etebarkala snappay
etebarkala snappay

مقایسه پوکو M4 پرو 5G و پوکو M3 پرو 5G

4.3
(6)

تفاوت پوکو M4 پرو 5G و پوکو M3 پرو 5G چیست؟

حسین رجب چالی
2 سال پیش
مقایسه پوکو M4 پرو 5G و پوکو M3 پرو 5G

چند روزی از معرفی جهانی گوشی جدید پوکو M4 پرو 5G می‌گذرد. این گوشی موبایل، جانشین مستقیم پوکو M3 پرو 5G است که اوایل سال جاری میلادی معرفی شد. همانطور که انتظار می‌رفت، پوکو در رویداد آنلاین خود زمان زیادی صرف کرد تا توضیح دهد که این گوشی جدید، نسخه‌ای ارتقا یافته از M3 پرو 5G است که ماه مارس (اسفند ۱۳۹۹) معرفی شد. اگر بخواهیم کمی منطقی نگاه کنیم، بیشتر این پیشرفت‌ها حاشیه‌ای هستند و لزوما نیازی به ارتقای آن‌ها نبود. M3 پرو، اولین گوشی 5G این شرکت بود و با اینکه هنوز M4 پرو وارد بازار کشورمان نشده است؛ ما مقایسه پوکو M4 پرو 5G و پوکو M3 پرو 5G را برای شما آماده کرده‌ایم تا ببینید که آیا ارزش دارد منتظر ورود این گوشی به بازار باشید یا همان نسخه قبلی هم می‌تواند پاسخگوی نیازهای شما باشد. پس با مجله اعتبارکالا همراه باشید.

مقایسه مشخصات کلی پوکو M4 پرو 5G و پوکو M3 پرو 5G

مقایسه مشخصات کلی پوکو M4 پرو 5G و پوکو M3 پرو 5G
 پوکو M4 پرو 5Gپوکو M3 پرو 5G
ابعاد و وزن۸.۸ × ۷۵.۸ × ۱۶۳.۶ میلی‌متر

 

۱۹۵ گرم

۸.۹ × ۷۵.۳ × ۱۶۱.۸ میلی‌متر

 

۱۹۰ گرم

نمایشگر۶.۶ اینچی IPS LCD با نرخ نوسازی ۹۰ هرتز۶.۵ اینچی IPS LCD با نرخ نوسازی ۹۰ هرتز
پردازندهمدیاتک دایمنسیتی ۸۱۰ 5Gمدیاتک دایمنسیتی ۷۰۰ 5G
حافظه ذخیره‌سازی و رم۴ – ۶۴ گیگابایت

 

۶ – ۱۲۸ گیگابایت

UFS 2.2
اسلات میکرو اس‌دی (مشترک با سیم‌کارت دوم)

۴ – ۶۴ گیگابایت

 

۶ – ۱۲۸ گیگابایت

UFS 2.2
اسلات میکرو اس‌دی (مشترک با سیم‌کارت دوم)

نرم‌افزاراندروید ۱۱

 

 MIUI 12.5

اندروید ۱۱
MIUI 12
ارتباطاتوای‌فای 802.11 a/b/g/n/ac
بلوتوث ۵.۱
GPS
وای‌فای 802.11 a/b/g/n/ac
بلوتوث ۵.۱
GPS
دوربیندوربین عقب دوگانه: 

 

دوربین اصلی ۵۰ مگاپیکسل، f/1.8، قطر ۲۶ میلی‌متر (عریض)، فوکوس خودکار
اولتراواید ۸ مگاپیکسل، f/2.2، زاویه دید ۱۱۹ درجه
دوربین سلفی:
۱۶ مگاپیکسل عریض، f/2.5

دوربین عقب سه‌گانه: 

 

دوربین اصلی ۴۸ مگاپیکسل، f/1.8، قطر ۲۶ میلی‌متر (عریض)، فوکوس خودکار
دوربین ماکرو ۲ مگاپیکسل، f/2.4

حسگر تشخیص عمق ۲ مگاپیکسل، f/2.4

دوربین سلفی:

۸ مگاپیکسل عریض، f/2.0

باتریباتری ۵۰۰۰ میلی‌آمپر ساعتی
شارژ سریع ۳۳ وات
باتری ۵۰۰۰ میلی‌آمپر ساعتی
شارژ سریع ۱۸ وات
ویژگی‌های اضافهگوریلا گلس ۳، حسگر اثر انگشت در دکمه پاور، دو سیم‌کارتگوریلا گلس ۳، حسگر اثر انگشت در دکمه پاور، دو سیم‌کارت

مقایسه طراحی پوکو M4 پرو 5G با پوکو M3 پرو 5G

پوکو M3 پرو به نوعی نسخه تغییر برند یافته ردمی نوت ۱۰ بود و پوکو M4 پرو نیز تغییر برندی از ردمی نوت ۱۱ محسوب می‌شود. مشخص است که هر دو این گوشی‌ها از دستگاه‌های شیائومی الهام گرفته شده‌اند؛ اما گزینه‌های رنگی جیغ‌تری دارند. پوکو M4 پرو با رنگ‌های آبی سرد (Cool Blue)، زرد پوکو (Poco Yellow) و مشکی (Power Black) به فروش می‌رسد و M3 پرو 5G نیز با همین رنگ‌ها عرضه شد. هیچ‌چیز جدیدی در این بخش وجود دارد و هر دو گوشی دارای پنل پشتی پلی‌کربنات هستند.

این مطلب را هم بخوانید: مقایسه شیائومی می بند ۶ و آنر بند ۶

نمایشگر

نمایشگر

هر دو گوشی با نمایشگر ال‌سی‌دی ۹۰ هرتزی عرضه می‌شوند و تفاوت در اندازه نمایشگر و نرخ پاسخ لمسی آن‌ها است. پوکو M3 پرو نرخ نمونه‌برداری لمسی ۱۸۰ هرتزی و پنل ۶.۵ اینچی فول‌اچ‌دی پلاس دارد؛ در حالی که پوکو M4 پرو 5G دارای نمایشگر بزرگ‌تر ۶.۶ اینچی فول‌اچ‌دی پلاس با نرخ نمونه‌برداری لمسی ۲۴۰ هرتز است.

عملکرد پوکو M4 پرو 5G در مقابل پوکو M3 پرو 5G

عملکرد پوکو M4 پرو 5G در مقابل پوکو M3 پرو 5G

پوکو M4 پرو 5G از پردازنده مدیاتک دایمنسیتی ۸۱۰ با حداکثر ۶ گیگابایت رم قدرت می‌گیرد. همچنین از فناوری توسعه رم پویا استفاده می‌کند که می‌تواند با استفاده از فضای ذخیره‌سازی، تا ۱ گیگابایت رم را افزایش دهد. در طرف دیگر، پوکو M3 پرو 5G پردازنده مدیاتک دایمنسیتی ۷۰۰ با حداکثر ۶ گیگابایت رم دارد که نمی‌توان رم آن را مانند نسخه جدید افزایش داد. یکی دیگر از برتری‌های M4 پرو در مقابل مدل قدیمی‌تر، استفاده اسپیکرهای دوگانه (در مقایسه با اسپیکر تک‌گانه M3 پرو) است.

مقایسه دوربین دو گوشی

مقایسه دوربین دو گوشی

پوکو در این بخش تغییرات زیادی اعمال کرده است. پوکو M3 پرو از مجموعه دوربین سه‌گانه در عقب استفاده می‌کند که شامل حسگر اصلی ۴۸ مگاپیکسلی، دوربین ماکرو ۲ مگاپیکسلی و سنسور تشخیص عمق ۲ مگاپیکسلی می‌شود. دوربین سلفی ۸ مگاپیکسلی هم در حفره مرکزی داخل نمایشگر جای گرفته است.

در طرف دیگر، M4 پرو از دوربین دوگانه شامل حسگر اصلی ۵۰ مگاپیکسلی و دوربین اولتراواید ۸ مگاپیکسلی استفاده می‌کند و دوربین سلفی هم از نوع ۱۶ مگاپیکسلی است.

مقایسه باتری

مقایسه باتری

هر دو گوشی از باتری یکسان ۵۰۰۰ میلی‌آمپر ساعتی استفاده می‌کند. با این تفاوت که شارژ سریع M3 پرو فقط به ۱۸ وات محدود می‌شود و پوکو M4 پرو 5G از شارژ سریع ۳۳ واتی پشتیبانی می‌کند.

این مطلب را هم بخوانید: مقایسه آیپد پرو ۲۰۲۱ با Galaxy Tab S7 Plus

قیمت پوکو M4 پرو 5G در مقابل پوکو M3  پرو 5G

با توجه به اینکه پوکو M4 پرو هنوز وارد بازار ایران نشده برای قیمت ناچار به استفاده از قیمت‌های دلاری هستیم. این گوشی با قیمت ۲۵۲ دلاری برای نسخه ۴ گیگابایت رم و ۶۴ گیگابایت حافظه ذخیره‌سازی عرضه می‌شود. نسخه ۶ گیگابایت رم و ۱۲۸ گیگابایت حافظه ذخیره‌سازی هم قیمتی معادل ۲۸۵ دلار خواهد داشت. پوکو M3 پرو 5G نیز (در زمان نگارش مقاله) برای نسخه ۴ – ۶۴ گیگابایت، بالای ۵ میلیون تومان و نسخه ۶ – ۱۲۸ گیگابایت نیز بالای ۶ میلیون تومان به فروش می‌رسد.

حرف آخر

همانطور که در بالا هم گفتیم، پوکو M4 پرو 5G ارتقای کمی نسبت به M3 پرو داشته است و مقایسه این دو نیز نشان داد که تنها به‌روزرسانی قابل توجه این گوشی، قابلیت پشتیبانی از شارژ سریع ۳۳ واتی است که خود پوکو نیز قبل از معرفی این گوشی روی این ویژگی مانور زیادی داده بود. جدای از این مسئله، پوکو M3 پرو 5G با قیمتی کمتر (پس از ورود M4 پرو) تجربه نسبتا مشابهی در اختیار شما قرار می‌دهد.

در مقایسه پوکو M4 پرو 5G و پوکو M3 پرو 5G به شما نشان دادیم که این دو گوشی تفاوت زیادی با یکدیگر ندارند؛ اما این شما هستید که باید با توجه به نیاز و سلیقه خود گوشی مورد نظر خود را انتخاب کنید. شما کدام گوشی را انتخاب می‌کنید؟ نظرات خود را با ما در میان بگذارید.

سوالات متداول

از این مطلب چقدر راضی بودید؟

روی ستاره کلیک کنید تا نظرتون ثبت بشه

4.3 / 5. تعداد رای دهندگان: 6

تا حالا امتیازی برای این مطلب ثبت نشده؛ با ثبت نظرتون مارو خوشحال می‌کنید


دیدگاه خود را ارسال کنید :

یوسف گفت:

پکو ام تری بهتره یاپکو
ایستری

پشتیبانی اعتبارکالا گفت:

سلام
گوشی پوکو X3 به مراتب عملکرد بهتری نسبت به پوکو M3 دارد

یوسف گفت:

پکو ام تری بهتره یا ایستری

پشتیبانی اعتبارکالا گفت:

سلام
گوشی پوکو X3 به مراتب عملکرد بهتری نسبت به پوکو M3 دارد