etebarkala snappay
etebarkala snappay

پرچمدار آیفون بهتر است یا شیائومی؟ مقایسه شیائومی می 11 و آیفون 12

4
(22)
حسین رجب چالی
2 سال پیش
پرچمدار آیفون بهتر است یا شیائومی؟ مقایسه شیائومی می ۱۱ و آیفون ۱۲

آیفون ۱۲ (iPhone 12) بهتر است یا شیائومی می ۱۱  (Xiaomi mi 11)؟ این سوال ممکن است ذهن هر کسی که به فکر خرید یک گوشی پرچمدار است را درگیر کرده باشد. در این مطلب ضمن مقایسه شیائومی می ۱۱ و آیفون ۱۲ به شما خواهیم گفت که کدام‌یک از این گوشی‌ها ارزش خرید بیشتری دارند.

با اینکه شیائومی می ۱۱ در بسیاری از بخش‌ها از جمله وضوح تصویر یا تعداد دوربین‌ها، از آیفون ۱۲ بهتر است اما با قطعیت نمی‌توان گفت که برنده میدان می‌شود.

بنابراین برای شناختن برنده، این دو گوشی موبایل پرچمدار را رو در روی هم قرار دادیم و در همه جوانب اصلی مانند طراحی و نمایشگر، دوربین، باتری و توانمندی‌های این دو گوشی را با هم مقایسه کردیم تا در نهایت بتوانیم به این سوال پاسخ دهیم که آیفون بهتر است یا شیائومی؟ با مجله اعتبارکالا همراه باشید.

طراحی آیفون بهتر است یا شیائومی؟

طراحی آیفون و شیائومی

از نظر طراحی، هم آیفون ۱۲ و هم شیائومی می ۱۱ دارای قاب پشتی از جنس شیشه‌ و فریم آلومینیومی هستند. هر دو گوشی‌ دوربین‌های عقب خود را داخل قابی در بالا و سمت چپ قرار داده‌اند. با این حال ظاهر جلوی آن‌ها کاملا متفاوت است. نمایشگر آیفون ۱۲ کاملا تخت است و یه بریدگی بزرگ دارد؛ در حالی که شیائومی می ۱۱ نمایشگری خمیده و حفره‌ای برای دوربین سلفی دارد.

ابعاد و وزن گوشی‌ها نیز متفاوت هستند. می ۱۱ در ابعاد ۱۶۴.۳ × ۷۴.۶ × ۸.۱ میلی‌متر و وزن ۱۹۶ گرمی عرضه می‌شود و ابعاد و وزن آیفون ۱۲ هم ۱۴۶.۷ × ۷۱.۵ × ۷.۴ میلی‌متر و ۱۶۴ گرم است. این ابعاد نشان از بزرگ‌تر و سنگین‌تر بودن می ۱۱ دارد.

این مسئله یک نکته منفی برای می ۱۱ محسوب می‌شود اما همین نکته منفی باعث شده تا نمایشگر می ۱۱ از آیفون ۱۲ بزرگ‌تر باشد. انتخاب اینکه کدام‌یک در این بخش بهتر است می‌تواند کاملا شخصی باشد؛ چون طراحی هر کدام از این گوشی‌ها نکات مثبت خاص خود را دارد.

این مطلب را هم بخوانید: آیفون بهتر است یا سامسونگ؟ مقایسه آیفون ۱۲ و گلکسی S21

با تمام این موارد، چیزی که آیفون ۱۲ را بهتر می‌کند، مقاومت آن در برابر آب است. این پرچمدار اپل دارای گواهی مقاومت در برابر غوطه‌ور شدن در آب تا عمق ۶ متر و به مدت حداکثر ۳۰ دقیقه است.

این میزان مقاومت در برابر آب، خیلی بیشتر از اکثر گوشی‌ها و حتی شیائومی می ۱۱ است که اصلا گواهی مقاومت در برابر آب ندارد.

نمایشگر شیائومی بهتر است یا آیفون؟

نمایشگر شیائومی و آیفون

تفاوت‌های زیادی بین نمایشگر دو گوشی وجود دارد. با شیائومی می ۱۱ شروع می‌کنیم. این گوشی نمایشگر ۶.۱ اینچی با لبه‌های گرد از نوع AMOLED با وضوح ۳۲۰۰ × ۱۴۴۰ است و ۵۱۵ پیکسل در هر اینچ دارد. نرخ نوسازی (سرعت نمایشگر در تازه‌سازی تصاویر بر حسب ثانیه) این نمایشگر ۱۲۰ هرتز با حداکثر روشنایی ۱۵۰۰ نیت است و از +HDR10 پشتیبانی می‌کند.

در طرف دیگر، آیفون ۱۲ نمایشگر تخت OLED در ابعاد ۶.۱ اینچ با رزولوشن ۲۵۳۲ × ۱۱۷۰ و ۴۶۰ پیکسل در هر اینچ است. نرخ نوسازی نمایشگر آیفون ۶۰ هرتز و با حداکثر روشنایی ۱۲۰۰ نیت است و از HDR10 هم پشتیبانی می‌‌کند.

بنابراین تفاوت اصلی اینجا این است که شیائومی می ۱۱ نمایشگری بزرگ‌تر، با وضوح بالاتر و دارای انحنا دارد و نرخ نوسازی بیشتری در اختیار شما قرار می‌دهد؛ همچنین حداکثر روشنایی آن هم کمی بیشتر از آیفون ۱۲ است.

به نظر می‌رسد این مسئله باعث برد شیائومی می‌شود اما همه نمی‌خواهند نمایشگری بزرگ‌تر و دارای انحنا داشته باشند. به علاوه، استفاده از گوشی با یک دست با نمایشگر بزرگ‌تر سخت‌تر است.

دوربین شیائومی بهتر است یا آیفون؟

دوربین شیائومی بهتر است یا آیفون؟

شیائومی دوربین عقب سه‌گانه دارد که شامل لنز اصلی ۱۰۸ مگاپیکسلی با f/1.9، دوربین اولتراواید ۱۳ مگاپیکسلی با گشودگی دیافراگم ۲.۴ و یک حسگر تله‌ماکرو ۵ مگاپیکسلی با f/2.4 می‌شود که نتیجه بهتری از دوربین‌های ماکرو برای عکاسی از نزدیک دارد.در جلو نیز، یک دوربین سلفی ۲۰ مگاپیکسلی قرار گرفته است.

در طرف دیگر، آیفون ۱۲ فقط دو دوربین عقب دارد که از یک حسگر اصلی ۱۲ مگاپیکسلی با f/1.6 و دوربین اولتراواید ۱۲ مگاپیکسلی با f/2.4 تشکیل شده است. در کنار این دو دوربین، یک حسگر ۱۲ مگاپیکسلی هم به عنوان دوربین سلفی انجام وظیفه می‌کند.

به نظر می رسد که شیائومی با لنزهای بیشتر، مگاپیکسل بیشتر و حسگرهای مختلف عملکرد بهتری در این بخش دارد؛ هر چند هیچکدام از این دو گوشی از دوربین تله‌فوتو استفاده نمی‌کنند.

این مطلب را هم بخوانید: گوشی موبایل سامسونگ بخرم یا شیائومی؟

هر دو گوشی دارای حالت‌ها و گزینه‌های مختلف عکسبرداری هستند و تمرکز هر دو آن‌ها روی حالت شب (در لنزهای مختلف) و ویدئو است.

به عنوان مثال، آیفون ۱۲ به شما امکان ضبط ویدئو در حالت دالبی ویژن (Dolby Vision) می‌دهد؛ در حالی که شیائومی می ۱۱ دارای حالت‌هایی مانند مجیک زوم (Magic Zoom) است که به شما این امکان را می‌دهد تا همزمان در صحنه زوم کنید و از صحنه خارج شوید. این ویژگی به عنوان دالی زوم شناخته می‌شود. یادآوری می‌کنیم که معمولا آیفون‌ها دوربین‌های خوبی دارند و آیفون ۱۲ نیز از این قاعده مستثنی نیست.

باتری شیائومی بهتر است یا آیفون؟

باتری شیائومی و آیفون

شیائومی می ۱۱یک باتری ۴۶۰۰ میلی‌آمپر ساعتی با شارژ سریع ۵۵ وات، شارژ وایرلس ۵۰ واتی و شارژ وایرلس معکوس ۱۰ واتی دارد.

آیفون باتری کوچک‌تر ۲۸۱۵ میلی‌آمپر ساعتی دارد که از شارژ سریع ۱۲ وات و شارژ وایرلس ۱۵ واتی پشتیبانی می‌کند اما شارژ بی‌سیم معکوس ندارد.

با اینکه باتری آیفون خیلی کوچک‌تر است اما این کوچکی به این معنی نیست که دوام آن طولانی نیست؛ همچنین نمایشگر آن هم کوچک‌تر است.

با این حال، مشخصات شارژ آن هم کم است و با قدرت کمتری شارژ می‌شود. به علاوه، آیفون ۱۲ قابلیت استفاده از شارژر مگ‌سیف (MagSafe) هم دارد که شیائومی این قابلیت را ندارد.

عملکرد کلی شیائومی بهتر است یا آیفون؟

عملکرد آیفون و شیائومی

هر دو گوشی پرچمدار هستند و عملکرد آن‌ها هم فوق‌العاده است. شیائومی می ۱۱ با پردازنده اسنپدراگون ۸۸۸ (که بهترین پردازنده کوالکام است) و ۸ گیگابایت رم عرضه می‌شود؛ در حالی آیفون ۱۲ پردازنده پرسرعت A14 Bionic اپل و ۴ گیگابایت رم دارد.

به نظر می‌رسد که سرعت آیفون ۱۲ کمتر از رقیب شیائومی است اما آیفون هیچوقت در بخش حافظه رم با دیگر سازندگان گوشی موبایل رقابت نمی‌کند. به طور خلاصه می‌توان گفت که هردو گوشی عملکردی پرچمدار و عالی دارند.

برای میزان حافظه ذخیره‌سازی، در شیائومی می ۱۱، ۱۲۸ یا ۲۵۶ گیگابایت حافظه دارید؛ در حالی آیفون ۱۲ با حافظه‌های ۶۴، ۱۲۸ یا ۲۵۶ گیگابایت عرضه می‌شود و هیچکدام از گوشی‌ها امکان پشتیبانی از کارت حافظه ندارند.

هر دو گوشی از فناوری 5G پشتیبانی می‌کنند؛ اما در بخش مشخصات و عملکرد تفاوت‌هایی باهم دارند. اولین تفاوت این است که شیائومی از حسگر اثر انگشت زیر نمایشگر استفاده می‌کند و آیفون ۱۲ از Face ID بهره می‌برد.

دومین تفاوت بزرگ این دو گوشی در بخش سیستم‌عامل است. جایی که می ۱۱ از سیستم‌عامل اندروید ۱۱ (با رابط کاربری MIUI 12.5 شیائومی) استفاده می‌کند و آیفون ۱۲ هم با iOS 14 اجرا می‌شود.

هیچکدام نسبت به دیگری برتری ندارند و تصمیم نهایی به نیاز، ترجیح شخصی و حتی عادت شما در استفاده از سیستم‌عامل موردنظر برمی‌گردد.

آیفون بهتر است شیائومی؟

مقایسه آیفون و شیائومی

روی کاغذ برتری با شیائومی می ۱۱ است و در بسیاری از جهات بهتر از آیفون ۱۲ عمل می‌کند. این گوشی نمایشگر بزرگ‌تر و روشن‌تری دارد و نرخ‌سازی آن هم بیشتر از آیفون ۱۲ است. به این مسئله باتری بزرگ‌تر، شارژ سریع، قیمت نسبتا کمتر و دوربین‌های بیشتر را هم اضافه کنید.

با این حال، می ۱۱ در همه جوانب بهتر از رقیب کوپرتینویی خود نیست. آیفون ۱۲ مقاومت بهتر در برابر آب دارد و دسترسی آن هم در مناطق مختلف بیشتر است؛ به‌علاوه، وزن و اندازه آن نسبت به رقیبش کمتر است.

تفاوت‌های دیگری بین این دو گوشی وجود دارد که باعث برتری هیچکدام نمی‌شود. از این بین می‌توان به تفاوت دو گوشی در بخش سیستم‌عامل و امنیت آن‌ها اشاره کرد.

با این حال، می‌توان گفت که هر دو این گوشی‌ها رقیب سرسختی برای یکدیگر هستند. امکانات فوق‌العاده این دو گوشی در تمام بخش‌ها چیزی است که نمی‌توان از آن چشم‌پوشی کرد.

قیمت آیفون ۱۲ در حال حاضر از حدود شش‌صد و پنجاه  دلار شروع می‌شود و تا هزار و صد و ده دلار بالا می‌رود. شیائومی نیز بین ۶۶۰ تا ۸۴۲ دلار قیمت دارد.

با توجه به متن بالا، به نظر شما آیفون بهتر است یا شیائومی؟ کدام‌یک گوشی‌های بهتر و باارزش‌تری می‌سازد؟ نظرات خود را با در میان بگذارید.

سوالات متداول

منبع: techradar

از این مطلب چقدر راضی بودید؟

روی ستاره کلیک کنید تا نظرتون ثبت بشه

4 / 5. تعداد رای دهندگان: 22

تا حالا امتیازی برای این مطلب ثبت نشده؛ با ثبت نظرتون مارو خوشحال می‌کنید


منبعwww.techradar.com

دیدگاه خود را ارسال کنید :

زارعی گفت:

شیائومی mi 11 بهتره یا آیفون ۱۲پرو

نازنین گفت:

ایفون ۱۱ خوبه یا ردمی نوت ۱۲ پرو پلاس

نازنین گفت:

سلام آیفون ۱۱ خوبه یا ردمی نوت ۱۲ پرو پلاس

عرفان گفت:

قیمت آیقون ۱۱ نات اکتیو چقدر است و آیا ارزش خرید دارد؟

پشتیبانی اعتبارکالا گفت:

سلام
آیفون ۱۱ ارزش خرید بالایی دارد اما برای مشاهده قیمت محصول به فروشگاه مراجعه نمایید

سید علی میرقادری گفت:

نوت ۱۱ اس بهتره یاآیفون۸

پشتیبانی اعتبارکالا گفت:

سلام
ما به شما شیائومی Note 11s را پیشنهاد می‌کنیم.

لاویکایو گفت:

مقایسه با نوت ۱۱پرو شی

پشتیبانی اعتبارکالا گفت:

سلام
به لینک زیر از مجله اعتبارکالا مراجعه نمایید
https://etebarkala.com/blog/xiaomi-redmi-note-12-pro-vs-xiaomi-redmi-note-11-pro/

بنيامين کریمی گفت:

میخواستم تا ده میلیون گوشی بگیرم بین ایفون و شیائومی موندم

پشتیبانی اعتبارکالا گفت:

سلام
از آنجایی که با ده میلیون نمی‌توان حتی آیفون ۵ نسبتا سالم دست دو خرید و قیمت گوشی‌های آیفون بیش از ۳۰ میلیون تومان است (حتی دست دوم) بنابراین ما به شما خرید یک گوشی نو شیائ>می یا سامسونگ میان رده را پیشنهاد می‌کنیم

محمدحسین گفت:

شارپ نس در عکاسی به چه معناست

پشتیبانی اعتبارکالا گفت:

سلام
به تصویر ثبت شده که در آن سوژه و عناصر زمینه؛ به صورت کاملا واضح و خوانا با تمام جزئیات ثبت شده باشند تصویر شارپنس می گویند.

نازنین گفت:

سلام آیفون ۱۱ خوبه یا ردمی نوت ۱۲ پرو پلاس

پشتیبانی اعتبارکالا گفت:

سلام
آیفون ۱۱ گزینه بهتری است

کیمیا وحیدی گفت:

شیامی ۱۱ بهتر از آیفون است؟

پشتیبانی اعتبارکالا گفت:

سلام
نمی‌توان با قاطعیت گفت کدام یک بهتر است. پرچمداران شیائومی رقیبی سرسخت برای آیفون هستند اما اینکه برتر باشند، خیر

صادق نورزهی گفت:

باتری شامی خوب یا ایفون

پشتیبانی اعتبارکالا گفت:

سلام
در این دو مدل گوشی که با یکدیگر مقایسه شده‌اند، از نظر طول عمر باتری، گوشی شائومی طول مر بالاتری دارد

مهرداد نصرالله زاده گفت:

آیفون فولکپی بخرم بهتره یا شیائومی

پشتیبانی اعتبارکالا گفت:

سلام
مسما خرید یک گوشی اورجینال شیائ>می به مراتب بهتر از یک گوشی کپی از آیفون است

علی بیده گفت:

سلام آیا گوشی آیفون 13پرمکس بهتر است گوشی شیامی ؟؟

پشتیبانی اعتبارکالا گفت:

سلام
از هر نظر گوشی آیفون ۱۳ پرومکس بهتر از شیائومی بوده و تنها از نظر قیمت است که شیائومی گوشی‌های خود را با قیمت پایین تری ارائه می‌دهد

ثمره عبدی گفت:

سلام شما می دانید الان بهترین گوشی شیائومی در بازار کدوم هست؟

پشتیبانی اعتبارکالا گفت:

سلام
در حال حاضر دو گوشی Redmi K50 Gaming و Xiaomi 11T Pro از بهترین گوشی‌های پرچمدار شیائومی هستن
https://etebarkala.com/products/xiaomi-11t-pro-5g-dual-sim-256gb-and-12gb-ram-mobile-phone/

کمالی گفت:

شیائومی یا ایفون

پشتیبانی اعتبارکالا گفت:

اگه محدودیت بودجه ندارید، آیفون