etebarkala snappay
etebarkala snappay

بهترین وبکم برای بازی و استریم ۲۰۲۳

4.7
(6)
حسین رجب چالی
1 سال پیش
بهترین وبکم برای بازی و استریم ۲۰۲۳

بهترین وبکم برای استریم و بازی باعث می‌شود تا بتوانید حضور پررنگ‌تری در سایت‌های استریم بازی داشته باشید و با دیگر گیمرها ارتباط بهتری برقرار کنید. با اینکه می‌توانید از وبکم‌های ساده کامپیوتر یا لپ‌تاپ برای استریم کردن استفاده کنید اما با این دوربین‌ها احتمالا تصویر شما خوب نمایش داده نمی‌شود و صدای شما به خوبی منتقل نمی‌شود. اگر می‌خواهید هنگام بازی استریم با کیفیتی داشته باشید، باید روی یک وبکم خوب سرمایه‌گذاری کنید.

ما در این مطلب، بهترین وبکم های مناسب برای بازی و استریم را در سال ۲۰۲۳ برای شما مورد بررسی قرار می‌دهیم تا ببینید کدام وبکم برای شما مناسب است. ممکن است برخی از وبکم‌ها در بازار ایران موجود نباشد؛ اما در این فهرست آورده شده‌اند تا بتوانید این وبکم‌ها را با نمونه‌های موجود مقایسه کنید. پس با مجله اعتبارکالا همراه باشید.

۱. لاجیتک Streamcam

لاجیتک Streamcam

مشخصات کلی لاجیتک Streamcam

رزولوشن1080p
نرخ فریم۶۰ فریم بر ثانیه در 1080p
زاویه دید۷۸ درجه
ابعاد۴۸ × ۶۶ × ۵۸ میلی‌متر
اتصالUSB-C
وزن۱۵۰ گرم
مزایامعایب
قابلیت فریم‌بندی خودکارکابل USB-C قابل جدا شدن نیست
قابلیت‌های نصب انعطاف‌پذیر 
کیفیت تصویر عالی 

با اینکه وبکم لاجیتک C920S HD Pro (مورد بعدی) دوربینی است که در همه جا مانند کنفرانس‌ها نیز کاربرد دارد؛ دوربین استریم لاجیتک مدل جدیدتری است که به طور اختصاصی برای استریمر‌ها ساخته شده است. کیفیت فیلم برداری این وبکم عالی است و می‌تواند با وضوح 1080p با ۶۰ فریم بر ثانیه شما را به مخاطبان‌تان متصل کند. وقتی وبکم را آماده کار کنید، دیگر هیچ نگرانی بابت کیفیت پخش نخواهید داشت و قابلیت‌های فریم‌بندی و نوردهی خودکار، شما را در مرکز کادر نگه می‌دارد و تصویر را با کیفیت می‌کند تا خروجی موردپسندی داشته باشید. همچنین می‌توانید نرم‌افزار Logitech Capture را روی سیستم مک یا ویندوز خود نصب کنید تا فرآیند کار ساده‌تر شود.

این مطلب را هم بخوانید: راهنمای خرید کنسول بازی

دوربین مکعبی لاجیتک استریم‌کم ظاهری بسیار شیک دارد و گزینه‌های وسیعی از نصب مانند سه‌پایه رومیزی دارد که قرار دادن دوربین در زاویه مورد نظر شما را آسان می‌کند. تنها مشکل این وبکم، کوتاه بودن و عدم قابلیت جدا شدن کابل USB-C است. یعنی نمی‌توانید کابل آن را با نمونه بلندتری جایگزین کنید. این مسئله کمی قابلیت تطبیق‌پذیری را کاهش می‌دهد اما چیزی از شایستگی‌های این وبکم عالی کم نمی‌کند.

۲. لاجیتک C920S HD Pro

وبکم لاجیتک C920S HD Pro

مشخصات کلی لاجیتک C920S HD Pro

رزولوشنضبط فیلم 1080p و استریم 720p
نرخ فریم۳۰ فریم بر ثانیه
زاویه دید۷۸ درجه
ابعاد۹۴ × ۷۱ × ۴۳.۳ میلی‌متر
مزایامعایب
رزولوشن Full HD با کیفیت 1080Pقابل تنظیم نبودن میدان دید
بزرگنمایی خودکار قیمت نسبتا بالا
تنظیم نور خودکار  
مجهز به Privacy shutter برای حفظ حریم خصوصی، در مواقعی که از وبکم استفاده نمی‌کنید. 

وبکم لاجیتک C920S HD Pro یکی از بهترین انتخاب‌ها است که می‌تواند رقیب هر وبکم با کیفیتی باشد که اکنون در دست دارید. این وبکم عملکردی قدرتمند را با قیمتی مناسب ارائه می‌دهد. در واقع این وبکم ارزان‌ترین گزینه در میان وبکم‌های رده بالای Logitech است.

از جمله ویژگی‌های مثبت این محصول، بهره مندی از لنزی شیشه‌ای، قابلیت ضبط فیلم با رزولوشن 1080P، میکروفون‌های دو گانه همه جانبه و قابلیت فوکوس خودکار است. دیگر لازم نیست که نگران حریم شخصی خود و هک شدن وبکم خود باشید؛ زیرا لاجیتک C920S HD pro مجهز به privacy Shutter است و در مواقعی که از دوربین استفاده‌ای ندارید، مانع دستری افراد دیگر به وبکم شما می‌شود. جالب اینجاست که تنها ۳ مدل از وبکم‌های لاجیتک به این قابلیت مجهز هستند و این وبکم ارزان‌ترین آن‌هاست.

برای اینکه بتوانید از وبکم لاجیتک C920S Pro HD روی سیستم خود استفاده کنید، باید حتما سیستم شما به ویندوز ۷ یا بالاتر و اگر مک بوک دارید باید به MacOS 10.10 یا بالاتر مجهز باشد. این وبکم به راحتی با پلتفرم‌ها و برنامه‌های رایج مختلف کار خواهد کرد و شما در استفاده از آن، تنها به یک درگاه USB-A نیاز خواهید داشت.

با وجود اینکه این وبکم بزرگ‌تر و محکم‌تر از مدل‌های ارزان قیمت‌تر لاجیتک است؛ باز هم یک وبکم کوچک و سبک به حساب می‌آید. در کل، اگر چیزی بیشتر از یک وبکم ساده می‌خواهید و در عین حال نمی‌خواهید هزینه زیادی برای خرید آن بپردازید؛ وبکم لاجیتک C920S Pro HD یک انتخاب مناسب و با ارزش است که ویژگی‌های مناسبی را ارائه می‌دهد و کارایی در حد یک وبکم سطح بالا دارد.

۳. Elgato Facecam

Elgato Facecam

مشخصات کلی Elgato Facecam

رزولوشن1080p
نرخ فریم۶۰ فریم بر ثانیه در 1080p
زاویه دید۸۲ درجه
ابعاد۴۸ × ۸۰ × ۵۸ میلی‌متر
اتصالUSB-C، USB 3.0
وزن۱۰۳ گرم
مزایامعایب
فیلم‌برداری 1080p فشرده نشدهمیکروفون داخلی ندارد
تنظیمات کنترلی مناسبقیمت بالا

وبکم Elgato Facecam یکی از تازه‌واردهای دنیای استریم است تاکید زیادی روی محتوا در دسترس و با کیفیت دارد. این وبکم با وضوح 1080p فشرده نشده و نرخ ۶۰ فریم بر ثانیه فیلم‌برداری می‌کند. فیلم این دوربین روشن است و ممکن است برخی این نوردهی را بیش از حد بدانند؛ اما اگر این تصویر مورد پسند شما نیست، می‌توانید با استفاده از نرم‌افزار Camera Hub الگاتو، کیفیت تصویر خروجی را به راحتی ویرایش کنید.

این مطلب را هم بخوانید: بهترین گوشی‌های ارزان قیمت بازار در سال ۱۴۰۰

از قابلیت‌های جالب این وبکم، ساده بودن آن است. فوکوس دوربین ثابت است و میکروفون داخلی ندارد. استدلال الگاتو این است که هرکسی که بابت این وبکم پول پرداخت می‌کند، احتمالا علاقه‌ای ندارد تا یک میکروفون داخلی بی‌کیفیت داشته باشد و یا میکروفون دارد یا می‌خواهد میکروفون خریداری کند. این استدلال منطقی به نظر می رسد اما به این معنی است که برای خرید یک میکروفون مناسب باید مبلغ قابل توجهی پرداخت کنید.

۴. Razer Kiyo

Razer Kiyo

مشخصات کلی Razer Kiyo

رزولوشن1080p یا 720p
نرخ فریم۳۰ فریم بر ثانیه در 1080p و ۶۰ فریم بر ثانیه در 720p
زاویه دید۹۰ درجه
ابعاد۴۸ × ۶۹ × ۴۸ میلی‌متر
وزن۲۰۰ گرم
مزایامعایب
رزولوشن فول اچ‌دی در ۳۰ فریم بر ثانیهخروجی صدا ندارد
حلقه نور داخلی چندمرحله‌ای LEDدر بیشتر بازارها ناموجود شده است

نور بخش مهمی از تولید محتوای ویدئویی است و باید مطمئن شوید که هنگام استریم، تصویر شما روشن و واضح است. برای کم به این شرایط می‌توانید نور جدا تهیه کنید؛ اما با بودجه نسبتا کمی می‌توانید با وبکم ریز Kyio که نور داخلی با ۱۲ عدد LED دارد، نور بهتری داشته باشید. حلقه نوری دستگاه، دوربین را احاطه کرده است و روشنایی آن قابل  تنظیم است. این چراغ‌ها تا ۱۰ لوکس روشنایی را فاصله یک متری با دمای رنگ 5600K در اختیار شما قرار می‌دهند. این نور علاوه بر این چهره شما را روشن‌تر می‌کند، از بازتاب نمایشگر جلوگیری کرده و ظاهر حرفه‌ای‌تری به شما می‌دهد.

وبکم Razer Kiyo با رزولوشن 1080p Full HD با سرعت ۳۰ فریم بر ثانیه (استانداردی برای استریم در بازه قیمتی) و 720p در ۶۰ فریم بر ثانیه فیلم برداری می‌کند. ریزر Kiyo با اینکه کمی بزرگ‌تر از برخی دوربین‌های استریم است؛ اما همچنان به خوبی بالای نمایشگر شما قرار می‌گیرد.

۵. MEVO Start

MEVO Start

مشخصات کلی MEVO Start

رزولوشن1080p
زومزوم دیجیتال
نرخ فریم۳۰ فریم بر ثانیه در 1080p
زاویه دید۸۴ درجه
ابعاد۸۷ × ۷۵ × ۳۴ میلی‌متر
اتصالوای‌فای (NDI) و USB-C و میکروفون ۳.۵ میلی‌متری
وزن۲۳۲ گرم
مزایامعایب
قابلیت‌های حرکت، کج‌شدن و زومبرای قابلیت 4K باید از مدل Mevo Plus استفاده کرد
اپلیکیشن ساده گوشی موبایل 
جمع‌وجور با حمل آسان 

Mevo Start با یک اپلیکیشن موبایلی اختصاصی و بسیار ساده، به عنوان وبکمی برای استریم، به شما اجازه می‌دهد تا به استفاده از اپلیکیشن، دوربین را حرکت دهید، کج یا زوم کنید. این وبکم از طریق وای‌فای یا هات‌اسپات کنترل می‌شود که برای استریم در حال حرکت بسیار عالی است. این دوربین در واقع نسل دوم Mevo Plus برای سال ۲۰۱۸ است و قابلیت‌های بیشتری نیز به آن اضافه شده است.

این مطلب را هم بخوانید: رزولوشن چیست؟ همه چیز درباره رزولوشن صفحه

این دستگاه از نظر سخت‌افزاری دوربین عریضی با زاویه ۸۴ درجه دارد که صورت شما را برش داده و ردیابی می‌کند و هنگام ضبط فیلم، فایل آن را روی میکرو اس‌دی ذخیره می‌کند؛ بنابراین همیشه نسخه پشتیبانی برای ویرایش خواهید داشت. می‌توانید صدا را از طریق گوشی، میکروفون ۳.۵ میلی‌متری یا مجموعه ۳ میکروفون داخلی که از پردازش Fraunhofer upHear Spatial استفاده می‌کنند، ضبط کنید.

البته باید توجه داشته باشید که وبکم مورد نظر در بازار ایران موجود نیست و اگر قصد خرید آن را دارید، باید از طریق وبسایت‌های خارجی این کار را انجام دهید.

۶. دوربین HD پلی استیشن ۵

دوربین HD پلی استیشن ۵

مشخصات کلی دوربین HD پلی استیشن ۵

رزولوشن1080p
ابعاد۷۰ × ۱۲۱ × ۷۰ میلی‌متر
وزن۳۱۷.۵ گرم
مزایامعایب
تنها دوربین اصلی پلی استیشن ۵قابلیت پشتیبانی از PlayStation VR ندارد
خروجی 1080p 
حذف پس‌زمینه 

اگر یک گیمر پلی استیشن ۵ هستید و دوست دارید که استریم کنید، بهتر است به دوربین اچ‌دی پلی استیشن ۵ نگاهی بیندازید؛ چون در حال حاضر تنها گزینه موجود برای شما همین وبکم است. البته می‌توانید از دوربین PS4 به همراه یک آداپتور استفاده کنید، اما کیفیت این دوربین 720p محدود شده است و قابلیت‌های جالب دوربین جدید را ندارد.

یکی از این قابلیت‌ها، ابزار حذف پس‌زمینه است که در صورت استفاده پرده سبز می‌توانید پس‌‌زمینه را برش دهید یا به طور کامل آن را حذف کنید. دوربین پلی استیشن ۵ به طور یکپارچه با دوربین ادغام می‌شود و به راحتی می‌توانید با فشردن دکمه «create» روی دسته دوال‌سنس (DualSense) ضبط یا پخش ویدئو شروع می‌شود و می‌توانید حالت تصویر در تصویر داشته باشید تا محتوا را در پلتفرم‌هایی مانند توییچ یا یوتیوب به اشتراک بگذارید.

۷. مایکروسافت LifeCam HD-3000

مایکروسافت LifeCam HD-3000

مشخصات کلی مایکروسافت LifeCam HD-3000

رزولوشن720p
نرخ فریم۳۰ فریم بر ثانیه
زاویه دید۶۰ درجه
ابعاد۱۰۹ × ۳۹ × ۴۴ میلی‌متر
وزن۹۰.۷ گرم
مزایامعایب
قیمت پایینفقط کیفیت 720p دارد
قابلیت نصب و اجرای آسانقدیمی شده است
استریم با کیفیت بالا 

یکی از وبکم‌های مقرون‌به‌صرفه، دوربین LifeCam HD-3000 مایکروسافت است که نشان می‌دهد می‌توانید بدون صرف هزینه زیاد، استریم را شروع کنید. فیلم‌برداری این وبکم به رزولوشن 720p HD با سرعت ۳۰ فریم بر ثانیه محدود شده است؛ اما هنوز هم کیفیت بالایی دارد و اگر تصویر آن در نمایشگر کوچکی مانند گوشی موبایل دیده شود، کاملا قابل قبول خواهد بود. این وبکم ردیابی خودکار چهره و حالت نور کم دارد و از میکروفون داخلی استفاده می‌کند و به ادعای مایکروسافت، به انواع مانیتورها نیز وصل می‌شود.

وبکم LifeCam HD-3000 زوم دیجیتال هم دارد؛ اما بهتر است که از آن استفاده نکنید؛ چون وضوح 720p با اینکه در حالت عادی قابل مشاهده است اما در هنگام زوم، کیفیت خوبی ندارد. 

سخن پایانی

در این مطلب ۷ وبکم برتر بازار برای استریم کردن را برای شما معرفی کردیم. به غیر از دوربین MEVO Start، تمامی این دستگاه‌ها در بازار ایران موجود هستند و می‌توانید در بازه‌های قیمتی مختلف آن‌ها را خریداری کنید. چنانچه در مورد خرید وبکم مناسب استریم سوالی دارید می‌توانید در بخش نظرات با ما در میان بگذارید.

بیشترین کیفیت تصویر برای کدام وبکم است؟

1080P بیشترین کیفیت تصویری است که وبکم‌های موجود در بازار توانایی فیلم برداری آن را دارند. وبکم لاجیتک C920S HD Pro، وبکم razer Kiyo و همچنین MEVO Start وبکم‌هایی هستند که توانایی ضبط تصاویر با کییفیت 1080p را دارند.

بهترین وبکم برای بازی و استریم کدام است؟

وبکم‌های زیادی در بازار وجود دارند که فوق‌العاده هستند. امام می‌توان لاجیتک C920S HD pro را همیشه جزء بهترین وبکم‌ها برای بازی واستریم دانست. این محصول مزایای زیادی از جمله قابلیت فیلم برداری با کیفیت 1080P را با قیمتی بسیار مناسب ارائه می‌دهد.

از این مطلب چقدر راضی بودید؟

روی ستاره کلیک کنید تا نظرتون ثبت بشه

4.7 / 5. تعداد رای دهندگان: 6

تا حالا امتیازی برای این مطلب ثبت نشده؛ با ثبت نظرتون مارو خوشحال می‌کنید


دیدگاه خود را ارسال کنید :

اکبری گفت:

آیا وب کم all Auto Tracking with Remote control برایپلی استیشن ۵ مناسب و سازگار هست یعنی باps5 کار می کند؟؟؟

پشتیبانی اعتبارکالا گفت:

سلام
احتمال زیاد سازگار نیست. بهتر است وب کم سونی را به آن متصل کنید

ابوالفضل گفت:

یه وبکم میخوام که روی PS4 وصل بشه تا بتونم باهاش تو یوتیوب و توییچ استریم بزارم کسی پیدا کرد بیاد واتس اپ ۰۹۱۳۵۷۳۴۴۹۸