etebarkala snappay
etebarkala snappay

ساعت هوشمند و مچ بند هوشمند چه تفاوتی دارند؟

5
(2)
حسین رجب چالی
2 سال پیش
ساعت هوشمند و مچ بند هوشمند چه تفاوتی دارند؟

ساعت هوشمند و مچ‌بند هوشمند ممکن است در بعضی موارد به هم شباهت داشته باشند اما تفاوت‌های زیادی با یکدیگر دارند. اگر برای انتخاب بین انتخاب بین ساعت هوشمند و مچ‌بند هوشمند سردرگم شده‌اید و نمی‌دانید کدام را خریداری کنید پیشنهاد می‌کنیم این مقاله را مطالعه کنید.

یکی از شباهت‌های این دو گجت هوشمند این است که هر دو آن‌ها روی مچ دست بسته می‌شوند و گاهی اوقات کاربران در تشخیص این دو سردرگم می‌شوند. به همین دلیل نیاز است تفاوت‌های این دو را مورد بررسی قرار دهیم؛ اگر شما هم قصد دارید تفاوت بین ساعت هوشمند و مچ بند هوشمند را بدانید تا آخر این مقاله همراه مجله اعتبارکالا باشید.

شباهت‌های ساعت هوشمند و مچ‌بند هوشمند چیست؟

اگر تابه‌حال این دو دستگاه را دیده‌اید یا از آن‌ها استفاده کرده‌اید حتما متوجه شده‌اید که هر دو دارای برخی ویژگی‌های مشترک هستند. معمولا تمام مچ‌بندها و ساعت‌های هوشمند ساعت را به شما نمایش می‌دهند. هر دو دارای قابلیت‌های سلامتی/تناسب اندام (گام شمار، سرعت‌سنج، ردیابی خواب، ردیاب ضربان قلب و غیره) هستند و با گوشی موبایل جفت می‌شوند و همه آن‌ها روی مچ دست بسته می‌شوند.

دلیل نامگذاری آن‌ها چیست؟

دلیل نامگذاری آن‌ها چیست؟

ساعت‌های هوشمند همان چیزی هستند که باید باشند؛ یعنی ساعت. به همین خاطر به آن‌ها ساعت هوشمند گفته می‌شود. مچ بندهای هوشمند انواع مختلفی دارند و نمی‌توان آن‌ها را با ساعت هوشمند مقایسه کرد. برخی از آن‌ها دستبند هوشمند نام دارند و برخی دیگر ردیاب تناسب اندام هستند. به همین خاطر، تمرکز مچ‌بندهای هوشمند روی تناسب اندام است و ساعت‌های هوشمند پکیج کاملی از قابلیت‌ها (ردیابی تناسب اندام، برقراری ارتباط، مد و موبایلی روی دست) را به کاربران ارائه می‌دهند.

ابعاد و اندازه صفحه مچ بند و ساعت هوشمند چه تفاوتی دارد؟

ابعاد و اندازه صفحه مچ بند و ساعت هوشمند چه تفاوتی دارد؟

معمولا ساعت‌های هوشمند بزرگ‌تر از مچ بندهای هوشمند هستند و نمایشگر آن‌ها هم ابعاد بیشتری دارد. نمایشگر ساعت‌های هوشمند بین ۱ تا ۳ اینچ است و نمایشگر مچ‌بندهای هوشمند هم بین ۰.۵ تا ۱.۵ اینچ متغیر خواهد بود. علاوه بر این، تمام ساعت‌های هوشمند نمایشگر لمسی دارند و دقیقا مانند گوشی‌های موبایل عمل می‌کنند. در طرف دیگر، نمایشگر مچ‌بندهای هوشمند اخیرا به سمت لمسی شدن رفته اما برخی نسخه‌های فعلی صفحه لمسی ندارند و با دکمه فیزیکی کار می‌کنند. در نهایت، تمام ساعت‌های هوشمند نمایشگر رنگی دارند اما برخی مچ‌بندهای هوشمند از نمایشگر تک‌رنگ استفاده می‌کنند.

قابلیت‌های ساعت و مچ بند هوشمند چه تفاوتی دارد؟

قابلیت‌های ساعت و مچ بند هوشمند چه تفاوتی دارد؟

همانطور که قبلا هم گفتیم، تمرکز مچ بندهای هوشمند روی تناسب اندام است و به همین خاطر قابلیت‌های خاصی برای ردیابی ورزش دارند و کمک می‌کنند تا به راحتی بتوانید سلامتی خود را کنترل کنید. مچ‌بندهای هوشمند به غیر از نمایش زمان، قابلیت‌هایی مانند گام‌شمار، ردیاب ضربان قلب، ردیاب خواب و سایر ویژگی‌های کنترل ورزش دارند.

ساعت هوشمند به جز قابلیت‌های مچ‌بند هوشمند ویژگی‌های دیگری نیز دارد. به عنوان مثال، ساعت‌های هوشمندی در بازار هستند که امکان اتصال سیم‌کارت و وای‌فای دارند و می‌توانند به شبکه 4G LTE متصل شوند. برخی دوربین دارند. تقریبا تمامی آن‌ها اپلیکیشن‌های مستقل، فروشگاه نرم‌افزار یا حتی قابلیت‌های سلامتی پیچیده‌ای دارند که مچ‌بندهای هوشمند از آن‌ها بی‌بهره‌اند.

کاربرد مچ بند و ساعت هوشمند چه تفاوتی با یکدیگر دارد؟

کاربرد مچ بند و ساعت هوشمند چه تفاوتی با یکدیگر دارد؟

یکی دیگر از تفاوت‌های بند و ساعت هوشمند در این است که باید بدانید کجا، چگونه و کجا قصد استفاده از دستگاه را دارید.

ساعت هوشمند بسیار شبیه ساعت معمولی طراحی شده است؛ به همین دلیل برای استفاده روزمره هم مناسب هستند. ظاهر برخی از آن‌ها بهتر از ساعت‌های معمولی است و بند جداشدنی (استیل، چرم، سگک مانند، پلاستیکی و غیره) دارند و می‌توانید ساعت را برای موقعیت‌های مختلف عوض کنید.

این مطلب را هم بخوانید: مچ بند هوشمند چه قابلیت‌هایی دارد؟

ردیاب‌های تناسب اندام (یا مچ‌بندهای هوشمند) همانطور که از نام‌شان مشخص است هنگام فعالیت‌های ورزشی یا تفریحی پوشیده می‌شوند و در بیشتر موارد بند آن‌ها پلاستیکی است. به همین دلیل، ساعت‌های هوشمند رسمی‌تر هستند و در یک جلسه کاری بهتر است ساعت هوشمند دست‌تان کنید تا مچ‌بند هوشمند.

اگر زیاد ورزش می‌کنید، نیاز شما با یک مچ‌بند هوشمند/ردیاب تناسب اندام برطرف خواهد شد. اما بهتر بدانید که ساعت‌های هوشمند بیشتر مناسب استفاده روزمره هستند.

ساعت هوشمند و مچ بند هوشمند چه تفاوتی در استفاده دارند؟

ساعت هوشمند و مچ بند هوشمند چه تفاوتی در استفاده دارند؟

این مورد یکی دیگر تفاوت‌های عمده ساعت هوشمند و مچ‌بند هوشمند است. از آنجا که ساعت‌های هوشمند دارای سیستم‌عامل و قابلیت‌های پیچیده‌تری هستند و نمایشگر آن‌ها بزرگ‌تر و بهتر است، نسبت به مچ‌بند هوشمند استفاده راحت‌تری دارند.

این مطلب را هم بخوانید: آیا به ساعت هوشمند نیاز دارم؟

می‌توان از ساعت‌های هوشمند مانند گوشی موبایل، به صورت مستقل استفاده کرد. می‌توانید مستقیما از روی ساعت، به پیام‌های واتساپ یا ایمیل‌های خود پاسخ دهید و اعلان‌های گوشی را راحت‌تر از مچ‌بند هوشمند ببینید. اگر دستگاه میکروفون داشته باشد حتی می‌توانید تماس تلفنی هم برقرار کنید و با ساعت خود موسیقی گوش کنید. مچ‌بندهای هوشمند فاقد این قابلیت‌ها هستند و استفاده از آن‌ها سخت‌تر از ساعت هوشمند است.

عمر باتری کدام‌یک بیشتر است؟

عمر باتری کدام‌یک بیشتر است؟

شاید فکر کنید ساعت‌های هوشمند به دلیل بزرگ‌تر و پیچیده‌تر بودن عمر باتری بیشتری دارند؛ اما این تفکر کاملا اشتباه است.

درست است که ظرفیت و اندازه باتری ساعت هوشمند بیشتر از مچ‌بند هوشمند است اما به دلیل قابلیت‌های پیشرفته متعدد، نمایشگر لمسی بزرگ رنگی و فعالیت‌های سیستم‌عامل پیشرفته، عمر آن‌ها معمولا کمتر از مچ‌بند هوشمند است. این دستگاه‌ها معمولا در پایان روز نیاز به شارژ مجدد دارند. در طرف مقابل، مچ‌بندهای هوشمند با یک بار شارژ می‌توانند ۲ تا ۵ روز یا بیشتر دوام داشته باشند.

ساعت و مچ بند هوشمند چه تفاوتی در قیمت دارند؟

ساعت و مچ بند هوشمند چه تفاوتی در قیمت دارند؟

با وجود اینکه قیمت گجت‌های پوشیدنی به قابلیت‌ها و شرکت سازنده آن‌ها بستگی دارد؛ اما قیمت ساعت هوشمند از مچ‌بند هوشمند بیشتر است. این دستگاه‌ها تکنولوژی ساخت پیچیده‌تری دارند و مواد به کار رفته در آن‌ها هم معمولا باکیفیت‌تر از یک مچ‌بند هوشمند است.

اگر به دنبال گجت پوشیدنی هستید که مناسب استفاده روزمره باشد و قیمت آن برای شما اهمیت ندارد، بهتر است ساعت هوشمند بخرید. در طرف دیگر، اگر علاقه‌مند به ورزش، سلامتی و تناسب اندام هستید، یک مچ‌بند هوشمند انتخاب مناسبی برای شما خواهد بود. این دستگاه‌ها معمولا قیمت زیادی ندارند و نیازی نیست که هر روز مچ‌بند خود را شارژ کنید. تنها نکته منفی مچ‌بند هوشمند این است که برخی قابلیت‌های پیشرفته ساعت هوشمند در آن به کار نرفته است.

در نهایت مصرف‌کننده نهایی شما هستید و باید با توجه به نیازهای خود اقدام به خرید کنید. حتما قبل از انتخاب با قابلیت‌های محصول مورد نظر خود نگاهی بیندازید و در صورت امکان کمی با ساعت هوشمند یا مچ‌بند هوشمندی که می‌خواهید کار کنید و اگر نیازهای شما را برطرف کرد آن را تهیه کنید.

در پایان اگر سوالی در مورد این دو گجت هوشمند دارید می‌توانید آن را در بخش نظرات با ما در میان بگذارید تا شما را راهنمایی کنیم.

سوالات متداول

منبع: dignited

از این مطلب چقدر راضی بودید؟

روی ستاره کلیک کنید تا نظرتون ثبت بشه

5 / 5. تعداد رای دهندگان: 2

تا حالا امتیازی برای این مطلب ثبت نشده؛ با ثبت نظرتون مارو خوشحال می‌کنید


دیدگاه خود را ارسال کنید :