etebarkala snappay
etebarkala snappay

بهترین نرم افزارهای ویرایش PDF

5
(1)
عاطفه تاسا
2 سال پیش
بهترین نرم افزارها برای ویرایش PDF

پی دی اف یکی از بهترین فرمت‌های فایل است که افراد زیادی آن را برای مطالعه و حتی کسب و کار ترجیح می‌دهند. برای ساخت فایل‌های PDF مناسب، ما نیاز به یک ویرایشگر PDF خواهیم داشت که به ویژگی‌های پیشرفته‌ای مجهز باشد. ویرایشگرهای مناسب، باید امکان حذف و یا افزودن متن، افزودن تصاویر و تبدیل فایل PDF به سایر فرمت‌ها را برای شما فراهم کنند. 

زمانی که تصمیم به دانلود یک ویرایشگر پی دی اف می‌گیرید، باید به انتظارات و نیازهای خود توجه داشته باشید. برای مثال ممکن است شما تنها نیاز به افزودن و یا حذف متن از فایل پی دی اف را داشته باشید. در این صورت یک ویرایشگر ساده PDF برای شما کافی خواهد بود. 

اما اگر بخواهید فایل PDF را به فرمت دیگری از فایل تبدیل کنید، به یک ویرایشگر پیشرفته‌تر نیاز خواهید داشت. در این مقاله قصد داریم چند نمونه از بهترین وب سایت‌ها و برنامه‌ها برای ویرایش PDF در آیفون و آیپد، دستگاه‌های اندرویدی، کامپیوترهای ویندوزی و کامپیوترهای مک را به شما معرفی کنیم. با مجله اعتبارکالا همراه باشید.

 این مطلب را هم بخوانید: چگونه با گوشی فایل PDF را به Word تبدیل کنیم؟

بهترین وب سایت‌ها برای ویرایش و تبدیل PDF

با مراجعه به وبسایت‌های معرفی شده در این مقاله، شما به آسانی می‌توانید فایل PDF خود را به صورت کاملا رایگان ویرایش کنید. با ما همراه باشید. 

وبسایت PDF Candy؛ بهترین ویرایشگر رایگان PDF 

بهترین نرم افزارها برای ویرایش PDF

اگر به دنبال یک ابزار رایگان برای ویرایش PDF می‌گردید که امکانات فراوانی را در اختیار شما قرار دهد، بهترین گزینه برای شما PDF Candy است. شما می‌توانید از طریق مرورگرهای Chrome، Firefox، Edge، opera و Safari به این وبسایت دسترسی داشته باشید. این ابزار یکی از بهترین ویرایشگرهای رایگان PDF است. زیرا بر خلاف ویرایشگرهای رایگان دیگر، مجهز به گزینه OCR است. 

ویژگی OCR یا Optical character recognition یک قابلیت پیشرفته است که به کاربران امکان تبدیل تصویر به فایل PDF قابل ویرایش را می‌دهد. شما می‌توانید با این ابزار رایگان، فایل‌های ورد را در هر دو فرمت doc. و docx. تولید کنید. این وبسایت، ۴۴ ابزار رایگان را برای تولید و تبدیل فایل‌های پی دی اف در اختیار شما قرار می‌دهد. 

علاوه بر این، ابزارهایی را در این وبسایت، برای مرتب کردن مجدد صفحات یک داکیومنت، افزودن Watermark، حفاظت از فایل‌های PDF با استفاده از رمز، ویرایش ابرداده در یک فایل PDF، جدا کردن و یا افزودن صفحه جدید و افزودن و یا حذف تصاویر پیدا خواهید کرد. 

وبسایت PDF Candy یک سرو گردن از ویرایشگرهای رایگان دیگر بالاتر است. اما قابلیت‌های ویرایش متن آن، مانند تمام نرم افزارهای رایگان برای ویرایش PDF، محدود است و اگر امکانات بیشتری می‌خواهید باید از نرم افزارهایی استفاده کنید که نیاز به خرید اشتراک دارند. 

ابزار آنلاین PDFescape؛ بهترین ابزار حاشیه نویسی PDF

بهترین نرم افزارها برای ویرایش PDF

این نرم افزار هم به صورت آنلاین قابل استفاده است و هم می‌توانید نرم افزار آن را دانلود و بر روی کامپیوتر ویندوزی خود نصب و استفاده کنید. این ابزار یکی از بهترین نرم افزار و سایت‌ها برای ویرایش PDF است.  قبلا استفاده از PDFescape محدودیت بیشتری داشت. حجم فایل پی دی افی که کاربر می‌توانست برای ویرایش بر روی این وبسایت بارگذاری کند، حداکثر می‌توانست ۱۰ مگابایت باشد و یا حداکثر ۵۰ صفحه داشته باشد. 

این محدودیت ۱۰ مگابایتی هنوز پابرجاست؛ اما اکنون کاربر می‌تواند یک فایل پی دی اف، با حداکثر ۱۰۰ صفحه را برای ویرایش بر روی این وب سایت بارگذاری کند. PDFescape ابزارهای حاشیه نویسی فراوانی را ارائه می‌دهد. شما می‌توانید از این برنامه برای پر کردن فرم‌ها، ایجاد فیلدهای فرم، اضافه کردن لینک‌ و متن به فایل، هایلایت کردن متن‌ها، اضافه کردن یادداشت‌های چسبیده، ویرایش متن و حتی قفل کردن و رمزنگاری اسناد PDF استفاده کنید.  

تنها عیب این ویرایشگر رایگان، محدود بودن تعداد فونت‌های آن است. این ویرایشگر تنها از ۵ فونت بهره می‌برد. برای دانلود نرم افزار PDFescape و یا استفاده از نسخه آنلاین آن «اینجا»کلیک کنید.  

بهترین نرم افزارهای ویرایش PDF در ویندوز 

یکی از نرم افزارهای مناسب برای ویرایش PDF در کامپیوترهای ویندوزی، نرم افزار PDFescape است که در بالا معرفی شد. شما می‌توانید از لینک موجود در بالا، این نرم افزار را دانلود و نصب کنید. یکی دیگر از نرم افزارهایی که با سیستم عامل ویندوز سازگاری دارد، برنامه PDFelement است که در قسمت « بهترین برنامه‌های ویرایش PDF برای سیستم عامل اندروید و iOS » معرفی شده است. در ادامه نرم افزارهای بیشتری را برای ویرایش پی دی اف به شما معرفی خواهیم کرد.

برنامه Adobe Acrobat Pro DC؛ بهترین ویرایشگر PDF برای ویندوز

بهترین نرم افزارها برای ویرایش PDF

این برنامه کامل‌ترین و بهترین برنامه ویرایشگر پی دی اف است که قابلیت نصب بر روی Mac OS و ویندوز را دارد. شما می‌توانید به مدت یک هفته از نسخه آزمایشی این برنامه به صورت رایگان استفاده کنید. اما پس از آن برای نسخه استاندارد، باید ماهیانه ۱۲.۹۹ دلار و برای نسخه Pro آن ماهیانه ۱۴.۹۹ دلار بپردازید. این نرم افزار مجموعه‌ای از کامل‌ترین ابزارها را برای ساخت، ویرایش و ادغام فایل‌های PDF در اختیار شما قرار خواهد داد. اما تنها مشکل آن این است که رایگان نیست.

  این مطلب را هم بخوانید: چطور در مرورگر با استفاده از ادوبی اکروبات فایل‌های PDF را ویرایش کنیم؟

برنامه Foxit Phantom PDF

بهترین نرم افزارها برای ویرایش PDF

این برنامه یکی از بهترین برنامه‌ها برای ویرایش فایل‌های پی دی اف است که با سیستم عامل ویندوز سازگاری دارد. این برنامه علاوه بر ویژگی‌های ویرایشی، به قابلیت‌های دیگری از جمله ادغام و جدا کردن فایل‌های PDF از هم، حاشیه نویسی فایل‌های PDF، اشتراک گذاری فایل‌ها، ساخت فرم‌های PDF و تبدیل فایل PDF به فرمت‌های دیگر مجهز است. 

همچنین قابلیت‌هایی نظیر امضا کردن فایل PDF و رمز گذاری آن‌ها نیز در این نرم افزار فراهم شده است. این نرم افزار همچنین از ویژگی OCR نیز بهره می‌برد که به لطف آن می‌توانید با پی دی اف‌های اسکن شده کار کنید. نسخه Trial این نرم افزار به مدت ۱۴ روز به صورت رایگان قابل استفاده است. اما پس از آن، برای استفاده از این برنامه باید هزینه پرداخت کنید. در طی این ۱۴ روز از تمام ویژگی‌های ویرایشی برنامه Foxit Phantom PDF بهره مند خواهید بود. برای خریداری اشتراک، ۳ گزینه خواهید داشت:

  • Standard
  • Business
  • education

اگر بخواهید نسخه استاندارد آن را برای همیشه خریداری کنید، باید مبلغ ۱۵۹ دلار بپردازید. این برنامه، یک برنامه عالی و کامل است. اما استفاده از رابط کاربری آن شاید به اندازه سایر برنامه‌ها، برای همه آسان نباشد. 

بهترین برنامه ویرایشگر PDF برای مک 

همانطور که در قسمت بالا گفته شد، می‌توانید برای ویرایش PDF در محیط MacOS از برنامه Adobe Acrobat Pro DC استفاده کنید. علاوه بر این، استفاده از وبسایت‌های ویرایش PDF نیز در محیط مک امکان پذیر است. در ادامه، یک برنامه دیگر را برای کاربران مک معرفی خواهیم کرد. 

برنامه Apple Preview؛ یک انتخاب رایگان برای کاربران مک 

بهترین نرم افزارها برای ویرایش PDF

برنامه Apple Preview ابزار ویرایشی است که شرکت اپل آن را توسعه داده و در هر نسخه از سیستم عامل MacOS تعبیه شده است. این برنامه نه تنها قابلیت ویرایش فایل‌های PDF را دارد، بلکه از قابلیت‌های ویرایش تصویر نیز پشتیبانی می‌کند. بسیاری از قابلیت‌های نشانه گذاری Apple Preview، زمانی که برای اولین بار این برنامه را باز می‌کنید مشخص نیستند و می‌توانید چند ابزار اساسی را برای چرخش صفحات و هایلایت کردن متن در داخل نوار ابزار اصلی پیدا کنید. 

مجموعه کامل ابزارهای نشانه گذاری این برنامه، با کلیک بر روی گزینه‌ای که شبیه به یک مداد است و کنار نوار جستجو قرار دارد ظاهر می‌شوند. برنامه Apple Preview یک گزینه مناسب برای ویرایش اولیه PDF است و شامل ابزارها و گزینه‌هایی عالی برای حاشیه نویسی و اضافه کردن امضا به اسناد است. این برنامه ویژگی OCR را ندارد.  

بهترین برنامه‌های ویرایشگر PDF برای اندروید و iOS

در ادامه چند نمونه از برنامه‌هایی که با سیستم عامل اندروید و iOS سازگاری دارند را معرفی خواهیم کرد.

این مطلب را هم بخوانید: چطور در آیفون صفحه وب را با فرمت PDF ذخیره کنیم؟

برنامه Adobe Acrobat Reader

بهترین نرم افزارها برای ویرایش PDF

این برنامه یکی از محبوب‌ترین و بهترین برنامه‌های ویرایش PDF در اندروید و iOS است. این برنامه شامل ابزارهای مختلف و کاملی برای مدیریت فایل‌های PDF است. شما می‌توانید با استفاده از این برنامه اسناد PDF را امضا، حاشیه نویسی و رمز گذاری کنید. 

برنامه Adobe Acrobat Reader همچنین ابزارهایی را برای هایلایت کردن فایل‌های PDF و پر کردن فرم‌ها در اختیار شما قرار خواهد داد. این نرم افزار، رایگان است و تنها امکانات اولیه ویرایش پی دی اف، نظیر کشیدن طرح بر روی  صفحه، هایلایت کردن، خط کشی کردن، افزودن یادداشت‌ها و نظرات، افزودن فیلدهای جدید به فرم و افزودن امضا را فراهم می‌کند. برای بهره مندی از امکانات پیشرفته‌‌تر، باید از نرم افزار Adobe Acrobat Pro DC که در بالا معرفی شد استفاده کنید. 

برنامه PDFelement 

بهترین نرم افزارها برای ویرایش PDF

این برنامه نیز یکی از بهترین برنامه‌های ویرایش PDF است که به صورت گسترده در صنعت دیجیتال مورد استفاده قرار می‌گیرد. این برنامه با سیستم عامل‌های اندروید و iOS سازگار است. همچنین نسخه ویندوزی آن نیز موجود است. یکی از مزایای برنامه PDFelement، رابط کاربری ساده آن است که به شما امکان تغییر را با چند کلیک ساده می‌دهد. 

این نرم افزار، ۳ نسخه مختلف دارد: یک نسخه رایگان که ابزارهایی ساده و پایه‌ای را برای ویرایش PDF در اختیار کاربران عادی قرار می‌دهد، یک نسخه حرفه‌ای که برای کاربرانی با حجم کاری زیاد با فایل‌های PDF طراحی شده است و یک نسخه برای شرکت‌ها که از اسناد PDF در کارهای خود استفاده می‌کنند. این نسخه آخر رایگان نیست و باید برای آن هزینه پرداخت کرد. 

سخن آخر 

بهترین نرم افزارهای ویرایش PDF

ما در این مقاله نرم افزارها و وبسایت‌هایی را برای ویرایش فایل‌های PDF به شما معرفی کردیم. بسیاری از این نرم افزارها، تحت وب هستند. استفاده از این وب سایت‌ها از هر دستگاه با هر سیستم عاملی امکان پذیر است. برخی از برنامه‌های ویرایشگر PDF، مثل Adobe Acrobat Pro DC با هر دو سیستم عامل ویندوز و Mac OS سازگار هستند. برخی دیگر نیز مانند PDFelement نسخه ویندوزی، نسخه اندروید و نسخه مخصوص سیستم عامل iOS دارند. 

بیشتر نرم افزارهایی که ابزارهای حرفه‌ای را برای ویرایش PDF در اختیار کاربر قرار می‌دهند، رایگان نیستند و تنها می‌توانید یک یا دو هفته از نسخه رایگان آن‌ها استفاده کنید. بهترین ابزاری که امکانات کاملی را برای ویرایش پی دی اف فراهم می‌کند و در عین حال رایگان است، وبسایت PDF candy است که در ابتدای این مقاله به آن اشاره شد. از اینکه تا انتهای این مقاله با همراه بودید از شما متشکریم. نظرات خود را با مجله اعتبارکالا در میان بگذارید. 

از این مطلب چقدر راضی بودید؟

روی ستاره کلیک کنید تا نظرتون ثبت بشه

5 / 5. تعداد رای دهندگان: 1

تا حالا امتیازی برای این مطلب ثبت نشده؛ با ثبت نظرتون مارو خوشحال می‌کنید


دیدگاه خود را ارسال کنید :