etebarkala snappay
etebarkala snappay

مقایسه لپ تاپ سرفیس بوک ۲ با سرفیس پرو ۷ مایکروسافت

4.6
(14)

کدام سرفیس برای خرید بهتر است؟

حسین رجب چالی
2 سال پیش
مقایسه لپ تاپ سرفیس بوک ۲ با سرفیس پرو ۷ مایکروسافت

محصولات مایکروسافت ممکن است برای همه مناسب نباشند؛ اما اگر می‌خواهید یک دستگاه ۲ در ۱ قدرتمند با عمر باتری بالا داشته باشید، انتخاب‌های زیادی غیر از سرفیس مایکروسافت پیش رو ندارید. با این حال، اگر به محصولات جدید و متفاوت مایکروسافت نگاه کنید، ممکن است برای تصمیم‌گیری با مشکل مواجه شوید. در این مطلب مقایسه لپ تاپ سرفیس بوک ۲ با سرفیس پرو ۷ مایکروسافت  را برای شما آماده کرده‌ایم تا اگر قصد خرید محصولات مایکروسافت را دارید بتوانید بهترین انتخاب را داشته باشید. پس با ما مجله اعتبارکالا همراه باشید.

مشخصات لپ تاپ سرفیس بوک ۲ و سرفیس پرو ۷ مایکروسافت

مشخصات لپ تاپ سرفیس بوک ۲ و سرفیس پرو ۷ مایکروسافت
 سرفیس پرو ۷سرفیس بوک ۲
سیستم‌عاملویندوز ۱۰ویندوز ۱۰
پردازندهنسل دهم پردازنده اینتل

 

Core i3-1005G1

Core i5-1035G4

Core i7-1065G7

پردازنده نسل هفتم اینتل Core i5-7300U

 

پردازنده نسل هشتم اینتل 

Core i5-8350U

Core i7-8650U

رم۴ – ۸ – ۱۶ گیگابایت LPDDR4x۸ – ۱۶ گیگابایت LPDDR3
حافظه ذخیره‌سازی۱۲۸ – ۲۵۶ – ۵۱۲ – ۱ ترابایت SSD۲۵۶ – ۵۱۲ – ۱ ترابایت SSD
ابعاد نمایشگر ۱۲.۳ اینچ
لمسی
۱۳.۵ اینچ

 

۱۵ اینچ

لمسی

رزولوشن صفحه۱۸۲۴ × ۲۷۳۶

 

۲۶۷ PPI

۳۰۰۰ × ۲۰۰۰ (۲۶۷ PPI)

 

۳۲۴۰ × ۲۱۶۰ (۲۶۰ PPI)

نسبت صفحه۳:۲۳:۲
گرافیکIntel UHD (i3)

 

Intel Iris Plus (i5، i7)

Intel HD 620 (i5)

 

Nvidia GTX 1050 (i7)

Nvidia GTX 1060 (i7)

پورت‌ها USB-C ۳.۱

 

USB-A

جک هدفون ۳.۵ میلی‌متری

Surface Connect

کارت‌خوان SDXC

USB-C ۳.۱

 

USB-A

جک هدفون ۳.۵ میلی‌متری

Surface Connect

کارت‌خوان SDXC

LTEخیرخیر
دوربیندوربین جلو: ۵ مگاپیکسل (1080p)

 

دوربین عقب: ۸ مگاپیکسل (1080p)

دوربین جلو: ۵ مگاپیکسل (1080p)

 

دوربین عقب: ۸ مگاپیکسل (1080p)

بیومتریکدوربین مادون قرمزدوربین مادون قرمز
باتریتا ۱۰.۵ ساعت۷۰ وات ساعت (نسخه ۱۳.۵ اینچی)، ۸۰ وات ساعت (نسخه ۱۵ اینچی)

 

تا ۱۷ ساعت

وزناز ۱.۵۳ کیلوگرم (نسخه ۱۳.۵ اینچی)

 

از ۱.۹ کیلوگرم (نسخه ۱۵ اینچی)

از ۷۷۵ گرم

مقایسه طراحی لپ تاپ سرفیس بوک ۲ با سرفیس پرو ۷ 

مقایسه طراحی لپ تاپ سرفیس بوک ۲ با سرفیس پرو ۷ 

سرفیس پرو ۷ و سرفیس بوک ۲ کامپیوترهای ۲ در ۱ جدا شدنی هستند. این بدان معنی است که کیبورد آن‌ها بخشی جدا از طراحی اصلی هستند. تفاوت اصلی این دو مدل در این است که سرفیس پرو ۷ تایپ کاور (Type Cover) که کیبوردی کامل با لولایی منحصربه‌فرد است ندارد اما سرفیس بوک ۲ همراه با این کیبورد به فروش می‌رسد.

این مطلب را هم بخوانید: مقایسه آیپد پرو ۲۰۲۱ با سرفیس پرو ۸ 

تقریبا کل خانواده مایکروسافت حرفه‌ای بودن خاصی دارد که می‌توان آن را هم‌سطح سری مک‌بوک پرو اپل دانست و سرفیس بوک ۲ نیز پرچمدار این خانواده محسوب می‌شود. این دستگاه محکم است که فریم سخت و منیزیمی دارد که هم سبک و هم بسیار بادوام است.

سرفیس پرو ۷ هم به همان اندازه خوش ساخت است؛ البته کیبورد آن کمی نازک است. با این حال، از آنجایی که هر دو دستگاه دارای کیبورد جداشدنی هستند، هرکدام از آن‌ها در حالت تبلت بسیار سبک هستند و سرفیس بوک ۲ حتی با وجود نمایشگر بزرگ‌تر، سبک‌تر هم می‌شود.

سرفیس بوک ۲ هم پورت‌هایی مشابه سرفیس پرو ۷ دارد که شامل یک پورت USB-A، یک پورت USB-C، جک هدفون، دو پورت Surface Connect و یک کارت‌خوان SDXC با اندازه کامل می‌شود. سرفیس پرو ۷ هم دقیقا همین پورت‌ها را دارد که مجموعه خوبی درگاه‌های اتصال را تشکیل می‌دهند و برای استفاده از هرکدام از این دستگاه‌ها نیاز به هیچ دانگلی نخواهد بود.

نمایشگر هر دو دستگاه نیز عالی است و هرکدام از آن‌ها تراکم پیکسلی ۲۶۷ پیکسل در هر اینچ دارند. سرفیس بوک ۳ نمایشگر بزرگ‌تر ۱۳.۵ با وضوح ۲۰۰۰ × ۳۰۰۰ پیکسل دارد و سرفیس پرو ۷ هم نمایشگر ۱۲.۳ اینچی با وضوح ۱۸۲۴ × ۲۷۳۶ پیکسل دارد.

مقایسه عملکرد دو دستگاه

مقایسه عملکرد دو دستگاه

از آنجایی که سرفیس پرو ۷ دستگاه جدیدتری محسوب می‌شود، عملکرد بهتری در بخش پردازنده خواهد داشت. سرفیس بوک به پردازنده‌های نسل هفتم و هشتم اینتل متکی است در حالی که سرفیس پرو ۷ از تراشه‌های نسل دهم استفاده می‌کند. ارائه اعداد و ارقام بنچمارک بیهوده است اما حداقل می‌توانیم دو تراشه Core i7 را با هم مقایسه کنیم تا به شما ایده دهیم.

تراشه  i7-8650U در سرفیس بوک ۲ در تست تک هسته‌ای امتیاز ۱۰۷۶ را کسب کرد؛ در حالی که پردازنده i7-1065G7 در سرفیس پرو ۷ امتیاز ۱۱۹۹ را کسب کرد. در همین حال، تراشه سرفیس پرو ۷ در عملکرد چند هسته‌‌ای امتیاز ۳۳۵۰ را به خود اختصاص داد و پردازنده سرفیس پرو ۷ هم به امتیاز ۴۴۴۷ رسید. این امتیاز بیشتر، به لطف بهبود جزئی تراشه نسبت به نسل هفت امکان‌پذیر شده اما تغییر اصلی در بهبود عملکرد GPU یکپارچه اتفاق افتاده است.

مقایسه عملکرد دو دستگاه-1

در مقایسه عملکرد لپ تاپ سرفیس بوک ۲ با سرفیس پرو ۷ مایکروسافت می‌بینیم که سرفیس بوک ۲ از نظر گرافیکی دارای مزیت‌های نسبت به سرفیس پرو ۷ است. گرافیک یکپارچه نسل دهم اینتل نمی‌تواند با قدرت یک پردازنده گرافیکی مجزا برابری کند. انویدیا GTX 1050 گرافیک خیلی پرقدرتی نیست؛ اما بهتر از نداشتن گرافیک مجزا است. اگر می‌خواهید بازی‌های FullHD را اجرا کنید، ویدئو ویرایش کنید یا خانه آینده خود را در اتوکد طراحی کنید، این کارت گرافیک نیازهای شما را برطرف می‌کند.

برای کارهای عمومی و روزمره، سرفیس پرو ۷ به راحتی از نظر مقایسه قیمت و عملکرد، برادر بزرگ‌تر خود را کنار می‌زند. با این حال، زمانی که به قابلیت‌های گرافیکی نیاز دارید، سرفیس بوک ۲ کیلومترها از برادر کوچک‌ترش جلو می‌افتد؛ البته اگر نسخه دارای گرافیک مجزای آن را خریداری کنید.

قابلیت حمل

قابلیت حمل

سرفیس بوک ۲ بزرگ‌تر و سنگین‌تر است و با کیبورد وصل شده و پردازنده Core i5، ضخامت ۲۳ میلی‌متر و وزن ۱.۵ کیلوگرم و بخش تبلت هم ضخامت ۱۳ میلی‌متری دارد. این دستگاه به پردازنده Core i7 و کیبورد وصل شده، ۲۳ میلی‌متر ضخامت و ۱.۶ کیلوگرم وزن دارد. بخش تبلت هم ضخیم‌تر از نسخه‌های Core i5 است و ۱۵ میلی‌متر ضخامت دارد.

در طرف دیگر، بدون کیبورد فقط ۸.۵ میلی‌متر ضخامت دارد. نسخه Core i3 و i5 هر دو ۰.۷۷ کیلوگرم وزن دارند و نسخه‌های i7 وزنی حدود ۰.۷۸ کیلوگرم دارند. Type cover حدود ۵ میلی‌متر به ضخامت و ۰.۳ کیلوگرم به وزن دستگاه اضافه می‌کند. تمام این اعداد نشان می‌دهند که سرفیس پرو ۷ از نظر وزن و اندازه گزینه بهتری محسوب می‌شود.

با اینکه در دست گرفتن سرفیس پرو ۷ کمی راحت‌تر است؛ اما عمر باتری آ‌ن نمی‌تواند با سرفیس بوک ۲ برابری کند. عمر باتری در آزمایش انجام شده، سرفیس پرو ۷ هشت ساعت و نیم بود؛ اما سرفیس بوک ۲ توانست تا ۱۱ ساعت برای وبگردی و ۱۷ ساعت برای پخش ویدئو دوام بیاورد.

این مطلب را هم بخوانید: مقایسه لپ تاپ ایسوس Zephyrus Duo 15 با ایسوس ZenBook Pro Duo

نکته مهم این است که سرفیس سرفیس بوک ۲ دارای دو باتری است؛ یکی در کیبورد و دیگری در تبلت که دومی کوچک‌تر است. بنابراین، تبلت به تنهایی فقط دو تا سه ساعت دوام می‌آورد.

سوال مهم: سرفیس بوک ۲ بهتر است یا سرفیس پرو ۷؟

سوال مهم: سرفیس بوک ۲ بهتر است یا سرفیس پرو ۷؟

در مقایسه لپ تاپ سرفیس بوک ۲ با سرفیس پرو ۷ مایکروسافت می‌رسیم به این سوال که کدام‌یک انتخاب بهتری است؟ قیمت جهانی سرفیس پرو ۷ با ۴ گیگابایت رم، ۱۲۸ گیگابایت فضای ذخیره‌سازی و پردازنده دو هسته‌ای نسل دهم Core i3-1005G1 از ۶۷۵ دلار آغاز می‌شود. به‌روزرسانی‌های شامل پردازنده چهار هسته‌ای Core i5-1035G4 می‌شوند. همچنین کاربر می‌تواند با پرداخت ۱۳۴۹ دلار یک پردازنده Core i7-1065G7 با ۲۵۶ گیگابایت حافظه ذخیره‌سازی دریافت کند. با ۲۰۶۹ دلار هم می‌توان ۱۶ گیگابایت رم و یک ترابایت فضای ذخیره سازی SSD دریافت کرد.

قیمت جهانی سرفیس بوک ۲ هم ۱۰۳۴ دلار برای نسخه دارای پردازنده نسل هفتم Core i5-7300U با ۸ گیگابایت رم و ۲۵۶ گیگابایت SSD شروع می‌شود. این نسخه پایه نسبت به سرفیس پرو ۷ تقریبا ضعیف به نظر می‌رسد؛ چون 7300U پردازنده‌ای نسبتا نسبت به سرفیس پرو ۷ محسوب می‌شود. مهم‌ترین تفاوت این است که با سرفیس بوک ۲ می‌توانید یک گرافیک مجزای Nvidia GTX 1050 دریافت کنید.

با این حال، سرفیس بوک ۲ دیگر تولید نمی‌شود؛ چون مایکروسافت حالا تمرکز خود را روی سرفیس بوک ۳ گذاشته است. اما احتمالا در بازار دست دوم می‌توانید با قیمت‌های مقرون‌به‌صرفه‌ای انواع مختلف این لپ‌تاپ ۲ در ۱ را پیدا کنید. اگر می‌خواهید نمایشگر بزرگ‌تری داشته باشید هم می‌توانید مدل‌های ۱۵ اینچی را خریداری کنید.

در هر حال، انتخاب برنده از بین این سرفیس‌های ۲ در ۱ کار راحتی نیست؛ چون هرکدام از آن‌ها در مواردی بهتر از دیگری هستند.سرفیس پرو ۷ مقرون‌به‌صرفه‌تر است و سخت‌افزار بهتری را با قیمت کمتری در اختیار شما قرار می‌دهد؛ اما به اندازه سرفیس بوک ۲ استحکام ندارد و گرافیک آن هم ضعیف‌تر است و عمر باتری کمتری نیز دارد.

با تمام این موارد، سرفیس پرو 7 برای اکثر افراد انتخاب بهتری خواهد بود. سرفیس بوک ۲ سخت‌افزار بهتری دارد؛ اما هم خط تولید خارج شده و هم پردازنده‌های قدیمی‌تری دارد. اگر گرافیک اختصاصی و عمر باتری عالی می‌خواهید، قطعا سرفیس بوک ۲ انتخاب بهتری خواهد بود؛ اما اکثر افراد به این قدرت گرافیکی نیازی ندارند و همین امر، سرفیس پرو ۷ را به انتخاب مناسب‌تری تبدیل می‌کند.

نظر شما در مورد مقایسه لپ تاپ سرفیس بوک ۲ با سرفیس پرو ۷ مایکروسافت چیست؟ به نظر شما کدام یک انتخاب بهتری خواهد بود؟ نظرات خود را با ما در میان بگذارید.

سوالات متداول

از این مطلب چقدر راضی بودید؟

روی ستاره کلیک کنید تا نظرتون ثبت بشه

4.6 / 5. تعداد رای دهندگان: 14

تا حالا امتیازی برای این مطلب ثبت نشده؛ با ثبت نظرتون مارو خوشحال می‌کنید


دیدگاه خود را ارسال کنید :

هلیا جوان گفت:

تفاوت سرفیس پرو و سورفیس پرو 4 و اینکه پرو i7 خوبه یا پرو4, i5?

لیلا گفت:

مشاوره برای خرید میخوام