etebarkala snappay
etebarkala snappay

مقایسه شیائومی می بند ۶ و آنر بند ۶

5
(1)

خرید کدام‌یک برای شما بهتر است؟

حسین رجب چالی
2 سال پیش
مقایسه شیائومی می بند ۶ و آنر بند ۶

طی چند سال اخیر، مچ‌بندهای هوشمند به بخشی جداناپذیر از زندگی روزمره ما تبدیل شده‌اند. در حال حاضر، مچ‌بندهای هوشمند زیادی در بازار موجود هستند؛ اما شناخته‌شده‌ترین و به نوعی بهترین آن‌ها، دو مچ‌بند از برندهای چینی شیائومی و آنر هستند. می بند شیائومی و آنر بند، چند سالی می‌شود که در بازار مچ بند هوشمند رقابت تنگاتنگی با یکدیگر دارند و معمولا خریداران بین دو راهی خرید یکی از این دو می‌مانند. به همین خاطر، در این مطلب مقایسه شیائومی می بند ۶ و آنر بند ۶، جدیدترین مچ‌بندهای شیائومی و آنر را برای شما آماده کرده‌ایم تا بتوانید انتخاب مناسب‌تر و بهتر داشته باشید. پس با مجله اعتبارکالا همراه باشید.

در هر نسل از مچ بندهای شیائومی و آنر، رقابت این دو مچ‌بند همیشه پایاپای و نزدیک بوده است. چنین اتفاقی به این دلیل رخ داده که هر دو شرکت تمایل دارند روند یکسانی را برای ارتقا دستگاه‌های خود پیش بگیرند و این باعث می شود که مچ‌بندهای هوشمند آن‌ها تفاوت کمی با یکدیگر داشته باشند. همچنین، محدوده قیمتی این دو مچ بند تقریبا مشابه است که همین مسئله انتخاب را برای خریداران دشوارتر می‌کند. 

بیایید کمی صادق باشیم؛ با اینکه شیائومی کارهای زیادی برای ارتقای دستگاه خود انجام داده است، اما به نظر می‌رسد آنر تلاش زیادی برای ارتقای مچ‌بند خود نکرده است. اگر به دنبال یک ردیاب تناسب اندام با بالاترین ویژگی‌ها و حالت‌های ورزشی عالی هستید، باید می بند ۶ را انتخاب کنید. این مچ بند ارتقای قابل توجهی نسبت به می بند ۵ داشته است؛ چون بیش از ۱۵ حالت ورزشی به آن اضافه شده است.

این مطلب را هم بخوانید: ساعت هوشمند و مچ بند هوشمند چه تفاوتی دارند؟

مقایسه مشخصات شیائومی می بند ۶ و آنر بند ۶

مقایسه مشخصات شیائومی می بند ۶ و آنر بند ۶
 شیائومی می بند ۶آنر بند ۶
نمایشگر۱.۵۶ اینچی AMOLED با رزولوشن ۴۸۶ × ۱۵۲ پیکسل با 326ppi۱.۴۷ اینچی با رزولوشن ۳۶۸ × ۱۵۲ پیکسل با 283ppi
سنسورهاشتاب‌سنج سه محوره

 

ژیروسکوپ سه محوره

حسگر ضربان قلب PPG

سنسور SpO2

شتاب‌سنج ۶ محوره

 

ژیروسکوپ سه محوره

حسگر ضربان قلب

سنسور SpO2

عمر باتری۱۲۵ میلی‌آمپر ساعت باتری LiPo

 

عمر باتری تا ۱۴ روز

۱۸۰ میلی‌آمپر ساعت 

 

عمر باتری تا ۱۴ روز

مقاومت در برابر آب5 ATM5 ATM
حالت‌های هوشمند۳۰ عدد۱۰ عدد
نوتیفیکیشن گوشی موبایلبلهبله
مانیتور قدمبلهبله
ردیابی استرسبلهخیر
ردیابی سلامت بانوانبله خیر

شیائومی می بند ۶

ارتقایی عالی نسبت به نسل قبل

شیائومی می بند ۶

مقایسه شیائومی می بند ۶ و آنر بند ۶ با نگاهی به می بند ۶، متوجه ارتقایی قابل توجه نسبت به نسل قبل خواهید شد. طراحی کلی ارگونومیک‌تر شده است و نمایشگر آن تمام صفحه شده است. نمایشگر ۱.۵۶ اینچی این مچ‌بند حدود ۵۰ درصد بزرگ‌تر می بند ۵ شده است. به علاوه، نمایشگر می بند ۵ تقریبا ۶۵ درصد بزرگ‌تر از می بند ۴ است. این نمایشگر از یک لایه شیشه‌ای ساخته شده است که پوشش ضد اثر انگشت نیز دارد؛ یعنی اثر انگشت شما روی سطح نمایشگر باقی نمی‌ماند.

از لحاظ سنسورها، چیز زیادی به می بند ۶ اضافه نشده است و این مچ‌بند هوشمند تمام سنسورهای نسل قبل را حفظ کرده است. با این حال، حالت‌های ورزشی بیشتر و همچنین ویژگی‌های نظرات بر سطح اکسیژن خون (SpO2) به آن اضافه شده است. همچنین، می بند ۶ از نظارت بر استرس، تمرینات تنفسی هدفمند و ردیابی سلامت زنان نیز دارد.

مچ‌بند مذکور، علاوه بر نظارت ۲۴ ساعته ضربان قلب، مانیتورینگ سطح اکسیژن خون نیز دارد که می بند ۵ فاقد آن بود؛ در حالی که یکی مزیت‌های اصلی آنر بند ۵ محسوب می‌شد و شیائومی برای اینکه از رقیب دیرینه خود عقب نماند، این قابلیت را در می بند ۶ اضافه کرد. علاوه بر این، می بند ۶ از قابلیت PAI (هوش فعالیت شخصی) نیز پشتیبانی می‌کند که برای اولین در می بند ۵ به کار رفت. این ویژگی از اطلاعات کاربر مانند سن، ضربان قلب، قد، وزن و سایر داده‌ها برای محاسبه نمرات کاربر استفاده می‌کند و آنچه که کاربر نیاز است برای سلامتی خود انجام دهد را نشان می‌دهد.

مزایامعایب
نمایشگر AMOLEDحجم باتری کم نسبت به آنر بند ۶
عمر باتری تا ۱۴ روز 
۳۰ حالت ورزشی 
مقاومت در برابر آب 5ATM 
ردیابی خواب، ضربان قلب، استرس و سلامت زنان 
ردیابی SpO2 

آنر بند ۶

نمونه‌ای تقریبا مشابه آنر بند ۵

آنر بند ۶

تنها چیزی که آنر بند ۶ را نسبت به نسل قبلی‌اش متمایز می‌کند، نمایشگر آن است. این دستگاه با نمایشگر ۱.۴۷ اینچی عرضه می‌شود که ارتقای قابل توجهی نسبت به صفحه ۰.۹۵ اینچی آنر بند ۵ محسوب می‌شود. این ابعاد با نمایشگر ۱.۵۶ اینچی می بند ۶ تفاوت چندانی ندارد.

وزن آنر بند ۶ تنها ۱۸ گرم است؛ بنابراین شما یک مچ بند هوشمند فوق سبک خواهید داشت. در نگاه اول، افزایش ابعاد نمایشگر باعث می‌شود تا بتوانید جزئیات بیشتری را مشاهده کنید. با این حال، برای انجام برخی کارها همچنان به اپلیکیشن Huawei Health نیاز دارید.

آنر بند ۶ از نظارت بر SpO2 پشتیبانی می‌کند و می‌تواند سطح اکسیژن خون شما را اندازه‌گیری کند. همچنین می‌تواند به صورت ۲۴ ساعته ضربان قلب شما را کنترل کند و با توجه به ضربان قلب، سطح استرس را نیز اندازه‌گیری کند.

آنر بند ۶ مانند سایر مچ‌بندهای هوشمند و ردیاب‌های تناسب اندام موجود در بازار، حالت‌های ورزشی متعددی دارد و می‌توانید فعالیت‌هایی مانند دویدن در فضای باز و سرپوشیده، پیاده‌روی، دوچرخه ثابت، شنا و تمرین آزاد را ردیابی کند. حسگرها دقیقا مشابه آنر بند ۵ هستند و شامل حسگر ضربان قلب، شتا‌سنج و ژیروسکوپ می‌شوند.

آنر بند ۶

رتبه 5ATM مقاومت در برابر آب این مچ بند هوشمند عالی است و می‌تواند برای فعالیت‌های زیر آب مناسب باشد. یکی از جذاب‌ترین بخش‌های این مچ‌هوشمند احتمالا باتری ۱۸۰ میلی‌آمپر ساعتی آن است. این مچ‌بند هوشمند ۵۵ میلی‌آمپر ساعت حجم بیشتر نسبت به باتری ۱۲۵ میلی‌آمپر ساعتی می بند ۶ دارد و با یک بار شارژ تا ۱۴ روز برای شما خواهد آورد. جالب اینجاست که با فقط ۱۰ دقیقه شارژ این مچ‌بند، می‌توانید تا سه روز از آن استفاده کنید.

مزایامعایب
نمایشگر AMOLEDفاقد ردیابی استرس و سلامت زنان
عمر باتری تا ۱۴ روزحالت ورزشی کمتر (۱۰ حالت) نسبت به می بند ۶ (۳۰ حالت)
مقاومت در برابر آب 5ATM 
ردیابی خواب، ضربان قلب و SpO2 
باتری بزرگ‌تر نسبت به می بند ۶ 

آنر بند ۶ برای شما بهتر است یا می بند ۶؟

آنر بند ۶ برای شما بهتر است یا می بند ۶؟

مزایای می بند ۶ نسبت به آ‌نر بند ۶ همان مزایای نسل قبلی این دو مچ‌بند نسبت به یکدیگر است. اگر تنها چیزی که می‌خواهید یک دستگاه مقرون‌به‌صرفه است که بتواند نیازهای ورزشی شما را تامین کند؛ هر دو مچ‌بند برای شما مناسب هستند. با نگاهی به جدول ابتدای مطلب، متوجه خواهید شد که این دو مچ‌بند هوشمند، تفوات‌های کم و شباهت‌های زیادی با یکدیگر دارند.

این مطلب را هم بخوانید: مچ بند هوشمند چه قابلیت‌هایی دارد؟

میزان مقاومت در برابر آب، عمر باتری و سنسورها در هر دو دستگاه یکسان است. با این تفاوت که شیائومی می بند ۵ میزان حالت‌های ورزشی (۳۰ حالت) بیشتری نسبت آنر بند ۶ (۱۰ حالت) دارد. این تفاوت، می بند ۶ را به مرتبه بالاتری نسبت به آنر بند خواهد برد. علاوه بر این، ویژگی‌های منحصربه‌فردی مانند نظارت بر استرس با تمرینات ورزشی هدفمند و همچنین ردیابی سلامت زنان دارد.

در بحث قیمت، با اینکه می بند ۶ ویژگی‌های بیشتری نسبت آنر بند ۶ دارد؛ اما قیمت آن کمتر است. این اتفاق هم در ایران و هم در بازارهای خارجی کاملا مشخص است. 

در مقایسه شیائومی می بند ۶ و آنر بند ۶ با مزایا و معایب این دو مچ بند هوشمند و همچنین تفاوت‌های این دو آشنا شدیم. اگر نظر شخصی نگارنده را بخواهید، برنده این مقایسه می بند ۶ است؛ چون با توجه به قیمت کمتر، قابلیت‌ها و ویژگی‌های بیشتری نسبت به آنر بند ۶ نصیب شما خواهد شد. تنها برتری آنر بند در این مقایسه، نمایشگر آن است که با توجه به ظاهر تقریبا مربعی شکلی که دارد، باعث می‌شود تا خواندن محتوای نمایشگر راحت‌تر باشد. 

در هر حال، این شما هستید که با توجه به سلیقه شخصی، نیازها و بودجه خود می‌توانید مشخص کنید که می بند ۶ برای شما بهتر است یا آنر بند ۶. می‌توانید در بخش نظرات به ما بگویید که کدام‌یک از این دو مچ‌بند هوشمند را ترجیح می‌دهید.

سوالات متداول

از این مطلب چقدر راضی بودید؟

روی ستاره کلیک کنید تا نظرتون ثبت بشه

5 / 5. تعداد رای دهندگان: 1

تا حالا امتیازی برای این مطلب ثبت نشده؛ با ثبت نظرتون مارو خوشحال می‌کنید


دیدگاه خود را ارسال کنید :