌ها را اجرا کند.

سخن پایانی

هنگام خرید یک گوشی پرچمدار سامسونگ، باید نیاز خود را بسنجید تا یک خرید مناسب انجام دهید. در مقایسه، سری گلکسی A سامسونگ بسیار مقرون به صرفه‌تر بوده و برای اکثر کاربران ایده‌آل است.

از منظر تجاری، کاملا منطقی است که سامسونگ برخی از ویژگی‌ها را در گوشی‌های ارزان‌تر خود تعدیل کند تا پرچمدارانش جذاب‌تر به نظر برسند. اما مگر اینکه استفاده روزانه شما شامل چند وظیفه سنگین، بازی یا تولید محتوا باشد تا خرید یک گوشی پرچمدار سامسونگ منطقی به نظر برسد و در غیر این صورت خرید سری A گلکسی مناسب‌تر خواهد بود.

از این مطلب چقدر راضی بودید؟

روی ستاره کلیک کنید تا نظرتون ثبت بشه

5 / 5. تعداد رای دهندگان: 3

تا حالا امتیازی برای این مطلب ثبت نشده؛ با ثبت نظرتون مارو خوشحال می‌کنید


دیدگاه خود را ارسال کنید :