etebarkala snappay
etebarkala snappay

مقایسه گوشی شیائومی ردمی نوت ۱۲ پرو با ردمی نوت ۱۱ پرو

3.7
(6)
شکیبا گیلانی
1 سال پیش
مقایسه گوشی شیائومی ردمی نوت ۱۲ پرو با ردمی نوت ۱۱ پرو

شیائومی به تازگی از سری Redmi Note 12 رونمایی کرد که شامل چهار دستگاه جدید با قیمت مناسب و متفاوت است. این چهار دستگاه در بخش‌های قیمتی متفاوتی هدف‌گذاری شده‌اند که کاربران می‌توانند با توجه به نیاز و بودجه‌ای که در نظر دارند انتخاب‌های بیشتری داشته باشند. سری Redmi Note 12 شامل یک Redmi Note 12 وانیلی، یک Redmi Note 12 Pro قدرتمندتر، یک Redmi Note 12 Pro Plus ممتاز و همچنین یک Redmi Note 12 Explorer Edition ویژه است.

ردمی نوت ۱۲ پرو با پردازنده دایمنسیتی ۱۰۸۰ عرضه شده که پردازنده جدیدتر و قدرتمندتری نسبت به دایمنسیتی ۹۲۰ است که در ردمی نوت ۱۱ پرو استفاده شده؛ همچنین نسل جدید ردمی نوت سبک‌تر و باریک‌تر از نسل قبلی است. با ما در مجله اعتبارکالا پیش‌تر به بررسی ردمی نوت ۱۲ پرو پرداختیم و اینبار قصد داریم این گوشی میان رده و قدرتمند جدید شیائومی را با نسل قبلی خود یعنی شیائومی ردمی نوت ۱۱ پرو مقایسه کنیم تا ببینیم نسل جدید شامل چه بهبودهایی نسبت به نسل قبلی خود است. با ما تا انتهای این مطلب همراه باشید.

جدول مشخصات گوشی هوشمند شیائومی ردمی نوت ۱۲ پرو و ردمی نوت ۱۱ پرو

مشخصات فنیشیائومی ردمی نوت ۱۲ پروشیائومی ردمی نوت ۱۱ پرو
بدنه۱۶۲.۹ در ۷۶ در ۷.۹ میلی‌متر۱۸۷ گرم۱۶۳.۷ در ۷۶.۲ در ۸.۳ میلی‌متر۲۰۵ گرم
نمایشگر۶.۶۷ اینچی OLEDوضوح تصویر ۱۰۸۰ در ۲۴۰۰ پیکسلنرخ نوسازی ۱۲۰ هرتزحداکثر روشنایی ۹۰۰ نیت۶.۶۷ اینچی AMOLEDوضوح تصویر ۱۰۸۰ در ۲۴۰۰ پیکسلنرخ نوسازی ۱۲۰ هرتزحداکثر روشنایی ۱۲۰۰ نیت
پردازندهمدیاتک دایمنسیتی ۱۰۸۰ با فرکانس ۲.۶ گیگاهرتزمدیاتک دایمنسیتی ۹۲۰ با فرکانس ۲.۵ گیگاهرتز
رم و حافظه داخلی۶ گیگابایت + ۱۲۸ گیگابایت۸ گیگابایت + ۱۲۸ گیگابایت۸ گیگابایت + ۲۵۶ گیگابایت۱۲ گیگابایت + ۲۵۶ گیگابایت۶ گیگابایت + ۱۲۸ گیگابایت۸ گیگابایت + ۱۲۸ گیگابایت۸ گیگابایت + ۲۵۶ گیگابایت 
سیستم‌عاملاندروید ۱۲ عرضه شده با رابط کاربری MIUI 13اندروید ۱۱ عرضه شده با رابط کاربری MIUI 12.5
اتصالاتWi-Fi 802.11 a/b/g/n/ac/6, Bluetooth 5.2, GPSWi-Fi 802.11 a/b/g/n/ac/ax, Bluetooth 5.2, GPS
دوربین هادوربین اصلی از نوع عریض ۵۰ مگاپیکسلدوربین اولتراواید ۸ مگاپیکسلدوربین ماکرو ۲ مگاپیکسلدوربین سلفی ۱۶ مگاپیکسلدوربین اصلی از نوع عریض ۱۰۸ مگاپیکسلدوربین اولتراواید ۸ مگاپیکسلدوربین ماکرو ۲ مگاپیکسلدوربین سلفی ۱۶ مگاپیکسل
باتری۵۰۰۰ میلی‌آمپر ساعتشارژر سریع ۶۷ وات۵۱۶۰ میلی‌آمپر ساعتشارژر سریع ۶۷ وات
ویژگی‌هادو سیم‌کارتدارای گواهی IP53اسپیکرهای استریودو سیم‌کارتدارای گواهی IP53اسپیکرهای استریو
حسگرهاحسگر اثر انگشتشتاب سنجژیروسکوپحسگر مجاورتقطب نماحسگر اثر انگشتشتاب سنجژیروسکوپحسگر مجاورتقطب نما
رنگ بندیمشکیسفیدآبیبنفشمشکیسبزآبیبنفش

مقایسه طراحی شیائومی ردمی نوت ۱۲ پرو با ردمی نوت ۱۱ پرو

مشابه آنچه که مدل وانیلی Redmi Note 12 تنها با دو دوربین و با پنل پشتی ساده عرضه شده، Redmi Note 12 Pro نیز با چیدمان ساده‌ای از تنظیمات دوربین سه‌گانه خود، از همین روش پیروی می‌کند. در مقابل، Redmi Note 11 Pro دارای مجموعه‌ای از سنسورهای پیچیده در پشت ماژول دوربین مستطیلی خود بود. شکی وجود ندارد که طراحی جدید بسیار بهتر و زیباتر از مدل قبلی خود به نظر می‌رسد.

از نظر ابعاد، ردمی نوت ۱۲ پرو باریک‌تر از ردمی نوت۱۱ پرو بوده و ۷.۹ میلی‌متر در مقابل ۸.۳ میلی‌متر در مدل ردمی نوت ۱۱ پرو است. مدل جدید همچنین وزن را از ۲۰۷ گرم در ردمی نوت ۱۱ پرو به ۱۸۷ گرم در ردمی نوت ۱۲ پرو کاهش می‌دهد. نکته قابل توجه این است که نوت ۱۲ پرو هم کوچک‌تر و هم باریک‌تر است که آن را جمع و جورتر از مدل قبلی خود می‌کند.

هر دو مدل دارای گواهی IP53 بوده که بنابراین در برابر گرد و غبار و پاشش آب مقاوم هستند. ردمی نوت ۱۲ پرو در رنگ‌های مشکی، آبی سفید و یک گزینه رنگ خاص بنفش ارائه می‌شود در حالی که ردمی نوت ۱۱ پرو در رنگ‌های مشکی ، سبز تیره، بنفش و آبی عرضه شد. بنابراین تنوع رنگی ردمی نوت ۱۱ پرو بیشتر از ردمی نوت ۱۲ پرو بوده و طیف گسترده‌تر یاز سلیقه‌ها را پوشش می‌دهد.

مقایسه نمایشگر شیائومی ردمی نوت ۱۲ پرو با ردمی نوت ۱۱ پرو

گوشی هوشمند شیائومی ردمی نوت ۱۲ پرو دارای پنل نمایشگر ۶.۶۷ اینچی OLED با وضوح ۱۰۸۰ در ۲۴۰۰ پیکسل و نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتز و حداکثر روشنایی ۹۰۰ نیت HBM است. در مقایسه، مدل قدیمی‌تر یعنی ردمی نوت ۱۱ پرو با همان اندازه پنل ۶.۶۷ اینچی AMOLED  با وضوح ۱۰۸۰ در ۲۴۰۰ پیکسل و نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتز عرضه می‌شود. با کمال تعجب، مدل قدیمی‌تر در مقایسه با نوت ۱۲ پرو جدید، نمایشگر روشن‌تری با وضوح ۱۲۰۰ نیت دارد. با این حال، توجه داشته باشید که Redmi Note 12 Pro از گواهی HDR10+ پشتیبانی می‌کند.

مقایسه عملکرد شیائومی ردمی نوت ۱۲ پرو با ردمی نوت ۱۱ پرو

گوشی هوشمند میان رده شیائومی ردمی نوت ۱۲ پرو با پردازنده نسبتا قدرتمند MediaTek Dimensity 1080 با فرکانس ۲.۶ گیگاهرتز عرضه می‌شود. در مقایسه، ردمی نوت ۱۱ پرو با پردازنده Dimensity 920 با فرکانس ۲.۵ گیگاهرتز عرضه شد. هر دوی این تراشه‌ها از شبکه‌های 5G پشتیبانی می‌کنند و باید عملکرد بسیار خوبی را برای بخش قیمت آن ارائه دهند.

هر دو مدل از ۶ گیگابایت رم و ۱۲۸ گیگابایت حافظه داخلی شروع می‌شوند، اما فقط ردمی نوت ۱۲ پرو جدید تا ۱۲ گیگابایت رم و ۲۵۶ گیگابایت فضای ذخیره سازی را ارائه می‌دهد و در مقایسه، ردمی نوت ۱۱ پرو قدیمی‌تر دارای حداکثر ۸ گیگابایت رم است. در نتیجه می‌توان گفت نسخه ۱۲ گیگابایتی ردمی نوت ۱۲ پرو سرعت و عملکرد بهتری خواهد داشت.

از سویی دیگر درمی نوت ۱۲ پرو با اندروید ۱۲ همراه با MIUI 13 عرضه می‌شود. در مقایسه، ردمی نوت ۱۱ پرو دارای رابط کاربری MIUI 12.5 مبتنی بر اندروید ۱۱ است.

مقایسه دوربین شیائومی ردمی نوت ۱۲ پرو با ردمی نوت ۱۱ پرو

شیائومی از سنسور ۱۰۸ مگاپیکسلی با وضوح بالا در مدل جدید ردمی نوت ۱۲ پرو چشم پوشی کرده است. بنابراین دوربین اصلی ۵۰ مگاپیکسلی کوچکتر با دیافراگم f/1.9 به همراه همان دو سنسور ثانویه، دوربین فوق عریض ۸ مگاپیکسلی f/1.9 و دوربین ماکرو ۲ مگاپیکسلی موجود در مدل قبلی خود عرضه می‌شود. اگر بخواهیم منصف باشیم، کاهش سنسور ۱۰۸ مگاپیکسلی در ردمی نوت ۱۱ پرو ممکن است منجر به تفاوت عمده‌ای در کیفیت دوربین نشود.

در قسمت جلو و دوربین سلفی نیز ردمی هیچ ارتقایی به مدل جدید نداده است. بنابراین هر دو گوشی دارای یک دوربین ۱۶ مگاپیکسلی برای سلفی و تماس‌های ویدیویی هستند.

مقایسه باتری شیائومی ردمی نوت ۱۲ پرو با ردمی نوت ۱۱ پرو

مانند بخش دوربین، در بخش باتری نیز تغییرات جزئی در مدل جدید وجود دارد. ردمی نوت ۱۲ پرو دارای باتری ۵۰۰۰ میلی‌آمپر ساعتی با پشتیبانی از شارژ سریع ۶۷ واتی است. این ظرفیت باتری کمی کمتر از ظرفیت ۵۱۶۰ میلی‌آمپر ساعتی موجود در مدل ردمی نوت ۱۱ پرو است. قابل ذکر است که سرعت شارژ همانند مدل قدیمی باقی می‌ماند و باتری با یک شارژر ۶۷ واتی به سرعت و در مدت کمتر از ۴۰ دقیقه به طور کامل شارژ می‌شود.

مقایسه قیمت شیائومی ردمی نوت ۱۲ پرو با ردمی نوت ۱۱ پرو

گوشی میان رده شیائومی ردمی نوت ۱۲ با قیمت اولیه رسمی حدود ۲۴۰ دلار در بازار چین موجود است، اما در سطح بین المللی با قیمت بالاتری به فروش می‌رسد. در مقایسه، ردمی نوت ۱۱ پرو با قیمت حدود ۲۴۰ دلار در بازار جهانی به فروش می‌رسد که ارزان‌تر از سری ۱۲ است. از آنجایی که تفاوت بین این دو گوشی بسیار اندک است، می‌توان گفت که این افزایش قیمت برای ردمی نوت ۱۲ پرو کمی غیر منصفانه است.

سخن پایانی

شیائومی گوشی‌های چشمگیری در بخش اقتصادی و میان رده تولید و عرضه کرده است و سری ردمی نوت از محبوب ترین گوشی‌های میان رده بازار جهانی محسوب می‌شود. ردمی نوت ۱۲ پرو با کمی تغییر نسبت به نسل قبلی خود، ردمی نوت ۱۱ پرو به تازگی معرفی شده که انتظار می‌رود از فروش خوبی در بازار برخوردار باشد.

از این مطلب چقدر راضی بودید؟

روی ستاره کلیک کنید تا نظرتون ثبت بشه

3.7 / 5. تعداد رای دهندگان: 6

تا حالا امتیازی برای این مطلب ثبت نشده؛ با ثبت نظرتون مارو خوشحال می‌کنید


دیدگاه خود را ارسال کنید :

میلاد معظمی گودرزی گفت:

بهترین گوشی تا سقف ۱۵ میلیون

پشتیبانی اعتبارکالا گفت:

سلام
ما به شما گوشی موبایل سامسونگ مدل گلکسی A73 5G دو سیم‌ کارت ظرفیت 128 گیگابایت با رم 8 گیگابایت را پیشنهاد می‌کنیم برای مشاهده محصول و یا خرید به لینک زیر از مجله اعتبارکالا مراجعه نمایید
https://etebarkala.com/products/samsung-galaxy-a73-dual-sim-128-gb-and-8gb-ram-mobile-phone

میلاد معظمی گودرزی گفت:

یه گوشی خوبی میخوام نوت ۱۱ پرو بهتره یا ۱۲پرو شیائومی

پشتیبانی اعتبارکالا گفت:

سلام
ما به شما ردمی نوت ۱۱ پرو را پیشنهاد می‌کنیم