etebarkala snappay
etebarkala snappay

مقایسه لپ تاپ مک بوک پرو ۲۰۲۰ با مک بوک ایر ۲۰۲۰

4.8
(4)

مک بوک پرو یا مک بوک ایر؟ کدام‌یک بهتر است؟

حسین رجب چالی
2 سال پیش
مقایسه لپ تاپ مک بوک پرو ۲۰۲۰ با مک بوک ایر ۲۰۲۰

وقتی صحبت از مک بوک ایر (۲۰۲۰) در مقابل مک بوک پرو (۲۰۲۰) با پردازنده M1 اپل می‌شود؛ واقعا به این بستگی دارد که به دنبال بهترین عملکرد هستید یا بهترین قیمت. نسخه‌های ۲۰۲۰ مک بوک ایر و مک بوک پرو دوتا از بهترین لپ‌تاپ‌های ۱۳ اینچی هستند که می‌توانید در بازار پیدا کنید. در این مطلب مقایسه لپ تاپ مک بوک پرو ۲۰۲۰ با مک بوک ایر ۲۰۲۰ را برای شما آماده کرده‌ایم تا بتوانید بین این دو بهترین دستگاه را انتخاب کنید. پس با مجله اعتبارکالا همراه باشید.

هر دو این لپ‌تاپ‌ها از تراشه M1 اپل استفاده می‌کنند؛ اما تفاوت‌های به حدی است که تفاوت قیمت آن‌ها را توجیه می‌کند. اگر به دنبال یکی از بهترین اولترابوک‌ها هستید، مک بوک ایر همیشه یکی از اولین انتخاب‌ها بوده است و نسخه ۲۰۲۰ لپ‌تاپ مذکور هم از این قاعده مستثنی نیست. اگر به دنبال بهترین لپ‌تاپ دانشجویی هستید، مک بوک ۲۰۲۰ می‌تواند بهترین گزینه شما باشد.

این مطلب را هم بخوانید: مقایسه لپ تاپ سرفیس بوک ۲ با سرفیس پرو ۷ مایکروسافت

اگر به دنبال بهترین ایستگاه کاری همراه هستید که به راحتی بتوانید آن را جابجا کنید، رقابت با مک بوک پرو ۱۳ اینچی ۲۰۲۰ سخت خواهد بود. این لپ‌تاپ ممکن است به اندازه مک بوک پرو ۱۶ اینچی ۲۰۲۱ که از پردازنده M1 Pro و M1 Max اپل استفاده می‌کنند، قوی نباشد؛ اما تعادلی عالی بین قابلیت حمل و کارایی ارائه می‌دهد که باعث می‌شود تا شکست دادن آن بسیار سخت باشد.

پس حالا بین مک بوک پرو ۲۰۲۰ و مک بوک ایر ۲۰۲۰ کدام را انتخاب کنیم؟ برای پاسخ به این سوال ادامه مطلب را از دست ندهید.

مقایسه قیمت و مشخصات لپ تاپ مک بوک پرو ۲۰۲۰ با مک بوک ایر ۲۰۲۰

مقایسه قیمت و مشخصات لپ تاپ مک بوک پرو ۲۰۲۰ با مک بوک ایر ۲۰۲۰

قیمت مک بوک پرو ۲۰۲۰ از ۱۲۹۹ دلار آغاز می‌شود که مشخصات آن شامل پردازنده مرکزی و پردازنده گرافیکی ۸ هسته‌ای، ۸ گیگابایت رم و ۲۵۶ گیگابایت حافظه SSD می‌شود. کاربر می‌تواند با قیمت ۲۲۹۹ دلار، نسخه دارای رم ۱۶ گیگابایتی و ۲ ترابایت حافظه SSD را نیز خریداری کند.

مدلی نیز با مشخصات بالاتر به قیمت ۱۲۴۹ دلار استرالیا وجود دارد که پردازنده ۸ هسته‌ای کمی قدرتمندتر و پردازنده گرافیکی ۸ هسته‌ای M1، ۸ گیگابایت رم و ۵۱۲ گیگابایت حافظه ذخیره‌سازی SSD دارد.

دو لپ‌تاپ مک بوک پرو و مک بوک ایر ۲۰۲۰ در بحث قیمتی تفاوت زیادی با یکدیگر دارند. از نظر قیمت، قیمت پیشنهادی تولید کننده یا MSRP برای مک بوک ایر ۲۰۲۰ مجهز به M1، از ۹۹۹ دلار استرالیا شروع می‌شود که مشخصات آن شامل پردازنده ۸ هسته‌ای و پردازنده گرافیکی ۷ هسته‌ای M1 اپل، ۸ گیگابایت رم و ۲۵۶ گیگابایت حافظه SSD می‌شود.

هر دو این مدل‌ها با ۲۰۰ دلار بیشتر، به رم ۱۶ گیگابایتی و با هزینه ۸۰۰ دلار، به حداکثر ۲ ترابایت حافظه SSD مجهز می‌شوند.

در اینجا ذکر این نکته ضروری است که مک بوک ایر ۲۰۲۰ و مک بوک پرو ۲۰۲۰ هر دو دارای پردازنده M1 هستند و نسخه رم ۸ گیگابایتی و حافظه ۵۱۲ گیگابایتی SSD مک بوک ایر، قیمتی تقریبا یکسان (و در برخی موارد حتی بیشتر) با نسخه پایه مک بوک پرو دارد. 

البته ممکن است این دو نسخه از نظر مشخصات با یکدیگر برابر باشند؛ اما مک بوک ایر بدنه‌ای بدون فن دارد. این بدان معنی است که با افزایش دما در استفاده طولانی مدت، مک بوک ایر ۲۰۲۰ شما ممکن است کاهش عملکرد داشته باشد تا دما را کاهش دهد.

اگر قصد دارید مدت زمان طولانی با لپ‌تاپ خود کار کنید، این مسئله ممکن است در مقایسه لپ تاپ مک بوک پرو ۲۰۲۰ با مک بوک ایر ۲۰۲۰ تاثیر بسزایی داشته داشته باشد و عاملی تعیین‌کننده نیز باشد. اگر قرار باشد چندین ساعت روی کارهای پیچیده مانند ویرایش ویدئو کار کنید، عملکرد مک بوک پرو ۲۰۲۰ نسبت به مک بوک ایر ۲۰۲۰، خیلی بهتر خواهد بود.

مقایسه طراحی

مقایسه طراحی

تفاوت زیادی در طراحی مک بوک ایر ۲۰۲۰ و مک بوک پرو ۲۰۲۰، به جز ضخامت این دو لپ‌تاپ وجود ندارد. مک بوک ایر با ابعاد نمایشگر یکسان، نازک‌تر از مک بوک پرو است و حتی ابعاد آن هم برابر است.

همچنین، این دو دستگاه شاسی نقره‌ای، تاچ پد و کیبورد دارند؛ بنابراین تفاوتی در طراحی مک بوک ایر و پرو وجود ندارد. اگر از ظاهر یکی از آن‌ها خوش‌تان بیاید؛ احتمالا آن یکی را هم دوست خواهید داشت. اگر یک مک بوک زیا می‌خواهید، هر دو مدل‌های اپل نیازهای شما را برآورده می‌کنند.

این مطلب را هم بخوانید: مقایسه لپ تاپ ایسوس Zephyrus Duo 15 با ایسوس ZenBook Pro Duo

با این وجود، تنها تفاوت طراحی این دو لپ‌تاپ، ظاهر بدون فن مک بوک ایر است. این مسئله به مک بوک ایر ۲۰۲۰ اجازه می‌دهد تا هنگام کار، بی صدا باشد. اگر هنگام کار کردن دیگران در اطراف شما هستند، صدای فن می‌تواند باعث آزار آن‌ها شود. البته، همانطور که در بالا هم گفتیم، اگر برای زمان‌های طولانی با لپ‌تاپ خود کار می‌کنید، بهتر است به سراغ مک بوک پرو ۲۰۲۰ بروید؛ چون این دستگاه فن خنک‌کننده دارد.

مقایسه نمایشگر مک بوک ایر و مک بوک پرو

مقایسه نمایشگر مک بوک ایر و مک بوک پرو

در اینجا هم تفاوت زیادی بین مک بوک ایر ۲۰۲۰ و مک بوک پرو ۲۰۲۰ وجود ندارد. هر دو لپ‌تاپ دارای نمایشگر ۱۳.۳ اینچی با رزولوشن ۱۶۰۰ × ۲۵۶۰ پیکسل از Retina True Tone هستند؛ بنابراین، یکی مزیت‌های همیشگی مک بوک پرو در نسخه‌های قبلی، نسبت به مدل ایر، حالا از بین رفته است.

در مورد کیفیت نمایشگر هم تجربه یکسانی را از هر دو دستگاه شاهد خواهید بود.

کیبورد

خوشبختانه، هم مک بوک پرو ۲۰۲۰ و هم مک بوک ایر ۲۰۲۰ هر دو از Magic Keyboard استفاده می‌کنند؛ بنابراین دیگر نیازی نیست که نگران صفحه‌کلید Butterfly Keyboard سال گذشته باشید که برخی مشکلات اساسی داشت و کیبورد را ضعیف کرده بود.

این مطلب را هم بخوانید: مقایسه WatchOS و Wear OS

تفاوت بزرگ در مقایسه کیبورد لپ تاپ مک بوک پرو ۲۰۲۰ با مک بوک ایر ۲۰۲۰، نوار لمسی مک بوک پرو محسوب می‌شود که مک بوک ایر از آن بی‌بهره است. بر جز این مورد، هر دو دارای اسکنر اثر انگشت TouchID هستند که یکی بهترین‌های موجود در بازار است.

مک بوک ایر ۲۰۲۰ بهتر است یا مک بوک پرو ۲۰۲۰؟

مک بوک ایر ۲۰۲۰ بهتر است یا مک بوک پرو ۲۰۲۰؟

برای انتخاب برنده رقابت مک بوک پرو و مک بوک ایر ۲۰۲۰، باید دو مورد توجه کنید. شما باید بدانید که چه مقدار می‌خواهید هزینه کنید و عملکرد هم چقدر برای‌تان اهمیت دارد.

در بحث قیمت، مک بوک ایر ۲۰۲۰ حرف‌های زیادی برای گفتن دارد و همچنان تجربه کاربری بی‌نقصی برای کارهای عمومی و سبک، با قیمتی نسبتا در دسترس در اختیار شما قرار می‌دهد.

با این حال، اگر نیاز به انجام کارهای سنگین دارید، مک بوک پرو ۲۰۲۰ واقعا از مک بوک ایر جلوتر است. فن‌های این دستگاه ممکن است گاهی اوقات صدای بلندی داشته باشند و لپ‌تاپ هم به دلیل وجود این فن‌ها، ضخامت بیشتری نسبت به مک بوک ایر دارد؛ اما همچنان می‌توانند دستگاه شما را خنک کنند. بنابراین می‌توانید با تراشه پرقدرت M1 اپل، برای مدت طولانی مشغول به انجام کارهای سنگین شوید.

در مقایسه لپ تاپ مک بوک پرو ۲۰۲۰ با مک بوک ایر ۲۰۲۰ به این نتیجه می‌رسیم که اگر نمی‌خواهید هزینه زیادی بپردازید و عملکرد فوق‌العاده هم اولویت شما نیست، مک بوک ایر ۲۰۲۰ می‌تواند انتخابی هوشمندانه و سرمایه‌گذاری مناسبی باشد. اگر برای انجام محاسبات کامپیوتری و کارهای گرافیکی معمولی به یک لپ‌تاپ سبک وزن و قابل حمل نیاز دارید، مک بوک ایر ۲۰۲۰ با قیمت مقرون‌به‌صرفه‌ترش می‌تواند یکی از بهترین انتخاب‌های شما باشد.

از این مطلب چقدر راضی بودید؟

روی ستاره کلیک کنید تا نظرتون ثبت بشه

4.8 / 5. تعداد رای دهندگان: 4

تا حالا امتیازی برای این مطلب ثبت نشده؛ با ثبت نظرتون مارو خوشحال می‌کنید


دیدگاه خود را ارسال کنید :

سعيده خرسند گفت:

سلام وقت بخير
تفاوت مدل هاي مك بوك سري M1و M2 را ميخواستم بدونم

پشتیبانی اعتبارکالا گفت:

سلام
M1 و M2 پردازنده‌های اپل برای مک بوک ها هستند. تراشه M1 یک چیپست است که در حال حاضر تنها پردازنده مبتنی بر Apple Silicon بوده و توسط شرکت های شخص ثالث همچون سامسونگ یا TSMC به تولید می رسد. اپل هیچ اطلاعاتی در مورد تراشه M2 تاکنون ارائه نداده و هرچه جزئیات داریم نیز تایید شده نیستند، اگرچه می دانیم این شرکت قصد دارد بیش از یک جانشین برای تراشه M1 بسازد.