etebarkala snappay
etebarkala snappay

مقایسه سامسونگ گلکسی S21 Ultra با آیفون 12 Pro Max

4.7
(11)
حسین رجب چالی
2 سال پیش
مقایسه سامسونگ گلکسی S21 Ultra با آیفون ۱۲ Pro Max

دو گوشی پرچمدار سامسونگ گلکسی S21 اولترا و آیفون ۱۲ پرو مکس رقابت شدیدی برای تبدیل شدن به بهترین گوشی بازار دارند. قرار است این دو گوشی را با یکدیگر مقایسه کرده و در نهایت برنده نهایی را انتخاب کنیم. با ما همراه باشید.

سامسونگ با تولید گلکسی S21 اولترا یک گوشی تمام‌عیار ساخته که ۱۱۹۹ دلار خرج روی دست خریدارش می‌گذارد. این گوشی نمایشگر ۶.۸ اینچی Dynamic AMOLED دارد که نرخ نوسازی آن بین ۱۰ تا ۱۲۰ هرتز تغییر می‌کند. دو دوربین زوم تله‌فوتو پشت دستگاه به کار رفته و باتری آن ۵ هزار میلی‌آمپر ساعت است. همچنین اس ۲۱ اولترا از قلم S Pen هم پشتیبانی می‌کند.

در طرف دیگر، آیفون ۱۲ پرو مکس قرار دارد که بهترین گوشی ساخته شده توسط اپل تا امروز به شمار می‌رود. این گوشی دوربینی فوق‌العاده با عملکرد عالی در نور کم و قابلیت ضبط فیلم Dolby Vision دارد. به علاوه، نمایشگر ۶.۷ اینچی OLED آن چشمان هر کاربری را خیره می‌کند و طراحی آن هم چشم‌نواز و زیبا است.

با این تفاسیر، در مقایسه S21 Ultra با iPhone 12 Pro Max به نظر شما کدام‌یک برنده میدان خواهد شد؟ برای پاسخ به این سوال تا انتهای مطلب با مجله اعتبارکالا همراه باشید.

کدام‌یک قوی‌تر ظاهر شده است؟

 Galaxy S21 UltraiPhone 12 Pro Max
شروع قیمت۱۱۹۹ دلار۱۰۹۹ دلار
نمایشگر۶.۸ اینچ
۱۴۰۰ × ۳۲۰۰ پیکسل
۶.۷ اینچ

 

۱۲۸۴ × ۲۷۷۸ پیکسل

نرخ نوسازی۱۰ تا ۱۲۰ هرتز متغیر۶۰ هرتز ثابت
پردازندهاسنپدراگون ۸۸۸A14 Bionic
حافظه رم۱۲ – ۱۶ گیگابایت۶ گیگابایت
حافظه ذخیره‌سازی۱۲۸ – ۲۵۶ – ۵۱۲ گیگابایت۱۲۸ – ۲۵۶ – ۵۱۲ گیگابایت
پشتیبانی از کارت حافظهخیرخیر
دوربین پشت۱۰۸ مگاپیکسل عریض (f1.8)

 

۱۲ مگاپیکسل اولترا واید (f/2.2)

۱۰ مگاپیکسل تله‌فوتو (زوم ۳ برابری، f/2.4)

۱۰ مگاپیکسل تله‌فوتو (زوم ۱۰ برابری، f/4.9)

سنسور لیزری فوکوس خودکار

۱۰۸ مگاپیکسل عریض (f1.6)

 

۱۲ مگاپیکسل اولترا واید (f2.4)

۱۲ مگاپیکسل تله‌فوتو (زوم ۲و۵ برابری، f/2.2)

اسکنر TOF 3D LiDAR

دوربین جلو۴۰ مگاپیکسل (f/2.2)۱۲ مگاپیکسل TrueDepth با f2.2
محافظت در برابر آبIP68

 

 مقاومت در برابر آب تا ۱.۵ متر

IP68

 

مقاومت در برابر آب تا ۶ متر

حجم باتری۵۰۰۰ میلی‌آمپر ساعت۳۶۷۸ میلی‌آمپر ساعت
عمر باتری۱۱ ساعت و ۲۵ دقیقه (۶۰ هرتز)

 

۱۰ ساعت و ۷ دقیقه (نرخ نوسازی متغیر)

۱۰ ساعت و ۵۳ دقیقه
ابعاد۸.۹ × ۷۵.۶ × ۱۶۵.۱ میلی‌متر۷.۴ × ۷۸.۱ × ۱۶۰.۸ میلی‌متر
وزن۲۲۹ گرم۲۲۸ گرم

قیمت

سامسونگ قیمت سری پرچمدار جدید خود را نسبت به سری S20 به میزان ۲۰۰ دلار کاهش داده اما نماینده اپل هنوز هم از اس ۲۱ اولترا ارزان‌تر است. قیمت گلکسی S21 اولترا ۱۱۹۹ دلار است؛ در حالی که آیفون ‍۱۲ پرو مکس، ۱۰۰ دلار ارزان‌تر و با برچسب قیمتی ۱۰۹۹ دلار در اختیار کاربران قرار می‌گیرد.

این مطلب را هم بخوانید: آیفون بهتر است یا سامسونگ؟ مقایسه آیفون ۱۲ و گلکسی S21

در طرف دیگر، افزایش فضای داخلی گلکسی S21 اولترا خرج کمتری روی دست خریداران می‌گذارد و بین نسخه ۱۲۸ و ۲۵۶ گیگابایتی فقط ۵۰ دلار اختلاف قیمت وجود دارد. برای آیفون ۱۲ پرو مکس ۲۵۶ گیگابایتی شما باید ۱۰۰ دلار بیشتر از نسخه ۱۲۸ گیگابایتی هزینه کنید. به علاوه، گلکسی اس ۲۱ اولترا ۵۱۲ گیگابایتی ارزان‌تر از رقیب هم‌رده خود است؛ ۱۳۷۹ دلار در مقابل ۱۳۹۹ دلار.

برنده: مساوی

طراحی

طراحی s21 و iphone 12 پرو مکس

گلکسی اس ۲۱ اولترا به گونه‌ای طراحی شده که دوربین را با قاب شیشه‌ای پشت پیوند می‌زند و ظاهری متفاوت از دیگر گوشی‌های بازار به آن داده است. این گوشی اندازه بزرگی دارد و ابعاد آن ۸.۹ × ۷۵.۶ × ۱۶۵.۱ میلی‌متری و وزنش ۲٢٩ گرمی می‌شود. این گوشی سامسونگ بلندتر، ضخیم‌تر و سنگین‌تر از آیفون ۱۲ پرو مکس با ابعاد ۷.۴ × ۷۸.۱ × ۱۶۰.۸ میلی‌متر  وزن ۲۲۸ گرمی است.

همچنین، برخی از کاربران لبه‌های تخت آیفون ۱۲ پرو مکس را به کناره‌های خمیده گلکسی S21 اولترا ترجیح می‌دهند.

گلکسی S1 اولترا

گلکسی S1 اولترا در رنگ‌های نقره‌ای (Phantom Silver)، مشکی (Phantom Black)، تیتانیوم (Phantom Titanium)، سورمه‌ای (Phantom Navy) و قهوه‌ای (Phantom Brown) عرضه می‌شود. اپل هم برای آیفون ۱۲ پرو مکس رنگ‌های نقره‌ای، گرافیتی، طلایی و آبی (Pacific Blue) را در نظر گرفته است.

آیفون ۱۲ پرو مکس از نظر دوام و مقاومت در برابر آب نسبت به رقیبش برتری دارد. روکش Ceramic Shield  نمایشگر آیفون به گونه‌ای طراحی شده که نسبت به نسل قبلی چهار برابر مقاومت بیشتر دارد و در تست‌های انجام شده نیز این ادعا ثابت شده است.

در طرف دیگر، سامسونگ هیچ اطلاعاتی در مورد محافظ Gorilla Glass Victus گوشی خود ارائه نکرده است.

آیفون ۱۲ پرو مکس

علاوه بر این، مقاومت IP68 آیفون ۱۲ پرو مکس بیشتر بوده و می‌تواند تا ۶ متر زیر آب دوام بیاورد؛ اما مقاومت گلکسی S21 اولترا فقط به ۱.۵ متر می‌رسد. بزرگ‌ترین برتری نماینده سامسونگ حفره دوربین سلفی آن است و بریدگی نمایشگر آیفون ۱۲ پرو مکس در این بخش از رقیبش عقب می‌افتد.

برنده: آیفون ۱۲ پرو مکس

نمایشگر

نمایشگر s21

سامسونگ گلکسی S21 اولترا در این قسمت چند برتری نسبت به آیفون ۱۲ پرو مکس دارد. این گوشی یک نمایشگر AMOLED دارد و نرخ نوسازی آن از ۱۰ تا ۱۲۰ هرتز تغییر می‌کند. در حالی که نمایشگر آیفون ۱۲ پرو مکس، نرخ نوسازی استاندارد ۶۰ هرتزی دارد. داشتن نرخ نوسازی بیشتر، امکان پیمایش بین صفحات روان‌تر و عملکرد بهتر در بازی‌های قابل پشتیبانی ارائه می‌دهد.

به علاوه، نمایشگر ۶.۸ اینچی با رزولوشن ۱۴۰۰ × ۳۲۰۰ پیکسل گلکسی S21 اولترا کمی شارپ‌تر از پنل آیفون ۱۲ با رزولوشن ۱۲۸۴ × ۲۷۷۸ است. در ادامه، سامسونگ با ثبت روشنایی بالاتر (۱۵۰۰ نیت) نسبت به آیفون (۱۲۰۰ نیت) در آزمایش‌های انجام شده برتری خود را ادامه می‌دهد. 

نمایشگر آیفون ۱۲ پرومکس

آیفون در تولید رنگ بهتر عمل می‌کند. این گوشی به ۸۴.۸ درصد از طیف رنگی DCI-P3 می‌رسد؛ در حالی که سامسونگ گلکسی S21 اولترا به ۸۱.۴ درصد از این طیف رنگی می‌رسد.

برنده: آیفون ۱۲ پرو مکس

دوربین

مقایسه دوربین s21  و آیفون ۱۲ پرومکس

مقایسه S21 Ultra با iPhone 12 Pro Max تا حد زیادی در دوربین خلاصه می‌شود و هر دو گوشی هم برای این رقابت آماده هستند. گلکسی اس ۲۱ اولترا چهار دوربین و یک سنسور فوکوس خودکار در پشت دارد. این دوربین‌ها شامل دوربین اصلی ۱۰۸ مگاپیکسلی، سنسور اولترا-واید ۱۲ مگاپیکسلی و دو لنز تله‌فوتو ۱۰ مگاپیکسلی (یکی با زوم اپتیکال ۳ برابری و دیگری با زوم ۱۰ برابری) هستند.

آیفون ۱۲ پرو مکس سه دوربین دارد که شامل حسگر اصلی ۱۲ مگاپیکسلی، دوربین اولتراواید ۱۲ مگاپیکسلی و لنز تله‌فوتوی ۱۲ مگاپیکسلی با زوم اپتیکال ۲.۵ برابری می‌شود.

عکس‌های گرفته شده با زوم گلکسی S21 اولترا
عکس‌های گرفته شده با زوم گلکسی S21 اولترا

دوربین‌های هر دو گوشی عالی هستند؛ اما در بعضی شرایط متفاوت از هم عمل می‌کنند. اس ۲۱ اولترا در عملکرد زوم بهتر عمل می‌کند؛ چون لنزهای آن تا فاصله بیشتری زوم می‌کنند.

همانطور که در تصاویر بالا می‌بینید، گلکسی S21 اولترا شما را نسبت به آیفون ۱۲ پرو مکس بیشتر به سوژه نزدیک می‌کند. عکس زوم ۳۰ برابری کاملا قابل استفاده است اما تصویر ١٠٠ برابری را نمی‌توان استفاده کرد. 

عکس گرفته شده در حالت زوم ایفون ۱۲ پرو مکس
عکس گرفته شده در حالت زوم ایفون ۱۲ پرو مکس

عکس آیفون ۱۲ پرو مکس در زوم ۱۲ برابری مناسب است؛ اما دوربین‌های اپل فقط تا همین فاصله می‌توانند زوم کنند.

عکس سامسونگ از این فلفل‌های سبز زیبا به نظر می‌رسد اما عکس آیفون ۱۲ پرو مکس زنده‌تر است.

در عکس بالا تصویر گرفته شده با گلکسی S21 اولترا زیباتر است. با اینکه هر دو گوشی جزئیات خوبی دارند و سایه‌ها به خوبی کنترل شده‌اند؛ اما اس ۲۱ اولترا کنتراست بیشتری دارد و درخت‌ها به خوبی از آسمان آبی جدا شده‌اند.

سامسونگ ادعا می‌کند که با استفاده از هوش مصنوعی برای جدا کردن سوژه از پس‌زمینه، حالت پرتره را در S21 بهبود داده است. گلکسی S21 اولترا در این تصویر حالت بوکه عالی ارائه می‌دهد. با این حال، به دلیل گرم‌تر شدن رنگ پوست، آیفون ۱۲ پرو مکس تصویر بهتری دارد.

گلکسی S21 اولترا با سنسور سریع‌تر Bright Night و فناوری ۱۲ مگاپیکسلی nona-binning برای کاهش نویز، در نور کم هم عملکرد بسیار خوبی دارد. در این تصویر می‌توانید سنگ‌ها و بوته‌های پس زمینه را در اس ۲۱ اولترا بهتر ببینید. با این حال، رنگ‌های تصویر آیفون ۱۲ پرو مکس بهتر به نظر می‌رسند. دوربین سامسونگ در برخی موارد حالت طلایی/زرد تولید می‌کند.

این مطلب را هم بخوانید: پرچمدار آیفون بهتر است یا شیائومی؟ مقایسه شیائومی می ۱۱ و آیفون ۱۲

در عکس بالا آیفون بهتر عمل کرده است. عکس S21 اولترا بیش از حد روشن و بی‌روح است. در حالی که، خزهای سگ در آیفون ۱۲ پرو مکس طلایی و طبیعی‌تر است و تصویر واقعی‌تر به نظر می‌رسد.

در این عکس دو گوشی کاملا نزدیک به هم عمل کرده‌اند اما گلکسی اس ۲۱ اولترا سبزیجات داخل غذا را بهتر ثبت کرده است و متوجه می‌شوید که فلفل‌ها دقیق‌تر ثبت شده‌اند.

در عکس سلفی، تصویر ثبت شده توسط آیفون ۱۲ پرو مکس کمی بهتر است. پوست فرد گرم‌تر و چمن پس‌زمینه سبزتر به نظر می‌رسد. هرچند تصویر گلکسی S21 اولترا هم زیبا است.

 

برنده: آیفون ۱۲ پرو مکس

عملکرد

عملکرد آیفون ۱۲ پرومکس

سامسونگ گلکسی S21 اولترا پردازنده پرقدرت اسنپدراگون ۸۸۸ و ۱۲ گیگابایت حافظه رم دارد اما در بنچمارک‌ها و دنیای واقعی هنوز هم یک قدم عقب‌تر از آیفون ۱۲ پرو مکس است.

گلکسی اس ۲۱ اولترا، در بنچمارک Geekbench 5 و آزمون چند هسته‌ای به امتیاز ۳۴۴۰ و در تک هسته‌ای امتیاز ۱۱۲۳ را کسب کرده است. این امتیازها برای آیفون ۱۲ پرو مکس به ترتیب، ۴۱۰۰ و ۱۶۰۰ است.

این مطلب را هم بخوانید: تاریخچه و حقایق برند اپل

گلکسی S21 اولترا در بنچمارک گرافیکی 3DMark Wild Life عملکرد نسبتا خوبی داشت و به ۳۴ فریم در ثانیه رسید؛ اما آیفون ۱۲ پرو مکس عملکرد بهتری داشت و ۴۱ فریم در ثانیه را ثبت کرد.

در آزمایش ویرایش ویدئویی با استفاده از اپلیکیشن Adobe Premiere Rush، گلکسی اس ۲۱ اولترا در یک دقیقه و دو ثانیه یک ویدئوی 4K را به کیفیت 1080p تبدیل کرد و آیفون ۱۲ پرو مکس فقط در ۲۸ ثانیه این کار را انجام داد.

برنده: آیفون ۱۲ پرو مکس

فناوری 5G

فناوری 5G در s21 سامسونگ

با اینکه از اینترنت نسل پنجم در ایران اطلاعات دقیقی در دست نیست اما می‌توان برای مقایسه سرعت 5G این گوشی‌ها را در ایالات متحده مورد بررسی قرار داد.

 گلکسی S21 اولترا سرعت 5G سریع‌تری نسبت به آیفون ۱۲ پرو مکس داشت و با اپراتور مخابراتی AT&T به سرعت دانلود ۸۴ مگابیت بر ثانیه رسید؛ در حالی که آیفون ۱۲ پرو مکس حتی به ۳۷ مگابیت بر ثانیه هم نرسید.

در منطقه دیگری در شبکه T-Mobile، آیفون ۱۲ پرو مکس به سرعت ۹۳ مگابیت بر ثانیه رسید؛ در حالی که سرعت دانلود گلکسی S21 اولترا سرعت بیش از ۱۶۰ مگابیت بر ثانیه بود. گلکسی اس ۲۱ اولترا از مودم 5G جدیدتر و قدرت‌مند X60 کوالکام استفاده می‌کند و طبیعی است که عملکرد بهتری داشته باشد.

برنده: سامسونگ گلکسی S21 اولترا

عمر باتری

عمر باتری S21 سامسونگ

گلکسی S21 اولترا با باتری ۵ هزار میلی‌آمپر ساعتی خود عملکرد بهتری در این بخش دارد. باتری این گوشی با استفاده مداوم تا ۱۱ ساعت و ۲۵ دقیقه دوام خواهد آورد؛ در حالی که، باتری آیفون ۱۲ پرو مکس پس از ۱۰ ساعت و ۳۵ دقیقه خالی می‌شود.

وقتی صفحه گلکسی اس ۲۱ اولترا روی حالت تطبیقی (۱۲۰ هرتز) قرار می‌گیرد عمر باتری آن کاهش یافته و به ۱۰ ساعت و ده دقیقه می‌رسد.

این مطلب را هم بخوانید: تاریخچه برند سامسونگ

هر دو گوشی‌ها داخل جعبه آداپتور ندارند و باید آداپتور شارژ گوشی را جداگانه خریداری کنید. در طرف دیگر، هر دو گوشی از قابلیت پشتیبانی می‌کنند و شارژ باتری اس ۲۱ اولترا در مدت ۳۰ دقیقه از صفر به ۵۶ درصد می‌رسد؛ در حالی که باتری آیفون ۱۲ پرو مکس در همین زمان فقط ۴۷ درصد اضافه می‌شود.

برنده: سامسونگ گلکسی S21 اولترا

نرم‌افزار و قابلیت‌های ویژه

نرم‌افزار و قابلیت‌های ویژه آیفون ۱۲ پرومکس
نرم‌افزار و قابلیت‌های ویژه

سیستم‌عامل iOS 14 در آیفون ۱۲ پرو مکس ویژگی‌های متعددی دارد که از جمله آن‌ها می‌توان به اضافه کردن ویجت‌های بیشتر در صفحه‌ اصلی اشلره کرد که دسترسی به عملکردهای مختلف را آسان‌تر می‌کند. در صفحه اصلی برای دسترسی آسان به اطلاعات اشاره کرد. یکی از آن‌ها Smart Stack است که چندین ویجت را در یک لحظه نمایش می‌دهد.

همچنین سیستم عامل اپل تنظیمات مفید بسیاری مانند مکالمه‌های پین شده در پیام‌ها ارائه می‌دهد. طراحی iOS 14 به لطف دستار صوتی سیری جمع‌وجورتر شده؛ همچنین رابط کاربری صفحه تماس هم زیبا‌تر و جذابتر از قبل است چون می‌توانید هنگام تماس، صفحه‌ی تماس را بدون قطع تماس ببندید.. اگر ایرپاد پرو داشته باشید، قابلیت صدای فضایی در iOS 14 تجربه صدایی ۳۶۰ درجه به شما خواهد داد.

نرم‌افزار و قابلیت‌های ویژه s21 سامسونگ

سامسونگ گلکسی S21 اولترا از رابط کاربری One UI 3.0 و اندروید ۱۱ استفاده می‌کند و قابلیت‌های جالبی نیز دارد. از جمله آن‌ها می‌توان گزینه‌های مختلفی از ویجت‌ها اشاره کرد که به شما این امکان را می‌دهند تا بدون باز کردن قفل صفحه به برخی امکانات دسترسی داشته باشید. دسترسی به قابلیت Quick Panel راحت‌تر شده و ویژگی‌های منحصربه‌فرد دوربین مانند Director’s View به شما این امکان را می‌دهد تا همزمان با دوربین‌های جلو و عقب فیلم‌برداری کنید.

با تمام این‌ها، منحصربه‌فردترین ویژگی گلکسی S21 اولترا پشتیبانی از قلم اس پن (S Pen) است. اس ۲۱ اولترا دیجیتایزری (دیجیتایزر از یک سری حسگر تشکیل شده که زیر صفحه‌نمایش قرار می‌گیرد تا قلم روی نمایشگر کار کند) برای نمایشگر خود دارد که استفاده از قلم اس پن سامسونگ را امکان‌پذیر می‌سازد.

این گوشی یک کیف سیلیکونی دارد که قلم اس پن هم داخل آن جاسازی شده و با قیمت ۶۹ دلار به فروش می‌رسد. قلم اس پن به خوبی با دستگاه کار می‌کند و یادداشت‌برداری و طراحی با آن بسیار راحت است اما از بلوتوث پشتیبانی نمی‌کند.

برنده: سامسونگ گلکسی S21 اولترا

برنده نهایی

 سامسونگ گلکسی S21 اولتراآیفون ۱۲ پرو مکس
قیمت و دوام (۱۰ امتیاز)۷۷
طراحی (۱۰ امتیاز)۸۹
نمایشگر (۱۵ امتیاز)۱۵۱۴
دوربین (۲۰ امتیاز)۱۷۱۹
عملکرد (۱۵ امتیاز)۱۲۱۵
فناوری 5G 

 

(۵ امتیاز)

۴۳
عمر باتری و شارژ (۱۵ امتیاز)۱۳۱۲
نرم‌افزار و قابلیت‌های ویژه

 

(۱۰ امتیاز)

۹۸
امتیاز کلی (۱۰۰ امتیاز)۸۵۸۷

اپل و سامسونگ هیچ‌وقت چنین رقابت نزدیکی نداشته‌اند. آیفون ۱۲ پرو مکس با توجه به قدرت پردازشی بیشتر و کیفیت بهتر تصویر، به سختی سامسونگ گلکسی S21 اولترا را شکست می‌دهد. همچنین، طراحی آیفون با وجود لبه‌های تخت، با دوام‌تر و راحت‌تر از رقیب کره‌ای است.

در طرف دیگر، گلکسی S21 اولترا به لطف صفحه‌نمایش ۱۲۰ هرتزی، سرعت 5G و عمر باتری بیشتر، در برخی بخش‌ها برنده میدان است. با اینکه اس ۲۱ اولترا در نسخه پایه گران‌تر است اما اگر فضای ذخیره‌سازی بیشتری مورد نیاز شما باشد، برای خرید نسخه‌های با ظرفیت بالا، مبلغ کمتری نسبت به آیفون پرداخت می‌کنید.

در نهایت هر کدام از این دو گوشی فوق‌العاده را که انتخاب کنید از خرید خود پشیمان نخواهید شد. این دو گوشی، بهترین‌ پرچم‌دارانِ حال حاضر بازار هستند. نظر شما در مورد این دو گوشی چیست؟ آیفون ۱۲ پرو مکس را ترجیح می‌دهید یا سامسونگ گلکسی S21 اولترا؟ دلیل این انتخاب چیست؟ 

سوالات متداول

منبع: tomsguide

از این مطلب چقدر راضی بودید؟

روی ستاره کلیک کنید تا نظرتون ثبت بشه

4.7 / 5. تعداد رای دهندگان: 11

تا حالا امتیازی برای این مطلب ثبت نشده؛ با ثبت نظرتون مارو خوشحال می‌کنید


دیدگاه خود را ارسال کنید :

ابوالفضل زرندی گفت:

ایفن ۱۲پرو مکس بهتره یا سامسونگ s21ultra

پشتیبانی اعتبارکالا گفت:

سلام
هر دو بسیار عالی هستند و بستگی دارد که بخواهید از کدام سیستم عامل استفاده کنید، اندروید S21 Ultra و یا iOS آیفون ۱۲پرو مکس