etebarkala snappay
etebarkala snappay

بهترین مانیتورهای گیمینگ در سال ۲۰۲۳

5
(2)

بهترین مانیتورهای گیمینگ موجود در بازارهای جهانی

حسین رجب چالی
1 سال پیش
بهترین مانیتورهای گیمینگ در سال ۲۰۲۳

مانیتورهای گیمینگ موجود در بازار روز‌به‌روز در حال بیشتر شدن هستند و به همین دلیل، انتخاب یک مانیتور بازی برای یک گیمر هم هیجان‌انگیز و هم خیلی سخت شده است. گزینه‌های این مانیتورها از فناوری‌های مختلفی مانند نرم کردن صفحه (Nvidia G-Sync و AMD FreeSync) تا نرخ نوسازی فوق‌العاده سریع که ممکن است با ۳۶۰ هرتز هم برسد، استفاده می‌کنند. ما در این مطلب به شما بهترین مانیتورهای گیمینگ سال ۲۰۲۳ را معرفی می‌کنیم تا بتوانید از بین آن‌ها بهترین گزینه را انتخاب کنید.

توجه داشته باشید که برخی از این مانیتورها ممکن است در بازار ایران موجود نباشند؛ اما برای مقایسه مدل‌های موجود در بازار ایران می‌توانید از آن‌ها استفاده کنید.

بهترین مانیتورهای گیمینگ حال حاضر بازار

۱. Dell S3220DGF

Dell S3220DGF
مشخصات مانیتور Dell S3220DGF
ابعاد صفحه و نسبت تصویر۳۲ اینچ۱۶:۹
رزولوشن۱۴۴۰ × ۲۵۶۰
نوع پنلVA
نرخ نوسازی۱۶۵ هرتز
زمان پاسخگویی (GTG)۴ میلی ثانیه
همگام‌سازی-سازگاریFreeSync Premium Pro
مزایامعایب
کنتراست و روشنایی بالانبود حالت sRGB
نرخ نوسازی ۱۶۵ هرتزنبود تنظیمات گاما
رنگ‌های دقیق
کیفیت ساخت بالا

مانیتور S3220DGF دل بهترین مانیتور گیمینگ در فهرست بهترین مانیتورهای گیمینگ ما محسوب می‌شود. این مانیتور سرعت نوسازی سریع، زمان پاسخگویی کم به علاوه FreeSync Premium Pro را برای جلوگیری از پارگی تصویر را با محتوای استاندارد و HDR همراه می‌کند. به علاوه، این مانیتور ۳۲ اینچی فضای عمودی زیادی را بدون نیاز به اسکرول کردن، با رزولوشن 1440p در اختیار کاربر قرار می‌دهد. انحنای 1800R آن نیز به غوطه‌ور شدن بیشتر گیمر در بازی کمک می‌کند. این مانیتور علاوه بر بازی، برای کارهای گرافیکی و هرچیزی بین این دو نیز مناسب است.

این مطلب را هم بخوانید: بهترین مانیتورهای سال ۲۰۲۳

این مانیتور در آزمایش‌های انجام شده تاخیر ورودی کم و پاسخ سریع پنل را نیز در اختیار گیمرهای حرفه‌ای می‌گذارد. S3220DGF حتی با G-Sync نیز سازگاری دارد (البته شرکت سازنده این مورد تایید نکرده است). S3220DGF دل یک مانیتور فوق‌العاده برای کسانی است که سیستم گیمینگ با بودجه متوسط رو به بالا دارند.

۲. MSI Optix MPG321UR-QD

MSI Optix MPG321UR-QD
مشخصات مانیتور MSI Optix MPG321UR-QD
ابعاد صفحه و نسبت تصویر۳۲ اینچ۱۶:۹
رزولوشن4K
نوع پنلIPS
نرخ نوسازی۱۴۴ هرتز
زمان پاسخگویی (GTG)۱ میلی ثانیه
همگام‌سازی-سازگاریسازگار با FreeSync و G-Sync
مزایامعایب
تصویر روشن و واضحکالیبراسیون خروجی نور و کنتراست را کاهش می‌دهد
رنگ‌های اشباع شدهکنتراست اصلی متوسط است
پورت‌های HDMI 2.1 و DisplayPort 1.4/DSC
ورودی USB-C

مانیتور MSI Optix MPG321UR-QD ترکیبی عالی از عملکرد خوب را ارائه می‌دهد که با انبوهی از قابلیت‌ها با قیمتی کمتر از ۹۰۰ دلار همراه شده است. این مانیتور 4K، اشباع رنگی عالی دارد؛ به خوبی کالیبره شده است و کیفیت HDR خیره‌کننده‌ای را با قیمتی معقول در اختیار کاربر قرار می‌دهد.

مانیتور مذکور علاوه بر این‌ها، پورت HDMI 2.1 و نرخ نوسازی ۱۴۴ هرتز و زمان پاسخگویی ۱ میلی ثانیه نیز دارد. حداکثر روشنایی SDR این مانیتور ۴۲۴ نیت است و با محتوای HDR نیز روشنایی آن به ۷۰۰ نیت می‌رسد. همچنین، از ۱۱۷ درصد از طیف رنگی DCI-P3 نیز پشتیبانی می‌کند.

با اینکه Optix MPG321UR-QD یکی بهترین رنگ‌ها را در بین مانیتورها دارد؛ اما کاش از تنظیمات پیش‌فرض گاما پشتیبانی می‌کرد و کالیبراسیون نمایشگر منجر به کاهش کنتراست و خروجی نور آن نمی‌شد.

۳. Gigabyte Aorus CV27Q

Gigabyte Aorus CV27Q
مشخصات مانیتور MSI Optix MPG321UR-QD
ابعاد صفحه و نسبت تصویر۲۷ اینچ۱۶:۹
رزولوشن۱۴۴۰ × ۲۵۶۰
نوع پنلVA
نرخ نوسازی۱۶۵ هرتز
زمان پاسخگویی (GTG)۱ میلی ثانیه
همگام‌سازی-سازگاریFreeSync Premium Pro
مزایامعایب
کنتراستحالت sRGB غیر دقیق
کیفیت رنگ بالابدون کنترل تصویر برای HDR
سرعت و پاسخگویی بالا

در فهرست بهترین مانیتورهای گیمینگ در سال ۲۰۲۳ مانیتور Aorus CV27Q گیگابایت بهترین مانیتور گیمینگ  1440p برای بازی در سرعت بالا است. این مانیتور با مشخصات چشمگیر خود زمانی که در مقابل رقبای ۱۴۴ هرتزی خود قرار می‌گیرد، در تست تاخیر ورودی و زمان پاسخ خواهد درخشید.

مانیتور مذکور با پنل VA خود کنتراست ۳۰۰۰:۱ فوق‌العاده دارد. CV27Q دارای سطح سیاه بسیار کم است که باعث می‌شود عمق تصویر، به ویژه در بازی‌های HDR، تنها ۴۰۰ نیت روشنایی داشته باشد. البته نمایشگرهای HDR خیلی بهتر هستند؛ چون حداقل ۶۰۰ نیت روشنایی دارند.

این مطلب را هم بخوانید: بهترین لپ تاپ های گیمینگ ایسوس ۲۰۲۳

ویژگی‌های اضافی CV27Q شامل حذف نویز فعال (ANC) است که از دو میکروفون در قاب جلویی برای کاهش صدای پس‌زمینه استفاده می‌کند، انحنای 1500R و نور RGB در پشت هستند.

۴. ایسوس ROG Strix XG279Q

ایسوس ROG Strix XG279Q
مشخصات مانیتور ایسوس ROG Strix XG279Q
ابعاد صفحه و نسبت تصویر۲۷ اینچ۱۶:۹
رزولوشن۱۴۴۰ × ۲۵۶۰
نوع پنلIPS
نرخ نوسازی۱۴۴ هرتز (۱۷۰ هرتز با اورکلاک)
زمان پاسخگویی (GTG)۱ میلی ثانیه
همگام‌سازی-سازگاریسازگاری با G-Sync
مزایامعایب
کنتراست داینامیک عالیبرای بهترین نتیجه به کالیبراسیون نیاز دارد
کاهش تاری ELMB با Adaptive-Sync کار می‌کند
عملکرد بهتر در HDR متوسط

اگر بودجه نسبتا مناسبی دارید و می‌خواهید یک مانیتور ۱۷۰ هرتزی (در هنگام اورکلاک) داشته باشید، ROG Strix XG279Q از ایسوس می‌تواند بهترین مانیتور گیمینگ برای شما باشد. این نمایشگر به راحتی می‌تواند با بهترین‌های با نرخ نوسازی ۱۶۵-۱۷۰ هرتز بازار رقابت کند و زمان تاخیر ورودی آن بین ۱ تا ۳ میلی ثانیه است.

این مانیتور IPS کنتراست ثابت ۱۱۵۸.۴:۱ دارد؛ البته بهتر است آن را کالیبره کنید تا از شر برخی از خطاهای قابل مشاهده آن در مقیاس خاکستری خلاص شوید. ROG Strix XG279Q همچنین یک مانیتور HDR عالی است و به لطف ویژگی کنتراست پویا، کنتراست را تا ۲۲۵۰۶.۹:۱ افزایش می‌دهد.
این مانیتور نه تنها وضوح بسیار بالایی دارد؛ بلکه یکی از معدود مانیتورهایی محسوب می‌شود که به شما اجازه می‌دهد تا به همراه Adaptive-Sync، تاری تصویر را کاهش دهید.

۵. سامسونگ Odyssey G7 32 Inch

سامسونگ Odyssey G7 32 Inch
مشخصات مانیتور سامسونگ Odyssey G7 32 Inch
ابعاد صفحه و نسبت تصویر۳۲ اینچ۱۶:۹
رزولوشن۱۴۴۰ × ۲۵۶۰
نوع پنلSVA
نرخ نوسازی۲۴۰ هرتز
زمان پاسخگویی (GTG)۱ میلی ثانیه
همگام‌سازی-سازگاریسازگاری با G-SyncFreeSync Premium Pro
مزایامعایب
ابعاد و اندازه مناسب بازی و کارفاقد اسپیکر
تاخیر ورودی کم

مانیتور ۳۲ اینچی سامسونگ Odyssey G7 32 Inch یک کلاس به خصوص دارد و با انحنای 1000R خود، یکی از منحنی‌ترین نمایشگرهایی گیمینگ موجود در فهرست بهترین مانیتورهای گیمینگ در سال ۲۰۲۳ ما است. اگه طرفدار حس همه‌جانبه مانیتورهای منحنی هستید، Odyssey G7 تجربه‌ای بالاتر از چیزی که انتظار دارید به شما منتقل خواهد کرد.

این مطلب را هم بخوانید: بهترین وبکم برای بازی و استریم

منحنی با شعاع ۱۰۰۰ در ابعاد ۳۲ اینچ این مانیتور همه را شگفت‌زده می‌کند. این این انحنا می‌توان نرم‌افزارهای گرافیکی و مهندسی را بدون هیچ تحریفی در تصویر مشاهده کرد و هنگام بازی هم تقریبا در همه زوایا دید خواهید داشت. ساختار ۳۲ اینچی ۱۶:۹ این مانیتور عملا ارتفاع زیادی در کاربر قرار می‌دهد و با رزولوشن 1440p خود می‌تواند گزینه مناسبی برای بازی باشد.

Odyssey G7 با نسبت کنتراست پیش‌فرض (قبل از کالیبره کردن) ۲۱۲۱:۱ خود، کاملا دقیق به نظر می‌رسد و در زمان پاسخگویی، در حد یک مانیتور ۲۴۰ هرتزی عمل می‌کند. اگر به دنبال سرعت بالا، کیفیت تصویر و ظاهر زیبا هستید، Odyssey G7 همان چیزی است باید به دنبالش باشید.

۶. مانیتور ایسر مدل Nitro XF243Y Pbmiiprx

مشخصات فنی 
سایز۲۴ اینچ
پنلIPS
نرخ نوسازی۱۶۵ هرتز
وضوح تصویر۱۹۲۰ در ۱۰۸۰

اگر به یک مانیتور نه چندان حرفه‌ای برای بازی نیاز دارید که از قیمت مناسبی نیز برخوردار باشد، مانیتور ایسرNitro XF243Y Pbmiiprx گزینه ایده‌آلی خواهد بود. این مانیتور دارای وضوح 1080p و اندازه نمایشر ۲۴ اینچ است، نرخ نو سازی آن نیز ۱۶۵ هرتز بوده که برای بازی قابل قبول است. این مانیتور برای گیمرهای معمولی که بازی‌هایی با نرخ فریم بالا بازی نمی‌کنند یا برای کسانی که به بازی‌های رایانه شخصی علاقه‌مند هستند مناسب است.

در حالی که کنترل حرکت آن به خوبی سایر مانیتورهای گیمینگ این مطلب نیست، اما همچنان زمان پاسخگویی عالی در حداکثر نرخ نو سازی خود دارد. زمانی که شما VRR را با فرکانس ۶۰ هرتز فعال کنید، تصویر چندان واضح نخواهد بود، بنابراین اگر بازی‌هایی را با نرخ فریم پایین انجام می‌دهید، بهتر است VRR را غیرفعال کنید تا مدیریت حرکت بهتر شود.

این مانیتور گیمینگ سطح پایه، از FreeSync بومی پشتیبانی می‌کند و اگر کارت گرافیک NVIDIA دارید، با G-SYNC سازگار است. همچنین دارای ویژگی نور پس‌زمینه بوده که به اندازه ViewSonic قابل تنظیم نیست و اگر ترجیح می‌دهید از آن استفاده نکنید، نور پس‌زمینه بدون لرزش باقی می‌ماند که به کاهش فشار چشم در طول جلسات طولانی بازی کمک می‌کند. تاخیر ورودی آن نیز بدون توجه به نرخ فریم بازی شما کم است.

سخن پایانی

در این مطلب ۶ مورد از بهترین مانیتورهای گیمینگ در سال ۲۰۲۲ را برای شما مورد بررسی قرار دادیم. نظر شما در مورد این فهرست چیست؟ به نظرتان چه مانیتور دیگری می‌تواند مناسب گیمینگ باشد؟ نظرات خود را با ما در میان بگذارید.

از این مطلب چقدر راضی بودید؟

روی ستاره کلیک کنید تا نظرتون ثبت بشه

5 / 5. تعداد رای دهندگان: 2

تا حالا امتیازی برای این مطلب ثبت نشده؛ با ثبت نظرتون مارو خوشحال می‌کنید


دیدگاه خود را ارسال کنید :