etebarkala snappay
etebarkala snappay

کدام گوشی‌ها از شارژ بی‌سیم پشتیبانی می‌کنند

4
(2)
شکیبا گیلانی
1 سال پیش
کدام گوشی‌ها از شارژ بی‌سیم پشتیبانی می‌کنند

شارژ بی‌سیم یک فناوری نوظهور در گوشی‌های هوشمند بوده که نخستین با با گوشی‌های آیفون معرفی شد. از مزایای این شارژ عدم استفاده از کابل شارژ و در نتیجه آسیب‌های احتمالی در بخش سوکت USB است. در بخش دیدگاه‌های مقالات اعتبارکالا به سوالات مشابهی بر می‌خوریم؛ اغلب کاربران می‌خواهند بدانند که کدام یک از گوشی‌های موجود در فروشگاه از شارژ بی‌سیم پشتیبانی می‌کنند. در این مطلب از مجله اعتبارکالا ابتدا به طور خلاصه شارژ وایرلس را شرح داده‌ایم و در ادامه به معرفی گوشی‌هایی پرداخته‌ایم که از این فناوری پشتیبانی می‌کنند. با ما تا انتهای این مطلب همراه باشید.

شارژ بی‌سیم چیست؟

شارژ بی‌سیم فناوری است که امکان شارژ در فواصل بسیار کوتاه را بدون کابل فراهم می‌کند. استفاده از شارژ بی‌سیم آسان‌تر و راحت‌تر است، زیرا لازم نیست هر بار کابل شارژ را به آن متصل کنید و کافیست دستگاه خود را روی پدهای شارژ بی‌سیم قرار داده تا به سرعت شارژ شود.

استانداردهای مختلفی برای شارژ بی‌سیم وجود دارد و محبوب ترین Qi آن بوده که توسط اغلب شرکت‌های بزرگ پشتیبانی می‌شود. اپل اولین کمپانی بود که از شارژر بی‌سیم در گوشی‌های هوشمند خود استفاده کرد و پس از آن سامسونگ این فناوری را در گوشی‌های پرچمدار خود وارد ساخت. کمپانی سامسونگ همچنین طیف گسترده‌ای از شارژرهای بی‌سیم سامسونگ را ساخته که از تمامی گوشی‌های دارای شارژ بی‌سیم Qi پشتیبانی می‌کنند. اخیرا، OnePlus، Motorola و Huawei نیز شارژ بی‌سیم را در گوشی‌های خود گنجانده‌اند.

کدام گوشی‌های آیفون از شارژ بی‌سیم پشتیبانی می‌کنند؟

اپل در سری گوشی‌های آیفون SE 2022 که ارزان‌ترین آیفون موجود در بازار است و از شارژ بی‌سیم ۷.۵ واتی استفاده کرده است. همچنین تمامی آیفون‌های سری ۱۲ و ۱۳ نیز از شارژر بی‌سیم ۷.۵ واتی استفاده می‌کنند. اپل برای آیفون جدید ۱۴ خود نیز از همین شارژ بی‌سیم بهره برده که در حال حاضر شرایط واردات و رجیستری آن به ایران مشخص نیست.

کدام گوشی‌های سامسونگ از شارژ بی‌سیم پشتیبانی می‌کنند؟

سامسونگ از این فناوری تنها در گوشی‌های پرچمدار خود استفاده کرده و بنابراین تنها گوشی‌های سری S21 ، سری S22 ، گلکسی S21 FE و گلکسی S20 FE هستند که از فناوری شارژ بی‌سیم پشتیبانی می‌کنند. سامسونگ هیچ یک از گوشی‌های میان‌رده یا اقتصادی خود را که با سری A عرضه می‌شوند را به این فناوری مجهز نکرده است. سامسونگ حتی در گلکسی A73 که گران‌ترین میان‌رده این گوشی تا به امروز هست نیز از این فناوری استفاده نکرده است.

کدام گوشی‌های شیائومی از شارژر بی‌سیم پشتیبانی می‌کنند؟

شیائومی نسبت به دو برند قبل، طیف وسیع‌تری از گوشی‌های خود را به فناوری شارژ بی‌سیم مجهز کرده است. تمامی گوشی‌های سری ۱۲ که شامل شیائومی 12S اولترا، شیائومی 12S پرو، شیائومی 12S، شیائومی 12 پرو و شیائومی ۱۲ می‌شود، از فناوری شارژ بی‌سیم استفاده کرده است. همچنین گوشی‌های هوشمند شیائومی می 11 اولترا، شیائومی Mix 4، شیائومی می 11 پرو،‌ شیائومی می 11 و تمامی پرچمداران نسل قبل‌تر این برند، همگی از شارژ بی‌سیم پشتیبانی می‌کنند.

شیائومی نیز مانند سامسونگ این فناوری را هنوز در هیچ یک از گوشی‌های میان‌رده و اقتصادی خود وارد نکرده است.

کدام گوشی‌های هواوی از شارژر بی‌سیم پشتیبانی می‌کنند؟

هواوی نیز این فناوری را وارد گوشی‌های هوشمند خود کرده و به ترتیب گوشی‌های هواوی میت 40E،‌ هواوی میت 40 پرو، هواوی میت 40،‌ هواوی P50 پرو و هواوی میت 50 پرو از شارژ بی‌سیم پشتیبانی می‌کنند. فروش هواوی پس از وضع تحریم‌های آمریکا علیه این کمپانی، بسیار کم شد و از محبوبیت آن در بازار کشورهای آسیایی نظیر ایران کاسته شد. اما یکی از کمپانی‌های تولید گوشی هوشمند بوده که سعی دارد از جدیدترین فناوری‌های مختص به گوشی‌های هوشمند در سری گوشی‌های پرچمدار خود استفاده کند.

کدام گوشی‌های وان پلاس از شارژر بی‌سیم پشتیبانی می‌کنند؟

وان پلاس یک برند چینی است که گوشی‌های باکیفیت و خاصی تولید می‌کند تا جایی که به آن لقب اپل چین را داده‌اند. این برند هم تنها در پرچمداران خود از شارژ وایرلس پشتیبانی می‌کند که شامل وان پلاس 10 پرو، وان پلاس 9 پرو و وان پلاس 9 می‌شود.

سخن پایانی

در این مطلب سعی کرده‌ایم گوشی‌هایی با فناوری شارژ بی‌سیم معرفی کنیم که پر فروش‌ترین‌های بازار ایران هستند. مسلما برندهای متعددی در جهان وجود دارد که از این فناوری پشتیبانی می‌کنند اما ملاک ما آن دسته از گوشی‌هایی هستند که در بین کاربران ایرانی بیش‌ترین طرفدار را دارند.

از این مطلب چقدر راضی بودید؟

روی ستاره کلیک کنید تا نظرتون ثبت بشه

4 / 5. تعداد رای دهندگان: 2

تا حالا امتیازی برای این مطلب ثبت نشده؛ با ثبت نظرتون مارو خوشحال می‌کنید


دیدگاه خود را ارسال کنید :