etebarkala snappay
etebarkala snappay

دوربین آیفون ۱۳ پرو مکس بهتر است یا گلکسی S21 اولترا؟

4.7
(7)

پرچمدار آیفون دوربین بهتری دارد یا پرچمدار سامسونگ؟

حسین رجب چالی
2 سال پیش
دوربین آیفون ۱۳ پرو مکس بهتر است یا گلکسی S21 اولترا؟

رقابت اپل و سامسونگ بیش از یک دهه قدمت دارد. هر سال این دو شرکت پرچمداران جدید خود را به بازار عرضه می‌کنند و طرفداران آن‌هاه در سراسر منتظرند تا ببینند کدام‌یک از نظر طراحی، عملکرد و عمر باتری بهتر است. در حال حاضر بهترین گوشی‌های این برندهای پرآوازه گلکسی S21 اولترا و آیفون ۱۳ پرو مکس هستند. ما در این مقایسه دوربین گلکسی S21 اولترا و آیفون ۱۳ پرو مکس را برای شما آماده کرده‌ایم تا در آخر ببینیم کدام‌یک از این دو عکاسی و فیلم‌برداری بهتری دارد. پس با مجله اعتبارکالا همراه باشید.

گلکسی S21 اولترا از دوربین اصلی ۱۰۸ مگاپیکسلی، حسگر اولتراواید ۱۰ مگاپیکسلی، لنز تله‌فوتوی ۱۰ مگاپیکسلی با زوم اپتیکال ۱۰ برابری استفاده می‌کند. در طرف مقابل، آیفون ۱۳ پرو مکس دارای مشخصات دوربین ساده‌تری است و از دوربین اصلی ۱۲ مگاپیکسلی با OIS شیفت سنسور، حسگر اولتراواید ۱۲ مگاپیکسلی و لنز تله فوتوی ۱۲ مگاپیکسلی با زوم اپتیکال ۳ برابری بهره می‌برد.

این مطلب را هم بخوانید: بررسی آیفون 13 پرو مکس اپل

در پنل جلویی، گلکسی S21 از دوربین سلفی ۴۰ مگاپیکسلی با فوکوس خودکار استفاده می‌کند و آیفون ۱۳ پرو مکس نیز دوربین سلفی ۱۲ مگاپیکسلی دارد. در ادامه دوربین‌های این دو گوشی را با دقت با هم مقایسه می‌کنیم.

مقایسه دوربین گلکسی S21 اولترا با آیفون ۱۳ پرو مکس

با دوربین اصلی شروع می‌کنیم. جزئیات ثبت شده با دوربین گلکسی S21 اولترا کمی بیشتر است و به لطف محدوده دینامیکی عریض‌تر، می‌توانید جزئیات بیشتری از آسمان را ببینید. دوربین اصلی آیفون ۱۳ پرو مکس رنگ‌های گرم‌تری تولید می‌کند که در شرایط خاصی بهتر است و تصاویر آن نیز سطح نویز کمتری دارند.

دوربین اولتراواید S21 اولترا نیز بهتر است و تصاویر آن در تمام فریم واضح‌تر هستند و جزئیات بیشتری دارند. همچنین، دامنه دینامیکی آن نیز بیشتر است.

تصاویری که با دوربین تله‌فوتوی آیفون ۱۳ پرو مکس ثبت می‌شوند نویز کمتری دارند؛ اما جزئیات‌شان کمتر است. هر دو گوشی در این بخش خوب عمل می‌کنند و تا وقتی عکس‌های آن‌ها را در کنار هم مقایسه نکنید، تفاوت‌شان را متوجه نخواهید شد.

با این حال، دوربین اختصاصی زوم اپتیکال ۱۰ برابری گلکسی S21 اولترا در مقایسه با زوم دیجیتال ۱۰ برای آیفون، جزئیات بیشتری را ثبت می‌کند. در اینجا، وقتی به پلاک خودرو و برگ‌های بالای آن نگاه می‌کنید، به وضوح تفاوت را مشاهده می‌کنید.

هر دو گوشی می‌توانند با استفاده از دوربین اولتراواید و فوکوس خودکار آن، برای گرفتن عکس‌های ماکرو استفاده کنند که در باز تولید رنگ با یکدیگر تفاوت دارند؛ به طوری که آیفون معمولا رنگ‌های گرم‌تر را انتخاب می‌کند و S21 اولترا رنگ‌های سرد را ترجیح می‌دهد. عکس‌های ماکرو ۱۳ پرو مکس نویز کمتری دارند که می‌تواند به واسطه دیافراگم بازتر لنز باشد؛ چون نور بیشتری را جذب می‌کند. در مقایسه دوم تصویر ماکرو، آیفون ۱۳ پرو مکس رنگ‌های دقیقی ثبت کرد اما در از نظر جزئیات ثبت شده عقب ماند.

هر دو گوشی امکان استفاده از دوربین‌های اولتراواید و تله فوتو را برای ثبت تصاویر در حالت پرتره فراهم می‌کنند. با این حال، آیفون ۱۳ پرو مکس هنگام استفاده از لنز اولتراواید برای تشخیص سوژه به مشکل بر خورد و نیاز به چندین بار تست برای ثبت تصویر پرتره داشت. هنگام استفاده از دوربین اصلی برای گرفتن عکس‌های پرتره، کار با گلکسی S21 اولترا بسیار راحت‌تر بود.

این مطلب را هم بخوانید: مقایسه آیفون 13 پرو مکس با گلکسی S21 اولترا

هر دو گوشی خیلی عالی سوژه و پس‌زمینه را از هم تفکیک می‌کنند. عکس S21 اولترا تاری پس زمینه بیشتری دارد؛ اما افکت بوکه ۱۳ پرو مکس طبیعی‌تر به نظر می‌رسد. از نظر رنگ پوست، هیچ‌کدام از گوشی‌ها دقیق عمل نکردند. آیفون باعث تا پوست سوژه کمی گرم به نظر برسد؛ در حالی که سامسونگ رنگ پوست را سردتر کرد. رنگ پوست سوژه دقیقا بین این دو قرار دارد. نکته دیگری که باید به آن توجه کرد این جزئیات بیشتری از صورت سوژه را ثبت کرد؛ اما این مسئله فقط در مشاهده پیکسل به پیکسل قابل فهم است.

حالا به کیفیت دوربین جلو می‌رسیم. در اینجا هم آیفون ۱۳ پرو مکس رنگ‌های گرم‌تر را انتخاب می‌کند. سلفی‌های گلکسی S21 اولترا دارای جزئیات بیشتر، رنگ‌های دقیق‌تر و تاری پس‌زمینه طبیعی هستند. همچنین، سامسونگ به شما اجازه می‌ده تا با استفاده از نمای زاویه عریض دوربین سلفی، عکس‌های پرتره بگیرید؛ کاری که آیفون قادر به انجام آن نیست. در حالت پرتره، عکس ثبت با آیفون نسبت به سامسونگ جزئیات بیشتری دارد.

دوربین اولتراواید گلکسی S21 اولترا کاملا جزئیات بالاتر، نویز کمتر و محدوده دینامیکی وسیع‌تری در شرایط کم‌نور دارد. در S21 اولترا حتی گوشی‌های تصویر در مقایسه با ۱۳ پرو مکس واضح‌تر هستند.

دوربین‌های اصلی هر دو گوشی در شرایط کم نور یک اندازه عالی هستند و تفاوت آن‌ها در باز تولید رنگ‌ها خلاصه می‌شود.

دوربین تله‌فوتو با زوم ۳ برابری گلکسی S21 اولترا نویز کمتر و جزئیات بیشتری دارد. برگ‌های تصویر ثبت شده با آیفون ۱۳ پرو مکس شبیه نقاشی آبرنگ است.

در مقایسه زوم ده برابری گلکسی S21 اولترا و آیفون ۱۳ پرو مکس، S21 اولترا به واسطه لنز تله‌فوتو، دوباره پیش می‌افتد. به وضوح می‌توانید در تصاویر، جزئیات بیشتر برگ‌ها و متن روی تابلو «Parking Zone» را مشاهده کنید. در تصویر نماینده سامسونگ، نویز کمتر و رنگ‌ها دقت بیشتری دارند.

دوباره، دوربین اولتراواید S21 اولترا در حالت شب بهتر عمل می‌کند و نویز تصاویر کمتر، جزئیات بیشتر و وضوح بیشتر کاملا مشخص است.

هر دو دوربین در شب، با دوربین اصلی خود تصاویر خوبی را ثبت می‌کنند و پیدا کردن برنده در این بخش بسیار سخت است.

آیفون ۱۳ پرو مکس از دوربین اصلی خود در حالت زوم ۳ برابری هنگام استفاده از حالت شب، بهره می‌برد. بنابراین، گلکسی S21 اولترا توانست تقریبا در همه بخش‌ها آن را شکست دهد. تصاویر دوربین نماینده سامسونگ دارای نویز کمتر، جزئیات بالاتر و محدوده دینامیکی گسترده‌تر بود. می‌توانید در تصاویر نمونه به راحتی جدایی بین برگ‌ها را ببینید. متن روی سبد خرید در مقایسه با آیفون ۱۳ پرو مکس به راحتی قابل خواندن است.

دوباره، زوم دیجیتال ۱۰ برابری آیفون ۱۳ پرو مکس در حالت شب با گلکسی قابل مقایسه نیست. این اتفاق به این دلیل رخ داده زوم آن به صورت دیجیتالی انجام می‌شود و S21 اولترا از دوربین تله‌فوتو با زوم ۱۰ برابری خود استفاده کرد و تصاویری با جزئیات بیشتر و رنگ‌های بهتر ثبت کرد. نویر هم در عکس‌های S21 اولترا کمتر است و به راحتی می‌توانید گل‌های صورتی را ببینید. این گل‌ها در تصویری که با آیفون گرفته شده به طور کامل محو شده‌اند.

در شرایط کم نور، دوربین جلوی آیفون ۱۳ پرو مکس رنگ‌های بهتری ثبت می‌کند. با این حال، گلکسی S21 اولترا نویز کمتری دارد. تصاویر گلکسی در حالت پرتره و شب، نویز کمتر و جزئیات بیشتری روی صورت شخص دارند؛ با این حال، آیفون در باز تولید رنگ بهتر عمل می‌کند.

همچنین، هنگامی عکاسی شب در حالت ماکرو، آیفون از نظر جزئیات، رنگ و نویز عملکرد بهتری دارد.

در نهایت، دوربین سامسونگ بهتر است یا آیفون؟

در این مقایسه به سختی می‌توان یک برنده واقعی را انتخاب کرد. دوربین اصلی هر دو گوشی تصاویر واقعا خوبی در سناریوهای مختلف ثبت می‌کند. حسگر اولتراواید گلکسی S21 اولترا هم در نور روز و هم در شرایط کم نور عملکرد بهتری دارد و تصاویر ثبت شده با آن جزئیات بیشتر و وضوح بهتری ارائه می‌دهند.

همچنین، این گوشی در عملکرد زوم هم بهتر است. در طرف مقابل، آیفون ۱۳ پرو مکس در تصاویر پرتره کمی بهتر است و ویدئوهای تمیزتر و نرم‌تری در شرایط کم نور ضبط می‌کند. اگر به فکر خرید S21 اولترا هستید، این گوشی با وجود کمی قدیمی شدنش هنوز هم یک پرچمدار عالی و درخور تحسین است و در همه جوانب عملکردی عالی دارد. سامسونگ به زودی این پرچمدار کهنه‌کار خود را با سری S22 جایگزین می‌کند و انتظار داریم که این شرکت روی کیفیت فیلم‌برداری در شرایط کم‌نور و حالت slow-mo این گوشی‌ها بیشتر کار کرده باشد.

در نهایت، دوربین سامسونگ بهتر است یا آیفون؟

آیفون ۱۳ پرو مکس که گوشی جدیدتری نسبت به پرچمدار سامسونگ محسوب می‌شود، در بخش دوربین پیشرفت قابل توجهی نداشته است و جالب است که S21 اولترا علی‌رغم پیشکسوت بودنش در بسیاری از سناریو‌ها بهتر عمل می‌کند و تنظیمات دوربین آن نسبت به آیفون ۱۳ پرو مکس انعطاف‌پذیرتر است.

سوالات متداول

از این مطلب چقدر راضی بودید؟

روی ستاره کلیک کنید تا نظرتون ثبت بشه

4.7 / 5. تعداد رای دهندگان: 7

تا حالا امتیازی برای این مطلب ثبت نشده؛ با ثبت نظرتون مارو خوشحال می‌کنید


دیدگاه خود را ارسال کنید :

زیباا گفت:

ی گوشی ارزونتر از اپل میخوام ک دوربینش با آیفون پرو ۱۱ یا ۱۳ برابری کنه؛هست آیا؟دوربینش برام مهمه

پشتیبانی اعتبارکالا گفت:

سلام
گوشی‌های شیائومی دوربین های بسیار خوبی دارد و از طرفی قیمت بسیار پایین تری نسبت به آیفون دارند
با مراجعه به لینک زیر از فروشگاه اعتبارکالا می‌توانید این گوشی ها را مشاهده و یا در صورت تمایل خریداری نمایید
https://etebarkala.com/product-category/xiaomi-phone