etebarkala snappay
etebarkala snappay

مقایسه سامسونگ گلکسی A22 با گلکسی A32

4.1
(21)

مقایسه گوشی‌های ارزان قیمت سامسونگ با نمایشگر ۹۰ هرتز

حسین رجب چالی
2 سال پیش
مقایسه سامسونگ گلکسی A22 با گلکسی A32

سامسونگ با اضافه کردن گلکسی A22، مجموعه گوشی‌های هوشمند اقتصادی خود را بهتر از قبل کرده است. گلکسی A22 4G جایگزین ارزان‌تری برای گلکسی A32 به نظر می‌رسد و سامسونگ به روش همیشگی خود، برخی قطعات سخت‌افزاری A32 را در A22 نیز به کار برده است. در این مطلب قرار است گلکسی A22 را با گلکسی A32 مقایسه کنیم تا ببینیم کدام‌یک گزینه مناسب‌تری برای خرید است. پس با مجله اعتبارکالا همراه باشید.

هر دو این گوشی‌ها از پردازنده استفاده می‌کنند و نمایشگر آن‌ها ۹۰ هرتزی و با نرخ نوسازی بالا (حداقل در مورد نسخه‌های 4G) است. گلکسی A32 از نظر مشخصات فنی بهتر از A22 عمل می‌کند و با توجه به مکان قرارگیری هرکدام از آن‌ها در بازار این مسئله کاملا واضح است. اما دیگر تفاوت‌ها و شباهت‌های این گلکسی A22 و گلکسی A32 در چیست؟ بیایید کمی بیشتر به این دو گوشی بپردازیم.

مقایسه مشخصات سامسونگ گلکسی A22 با گلکسی A32

مقایسه مشخصات سامسونگ گلکسی A22 با گلکسی A32
سامسونگ گلکسی A22سامسونگ گلکسی A32
زمان معرفی۳ ژوئن ۲۰۲۱۲۵ فوریه ۲۰۲۱
ابعاد۸.۴ × ۷۳.۶ × ۱۵۹.۳ میلی‌متر۸.۴ × ۷۳.۶ × ۱۵۸.۹ میلی‌متر
وزن۱۸۴ گرم۱۸۶ گرم 
سیستم عاملاندروید ۱۱
One UI 3.1
اندروید ۱۱One UI 3.1
نمایشگر۶.۴ اینچ (۷۲۰ × ۱۶۰۰ پیکسل)Super AMOLED۹۰ هرتز۶۰۰ نیت۶.۴ اینچ (۲۴۰۰ × ۱۰۸۰ پیکسل)Super AMOLED۹۰ هرتز۸۰۰ نیت
پردازندهمدیاتک هیلو G80مدیاتک هیلو G80
رم و حافظه ذخیره‌سازی۴ – ۶۴ گیگابایت۴ – ۱۲۸ گیگابایت۶ – ۱۲۸ گیگابایت۴ – ۶۴ گیگابایت۴ – ۱۲۸ گیگابایت۶ – ۱۲۸ گیگابایت۸ – ۱۲۸ گیگابایت
دوربینعریض ۴۸ مگاپیکسل، f/1.8 با OIS و PDAFاولتراواید ۸ مگاپیکسل، f/2.2 با زاویه دید ۱۲۳ درجهماکرو ۲ مگاپیکسل، f/2.4تشخیص عمق ۲ مگاپیکسل، f/2.4دوربین سلفی ۱۳ مگاپیکسل با f/2.2عریض ۶۴ مگاپیکسل، f/1.8 با PDAFاولتراواید ۸ مگاپیکسل، f/2.2 با زاویه دید ۱۲۳ درجهماکرو ۵ مگاپیکسل، f/2.4تشخیص عمق ۵ مگاپیکسل، f/2.4دوربین سلفی ۲۰ مگاپیکسل با f/2.2
فیلم برداری1080p تا ۳۰ فریم بر ثانیه1080p تا ۳۰ فریم بر ثانیه
ارتباطاتWi-Fi 802.11 a/b/g/n/acدو کانالهWi-Fi Directبلوتوث ۵Wi-Fi 802.11 a/b/g/n/acدو کانالهWi-Fi Directبلوتوث ۵
حسگرهااثر انگشت (در کنار)شتاب‌سنجژیروسکوپقطب نماحسگر مجاورت مجازیNFC (بسته به بازار)اثر انگشت (زیر نمایشگر)شتاب‌سنجژیروسکوپقطب نماحسگر مجاورت مجازیNFC (بسته به بازار)
باتری۵۰۰۰ میلی‌آمپر ساعتشارژ سریع ۱۵ وات۵۰۰۰ میلی‌آمپر ساعتشارژ سریع ۱۵ وات
جک هدفونبلهبله
رنگ‌هامشکی، سفید، آبی، بنفشمشکی، سفید، نعنایی، بنفش

این مطلب را هم بخوانید: مقایسه گلکسی A52 با A52 5G و A52s

مقایسه نمایشگر دو گوشی

مقایسه نمایشگر دو گوشی

همانطور که قبلا هم گفتیم، هر دو گوشی نمایشگر ۹۰ هرتزی دارند؛ به این معنی که هر دو آن‌ها می‌توانند انیمیشن‌ها را رابط کاربری و اپلیکیشن‌ها روان‌تر نمایش دهند. هر دو گوشی گلکسی A22 و A32 دارای نمایشگر ۶.۴ اینچی Super AMOLED هستند و هر دو بریدگی یا ناچ Infinity-U دارند.

با تمام این موارد، پنل AMOLED گلکسی A32 باکیفیت‌تر است؛ به این معنی که وضوح و تراکم پیکسلی بالاتری دارد. وضوح تصویر این گوشی ۲۴۰۰ × ۱۰۸۰ پیکسل است؛ در حالی که A22 وضوح تصویر ۷۲۰ × ۱۶۰۰ پیکسل است.

دوربین‌ها

دوربین‌ها

در مقایسه دوربین سامسونگ گلکسی A22 با گلکسی A32 مورد جالبی وجود دارد. گلکسی A22 با اینکه گوشی مقرون‌به‌صرفه‌ای محسوب می‌شود؛ اما حسگر اصلی مجموعه دوربین چهارگانه آن از لرزشگیر اپتیکال تصویر (OIS) بهره می‌برد. در طرف مقابل، دوربین چهارگانه گلکسی A32 با حسگر اصلی ۶۴ مگاپیکسلی، فقط فوکوس خودکار دارد و از OIS استفاده نمی‌کند. داشتن لرزشگیر اپتیکال از تئوری باعث می‌شود تا گلکسی A22 هنگام عکاسی در نور کم یا فیلم‌برداری در حال حرکت، عملکرد بهتری داشته باشد.

هر دو این گوشی‌ها دارای دوربین اولتراواید ۸ مگاپیکسلی با دیافراگم f/2.2 و همچنین حسگرهای عمق و ماکرو هستند. گلکسی A32 دارای وضوح بیشتر ۵ مگاپیکسل برای دوربین‌های ماکرو و تشخیص عمق است؛ در حالی که گلکسی A22 فقط از حسگرهای ۲ مگاپیکسلی استفاده می‌کند.

این مطلب را هم بخوانید: مقایسه تبلت سامسونگ گلکسی تب A7 با گلکسی تب S6 لایت

در بخش دوربین سلفی، گلکسی A22 دارای حسگر ۱۳ مگاپیکسلی است؛ در حالی که تصاویر سلفی در A32 با دوربین ۲۰ مگاپیکسلی ثبت می‌شوند.

مقایسه طراحی

مقایسه طراحی

هرکدام از گوشی‌ها طراحی مجموعه دوربین متفاوتی دارد و هر دو آن‌ها دارای قاب پشتی پلاستیکی متالیک هستند. گلکسی A22 برآمدگی دوربین سنتی دارد؛ در حالی که A32 در پشتی خود بریدگی‌ها مجزایی برای هر دوربین دارد.

گلکسی A22 در چهار رنگ مشکی، نعنایی، بنفش و سفید به فروش می‌رسد و گلکسی A32 نیز گزینه‌های رنگی مشکی، آبی، بنفش و سفید دارد. ابعاد و وزن هر دو گوشی هم تقریبا یکسان هستند و تفاوتی در حد یک گرم یا یک میلی‌متر دارند.

حسگر اثر انگشت نیز در گلکسی A22 داخل دکمه پاور کناری جا خوش کرده و در گلکسی A32 نیز این حسگر زیر نمایشگر پنهان شده است. با توجه به آزمایش‌های ما، حسگر زیر نمایشگر A32 به دلیل ارزان قیمت بودن، عملکرد مناسبی ندارد و بهتر است که قبل از خرید گلکسی A32 به این مسئله حتما توجه کنید.

مقایسه سخت‌افزار و نرم‌افزار دو گوشی

مقایسه سخت‌افزار و نرم‌افزار دو گوشی

خب یا بد، هر دو این گوشی‌ها چه در نسخه 4G و چه در مدل‌های 5G، از پردازنده اگزینوس سامسونگ استفاده نمی‌کنند. پردازنده مرکزی در مدل‌های 4G این دو گوشی‌ها ساخت مدیاتک و از نوع Helio G80 است. این پردازنده با یک فرایند ۱۲ نانومتری ساخته شده که دارای دو هسته Cortex-A75 با فرکانس ۲ گیگاهرتز و شش هسته Cortex-A55 با فرکانس ۱.۸ هرتز است و برای پردازش‌های گرافیکی نیز از Mali-G52 MC2 استفاده می‌کند.

این مطلب را هم بخوانید: مقایسه تبلت سامسونگ S6 و S7؛ رقبای اصلی تبلت‌های اپل

گلکسی A32 با رم‌های ۴، ۶ و ۸ گیگابایتی عرضه می‌شود؛ در حالی که A22 گزینه ۸ گیگابایتی دارد (البته در نسخه 5G می‌توان مدل ۸ گیگابایتی را دریافت کرد). از دیگر شباهت‌های این دو گوشی می‌توان به باتری ۵۰۰۰ میلی‌امپر ساعتی با شارژ سریع ۱۵ وات، بلوتوث ۵، NFC (که مدل‌های بازار ایران فاقد آن هستند)، پورت USB-C و جک هدفون ۳.۵ میلی‌متری اشاره کرد. همچنین، هر دو گوشی‌ها با رابط کاربری One UI 3.1 بر پایه اندروید ۱۲ عرضه می‌شوند.

گلکسی A32 بهتر است یا گلکسی A22؟

گلکسی A32 بهتر است یا گلکسی A22؟

نسخه پایه گلکسی A22 از نظر قیمتی ارزان‌تر از گلکسی A32 است. مطمئنا A32 به دلیل قیمت بیشتر و امکانات نسبتا بالاتر از گلکسی A22 بهتر است. البته در مقایسه سامسونگ گلکسی A22 با گلکسی A32 دیدیم که شباهت‌های بین این دو گوشی نیز زیاد است و ممکن است هنگام خرید، شما را به اشتباه بیاندازد. در آخر، اگر می‌توانید کمی بیشتر هزینه کنید، گلکسی A32 می‌تواند انتخاب بهتری برای شما باشد.

از این مطلب چقدر راضی بودید؟

روی ستاره کلیک کنید تا نظرتون ثبت بشه

4.1 / 5. تعداد رای دهندگان: 21

تا حالا امتیازی برای این مطلب ثبت نشده؛ با ثبت نظرتون مارو خوشحال می‌کنید


دیدگاه خود را ارسال کنید :