etebarkala snappay
etebarkala snappay

بهترین مانیتورهای سال ۲۰۲۳

4.8
(5)
حسین رجب چالی
1 سال پیش
بهترین مانیتورهای سال ۲۰۲۳

با خرید یک مانیتور مناسب برای رایانه خود، می‌توانید تجربه بصری بهتری هنگام کار با سیستم خود داشته باشید. مانیتورها نیز مانند دیگر اجزای کامپیوتر، اشکال، اندازه و مهم‌تر از همه کیفیت‌های مختلفی دارند. با اینکه یک مانیتور سطح پایین ممکن است کار شما را راه بیندازد؛ اما خرید مانیتوری عالی تعامل شما با سیستم‌تان را بهتر می‌کند.

بهترین مانیتورها امکانات بیشتری نسبت نمونه‌های معمولی در اختیار شما قرار می‌دهند. این دستگاه‌ها علاوه بر رزولوشن بالاتر و کیفیت تصویر بهتر، برای چشم شما مناسب‌تر هستند، قابلیت‌های بهتری دارند و زاویه دید آن‌ها عالی خواهد بود. بنابراین فرقی نمی‌کند که گیمر هستید یا کارهای گرافیکی سنگین انجام می‌دهید، به تولید محتوا می‌پردازید یا فقط کارهای روزمره خود را انجام می‌دهید؛ به خرید یک مانیتور عالی یک سرمایه‌گذاری عالی خواهید داشت.

در این مطلب مجله اعتبارکالا بهترین مانیتورهای سال ۲۰۲۳ را برای شما مورد بررسی قرار خواهیم داد. شاید برخی از این مانیتورها در بازار ایران موجود نباشند. در این صورت نیز با مقایسه این مانیتورها با نمونه‌های موجود در بازار ایران می‌توانید بهترین انتخاب را داشته باشید. با ما همراه باشید.

۱. سامسونگ Odyssey LC32G75T

مانیتور سامسونگ Odyssey LC32G75T

مشخصات کلی

ابعاد نمایشگر۳۲ اینچ
نسبت ابعاد۱۶:۹
رزولوشن۲۵۶۰ در ۱۴۴۰ پیکسل
روشنایی صفحه۳۵۰ شمع بر متر مربع (cd/m2)
زمان پاسخگویی۱ میلی ثانیه
زاویه دید۱۷۸/۱۷۸
نسبت کنتراست۱۰۰۰:۱
پشتیبانی رنگی۱۰۰ درصد sRGB
وزن۸.۲ کیلوگرم
مزایامعایب
زمان پاسخگویی ۱ میلی ثانیه‌ای عالی زاویه دید نسبتا کم
نرخ نوسازی ۲۴۰ هرتزی  

این مانیتور عالی، با نرخ بروز رسانی ۲۴۰ هرتزی و زمان پاسخگویی ۱ میلی ثانیه، بهترین گزینه‌ای است که می‌توانید به عنوان یک مانیتور گیمینگ خریداری کنید. این مانیتور یکی از سری مانتیورهای گیمینگ ادیسه‌ی سامسونگ است که در سال ۲۰۲۰ روانه بازار شد و با ویژگی‌های جذاب خود، نظر افراد زیادی را به سمت خود جذب و فروش خوبی را تجربه کرد.

این محصول یکی از معدود مانیتورهایی است که در دو سایز ۳۲ و ۲۷ اینچ در بازار موجود است. این مانیتور همچنین از نرخ نوسازی متغیر و ویژگی FreeSync برای جلوگیری از تکه تکه شدن و پاره شدن صفحه در هنگام بازی، بهره می‌برد. از دیگر ویژگی‌های این مانیتور قدرتمند می‌توان به G-SYNC بودن آن اشاره کرد. به لطف بهره مندی از این ویژگی، می‌توانید سیستمی را به همراه این مانیتور استفاده کنید که مجهز به کارت گرافیک NVIDIA باشد.

بهره مندی از رزولوشن 1440P باعث می‌شود که تصوری واضح و با کیفیت داشته باشید؛ در حالی که بار زیادی را بر دوش کارت گرافیک سیستم خود نگذاشته‌اید. این مانیتور، یک مانیتور خوش ساخت است که ساختاری منحنی شکل دارد. منحنی بودن این مانیتور شاید مورد پسند برخی افراد واقع نشود؛ اما به شما کمک خواهد کرد که کل نمایشگر را در میدان دید خود قرار دهید.

این مطلب را هم بخوانید: بهترین اسپیکرهای بلوتوث ۲۰۲۱: بهترین اسپیکرهای قابل حمل در هر بودجه‌ای

۲. LG UltraGear 38GN950

LG UltraGera 38GN950

مشخصات کلی

ابعاد نمایشگر۳۸ اینچ
نسبت ابعاد۲۱:۹
رزولوشن۱۶۰۰ × ۳۸۴۰
روشنایی صفحه۴۵۰ شمع بر متر مربع (cd/m2)
زمان پاسخگویی۱ میلی ثانیه
زاویه دید۱۷۸/۱۷۸
نسبت کنتراست۱۰۰۰:۱
پشتیبانی رنگی۹۸ درصد DCI-P3
وزن۹.۲ کیلوگرم
مزایامعایب
پاسخگویی دقیق و روان با نرخ نوسازی ۱۶۰ هرتز و زمان پاسخگویی ۱ میلی ثانیهHDR آن با تلویزیون‌های بالارده قابل مقایسه نیست
قابلیت‌های زیاد مخصوص بازی ارزش خرید آن را بالا برده است 

وقتی نمایشگر ال‌جی UltraGear 38GN950 را ببینید به راحتی تحت تاثیر آن قرار می‌گیرید. اگر به دنبال یک مانیتور گیمینگ عالی هستید، مطمئنا این مانیتور گیمینگ فوق‌العاده با نرخ نوسازی ۱۴۴ هرتز که می‌توان آن را روی ۱۶۰ هرتز اورکلاک کرد، کیفیت تصویری فوق‌العاده‌ای که ارائه می‌دهد و بسیاری ویژگی‌های دیگر برای بازی مانند G-Sync، بهترین انتخاب شما خواهد بود. 

۳. ایسوس ROG Swift PG27UQ

ROG Swift PG27UQ

مشخصات کلی

ابعاد نمایشگر۲۷ اینچ
نسبت ابعاد۱۶:۹
رزولوشن۲۱۶۰ × ۳۸۴۰
روشنایی صفحه۶۰۰ شمع بر متر مربع (cd/m2)
زمان پاسخگویی۴ میلی ثانیه
زاویه دید۱۷۸/۱۷۸
نسبت کنتراست۵۰۰۰۰:۱
پشتیبانی رنگی۹۹ درصد Adobe RGB
وزن۱۲.۷ کیلوگرم
مزایامعایب
HDR 1000 به خوبی پیاده‌سازی شده استبرچسب قیمتی بسیار گران
کیفیت تصویر عالی برای بازی و محتوای رسانه‌ای 

اگر به دنبال یکی از بهترین مانیتورها هستید و می‌توانید مبلغ زیادی برای آن پرداخت کنید، ROG Swift PG27UQ را حتما بررسی کنید. این مانیتور ترکیبی بهترین قابلیت‌های سطح بالا است که گاهی اوقات زیاد از حد به نظر می رسد. این دستگاه علاوه بر وضوح تصویر 4K UHD و نرخ نوسازی ۱۴۴ هرتز، از Nvidia G-Sync و HDR هم پشتیبانی می‌کند. این مانیتور بهترین نمونه موجود در بازار است اما به دلیل قیمت بالا رتبه بالایی در فهرست ما کسب نکرده است. اگر ویرایش عکس و ویدئو و کارهای روزمره را با رایانه خود انجام می‌دهید و در کنار آن بازی هم می‌کنید این مانیتور نیازهای شما را برطرف می‌کند؛ اما باید توانایی خرید آن را هم داشته باشید.

این مطلب را هم بخوانید: بهترین گوشی‌های گیمینگ ۲۰۲۱

۴. BenQ SW321C PhotoVue

BenQ SW321C PhotoVue

مشخصات کلی

ابعاد نمایشگر۳۲ اینچ
نسبت ابعاد۱۶:۹
رزولوشن۲۱۶۰ × ۳۸۴۰
روشنایی صفحه۲۵۰ شمع بر متر مربع (cd/m2)
زمان پاسخگویی۵ میلی ثانیه
زاویه دید۱۷۸/۱۷۸
نسبت کنتراست۱۰۰۰:۱
پشتیبانی رنگی۹۹ درصد Adobe RGB P3 و ۱۰۰ درصد sRGB
وزن۲۵.۶ کیلوگرم
مزایامعایب
روشنایی و یکنواختی رنگ بهبود یافتهقابلیت Paper Color Sync برای کاربردی بودن نیاز به بهبود دارد
اتصال USB-C برای تولیدکنندگان محتوا کاربردی است 

نمایشگرهای حرفه‌ای دیگر قیمت بالایی ندارند و به راحتی می‌توان آن‌ها را خریداری کرد و نمایشگر بنکیو SW321C PhotoVue هم یکی از این محصولات است. این مانیتور ۳۲ اینچی 4K، از نظر عملکردی یکی دو پله نسبت به نسل قبلی خود بهبود پیدا کرد و طیف رنگی فوق‌العاده‌ای نیز در اختیار کاربر قرار می‌دهد. چرا که از ۹۹ درصد فضای رنگی Adobe RGB و ۹۵ درصد DCI-P3 پشتیبانی می‌کند. اگر در حوزه فیلمبرداری یا عکاسی فعالیت می‌کنید، این مانیتور دقیقا همان چیزی است که نیاز دارید و قابلیت‌های زیادی نیز در اختیار شما قرار می‌دهد. این مانیتور یکی از بهترین نمایشگرهای مخصوص عکاسان و فیلمبرداران است و خبر خوب این که برچسب قیمتی کمتر از دیگر رقبای خود دارد.

۵. ایسر Predator X34

Predator X34

مشخصات کلی

ابعاد نمایشگر۳۴ اینچ
نسبت ابعاد۲۱:۹
رزولوشن۱۴۴۰ × ۳۴۴۰
روشنایی صفحه۳۰۰ شمع بر متر مربع (cd/m2)
زمان پاسخگویی۴ میلی ثانیه G2G (خاکستری به خاکستری)
زاویه دید۱۷۸/۱۷۸
نسبت کنتراست۱۰۰ میلیون به یک
پشتیبانی رنگی۱۰۰ درصد RGB
وزن۹.۹ کیلوگرم
مزایامعایب
ظاهر آن برای گیمرها جذاب استپورت‌های محدود و اسپیکرهای کم‌قدرت
دقت رنگی قابل ارائه آن برای گیمرها جذاب است 

وقتی از نسبت تصویر قدیمی ۱۶:۹ خسته می‌شوید، هیچ‌چیز بیشتر از نمایشگر ۲۱:۹ شما را راضی نمی‌کند. مانیتور Acer Predator X34 شاید برای تماشای ویدئو بهترین نباشد؛ اما یکی بهترین مانیتورهای فوق عریض موجود در بازار است. این مانیتور بزرگ ۳۴ اینچی با داشتن قاب آلومینیومی زیبا و پایه‌ای چندضلعی که شبیه پای پرنده است، ظاهری فوق‌ العاده دارد. مهم‌تر از همه اینکه به فناوری G-Sync مجهز شده است و دیگر نیازی به V-Sync نخواهید داشت. این مانیتور از پس تمام کارهای سنگین برمی‌آید و به همان اندازه نیز به عنوان مانیتور گیمینگ جذاب است.

۶. مانیتور گیگابایت مدل M32U

مشخصات فنی 
ابعاد۳۲ اینچ
پنلIPS
نرخ نوسازی۱۴۴ هرتز
وضوح تصویر۳۸۴۰ در ۲۱۶۰ پیکسل
HDR10دارد

مانیتور گیگابایت مدل M32U یکی از بهترین مانیتورهای موجود در این لیست است. این مانیتور یک گزینه همه کاره بوده که هم برای بازی و هم برای استفاده در دفتر کار عالی است. این مانیتور با نمایشگر ۳۲ اینچی، وسعت دید زیادی برای انجام چندین کار ارائه می‌دهد و به لطف وضوح تصویر 4K خود، تصاویر و متون را بسیار واضح و خوانا نمایش می‌دهد.

این مانیتور همچنین ویژگی‌های متعددی را برای بهره‌وری هرچه بهتر ارائه می‌دهد، مانند هاب USB با سه پورت USB-A و ورودی USB-C که از DisplayPort Alt Mode پشتیبانی می‌کند. گیگابایت M32U به شما این امکان را می‌دهد تصویری از یک لپ‌تاپ سازگار نمایش دهید.

این مانیتور گیگابایت کیفیت تصویر خوبی را ارائه می‌دهد زیرا قبل از کالیبراسیون دقت شگفت انگیزی دارد. همچنین از روشنایی کافی جهت کار در اتاق پر نور را دارد و تصاویر را در شرایط نوری زیاد، کاملا واضح نشان می‌دهد.

۷. مانیتور LG مدل 27GR95QE-B

مشخصات فنی 
ابعاد۲۷ اینچ
پنلOLED
نرخ نوسازی۲۴۰ هرتز
وضوح تصویر۲۵۶۰ در ۱۴۴۰ پیکسل
HDR10دارد

اگر به دنبال یک مانیتور گیمینگ رده بالا هستید و از سویی نمی‌خواهید هزینه بسیار زیادی کنید، مانیتور گیمینگ LG 27GR95QE-B را در نظر داشته باشید. این نمایشگر ۲۷ با نرخ نوسازی ۲۴۰ هرتزی و وضوح تصویر 1440p یک تجربه کاری فوق‌العاده را برای شما به ارمغان خواهد آورد.  

این مانیتور ال‌جی در حالی که از یک پنل OLED برای نمایش رنگ‌های مشکی بی‌نقص استفاده می‌کند، به روشنی دل نمی‌شود، اما این تفاوتی ایجاد نمی‌کند مگر اینکه بخواهید بهترین کیفیت تصویر در کنار عملکرد فوق‌العاده بازی باشد. خوشبختانه، با نرخ نوسازی ۲۴۰ هرتزی که ارائه می دهد، می توانید بازی‌ها را با نرخ فریم بالا بدون مشکل بازی کنید.

به لطف زمان پاسخگویی سریع، حرکت با سیگنال‌های با نرخ فریم بالا صاف به نظر می‌رسد، اما با سیگنال‌های با نرخ فریم پایین‌تر، مقداری بیش از حد دارد. همچنین دارای پشتیبانی از VRR برای کاهش پارگی صفحه است و تاخیر ورودی کم آن یک تجربه بازی پاسخگو را ارائه می‌دهد.

اگر می‌خواهید آن ر ابه کنسول‌های بازی متصل کنید، دارای پهنای باند HDMI 2.1 بوده و حتی سیگنال‌های 4K را کاهش می‌دهد که در نتیجه تصویر واضح‌تری نسبت به سیگنال‌های اصلی 1440p ایجاد می‌کند، اما جزئیات زیادی را ارائه نمی‌کند.

سخن پایانی

در این مطلب مانیتورهای برتر سال ۲۰۲۳ را برای شما مورد بررسی قرار دادیم. شاید همه این دستگاه‌ها برای خرید در بازار ایران موجود نباشند؛ اما با بررسی مشخصات این مانیتورهای برتر و نمونه‌های موجود در بازار ایران می‌توانید انتخابی مناسب داشته باشید و بهترین مانیتور را با توجه به نیازهای خود خریداری کنید. چنانچه در مورد خرید مانیتور سوالی داشتید می‌توانید آن را در بخش نظرات با ما در میان بگذارید.

از این مطلب چقدر راضی بودید؟

روی ستاره کلیک کنید تا نظرتون ثبت بشه

4.8 / 5. تعداد رای دهندگان: 5

تا حالا امتیازی برای این مطلب ثبت نشده؛ با ثبت نظرتون مارو خوشحال می‌کنید


دیدگاه خود را ارسال کنید :